Games schokken soms

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-11 13:51
hoi,

als eerste wil ik mijn excuses aanbieden voor mij ongeduldig gedrag.
mijn humeur daalt heel hard naar beneden omdat mij games niet mee willen, sorry daarvoor.

nu het probleem:
mijn games (ut2004, fear, nfsmw) willen niet mee.
ga binnekort bf2, cod2 enzo ook testen maar kan al raden wat mijn conclusie is.
ik krijg na een paar seconden als het spel is opgestart al direct een schok en dan loopt hij weer gwn door, heel verschillend, zoiets als dit:

----------------------_-------------------------_----_-----_----_---_---------_--------_----------------------_-----------------

mijn specs:
amd athlon 64 3700+ sandiego
dfi lanparty nf4 sli-dr
asus 7800gtx 256mb
corsair twinx 2gb c2
ocz modstream 520w
audigy 4
plextor 716a
western digital 320gb 7200rpm sata

wat ik al heb geprobeerd (aangeraden door GoT leden):
wisselbestand vergroten; niet verholpen.
ander partitie aangemaakt met nieuwe windows erbij en daar gamen; niet verholpen.
alles op low gedraaid; niet verholpen.
oc terug op stock, zowel cpu als graka; niet verholpen.
resolutie veranderen; niet verholpen.
drivers opnieuw installeren (nvidia 84.21); niet verholpen.
drivers opnieuw installeren (nvidia 81.98); niet verholpen.
direct x opnieuw geinstalleerd; niet geholpen.
schijfdefragmentatie; niet verholpen.
chipset drivers updaten; niet verholpen.
1 reepje geheugen eruit halen; niet verholpen.
geheugen versteken en versteken; niet verholpen.
geluidskaart eruit gehaald; niet verholpen.
bios defaults geladen; niet verholpen.
(de volgorde klopt niet.)

getest:
memtest86 9 uurtje => geen errors
3dmark 2006 met oc => 4500punten
3dmark 2006 stock => 3800punten (lijkt me normaal niet?)
hdtune benchmark => klik
hdtune error scan => klik

wat ik nog ga doen:
prime95, maar bij 2800mhz is hij stabiel..

bij unreal tournament 2004 schokt de bewegende tekst in het menu ook

kunnen jullie mij nog verder helpen ?

bvd Lenn.

[ Voor 21% gewijzigd door blubbers op 01-06-2006 18:25 ]

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

windows opnieuw installeren (ook alle partities opnieuw instellen misschien?)??

en heb je ookal op google gezocht?

Greyh0und

• blubbers
mijn hardeschijf is zo ingedeeld:

C: =>windows
D: =>data en games.

daarstraks had ik even zo gedaan:

C: => windows
D: => data
E: => windows, games.

maar dat heeft niet geholpen.

bedoel je de C: opnieuw doen ?

nu staat mijn harde schijf weer als de 1ste.

Verwijderd

Temps zijn goed?
(Lijkt me wel, dat is toch de basis bij oc maar je hebt van die mensen)

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 11:34
mischien kun je is proberen om :

1. direct x opnieuw te installeren

2. drivers graka opnieuw installen

omdat het probleem alleen voorkomt bij games denk ik niet dat je bij hardware moet gaan zoeken maar bij het software gedeelte [vooral omdat je 3dmark wel gewoon kunt draaien]

mischien heb je hier wat aan .... maar mischien ook niet ;)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:31
Zet in ieder geval, totdat het probleem verholpen is, alle onderdelen weer terug op stocksnelheden. Dan weet je zeker dat het daar nooit aan zal liggen. Daarna zou ik proberen of wat verschillende videodrivers soelaas bieden, zeker vroegah wilde bij mij dat vaak problemen oplossen. Misschien zijn het trouwens ook wel andere drivers die het verpesten?

Ook zou ik zeker nog eens proberen met een schone lei te beginnen en Windows eens helemaal vers te installeren. Als dat ook niets opleverd (en met driver spelen ook niet) ga dan eens je geluidskaart eruit halen, je geheugen van configuratie veranderen (hoge timings, in andere sloten prikken) en misschien wat PCI-kaarten verplaatsen.

