Projectieverf onzin? Ervaringen gevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 38.949 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:33

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Tegenwoordig kun je op verschillende lokaties speciale verf kopen om een muur om te toveren in beamerscherm. Ik projecteer momenteel op een mat witte muur (glasvezelbehang) 2m20x3m met een 2200 ansi lumen beamer. Zeker nu het wat langer licht blijft (en ik eigenlijk geen zin heb iets te doen aan verduistering) ben ik benieuwd of, en hoeveel, ik kan winnen met een beter reflecterende ondergrond. Ik kwam alleen een verwijzing tegen van MMach naar lumenlab.

Een oude bekende is ScreenGoo, die met 200 euro aan de prijzige kant is. Ik kwam in de Veronicagids www.projectieverf.nl tegen, die redirect naar hier. 99 euro klinkt al een stuk aanlokkelijker, en aangemoedigd door de term "alleen op deze website te bestellen" ging ik verder kijken en kwam ik terecht in Belgie, waar dezelfde verf de helft kost, en ook nog in High Contrast versie te krijgen is.

Zijn er tweakers die ervaring hebben met 1 van bovenstaande merken, danwel een eigen idee hebben gehad? Misschien een emmer latex mixen met grijsmetaallak?

[ Voor 4% gewijzigd door SeatRider op 04-06-2006 10:55 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Ik las laatst een artikel over dat screengoo in een computertijdschrift.. daarin werd het positief beoordeeld. Overigens heb ik zelf geen ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:33

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik begin haast te denken dat ik maar een keertje naar Antwerpen moet en een expiriment van 50 euro moet gaan doen :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Heb 2 vrienden die naar mijn voorbeeld een projector gekocht hebben. Aangezien 1 van hen een paar potten van die verf kon kopen van iemand hebben ze het proper verdeeld en elk een deel van hun muur ermee geverfd. Ze zijn hier beide heel tevreden over. Het enige nadeel was het groot aantal lagen (ik geloof 5 of 6 waaronder een aantal primers en plamuurmiddelen) met telkens een aantal uren rust tussen. Die verf weerkaatst beter dan een wit doek en laat zwartwaarden wat beter uitkomen. Heb echter het resultaat zelf nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik gebruik zelf een scherm, dus ik heb geen ervaring met verf.
Maar ik ben het wel eens tegengekomen op www.projectorcentral.com.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:22
Ik zit hier ook aan te denken, om dit te gaan doen. ... Heeft iemand al wat extra ervaringen?? Ik projecteet nu op een nieuwe witte muur ... ik vraag me af of het nodig is om deze te gaan verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121806

kijk hier ook eens:
http://www.bigscreenforums.com/forum_browse.cfm?which=16

zelf projecteer ik op een witte/creme gespachtelpoetste muur maar mijn Panasonic PT-AX 100 doet daar overdag niet moeilijk over. Alleen als de zon door de schuifpui schijnt moet ik de lamellen dicht doen, hoewel het zelfs dan misschien niet eens nodig is als ik hem uit eco-mode zou halen en de brightness opschroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb eens iets gelezen over een speciaal soort zand vermengen met latexverf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57
Ik ben zelf groot voorstander van een wit scherm met een zwarte achtergrond, of anders zeer donker. Liefst een stuk van de zijwanden en plafond ook donker om reflecties tegen te gaan. En of je dan een pot verf van 100 of 200 euro haalt en een mdf plaat schilderd of dat je een stuk los projectiedoek van de rol koopt maakt qua prijs dan ook niet uit (mijn doek kwam uit op iets van 140 euro, scherm is 90" breedbeeld).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 10:11

chem

Reist de wereld rond

Ik heb zelf verf gekocht van cinedream in belgie; dat was 65 euro incl bezorgen in nederland, en een kilo of 4.
Dat moest 2 lagen dik (met eerst een dubbele witte onderlaag om de donkerrode ondergrond te compenseren), al met al een weekend werk.

En het verschil is er behoorlijk; een wit scherm is te fel, te harde kleuren en te weinig zwart - projectieverf lijkt in eerste instantie wat mat; maar het beeld is echt een stuk fijner.

