Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 3. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.394 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:06:
kan iemand mij in fasen/stappen uitleggen wat ik moet doen om Tv te kijken op mijn Dell 6400 ?
ik vind de uitleg enrgens meer terug.
Hij heeft toch alleen TV Out om DVDtjes te kijken op je tv? :/
Volgens mij moet je anders een losse tv kaart kopen waar je coax in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
TV-Out:

Als je dell quickset geïnstalleerd hebt, is het helemaal makkelijk omdat je dan icoontjes in beeld krijgt wanneer je van beeld wisselt. Maar het volgende moet je doen.

-Sluit de TV aan op je notebook.
-Zet je TV op het juiste kanaal
-FN en F8 tegelijk indrukken
-Klaar

Althans zo eenvoudig was het bij mij.

Voor TV-IN :) heb je inderdaad een tuner nodig. USB tuner.

Betrouwbaarheid van de notebook is erg goed. Nog helemaal geen problemen gehad. Vanochtend na een tentamen kwam ik er achter dat de notebook niet goed in hibernate was gegaan. De notebook en tas waren gloeiend heet, maar de notebook werkt nog prima. Gelukkig.

Vanmiddag was ik nog even in een Apple Center en heb mijn notebook vergeleken met een Apple powerbook. Qua prijs kan een apple niet aan deze Dell tippen, maar qua design en formaat wel. Wat zijn die apple's plat! Waar heeft Dell al die ruimte voor nodig? De configuratie verschillen niet erg veel. Enige grote verschil was dat de apple een X1600 had.

[ Voor 28% gewijzigd door AttiX op 12-06-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Net gebeld, geen korting, geen 5% meer. Leuk :|

[ Voor 101% gewijzigd door Robbertz236 op 12-06-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:57
dank voor het verwijderen van mij vraag, bij het opschonen.... ;-)

hoe is de betrouwbaarheid van de 6400? een flink aantal mensen hebben 'm nu al een tijd.
bevalt ie nog steeds, of krijgt ie al kleine problemen? trekt ie het nog met de huidige tropische temperaturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
DarkChylde schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:16:
dank voor het verwijderen van mij vraag, bij het opschonen.... ;-)

hoe is de betrouwbaarheid van de 6400? een flink aantal mensen hebben 'm nu al een tijd.
bevalt ie nog steeds, of krijgt ie al kleine problemen? trekt ie het nog met de huidige tropische temperaturen....
Kijk eens 2 posts terug. De laptop blijft zelfs goed werken in een afgesloten tas :D Procje was toen ik eindelijk weer in windows was, 75 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbertz schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:27:
Net gebeld, geen korting, geen 5% meer. Leuk :|
Kerel, vraag om gratis upgrades etc... Zo makkelijk laat je je toch niet uit het veld slaan!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Attix en k2007,

ik heb een dvd speler dus ik hoef geen DVD's op de TV te kijken via mijn laptop.
bedankt voor de uitleg, mijn vraag was meer in de zin van: hoe kijk ik TV (bv. WK) op mijn laptop terwijl mijn vriendin GTST kan kijken bv. LOL

De dell 6400 heeft standaard een videokaart, toch? Ik hoef toch alleen een kabel te kopen en in te pluggen, toch? welke kabel heb ik nodig?

thanx voor uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:34:De dell 6400 heeft standaard een videokaart, toch? Ik hoef toch alleen een kabel te kopen en in te pluggen, toch? welke kabel heb ik nodig?
De 6100 heeft een grafische kaart (ook wel videokaart genoemd) die een scherm kan aansturen.

Om tv te kunnen ontvangen heb je een videokaart nodig die is voorzien van een tuner.
Deze tuner kan de analoge signaal filteren, een kanaal kiezen en de gegevens omzetten naar een digitaal signaal dat de computer verstaat.

Om tv te kunnen kijken op je laptop heb je dus een externe tuner nodig.
Deze bestaat in een volledig externe uitvoering waarbij je laptop wordt voorzien van data met een USB verbinding.
Ook bestaat er een PCMIA insteekkaart die een tuner bevat.

Tenzij er ergens duidelijk TV-IN staat (bvb op je factuur, bestelbon,... kan je zonder externe hulpmiddelen geen tv-signaal tonen op je scherm

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moser, laatste zin: geen of een???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:30:
moser, laatste zin: geen of een???
Staat er op je factuur dat er op een wonderbaarlijke manier een tv-tuner is geplaatst, dan heb je geluk en kan je de coaxkabel ergens in je pc kwijt en kan je tv kijken.

Staat nergens TV-in vermeld dan heb je pech want dan moet je eerst naar de winkel voordat je tv kan kijken op je pc

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:56:
[...]

Kerel, vraag om gratis upgrades etc... Zo makkelijk laat je je toch niet uit het veld slaan!?!
Hoe hebben jullie dit dan voor elkaar gekregen? Gewoon zeggen: ik ben op zoek naar een laptop en mijn budget is: 900 en dan een vervolgens ze een laptop laten configureren naar 1000? En dan zeggen dat het over je budget is? Heb meer tips nodig! Plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Er is GEEN tv-in optie als in een interne tuner. Enige mogelijkheid is extern via USB. Er zijn wel PCMCIA tuners, maar dat gaat ook niet werken, aangezien de Inspiron 6400 geen PCMCIA slot heeft, maar Expresscard.

Deze vraag is nu al een aantal malen beantwoord. Misschien komt de vraag steeds van dezelfde persoon. Maar dat maakt niet uit. Wellicht handig voor de startpost. :)
Robbertz schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:52:
[...]

Hoe hebben jullie dit dan voor elkaar gekregen? Gewoon zeggen: ik ben op zoek naar een laptop en mijn budget is: 900 en dan een vervolgens ze een laptop laten configureren naar 1000? En dan zeggen dat het over je budget is? Heb meer tips nodig! Plz :)
Ik heb eerst een configuratie laten samenstellen. En daarna heb ik gezegd dat de prijs net boven mijn budget was. Je doet er misschien verstandig aan eerst te bezuinigen op het geheugen. Dit kun je los veel goedkoper kopen en is eenvoudig te installeren.

[ Voor 47% gewijzigd door AttiX op 12-06-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een 512mb bankje in de Dell 6400 er bij te plaatsen, op dit moment zit er een Infineon 512mb PC4300 in (deze zat er standaard in) Iemand al ervaring met een geheugenbankje van een andere merk met deze Infineon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Een quoteje van mijzelf uit het vorige topic:

Ik heb mijn vorige laptop, een Inspiron 6000 gekocht met 512MB Micron 400Mhz DDR2 So-Dimm van Dell.

