De projectieverf die ik gebruik is neutraal grijs; ook projectieschermen zijn niet spierwit (latex-wit), omdat je contrast en kleurbalans dan niet goed te krijgen zijn.PsycoHero schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:07:
Dit is al een hele oude thread! Hoe is het tegenwoordig met de projectie verf ervaringen?
Ik zelf projecteer nu op een enorme muur met glasvlies behang en normale witte latex in mijn huiskamer. Werkt prima als je niet al te hoge eisen stelt.. . Een scherm wil ik niet ophangen, dus blijft projectie verf over om de kwaliteit van het beeld op te krikken.
Ik vraag me wel af of witte projectie verf onzichtbaar op een al witte muur geverfd kan worden, dus alleen het te projecteren oppervlak. Als ik de volledige muur in de projectie verf zou moeten gaan rollen wordt dat een te dure grap. Iemand ervaring of tips?
Ik heb toevallig een mooi omkaderd deel waar ik de muur geheel grijs heb geverfd met projectieverf, en dat bevalt prima. Ik heb toen eerst latex eronder gegooid, en vv voor (indertijd) 65 euro aan projectieverf met de hele muur klaar:
Zo te zien hebben ze wel mat wit tegenwoordig: http://www.cinedream.be/catalog/cinedream-paint-0 maar dat zal blijven afsteken tov latex.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.