games schokken soms

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-11 13:51
hoi,

ik heb bij games soms elke keer na een paar seconden dat men beeld precies 1 keer verder springt en dan weer soepel loopt.
bij most wanted valt het hard op, bij ut2004, fear heb ik het ook.

mijn specs klik

ik speel alles op high, bij men drivers op application controlled en image op high quality.
alleen bij ut2004 staat de vsync op on.
ik gebruik de 84.21 drivers van nvidia.

waar kan dit aan liggen ?

Verwijderd

Heb je al verder gezocht en wat voor videokaart heb je?

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-11 21:56

vleesjus

echte vleesjus!

Misschien een service op de achtergrond die iets bijwerkt elke keer of windows die de swapfile aanpast?

Denk dat je even moet controleren of de swapfile een vaste grootte heeft en even moet kijken of er een service is die soms even wat cpu/hardeschijf activiteit gebruikt

ps volgende keer je specs even kopieren, maakt reageren makkelijker

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• blubbers
ik heb de 7800gtx.
ik heb mij oc terug op stock gezet maar wou niet helpen.
ik heb naar mijn fps gekeken, maar als hij schokt blijft hij wel op dezelfde waarde staan.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
blubbers schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:28:
soms elke keer na een paar seconden dat men beeld precies 1 keer verder springt en dan weer soepel loopt.
Iets duidelijker mag opzich wel. Maar heb je geprobeerd op een lagere resolutie te spelen?

offtopic:
Je hebt wel lef, linken naar Techzine |:(

• blubbers
vleesjus schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:33:
Misschien een service op de achtergrond die iets bijwerkt elke keer of windows die de swapfile aanpast?

Denk dat je even moet controleren of de swapfile een vaste grootte heeft en even moet kijken of er een service is die soms even wat cpu/hardeschijf activiteit gebruikt

ps volgende keer je specs even kopieren, maakt reageren makkelijker
die swapfile, wat is dat ?

• blubbers
KappuhH schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:34:
[...]
Iets duidelijker mag opzich wel. Maar heb je geprobeerd op een lagere resolutie te spelen?

offtopic:
Je hebt wel lef, linken naar Techzine |:(
die resolutie veranderen helpt niet.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
blubbers schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:35:
[...]

die swapfile, wat is dat ?
check configscherm > system > geavanveerd > prestaties

[ Voor 8% gewijzigd door webinn op 30-05-2006 20:01 ]

Verwijderd

In het Nederlands wisselbestand. Dat is een uitbreiding van je geheugen, wat op je harde schijf zit. Hoe groter je wisselbestand, hoe beter de prestaties. Dus wat webinn zei, als je ruimte hebt, kun je hem groter maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 20:02 ]

Verwijderd

Ik ervaar op mijn laptop met een ATI x700 ook schokkende beelden terwijl ik met mijn 7600 GT geen problemen ervaar.
Je kaart loopt toevallig niet je PC voeding op te ete?

• blubbers
hij stond op 2046 dacht ik, er stond ook dat 3069 aanbevolen was, dus heb ik at effe gedaan.

• blubbers
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:04:
Ik ervaar op mijn laptop met een ATI x700 ook schokkende beelden terwijl ik met mijn 7600 GT geen problemen ervaar.
Je kaart loopt toevallig niet je PC voeding op te ete?
het is een ocz modstream 520w dus dat moet gaan he ?

[ Voor 38% gewijzigd door Crash op 30-05-2006 20:13 ]

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Bij NFS Most Wanted zijn er verschikkelijk veel mensen die er last van hebben, heeft te maken met dat er dan checkpoints in de buurt zitten enzo.. Kijk maar eens even in het Most Wanted Topic.

• blubbers
maar ik heb het bij ut2004 soms ook..

• blubbers
ik heb die swap-file op 4000-5000 mb gezet, mag dat ?

Gebruik in het vervolg de edit-knop als je vlak na je laatste bericht nog iets toe te voegen hebt. Die zit er namelijk niet voor niets ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Crash op 30-05-2006 20:13 ]

Verwijderd

Als je ruimte genoeg hebt.

• blubbers
maar het helpt niet. :(
ik was net bij ut2004 een het spectaten en als ik vooruit na een tijdje gaat hij echt zo een stap vooruit en dan gaat hij weer goed vooruit.