Later heb ik 1 module toegevoegd. 512MB Transcend 533Mhz So-Dimm. Werkte prima. Maar werkte toen wel op 400Mhz ivm andere module.

Nog later heb ik de 400Mhz module vevangen door een Corsair ValueSelect(512MB, 533Mhz.) Geheugen werkte toen wel op 533Mhz. Dus Transcend en Corsair Valueselect werken in ieder geval. Zolang je maar een A-merk aanhoud denk ik.

Dus in ieder geval:

-512MB, 400Mhz Micron
-512MB, 533Mhz Corsair
-512MB, 533Mhz Samsung
-512MB, 533Mhz Transcend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 03:40
@Underworld:
Zou je in de startpost dit willen toevoegen voor de linux installatie:

Voor mensen met Intel video, neem een kijkje op deze site:
http://www.geocities.com/stomljen/
Download hier de laatste versie van 915resolution (nu is dat: versie 0.5.2). Als je dit uitpakt kan je in README.txt haarfijn nalezen hoe je 1280*800 op je laptop gefixed krijgt. Ik denk dat het voor mensen met het 1650*1050-scherm ook gewoon werkt... vervang in de tutorial die je volgt "1280 800" gewoonweg met "1680 1050".

@Steveman:
Ik vroeg mij af of jij de (Ricoh) kaartlezer aan de praat gekregen hebt in SuSE 10.1....?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
gavro_g schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:46:
@Underworld:
Zou je in de startpost dit willen toevoegen voor de linux installatie:

Voor mensen met Intel video, neem een kijkje op deze site:
http://www.geocities.com/stomljen/
Download hier de laatste versie van 915resolution (nu is dat: versie 0.5.2). Als je dit uitpakt kan je in README.txt haarfijn nalezen hoe je 1280*800 op je laptop gefixed krijgt. Ik denk dat het voor mensen met het 1650*1050-scherm ook gewoon werkt... vervang in de tutorial die je volgt "1280 800" gewoonweg met "1680 1050".

@Steveman:
Ik vroeg mij af of jij de (Ricoh) kaartlezer aan de praat gekregen hebt in SuSE 10.1....?
Done!
en Thnx for the input!!!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbertz schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:52:
[...]

Stel er zelf eentje samen... Bel op : ze zullen wel eerst jouw samengestelde systeem zelf samenstellen... Dus kom je op een bedrag uit van laten we zeggen 1000 euro.

Nu heb je bijvoorbeeld 5400rpm schijfje... wil je upgraden naar 7200... Zeg je dat : done
nou wil je ook bijvoorbeeld een geheugen upgrade, vraag je erom... meestal ook wel te doen.

Ze komen met van die kutargumenten van jaa wij zjin al scherp geprijsd... Moet je gewoon op antwoorden van : "Gast, ik heb gewoon een vast budget.. daar kán ik niet over heen, en wil echt iets goed voor mijn geld, anders koop ik wel gewoon een pc bij de lokale pc boer." zwijken ze meestal wel...

Maar je moet echt geluk hebben met wat voor persoon je aan de lijn krijgt, daarom moet je ook vaker bellen en een aantal offertes laten maken. Desnoods op een ander adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet van te voren goed vergelijken en weten wat je wil, wat wil je met je laptop?
internet? gaming? grafische programmas? office gebruik? Als je dit op en rijtje hebt bel je Dell en je vraagt eerst wat zij je adviseren. Omdat je de kennis zelf hebt zeg je wat je wel wil en wat je niet wil, en vraag je naar kortingen en acties. Je krijgt een offerte die je accepteert of niet accepteert, als je m niet accepteert bel je de accounmanager en maak je onderlinge afspraken bv, ik wil geen printer maar ik wil extra geheugen, wat is t evrscil etc... etc...

Vergeet niet dat Dell al scherp geprijsd is tov andere merken, ze bieden dan ook meestal standaardpakketten aan die je kan upgraden naar gelang hoeveel je te besteden hebt.
Dell maakt t niets uit waar je je laptop koopt, voor jou 100 anderen wel is t zo dat de accountmanager werkt op provisiebasis en zoveel klanten zoveel bonus, dus laat je niets aansmeren maar de meesten weten waar ze t over hebben. De truc zit hem in de kortingen acties die ze hebben en ze hebben een goed bezorgsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, kwam terrecht op de site van Dell.

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Onderin staan er drie laptops, bij notebooks van de week.

Hier staat een InspironTM 6400 voor 749euro, als ik op meer details klik en daarna op configureer zie ik plots een bedrag van 1035euro

Hoe kan ik de laptops van de week bestellen voor de prijs van 749, ik kan het niet helemaal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:10:
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, kwam terrecht op de site van Dell.

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Onderin staan er drie laptops, bij notebooks van de week.

Hier staat een InspironTM 6400 voor 749euro, als ik op meer details klik en daarna op configureer zie ik plots een bedrag van 1035euro

Hoe kan ik de laptops van de week bestellen voor de prijs van 749, ik kan het niet helemaal volgen.
Als je naar configureren gaat staat er bovenaan de pagina dat ze een extra garantie meenemen. Kost alleen wel €285.-, Als je deze op 1 jaar zet gaat de prijs weer omlaag.

Weet niet of dit al een keer besproken is trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:15:
[...]

Als je naar configureren gaat staat er bovenaan de pagina dat ze een extra garantie meenemen. Kost alleen wel €285.-, Als je deze op 1 jaar zet gaat de prijs weer omlaag.

Weet niet of dit al een keer besproken is trouwens..
Thanks, daar was m'n oog nog niet opgevallen binnenkort iets leuks configureren en gaan met die hap.

Het loont volgens mij wel om een CoreDuo 2 proc te nemen t.o.v. Intel Centrino, vanwege de verbeterde performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:15:
Je moet van te voren goed vergelijken en weten wat je wil, wat wil je met je laptop?
internet? gaming? grafische programmas? office gebruik? Als je dit op en rijtje hebt bel je Dell en je vraagt eerst wat zij je adviseren. Omdat je de kennis zelf hebt zeg je wat je wel wil en wat je niet wil, en vraag je naar kortingen en acties. Je krijgt een offerte die je accepteert of niet accepteert, als je m niet accepteert bel je de accounmanager en maak je onderlinge afspraken bv, ik wil geen printer maar ik wil extra geheugen, wat is t evrscil etc... etc...