Het voordeel voor mij was a) de prijs (2.1m diagonaal doek kopen is gillend duur) en b) de mogelijkheid het exact op maat te schilderen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 15:14

MRic3

Of praat ik weer poep?

glasvezel behang / spachtelpoets muur .... sorry maar je wilt wel een redelijk gladde ondergrond lijkt mij zo.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Heeft opeens iedereen extra puistjes. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3M0XX
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07-2024
chem schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:32:
Ik heb zelf verf gekocht van cinedream in belgie; dat was 65 euro incl bezorgen in nederland, en een kilo of 4.
Dat moest 2 lagen dik (met eerst een dubbele witte onderlaag om de donkerrode ondergrond te compenseren), al met al een weekend werk.

En het verschil is er behoorlijk; een wit scherm is te fel, te harde kleuren en te weinig zwart - projectieverf lijkt in eerste instantie wat mat; maar het beeld is echt een stuk fijner.

Het voordeel voor mij was a) de prijs (2.1m diagonaal doek kopen is gillend duur) en b) de mogelijkheid het exact op maat te schilderen.
Heb je toevallig een voor/na foto of kun je een wat gedetailleerde beschrijving geven van het verschil dat de speciale verf maakt? Ik zit zelf namelijk ook erover te denken om deze verf te kopen omdat het contrast met latexverf op mijn muur niet echt geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-06 10:19
Ik heb een scherm bij de volgende zaak gekocht prima ding. Je kunt er ook muurverf kopen voor niet al te veel.

Camco Systems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MRic3 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:52:
glasvezel behang / spachtelpoets muur .... sorry maar je wilt wel een redelijk gladde ondergrond lijkt mij zo.
moet je maar een naar een bioscooppscherm kijken die zit bomvol gaten ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, kleine gaatjes om het geluid door te laten. Het scherm zelf is vlak. Daarnaast projecteer je ook VEEL groter in de bios en zit je een stuk verder van het scherm vandaan, waardoor de gaatjes relatief gezien veel kleiner zijn dan dat ze in een 1,80m breed scherm zouden zijn (verhoudingsgewijs).

Spachtelpoets en glasvezel is een andere order "niet glad" dan de gaatjes in een bioscoopscherm...

BTW, dit mag tegenwooridg in het videoforum! :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach stoor me er niet aan.uiteindelijk kijk je naar het geheel en ik ga niet naar de korrels kijken
ik projecteer op alles wat los en vast zit

behanglijnen kunnen soms wel vervelend zijn (mits slecht geplakt) maar voorde rest is het best kijken hoor. ok je moet niet op een zwarte muur projecteren

perfect glad kan btw zelfs super irritant zijn ...je lamp van de projector kan dan in je ogen reflecteren (daar heb ik al ervaring mee) . ik dacht dat het zaak was dat een scherm diffuus moest zijn (dat verklart de zandkorres hierboven)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

D3M0XX schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:19:
[...]

Heb je toevallig een voor/na foto of kun je een wat gedetailleerde beschrijving geven van het verschil dat de speciale verf maakt? Ik zit zelf namelijk ook erover te denken om deze verf te kopen omdat het contrast met latexverf op mijn muur niet echt geweldig is.
Nou ja, zoals je wel snapt is het verdomd moeilijk een foto te maken van beamerbeeld en daar het contrast verschil mee te laten zien.

Ik heb wat oude foto's even online gezet op http://home.parse.nl/~michiel/projectieverf/web/ - je ziet eerst de latex-laag op de bordeauxrode ondergrond, en daarna de grijze projectieverf in 2 lagen; de 'vlekken' in de laatste foto is door de fotolijstjes links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:22
Ziet er netjes uit ... ik heb die van mij nog niet gekocht, ik lees zo hier en daar dat het resultaat erg goed is! (hoor echt héél positieve verhalen eigenlijk). ... Nog even nadenken of ik mn muurtje ga verven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Zo, dan kick ik maar even een erg oud topic omhoog >:)
Ik heb namelijk enkele vragen betreft het gebruik van projectieverf. Zijn hier mensen die het gebruiken of er ervaring mee hebben? Ik kan er verder maar weinig over vinden op GOT.

Zo vroeg ik me af of dat het zin heeft om zo'n 200,- te betalen voor een paar liter projectieverf, of dat je het net zo goed zelf kan gaan mengen? Aangezien de prijzen variëren van 99,- t/m 550,- voor de bekende 'Screen Goo' lukt het me niet om uit te vinden wat nu precies dat prijsverschil maakt.

Dat het beter werkt dan een scherm is mij duidelijk, maar de keuze van het type verf is mij één groot mysterie.

