Complete (game) PC voor €650

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177633

Topicstarter
mijn vorige topic is dicht gegooit ivm te weinig inzet ik het lijstje van wat moet ik doen doorgenomen.
en ik zal proberen met mijn kleine kennis over pc's vragen te beantwoorden.
nou hier komt ie dan:

processor
3025
AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939, Boxed
€ 130,97
ik weet niet hoe ik eraan kom maar als ik aan een pc begin kom ik telkens op deze processor uit en ik hoor alleen maar positieve dingen.

Behuizing
358
AOpen QF50C, Zilver, zwart
€ 47,48
ik vind die kasten allemaal maar duur de kasten bij alternate zijn wel goedkoper. maar hebben geen voeding en voor geïnstaleerde fan. iemand goede kast tip onder € 50??

Geheugen
894
TwinMos Memory, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x
€ 81,85
na een tijdje 512 Mb erin gehad te hebben. ben ik verandert naar 1Gb.
dit omdat ik er zeker van wil zijn dat mijn systeem vlot loopt

hardeschijf
3926
Western Digital Caviar Special Edition, 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
€ 80,06
harddisk. ik zal je eerlijk zeggen hier kun je me alles over wijs maken. ik weet er niks van af.
ik ga voor de 200 GB. ik hoop dat dit een goede harde schijf is

moederboord 5476
Asus A8V-VM
€ 57,25
hier ben ik niet helemaal zeker van omdat ik een multipc modem heb. en 1 pc. deze die ik erbij koop wil ik een netwerkje aanleggen. er staat alleen niks aangegeven over een netwerkkaart op dit moederboord. zit zoiets er standaart op??

videokaart
8298
Sparkle Geforce 7600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
€ 171,18
dit staat vast tenzij iemand anders een betere suggestie heeft

Diskette
147
OEM 3,5 diskettestation, Zwart
€ 7,56
ik vindt het handing om wat op een floppy te kunnen zetten en mee te nemen.
ik weet dat usb stick goede vervanger is maar die zijn niet erg goedkoop

dvd-rewriter
3021
NEC ND-3550, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
€ 32,86
films branden wil ik ook kunnen dus vandaar deze erin

assamblage
7517
Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Ja
€ 40,00
ik heb je al verteld dat ik niet al te handig ben met pc, dus laat ik het Azerty doen.

Totaal: € 649.21

ik hoop dat iemand een goede suugestie heeft alle onderdelen komen van www.Azerty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 07:29

alt1579

Deus Ex Machina

Behuizing
358
€ 47,48
ik vind die kasten allemaal maar duur de kasten bij alternate zijn wel goedkoper. maar hebben geen voeding en voor geïnstaleerde fan. iemand goede kast tip onder € 50??
Tja een kast is helemaal wat je zelf wilt, maar waar je erg mee moet uitkijken is de voeding. Vaak wordt daar ten onrechte op bezuinigd, waardoor de overige hardware slecht draait of (als je echt pech hebt) stuk gaat. Zeker met goedkopere kasten waar een voeding is meegeleverd (zoals het merk Sweex bijvoorbeeld) zou ik zelf nooit aan beginnen.
De goedkoopste voeding die ik je zou aanraden is de Antec SmartPower SP2.0 400W, € 39,88 in de pricewatch. Maar dan moet daar nog steeds een kast bij.
moederboord 5476
Asus A8V-VM
€ 57,25
hier ben ik niet helemaal zeker van omdat ik een multipc modem heb. en 1 pc. deze die ik erbij koop wil ik een netwerkje aanleggen. er staat alleen niks aangegeven over een netwerkkaart op dit moederboord. zit zoiets er standaart op??
De meeste moederborden hebben inderdaad zoals dat heet "Onboard" netwerkaansluiting. Dit moet er echter wel bij vermeld staan! Als er dus met geen woord over netwerk wordt gesproken, ga er dan voor de zekerheid maar van uit dat het er dan niet op zit. Je kan dan kiezen om een losse netwerk kaart te gebruiken (die kosten niet zoveel meer tegenwoordig) of een ander moederbord te kiezen waar het wel op zit. Overigens, het moederbord wat jij hier gekozen hebt is van een kleiner formaat, mATX. Als je een gewone miditower behuizing wilt hebben raad ik je sowieso een ATX bord aan.
Diskette
147
€ 7,56
ik vindt het handing om wat op een floppy te kunnen zetten en mee te nemen.
ik weet dat usb stick goede vervanger is maar die zijn niet erg goedkoop
Diskette is absoluut slim om te houden, want veel drivers van je hardware staan op diskette of de installatie van drivers kijkt alleen maar naar diskettestations (moederbord drivers bijvoorbeeld).

Voor de rest heb ik geen opmerkingen, het ziet er netjes uit zeker voor het budget dat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 14:07
Voor de rest heb ik geen opmerkingen, het ziet er netjes uit zeker voor het budget dat je hebt.
Het ziet er zeker netjes uit, maar dat gamen met die videokaart zal wel een beetje een domper zijn.
Ik weet niet in hoeverre ermee gegamed moet worden (het staat immers tussen haakjes), maar imo moet je dan toch echt een kaart hebben van minimaal 350-400 euro. Minimaal. Wil je alles fatsoenlijk kunnen draaien that is. De laatste nieuwe games dan. Voor een potje patience is dat natuurlijk overkill. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-05 13:30
nee hoor valt mee. Die 7600 Gt is een prima kaart om mee te gamen. Ik heb net men eigen systeem geupgrade. Ik heb nu een 3200+ @ 2.5. En die 7600 GT heb ik nog op standard clock's draaien. (staan wel op water koeling). Maar verder kan ik alle spellen makelijk op 1280 bij 1024. En desnoods op 1024 bij 768.
Maar die kaart is een goede kaar voor zijn systeem. Oja...en ik heb Oblivion...geen moeite dermee. Dus niet zeuren dat 7600 gt is een slegte kaart om mee te gamen. Het is juist een supr kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

De meeste moederborden hebben inderdaad zoals dat heet "Onboard" netwerkaansluiting. Dit moet er echter wel bij vermeld staan! Als er dus met geen woord over netwerk wordt gesproken, ga er dan voor de zekerheid maar van uit dat het er dan niet op zit. Je kan dan kiezen om een losse netwerk kaart te gebruiken (die kosten niet zoveel meer tegenwoordig) of een ander moederbord te kiezen waar het wel op zit. Overigens, het moederbord wat jij hier gekozen hebt is van een kleiner formaat, mATX. Als je een gewone miditower behuizing wilt hebben raad ik je sowieso een ATX bord aan.

ik heb eens lopen zoeken naar een behuizing. het is lastig om er eentje te vinden die in de smaak valt, min. 1 casefan heeft(of ruimte ervoor), geen voeding(want er is mij aangeraden die los te kopen). en ATX, en dan daar bij nog eens een moederboord dat er in past. en daarbij mag het niet te prijzig worden. pfff.... zo.
uiteindelijk een gevonden is kijken wat jullie er van vinden.
er zit al een voeding in modat het anders qua budget niet te doen is.
http://www.azerty.nl/prod...prescott-pluto-zwart.html
moederboord was ook gedoe ook een gevonden:
http://www.azerty.nl/prod...l/93/4940/asus-a8s-x.html
dit zijn ze, mijn vraag aan jullie past dit ja of nee?? is het kwaliteit ja of nee?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry vergeten 2 van deze fans erin.
http://www.azerty.nl/prod...2-eb-80-x-80-x-25-mm.html
dan is hij wel goed gekoeld. is het eigelijk nodig om je geheugen modules, hardisk en/of videokaart te koelen. op deze videokaart zit wel stock fan maar is dat genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 06-05 14:07
Dus niet zeuren dat 7600 gt is een slegte kaart om mee te gamen.
Ik zeg niet dat het een slechte kaart is. Ik zeg dat het geen superkaart is om te gamen.
Het is juist een supr kaart.
Voor 170 euro koop je geen supergamekaart; hooguit een aardig kaartje wat het allemaal net trekt. If you're lucky that is. En ik weet zeker dat die kaart oblivion niet trekt op 1280x1024 met 16x AF, 4x FSAA, en HDR, maargoed, als jij er tevreden mee bent dan is het mij om het even.

