Onderlinge user mailing

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 985 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
elevator schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:55:
Rot nou eens lekker om jet flames naar MS, Ecteinascidin, die hebben in dit topic helemaal niets te zoeken en laten je alleen maar dom overkomen :)
Kom nou ele, dat soort reacties kan je toch beter via mail/icq/msn/PM/a51* uiten? :P

*Crew gebied enzo

[ Voor 6% gewijzigd door Zwerver op 04-06-2006 23:35 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mag ik dan nog een positieve reactie toevoegen?

Wat fijn dat GoT een nieuwe functie krijgt! _/-\o_

En ook fijn dat je er voor kan kiezen om het uit of aan te te zetten ;)

En de wereld vergaat niet als er een ander naampje aanhangt. Lekker boeiend :O

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:45
Zwerver schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:33:
[...]

Kom nou ele, dat soort reacties kan je toch beter via mail/icq/msn/PM/a51* uiten? :P

*Crew gebied enzo
:S :S

:+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
elevator schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:55:
Rot nou eens lekker om jet flames naar MS, Ecteinascidin, die hebben in dit topic helemaal niets te zoeken en laten je alleen maar dom overkomen :)
Houdt je er rekening mee dat de crew dit soort berichten in DM's ook screent? Want het zijn geen Private Messages, maar Direct Messages. Niet privé dus! Denk daar om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
:P :P :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dan zet je neer dat de gebruike MS-dominantie plaatsvind waarbij steeds nieuwe standaarden worden neergezet en dan is het weer niet goed. Nou ja, het groter verband zal dan wel offtopic zijn. Sorry.

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 05-06-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

TS heeft zijn antwoord min of meer; verder zijn er een hoop voorschotten genomen op eventuele ellende. Het lijkt me opportuun op pas weer uitgebreid over deze feature te gaan discussiëren als iedereen weet waar we 't over hebben: dus pas als iedereen een hands-on-experience heeft gehad. Er wordt gewerkt aan React 1.9.4 - laten we dat rustig afwachten en dan eens kijken wat we op dat moment daadwerkelijk voor onze neus hebben. Voor nu moeten we dit topic maar laten waar het is wat mij betreft. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog een ding/ breinbreker willen toevoegen:

Users zetten massaal hun public PGP key in hun signature waarna alle DM's geencrypt over en weer worden gestuurd. Inhoud is niet te controleren, maar er is ook geen enkele aanwijzing dat er iets illegaals wordt gestuurd. Komt er ook een restrictie op het versturen van gecodeerde berichten? :)

Best een evil idee zo op de middag >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:41:
Ik zou nog een ding/ breinbreker willen toevoegen:

Users zetten massaal hun public PGP key in hun signature waarna alle DM's geencrypt over en weer worden gestuurd. Inhoud is niet te controleren, maar er is ook geen enkele aanwijzing dat er iets illegaals wordt gestuurd. Komt er ook een restrictie op het versturen van gecodeerde berichten? :)

Best een evil idee zo op de middag >:)
Tuurlijk, want de devvers vervelen zich nu toch maar!

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:43:
[...]

Tuurlijk, want de devvers vervelen zich nu toch maar!
Ik ben er niet op uit om mensen meer werk te bezorgen, ik wil alleen aangeven dat dit een reeel scenario is. Face it: we zitten hier op een forum vol techneuten die een dergelijke loophole zo uitgebuit hebben.

Ik neem aan dat de crew een goede afweging wil maken voor wat betreft het al dan niet invoeren, en dan lijkt dit me geen onbelangrijk punt om ook te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Och, ik hoop dat mensen het encrypted gaan versturen, is alleen maar nog een reden om het uit te zetten nadat het als experiment geintroduceer wordt :Y) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 11:38

Haan

dotnetter

Heel simpele oplossing: encrypted bericht versturen => waarschuwing; nog een keer => ban >:)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:46:
Ik ben er niet op uit om mensen meer werk te bezorgen, ik wil alleen aangeven dat dit een reeel scenario is. Face it: we zitten hier op een forum vol techneuten die een dergelijke loophole zo uitgebuit hebben.
En dan denk je dat simpelweg even mailen niet een stuk makkelijker is? :+ Mensen die illegale shit uitwisselen zullen best ook wel elkaars emailadres kennen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:53:
[...]

En dan denk je dat simpelweg even mailen niet een stuk makkelijker is? :+ Mensen die illegale shit uitwisselen zullen best ook wel elkaars emailadres kennen. :P
Eens eens, maar het gaat om mensen die geen mailadressen hebben. Die kan je overigens ook wel via een DM (al dan niet gecodeerd :P ) uitwisselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Nouja, als ze echt slim zouden zijn, zouden ze hun warez gewoon uuencoden en in blokken van 48k posten, vervolgens een distributielijst maken en hun warez door private messagen met deze distributielijst.

Ideale warez distributie via een snelle server (GoT) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

elevator schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:56:
Nouja, als ze echt slim zouden zijn, zouden ze hun warez gewoon uuencoden en in blokken van 48k posten, vervolgens een distributielijst maken en hun warez door private messagen met deze distributielijst.

Ideale warez distributie via een snelle server (GoT) :Y)
en vervolgens mag je dat weer copy/pasten en decoden :Z
het is wel duidelijk hoor dat jij DM niks vind, en dat je aan het zoeken bent naar argumenten om het er niet door te krijgen, terwijl het juist naar de crew toe een handige functie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 18-10 13:10

momania

iPhone 30! Bam!

Erkens schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:04:
[...]
terwijl het juist naar de crew toe een handige functie is.
Alleen naar de crew toe heeft het juist geen toegevoegde waarde, aangezien ieder crew lid per mail bereikbaar is ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Voor dat decoden heb je dan natuurlijk de automatiseerbare XML output ;)

Verder vind ik de DMing inderdaad niets, maar dat is niet de reden waarom ik het hier bovenstaande post, waarom ik het post is om aan te geven dat als je echt 'kwaad' wilt dat je dat heus wel voor elkaar krijgt, ofdat je nou gaat encrypten of niet.

Verder heeft DMing helemaal niets met crew of niet crew te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

momania schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:05:
[...]