[ Voor 13% gewijzigd door Wootism op 09-03-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik vermoed zo dat het te maken heeft met de reflectie

Kleurecht (geen of weinig absorbtie van de lichtsterkte)
En moet ook weer niet als een spiegel reflecteren omdat je dan de schittering van de projectielamp gaat zien
Ik projecteer gewoon op m'n witte behangetje. goed zat

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-07 23:30

burgt

Starbass

Ik heb zelf Mighty Brighty gebruikt, daarbij kun je zelf wat mengen voor grijs tint (copntrast) en reflectie, werkt wel aardig, maar niet te lang blijven rollen, want dan kun je strepen krijgen...

Bij die link van 550 staat dat deze voor rear projection is, dus sprayen op een raam bijvoorbeeld en dan aan de andere kant zitten van de projector.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674079

Nog even klein dingetje,,, je kan niet projecteren op doek als je katten hebt.
Muur Verven is must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Dit is al een hele oude thread! Hoe is het tegenwoordig met de projectie verf ervaringen?
Ik zelf projecteer nu op een enorme muur met glasvlies behang en normale witte latex in mijn huiskamer. Werkt prima als je niet al te hoge eisen stelt.. . Een scherm wil ik niet ophangen, dus blijft projectie verf over om de kwaliteit van het beeld op te krikken.
Ik vraag me wel af of witte projectie verf onzichtbaar op een al witte muur geverfd kan worden, dus alleen het te projecteren oppervlak. Als ik de volledige muur in de projectie verf zou moeten gaan rollen wordt dat een te dure grap. Iemand ervaring of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

PsycoHero schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:07:
Dit is al een hele oude thread! Hoe is het tegenwoordig met de projectie verf ervaringen?
Ik zelf projecteer nu op een enorme muur met glasvlies behang en normale witte latex in mijn huiskamer. Werkt prima als je niet al te hoge eisen stelt.. . Een scherm wil ik niet ophangen, dus blijft projectie verf over om de kwaliteit van het beeld op te krikken.
Ik vraag me wel af of witte projectie verf onzichtbaar op een al witte muur geverfd kan worden, dus alleen het te projecteren oppervlak. Als ik de volledige muur in de projectie verf zou moeten gaan rollen wordt dat een te dure grap. Iemand ervaring of tips?
De projectieverf die ik gebruik is neutraal grijs; ook projectieschermen zijn niet spierwit (latex-wit), omdat je contrast en kleurbalans dan niet goed te krijgen zijn.

Ik heb toevallig een mooi omkaderd deel waar ik de muur geheel grijs heb geverfd met projectieverf, en dat bevalt prima. Ik heb toen eerst latex eronder gegooid, en vv voor (indertijd) 65 euro aan projectieverf met de hele muur klaar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NrngnUXEXcHovXa8HJtUBU5T/thumb.jpg

Zo te zien hebben ze wel mat wit tegenwoordig: http://www.cinedream.be/catalog/cinedream-paint-0 maar dat zal blijven afsteken tov latex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
chem schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:21:
[...]

text

[afbeelding]

Zo te zien hebben ze wel mat wit tegenwoordig: http://www.cinedream.be/catalog/cinedream-paint-0 maar dat zal blijven afsteken tov latex.
Bedankt voor je antwoord. Ik zal eens contact opnemen met cinedream over de mat witte verf.

Wel een prachtige foto van de 2 heerlijke stoelen en voetenbankjes richting een kale grijze muur! ;) Ik zie trouwens geen speakers zo op het eerste gezicht. Waar komt je audio vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

PsycoHero schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:00:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik zal eens contact opnemen met cinedream over de mat witte verf.

Wel een prachtige foto van de 2 heerlijke stoelen en voetenbankjes richting een kale grijze muur! ;) Ik zie trouwens geen speakers zo op het eerste gezicht. Waar komt je audio vandaan?
Die foto is 2+ jaar oud en de verf was pas net droog :)

Ik heb een eenvoudig 5.1 setje waarbij de speakers op de verwarming staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Als je gaat zoeken naar een goede muurverf voor projectie, dan kom je vanzelf de BlackWidow tegen.
Bij deze formule meng je een zalm kleurige muurverf (Mat S 0907 Y70R NCS code) met grijze airbrush verf (Auto Air aluminium).

Na het mengen krijg je dan een grijze verf die extra licht terugkaatst door het aluminium. Dus het zwart is donkerder dan bij een witte muur, en het wit blijft mooi wit zonder te hotspotten.

