Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Je kunt daar op dit moment betalen via een overboeking, via Paypal, of met creditcard (gaat ook via paypal). ideal wordt over nagedacht, maar de kosten daarvan zijn relatief hoog bij kleine bestellingen. Een eenmalige machtiging is ook een optie waarover gedacht wordt.Backpacker schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:32:
Maar nu vraag ik me af via welke manieren klanten de foto's kunnen betalen? Via overboeking, rembours, i-deal (dat zou ik top vinden) ?? Ik kan daar namelijk niet over terugvinden op de site (zonder zelf een keer te bestellen)
Overigens, om dit geen Oypo-support-topic te laten worden: je kunt dit soort vragen denk ik beter direct stellen aan Oypo zelf
Ok dan een wat algemenere vraag, hoe zit het eigenlijk met de rechten van je foto's
Bijvoorbeeld ik maak foto's op een openbaar evenement in mijn stad of met toestemming van kroegbaas foto's tjjdens een thema-avond in die kroeg. Vervolgens zet ik die op mijn site, met de optie dat ze afgedrukt kunnen worden. Zouden mensen met de wet in de hand dan kunnen gaan zeuren over het feit dat ik geld verdien aan hun afbeelding? Ik kan moeilijk expliciet aan iedereen op zo'n evenement gaan vragen of ze even schriftelijk willen bevestingen dat het mag.
Bijvoorbeeld ik maak foto's op een openbaar evenement in mijn stad of met toestemming van kroegbaas foto's tjjdens een thema-avond in die kroeg. Vervolgens zet ik die op mijn site, met de optie dat ze afgedrukt kunnen worden. Zouden mensen met de wet in de hand dan kunnen gaan zeuren over het feit dat ik geld verdien aan hun afbeelding? Ik kan moeilijk expliciet aan iedereen op zo'n evenement gaan vragen of ze even schriftelijk willen bevestingen dat het mag.
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Als er meerdere mensen op staan, dan kunnen ze niet klagen. Staat iemand er alleen op, dan geldt voor die persoon portretrecht. Mocht er een bekend iemand op staan (Geert Wilders ofzo
) dan geldt ook nog de uitzondering dat het om een publiek persoon gaat en kan zo iemand eisen dat hij / zij eraf wordt gehaald.
Auteursrechtelijk zijn de beelden van jou, en als je toestemming hebt en je hebt een foto met meerdere personen, dan kan niemand wat 'eisen'. Hooguit vervelend tegen je doen.
Auteursrechtelijk zijn de beelden van jou, en als je toestemming hebt en je hebt een foto met meerdere personen, dan kan niemand wat 'eisen'. Hooguit vervelend tegen je doen.
==
hoi
Tanx for the info 
Dan kan ik ze met een gerust hart te koop zetten
Dan kan ik ze met een gerust hart te koop zetten
Hehe
Kreeg net een nieuwsbrief van Oypo en vanaf heden is het ook mogelijk klanten met Ideal te laten betalen
Kennelijk waren er meer mensen die erom vroegen. Nu zou ik alleen nog wat meer mogelijkheden willen hebben om kortingen te geven en dan is het wat mij betreft een perfect product voor fotografen.
Kreeg net een nieuwsbrief van Oypo en vanaf heden is het ook mogelijk klanten met Ideal te laten betalen
Ok, heeeel slecht nieuws Oypo (Pixxer) stopt met de web integratie in je eigen website. Dit topic is dus opeens weer actueel aangezien ik nu dus op zoek ben naar een nieuwe afdruk centrale waar ik op een of andere mannier orders heen kan sturen.
Alle boven genoemde alternatieven zijn geen alternatief aangezien mijn twee grootste beeldbanken hebben 6500 en 12000 foto's, zo'n 15Gb en 28Gb aan foto's.
Aangezien ik volgende maand weer een event heb nu maar even de integratie via Oypo Iframe die zelfs met een eigen CSS gewoon heel lelijk is.
Dus, mocht iemand nog een nieuwe afdruk centrale weten waar ik locatie van highres files kan doorgeven en zij de order afhandelen dan houd ik me aanbevolen.
-XiP
Alle boven genoemde alternatieven zijn geen alternatief aangezien mijn twee grootste beeldbanken hebben 6500 en 12000 foto's, zo'n 15Gb en 28Gb aan foto's.
Aangezien ik volgende maand weer een event heb nu maar even de integratie via Oypo Iframe die zelfs met een eigen CSS gewoon heel lelijk is.
Dus, mocht iemand nog een nieuwe afdruk centrale weten waar ik locatie van highres files kan doorgeven en zij de order afhandelen dan houd ik me aanbevolen.
-XiP
(¯`'·.¸ "Do you realy think that's a message you're reading?" ¸.·'´¯)
Ik zag advertorial op Petapixel voorbij komen. Misschien een optie?