Alleen naar de crew toe heeft het juist geen toegevoegde waarde, aangezien ieder crew lid per mail bereikbaar is ;)
Het gaat juist om het gemak van DM.

Een mail sturen naar een crewlid, ik zou het niet durven!

"Geachte heer elevator"
"Beste elevator"
"Dude,"

:P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

het is wel duidelijk hoor dat jij DM niks vind, en dat je aan het zoeken bent naar argumenten om het er niet door te krijgen, terwijl het juist naar de crew toe een handige functie is.
Die beslissing is allang gemaakt, DM wordt aangezet, en we gaan na een tig aantal dagen kijken of we het goed vinden werken enzo.

Dus chillll dude.. ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

momania schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:05:
[...]

juist wel, email zuigt voor dat doel, e-mail client opstarten etc
moto-moi schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:09:
Die beslissing is allang gemaakt, DM wordt aangezet, en we gaan na een tig aantal dagen kijken of we het goed vinden werken enzo.

Dus chillll dude.. ;)
"dude"? pardon?
ik weet best dat het ge-evalueerd wordt, dat is ook normaal in mijn beleving.
Maar juist ele moet even "chillen" ipv op voorhand al met eventuele tegen argumenten komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
elevator schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:06:
Voor dat decoden heb je dan natuurlijk de automatiseerbare XML output ;)
Dan is het alsnog heus niet zo

a) Snel
b) Betrouwbaar
c) Veilig

als usenet :P. Alhoewel GoT nu is wat usenet ooit was (alleen niet zo vrij :P), dus wie weet. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

'chill dude' en dan een knipoog smijltje is volgens mij een redelijk algemene term dat dingen niet zo zwaar opgenomen moeten worden..
ele heeft gewoon een duidelijke mening, en dat is dat hem DM _niet_ bevalt, om wat voor reden dan ook, maar dat recht die te uiten heeft eenieder hier ..
of ernaar geluisterd wordt is nog iets heel anders (al probeert men natuurlijk om eenieders visie wel mee te wegen, en niet meningen op voorhand te ignoreren)

het was dus niet als 'betutteling' bedoelt, maar gewoon om erop te wijzen hoe beleid op GoT gevormd wordt... pdat gebeurt ook doordat mensen gewoon argumenten voor en tegen publiekelijk posten en erover discussieren.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 18:08

JHS

Splitting the thaum.

Het lijkt me eerlijkgezegd niet echt zinnig om een hypothetische discussie te gaan voeren over hoe er warez uitgewisseld kan worden via de servers van GoT. Een poging doen tot het uitwisselen van warez levert gewoon een waarschuwing op, óók via DM :) .

En als het vermoeden bestaat dan mensen via encrypted messages warezkanalen gaan uitwisselen wordt dat verboden, net zoals dat ook ooit is gebeurd met encrypted of beveiligde urls in signatures, als ik me dat goed herriner. Ook is DM'ing voor individuen uit te zetten, dus technisch gezien is dat ook oplosbaar.

En als dat niet helpt en het uit de hand loopt, wordt DM'ing weer uitgezet.

Dus ik zie het probleem niet :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bij misbruik/stalking zet ik die optie anders met alle liefde uit, en dat heb ik meer mensen horen vertellen. :P Als replyen op DM's dagelijks langer gaat duren dan posten op het forum (bij wijze van spreken) is het wat mij betreft "exit DM-optie" in mijn persoonlijke prefs, en als meer crewleden dat doen, dan is die functie uiteindelijk alleen handig bij users. :P

Maar goed, puur gespeculeer, ik zie wel wat er gebeurd. Gedurende de testperiode (hoe lang die ook duurt :P) laat ik de optie in elk geval aan staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik denk ook dat de mogelijkheid tot het sturen van een DM voor moderatoren ook niet echt noodzakelijk en/of gewenst is. Deze hebben gewoon hun mailadres modnaam(at)tweakers.net en dat moet voldoen.

De DirectMessage is er voornamelijk voor dat gebruikers onderling kunnen communiceren, een mod bereiken kan altijd via mail, en enkel via DM als de mod dat zelf ook wil. Dat is dus een vrije keuze voor mods dat wel of niet aan te zeten.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Jemig, wat een ellende. Op duizenden andere fora wereldwijd zijn private/direct messages mogelijk, al jaren. Waarom zou het op GoT niet (goed) kunnen werken en misbruikt worden?
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:46:
[...]

Ik neem aan dat de crew een goede afweging wil maken voor wat betreft het al dan niet invoeren, en dan lijkt dit me geen onbelangrijk punt om ook te overwegen.
Reëel scenario? Wat een doemdenker ben jij ej :D .

Kom op, denk ff door, waarom zou iemand moeite gaan doen voor zoiets. Je denkt wel erg negatief over een systeem dat her en der wereldwijd prima werkt, en op GoT ineens misbruikt zou worden. Ja vast :) Nergens voor nodig om zo negatief over een message-systeem te denken, of de GoT-users.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:59:
Jemig, wat een ellende. Op duizenden andere fora wereldwijd zijn private/direct messages mogelijk, al jaren. Waarom zou het op GoT niet (goed) kunnen werken en misbruikt worden?
[...]
Reëel scenario? Wat een doemdenker ben jij ej :D .

Kom op, denk ff door, waarom zou iemand moeite gaan doen voor zoiets. Je denkt wel erg negatief over een systeem dat her en der wereldwijd prima werkt, en op GoT ineens misbruikt zou worden. Ja vast :) Nergens voor nodig om zo negatief over een message-systeem te denken, of de GoT-users.
Ow nee hoor, ik ben juist een rasoptimist. Waar het om gaat is dat de crew blijkbaar al hard nagedacht heeft over de naam om zo te voorkomen dat de berichten als prive worden gezien. Blijkbaar houdt de crew graag controle over de inhoud van die berichten. Dit om "misbruik" zoals het linken naar warez/ pr0n te voorkomen. Geloof me, dat misbruik komt op al die andere duizenden fora ook voor, maar daar willen ze er blijkbaar geen controle over houden.