Werkt, behalve de games, wel alles naar behoren?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• blubbers
Nano2009 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:16:
mischien kun je is proberen om :

1. direct x opnieuw te installeren

2. drivers graka opnieuw installen

omdat het probleem alleen voorkomt bij games denk ik niet dat je bij hardware moet gaan zoeken maar bij het software gedeelte [vooral omdat je 3dmark wel gewoon kunt draaien]

mischien heb je hier wat aan .... maar mischien ook niet ;)
direct x opnieuw installeren, heb ik al gedaan, wil niet helpen.
Werkt, behalve de games, wel alles naar behoren?
ja ik denk het wel ja

EDIT: hdtune error scan is volledig groen dus dat goed

[ Voor 5% gewijzigd door blubbers op 31-05-2006 22:31 ]

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:03
Ik zou inderdaad ook eens wat eruit halen, 1 reep ram erin en dan proberen. Alles eruit behalve het nodige, dus alle pci karten eruit en dan kijken wat hij doet. Heb je niet toevallig een andere videokaart om te proberen? Of probeer jouw videokaart eens in een andere pc. Misschien je chipset drivers?

[ Voor 37% gewijzigd door mach2 op 31-05-2006 22:38 ]

Hallo

• blubbers
dat is niet de mogelijkheid.
maar inderdaad morgen ga ik eens 1 reepje geheugen eruit halen en kijken wat hij doet.
net zoals met mijn geluidskaart.
oh, mijn geluidskaart die heb ik gekocht omdat mijn onboard geluid niet werkt, de groene plug werkt niet en er waren nog wat problemen, wou ik er maar even bijzeggen.
ik zal morgen eerst windows nog eens herinstalleren.
maar mss rare vraag, maar als ik men windows partitie (C:) wil formateren, hoe doe ik dat?
want ik zie dat nergens staan bij de keuzes als ik reboot.
mach2 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:32:
Ik zou inderdaad ook eens wat eruit halen, 1 reep ram erin en dan proberen. Alles eruit behalve het nodige, dus alle pci karten eruit en dan kijken wat hij doet. Heb je niet toevallig een andere videokaart om te proberen? Of probeer jouw videokaart eens in een andere pc. Misschien je chipset drivers?

Edit: Is het een nieuw moederbord? Dan zou ik er zeker mee terug gaan als je geluid het niet doet.........
dat is inderdaad een nieuw moederbord maar ik heb mijn pc laten bouwen, en we hebben in de winkel met het geluid en dat kregen we niet opgelost.
ik had zelf voorgesteld voor een ander geluidskaart..

[ Voor 66% gewijzigd door blubbers op 31-05-2006 22:38 ]

• mach2
blubbers schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:34:
dat is niet de mogelijkheid.
maar inderdaad morgen ga ik eens 1 reepje geheugen eruit halen en kijken wat hij doet.
net zoals met mijn geluidskaart.
oh, mijn geluidskaart die heb ik gekocht omdat mijn onboard geluid niet werkt, de groene plug werkt niet en er waren nog wat problemen, wou ik er maar even bijzeggen.
ik zal morgen eerst windows nog eens herinstalleren.
maar mss rare vraag, maar als ik men windows partitie (C:) wil formateren, hoe doe ik dat?
want ik zie dat nergens staan bij de keuzes als ik reboot.
Gewoon je win xp cd erin en daarmee booten. Dan verder gaan en aangeven dat je op c: wil installeren, daarna zal je ergens de optie krijgen om eerst c te formatteren.

Edit: Is het een nieuw moederbord? Dan zou ik er zeker mee terug gaan als je geluid het niet
doet.........

lol denk verplaats het ff....

Ok, maar goed misschien ligt dit dan ook wel aan het moederbord. J weet maar nooit. Probeer morgen eerst nog wat van deze dingen en ga anders terug zou ik zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door mach2 op 31-05-2006 22:41 ]

Hallo

• blubbers
mach2 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:38:
[...]

Gewoon je win xp cd erin en daarmee booten. Dan verder gaan en aangeven dat je op c: wil installeren, daarna zal je ergens de optie krijgen om eerst c te formatteren.

Edit: Is het een nieuw moederbord? Dan zou ik er zeker mee terug gaan als je geluid het niet doet.........
ow kut, ik dacht er net aan..
daarstraks toen ik windows er opnieuw opzette op die andere partitie kreeg ik een melding op men bureaublad met een error en dan moest ik een programma downloaden voor windows te herstellen.
dus ik denk dat mijn cd stuk is, kan dat ?

ik kon dat niet repareren want dan moest ik registreren en dat koste geld.