Vergeet niet dat Dell al scherp geprijsd is tov andere merken, ze bieden dan ook meestal standaardpakketten aan die je kan upgraden naar gelang hoeveel je te besteden hebt.
Dell maakt t niets uit waar je je laptop koopt, voor jou 100 anderen wel is t zo dat de accountmanager werkt op provisiebasis en zoveel klanten zoveel bonus, dus laat je niets aansmeren maar de meesten weten waar ze t over hebben. De truc zit hem in de kortingen acties die ze hebben en ze hebben een goed bezorgsysteem.
Weer van die uberbullshit.

TUURLIJK maakt het dell wel uit of je het bij hun koopt of niet... Als ze zo zouden denken zouden ze allang failliet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Chutney schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:24:
[...]

Thanks, daar was m'n oog nog niet opgevallen binnenkort iets leuks configureren en gaan met die hap.

Het loont volgens mij wel om een CoreDuo 2 proc te nemen t.o.v. Intel Centrino, vanwege de verbeterde performance.
Core 2 duo's die komen pas over een (paar) maanden voor de laptops ;-)
maar het is inderdaad verstandig om een Core Duo (zonder 2) te nemen.
tenzijn je echt een hele goedkope laptop wil (voor word/excel/internet is een celeron ook al voldoende)
AttiX schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:25:
[...]
Kijk eens 2 posts terug. De laptop blijft zelfs goed werken in een afgesloten tas :D Procje was toen ik eindelijk weer in windows was, 75 graden.
lezen blijft een kunst :+
maar is wel goed om te weten, zegt wel iets over de robuustheid.
ga binnenkort maar eens kijken of ik iets leuks kan samenstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:26:
[...]

Core 2 duo's die komen pas over een (paar) maanden voor de laptops ;-)
maar het is inderdaad verstandig om een Core Duo (zonder 2) te nemen.
tenzijn je echt een hele goedkope laptop wil (voor word/excel/internet is een celeron ook al voldoende)

[...]

lezen blijft een kunst :+
maar is wel goed om te weten, zegt wel iets over de robuustheid.
ga binnenkort maar eens kijken of ik iets leuks kan samenstellen
Fuck, echt waar? Dacht ik ook eens up to date te zijn....Moeten we nou blijven wachten? of worden die nieuwe procs toch mijn-budget-in-het-kwadraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:46:
[...]Fuck, echt waar? Dacht ik ook eens up to date te zijn....Moeten we nou blijven wachten? of worden die nieuwe procs toch mijn-budget-in-het-kwadraat?
je kan altijd blijven wachten.

Ik dacht dat de enige reden om te wachten was dat de Core2's beschikking kregen over 64bits ondersteuning

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
moser schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:53:
[...]

je kan altijd blijven wachten.

Ik dacht dat de enige reden om te wachten was dat de Core2's beschikking kregen over 64bits ondersteuning
Klopt het enige wat anders is is de 64bit. Alleen of dat met Long Horn nou zo veel verschil maakt? Ik zou iniedergeval niet langer wachten of er extra geld aan spenderen. Vandaag is trouwens de eind tijd van een top actie. Dus ik zou maar opschieten!

(heb hem net zelf besteld ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Robbertz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:27:
[...]

Klopt het enige wat anders is is de 64bit. Alleen of dat met Long Horn nou zo veel verschil maakt? Ik zou iniedergeval niet langer wachten of er extra geld aan spenderen. Vandaag is trouwens de eind tijd van een top actie. Dus ik zou maar opschieten!

(heb hem net zelf besteld ;))
Welke configuratie voor welke prijs? Ik wil er ook graag een kopen, maar blijf steeds maar wachten op een beter actie. Jij hebt zeker gekozen voor een het middelste of duurste systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
De acties veranderen elke woensdag, misschien is het morgen beter, misschien slechter :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die 64 bit wel handiger. Uiteindelijk gaat alle software over op 32 bit. Maar tegen de tijd dat 64-bit mainstream is, is je laptop denk ik verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:00:
Ik vind die 64 bit wel handiger. Uiteindelijk gaat alle software over op 32 bit. Maar tegen de tijd dat 64-bit mainstream is, is je laptop denk ik verouderd.
Je bedoelt: Uiteindelijk gaat alle software over op 64bit. :)

Maar daar zou ik me nu voorlopig nog niet druk om maken. Vista wordt ook nog in 32bit uitgebracht dus zo snel is je laptop nog niet verouderd als het om het aantal bits gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McRubz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:50:
[...]
Welke configuratie voor welke prijs? Ik wil er ook graag een kopen, maar blijf steeds maar wachten op een beter actie. Jij hebt zeker gekozen voor een het middelste of duurste systeem?
Tenzij je voor de duurste configuratie gaat, zou ik nu bestellen want de middelste en goedkoopste configuratie's leken mij erg scherp geprijsd deze week, als ze duurder gaan worden is niet te voorspellen natuurlijk, maar veel goedkoper zie ik ze alleszinds niet worden. Nuja, net als je denkt van Dell door te hebben kunnen ze weer met een verrassing komen natuurlijk (D-Trouble hoopt nog steeds stilletjes op een x1600 voor de i6400 :P )

En als je vanavond nog een order doorgeeft zal dat toch maar morgen verwerkt worden, dus moesten de prijzen echt spectaculair verbeteren kan je misschien je order onmiddelijk cancelen en opnieuw bestellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:25:
[...]
(D-Trouble hoopt nog steeds stilletjes op een x1600 voor de i6400 :P )
Heb ik ook lang op gewacht, alleen dat gaat toch niet meer komen. Alleen al omdat het niet past op het moederbord maargoed. Om nou een hele nieuwe serie af te wachten, daar heb ik ook geen zin meer in. Ik heb heb hem besteld en dat is belangrijk omdat ik hem namelijk VOOR de zomervakantie wil hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:25:
[...]

Tenzij je voor de duurste configuratie gaat, zou ik nu bestellen want de middelste en goedkoopste configuratie's leken mij erg scherp geprijsd deze week, als ze duurder gaan worden is niet te voorspellen natuurlijk, maar veel goedkoper zie ik ze alleszinds niet worden. Nuja, net als je denkt van Dell door te hebben kunnen ze weer met een verrassing komen natuurlijk (D-Trouble hoopt nog steeds stilletjes op een x1600 voor de i6400 :P )

En als je vanavond nog een order doorgeeft zal dat toch maar morgen verwerkt worden, dus moesten de prijzen echt spectaculair verbeteren kan je misschien je order onmiddelijk cancelen en opnieuw bestellen?
Hoeft niet, je offerte (is nog altijd vrijblijvend he) is 24 uur geldig. Bel vandaag op, en bel morgen nog maar een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:15:
[...]