Omdat dat hier wel het geval is was mijn enige tegenvraag wat er zou gaan gebeuren wanneer er gecodeerde berichten over en weer gestuurd zouden worden. Die hele discussie over UUencode warez uitwisselen via PM's DM's berichtjes ( :P ) heb ik verder niet gestart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:06:
Ow nee hoor, ik ben juist een rasoptimist. Waar het om gaat is dat de crew blijkbaar al hard nagedacht heeft over de naam om zo te voorkomen dat de berichten als prive worden gezien. Blijkbaar houdt de crew graag controle over de inhoud van die berichten. Dit om "misbruik" zoals het linken naar warez/ pr0n te voorkomen. Geloof me, dat misbruik komt op al die andere duizenden fora ook voor, maar daar willen ze er blijkbaar geen controle over houden.
Bij andere fora zijn die berichten ook niet privé, want ook daar zitten wel tools bij om de user-conversations in te kunnen zien. Het verschil met GoT is dat op andere boards de misleidende term 'private' wordt gebruikt, terwijl we dat op GoT niet gaan doen. De reden hiervan is al eerder in dit topic uitgebreid aan de orde gekomen, namelijk dat we onze bezoekers niet de indruk willen geven dat deze faciliteit een 'geheimheidsfactor' gaat hebben van een mailconversatie of zelfs post.

De gemiddelde GoT-bezoeker is niet op zijn mondje gevallen. En we zagen we de eerste topics al verschijnen van mensen die moord en brand schreeuwden met de hier volstrekt misplaatste term 'briefgeheim' of 'privacy' voor in de mond, als zou blijken dat een so-called 'PM' door een crewlid was ingezien indien noodzakelijk voor het handhaven van onze policy.

We zijn dus gewoon eerlijk tegen onze mondige users: we bieden dit als faciliteit aan (eerst als test). Iedereen mag het gebruiken, maar als je wilt zondigen, zondig dan zonder ons. :P
De DM's vallen dus gewoon onder onze policy en kunnen als dat écht nodig is (en ik zal me er wel sterk voor maken, dat daar terughoudendheid betracht wordt), ingezien worden door crewleden. Als je onoorbare teksten wilt versturen, dan doe je dat dus niet via onze forumsoftware; noch openbaar, noch privé. Niemand kan ons achteraf boos aankijken en zeggen: "zit niet in mijn privéberichten te kijken". :)

Verder krijg ik een beetje het idee dat dit topic vooral in leven blijft door mensen die beren op de weg zien en ik ben het met Remy eens dat we gewoon van het positieve uit moeten gaan. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Laatst online: 30-09 14:01
Guardian Angel schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:13:
[...]

Hierboven staat de laatste, en enige reactie, van de topicstarter. Verder is het alleen nog maar i.m.o. nutteloos gezever over een functie in React die mogelijk niet eens in gebruik zal worden genomen. Niemand die daar op zit te wachten. :)

Om op het eigenlijke onderwerp van dit topic terug te komen, als ik de gequote reactie lees dan was het de bedoeling om direct het antwoord op een oude vraag aan de topicstarter te mailen. Bij mij rijst dan de vraag als dit dan gebeurt of er dan óók een oplossing in het desbetreffende topic wordt gepost, het lijkt mij van niet. Het gevolg laat zich raden en wel specifiek voor hen die met hetzelfde probleem zitten.
Nou toevallig heb ik wel in het oude topic een reply gezet voor de mensen die het dan nog mochten lezen. ( ik ga er dus vanuit dan andere dat ook doen :) )Echter denk ik dat merendeel van de bezoekers na 3 maanden niet meer in een oud onopgelost topic kijkt.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

CodeCaster schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:08:
Een mail sturen naar een crewlid, ik zou het niet durven!

"Geachte heer elevator"
"Beste elevator"
"Dude,"

:P
Ik ben het met je eens dat een mail sturen naar een moderator eigenlijk gewoon te veel werk is - natuurlijk is het niet zo'n drempel als jij schetst maar toch is een mail sturen nou net wat 'formeler' dan een topic openen of een reply zetten. Een DM vind ik persoonlijk er geen goede oplossing voor omdat ik liever dat soort bedenkingen van gebruikers publiekelijk zie, daarnaast is er bv. geen goede manier om je collega moderators op de hoogte te stellen van een bepaalde DM discussie - iets wat met mail veelvuldig gebruikt wordt :)

In de fora waar ik modereer hebben we voor communicatie met de moderators dan ook feedback topics die je ten allertijde kan gebruiken om te communiceren met ons (tenzij het over bans of OWs gaat natuurlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

elevator schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:30:
Een DM vind ik persoonlijk er geen goede oplossing voor omdat ik liever dat soort bedenkingen van gebruikers publiekelijk zie,
nee, e-mail is lekker publiekelijk toegankelijk :)
daarnaast is er bv. geen goede manier om je collega moderators op de hoogte te stellen van een bepaalde DM discussie - iets wat met mail veelvuldig gebruikt wordt :)
daar heb je opzich wel een punt, maar daar zijn natuurlijk altijd wel oplossingen voor te verzinnen/devven, als ik even snel denk kom ik op bijvoorbeeld DM's naar meerdere personen bijvoorbeeld of DM2Mailtm ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Erkens schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:34:
Als je mijn hele reply leest zie je dan ook dat ik ook geen voorstander ben van mail voor dat soort dingen - zoals je kan lezen in Windows Clients - Policy - hebben we daar in WOS e.d. betere manieren voor :)
daar heb je opzich wel een punt, maar daar zijn natuurlijk altijd wel oplossingen voor te verzinnen/devven, als ik even snel denk kom ik op bijvoorbeeld DM's naar meerdere personen bijvoorbeeld of DM2Mailtm ofzo :)
Feit blijft dat het op dit moment een feature is die (veel) minder goed bruikbaar is voor dit soort specifieke dingen dan een publiek topic of een mail conversatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

elevator schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:42:
Als je mijn hele reply leest zie je dan ook dat ik ook geen voorstander ben van mail voor dat soort dingen - zoals je kan lezen in Windows Clients - Policy - hebben we daar in WOS e.d. betere manieren voor :)
tis maar wat je beter vind ;)
Feit blijft dat het op dit moment een feature is die (veel) minder goed bruikbaar is voor dit soort specifieke dingen dan een publiek topic of een mail conversatie :)
toch wel grappig dat je van te voren al weet dat het (veel) minder goed bruikbaar is zonder dat het ook maar 1 seconde heeft gedraaid :o en vooral dat je het meteen als een "feit" neer zet -> onmogelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 08-06-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