[ Voor 6% gewijzigd door blubbers op 31-05-2006 22:41 ]

• mach2
blubbers schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:40:
[...]

ow kut, ik dacht er net aan..
daarstraks toen ik windows er opnieuw opzette op die andere partitie kreeg ik een melding op men bureaublad met een error en dan moest ik een programma downloaden voor windows te herstellen.
dus ik denk dat mijn cd stuk is, kan dat ?

ik kon dat niet repareren want dan moest ik registreren en dat koste geld.
Geen idee, als hij windows niet goed installeert kan dat aan van alles liggen. Ook een kapotte cd zou kunnen, maar als er geen krassen op zitten lijkt me dat niet. Tenzij het een kopietje is.......( ff een nieuw kopietje dan misschien ;) )

Hallo

• blubbers
wat me ook opvalt bij unreal tournament 2004 is dat de bewegende tekst in het menu ook zo hapert zoals ik uitlegde bij de topicstart.

de 81.98 versie van nvidia heeft niks geholpen.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik al die dingen zo lees lijkt het me geen softwarematig probleem. Je zou dus eigenlijk moeten kijken aan welke hardwarecomponent het ligt. Heb je toevallig een andere videokaart tot je beschikking? Kun je ff checken of je videokaart niet brak is op 1 of andere manier.

Heb je trouwens je geluidsversnelling in dxdiag wel op normaal of helemaal uit staan? En niet op het snelst?

• blubbers
die dxdiag wat is dat ?

[ Voor 7% gewijzigd door blubbers op 31-05-2006 22:59 ]

• KappuhH
  • Niet online
start --> uitvoeren --> dxdiag.exe

Je directx instellingen...

• blubbers
die staat op volledige versnelling..
waar moet die op staan dan ? geen versnelling ?

ik heb hem op geen versnelling gezet, maar wil niet helpen...
op standaard versnelling ook niet.

[ Voor 40% gewijzigd door blubbers op 31-05-2006 23:05 ]

• KappuhH
  • Niet online
blubbers schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:01:
die staat op volledige versnelling..
waar moet die op staan dan ? geen versnelling ?

ik heb hem op geen versnelling gezet, maar wil niet helpen..
Geen versnelling idd.

• blubbers
het rare is als ik spectate bij ut2004 dat de mannekes gwn lopen maar als ik vooruit ga met men beeld dan krijg ik die schokken (die schokken zijn er soms, niet altijd he), als ik dan echt speel dan heb ik de schokken ook..

• KappuhH
  • Niet online
Ik zou toch even een andere videokaart zien te lenen ergens om die te proberen. Lijkt namelijk alsof het aan je videokaart ligt.

• blubbers
ik zit nu bij die direct x instellingen te kijken, hoe zit het met deze instellingen?
staan die goed ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gezien je onboard sound het niet doet, kon het wel eens zijn dat je een verrot mobo hebt.

Verwijderd

mijn broertje had laatst een soort gelijk probleem. daar leek het erop alsof er een virus op stond wat op geen enkele manier te vinden was. daar was het ook dat gewoon op desktop alles van die schokken had en het bleek dat de processor door dat virus om de zoveel seconden voor iets van 60% werd gebruikt. wij kregen het ook niet verholpen door formateren toen hebben we er een image overgezet van een andere pc met zelfde soort hardware en toen deed ie het weer. dus leek eik aan de de reserve windows xp cd te liggen dat daar een fout op zat. weet niet of jij ook gebruik maakt van reserve cd gebruikt.

• blubbers
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:14:
mijn broertje had laatst een soort gelijk probleem. daar leek het erop alsof er een virus op stond wat op geen enkele manier te vinden was. daar was het ook dat gewoon op desktop alles van die schokken had en het bleek dat de processor door dat virus om de zoveel seconden voor iets van 60% werd gebruikt. wij kregen het ook niet verholpen door formateren toen hebben we er een image overgezet van een andere pc met zelfde soort hardware en toen deed ie het weer. dus leek eik aan de de reserve windows xp cd te liggen dat daar een fout op zat. weet niet of jij ook gebruik maakt van reserve cd gebruikt.
nee dat doe ik niet, hier staat eigenlijk alleen nog maar windows op die ze in de winkel erop hebben gezet, ben er daarstraks aan uit gekomen dat mijn cd niet goed werkt.
en mijn cpu word ook niet gebruikt (0-3 idle)

wat mij wel opvalt is dat mijn hardeschijf na 2 seconden ook bij gwn surfen een kraakje geeft..
zo:

kraak-stil-kraak-stil-kraak-stil-kraak-stil..-...

het is een hele tijd gedaan geweest maar soms heb ik dat nog.