Hoeft niet, je offerte (is nog altijd vrijblijvend he) is 24 uur geldig. Bel vandaag op, en bel morgen nog maar een keer.
Nja ik ging er van uit dat ie via internet ging bestellen, zit er daar nog iemand aan de telefoon zo laat? (/edit: of bedoel je dat je via de website ook een offerte kan maken die 24h geldig is? Dat wist ik niet moest dat het geval zijn)

En ik hoop nog wel op de x1600 maar ik besef ook wel dat die er niet bepaald snel zit aan te komen bij Dell; daarom ga ik waarschijnlijk bij een ander merk shoppen. (aankoop gepland binnen een week of 2 na de examens, maar ik heb die niet dringend nodig dus ga rustig rondkijken en vergelijken, zijn de prijzen echt te hoog tov dell dan stel ik mij misschien alsnog tevreden met een x1400 :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:15:
[...]

Geldigheid van de offerte: 4 dagen

Haha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde het idd met bellen... Maargoed zijn nu al weg bij die callcentres.

En 4 dagen? Das wel lekker dan, op die van mij stond 1.

Btw, hoe zit het met retourneren? Ik las ergens 180 euro... Kan dit wel? Geldt toch gewoon wet van kopen op afstand ofzoiets. Kan Dell dit maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Wat bedoel je daar mee? Terug sturen in verband reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:19:

Btw, hoe zit het met retourneren? Ik las ergens 180 euro... Kan dit wel? Geldt toch gewoon wet van kopen op afstand ofzoiets. Kan Dell dit maken?
Tja blijkbaar kan Dell (samen met verschillende andere laptop-producenten) veel maken en wordt er niet echt iets aan gedaan...

En waar sta je natuurlijk als eenzame consument tegen zo'n gigant als het erop aan komt. Die 180€ retourkosten heb ik ook al van gehoord, ronduit schandalig.
En vb hun 1 jaar garantie is ook niet in overeenstemming met de EU die stelt dat je minstens 2 jaar moet krijgen... en dan ben je natuurlijk totaal overgeleverd aan de willekeur van de persoon aan de telefoon, sommige klanten hebben blijkbaar zonder problemen nog van garantie kunnen genieten na het eerste jaar (zonder voor de 3j te betalen) maar anderen kregen dan weer te horen dat de garantie verlopen was en daarmee uit... niet aangenaam waarschijnlijk als je dan 180€ verzending + een ongetwijfeld gepeperde herstelfactuur mag gaan betalen voor een notebook die je iets meer dan een jaar in bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbertz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:55:
[...]

Wat bedoel je daar mee? Terug sturen in verband reparatie?
Nee, gewoon dat je hem niet meer wilt. Terugsturen en dan geld terug vragen.

En idd d-trouble... te belachelijk voor woorden. Maargoed neem aan dat iedereen hier wel gaat voor www.toplaps.nl verzekering... 179 voor 3 jaar, en dekt zelfs reparatie kosten. Dat ga ik iig wel doen.
Ohjah, en het gaat via MaHé, dus je bent verzekerd bij een erkende verzekeringsmaatschappij (heb gehoord dat de notebooks van TU/e etc ook via die verzekeringsmaatschappij lopen, correct me if I'm wrong).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:01:
[...]

Nee, gewoon dat je hem niet meer wilt. Terugsturen en dan geld terug vragen.

En idd d-trouble... te belachelijk voor woorden. Maargoed neem aan dat iedereen hier wel gaat voor www.toplaps.nl verzekering... 179 voor 3 jaar, en dekt zelfs reparatie kosten. Dat ga ik iig wel doen.
Ohjah, en het gaat via MaHé, dus je bent verzekerd bij een erkende verzekeringsmaatschappij (heb gehoord dat de notebooks van TU/e etc ook via die verzekeringsmaatschappij lopen, correct me if I'm wrong).
Je hebt wel 110 euro eigen risico.
Maar vergeleken met de 285 euro van dell is het wel goedkoop en het dekt nog meer. Ik wil deze laptop ook over 1/2 maanden kopen maar ik ben er nog niet uit wat ik doe. Gewoon 1 jaar en 285 euro uitsparen, of die 285 euro betalen en mischien later veel profijt van te hebben. En nu komt er nog een mogelijkheid bij. Ik weet het echt nog niet.
Maar in de vorige bericht staat dat je 180 euro moet betalen voor het inzenden van een laptop bij dell, maar ik neem aan dat dat niet zo is als je de uitgebreidere garantie neemt van 285 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan bregman2 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:40:
[...]

Maar in de vorige bericht staat dat je 180 euro moet betalen voor het inzenden van een laptop bij dell, maar ik neem aan dat dat niet zo is als je de uitgebreidere garantie neemt van 285 euro?
Ik weet niet waar dat vandaan komt maar volgens mij is collect en return toch echt kosteloos binnen je garantieperiode, evenals je voor 285 euro volledige service krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:45

TMC

Hoe houden jullie laptops het uit met deze temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan bregman2 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:40:
[...]

Je hebt wel 110 euro eigen risico.
Maar vergeleken met de 285 euro van dell is het wel goedkoop en het dekt nog meer. Ik wil deze laptop ook over 1/2 maanden kopen maar ik ben er nog niet uit wat ik doe. Gewoon 1 jaar en 285 euro uitsparen, of die 285 euro betalen en mischien later veel profijt van te hebben. En nu komt er nog een mogelijkheid bij. Ik weet het echt nog niet.
Jij verward nu twee dingen :

Retourneren : teruggeven, geld terugkrijgen (misschien had ik et verkeerd verwoord).
Retour voor reparatie : GRATIS het eerste jaar...

Retourneren had ik gehoord dat het 180 euro kostte... En dat dat wordt verrekend met de aanschafprijs van je notebook die je dus terugkrijgt.

Maargoed... Die 285 is géén garantie he! Dus valt hij van je bureau af, ben je de lul... Maar wanneer je NOG ens 200 euro (zoiets dacht ik ) betaald bij Dell heb je dus wél garantie, maar dan ben je dus ook voor 485 afgezet. Belachelijk duur imo...