toch wel grappig dat je van te voren al weet dat het (veel) minder goed bruikbaar is zonder dat het ook maar 1 seconde heeft gedraaid :o en vooral dat je het meteen als een "feit" neer zet -> onmogelijk
Wel mogelijk, aangezien elevator heel goed op de hoogte is van de functionaliteit: hij is zelf een van de hardst eraan werkende testers ervan :) Daarnaast slaat zijn 'dit soort specifieke dingen' opmerking op jouw opmerking:

ele
omdat ik liever dat soort bedenkingen van gebruikers publiekelijk zie,
jij:
ele bedoelt gewoon topics :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Remy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:55:
Wel mogelijk, aangezien elevator heel goed op de hoogte is van de functionaliteit: hij is zelf een van de hardst eraan werkende testers ervan :)
onzin, je kan testen wat je wilt, maar je bent altijd beperkt met testen tot wat je zelf ziet. Pas zodra je het aan de grote massa geeft komt het daadwerkelijk testen, en pas _dan_ en niet eerder, kan je evalueren.

meningen als feiten aandragen is natuurlijk erg makkelijk om je "gelijk" te halen, ik wacht het liever af en wil zien wat er daadwerkelijk mee gebeurd...
ele bedoelt gewoon topics :)
ja, ik kan ook wel lezen hoor? en ik zie daar behalve die topics toch echt ook "mail conversatie" staan, of bedoelen jullie met "mail conversatie" ook een topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

onzin, je kan testen wat je wilt, maar je bent altijd beperkt met testen tot wat je zelf ziet. Pas zodra je het aan de grote massa geeft komt het daadwerkelijk testen, en pas _dan_ en niet eerder, kan je evalueren.
Jij hebt geen idee met hoeveel we testen: best handig om tijdens het testen al te evalueren voor enige last minute changes die er dan nog makkelijk in te implementeren zijn. Niet afdoen als onzin graag, dat staat nogal kinderachtig.
meningen als feiten aandragen is natuurlijk erg makkelijk om je "gelijk" te halen, ik wacht het liever af en wil zien wat er daadwerkelijk mee gebeurd...
Het mooie is, daar hoef je niks voor te doen, het komt vanzelf.
ja, ik kan ook wel lezen hoor? en ik zie daar behalve die topics toch echt ook "mail conversatie" staan, of bedoelen jullie met "mail conversatie" ook een topic ;)
Nope, maar lijkt me dus duidelijk wat elevator bedoelt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Doe nou eens niet zo raar en geef je mening of houd je mond erover. Dit soort reacties werken nou niet bepaald een reactie op waarvan ik zeg van hij gaat zo lekker constructief met mij om.
Erkens, React staat al sinds eind december 2005 in beta voor GoT. De DM-ing featureset van React ken ik ondertussen behoorlijk goed en juist voor de communicatie user <-> crew zitten er een aantal features in die specifiek door mij aangedragen zijn.

Dat ik bepaalde zaken als feiten presenteer is omdat ze feiten zijn - de features die nu met mail gebruikt worden (bv. op de hoogte stellen van je collegas, maar ook bv. de feature om ze te markeren als "ToDo" in je mail client) zijn niet beschikbaar (op een bruikbare manier) met het DM systeem, dan kan je knipoogjes plaatsen wat je wilt, maar dat maakt mijn feiten niet minder mijn feiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:26

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb de discussie even snel door gelezen en het volgende me ineens boven:

In het verleden is meerdere malen gevraagd om een dergelijke functie al DM (zoals jullie het noemen). Toen was het antwoord "Nee, en het zal er niet komen ook. bla bla....."

Ik vind het persoonlijk een beetje vaag dat het nu ineens wel kan, terwijl jullie er in het verleden zo op tegen waren? :?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Remy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:08:
Jij hebt geen idee met hoeveel we testen: best handig om tijdens het testen al te evalueren voor enige last minute changes die er dan nog makkelijk in te implementeren zijn. Niet afdoen als onzin graag, dat staat nogal kinderachtig.
Ik mag hopen dat er met veel mensen wordt getest, maar blijkbaar heb jij weinig ervaring met testen, althans dat mag ik opmaken uit je reactie dat je mijn reactie "kinderachtig" vindt.
elevator schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:11:
Doe nou eens niet zo raar en geef je mening of houd je mond erover. Dit soort reacties werken nou niet bepaald een reactie op waarvan ik zeg van hij gaat zo lekker constructief met mij om.
nee, jullie reacties richting mij zijn lekker :o
Erkens, React staat al sinds eind december 2005 in beta voor GoT. De DM-ing featureset van React ken ik ondertussen behoorlijk goed en juist voor de communicatie user <-> crew zitten er een aantal features in die specifiek door mij aangedragen zijn.

Dat ik bepaalde zaken als feiten presenteer is omdat ze feiten zijn - de features die nu met mail gebruikt worden (bv. op de hoogte stellen van je collegas, maar ook bv. de feature om ze te markeren als "ToDo" in je mail client) zijn niet beschikbaar (op een bruikbare manier) met het DM systeem, dan kan je knipoogjes plaatsen wat je wilt, maar dat maakt mijn feiten niet minder mijn feiten :)
kijk, nu wordt je pas duidelijk, jij hebt het niet over user->crew communicatie

maar ik hou mijn mond wel als mijn inbreng niet gewenst is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 18-10 13:10

momania

iPhone 30! Bam!

Rakkerzero schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:18:
Ik vind het persoonlijk een beetje vaag dat het nu ineens wel kan, terwijl jullie er in het verleden zo op tegen waren? :?
Ach, in eerste instantie zat het gewoon niet in React en was het dus niet mogenlijk.
Nu het mogenlijk is, is er toch gekeken of het gebruikt kan worden. Is toch alleen maar positief :? :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Erkens schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:18:
nee, jullie reacties richting mij zijn lekker :o
Je mag me gerust wijzen op mijn reply waar ik 'niet lekker' tegen jou reply hoor :) In ieder geval snap ik niet waarom je dooddoeners post als 'tis maar wat je beter vind ;)' ...
kijk, nu wordt je pas duidelijk, jij hebt het niet over user->crew communicatie
Ik volg niet wat je bedoelt.