[ Voor 15% gewijzigd door blubbers op 31-05-2006 23:25 ]

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

ben ik de enige die slechts een uurtje memtest wel erg kort vind :/ meestal is het toch meer, een nachtje op z'n minst?

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
blubbers schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:06:
het rare is als ik spectate bij ut2004 dat de mannekes gwn lopen maar als ik vooruit ga met men beeld dan krijg ik die schokken (die schokken zijn er soms, niet altijd he), als ik dan echt speel dan heb ik de schokken ook..
Het is maar een hersenspinsel dat bij me opkwam nadat je dit zei maar, heb je al geprobeerd om een ander toetsenbord aan te sluiten? De kans is natuurlijk klein, maar je weet maar nooit.

Verwijderd

brainstormen:

heb je de chipset drivers voor je moederbord geupdate naar de laatste versie, geldt dit ook voor je bios? Daarnaast staan je cache settings voor windows wel op default? En heb je genoeg ruimte vrij op alle schrijven? Staat je anti-aliassing aan? dit scheelt namelijk enorm in games, zet hem dan eens uit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 15:34 ]

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Hier een soortgelijk probleem :'(
Ik ben na 2 jaar tevredenheid overgestapt van een 9800PRO naar een XFX 7800GS-XE.
Opnieuw windows geinstalleerd met de nieuwe kaart.

In BF2 en Oblivion heb ik last van schokken ook als ik mijn settings laag zet.
Voor dit probleem heb ik ook al van alles geprobeerd, maar zonder resultaat.
Het vreemde is, dat als ik mijn pc reset de spellen soms wel perfect lopen met settings op high.

Zelf heb ik de moed al een beetje opgegeven na twee maanden, maar hoop dat er nog een oplossing komt.

nu heb ik begrepen dat BF2 nogal behoefte heeft aan intern geheugen en dat 2Gb niet ongewenst is, maar wat zou het probleem in andere spellen dan kunnen zijn?

@Blubbers
Ik heb van meer mensen begrepen dat er veel problemen zijn met de pci latencys bij AGP kaarten, dit is op te lossen met een pci latencytool, weet alleen niet of hetzelfde geldt voor pci kaarten.

[ Voor 28% gewijzigd door bokko! op 01-06-2006 16:18 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:28

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zit er iets in het PCI slot naast de videokaart? Ik heb me ook ooit eens rotgezocht naar een schokprobleem in mijn grafische kaart wat alleen bij het online gamen naar voren kwam omdat er een netwerkkaart in het slot naast mijn geforce zat.

• blubbers
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:33:
brainstormen:

heb je de chipset drivers voor je moederbord geupdate naar de laatste versie, geldt dit ook voor je bios? Daarnaast staan je cache settings voor windows wel op default? En heb je genoeg ruimte vrij op alle schrijven? Staat je anti-aliassing aan? dit scheelt namelijk enorm in games, zet hem dan eens uit
cashe settings, hoe regel ik dat ?

er zit bij mij nog een geluidkaart in ja.
bij memtest86 stond bij chipset dat men ECC op disabled stond, wat is dat ?

[ Voor 12% gewijzigd door blubbers op 01-06-2006 16:44 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
blubbers schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:43:
[...]

cashe settings, hoe regel ik dat ?

er zit bij mij nog een geluidkaart in ja.
bij memtest86 stond bij chipset dat men ECC op disabled stond, wat is dat ?
Tip: zoek zelf eens iets uit in plaats van telkens hier je vragen te stellen bij het minste geringste. Wat ECC is en inhoud kan je heel makkelijk zelf vinden hier op GoT of Google. Nogmaals: het is hier geen helpdesk. Verander je attitude dus eens en ga zelf eens aan de slag om tot een oplossing te komen.

• blubbers
chipset drivers updaten heeft niet geholpen..
nu begint windows ineens moeilijk te doen, hij vraag nu om te activeren en mijn 25-tallig code is niet meer goed..

Verwijderd

Moet je even telefonische registratie doen (gratis nummer krijg je te zien). Zorg wel dat je alles bij de hand hebt want je wordt onderworpen aan een kruisverhoor.

Heb je nu al alles eruit gehaald behalve hetgene wat je nodig hebt om je pc te draaien?

Trouwens is het niet de taak van die zaak waar je je pc hebt in elkaar laten zetten om het probleem te verhelpen?

