Ik had onderstaand probleem gepost in een topic, waar nu een slotje op zit. Daar las ik dat
iemand een dergelijk probleem heeft. Ik heb er zelf maar een topic over gemaakt,
omdat ik hier verder geen duidelijk antwoord over kon vinden.
Bij het spelen van bepaalde games (o.a. NFS Most Wanted en F.E.A.R) ervaar ik tijdens
het spelen een soort van system hick-up.
Het lijkt erop dat de pc "hangt" of vast loopt tijdens het spelen, het geluid blijft ook hangen,
maar na een paar seconden (3-10 sec.) vervolgt het spel zich. Het gebeurt eenmalig tijdens het
spelen van een spel, daarna draait alles prima. Het wijzigen/veranderen van de resolutie en/of
grafische instellingen ingame maken niet uit. Tijdens het spelen heb ik het minimale op de
achtergrond van Windows draaien en gebruik geen virusscanner of firewall.
Dit probleem heb ik eigenlijk sinds ik onderstaand moederbord en videokaart heb (de rest van de config heb en gebruik ik al langer. Het is geen groot probleem en, zoals ik al zei, gebeurt het éénmalig tijdens een game, maar toch wil ik het graag opgelost hebben.
Specs:
- Asus A8N-E (bios versie was 1008, net geupdate naar 1013)
- AMD Athlon 64 3500+ S939
- Club3D nVidia GeForce 7800 GT 256MB PCI-E
- 2x512MB DDR Nanya PC3200
- Maxtor Diamondmax 9 250GB SATA / Maxtor Diamondmax 10 160GB SATA
- NEC 4571 DVDRW brander
- Lite-On DVD speler
- SB Audigy 2
- Zalman Silent 400W APS
- Windows XP SP2 up-to-date
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- Alle laatste driver versies geinstalleerd.
- Volledige her-install. van Windows
Het testen van het geheugen of de cpu zou ik nog kunnen proberen, maar lijkt me in dit geval
geen nut hebben. Cpu en geheugen komen beide van mijn vorige MSI nForce 3 bordje.
Ik heb zelf het vermoeden dat het met mijn voeding is, ook al is het een Zalman 400W,
mede omdat hij sinds niet meer zo 'Silent' is sinds een week.
Is mijn vermoeden juist of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?
iemand een dergelijk probleem heeft. Ik heb er zelf maar een topic over gemaakt,
omdat ik hier verder geen duidelijk antwoord over kon vinden.
Bij het spelen van bepaalde games (o.a. NFS Most Wanted en F.E.A.R) ervaar ik tijdens
het spelen een soort van system hick-up.
Het lijkt erop dat de pc "hangt" of vast loopt tijdens het spelen, het geluid blijft ook hangen,
maar na een paar seconden (3-10 sec.) vervolgt het spel zich. Het gebeurt eenmalig tijdens het
spelen van een spel, daarna draait alles prima. Het wijzigen/veranderen van de resolutie en/of
grafische instellingen ingame maken niet uit. Tijdens het spelen heb ik het minimale op de
achtergrond van Windows draaien en gebruik geen virusscanner of firewall.
Dit probleem heb ik eigenlijk sinds ik onderstaand moederbord en videokaart heb (de rest van de config heb en gebruik ik al langer. Het is geen groot probleem en, zoals ik al zei, gebeurt het éénmalig tijdens een game, maar toch wil ik het graag opgelost hebben.
Specs:
- Asus A8N-E (bios versie was 1008, net geupdate naar 1013)
- AMD Athlon 64 3500+ S939
- Club3D nVidia GeForce 7800 GT 256MB PCI-E
- 2x512MB DDR Nanya PC3200
- Maxtor Diamondmax 9 250GB SATA / Maxtor Diamondmax 10 160GB SATA
- NEC 4571 DVDRW brander
- Lite-On DVD speler
- SB Audigy 2
- Zalman Silent 400W APS
- Windows XP SP2 up-to-date
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- Alle laatste driver versies geinstalleerd.
- Volledige her-install. van Windows
Het testen van het geheugen of de cpu zou ik nog kunnen proberen, maar lijkt me in dit geval
geen nut hebben. Cpu en geheugen komen beide van mijn vorige MSI nForce 3 bordje.
Ik heb zelf het vermoeden dat het met mijn voeding is, ook al is het een Zalman 400W,
mede omdat hij sinds niet meer zo 'Silent' is sinds een week.
Is mijn vermoeden juist of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?