Ik heb het wel degelijk over user<->crew communicatie in zoverre dat de huidige DM functionaliteit voor mij als crew lid twee stappen terug is ten opzichte van mijn 'voorkeurs methoden' - namelijk danwel het specifieke feedback topic, dan wel via een directe mailconversatie.

Dat dat niet mijn hoofd redenen zijn om geen voorstander te zijn van DMing is duidelijk, maar dat is verder niet echt ontopic :)
maar ik hou mijn mond wel als mijn inbreng niet gewenst is...
Als je enkel kan reageren met dooddoeners en gewoon feitelijke uitleg niet kan accepteren dan snap ik persoonlijk niet wat je motivatie is om uberhaupt te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

elevator schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:26:
Je mag me gerust wijzen op mijn reply waar ik 'niet lekker' tegen jou reply hoor :) In ieder geval snap ik niet waarom je dooddoeners post als 'tis maar wat je beter vind ;)' ...
lezen is ook een vak apart natuurlijk, ik heb nergens "elevator" genoemd, ik zeg "jullie"
maar neem alleen al het "kinderachtig" noemen van mijn reacties, sorry hoor, maar dat getuigt al helemaal niet professioneel, zeker niet als het uit de mond van een crewlid komt ;)

overigens, voor de goede order "tis maar wat je beter vind" was mijn mening over die feedback topics van jou, aangezien dat best wel offtopic was vat ik dat samen in die ene zin.
Ik heb het wel degelijk over user<->crew communicatie in zoverre dat de huidige DM functionaliteit voor mij als crew lid twee stappen terug is ten opzichte van mijn 'voorkeurs methoden' - namelijk danwel het specifieke feedback topic, dan wel via een directe mailconversatie.
dan nog heb jij mijn reacties niet gelezen
Als je enkel kan reageren met dooddoeners en gewoon feitelijke uitleg niet kan accepteren dan snap ik persoonlijk niet wat je motivatie is om uberhaupt te reageren :)
tja, ik kan zoals je ziet net zo goed met dooddoeners gooien als jij dat kan, jij noemt helemaal geen feiten namelijk, je kan het moeilijk feiten noemen omdat het nog nooit hier heeft gedraaid met een grote userbase. En anders moet je maar met echte argumenten komen, immers jouw "feiten" zijn niet te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Rakkerzero schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:18:

In het verleden is meerdere malen gevraagd om een dergelijke functie al DM (zoals jullie het noemen). Toen was het antwoord "Nee, en het zal er niet komen ook. bla bla....."

Wat erg belangrijk is, in het verleden zat die functionaliteit niet in React ... er was wel een mogelijkheid dat te ontwikkelen, maar daarvoor moest GoT dan een direkt verzoek hiertoe aan de react-ontwikkelaars doen, daarvoor werd niet genoeg grond gevonden...

Het verschil nu is dat de functionaliteit defult in React geleverd is en het enkele een kwestie is van aanzetten, in 1.9.4 .... gezien die mogelijkheid is gewoon besloten het een mogelijkheid te geven en te testen hoe goed dit functioneert....

Het is dus eenvoudig, voorheen was er niet genoeg grond omd e ontwikkeling hiervan in opdracht te geven... maar als de functionaliteit standaard geleverd kan worden, is het wel overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Erkens schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:32:
lezen is ook een vak apart natuurlijk, ik heb nergens "elevator" genoemd, ik zeg "jullie"
Dan moet je eens ovrewegen op te houden met denken in 'jullie' en de mensen gewoon als individuele mensen zien? Ik heb jou niet raar behandeld en dus verwacht ik geen rare opmerkingen van jou terug, geen gekke verwachting toch? :)
maar neem alleen al het "kinderachtig" noemen van mijn reacties, sorry hoor, maar dat getuigt al helemaal niet professioneel, zeker niet als het uit de mond van een crewlid komt ;)
Je doet een reactie van mij af met een zeer vervelende reactie zonder enige vorm van onderbouwing en verwacht vervolgens wel dat ik serieus in blijf gaan op jouw reacties. Dat is jammer en siert je niet.
overigens, voor de goede order "tis maar wat je beter vind" was mijn mening over die feedback topics van jou, aangezien dat best wel offtopic was vat ik dat samen in die ene zin.
Dan moet je dat soort opmerkingen maar beter weg laten - in deze vorm en op deze manier gebracht wek je er namelijk alleen maar irritatie mee op omdat je helemaal niks zegt maar het wel 'afkeurt'.
Jawel? Ik geef sinds het begin duidelijk aan dat DM-ing helemaal geen enkel voordeel bied wat betreft crew en user communicatie (iets wat jij denkt dat er wel is gezien je eerste reactie). Ik geef zelfs duidelijk aan dat het voor dat type communicatie juist een stap terug is terwijl jij vervolgens alleen maar roept dat ik dat niet kan weten :)
tja, ik kan zoals je ziet net zo goed met dooddoeners gooien als jij dat kan, jij noemt helemaal geen feiten namelijk, je kan het moeilijk feiten noemen omdat het nog nooit hier heeft gedraaid met een grote userbase. En anders moet je maar met echte argumenten komen, immers jouw "feiten" zijn niet te controleren.
Ik heb wel degelijk feiten, die ik ook al hier aangeef, maar omdat jij het bent wil ik ze nog wel eventjes uitspellen hoor :)

Feit 1 - het is niet mogelijk om een lopende discussie te forwarden of te CC'en zoals met mail wel mogelijk is.
Feit 2 - het is niet mogelijk om een eenmaal ontvangen DM te markeren voor 'Followup' of unread zodat je weet dat je er op een later tijdstip nog aandacht aan moet besteden.