Ik zeg alleen dat het zeer zeker geen superkaart is (en das helemaal niet erg, want daar is de prijs ook naar; maargoed).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vosss schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:24:
Ik zeg niet dat het een slechte kaart is. Ik zeg dat het geen superkaart is om te gamen.

Voor 170 euro koop je geen supergamekaart; hooguit een aardig kaartje wat het allemaal net trekt. If you're lucky that is. En ik weet zeker dat die kaart oblivion niet trekt op 1280x1024 met 16x AF, 4x FSAA, en HDR, maargoed, als jij er tevreden mee bent dan is het mij om het even.

Ik zeg alleen dat het zeer zeker geen superkaart is (en das helemaal niet erg, want daar is de prijs ook naar; maargoed).
Oblivion is ook zo'n lekker voorbeeld. Dat spel is met voorsprong het allerzwaarste spel wat er op dit moment bestaat. Verder zijn die instellingen die jij geeft ook vrij zinloos. Wie gaat er nu Oblivion met 16xAF en 4xAA spelen? Dan spoor je niet helemaal in mijn ogen gezien de prijs van de hardware die daar voor nodig is.

De 7600GT wordt in veel reviews juist geprezen vanwege z'n "bang-for-buck", oftewel: Er is geen enkele kaart die zoveel frames per euro voor je tovert dan de 7600GT. Alle spellen afgezien van Oblivion kun je op high spelen met deze videokaart. Voor de pc waar deze kaart in moet, is de 7600GT heel erg geschikt. Prima keuze wmb :).

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 30-05-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 14:02
Anoniem: 177633 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:16:
hardeschijf
3926
€ 80,06
harddisk. ik zal je eerlijk zeggen hier kun je me alles over wijs maken. ik weet er niks van af.
Nog maals, de WD2500KS is beter, wegens zijn 16 MB cache!, het verschilt maar 4 euro
Kijk op azerty naar WD SE16 (en dan 250GB)
Anoniem: 177633 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:16:
Behuizing
358
€ 47,48
Die kast die je nu kiest die heeft een 300 watt voeding, wat denk ik net wat te laag is.. (voor de hdd en videokaart) ik denk eerder iets tussen de 380 - 450..

Nou ik weet niet waar jij de informatie vandaan haalt dat ze allemaal zo duur zijn en bij Alternate niet :S, het gaat eigenlijk om de voeding, daarom had ik al eerder voorgesteld om een Antec Sonata II te nemen, dan heb je 450 Watt A merk voeding in een leuke kast voor 93 euro!

Goede kasten met goede voedingen:
Antec BK640B, Zilver, zwart (380Watt) : €74
Antec Sonata II, Zwart (450Watt): €93
Antec TX640B, Zwart (400Watt): €91

Of je kiest een kast zonder voeding, + een goedkoper voeding (Antec smartpower 2.0 )

Dan zou dit een mooie combo kunnen zijn:
3RSystem R202, Zwart : €28 + Antec Smart Power 2.0, 400 Watt, Retail : €44
= €72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Die 7600GT is zeer netjes, zeker gezien het budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175214

voor dit soort dingen heb ik net een topic opgezet. het grote ik zoek / is deze pc goed topic! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:48
Andere voeding nemen! 300Watt is echt te weinig. Let op de adviezen hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Laatst online: 06-03 17:11
Lijkt me inderdaad een mooi systeem voor die prijs!!

Dat de 7600GT geen goeie game kaart is vinden de mensen die een 7900GTX of 1900XTX hebben.
En games spelen met 16x AF, 4x FSAA, HDR doet toch niemand. Zeker niet bij Oblivion. Toch?! ;)
Ik zou super blij zijn met die kaart. Ik zelf heb een 6600GT en die vind ik al best goed :P

Ik zou, zoals alt1579 al zegt, uitkijken met je voeding!! Is toch erg belangrijk voor een stabiel systeem.

Verder lijkt het me prima! Voor 650 euro heb je een rappe computer. Natuurlijk niet het rapst maar dan moet je veel te veel geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik zou geen sweex nemen, maar de Aopen die voeding is sterk zat voor je systeem.
Ik heb een aopen barebone met een 200watt voeding met de volgende spec.

nforce2 mobo
Athlon xp @ 2300Mhz vcoe van 1.8v
een wifi kaartje
Ati 9800 pro@core 420Mhz mem. 700Mhz (is denk ik minder zuinig dan de 7600GT)
1024MB ram (2x 512)
1x WD 160GB

En de Aopen voeding trekt het allemaal op 200Watt, dan is een 300Watt Aopen wel zat. ;) en het valt mooi binnen je budget.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:50
Tja ik heb een iets beter ding als jou (scheelt niet zoveel).
Nforce4ultra,3700,1g geheugen en XFX 7600GT. En ik draai Oblviion op highest settings bloom,2x aa op 40fps. Dus zo erg is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik weet niet waar jij de informatie vandaan haalt dat ze allemaal zo duur zijn en bij Alternate niet :S, het gaat eigenlijk om de voeding, daarom had ik al eerder voorgesteld om een Antec Sonata II te nemen, dan heb je 450 Watt A merk voeding in een leuke kast voor 93 euro!

Goede kasten met goede voedingen:
Antec BK640B, Zilver, zwart (380Watt) : €74
Antec Sonata II, Zwart (450Watt): €93
Antec TX640B, Zwart (400Watt): €91

Of je kiest een kast zonder voeding, + een goedkoper voeding (Antec smartpower 2.0 )

Dan zou dit een mooie combo kunnen zijn:
3RSystem R202, Zwart : €28 + Antec Smart Power 2.0, 400 Watt, Retail : €44
= €72[/quote]

ik zei juist dat het bij alternate goedkoper is maar dat kasten in algemaan duur zijn. ik denk dat ik de kast die ik nu heb hou. maar het is ook mogelijk dat ik voor de Antec BK640B, Zilver, zwart (380Watt) : €74 ga. maar ik vind 74 nog prijzig voor een kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Ik ben mij tegenwoordig ook aan het orienteren op een nieuwe PC. En denk dan ook aan zoiets soortgelijks.

Ik zat ook te denken aan die Venice 3200+ voor 130 euro, maar wat mij een beetje tegen valt, is dat ik 2 jaar geleden een 3000+ heb aangeschaft (in laptop), en dat dus in deze 2 jaar de processors van AMD niet ver zijn gezakt in prijs. Zo is een 3500+ al snel 180 euro, en voor nog snellere processoren zit je al dik boven de 200 euro.
Als je vervolgens eens kijkt wat voor processor je kunt krijgen bij intel voor 180 euro. Dan heb je daar al een dual core, terwijl je daar bij amd al 280 euro voor kwijt bent.

In games zal een venice 3500+ dus sneller zijn. Maar ervanuit gaande dat steeds meer programma's multi-threaded zullen worden, dan is het misschien wel goed om toch een Pentium D 820 bijvoorbeeld te overwegen, boxed is deze te krijgen voor ongeveer 170 euro. En die is in multi-threaded programma's toch echt een stuk sneller dan de gelijkgeprijsde Venice 3500+.