Mij bevalt deze verf goed, en het was maar 10 euro ofzo voor de basis, en 15 euro voor de airbrush verf.

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Widow_%28paint_mix%29

EDIT: Wat (crappy) telefoon foto's

BW1

BW2

[ Voor 16% gewijzigd door Starck op 22-05-2015 08:34 . Reden: Plaatjes toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
Zo dan, dat ziet er goed uit Starck! Zoiets wil ik nog wel eens proberen als de vrouw het goed vindt... Hoe is het beeld overdag of met licht aan?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het beeld eruit ziet vergeleken met de witte muur boven je projectie kader... Is het mogelijk om een foto te maken met het beeld half op de Black Widow en half op de muur erboven?

[ Voor 43% gewijzigd door PsycoHero op 22-05-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Overdag is het niet om aan te kijken. Maar dat vind ik eigenlijk met elke projector zo.

Met een verduisterde kamer en alleen een living colors lamp aan is het nog enigszins acceptabel. Alleen van je zwartwaarde blijft weinig over.

Ik kan helaas niet mijn projector verplaatsen. Het was een crime om hem goed af te stellen binnen het kader, dus daar kom ik liever niet aan. En het is eigenlijk ook niet goed op foto vast te leggen.
De 2de foto ziet er nog redelijk uit, maar in het echt is alles nog veel scherper beter qua contrast.

Eerst projecteerde ik ook op een witte muur en dat beviel op zich goed. Toen vond ik alleen lichte scenes soms pijnlijk aan mijn ogen zo fel zijn die dan. En het zwart is iets beter geworden door de Black Widow verf.

Het belangrijkste voor een mooi beeld is een goed verduisterde kamer.

Oja mijn projector is de Mitsubishi HC3800 DLP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
Ik draai zelf met een Epson TW-3500 die wel een wat hogere lichtopbrengst heeft vergeleken met jouw HC3800. Een volledig donkere ruimte is natuurlijk ideaal, maar helaas niet haalbaar in mijn geval. Mijn doel is juist om wat beter beeld te krijgen met wat omgevingslicht van wat lampen of schemerlicht in de zomertijden. Wat dat betreft zou het aluminium in de BlackWidow hierbij kunnen helpen volgens de verschillende gebruikers reviews op de vele home theater fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Ik denk vooral dat de grijze kleur gaat helpen bij een betere zichtbaarheid met omgevingslicht.

Er zijn ook andere mengverhoudingen van de Black Widow, waarbij het er op neerkomt dat een donkerder scherm mooier/duidelijker is bij omgevingslicht. Alleen weer minder accuraat is qua kleuren.

Als je van plan bent om het te gaan maken. Volgens mij heb ik nog wel 2 flesjes Auto Air van het oude type liggen (in de nieuwere types is het aluminium aangepast en niet meer compatible met de muurverf van de originele formule).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webafast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:36
Wat zijn dan precies de mengverhoudingen van "black widow"? Mijn ruimte kan ik in zijn geheel verduisteren. Muur te projecteren oppervlak is 4,13m breed en 2,50m hoog.

edit; gevonden:

Wikipedia: Black Widow (paint mix)

[ Voor 29% gewijzigd door webafast op 28-01-2016 08:41 . Reden: info gevonden op internet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 15:39
Ik ben benieuwd welke soorten verf jullie hebben gebruikt. Ik ben al een tijdje aan het speuren naar de juiste verf maar ik kan er vrijwel niks over vinden. Welk type en merk verf (en verhoudingen) hebben jullie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:44
Ik zit met dezelfde vraag!
Ik vind het wiki artikel maar onduidelijk over een EU/Nederlandse mix die je zou kunnen gebruiken.

Wat is de huidige formule voor black-widow in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-06 16:30
biggydeen2 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:11:
Ik ben benieuwd welke soorten verf jullie hebben gebruikt. Ik ben al een tijdje aan het speuren naar de juiste verf maar ik kan er vrijwel niks over vinden. Welk type en merk verf (en verhoudingen) hebben jullie gebruikt?
Zynth schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:13:
Ik zit met dezelfde vraag!
Ik vind het wiki artikel maar onduidelijk over een EU/Nederlandse mix die je zou kunnen gebruiken.