Daarom : www.toplaps.nl

Hierbij heb je te maken met MaHé : goede reputatie O-)
En kun je die 285 mooi uitsparen bij het kopen van je Dell notebook! Dus je koopt voor 179euro (mits hij goedkoper is dan 1500... dan moet je het wel heel bont maken wil je er overheen komen met je i6400) een verzekering + garantie (want garantiekosten worden in die 3 jaar ook gedekt!).

Goede deal imo!

Ohjah en je hebt idd nog een eigen risico van 110 euro... maarjah dan is het nog niet veel duurder dan de 285 van dell, en dan heb je ook nog een verzekering erbij!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:01:
[...]

Jij verward nu twee dingen :

Retourneren : teruggeven, geld terugkrijgen (misschien had ik et verkeerd verwoord).
Retour voor reparatie : GRATIS het eerste jaar...

Retourneren had ik gehoord dat het 180 euro kostte... En dat dat wordt verrekend met de aanschafprijs van je notebook die je dus terugkrijgt.

Maargoed... Die 285 is géén garantie he! Dus valt hij van je bureau af, ben je de lul... Maar wanneer je NOG ens 200 euro (zoiets dacht ik ) betaald bij Dell heb je dus wél garantie, maar dan ben je dus ook voor 485 afgezet. Belachelijk duur imo...

Daarom : www.toplaps.nl

Hierbij heb je te maken met MaHé : goede reputatie O-)
En kun je die 285 mooi uitsparen bij het kopen van je Dell notebook! Dus je koopt voor 179euro (mits hij goedkoper is dan 1500... dan moet je het wel heel bont maken wil je er overheen komen met je i6400) een verzekering + garantie (want garantiekosten worden in die 3 jaar ook gedekt!).

Goede deal imo!

Ohjah en je hebt idd nog een eigen risico van 110 euro... maarjah dan is het nog niet veel duurder dan de 285 van dell, en dan heb je ook nog een verzekering erbij!
Volgens mij draai je nu de termen verzekering en garantie om:
  • Garantie is er voor het opvangen van technische mankementen die niet door de gebruiker zijn veroorzaakt. (kapotte harddisk, moederbord, enz..)
  • Verzekering is er voor het opvangen van andere risico's die wél door de gebruiker zijn veroorzaakt. Hier onder kúnnen vallen: schade door een valpartij, diefstal enz..
correct me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McRubz schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:51:
[...]

Volgens mij draai je nu de termen verzekering en garantie om:
  • Garantie is er voor het opvangen van technische mankementen die niet door de gebruiker zijn veroorzaakt. (kapotte harddisk, moederbord, enz..)
  • Verzekering is er voor het opvangen van andere risico's die wél door de gebruiker zijn veroorzaakt. Hier onder kúnnen vallen: schade door een valpartij, diefstal enz..
correct me if i'm wrong :)
Maar die toplaps verzekering dekt dus beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:19:

Ik neem aan dat je bedoelt, terugsturen onder de wet kopen op afstand, en dus je wilt de koop ontbinden. Als je de wet leest, zul je zien dat de kosten van verzending in dat geval voor de koper zijn. En dus, 90 euro heensturen (naar jou toe) en 90 euro terug naar dell maakt samen 180 euro. Maar verder, ik heb em ondertussen een week, en wil em echt neit meer kwijt

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben weer nieuwe aanbiedingen.

Hmm, gratis abo op Mcaffee..... moeten we daar nou mee?
Er staat in ieder geval bij dat het €100.- waard is, dus die krijgen we er in ieder geval wel af (toch beter dan die €50.- korting van gisteren. HDD upgrade ook altijd leuk alleen niet zo heel veel waard.

Toch lijkt die geheugen upgrade van een paar weken terug toch het voordeligst, maar ja daar zijn we te laat voor. :|

Mischien maar weer twee weken wachten.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:55:
[...]

Maar die toplaps verzekering dekt dus beide.
Niet dus. Je bent verzekerd tegen schade door bepaalde omstandigheden. Zoals koffie, laten vallen, etc. Maar je bent niet verzekerd tegen slechte harde schijven, kapot geheugen, etc. En voor het laatste bestaat er geen verzekering. In ieder geval geen goedkope.

Toplaps zegt:

Onder de verzekering verstaan we:

* Onopzettelijk stoten en vallen (ook door kinderen en huisdieren) en eigen schuldschades, verkeerde elektrische spanning (inclusief inductie), diefstal na inbraak (uitgesloten van dekking is diefstal uit vervoermiddelen, scholen, openbare gebouwen en verduistering)
* Blikseminslag, brand, ontploffing of kortsluiting (ook als die door het apparaat zelf veroorzaakt wordt)
* Water (koffie, thee, limonade etc.), vocht, stof, rook, roetdeeltjes en ongedierte

Ik zie hier geen garantie staan. ;)

Daarom kun je beter voor de ABN-amro verzekering gaan. Deze word in de computer verzekeringen topic ook aanbevolen.

ABN

Het handige aan deze verzekering is, is hoe goedkoper jouw laptop is hoe lager jouw premie is. Voor een laptop met een waarde van 1000 euro (inclusief randapparatuur) betaal je € 2.50 euro premie. 30 euro per jaar (90 euro per 3 jaar). Je bent dus 2 x zo goedkoop uit als bij toplaps.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope geen betere aanbiedingen deze week. Het was dus beter om gisteren wat te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Alleen moet je dan ook je inboedel bij ABN verzekerd hebben (had ik begrepen uit het verzekerings-topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik kreeg gister een kaart in de bus, zakelijk, met een leuke aanbieding: E-value code: DMNL4-N06641

Centrino Duo 1,66 - 667FSB
Win Xp
512 Mb
60Gig Hd
15,4"
Combo drive
Mcafee antivirus 3 jaar.
en nog wat dingen voor 649,-

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ione schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:47:
Alleen moet je dan ook je inboedel bij ABN verzekerd hebben (had ik begrepen uit het verzekerings-topic).
Wat bedoel je hiermee?

EDit: nee natuurlijk niet. Je moet wel een rekening hebben. Er staat alleen dat wanneer je meer verzekeringen hebt bij ABN je premie ook lager zal zijn. Je krijgt dan extra korting bij die laptopverzekering. Zelfs een rekening is denk ik niet nodig. Dit weet ik niet zo zeker. Maar je hebt totaal geen andere verzekering nodig om deze verzekering af te sluiten.