Maak ik nu een denkfout of is er inderdaad wel een verschuiving van de AMD/Intel prijsverhouding?

edit:

De benchmarks waar ik de statistieken vandaan haal, heb ik van de geweldige (trage) CPU Charts van Toms Hardware

[ Voor 10% gewijzigd door Scooper op 30-05-2006 16:22 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok voeding blijkbaar te weinig watt.
ik ben erg enthousiast over de volgende kast,
zit alles bij fans, usb, niet te prijzen, en niet te vergeten de voeding van 400 watt.
alleen geen voeding kabel, beetje een domper maar hoe duur kan zoiets zijn.
hier is de http://www.azerty.nl/prod...-cxb28k-zwart-zilver.html
heeft elke voeding eigen kabel of een kabel voor bijna elke voeding???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

ik zei juist dat het bij alternate goedkoper is maar dat kasten in algemaan duur zijn. ik denk dat ik de kast die ik nu heb hou. maar het is ook mogelijk dat ik voor de Antec BK640B, Zilver, zwart (380Watt) : €74 ga. maar ik vind 74 nog prijzig voor een kast
Vergeet niet dat dit een min of meer kompleet setje is, dus kast MET voeding EN koelventilatoren.
Nog even over de koeling, de stock koelers zijn functioneel uitstekend en zeker voor het systeem dat jij zoekt. De enige reden dat je in jouw geval misschien andere koelers zou willen plaatsen is om het wat geluidsarmer te maken, maar dat lijkt me (als je aan een klein budget gebonden bent) van erg lage prioriteit. Je hoeft dus geen extra koeling aan te schaffen. Scheelt weer :)
EDIT: Over de voedingskabel: dat is volgens mij zo'n standaard stekker voor het stopcontact. Die kan je overal voor een appel en een ei krijgen.
In games zal een venice 3500+ dus sneller zijn. Maar ervanuit gaande dat steeds meer programma's multi-threaded zullen worden, dan is het misschien wel goed om toch een Pentium D 820 bijvoorbeeld te overwegen, boxed is deze te krijgen voor ongeveer 170 euro. En die is in multi-threaded programma's toch echt een stuk sneller dan de gelijkgeprijsde Venice 3500+.

Maak ik nu een denkfout of is er inderdaad wel een verschuiving van de AMD/Intel prijsverhouding?
Als je je pc koopt met het oog op mogelijke toekomstige games/applicaties, dan zou je eventueel kunnen overwegen om een dual core processor aan te schaffen. Maar ik zou in dat geval echt wachten tot de Conroe uit is (binnen 2 maanden na nu). Als je je pc aanschaft om je huidige games/applicaties beter op te kunnen draaien, dan ben je met een single core over het algemeen het beste uit. Maar dat is mijn mening :)

Er is inderdaad een stevige prijsverschuiving gaande, Intel is keihard aan het werk om haar marktaandeel terug te winnen. AMD heeft daar nog een flinke kluif aan! Het ziet er voor ons consumenten in elk geval positief uit: uitstekend spul voor een betaalbare prijs.

Cheers,

Sander

[ Voor 5% gewijzigd door alt1579 op 30-05-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Voor de topic starter: Kijk eens naar de Asus A8N5X met nVidia chipset, ipv de Asus A8V met Via chipset. Kost maar een paar euro meer en heeft een onboard netwerk aansluiting.
Scooper schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:17:
Ik ben mij tegenwoordig ook aan het orienteren op een nieuwe PC. En denk dan ook aan zoiets soortgelijks.

Ik zat ook te denken aan die Venice 3200+ voor 130 euro, maar wat mij een beetje tegen valt, is dat ik 2 jaar geleden een 3000+ heb aangeschaft (in laptop), en dat dus in deze 2 jaar de processors van AMD niet ver zijn gezakt in prijs. Zo is een 3500+ al snel 180 euro, en voor nog snellere processoren zit je al dik boven de 200 euro.
Als je vervolgens eens kijkt wat voor processor je kunt krijgen bij intel voor 180 euro. Dan heb je daar al een dual core, terwijl je daar bij amd al 280 euro voor kwijt bent.

edit:

De benchmarks waar ik de statistieken vandaan haal, heb ik van de geweldige (trage) CPU Charts van Toms Hardware
Ja redenatie klopt voor een groot gedeelte. De 3000+ in je laptop is een Athlon xp denk ik, geen snellere athlon 64 of zelfs Turion. Verder is een 3500+ zonder koeler nu te koop voor 130 euro.

Ander punt is dual core: Dat is way overrated. Het traagste in je computer is je harde schijf, dus voor dual tasking is je harde schijf het probleem. Verder zijn er nauwelijks programma's, laat staan spellen die gebruik kunnen maken van een dual core.

Dat een intel goedkoop is de laatste tijd, komt omdat ze op tijd cpu's willen dumpen vanwege de introductie van de Core 2 Duo 23 juli. Begin juli komt er nog een extra dumping van intel, de prijzen gaan verder omlaag. Na 23 juli koopt natuurlijk niemand meer een p4. De huidige dual cores van intel zijn gewoon dual pentium 4's, inclusief alle nadelen van een gewone p4, maar dan x2.

Qua single cores is de keuze duidelijk: Goedkoopste athlon 64 nemen en die overklokken. Geen enkele cpu onder de 400 euro zal jou nog kunnen inhalen in spellen. Ander alternatief is lang wachten totdat de nieuwe Core Duo er eindelijk is en bovendien betaalbaar is (augustus / september).

[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 30-05-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

Anoniem: 177633 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:28:
ok voeding blijkbaar te weinig watt.
ik ben erg enthousiast over de volgende kast,
zit alles bij fans, usb, niet te prijzen, en niet te vergeten de voeding van 400 watt.
alleen geen voeding kabel, beetje een domper maar hoe duur kan zoiets zijn.
hier is de http://www.azerty.nl/prod...-cxb28k-zwart-zilver.html
heeft elke voeding eigen kabel of een kabel voor bijna elke voeding???
Ik heb een tybotech case, die je soms ook onder de naam XGear Gamer case tegen komt, en van de case zelf ben ik heel tevreden! De kwaliteit overtreft ruimschoots die van een Antec SLK3000 (vergelijk met deze omdat ik deze al in mijn handen gehad heb), en dit is eigenlijk erg voor Antec om zulke brol te produceren! Dat deurtje vooraan kan je gewoon van boven en onder vastnemen en 5 cm verwringen zonder enig probleem, voelt dus supergoedkoop aan. Als ik op mijn deurtje redelijk wat kracht zet (zoveel durf ik op die antec zelfs niet zetten), dan krijg ik het amper een cm verplooid.

Wat wel zo is; die voeding is een Tybotech die je erin gaat vinden, dus das geen A-merk. Je kan echter nog altijd met die voeding starten, en er later een andere in steken. (Een 400w tybotech trekt volgende combinatie: 4400x2 (@2.5gighz); x800GT (@550/605mhz), 3xsata hd, 2x ide hd, 2 opticals). Dit heeft ze zo'n 5 uur lang gedaan tijdens benchmarks (stabiel), daarna heb ik er gewoon mijn OCZ terug in gehangen, was eerder een test om te zien of die voedingen nu echt brol zijn. Jouw systeem kan je er gerust een jaartje aanhangen, en dan later eens kijken naar een andere goede voeding.
Fan's die erin hangen zijn ongeveer gelijkwaardig aan coolermasters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149210

Jij denkt zeker verkeert want dit moet een (game)pc worden. Alleen al denken om games te draaien op een pentium (core is niet erg maar pentium4/D wel).

Zoals iedereen al roept: betere voeding kopen! Je kan beter wat meer uitgeven aan voeding dan dat je straks of een nieuwe voeding alsnog moet kopen of met fried hardware zit. Gewoon een voeding van 380W - 450W nemen (en geen Sweex of Q-Tec!!!). En het aantal fans zegt niks over het koelvermogen. Je kan ook een Centurion 5 nemen en dan een coolermaster of antec voeding (jammer dat ze bij azerty geen procase verkopen, goede prijs/kwaliteitsverhouding).