Dat alleen al maakt het zeer veel minder geschikt voor de crew<->user communicatie t.o.v. mail, dat zijn feiten die niks te maken hebben met het aanzetten voor de hele userbase of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Erkens schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:32:
[...]
Erkens kom, nou moet je niet zeggen "ik hou mijn mond wel als mijn inbreng niet gewenst is"... je inbreng is best gewenst, alleen op deze manier is het weinig nuttig. Elevator is nu al een half jaar de meest intensieve tester van de nieuwste React bèta's zoals we die op een testserver met de crew testen. Reken in een orde van grote van tientallen bugtopics per dag en dat al maanden lang. De nieuwe DM-functionaliteit heeft een buitengewoon groot aandeel in deze bugreports gehad.

Elevator kent dus precies de praktische inhoud van de functionaliteit, vanwege maandenlang intensief gebruik, doen van suggesties, testen van geïmplementeerde suggesties etc. Als hij op basis van die ervaring bepaalde uitspraken hier doet, dan is het niet eerlijk om ten eerste te zeggen dat je 't niet eens bent met hem, en in de tweede plaats zijn argumenten als waardeloos af te doen omdat zijn argumenten niet voor jou te controleren zijn. Dat vind ik veel te kort door de bocht en als je zo discussieert dan is je inbreng niet erg waardevol nee. :)

Sowieso vind ik in het algemeen een discussie in LA op dit moment erg voorbarig, zoals ik al eerder heb gezegd. Er zijn een aantal crewleden die ontzettend goed weten waar ze over praten. Veruit de meerderheid van de mensen in dit topic heeft echter nog geen idee wat de vorm en uiteindelijke uitvoering van de nieuwe feature precies is en wat de merites voor GoT zal zijn. Sommigen uit die groep mensen zien spoken en beren, anderen vinden het bij voorbaat geweldig, geen van allen kunnen ze op dit moment beoordelen hoe het er ongeveer uit gaat zien. Ik zie dan ook weinig bruikbaars uit deze discussie komen. Daarom denk ik dat het veel beter is om die discussie hier nu te staken voor het op haarkloverij en persoonlijke venijnigheden uitloopt. Laten we er gewoon eens constructief over praten als we allemaal weten waar we over praten, in plaats van dat alleen een paar crewleden dat weten.

Het komt, er komt een test en die wordt in overleg met users (hier in LA) geëvalueerd. Dan beslist de crew uiteindelijk of we de feature blijven gebruiken of niet. Maar, dat alles pas nádat React 1.9.4 hier draait. Tot die tijd hoop ik dat we niet door blijven utteren over 'wat zou kunnen' en 'wat niet zou kunnen' zonder de feature gezien te hebben. Meest van bovenstaande geldt voor meerdere discussiedeelnemers hier en niet voor een in het bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

laat maar :/

[ Voor 97% gewijzigd door Erkens op 08-06-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

@ momania en RM-rf

Ik snap het nu. Als je idd aparte requests moet gaan doen voor een bepaalde functie dan kan daar nog weleens een aardig prijskaartje, moeite, etc.. aan gaan hangen.

Overigens ik meen te herinneren dat er toen ook iets gezegd is dat het aantal DM (laten we de 'nieuwe' term maar gebruiken) gebruikers mogelijk zo groot is dat de servers het misschien/waarschijnlijk niet aankunnen om een dergelijk systeem te realiseren.

Hoe zit dat nu?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rakkerzero schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 00:50:
Overigens ik meen te herinneren dat er toen ook iets gezegd is dat het aantal DM (laten we de 'nieuwe' term maar gebruiken) gebruikers mogelijk zo groot is dat de servers het misschien/waarschijnlijk niet aankunnen om een dergelijk systeem te realiseren.

Hoe zit dat nu?
Mensen die op een bepaald moment DM's gebruiken kunnen niet op hetzelfde moment ook nog andere dingen aan het doen zijn. (Dat is geen beperking in de software maar een beperking in het aantal handen en ogen van de mens. :P) DM's zijn als het goed is een stuk minder belastend voor de server dan het ophalen en renderen van topics, dus massaal gebruik maken van DM's zou in principe geen performanceverlies mogen veroorzaken. Natuurlijk ben ik geen serveradmin en weet ik niet hoe het zaakje exact geïmplementeerd is, maar puur gebaseerd op logica lijkt het me geen enkel probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Volgens chem is React 1.9.4 niet zwaarder van 1.9.3, dus we merken het vanzelf :P
Sowieso zal na de implementatie van 1.9.4 GoT even kruipen aangezien er nogal wat postings opnieuw geparsed gaan worden, maar we gaan kijken of we dat niet op voorhand wat kunnen voorbewerken.
Ik verwacht verder dat er in het begin aardig wat mensen gaan dm'en, maar zodra de gein daar vanaf is zal het kwa load allemaal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

En opslagcapaciteit voor al die berichten dan.
Misschien is de server-HDD wel groot genoeg, maar kan de database ook zo'n grote hoeveelheid berichten aan?
Daar zal waarschijnlijk wel aan gedacht zijn, maar het is toch waar je de boel toch ff op moet controleren, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Rakkerzero schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 01:04:
En opslagcapaciteit voor al die berichten dan.
hylke@apollo(pts/0):~
hylke$ df -h
[..]
/dev/sdb1             135G   52G   77G  41% /var/mysql-data
[..]

Mwah... dat moet wel lukken hoor :+
Misschien is de server-HDD wel groot genoeg, maar kan de database ook zo'n grote hoeveelheid berichten aan?
De database heeft nog wel iets groeiruimte hoor, maak je maar niet ongerust :)
En mocht het toch helemaal in de soep lopen dan kunnen we altijd nog dm'ing uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

moto-moi schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 01:06:
En mocht het toch helemaal in de soep lopen dan kunnen we altijd nog dm'ing uitzetten.
Of Apollo2, 3, 4, enz erbij zetten? :+ Moet je wel Apollo13 overslaan, want dat gaat mis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

moto-moi schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 01:06:
De database heeft nog wel iets groeiruimte hoor, maak je maar niet ongerust :)
IK ben ook niet ongerust hoor. Ik vroeg het me alleen af.
Want een forum als GoT is toch grote groep gebruikers met veel users tegelijk online. En als iedereen aan het DM'en gaat en ook grote DM berichten gaat opstellen en de database kan zoveel tegelijk niet aan dan is dat gewoon zonde. Dan ben je al genoodzaakt om de functie uit te schakelen en misschien op zoek moet naar een oplossing of alternatief.