• blubbers
ik heb mijn geluidskaart eruit gehaald, niet geholpen.
1 van mijn geheugen eruit gehaald, niet geholpen
geheugen in andere banken gestoken, niet geholpen.

ja zij hadden mij ook eerst aangeraden om windows er nog eens bij op te zetten om andere partitie maar dat is nog niet gelukt.
de winkel is in een andere dorp en ik kan ze nu niet bereiken dus dat is nog effe afwachten.

[ Voor 42% gewijzigd door blubbers op 01-06-2006 17:50 ]

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon terug moet gaan naar die winkel want daar hebben ze aarschijnlijk ook de middelen om mee te testen (aangezien jij ze niet hebt). Wat er dan iig naar moet gekeken worden is of een andere mobo helpt.

• blubbers
ik ben daar al een paar keer geweest voor men games maar dat was opgelost (was door mijn stomme kop)
maar nu krijg ik het zelf niet opgelost, het kandus windows zijn (maar dat betwijfel ik doordat de andere partitie het ook had) of hardeschijf of voeding (maar betwijfel ik lijnen zijn goed) of grafische kaart of cpu.
ga straks primen maar cpu sluit ik ook 90% uit.
wat ik ook wel merk is dat mijn scrollen enzo niet meer zo vlot gaat als vroeger..

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
als scrollen in IE rot gaat is er toch iets met je vid kaart / drivers

bios defaults geladen?

agp aperture size hoger of lager gezet
pci latency timer instellingen wijzigen

UT in safe mode starten?
geluidskaart uitschakelen in bios, kijken of het hier aan ligt.

• blubbers
microsoft heeft mij vriendelijk een andere code gegeven :)

Verwijderd

Maar hoe hebben ze het daar dan opgelost en wat was er aan de hand? En is het hetzelfde probleem als nu?

Maar als ik het goed begrijp heb je niks om mee te testen? Dan zal je toch terug moeten gaan. Zij moeten het systeem goed aanleveren en ze hebben de spullen om te testen.

• blubbers
toen stond bij mij drivers alles ook op het hoogst en dat gaf confflicten en fps was veel lager (natuurlijk he).
nee het is niet hetzelfde probleem, toen was het echt fps dalingen, nu daalt de fps niet.

heb bios net op standaard gezet, wou niet helpen

[ Voor 22% gewijzigd door blubbers op 01-06-2006 18:25 ]

• blubbers
Viper_74 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:14:
als scrollen in IE rot gaat is er toch iets met je vid kaart / drivers

bios defaults geladen?

agp aperture size hoger of lager gezet
pci latency timer instellingen wijzigen

UT in safe mode starten?
geluidskaart uitschakelen in bios, kijken of het hier aan ligt.
die agp aperature size en pci latency timer kan ik niet vinden is bios..

[ Voor 3% gewijzigd door blubbers op 01-06-2006 18:39 ]

• blubbers
ik weet het niet maar het is precies opgelost. :)

ik ga nog wat verder gamen, je hoort nog van me

althans bedankt GoT'ers !

Verwijderd

Wat heb je er verder dan aan gedaan?

• blubbers
niets, maar ik ging bf2 testen, en die deed het normaal, dus ging ik ut2004 testen, die doet het ook goed.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:28

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik bedenk me ineens iets :o

Kijk eens in je actieve processen. Staat daar sqlserver tussen? Ik heb een tijd Visual Studio 2003 geinstalleerd gehad en die kwam met een soort private sql server engine die via het register meestarte als windows opstartte. Die zorgde voor schokken als ik warcraft speelde. Na het verwijderen van dit proces was het schokken weg!

• blubbers
staat er niet tussen, maar toch bedankt :)

bij unreal tournament 2004 bij de spectate schokt hij nog maar in de game zelf bijna niet meer.
bij cod2 en bf2 merk ik niets, ik zal er mee moeten leren leven denk.
owja, in mijn bios, ik had mijn timings van men geheugen op auto gezet en toen was het heel wat minder, en bij sommige games opgelost.

[ Voor 79% gewijzigd door blubbers op 02-06-2006 08:01 ]

Verwijderd

Tsja, als je PC na een OC wat vreemd gaat doen moet je wel ALLES terug zetten op stock. Maar das weer een leermoment voor je geweest ;)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
geheugen altijd op SPD

op die manier worden de timings gekozen die het geheugen ook ondersteund.
Zelf instellen kan soms iets sneller zijn, maar in vele gevallen geeft dit fouten op lange memtest tests.

als je bios defaults geladen hebt staat je geheugen ook op auto
Pagina: 1