EDIT: ik zit toch fout. Als je student bent dan heb je idd geen inboedelverzekering nodig.

Je kunt alleen deze verzekering openen als je aan deze voorwaarden voldoet;

# Bezitters van een ABN AMRO Inboedelverzekering (zonder Kostbaarhedenverzekering)

# Uitwonende student, uitsluitend in combinatie met een ABN AMRO StudentenVoordeelPakket en Studentenrekening

# Bij ouders wonende student, uitsluitend in combinatie met een ABN AMRO Studentenrekening.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:56:
Ik kreeg gister een kaart in de bus, zakelijk, met een leuke aanbieding: E-value code: DMNL4-N06641

Centrino Duo 1,66 - 667FSB
Win Xp
512 Mb
60Gig Hd
15,4"
Combo drive
Mcafee antivirus 3 jaar.
en nog wat dingen voor 649,-
ex BTW ja. 772 euro zonder verzendkosten maar wel inclusief btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja.......ex BTW :)

dat stond er dus al.....

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Ik wil niet vervelend zijn, hoewel de discussie interessant is, maar er is voor verzekeringen e.d. een appart topic geopent, misschien een idee om daar gewoon verder te gaan...
Topic is namelijk nog gewoon actief en niet gesloten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd.

maar ontopic: Merom is niet alleen maar een 64-bit upgrade. Als ik de voorlopige benchmarks zie, dan blijkt de Merom zelfs beter te presteren met een iets kleinere kloksnelheid. Dit is al een hele oude benchmark, maar misschien juist hoop dat Merom een stuk sneller zal zijn dan de huige Core Duo.

Intel Merom getest tegenover Yonah en Opteron

Core Duo zal bij de release van Merom ongeveer 8-9 maanden oud zijn. Merom heeft dan ook een veel betere architectuur dan Yonah (huidige Core Duo). Lijkt me bijna vanzelfsprekend dat Intel meer eruit heeft kunnen persen qua prestaties.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
De Core 2 Duo (merom) wordt een mooie upgrade voor de inspiron 6400. Op notebookforums zijn al mensen die hebben gekeken of ze deze proc konden plaatsen in een Yonah Systeem en dat werkt gewoon prima. :) Ga zodra ik het helemaal zeker weet, zeker een upgrade doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:49:
De Core 2 Duo (merom) wordt een mooie upgrade voor de inspiron 6400. Op notebookforums zijn al mensen die hebben gekeken of ze deze proc konden plaatsen in een Yonah Systeem en dat werkt gewoon prima. :) Ga zodra ik het helemaal zeker weet, zeker een upgrade doen. :)
Kun je die nieuwe proc dan gewoon op de Core Solo socket prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McRubz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:08:
[...]

Je bedoelt: Uiteindelijk gaat alle software over op 64bit. :)

Maar daar zou ik me nu voorlopig nog niet druk om maken. Vista wordt ook nog in 32bit uitgebracht dus zo snel is je laptop nog niet verouderd als het om het aantal bits gaat.
Draait er hier iemand al Vista op een i6400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Toch is 'ie vandaag iets goedkoper hoor. Met 60GB 7200rpm, X1400, True Life scherm, 9 cell batterij en bluetooth ingebouwd kom ik op 1012 euries incl. verzendkosten uit. Gisteren was dat 20 euries meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
MarcoC schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:55:
Toch is 'ie vandaag iets goedkoper hoor. Met 60GB 7200rpm, X1400, True Life scherm, 9 cell batterij en bluetooth ingebouwd kom ik op 1012 euries incl. verzendkosten uit. Gisteren was dat 20 euries meer.
Dat komt dan waarschijnlijk door de gratis hardeschijf upgrade van deze week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
vergeet niet, dat om met de core 2 duo ook een nieuwe architectuur hoort. dus chipset, controller etc. dat maat het core 2 duo platform sneller dan het core duo platform.
als je de merom in de 6400 prikt (heeft de 6400 trouwen een socket?), dan wint je alleen de 64bit instructies en je hebt eigenlijk dan nog geen core 2 duo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:29:
vergeet niet, dat om met de core 2 duo ook een nieuwe architectuur hoort. dus chipset, controller etc. dat maat het core 2 duo platform sneller dan het core duo platform.
als je de merom in de 6400 prikt (heeft de 6400 trouwen een socket?), dan wint je alleen de 64bit instructies en je hebt eigenlijk dan nog geen core 2 duo ;-)
Daar zit wat in. Huidige chipsets kunnen idd niet geoptimaliseerd zijn voor Merom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
Heb net het volgende bestelt voor een prijs van 1012 euro:

Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY)
Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory
Harde Schijf 80GB (7,200 rpm) Hard Drive
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo
Microsoft® software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services 1 Jaar Collect & Return service
Bescherm uw nieuwe PC McAfee® - 36 maanden abonnement
Voeding 65W AC Adapter
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate
Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Dell Media Experience Dell® Media Experience 3.0 Basic
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Operating System Backup & Recovery PC Restore recovery system by Symantec
LCD Scherm 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:29:
[...]

Draait er hier iemand al Vista op een i6400?
Ik ben momenteel Vista van de Microsoft site aan't downloaden @ 580K/sec dus ben nog anderhalf uur nodig (download stopte net bij 2,5gig gedownload dus kon weer opnieuw beginnen aangezien ik geen download manager oid gebruikte). Als ik heb binnen heb dan ga ik hem proberen te installeren. Het zal mij benieuwen.

Ik zal hier wel laten horen of het werkt. Ook qua drivers en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 18:55
McRubz schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:09:
Heb net het volgende bestelt voor een prijs van 1012 euro:

1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Best knap, ik zie alleen opties voor 533 Mhz geheugen, leg eens uit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nl2dav schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:12:
Telefonisch aangeven dat je dat geheugen wilt hebben. Doen ze niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
[...]

Wat dennisfreak zegt; ik heb hem via de telefoon besteld. Anders had ik hem ook niet voor deze prijs kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
[...]

Is er merkbaar verschil tussen 533 MHz geheugen en 667MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_x
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 13:28
In april heb ik m'n 6400 besteld met 1 jaar C&R.
Nou werd ik gisteren gebeld dat ze me 3 jaar NBD International konden aanbieden voor €171,36.
Het lijkt me op zich wel een goeie aanbieding, maar ik twijfel nog wel...
M'n laptop zal waarschijnlijk het grootste gedeelte van de tijd bij me thuis staan en ik gebruik 'm voor wat videobewerking en muziekprogramma's. Ik weet ook niet of de accu binnen deze garantie valt.
Wie kan me adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:29:
[...]
Niet dus. Je bent verzekerd tegen schade door bepaalde omstandigheden. Zoals koffie, laten vallen, etc. Maar je bent niet verzekerd tegen slechte harde schijven, kapot geheugen, etc. En voor het laatste bestaat er geen verzekering. In ieder geval geen goedkope.