Wat is de huidige formule voor black-widow in Nederland?
Toevallig ben ik hier ook naar op zoek. Ik kwam dit (oud) topic nog tegen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146890.0

Hierin wordt voorgesteld om Aluminium base coat fine 4101 te gebruiken, wat ook in het recept op wikipedia staat. Deze heb ik de volgende website gevonden: https://www.harolds.nl/p/...lverf/auto-air/auto-air_1

Ipv Bermuda Beige wordt in dat topic de Sikkens D2.05.80 als alternatief gegeven. Deze werkt echter niet meer in combinatie met de nieuwe formule van de 4101 Aluminium base coat.

Een alternatief zou de Dulux Grey Steel2 moeten zijn, maar deze kan ik online nergens vinden.
Als ik echter verder ga zoeken op de RGB waardes van die verf (184,184,182) kom ik de kleurcode Palazzo 45 tegen (RGB 184,184,184) (Caparol 3d). De SIKKENS ALPHATEX SF heeft deze kleur: https://www.kleurenwaaier.nl/kleur-product/22/119764/5

De dichtstbijzijnde variant van de donkerdere Dulux Grey Steel1 (RGB 151,151,151) is de Sikkens ON.00.55 (RGB 149,149,148) (Sikkens 4041) die ook verkrijgbaar is als Sikkens Alphatex SF.

Ik heb geprobeerd de goedkoopste sites te vinden, en kom dan op een totaalbedrag van € 52,50.

Waar wonen jullie ergens? Misschien kunnen we de kosten delen en beide de verf gebruiken als we een goed mengsel vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door thesystem op 26-10-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
thesystem schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

[...]

Toevallig ben ik hier ook naar op zoek. Ik kwam dit (oud) topic nog tegen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146890.0

Hierin wordt voorgesteld om Aluminium base coat fine 4101 te gebruiken, wat ook in het recept op wikipedia staat. Deze heb ik de volgende website gevonden: https://www.harolds.nl/p/...lverf/auto-air/auto-air_1

Ipv Bermuda Beige wordt in dat topic de Sikkens D2.05.80 als alternatief gegeven. Deze werkt echter niet meer in combinatie met de nieuwe formule van de 4101 Aluminium base coat.

Een alternatief zou de Dulux Grey Steel2 moeten zijn, maar deze kan ik online nergens vinden.
Als ik echter verder ga zoeken op de RGB waardes van die verf (184,184,182) kom ik de kleurcode Palazzo 45 tegen (RGB 184,184,184) (Caparol 3d). De SIKKENS ALPHATEX SF heeft deze kleur: https://www.kleurenwaaier.nl/kleur-product/22/119764/5

De dichtstbijzijnde variant van de donkerdere Dulux Grey Steel1 (RGB 151,151,151) is de Sikkens ON.00.55 (RGB 149,149,148) (Sikkens 4041) die ook verkrijgbaar is als Sikkens Alphatex SF.

Ik heb geprobeerd de goedkoopste sites te vinden, en kom dan op een totaalbedrag van € 52,50.

Waar wonen jullie ergens? Misschien kunnen we de kosten delen en beide de verf gebruiken als we een goed mengsel vinden.
Ik heb inmiddels Aluminium base coat fine 4101 gebruikt en Dulux Grey Steel2. De Dulux Grey Steel 2 kun je nergens in Nederland of Belgie kopen. Tenminste ik heb het niet kunnen vinden. In vele Engelse webshops kun je deze verf gewoon bestellen. Had het binnen een paar dagen in huis. Moet je wel via paypal of creditcard betalen. Ik heb bij de volgende shop besteld: http://www.kentblaxill.co.uk/

Inmiddels heb ik de hele boel geschilderd en het resultaat is behoorlijk goed. Hoewel ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik ben tevreden. Overigens is het resultaat ook afhankelijk van de gebruikte beamer.

5 liter is ruim voldoende. Verhoudingen aanhouden zoals ze op wikipedia staan vermeld. Uit mijn hoofd was dat 960ml GS2 + 120 base coat fine. Ik heb dus 1 liter uit het blik gehaald en 4 potjes van 120ml base coat fine toegevoegd.

In totaal was de verf rond de 40-50 euro en de base coat ~12 euro per flesje. In totaal dus rond de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-06 16:30
biggydeen2 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:00:
[...]
5 liter is ruim voldoende. Verhoudingen aanhouden zoals ze op wikipedia staan vermeld. Uit mijn hoofd was dat 960ml GS2 + 120 base coat fine. Ik heb dus 1 liter uit het blik gehaald en 4 potjes van 120ml base coat fine toegevoegd.
Als ik de mix op wikipedia bekijk moet er 240ml aluminium base coat fine gebruikt worden per 960ml van de grijze verf, oftewel een verhouding van 1:4.

