Laat ik je hiermee helpen. Als je een week of 3 regelmatig speelt en een paar weekenden doortrekt, dan heb je het hele spel gezien. Tuurlijk het ziet er super uit, een van de mooiste spellen die nu uit zijn, maar die skills zijn zoals ze zijn, je akn er weinig mee rommellen. Hetzelfde geld voor armor, en wapens. Het hele verzamel idee van diablo zit er zeker niet in. Dan is ere nog de frustratie van de manier waarop het gespeelt dient te worden. In Diablo worden de monsters moeilijker als je met meer bent, bij gildwars zijn ze al maximaal moeilijk. Dus een party met 8 (is de max) en 1 super noob erin en de hele party is zo dood. Het is net als in hell, veel monsters en heb je dan een gek die erop afrent blijven ze in diablo nog wel eens staan. Bij guildwars zijn ze iets slimmer en lopen ze veel verder. Dus 1 gek die in paniek een beetje gaat rondrennen en voor je het weet ben je zo dood. Daarbij lijkt het misschien meer op WoW (kan ik niet spelen, me videokaart snapt het niet) je hebt healers en fighters. En dan mis je echt een sorc en een necro. Geen super sterke uber characters die je na weken en weken pas kan bouwen.
En dan het grootste minpunt. Het gaat net als in Diablo met XP en lvl's maar bij lvl 20 stopt het. Daar ben je waarschijnlijk al binnen 5 avonden spelen. En dan is het spel pas op een 4de. In diablo is het nauwelijks mogelijk om lvl 99 te halen, hier is iedereen max lvl. Dus een uber noob ook.
Ik heb de indruk dat het veel op PvP is gebaseerd en dat de quests gewoon een beetje bijzaak zijn. Als je dat leuk vindt, dan kan het wel eens jou game zijn
Ik hoop dat er een addon komt die het meer op diablo laat lijken, een bijna onmogelijk max lvl en super items die heel duur zijn.
En dan nog een positief puntje aan het spel, er zijn bijna wekelijks updates en eens per maand komt er echt een super update uit. Extra lvl's een in de zoveel tijd, andere skills etc. Maar hierdoor is een skill die vandaag super is, volgende week crap en is een mooie farm plek nu super en volgende week crap. Heel erg moeilijk dus als je heel weinig speelt. Dan verandert het teveel.
Maar ik heb het al bijna een jaar niet meer gespeelt, kon me echt niet meer boeien dat spel. Dus met al die updates is het nu misschien wel een stuk leuker geworden.
Hoe dan ook, het ziet er echt Super uit en is veel goedkoper en minder kinderachtig als WoW (daar is het net een tekenfilm waar je naar kijkt).