Toplaps zegt:

Onder de verzekering verstaan we:

* Onopzettelijk stoten en vallen (ook door kinderen en huisdieren) en eigen schuldschades, verkeerde elektrische spanning (inclusief inductie), diefstal na inbraak (uitgesloten van dekking is diefstal uit vervoermiddelen, scholen, openbare gebouwen en verduistering)
* Blikseminslag, brand, ontploffing of kortsluiting (ook als die door het apparaat zelf veroorzaakt wordt)
* Water (koffie, thee, limonade etc.), vocht, stof, rook, roetdeeltjes en ongedierte

Ik zie hier geen garantie staan. ;)

Daarom kun je beter voor de ABN-amro verzekering gaan. Deze word in de computer verzekeringen topic ook aanbevolen.

ABN

Het handige aan deze verzekering is, is hoe goedkoper jouw laptop is hoe lager jouw premie is. Voor een laptop met een waarde van 1000 euro (inclusief randapparatuur) betaal je € 2.50 euro premie. 30 euro per jaar (90 euro per 3 jaar). Je bent dus 2 x zo goedkoop uit als bij toplaps.
Niet dus, ik heb met ze gemaild... En ze dekken alles, dus ook wanneer hij kapot gaat. Toplaps maken et, en de bon gaat naar Mahé. eerst uitzoeken voordat je begint te blaten dude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
STIMPPYYY schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:10:
[...]
Niet dus, ik heb met ze gemaild... En ze dekken alles, dus ook wanneer hij kapot gaat. Toplaps maken et, en de bon gaat naar Mahé. eerst uitzoeken voordat je begint te blaten dude.
Het is wel erg ongeloofwaardig om appie2003 neer te zetten als iemand die blaat, met zo'n kwaliteitspost :/

Alles leuk en aardig, maar het is ook wel handig als dat in de kleine lettertjes staat. Anders lever je je laptop in en dan, oh sorry meneer, dit dekken we toch niet. Al kun je dan altijd nog per ongeluk limonade erover heen gooien :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de avond al lekker aan het werk op de laptop. Nu ik de adapter eruit wil halen verbrand ik zowat mijn handen.

De temperatuur van de accu is echt verschrikkelijk heet. Ik heb ook een latidude D505 die een stuk minder warm wordt als die aan de stroom hangt.

Is dat bij iedereen zo?

Anders ga ik Dell is bellen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
De adapter van mijn notebook is net wat warmer dan handwarm. :) Kun je je adapter nog fatsoenlijk vast houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:55:
De adapter van mijn notebook is net wat warmer dan handwarm. :) Kun je je adapter nog fatsoenlijk vast houden?
Ik heb redelijk vuurvaste handen maar om de adapter lang in de hand houden is zeker niet mogelijk.
Al sik lang zeg heb ik het wel over een seconde of 30...

10 seconden is net te doen maar veel langer niet....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Ik heb Vista zojuist geinstalleerd. Tot nu toe loopt alles nog goed, Vista kent ook zo ongeveer alle drivers zelf al en er hoeft minder geinstalleerd te worden aan drivers dan bij mijn XP Pro versie.

Verder ziet het er gelukt uit, nog wel even wennen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:10:
[...]

Luister dude. Als ze echt alles dekken dan stond het wel op de site. Tuurlijk dekken ze een kapotte computer, maar als jouw computer slecht presteert of te warm wordt of je harde schijf maakt een raar geluid dan heb je gewoon niets. Dat is het voordeel van garantie. Als je laptop raar doet, kan je hem repareren. Dat zie ik niet snel gebeuren met een verzekering als die van toplaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerd gepost..

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timo002 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 00:00:
Ik heb Vista zojuist geinstalleerd. Tot nu toe loopt alles nog goed, Vista kent ook zo ongeveer alle drivers zelf al en er hoeft minder geinstalleerd te worden aan drivers dan bij mijn XP Pro versie.

Verder ziet het er gelukt uit, nog wel even wennen!!!
Dus andere programma's (niet microsoft) en randapparatuur e.d. werken goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
bart_x schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:07:
In april heb ik m'n 6400 besteld met 1 jaar C&R.
Nou werd ik gisteren gebeld dat ze me 3 jaar NBD International konden aanbieden voor €171,36.
Het lijkt me op zich wel een goeie aanbieding, maar ik twijfel nog wel...
M'n laptop zal waarschijnlijk het grootste gedeelte van de tijd bij me thuis staan en ik gebruik 'm voor wat videobewerking en muziekprogramma's. Ik weet ook niet of de accu binnen deze garantie valt.
Wie kan me adviseren?
De Accu valt buiten die 3 Year NBD en is standaard 1 jaar.
Alle overige hardware onderdelen vallen er wel onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat er meer mensen zijn die de laptop zelf hebben. Wat is jullie ervaring met de warmte van de adapter van de laptop?

Zie mijn eerdere post hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluesparkle schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:17:
[...]

De Accu valt buiten die 3 Year NBD en is standaard 1 jaar.
Alle overige hardware onderdelen vallen er wel onder.
Als consument heb je in de EU recht op 2 jaar garantie. Bij Dell heb je in het eerste jaar recht op gratis transport en gratis reparatie. En in dat tweede jaar standaar recht op gratis reparatie. Maar ze doen niet zo moeilijk over reparatie en transport. Vooral als je vaste klant bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:51:
Ik neem aan dat er meer mensen zijn die de laptop zelf hebben. Wat is jullie ervaring met de warmte van de adapter van de laptop?

Zie mijn eerdere post hierboven :)
Handwarm na een 2 uurtjes gamen (Hitman Blood Money). In die tijd heeft de lader niet genoeg capaciteit om de accu ook nog eens helemaal op te laden (daarvoor trekt de laptop teveel stroom door het gamen) in die 2 uur is de accu maar 8 % omhoog gegaan, dit om aan te geven dat de adapter echt wel flink bezig is geweest.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:58:
[...]