En wat wil je nou precies met geheugen doen? 1GB reepje kopen of 2 x 1GB kopen of 2x512MB etc.?

Ik weet niet of je wat om geluidsproductie geeft maar nec branders zijn over het algemeen erg luidruchtig. Als je daar omgeeft neem dan een BenQ o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kijk even de link boven daar staat een behuizing met voeding van 400 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]Anoniem: 149210 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:47:
En wat wil je nou precies met geheugen doen? 1GB reepje kopen of 2 x 1GB kopen of 2x512MB etc.?

2x 512 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wwillem schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:38:
Voor de topic starter: Kijk eens naar de Asus A8N5X met nVidia chipset, ipv de Asus A8V met Via chipset. Kost maar een paar euro meer en heeft een onboard netwerk aansluiting.
hoe geef je aan in pc term wat een netwerkkaart is? want ook bij het bord wat jij net noemde stond in de beschrijving niks over netwerk kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 177633 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:08:
[...]

hoe geef je aan in pc term wat een netwerkkaart is? want ook bij het bord wat jij net noemde stond in de beschrijving niks over netwerk kaart.
Bij de A8N5X staat er netjes Gigabit ethernet. Maar soms wordt alleen het type aansluiting vermeldt, zoals bij het Via moederbord (welke niet aan te raden is). Hierbij wordt het rj45 genoemd.

Zou je trouwens je vorige bericht willen editten mte de edit knop rechtsboven (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif)als jij ook al de laatste bent die gereageerd hebt in dit topic? Nu lijkt het net alsof je twee keer je topic omhoog wil laten komen in de lijst (ook wel kicken genaamd). Dus als je de laatste bent, graag even editten :).

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 30-05-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 11:13

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

alt1579 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:48:
[...]

[...]

Diskette is absoluut slim om te houden, want veel drivers van je hardware staan op diskette of de installatie van drivers kijkt alleen maar naar diskettestations (moederbord drivers bijvoorbeeld).

Het moederbord dat 'ie gekozen heeft, heeft dus wel een 10/100 Mb netwerkaansluiting erop zitten. Ook snap ik niet waarom je zegt dat 'ie een ATX mobo moet kopen als 'ie een miditower wil. Alle planken die kleiner zijn dat het ATX formaat (MicroATX, FlexATX, Mini ITX en zelfs Baby AT planken) passen in een standaard ATX miditower. Dus hij kan gewoon die Asus A8V-VM nemen zonder problemen te krijgen met de behuizing.

Overigens staan bijna alle drivers tegenwoordig op CD. Alleen goedkope merken willen nog wel eens manuals en drivers op een floppy leveren. En voor de prijs van een floppydrive + floppies kan je tegenwoordig ook al een USB-stick kopen.
Anoniem: 152769 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:39:
[...]

Ik heb een tybotech case, die je soms ook onder de naam XGear Gamer case tegen komt, en van de case zelf ben ik heel tevreden! De kwaliteit overtreft ruimschoots die van een Antec SLK3000 (vergelijk met deze omdat ik deze al in mijn handen gehad heb), en dit is eigenlijk erg voor Antec om zulke brol te produceren! Dat deurtje vooraan kan je gewoon van boven en onder vastnemen en 5 cm verwringen zonder enig probleem, voelt dus supergoedkoop aan. Als ik op mijn deurtje redelijk wat kracht zet (zoveel durf ik op die antec zelfs niet zetten), dan krijg ik het amper een cm verplooid.
En heeft deze case dan ook alle goeie en handige features die de SLK3000B ook heeft? Zoals rubbers voor de HDDcage tegen vibraties, een makkelijk te verwijderen zijpaneel en voorkant, een stoffilter aan de voorkant, een regelbare 12 CM fan aan de achterkant met plaats voor nog een 12 CM fan aan de voorkant, meegeleverde thumbscrews, verwijderbare HDDcage etc? En is 'ie ook van plaatstaal of is het zo'n fijn blikken kastje, zoals die Sweexdingen? Want alleen de voordeur zegt niks over de rest van de kast. Overigens zat de deur van mijn Antec SLK3000B blijkbaar wel een stuk beter vast dan die van jou, want ik kon de deur van mijn kast nog geen centimeter naar boven en naar beneden bewegen.
Anoniem: 177633 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:08:
[...]

Dit wordt meestal LAN of ethernet genoemd.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets van Netwerk of network. Maar je moet gewoon op de site van de fabrikant kijken. In het geval van een asus mobo (moederbord) moet je naar www.asus.com.tw

Maar het is niet aan te raden om een voeding die meegeleverd wordt met de kast te gebruiken. Je kan echt beter die 2 dingen apart aanschaffen.

Edit: of ethernet of lan

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 149210 op 30-05-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Paddixx schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:32:
Overigens staan bijna alle drivers tegenwoordig op CD. Alleen goedkope merken willen nog wel eens manuals en drivers op een floppy leveren. En voor de prijs van een floppydrive + floppies kan je tegenwoordig ook al een USB-stick kopen.
Eensch. Drivers download je trouwens meestal, ik heb nog nooit een meegeleverde cdrom gebruikt. Bovendien zijn gedownloade drivers prima geschikt om te integreren in je eigen Windows install cd, zodat je zelfs bij het installeren van Windows op een raid setup geen bejaarde floppy disk meer nodig hebt.
* Anoniem: 9961 heeft al vier jaar geen floppy rommel meer en denkt erover om z'n cdrom drive eruit te gooien
En heeft deze case dan ook alle goeie en handige features die de SLK3000B ook heeft? Zoals rubbers voor de HDDcage tegen vibraties, een makkelijk te verwijderen zijpaneel en voorkant, een stoffilter aan de voorkant, een regelbare 12 CM fan aan de achterkant met plaats voor nog een 12 CM fan aan de voorkant, meegeleverde thumbscrews, verwijderbare HDDcage etc? En is 'ie ook van plaatstaal of is het zo'n fijn blikken kastje, zoals die Sweexdingen? Want alleen de voordeur zegt niks over de rest van de kast. Overigens zat de deur van mijn Antec SLK3000B blijkbaar wel een stuk beter vast dan die van jou, want ik kon de deur van mijn kast nog geen centimeter naar boven en naar beneden bewegen.
Je bedoelt die rubbers die zouden moeten voorkomen dat de rechterzijkant van je Antec SLK3000B gaat meetrillen als een gek op de vibraties van je harde schijf? Jaja, jammer dat die niet werken :+. Maar verder is het een prima kastje, zeker nadat je de harde schijven aan elastiek hebt opgehangen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
na al jullie tips heb ik het volgende samengesteld:
wat vet gedrukt is is verandert na een tip

3025
€ 130,97

894
€ 81,85

4629
Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
€ 84,00

8298
€ 171,18

4940
Asus A8S-X
€ 54,36

3021
NEC ND-3550, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
€ 32,86

4697
X-Gear CXB28K, Zwart, zilver
€ 43,86

€ 7,56

Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Ja
€ 40,00

Totaal: € 646.64

zoals je ziet kan er niet veel meer geld besteed worden dus alleen nog suggesties die qua prijs niet al te veel verschillern. alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

wwillem schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:39:
[...]

Je bedoelt die rubbers die zouden moeten voorkomen dat de rechterzijkant van je Antec SLK3000B gaat meetrillen als een gek op de vibraties van je harde schijf? Jaja, jammer dat die niet werken :+. Maar verder is het een prima kastje, zeker nadat je de harde schijven aan elastiek hebt opgehangen :P.
Ik weet niet wat voor kreupele versies van die kast Antec tegenwoordig dan levert, maar mijn SLK3000B van bijna een jaar oud heeft hier totaal geen last van. En dat is met 2 Western Digital schijven. Ik hoor nooit iets resoneren, zelfs de deur of de voorkant niet als er een opspinnende CD in zit. Een paar vrienden van mij hebben de SLK3700B (die hetzelfde frame heeft als de SLK3000B) van een paar maanden oud en die hebben dat probleem ook niet.
Anoniem: 177633 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:42:
na al jullie tips heb ik het volgende samengesteld:
wat vet gedrukt is is verandert na een tip

[...]