Maargoed. De toekomst zal het ons leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

-NMe- schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 01:10:
[...]

Of Apollo2, 3, 4, enz erbij zetten? :+ Moet je wel Apollo13 overslaan, want dat gaat mis. :+
offtopic:
Dan zou je bij Apollo 1 al de mist in gaan. :X

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal moeilijke tekst

Komt het er nu?
en zo ja voor wanneer staat het geplant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Komt het er nu?
Ja :)
en zo ja voor wanneer staat het geplant?
Als Oranje wereldkampioen wordt :)

Serieus: je ziet het vanzelf verschijnen met de React upgrade naar 1.9.4 :) afdeling 'it'll be ready when it's finished' enzo ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

_/-\o_ Als dit erin komt _/-\o_

Dan kunnen de optopic onderwerpen tenminste uit de topics blijven. Lijkt me ook goed voor de community.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Remy schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:20:
Serieus: je ziet het vanzelf verschijnen met de React upgrade naar 1.9.4 :) afdeling 'it'll be ready when it's finished' enzo ;)
De hele merge en upgrade naar 1.9.4 beginnen meer op een urban legend te lijken :o

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verschil met urban legends is dat dit gewoon gaat gebeuren, terwijl urban legends alleen in mensen hun hoofd bestaan :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voor ons normale users zit de upgrade ook alleen maar in de hoofden van mensen die er meer van weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Och ja, zoals ik eerder postte:
Het mooie is, daar hoef je niks voor te doen, het komt vanzelf.
Gewoon lekker afwachten dus :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jaja.. dat zeiden ze ook van Duke Nukem Forever, "when it's done"

We wachten er al 5 jaar op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Uhm ja .. nog verder offtopic hoeft niet Gunner ;)

Stille hint :>

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik zie eigenlijk geen enkele reden om het verzenden van encoded of encrypted berichten te verbieden. Wel een reden om een datalimiet te stellen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Jryyvpug qng raplcgr orevpug rra bcybffvat ovrqra ovw qr orjnnecvpug.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bs avrg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Confusion schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:04:
Ik zie eigenlijk geen enkele reden om het verzenden van encoded of encrypted berichten te verbieden. Wel een reden om een datalimiet te stellen.
Een 'datalimiet' is vrijwel 100% gangbaar in de huidige 'forumwereld', zoals je hoogstwaarschijnlijk wel weet.

Denk hierbij aan een messagebox van maximaal 50 berichten, in- en uitgaand. Vol? Wissen zul je! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

't Is vrijdagmiddag en warm, maar geen HK hier. Ik hoef hem toch niet echt op slot te hangen om onzin te voorkomen hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

CodeCaster schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:44:
[...]

Een 'datalimiet' is vrijwel 100% gangbaar in de huidige 'forumwereld', zoals je hoogstwaarschijnlijk wel weet.

Denk hierbij aan een messagebox van maximaal 50 berichten, in- en uitgaand. Vol? Wissen zul je! :Y)
Mij lijkt een limiet op het aantal mb's/kb's beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En kan je dan ook berichten van bepaalde users blokkeren dan :?.
Stel dat Pietje blijft spammen en hinderlijke berichten stuurt....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AW_Bos schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:12:
En kan je dan ook berichten van bepaalde users blokkeren dan :?.
Stel dat Pietje blijft spammen en hinderlijke berichten stuurt....
Voor zover ik weet zit die mogelijkheid er niet in, maar ik kan me voorstellen dat je, in het zeldzame geval dat dat gebeurt, contact opneemt met een crewlid, zodat wij er wat aan kunnen doen. En als er teveel misbruik van wordt gemaakt, dan staat het zo weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Is het dan geen idee om users deze rechten te kunnen ontnemen? Een zgn DM ban?

offtopic:
En heeft er iemand screenshots van hoe het in de GoT layout van 1.9.4 er uit ziet?...

[ Voor 45% gewijzigd door AW_Bos op 17-06-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 18-10 14:08
Deze functionaliteit lijkt me vooral handig bij de 'grote' topics; als je nu iets in de ts aangepast wilt hebben kun je óf mailen (is meer werk) of een bericht in het topic plaatsen (wat eigenlijk offtopic, of in ieder geval dubbel is). Alleen daarom al lijkt het me handig.

Verder lijkt het me ook handig in 'vraag en aanbod' topics. Waar het dus niet gebruikt moet gaan worden is bijvoorbeeld het vragen van meer (technische) info aan een ts bij een technisch topic. :) zoals al vermeldt in dit topic

[ Voor 7% gewijzigd door SysRq op 17-06-2006 13:52 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AW_Bos schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:31:
Het zou best eens kunnen dat dat mogelijk is hoor, maar ik heb op Beta-GoT geen adminrechten dus ik kan het niet nakijken. :P Of het wenselijk is is een tweede. We gaan natuurlijk niet continu voor politieagentje spelen, en als mensen zich niet kunnen gedragen met DM's, dan lijkt het me niet dat er lang gebruik van gemaakt kan worden.
offtopic:
En heeft er iemand screenshots van hoe het in de GoT layout van 1.9.4 er uit ziet?...
Screenshot 1
Screenshot 2
"Renderbugs" in het plaatje komen door de tool waarmee ik de screenshot heb gemaakt, niet door crisp. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

AW_Bos schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:31:
Een DM ban is als het goed is ook voorzien, hij is in ieder geval technisch mogelijk :)

edit:
Ik heb ook geen admin rechten, maar heb de ban groep al aangevraagd op beta GoT en crisp heeft geloof ik aangegeven hem te maken ofzo :P

[ Voor 22% gewijzigd door elevator op 17-06-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
-NMe- schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:00:
[...]

Het zou best eens kunnen dat dat mogelijk is hoor, maar ik heb op Beta-GoT geen adminrechten dus ik kan het niet nakijken. :P Of het wenselijk is is een tweede. We gaan natuurlijk niet continu voor politieagentje spelen, en als mensen zich niet kunnen gedragen met DM's, dan lijkt het me niet dat er lang gebruik van gemaakt kan worden.