Dus andere programma's (niet microsoft) en randapparatuur e.d. werken goed?
Randapparatuur niet geprobeerd, jah, een USB muis, maar die werkt wel. Verder heeft Vista meer drivers aanboord dan mijn XP Pro versie. Want daarbij moest ik zelf de drivers voor geluidskaart, netwerkkaart, modem en videokaart installeren. Vista had deze allemaal al.

Verder heb ik alleen nog maar Adobe photoshop geinstalleerd en Dreamweaver. Deze werken bijde perfect.

Even nog wat anders, is mensen wel eens opgevallen dat de laptop in rust maar op 150Mhz draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Timo002 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:24:
[...]

Even nog wat anders, is mensen wel eens opgevallen dat de laptop in rust maar op 150Mhz draait...
150? Hmm... ik zie steeds 2x 1000 onder linux

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:19:
[...]

150? Hmm... ik zie steeds 2x 1000 onder linux
Als ik het programma download waarmee de spanning terug gedraait kan worden dan geeft ie idd bij mij ook 1000 aan. Maar met een ander programma dat enkel alleen de CPU snelheid meet zakt ie terug naar 150 in rust en zodra er een programma start schiet ie naar 1666 (T2300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 05:27
Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van MediaDirect: het opstarten verloopt niet bijster snel en er is geen ondersteuning voor XVID en aanverwante codecs. Voldoende redenen om de verbruikte HD-ruimte (1,4GB) terug te winnen.

Hier zit het probleem: omdat MediaDirect binnen een HPA is geplaatst dient er een ‘speciale’ tooltje gebruikt te worden om het geheel te verwijderen. Ik heb tot op heden een aantal tootjes (HPA, ftool en hdmm) geprobeerd om de HPA te verwijderen en allemaal resulteren ze in een ‘failed’.

Van fujitsu-siemens is bekend dat een HPA middels een BIOS-optie wordt beschermd. Kan het zijn dat dit ook het geval is bij de 6400?

O ja, ik heb een Seagate 7200 drive. Misschien dat dit relevant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Planetlithium schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:42:
Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van MediaDirect: het opstarten verloopt niet bijster snel en er is geen ondersteuning voor XVID en aanverwante codecs. Voldoende redenen om de verbruikte HD-ruimte (1,4GB) terug te winnen.

Hier zit het probleem: omdat MediaDirect binnen een HPA is geplaatst dient er een ‘speciale’ tooltje gebruikt te worden om het geheel te verwijderen. Ik heb tot op heden een aantal tootjes (HPA, ftool en hdmm) geprobeerd om de HPA te verwijderen en allemaal resulteren ze in een ‘failed’.

Van fujitsu-siemens is bekend dat een HPA middels een BIOS-optie wordt beschermd. Kan het zijn dat dit ook het geval is bij de 6400?

O ja, ik heb een Seagate 7200 drive. Misschien dat dit relevant is?
huh kan je ook niet gewoon PartitionMagic gebruiken?, ik weet het niet hoor, mja ik kan er namelijk gewoon bij met Part magic.
Volgens mij kan ik de boel ook samenvoegen e.d. maar heb het nog niet getest.

in Part Magic: rechter muisknop op de partitie en dan delete of format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 05:27
Underworld schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:09:
[...]

huh kan je ook niet gewoon PartitionMagic gebruiken?, ik weet het niet hoor, mja ik kan er namelijk gewoon bij met Part magic.
Volgens mij kan ik de boel ook samenvoegen e.d. maar heb het nog niet getest.

in Part Magic: rechter muisknop op de partitie en dan delete of format.
HPA is feitelijk geen partitie. PartitionMagic is dan ook niet bruikbaar. Wat je wel met PartionMagic kunt doen is het samenvoegen van de restore- en de windows-partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Hij is binnen!!!! zal binnekort mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Riccardo schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:24:
Hij is binnen!!!! zal binnekort mijn ervaringen posten.
't Is tijd voor ervaringen zou ik zeggen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kent iemand alternatieven voor MediaDirect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Windows XP MCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:32:
kent iemand alternatieven voor MediaDirect ?
XBox Media Center of Team Media Portal :)

Zoals Dell zelf ook al zegt MediaDirect is gemaakt om de mensen die onbekend zijn met Media Center(s) eens een kijkje te laten nemen. Het is niet bedoeld als uber profi tool. Wil je iets geinigs wat een beetje muziek, films en foto's kan draaien met een leuke interface, neem MediaDirect. Anders neem een van de geboden alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Eh, sinds wanneer draait XBMC op een PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen MCE, ik ga geen XP MCE naast XP PRO installeren.. MediaPortal heb ik geprobeerd, maar dat is niet wat ik bedoel. het is de bedoeling dat er snel mee geboot kan worden, eventueel vanaf een aparte partitie, zoals bij MediaDirect gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om de kensington wireless pilotmouse die bij mijn 6400 zat aan te sluiten via de in de 6400 ingebouwde bluetooth module? Ik wil liever niet de USB dongle gebruiken.
Het forum heb ik helemaal gelezen en ook via de search functie kan ik hier geen antwoord op vinden.

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:03:
Weet iemand of het mogelijk is om de kensington wireless pilotmouse die bij mijn 6400 zat aan te sluiten via de in de 6400 ingebouwde bluetooth module? Ik wil liever niet de USB dongle gebruiken.
Het forum heb ik helemaal gelezen en ook via de search functie kan ik hier geen antwoord op vinden.

Dat vroeg ik me dus ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:49:
Eh, sinds wanneer draait XBMC op een PC?
De vraag was of er alternatieven waren voor MediaDirect, de functionaliteit ervan. En ja dan is XBMC een goed alternatief.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:03:

De bluetooth stack voor de integrated BT module wordt geleverd door Toshiba. Als je bluetooth complient wil zijn moet je een aantal profielen ondersteunen, waaronder het "Human Interface Device Profile (HID)" Die is voor muizen, keybords, joysticks etc.

Zie hier de specs voor die muis.
Dit staat erbij "System Requirements:
A Bluetooth enabled Computer with a Bluetooth HID (Human Interface Driver) support"

Ja dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
MediaDirect 2.0 ISO download link doet het niet meer.

Kan iemand deze opnieuw uploaden? op google krijg ik alleen maar oplossingen voor de Repair utility en aangezien ik de 3 partities heb verwijderd na een format heb ik de ISO nodig.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van veelvuldig flamen wordt er vanaf heden (12 juni) strenger gemodereerd op flamen etc. Houdt het dus een beetje gezellig :)