Totaal: € 646.64

zoals je ziet kan er niet veel meer geld besteed worden dus alleen nog suggesties die qua prijs niet al te veel verschillern. alvast bedankt :*)
Een paar tips: Loos die floppy drive en koop een 128 MB USB stick voor 9 euro om bestanden mee te verzeulen. Daar heb je meer aan dan floppies die zelfmoord plegen als er stof op komt. Je kan ook beter zelf je PC bouwen, dat is een stuk goedkoper en het is niet moeilijk. Er zijn ook zat guides te vinden op het internet die je ermee kunnen helpen. En van het geld dat je daarvan over houdt, kan je weer betere hardware kopen.

[google=how to build a pc]

[ Voor 33% gewijzigd door Rhannie op 30-05-2006 17:48 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou zeggen diskette station eruit en een usb stick kopen. Die dingen zijn helemaal niet duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Paddixx schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:42:
[...]

Ik weet niet wat voor kreupele versies van die kast Antec tegenwoordig dan levert, maar mijn SLK3000B van bijna een jaar oud heeft hier totaal geen last van. En dat is met 2 Western Digital schijven. Ik hoor nooit iets resoneren, zelfs de deur of de voorkant niet als er een opspinnende CD in zit. Een paar vrienden van mij hebben de SLK3700B (die hetzelfde frame heeft als de SLK3000B) van een paar maanden oud en die hebben dat probleem ook niet.
Ook die van mij is één jaar oud. Misschien zitten mijn hitachi's precies op de eigenfrequentie van het zijpaneel herrie te maken wat daardoor lekker gaat zitten zoemen. Sterker nog, zelfs de plastic frontjes begonnen te resoneren. Zelfs de support afdeling in Zuid-Afrika wist niet wat ze ermee aan moesten (ik had 't opgenomen). Misschien heb jij er ook last van, maar hoor je het simpelweg niet boven je fans uit komen? Leg je vinger maar eens op het rechterzijpaneel en probeer te luisteren of je nu minder herrie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Paddixx schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:42:
[...]

[...]

Een paar tips: Loos die floppy drive en koop een 128 MB USB stick voor 9 euro om bestanden mee te verzeulen. Daar heb je meer aan dan floppies die zelfmoord plegen als er stof op komt. Je kan ook beter zelf je PC bouwen, dat is een stuk goedkoper en het is niet moeilijk. Er zijn ook zat guides te vinden op het internet die je ermee kunnen helpen. En van het geld dat je daarvan over houdt, kan je weer betere hardware kopen.

[google=how to build a pc]
Dude de tweede hit op google met die search heeft een Trojan ... althans dat zeggen beide mn McAfee als mn Norton ... niet echt handig.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
marzzman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:13:
[...]

Dude de tweede hit op google met die search heeft een Trojan ... althans dat zeggen beide mn McAfee als mn Norton ... niet echt handig.
offtopic:
Je weet dat je twee virusscanners de boel enorm vertragen hè? Verder is de trojan waarschuwing van je virusscanner erg dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paddixx schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:32:
1. HDDcage kan niet vibreren, die zit stevig vastgelast aan de case. Passen trouwens standaard 8 HD's in met een 3mm tussen, dus qua capaciteit; top gewoon.
2. Makkelijk te verwijderen zijpaneel: zeker. Volledig screwless kast (op zo een grote na die je met je vingers kan losdraaien), zijpanelen klemmen er goed hard in, die vibreren niet mee. Voorkant gaat er niet af (tenzij met 8 vijzen), maar daarbij vraag ik me af waarom die er gewoon moet af kunnen.
3. Stoffilter voorkant: afwezig
4. regelbare fan's niet aanwezig, wel mogelijkheden zat voor fan's aan te sluiten.
2*80mm achterin
1*80mm zijkant
1*80mm bovenkant
1*120of2*80mm voorin
5. Geen meegeleverde thumbscrews (maakt dit kwaliteit van een kast? voor 3€ koop je zakje van 10, case heeft er trouwens geen nodig)
6. Verwijderbare HDCage: neen (waarom is zoiets ook nodig buiten voor eventuele moddingprocessen)
7. Dikte van het metaal: panelen overal 1.6mm dik, zijkanten zijn overal verstevigd door omplooien en dus 3.2mm dik

Heb trouwens nergens gezegd dat je hem op en neer kon heffen, wel als je op torsie belast dan plooit ie. Verder geeft het een enorm goedkoop gevoel als je hem toe gooit.
Verder zie ik zelfs totaal niet in waarom die case minder zou moeten zijn dan een antec, in de winkel waar ik die case gekocht heb verkopen ze zowel de antec SLK3000 (47€ zonder psu), als mijn tybotech, en die kost 69€ inclusief PSU. Een tybotech voedingkje van 400w heb je al voor nog geen 20€, dus dan schiet er zelfs meer over voor de case (zeker als de Antec zoals je zegt al 120mm fan meegeleverd heeft enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 152769 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:33:
4. regelbare fan's niet aanwezig, wel mogelijkheden zat voor fan's aan te sluiten.
2*80mm achterin
1*80mm zijkant
1*80mm bovenkant
1*120of2*80mm voorin
offtopic:
80cm fans zijn ouderwets. 12cm fans verplaatsen meer lucht voor minder herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Anoniem: 152769 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:33:
[...]

1. HDDcage kan niet vibreren, die zit stevig vastgelast aan de case. Passen trouwens standaard 8 HD's in met een 3mm tussen, dus qua capaciteit; top gewoon.
Oftewel, in het ergste geval gaat het hele frame resoneren.
2. Makkelijk te verwijderen zijpaneel: zeker. Volledig screwless kast (op zo een grote na die je met je vingers kan losdraaien), zijpanelen klemmen er goed hard in, die vibreren niet mee. Voorkant gaat er niet af (tenzij met 8 vijzen), maar daarbij vraag ik me af waarom die er gewoon moet af kunnen.
Om het stoffilter schoon te maken. Bovendien is dit gewoon iets dat ontzettend praktisch is als je bijvoorbeeld dingen als een baybus wilt installeren.
3. Stoffilter voorkant: afwezig
Zonde...
2*80mm achterin
1*80mm zijkant
1*80mm bovenkant
1*120of2*80mm voorin
80mm fans :X
5. Geen meegeleverde thumbscrews (maakt dit kwaliteit van een kast? voor 3€ koop je zakje van 10, case heeft er trouwens geen nodig)
Thumdscrews zijn wel zo praktisch.
6. Verwijderbare HDCage: neen (waarom is zoiets ook nodig buiten voor eventuele moddingprocessen)
Zodat je, zoals in sommige kasten, je moederbord er niet uit hoeft te halen als je er een hardeschijf in wilt zetten.
7. Dikte van het metaal: panelen overal 1.6mm dik, zijkanten zijn overal verstevigd door omplooien en dus 3.2mm dik
Ja, maar van wat voor metaal zijn ze gemaakt? Blik, plaatstaal?