Als je dan 1 liter uit het blik haalt en 2 potjes van 120ml aluminium base coat pakt, is dit dan voldoende om een scherm van 120" meerdere lagen te geven?

Heeft de Dulux Grey Steel2 nog een andere naam? Op de site die je linkt vind ik hem namelijk niet onder die naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
thesystem schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:21:
[...]

Als ik de mix op wikipedia bekijk moet er 240ml aluminium base coat fine gebruikt worden per 960ml van de grijze verf, oftewel een verhouding van 1:4.

Als je dan 1 liter uit het blik haalt en 2 potjes van 120ml aluminium base coat pakt, is dit dan voldoende om een scherm van 120" meerdere lagen te geven?

Heeft de Dulux Grey Steel2 nog een andere naam? Op de site die je linkt vind ik hem namelijk niet onder die naam.
Ik zie het inderdaad. 1 liter is veel te weinig. Je moet namelijk meerdere keren verven. Zelf ben ik wel 3-4 keer er overheen geweest om het dekkend te krijgen. Ik heb nu ongeveer een 130" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:44
Ik kan op die site inderdaad ook geen Dulux Grey Steel 2 vinden op die website. Alternatieven qua site? Ik vind het lastig om websites met verf te vinden die ook in Nederland kunnen leveren voor een fatsoenlijke prijs.

Sowieso lijkt de steel grey 2 niet echt meer leverbaar te zijn.

De Sikkens vertrouw ik niet zomaar: dat lijkt me meer een soort van latex; ik weet niet of dat een succes is met de 4101.

[ Voor 30% gewijzigd door Zynth op 09-11-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Voor de mensen die het interessant vinden heb ik mijn hele project uitgezet in een how to guide:

SPAM

Ik heb alle producten vermeld welke ik heb gebruikt en ook waar je deze kunt kopen. Inclusief de verf. Grey Steel 2 kun je niet los kopen maar is een kleur code. Deze ga je dus op geen enkele site vinden. De basis is een witte verf welke ze voor je kunnen mixen in de kleur code van GS2.

Voor meer info en het resultaat zie guide :)

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 18-02-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiBoD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:11
@biggydeen2 Je link naar de guide lijkt niet te werken. Ben erg benieuwd wat je waar gehaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
TiBoD schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:30:
@biggydeen2 Je link naar de guide lijkt niet te werken. Ben erg benieuwd wat je waar gehaald hebt.
Helaas is mijn guide aangemerkt als spam...

Ik heb de verf in Engeland gekocht bij http://www.kentblaxill.co.uk/

Grey Steel 2 is geen bestaande soort verf. Deze moet door een shop gemixed worden met de kleurcode genoemd op Wikipedia. Dulux Trade verf is helaas nergens in Nederland of België te verkrijgen dus moet je ergens anders kopen. Ik had de verf binnen enkele dagen in huis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiBoD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:11
Ik heb ook een scherm op de muur geschilderd, maar geen Black Widow. Ik wilde niet teveel geld kwijt zijn, aangezien ik wellicht ga verhuizen.
Deze thread ongeveer gevolgd: http://www.avsforum.com/f...jecting-screen-paint.html

Uiteindelijk

GAMMA KleurID muurverf maansteen metallic 1 liter
gemengd met
HISTOR MONODEK GEBROKEN WIT RAL9010
die ik nog had staan.

Verhouding 3 (metallic) op 2 (monodek) ongeveer gemengd

Totaalprijs: 25 euro

Ben tevreden met het resultaat. Contrast is stuk beter, ook bij meer omgevingslicht (daglicht).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qQELdrSJ9rcYdEBmjls48RnP/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rncu3tVdoVFqZcRnWx6jrG0k/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:41

icecreamfarmer

en het is

TiBoD schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:01:
Ik heb ook een scherm op de muur geschilderd, maar geen Black Widow. Ik wilde niet teveel geld kwijt zijn, aangezien ik wellicht ga verhuizen.
Deze thread ongeveer gevolgd: http://www.avsforum.com/f...jecting-screen-paint.html

Uiteindelijk

GAMMA KleurID muurverf maansteen metallic 1 liter
gemengd met
HISTOR MONODEK GEBROKEN WIT RAL9010
die ik nog had staan.

