Canaria schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:22:
[...]
Dat een product of zelfs merk goede
ervaringen kent, wil niet zeggen dat het altijd goed werkt. De MacBook staat er op verschillende fora om bekend nogal 'picky' te zijn voor wat betreft het geheugen, en Corsair wordt in dat verband regelmatig in negatieve zin genoemd.
Ik heb zelf in mijn pc's altijd Corsair geheugen gehad, maar afgaande op de slechte verhalen heb ik deze keer voor m'n MacBook een ander merk gekozen (in combinatie met m'n moederbord met nForce4 chipset ben ik destijds ook afgeweken van jarenlange voorkeur voor Maxtor).
...
maar dan had ik zeker nog steeds geen Corsair genomen.
Tsja. Gezien het gezeik dat er al is om de macbooks wat compleet overtrokken is, ben ik niet heel erg geneigd dergelijke
ervaringen van anderen al te serieus te nemen. Het is hier precies hetzelfde: duizenden verkochte macbooks, waarvan een heel aardig deel voorzien wordt van corsair geheugen, en een paar mensen die een probleem hebben.
Mijn eigen ervaring is dat corsair geheugen altijd goed gewerkt heeft, zo ook in mijn macbook pro en in enkele macbooks. Ik heb er nog maar een keer een probleem mee gehad (in m'n G4 Mac mini) en dat was gewoon een brak latje. Kan gebeuren. Terug sturen, nieuwe krijgen, geen probleem meer hebben.
Simpel gezegd vind ik mijn eigen
ervaringen in deze zwaarder wegen dan wat een stel potentiele sensatiezoekers op internet roept. Bij hen is een tweetal gevallen al vaak hetzelfde als 'het gebeurt overal en bij iedereen!'. Bij mij niet.
Oh en als geld geen rol speelde had ik 'm geBTO't met 2GB

Maar dat gaat me toch iets te ver qua prijs.
Oh, hier mijn punt even mooi geïllustreerd:
Ik merk daar zelf nogal weinig van in meerdere macbooks en -pro's. Dus ik zou graag deze statements als 'onzin' verklaren.
[
Voor 17% gewijzigd door
CyBeR op 25-07-2006 19:13
]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.