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

blubbers schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:17:
maar het helpt niet. :(
ik was net bij ut2004 een het spectaten en als ik vooruit na een tijdje gaat hij echt zo een stap vooruit en dan gaat hij weer goed vooruit.
ook als je alle instellingen op minimaal zet? (en dan vooral textures want volgens mij gebruiken die veel RAM) want dan kan je het wisselbestand gebeuren uitsluiten ;) )

Greyh0und

• blubbers
alles op low en lowest schokt hij nog

en image op high performance zetten bij de drivers helpt ook niet.

[ Voor 49% gewijzigd door blubbers op 30-05-2006 20:46 ]

• blubbers
Greyh0und schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:25:
[...]

ook als je alle instellingen op minimaal zet? (en dan vooral textures want volgens mij gebruiken die veel RAM) want dan kan je het wisselbestand gebeuren uitsluiten ;) )
ik heb men swapfile al op 10000-8000mb gezet, geen wisselbestand, en door windows gestuurd.
en niks wil helpen.

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

zeker weten dat je verder niets op de achtergrond hebt draaien? geen antivirus/spyware/firewall/scanner/p2p etc etc?

• KappuhH
  • Niet online
En wat zijn je temperaturen? Alles goed gekoeld?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat zijn de volledige specs van je systeem ? Waneer je alles nu op minimaal draaid gaat het dan wel goed? Hoe warm word je kaart en de rest van je systeem (leg anders eens je vinger op de heatsink, zit die er goed op??, van je GPU) ? Geen last van artifacts ?

[ Voor 18% gewijzigd door Herby op 31-05-2006 09:53 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Ik kan je zeggen dat ik dit ook heb in o.a. Most Wanted met een PCI-E 6800. Ik heb alleen nooit kunnen vinden wat het is.

Voorbeeldje, is het bij jouw dan ook zo?;
Tijdens het racen/rijden/whatever gaat je PC zomaar "op slot", hij reageerd nergens op, geluid blijft hangen en na enkele seconden (soms een stuk of 10) gaat het spel gewoon weer verder en is er niks aan de hand. Dit gebeurt na langere periodes op onverklaarbare tijdstippen, soms ook vaker, soms helemaal niet.

Welke hardware heb jij verder? Misschien komt er iets overeen met de mijne;
Asus A8N-E
Opteron 146 @ 2,4Ghz
2*512 Kingston dual channel
2*250Gb Hitachi SATA @ 3Gb/s
Audigy 2
XP Pro SP2 up-to-date

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:54:
Ik kan je zeggen dat ik dit ook heb in o.a. Most Wanted met een PCI-E 6800. Ik heb alleen nooit kunnen vinden wat het is.

Tijdens het racen/rijden/whatever gaat je PC zomaar "op slot", hij reageerd nergens op, geluid blijft hangen en na enkele seconden (soms een stuk of 10) gaat het spel gewoon weer verder en is er niks aan de hand. Dit gebeurt na langere periodes op onverklaarbare tijdstippen, soms ook vaker, soms helemaal niet.

Asus A8N-E
Opteron 146 @ 2,4Ghz
Audigy 2
XP Pro SP2 up-to-date
Maakt je HD tijdens de "freeze" geluid? En heb je een virusscanner die zichzelf wanneer hij het nodig vindt gaat updaten etc?

Heb af en toe ook van dit soort acties tijdens het spelen van WoW, blijkt dat mijn virusscanner nogal vaak update...

• blubbers
mijn temps zijn oke.

amd athlon 64 3700+ sandiego
asus 7800gtx 256
dfi lanparty nf4 sli-dr
wd 320gb sata
ocz modstream 520w
audigy 4
plextor 716a

ik denk niet dat hij kraakt als hij freesed maar zal er nog eens op letten.
maar het is alleen men beeld dat echt precies een "stap" zet en dan weer verder gaat.
als alles op minimaal staat freesed hij ook nog ja.
en ik heb geen last van artifacts.
men men oc heb ik een score van 4500 bij 3dmark2006.
zonder oc heb ik een score van 3800 bij 3dmark 2006.
lijkt me goed, niet ?