Verhouding 3 (metallic) op 2 (monodek) ongeveer gemengd

Totaalprijs: 25 euro

Ben tevreden met het resultaat. Contrast is stuk beter, ook bij meer omgevingslicht (daglicht).

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat valt niet tegen. Werkt dat ook met een lichtere kleur grijs?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06-2018
icecreamfarmer schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:04:
[...]

Dat valt niet tegen. Werkt dat ook met een lichtere kleur grijs?
Nog mensen aan het mengen geweest?
Vooral overdag vind ik belangrijk.
Klopt het dat ik dan metalic moet toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:41

icecreamfarmer

en het is

bert888 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:56:
[...]

Nog mensen aan het mengen geweest?
Vooral overdag vind ik belangrijk.
Klopt het dat ik dan metalic moet toevoegen?
Ik niet, ik heb een TV gekregen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 17:21
Even een bump ...

Ik heb zojuist de Createx Aluminium 4101 besteld en ga dit mengen met een matte latex van de gamma in de kleur RAL 7047 (Telegrijs 4). Verhouding 4:1 ongeveer 1 liter latex en 240ml Createx airbrush 4101....

Ik ga mijn hele muur doen ivm kleurverschillen en zal jullie laten weten hoe het bevalt.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
En? Bevalt 't? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s-y-b
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 22:31
LexIsLang schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:43:
Even een bump ...

Ik heb zojuist de Createx Aluminium 4101 besteld en ga dit mengen met een matte latex van de gamma in de kleur RAL 7047 (Telegrijs 4). Verhouding 4:1 ongeveer 1 liter latex en 240ml Createx airbrush 4101....

Ik ga mijn hele muur doen ivm kleurverschillen en zal jullie laten weten hoe het bevalt.
Ben ook erg benieuwd hoe dit is geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313613

Ik heb het recept van TiBoD met de Gamma maansteen verf uitgeprobeerd ... en terug overschilderd, de metallic glinsterde veel te fel. Uiteindelijk een 4:1 mix RAL9010 monodek/'industrial grey' zijdemat (flexa) aangebracht. Prima resultaat in combinatie met mijn Epson EH-TW650, ook overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 13:04
s-y-b schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:29:
[...]

Ben ook erg benieuwd hoe dit is geworden :)
Ik ben benieuwd. Ik ga voor sikkens verf. Zelfde RAL en dan met hun zilver of aluminium metallic verf erdoorheen)

Ben benieuwd of je je resultaten kunt geven

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s-y-b
justice strike schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 07:02:
[...]

Ik ben benieuwd. Ik ga voor sikkens verf. Zelfde RAL en dan met hun zilver of aluminium metallic verf erdoorheen)

Ben benieuwd of je je resultaten kunt geven
Neem aan dat je dan voor de mengverf een matte variant neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ja dat klopt. Rezisto mat en dan deze metalic erdoorheen mixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
uiteindelijk heb ik de basis metalic verf van sikkens gekocht. Hier is dan nog geen kleur aan toegevoegd. Dit ga ik dan met de seal grey (variant) verf mengen. Hoop dat het er goed uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s-y-b
justice strike schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:40:
uiteindelijk heb ik de basis metalic verf van sikkens gekocht. Hier is dan nog geen kleur aan toegevoegd. Dit ga ik dan met de seal grey (variant) verf mengen. Hoop dat het er goed uit ziet.
Post even een fotootje als het af is, ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ga ik doen. Ik denk wel dat ik misschien een MDF plaat moet plaatsen want de muur krijg je niet helemaal vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
En Justice Strike, hoe ziet het eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29

World Citizen

FreeReef.nl

Is dit eigenlijk het grote Projectiescherm verf topic?

Want in 2006 begonnen, en nu nog in leven. En ik zit met exact dezelfde situatie.

Zijn er nog mensen die hier onlangs mee in de weer zijn gegaan?

Ik zit hier met een grof gestuucte muur en wil een scherm met 4m diagonaal (want 4k is voor noobs).

Dat werd nogal een duur doek.. dus ben ook aan het kijken naar verf. Ergens vooraan in het topic word de site Cinedream genoemd, en daarvoor dank want die link is nog steeds in leven en de prijs daar is niet heel slecht. Althans, na kort zoeken is het daar 3x goedkoper dan in NL.

