Op verzoek van Thandor, begin ik een eigen topic wat betreft een nieuw systeem.
Waar wil ik hem voor gebruiken:
Ik ben allereerst geen hardcore gamer. Wel zal het fijn zijn om redelijk recente spellen te kunnen spelen op het systeem, maar dat hoeft niet alles op ultra high quality.
Voor de rest gebruik ik mijn huidige PC erg veel voor school, internet en muziek luisteren. Ook maak ik wel eens gebruik van Fotosoep.
Wat heb ik bij elkaar gesprokkeld:
Uiteraard ben ik zelf al wat gaan neuzen naar leuke dingen. Ik heb echter (helaas) niet mega veel verstand van computers. (naast de basis kennis)
Waar ik op uitgekomen ben is het volgende.
Alle prijzen zijn van Salland Automatisering behalve de voeding, die is van Golden Elite Computers.
kast, muis, toetsenbord, monitor heb ik al staan
* voeding+verzendskosten=prijs
Wat precies het 'probleem' is:
Ik weet dat alles wel op elkaar zou moet kunnen passen. Waar ik nog wel over twijfel is het moederbord. Heb deze veel gewisseld met andere planken.
Wat in iedergeval wel handig zou zijn (als jullie tips geven over andere mobo's) als er LAN en geluid op zit.
Wat wil ik nog extra uitgeven:
Ik zit toch wel redelijk op mijn limiet. Het zou fijn zijn als het niet meer gaat kosten van €750
Dit was zo wel wat ik ongeveer kwijt wilde. Dus als jullie suggesties/tips hebben, heel erg graag.
Bij voorbaad dank
Waar wil ik hem voor gebruiken:
Ik ben allereerst geen hardcore gamer. Wel zal het fijn zijn om redelijk recente spellen te kunnen spelen op het systeem, maar dat hoeft niet alles op ultra high quality.
Voor de rest gebruik ik mijn huidige PC erg veel voor school, internet en muziek luisteren. Ook maak ik wel eens gebruik van Fotosoep.
Wat heb ik bij elkaar gesprokkeld:
Uiteraard ben ik zelf al wat gaan neuzen naar leuke dingen. Ik heb echter (helaas) niet mega veel verstand van computers. (naast de basis kennis)
Waar ik op uitgekomen ben is het volgende.
| Processor: | Intel Pentium D 830 | € 151 |
| Moederbord: | Asus P5LD2 SE | € 91 |
| Videokaart: | Asus Radeon X800 XL 256MB DDR | € 175 |
| Geheugen: | 1GB PC5300 DDR2, CL5 – TwinMos (2x) | € 156 |
| Hardeschijf: | 300GB Maxtor DiamondMax 10 (1x) | € 95 |
| Voeding: | Huntkey LW-6450HG 450W (ATX 2.2) | € 45,35* |
| Totale Schade: | inclusief verzendskosten | € 722,30 |
Alle prijzen zijn van Salland Automatisering behalve de voeding, die is van Golden Elite Computers.
kast, muis, toetsenbord, monitor heb ik al staan
* voeding+verzendskosten=prijs
Wat precies het 'probleem' is:
Ik weet dat alles wel op elkaar zou moet kunnen passen. Waar ik nog wel over twijfel is het moederbord. Heb deze veel gewisseld met andere planken.
Wat in iedergeval wel handig zou zijn (als jullie tips geven over andere mobo's) als er LAN en geluid op zit.
Wat wil ik nog extra uitgeven:
Ik zit toch wel redelijk op mijn limiet. Het zou fijn zijn als het niet meer gaat kosten van €750
Dit was zo wel wat ik ongeveer kwijt wilde. Dus als jullie suggesties/tips hebben, heel erg graag.
Bij voorbaad dank