[...]

Screenshot 1
Screenshot 2
"Renderbugs" in het plaatje komen door de tool waarmee ik de screenshot heb gemaakt, niet door crisp. :+
Ziet er erg grappig uit. Een beetje het idee van emailen maar dan net even wat anders. Zit er al een beetje schot in met die beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

De bedoeling is dat GoT dit jaar nog met 1.9.4 gaat werken - op dit moment lijkt de beta versie die we nu draaien eindelijk redelijk goed stabiel, maar wanneer we hier op GoT er op over gaan, en wanneer de DMs dan ook daadwerkelijk aan gaan (want ik kan me zo voorstellen dat we als GoT zijnde dat twee verschillende zaken maken) is nog niet bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En ook wel handig dat je bookmarks dan ook in mappen kan opslaan. Nu worden ze nog op alfabet georganiseerd :/ ...

[ Voor 46% gewijzigd door AW_Bos op 17-06-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
-NMe- schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:00:
[...]

We gaan natuurlijk niet continu voor politieagentje spelen, en als mensen zich niet kunnen gedragen met DM's, dan lijkt het me niet dat er lang gebruik van gemaakt kan worden.
Als er continue misbruik van gemaakt wordt is het inderdaad misschien handiger om het uit te zetten. Maar als er slechts één of enkele users zijn die de boel verzieken dan is het misschien handiger om wel een "DM ban" uit te delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AW_Bos schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:14:
En ook wel handig dat je bookmarks dan ook in mappen kan opslaan. Nu worden ze nog op alfabet georganiseerd :/ ...
Euh, je kan ze nu ook al in folders kwijt hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

-NMe- schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:23:
[...]

Euh, je kan ze nu ook al in folders kwijt hoor. ;)
Ja, i know, maar ze worden onoverzichtelijk opgeslagen nu nog...
En ik heb geen zin om alle pagina's na te lopen voor de juiste folder...

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 17-06-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
offtopic:
Noem het gewoon de "oh-niet-zo private message"

Ik vond het altijd raar dat in zo'n geavanceerd script als react, de PM functie dan weer miste (PM zoals in private message)

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Laatst online: 14-10 18:08

JHS

Splitting the thaum.

RoD schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:16:
[...] Maar als er slechts één of enkele users zijn die de boel verzieken dan is het misschien handiger om wel een "DM ban" uit te delen? :)
Dat lijkt mij ook :) . En anders is een algemene ban voor excessen ook nog in nood een oplossing, lijkt me.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/NMe/la/dm1.png
6 Discussies? Ik tel er toch echt 5? Bugje :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Er is een discussie-heading met meerdere berichten, en bugs gaan zoeken in screenshots van een programma dat in beta staat omdat het zo buggy is, is niet per se zinvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Er staat bij de 2e 2/2. Dus dat zijn 2 discussies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dat Gel/tot vind ik nog een beetje vaag.
Al heb ik het vermoeden dat het staat voor gelezen/totaal.

Misschien daar dat nog iets duidelijker maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18

crisp

Devver

Pixelated

Dit topic is niet bedoelt als bug/feature request/opmerkingen topic mbt de DM-implementatie; dat komt wel op het moment dat het live staat...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Rakkerzero schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:35:
Misschien daar dat nog iets duidelijker maken??
Naast wat crisp zegt - in sommige "views" heb je al weinig ruimte voor de verschillende kolommen waardoor dit snel lastig is, bv deze view (waarin je btw. ook GoTs restylede smilies ziet):

Afbeeldingslocatie: http://pinky.elexer.com/zooi/sadsadsahjdsahsdahsa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

elevator schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:29:
[...]

Naast wat crisp zegt - in sommige "views" heb je al weinig ruimte voor de verschillende kolommen waardoor dit snel lastig is, bv deze view (waarin je btw. ook GoTs restylede smilies ziet):

[afbeelding]
We gaan toch niet over op andere smilies he :(.. :'(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
AW_Bos schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:33:
[...]

Begint de discussie weer over de icq en msn Smilies.. Kunnen we beter maar besparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

AW_Bos schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:33:
[...]

waarin je btw. ook GoTs restylede smilies ziet
lijkt me duidelijk genoeg :)

Zie daarover trouwens ook de discussie in Andere smilies op GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die url verwijst naar HGKMT, SmartDoDo :)

En de smiley lijkt gewoon sprekend op de MSN 'dubbele punt pee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

CodeCaster schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:45:
Die url verwijst naar HGKMT, SmartDoDo :)
Is het zo? Jee...

offtopic:
Lees: Ja, dat komt omdat het hele smilieverhaal eik meer in KMT hoort ;) Kent iemand de uitdrukking "When hell freezes over"? Die dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Jij hebt duidelijk de smilies op beta nog niet geprobeerd, Dodo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hmm, ik zie dat je gelijk hebt ;(

Voor mensen met HK-XS: Verder over het smilieverhaal in React 1.9.5: MSN smilies?

Bah :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Die smilies zijn toch in de Admin instelbaar? Ik denk dat dit op de beta was voor de (verbeterde) functionaliteit om Smilies te veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

AW_Bos, zullen we de smilies maar even in React 1.9.4: MSN smilies? bespreken. Staat ook geheel los van het draadje hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

SmartDoDo schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:32:
AW_Bos, zullen we de smilies maar even in React 1.9.4: MSN smilies? bespreken. Staat ook geheel los van het draadje hier :)
Userbreak:
Om maar even meer duidelijkheid te scheppen. In de HK is uitgelegd dat het omparsen van GoT => MSN Smilies om een grap ging :)
Moest ik even kwijt voor de niet HK-access-hebbenden :P

SdB: Kleurtjes weggesloopt. Die kerstboom is precies waar kleurtjes niet voor bedoeld zijn. Verder wil ik dat dit topic serieus over Direct Messaging gaat, zónder daarbij moord en brand te schreeuwen over voorbarige kwesties, of ik doe hem op slot.

[ Voor 54% gewijzigd door Superdeboer op 18-06-2006 13:35 ]

Pagina: 1 2 Laatste