Maar mocht er iemand onlangs nog met deze verf aan de slag zijn gegaan dan hoor ik het graag. Vooral als je het op een grove muur hebt gezet zonder die eerst strak te trekken.
ShittyOldMan schreef op vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:21:
Ik ben zelf groot voorstander van een wit scherm met een zwarte achtergrond, of anders zeer donker. Liefst een stuk van de zijwanden en plafond ook donker om reflecties tegen te gaan. En of je dan een pot verf van 100 of 200 euro haalt en een mdf plaat schilderd of dat je een stuk los projectiedoek van de rol koopt maakt qua prijs dan ook niet uit (mijn doek kwam uit op iets van 140 euro, scherm is 90" breedbeeld).
En dit probleem heb ik ook. Het licht wat van de muur af terug tegen het plafon aan kaatst, is vervelender dan de grove stuuck die ik op de muur heb. Maar om nou het plafon zwart te verven?

[ Voor 32% gewijzigd door World Citizen op 10-04-2019 16:37 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09-2024
Hoi mensen

[ Voor 116% gewijzigd door wim1928 op 10-05-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
Hoi mensen

[ Voor 97% gewijzigd door wim1928 op 10-05-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
Hoi mensen

Ik ben al vele jaren beamer fanaat.
Al jaren projecteer ik op een kingpin vast scherm van zichtmaat 260/149 met subliem beeld .
Onlangs ben ik verhuisd en heb mijn muren wit
Gemaakt met GAMMA 1X dekkend latex
Ik heb twee legen geverfd.
En heb mijn beamer weer op gehangen.

Wat schetst mijn verbazing !!
En ik kon het haast niet geloven Het beeld was super op mijn muur..

Tijdje later heb ik toch mijn kingpin scherm weer even in elkaar geschroefd en voor de helft voor het beeld tegen de muur gezet om te zien of er verschil zie NEE DUS.
Ik projecteer nu 3.35x1.90

Mijn muur was gestukt en heb tot nu toe twee lagen aangebracht..
Mensen met een niet zo.n mooie achtergrond adviseer ik ... voorbeeld :: betonnen muur met gaatjes of een slechte gipsplaten muur
om eerst dikke vlakke glasvezelbehang 1 meter breed te kopen bij GAMMA en daarna twee keer te witten met de GAMMA verf die ik heb gebruikt.
Dan heb je super beeld.

Mijn baemer is een Epson 6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 21:44
LexIsLang schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:43:
Even een bump ...

Hoe is het gegaan?
Ik weet dat de 4101 tegenwoordig neutraal is, dus geen extra grijs toevoegd.

Ik wil mijn matige electrische TAB scherm gaan verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yotem
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07-2024
wim1928 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:29:
Hoi mensen

Ik ben al vele jaren beamer fanaat.
Al jaren projecteer ik op een kingpin vast scherm van zichtmaat 260/149 met subliem beeld .
Onlangs ben ik verhuisd en heb mijn muren wit
Gemaakt met GAMMA 1X dekkend latex
Ik heb twee legen geverfd.
En heb mijn beamer weer op gehangen.

Wat schetst mijn verbazing !!
En ik kon het haast niet geloven Het beeld was super op mijn muur..

Tijdje later heb ik toch mijn kingpin scherm weer even in elkaar geschroefd en voor de helft voor het beeld tegen de muur gezet om te zien of er verschil zie NEE DUS.
Ik projecteer nu 3.35x1.90

Mijn muur was gestukt en heb tot nu toe twee lagen aangebracht..
Mensen met een niet zo.n mooie achtergrond adviseer ik ... voorbeeld :: betonnen muur met gaatjes of een slechte gipsplaten muur
om eerst dikke vlakke glasvezelbehang 1 meter breed te kopen bij GAMMA en daarna twee keer te witten met de GAMMA verf die ik heb gebruikt.
Dan heb je super beeld.

Mijn baemer is een Epson 6600
Beste Wim,

Welke verf heb je gebruikt? Linkje?
Deze toevallig? https://www.gamma.nl/asso...BEgJkUPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Gr

[ Voor 11% gewijzigd door yotem op 04-06-2021 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 22:40
Tegenwoordig heb je die ultra short throw laser beamers, waarvoor een speciaal soort projectorscherm wordt aangeraden. Heb je daar dan een ander soort van “projectorverf” voor nodig ook?
Pagina: 1