Heb trouwens nergens gezegd dat je hem op en neer kon heffen, wel als je op torsie belast dan plooit ie. Verder geeft het een enorm goedkoop gevoel als je hem toe gooit.
Verder zie ik zelfs totaal niet in waarom die case minder zou moeten zijn dan een antec, in de winkel waar ik die case gekocht heb verkopen ze zowel de antec SLK3000 (47€ zonder psu), als mijn tybotech, en die kost 69€ inclusief PSU. Een tybotech voedingkje van 400w heb je al voor nog geen 20€, dus dan schiet er zelfs meer over voor de case (zeker als de Antec zoals je zegt al 120mm fan meegeleverd heeft enzo)
Je weet hopelijk ook dat de prijs in veel gevallen geen moer zegt over de kwaliteit van een product? Neem nu bijvoorbeeld de Thermaltake Mambo. Dit is een van de slechtste kasten sinds tijden en toch kost 'ie 50 euro ex voeding. Het frame van de Mambo is van dezelfde kwaliteit als dat van die 25 euro kasten van Sweex: dun en fragiel blik.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhannie op 30-05-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je ook kan doen is een Centurion 5 nemen voor €54 en een Antec smartpower 2.0 nemen voor €41 (400W) of €48 (450W) of een Coolermaster RS-430 extremepower voor €46. Je bent maar eits duurder uit en je weet zeker dat de voeding goed is en dat hij neit te zwak is en dat je ook neit zo snel met fried hardware zit. Als je een meegelverde voeding gebruikt van een €50 kast dan kan je net zo goed Q-Tec kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Anoniem: 149210 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:56:
Wat je ook kan doen is een Centurion 5 nemen voor ¤54 en een Antec smartpower 2.0 nemen voor ¤41 (400W) of ¤48 (450W) of een Coolermaster RS-430 extremepower voor ¤46. Je bent maar eits duurder uit en je weet zeker dat de voeding goed is en dat hij neit te zwak is en dat je ook neit zo snel met fried hardware zit. Als je een meegelverde voeding gebruikt van een ¤50 kast dan kan je net zo goed Q-Tec kopen.
Ja en als je mijn post had gelezen had ik ook gezegt dat het met een 3RD System R202 kan nemen voor €28 + Antec Smart Power 2.0, 400 Watt, = €44

Dat komt samen op €72 en dat vind ik aardig goedkoop.

@Double G

Je moet je nou echt is realiseren dat het echt om de voeding draait, je kist nu een kast + 400 watt voeding voor maar €40. Je moet kunnen weten dat er geen A-merk voeding wordt geleverd. En dan zou jouw systeem onstabiel kunnen worden, dus neem nou het zekere voor het zekere en betaal voor de voeding, (44 euro).. + samen een kast (28 euro) kom je op een mooie prijs van €72.

Of die ene Antec voor €74..

Toen ik hier een tijdje geleden kwam om een PC samentestellen vond ik dat ook eeen beetje erg duur en toen koos ik voor het merk Aspire, een mooie kast en goedkoop, alleen de voeding was niet goed werd me hier geadviseerd.. totdat ik de Antec Sonata II zag, voor maar €113 met een super voeding (voor mijn systeem) en ik was klaar.. .. (deze kast kost nu €94)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-03 20:03
Mijn ervaring met de voedingen van Aopen zijn erg goed en de meeste miditowers van hun AOpen worden ook geleverd met een 120 mm case fan aan de achterzijde. Ik denk dat die voeding het allemaal wel moet trekken, een vriend van mij draait ook op een AOpen voeding van 300 Watt met een Ati X1600XT videokaart en een AMD Athlon64 3500+.. Daar komt nog bij dat de kasten van AOpen degelijk uitgevoerd zijn en mocht er een nieuwe voeding nodig zijn dan heb je nog geen miskoop gedaan en kan je alleen de voeding vervangen. Dan kom je ongeveer op hetzelfde bedrag uit als heirboven wordt genoemd..

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een Aopen kast (zoals ik de TS eerst aanrade, zie vorig topic dat op slot gegaan is), heeft echt kwaliteitsvoedingen zitten hoor. In mijn Aopen die ik nog gekocht heb, zat een Seasonic voeding, dus een top A-merk. Ik snap ook niet hoe ze zo'n voeding in een case kunnen steken die dan gelijk gratis bij die voeding aangeleverd werd...

@Paddixx: tuurlijk weet ik dat je niet kan zeggen het is duur, dus het is goed, maar als je 25€ betaald voor een case weet je dat het niets kan zijn (tenzij in solden of zoiets, maar ik bedoel normale prijs). Als je evenveel betaald of een "gerespecteerd merk", dan weet je dat het iets kan zijn; niet dat het daarom iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben nu van plan om kast los van de voeding te bestellen. zoals mij ook geadviseerd is.
maar kan je hardware egt kapot gaan van een '' onstabiele voeding'''??
omdat ik nu van plan ben mijn eigen computer te bouwen heb ik € 40 over + de kast eraf is
€ 84 voor kast en voeding.
voeding door aanbeveling:
http://www.azerty.nl/prod...-2-0-400-watt-retail.html
ik hoop dat dit egt een goede tip is voor mijn systeem en ik niet onnodig extra geld uitgeef.

behuizing:
http://www.azerty.nl/prod...NORMAAL=2933&GROEPEN[]=51

fan's die erin komen voor een beetje airflow:http://www.azerty.nl/prod...-dbb-92-x-92-x-25-mm.html
http://www.azerty.nl/prod...eb-120-x-120-x-25-mm.html

ik voel me hier niet helemaal lekker bij, omdat ik dit ook wilde bij alternate maar toen werd er gezegd konflict het moederboord kan aantal fans niet aan. het enige wat erop kon was processor koeler.
nu heb ik er 2 extra bij zorgt dit niet voor problemen. misschien is de link van het moederboord handig:
http://www.azerty.nl/prod...l/93/4940/asus-a8s-x.html

mijn totale bedrag is nu: € 639 iets onder mijn budget ik ben een tevreden man.\
suggesties of tips laat even weten 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hier komt nog een vraagje bij.
op een pc bowu site wordt gesproken over harddisk en diskdrive.
die tweede is voor mij voledig onbekend, wat is dit???!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177667

Anoniem: 177633 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:31:
hier komt nog een vraagje bij.
op een pc bowu site wordt gesproken over harddisk en diskdrive.
die tweede is voor mij voledig onbekend, wat is dit???!!!!!!
diskdrive = http://www.azerty.nl/prod...-diskettestation-wit.html

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 177633 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:59:
ik ben nu van plan om kast los van de voeding te bestellen. zoals mij ook geadviseerd is.
maar kan je hardware egt kapot gaan van een '' onstabiele voeding'''??
Slechte voedingen hebben een grotere kans om kapot te gaan. Deze kans verhoog je door zware taken op je slechte voeding uit te voeren, zoals veel spellen spelen. Als ze kapot gaan kost je dat echt belachelijk veel geld. In het beste geval alleen je voeding, in het waarschijnlijke geval de helft van je computer en in het slechtste geval kun je de brandweer bellen.
fan's die erin komen voor een beetje airflow:http://www.azerty.nl/prod...-dbb-92-x-92-x-25-mm.html
http://www.azerty.nl/prod...eb-120-x-120-x-25-mm.html
ik voel me hier niet helemaal lekker bij, omdat ik dit ook wilde bij alternate maar toen werd er gezegd konflict het moederboord kan aantal fans niet aan. het enige wat erop kon was processor koeler.
suggesties of tips laat even weten 8) _/-\o_
Fans kun je altijd aan elke willekeurige 12V lijn in je computer hangen. Als je wil kun je er 100 kwijt.