EDIT: ik zag net bij het menu dat je krijgt na dat filmpje bij ut2004 dat dat bewegend beeld met "unreal tournament 2004" en daaronder al de gamesoorten, daat schokt hij soms ookal.
ik denk dat het iets met software te maken heeft kan dat?

EDIT: drivers herinstaleren helpt ook niet.

EDIT: windows updates en virusscanner zijn ook niet de oorzaak, heb de virusscanner verwijderd en de updates uitgeschakeld maar wou niet helpen.

[ Voor 65% gewijzigd door blubbers op 31-05-2006 14:19 ]

• blubbers
is het mss een beter idee om effe een andere partitie aan te maken, daar windows nog eens op te zetten (dus 2 windowsen op men pc) en op die partitie te proberen, mss zijn er programmas die tegen werken.

is dat een idee ?

Verwijderd

blubbers schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:37:
is het mss een beter idee om effe een andere partitie aan te maken, daar windows nog eens op te zetten (dus 2 windowsen op men pc) en op die partitie te proberen, mss zijn er programmas die tegen werken.

is dat een idee ?
Het is natuurlijk altijd uit te proberen, beter zou zijn om je windows op een aparte schijf te zetten.

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 11:59

Pjoek

Of niet...

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:54:

Asus A8N-E
Opteron 146 @ 2,4Ghz
Audigy 2
XP Pro SP2 up-to-date
Ik heb dus ongeveer hetzelfde, bij o.a. NFS Most Wanted.

Ook bij mij lijkt het erop dat de pc "hangt" of vast loopt tijdens het spelen, maar na een paar
seconden vervolgt het spel zich en heb ik geen problemen verder. Het wijzigen/veranderen
van de resolutie en/of grafische instellingen ingame maken niet uit.

Het valt me op dat je ook de Asus A8N-E hebt en een Audigy 2. Ik gebruik voor het moederbord biosversie 1008 (gisteren geupdate naar 1013). Begin nu te twijfelen of het aan mn mobo ligt. Ik dacht namelijk eerst dat het aan mn voeding lag (Zalman 400W APS) :?

Overige specs:
- AMD Athlon 64 3500+ S939
- Club3D nVidia GeForce 7800 GT 256MB (met de laatste officiële nvidia drivers)
- 2x512MB DDR Nanya PC3200
- Maxtor Diamondmax 9 250GB SATA / Maxtor Diamondmax 10 160GB SATA
- SB Audigy 2
- Windows XP SP2 up-to-date

/EDIT: Ik maak geen gebruik van een firewall of virusscanner en op de achtergrond lopen alleen de applicaties e.d. die echt nodig zijn tijdens het spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pjoek op 31-05-2006 16:11 ]

• blubbers
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:44:
[...]

Het is natuurlijk altijd uit te proberen, beter zou zijn om je windows op een aparte schijf te zetten.
ik heb het gedaan op dezelfde hardeschijf want ik heb de mogelijkheid niet om een andere harde schijf te testen, maar wil ook niet werken.
ik denk dat er iets stuk is aan men hardware, kan dat?

[ Voor 16% gewijzigd door blubbers op 31-05-2006 18:11 ]

• blubbers
niemand ?

• KappuhH
  • Niet online
Je mag een topic pas na 24 een schopje geven, je hebt het nu al minstens 2x op een dag gedaan.

Maar ligt het niet aan NFSMW? Of doetie het bij alle spellen. Heb je al een cleaninstall geprobeerd?

• blubbers
hij doet het bij alle games,
ik heb daarstraks een nieuwe partitie aangemaakt, daar windows bijop gezet (dus had ik 2 windows'en op 1 hd). ut2004 er opnieuw op gezet, maar wou niet helpen.

mijn geheugen heeft 1 uur memtest86 gedaan (kon ik in bios aanvinken) en geen error.
hdtune benchmark ziet er zo uit: klik

[ Voor 37% gewijzigd door blubbers op 31-05-2006 20:33 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Het is hier geen freaking dedicated helpdesk :{ Je bent al eerder op je kick gedrag gewezen, en eens houdt het op. Dit topic gaat dus dicht. Mocht je het nog eens willen proberen en niet direct een slotje willen ontvangen: neem bovenstaande heel goed in acht en zorg voor complete en duidelijke informatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.