Maar even iets anders: Wil je een stille pc zoals een laptop of maakt het je geen reet uit dat er evemtueel een tornado naast je opstijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
je kan er net zo goed 1x een 12cm fan in gooien, is genoeg (bij mij is het in me kast 32 graden)
En de rest van de temps zijn,
CPU 34 graden
GPU 32 graden
HD 30 graden
Kast 32 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06-2024
Beste tweakers,
Even los van de topic starter ik ben van plan een upgrade te doen
Ik heb nu
Processor : 2400+ AMD Athlon
VGA: XFX 6800 AGP
Moederbord: EPOX 8IRDA Socket A
Gehuegen: 2x Twinmos 512 333Mhz
Crap voeding

Mijn upgrade idee:
Asus A8N-SLI DDR400 PCI-E*2 LAN 1394 € 129,94
AMD Athlon 64 3200+ Socket-939 + Cooler € 159,94
Coolermaster Extreme Power 430W Voeding € 39,95

Nu komt ie dan:
OF:
XFX GeForce 7600GT XT 256MB DDR3 PCI-E € 219,00
OF:
XFX GeForce 7600GS XT 256MB DDR2 PCI-E € 139,94 x2
OF:
XFX GeForce6600GT 128M DDR3 Extreme PCIe € 139,94 x2

Wat vinden jullie van start upgrade en wat is jullie mening over deze video kaarten.
ik heb het zo bekeken dat alles nog ruim up te graden is althans zoals ik het zie.
Het geheugen vervang ik nog even niet dat komt nog wel als de euries er weer zijn.
(prijzen zijn van een zaak bekeken dus dat kan nog hier en daar wat goedkoper waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

dna_fatrabbit schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:37:
Beste tweakers,
Even los van de topic starter ik ben van plan een upgrade te doen

[...]
Topichijacking wordt niet echt gewaardeerd op GoT. Verder kan je voor je vraag ook de search gebruiken of zelf een topic starten.

[ Voor 58% gewijzigd door Rhannie op 30-05-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162780

Die door jouw gekozen kast misschien vervangen voor een Coolermaster Centurion 5 (al eerder aanbevolen in dit topic). Deze kast is erg populair vanwege zijn uiterlijk, maar iedereen is ook gewoon tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Ook heeft de kast een click-systeem dus schroefjes overbodig en dit werkt fijn. Naja, ik kan hem je dus wel aanraden :9.

Over die voedingen... Ik had ergens in een review gelezen waarin veel voedingen werden getest, dat de goedkope zooi zoals qtec ook nog stroom verbruikt als de pc uitstaat maar hij is nog aangesloten op het stroomnet. Soort van standby zonder dat je het wil. Dit kost natuurlijk ook weer wat en dit was bij de A-merk voedingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wwillem schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:59:
[...]

Maar even iets anders: Wil je een stille pc zoals een laptop of maakt het je geen reet uit dat er evemtueel een tornado naast je opstijgt?
maar als ik deze twee koop:
voeding door aanbeveling:
http://www.azerty.nl/prod...-2-0-400-watt-retail.html
ik hoop dat dit egt een goede tip is voor mijn systeem en ik niet onnodig extra geld uitgeef.

behuizing:
http://www.azerty.nl/prod..._NORMAAL=2933&GROEPEN[]=51

heb ik geen kans meer op kapotte hardware en is mijn systeem stabiel??
en wat geluid boeit me niet ook gwn goed systeem dat lang mee gaat.
maar zoveel herrie maakt het toch ook weer niet??? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oja voor ik het vergeet, weet iemand of er bij de smart power 400 W
een voedingskabel wordt meegelevert, want het staat nergens in de beschrijving ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 177633 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:32:
een voedingskabel wordt meegelevert, want het staat nergens in de beschrijving ofzo.
dat hoeft niet in vet!!
Bij geen enkele kast wordt standaard een voedingskabel geleverd naar ik weet, maar de meeste shops stoppen er wel zelf 1 bij als service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Anoniem: 162780 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:34:
Die door jouw gekozen kast misschien vervangen voor een Coolermaster Centurion 5 (al eerder aanbevolen in dit topic). Deze kast is erg populair vanwege zijn uiterlijk, maar iedereen is ook gewoon tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Ook heeft de kast een click-systeem dus schroefjes overbodig en dit werkt fijn. Naja, ik kan hem je dus wel aanraden :9.

Over die voedingen... Ik had ergens in een review gelezen waarin veel voedingen werden getest, dat de goedkope zooi zoals qtec ook nog stroom verbruikt als de pc uitstaat maar hij is nog aangesloten op het stroomnet. Soort van standby zonder dat je het wil. Dit kost natuurlijk ook weer wat en dit was bij de A-merk voedingen niet.
A-merk voedingen doen dit ook. Dat hoort gewoon bij de manier waarop ze aan worden gezet. In sommige setups gebeurd het alleen wat erger dan in andere setups (keyboardlichtjes blijven aan, USB devices blijven aan, CD-rom drives kunnen nog open, etc).

Bij die Qtecs is het wel zo dat ze zo inefficient als de pleuris zijn. Als je ook daadwerkelijk 550 watt uit een 550 watt Qtec gaat trekken, dan zuipt 'ie zo'n 1000 watt uit het stopcontact. Dit is met A-merkvoedingen een stuk minder. Een kwaliteitsvoeding is dus ook goed voor je portemonnee op de lange duur.
Anoniem: 177633 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:32:
Bij alle kasten die ik ooit heb gekocht zat zo'n kabel, dus daar zal je je geen zorgen over hoeven te maken. En mocht er onverhoopt toch geen een bij zitten, dan kan je er een voor een paar euro kopen bij de lokale elektronicaboer.

[ Voor 17% gewijzigd door Rhannie op 31-05-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 05:55
Ook aan tweede hans computer gedacht ?
Wellicht zijn er mensen die een nieuwe game pc een half jaar geleden hebben gekocht en ineens weer het nieuwste willen.
Ik game zelf nog altijd op mijn 1,5 jaar oude pc en alles draait er nog perfect op.
Alleen oblivion en fear gaven problemen op alles vol met 1024 x 768 (ja ik weet het die resolutie is ouderwets, maar voor mijn wat oudere ogen prima.)
Kortom de prijs en prestatie van je genoemde pc onderdelen is prima.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Paddixx schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:13:
[...]
Bij die Qtecs is het wel zo dat ze zo inefficient als de pleuris zijn. Als je ook daadwerkelijk 550 watt uit een 550 watt Qtec gaat trekken, dan zuipt 'ie zo'n 1000 watt uit het stopcontact. Dit is met A-merkvoedingen een stuk minder. Een kwaliteitsvoeding is dus ook goed voor je portemonnee op de lange duur.

[...]
Ik weet niet waar jij deze informatie vandaan haalt, maar dat is niet waar.
Een q-teq voeding van 550 watt heeft een efficientie van 77%, dit is dus niet zo goed. (Een Top A-merk zit vaak tussen de 85 a 90%) Wanneer je pc 300 watt verbruikt, trekt je voeding dus 389 watt uit het stroomnet. En verder zal die qteq nooit en te nimmer 550 watt kunnen leveren. Uit een test bleek dat hij 15A op de 12 volt lijn aankon en 5A op de 5v lijn en 15A op de 3,3v lijn.

Deze Q-teq verbruikt trouwens nog 8watt als hij uitstaat. Dit valt opzich nog mee, er zijn veel A-merken die nog meer verbruiken in de uitstand (denk dan aan 10 tot 20 watt).

Deze gegevens komen uit Hardware.Info #3/2005

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
na alle ladingen met tips. iedereen heel erg bednkt hier voor denk ik dat mijn systeem steeds meer voltooid is hier nog een keer confugratie met alle onderdelen met klein bijschrift:
wat vet is, is nieuw of verandert kijk anders even naar het eerste bericht:

processor
3025
AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939, Boxed € 130,97
gewoon vanaf het begin niemand commmentaar

Geheugen
894
TwinMos Memory, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x512 Mb € 81,85
1 GB voorlopig meer dan genoeg

Hardeschij
4629
Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 84,00
8 mb cache meer en 50 GB meer voor €4.00 waarom niet

Videokaart
8298
Sparkle Geforce 7600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 171,18
na vele aanbeveling gekozen om prijs/prestatie verhouding

moederbord
4940
Asus A8S-X
€ 54,36
geen verstand van weinig commentaar dus zal wel goed zijn voor netwerk, internet, socket 939 en pci-express

DvD writer
3021
NEC ND-3550, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 32,86
weinig tot geen commentaar gahad lijkt mij prima

Behuizing
1988
Chenbro Gaming Bomb, Zwart, zilver € 34,32
na veel commentaar op case met meegeleverde voeding toch opgesplitst

voeing
3523
Antec Smart Power 2.0, 400 Watt, Retail € 41,14
na veel tips deze gekozen 400 watt zeker genoeg

fans
2874 80*80*25 € 4,20
120*120*25 € 4,20

deze zaten niet stock in de kast wil wel goede koeling hebben

assamblage
Azerty
CPU + Koeler monteren op moederbord
€ 0,00

Totale bedrag ex porto= € 639
ik ben tevreden ik hoop jullie ook misschien nog wat tips of belangrijke meldingen over fouten die ik heb gemaakt in de confugiratie. alvast badankt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Dus je bent van plan hem zelf verder in elkaar te zetten?
Ik moet zeggen hoor, toen ik mijn PC thuis kreeg van Azerty
Was het echt heel mooi gedaan, alle kabeltjes goed weggewerkt en strak vastgebonden met snelbindertjes.. (en dan voor 20 euro, en dan krijg je er ook nog 1 jaar garantie bij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162780

Paddixx schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:13:
[...]

A-merk voedingen doen dit ook. Dat hoort gewoon bij de manier waarop ze aan worden gezet. In sommige setups gebeurd het alleen wat erger dan in andere setups (keyboardlichtjes blijven aan, USB devices blijven aan, CD-rom drives kunnen nog open, etc).

Knip*
Nee, ik bedoel als je de schakelaar uitzet. Er was een tabel waarin je zag dat ze verbruikte en de A-merken niet. En als je de schakelaar aanzette (maar niet de pc), gebruikte ze helemaal veel (alleen de A-merkan dan natuurlijk ook maar minder). Ik zoek naar de site maar kan hem tot nu toe nog niet vinden :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

lvrijn schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:23:
Dus je bent van plan hem zelf verder in elkaar te zetten?
Ik moet zeggen hoor, toen ik mijn PC thuis kreeg van Azerty
Was het echt heel mooi gedaan, alle kabeltjes goed weggewerkt en strak vastgebonden met snelbindertjes.. (en dan voor 20 euro, en dan krijg je er ook nog 1 jaar garantie bij!)
Hij bespaart wel 40 euro door het zelf te doen en over kabels wegwerken valt heel veel te vinden op GoT. En de garantie heb je toch wel. Daar komt bij dat je eerste eigen PC in elkaar zetten toch wel een toffe ervaring is. Iets om trots op te zijn . :Y)
Anoniem: 162780 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:36:
[...]

Nee, ik bedoel als je de schakelaar uitzet. Er was een tabel waarin je zag dat ze verbruikte en de A-merken niet. En als je de schakelaar aanzette (maar niet de pc), gebruikte ze helemaal veel (alleen de A-merkan dan natuurlijk ook maar minder). Ik zoek naar de site maar kan hem tot nu toe nog niet vinden :X.
offtopic:
Ah, op zo'n manier. Dat is dan wel heel slecht van die goedkope merken :X

[ Voor 7% gewijzigd door Rhannie op 31-05-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169183

En wat vind je van deze pc? :

Chenbro Gaming Bomb + Side Window, Zwart, zilver € 37,25

Antec Smart Power 2.0, 500 Watt, Retail € 54,41

AMD Athlon 64 Venice, 3000+, Socket 939, Boxed € 103,70

TwinMos Memory, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x € 81,85

Maxtor DiamondMax 10, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 60,29

Asus A8N-SLI SE € 84,87

Club3D GeForce 7600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 172,18

NEC ND-3550, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 32,86

Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Nee € 20,00

Totaal € 647,41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bijna hetzelfde alleen heeft die van jouw duurder moederbord en die van mij duurdere hardeschijf+processor. maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals als je eits geeft om herrie meot je geen NEC brander nemen maar een BenQ o.i.d. Als je daar niets om geeft dan kan je gewoon een NEC nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144485

K kijk niet veel naar voedingen, maar in die kasten van X-Gear, zit daar niet een redelijke voeding in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X-Gear is tybotech. Zitten redelijke voedingen in, maar 't is geen A-merk (ze hebben wel betrekkelijk meer kracht dan een sweex)
x-gear 400w trekt nipt een x2 4400, x800GT, 4HD's, 2 dvds; dus al met al hebben die voedingen redelijk wat kracht. Ze begint dan wel te verzwakken, 12v zit maar op 11.8 meer, 5v zakt naar 4.85v; dus meer kan ze zeker niet meer aan. (Voltages wel tijdens stresstesten, dus hij blijft stabiel draaien)

edit: @pollewop: waarom zo'n zware voeding, een 350w A-merk gaat met die zooi probleemloos vooruit, dus 500w is echt overkill. Een 400w lijkt me al meer dan genoeg.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 03-06-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:52:
X-Gear is tybotech. Zitten redelijke voedingen in, maar 't is geen A-merk (ze hebben wel betrekkelijk meer kracht dan een sweex)
x-gear 400w trekt nipt een x2 4400, x800GT, 4HD's, 2 dvds; dus al met al hebben die voedingen redelijk wat kracht. Ze begint dan wel te verzwakken, 12v zit maar op 11.8 meer, 5v zakt naar 4.85v; dus meer kan ze zeker niet meer aan. (Voltages wel tijdens stresstesten, dus hij blijft stabiel draaien)

edit: @pollewop: waarom zo'n zware voeding, een 350w A-merk gaat met die zooi probleemloos vooruit, dus 500w is echt overkill. Een 400w lijkt me al meer dan genoeg.
Jongens (of meisjes) hebben jullie wel gezien dat het een Sli moederbord is ?
Daar heb je toch een flinke voeding voor nodig, correct me if I am wrong.
Wat is trouwens het minimaal aantal watt dat je voor dit systeem nodig hebt? (van een A merk natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Anoniem: 169183 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:03:
[...]

Jongens (of meisjes) hebben jullie wel gezien dat het een Sli moederbord is ?
Daar heb je toch een flinke voeding voor nodig, correct me if I am wrong.
Wat is trouwens het minimaal aantal watt dat je voor dit systeem nodig hebt? (van een A merk natuurlijk).
Als je van plan bent om ooit SLI te gaan draaien, dan is een voeding met een hoger wattage inderdaad wel handig. Als je dit niet van plan bent, kan je gerust een 400 watt A-merkvoeding nemen. Het minimum van wat je voor dat systeem nodig hebt, zal zo rond de 300~350 watt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paddixx schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:50:
[...]

Als je van plan bent om ooit SLI te gaan draaien, dan is een voeding met een hoger wattage inderdaad wel handig. Als je dit niet van plan bent, kan je gerust een 400 watt A-merkvoeding nemen. Het minimum van wat je voor dat systeem nodig hebt, zal zo rond de 300~350 watt liggen.
Tuurlijk ben je dan van plan om ooit Sli te gaan. Anders koop je toch geen Sli moederbord?
Maar wat is het minimaal aantal watts voor dit systeem als het Sli is ?(dus 2 x 7600 GT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fout, SLI mobo's zijn de meest uitgebreide. Als je wilt overklokken moet je een SLI/CF mobo hebben, wil je veel SATA poorten kom je ook vaak op dit soort borden terecht etc. Dus je hoeft geen SLI/CF draaien als je zo`n bord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

processor
€ 130,97
ik weet niet hoe ik eraan kom maar als ik aan een pc begin kom ik telkens op deze processor uit en ik hoor alleen maar positieve dingen.
Pak dan deze: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 126,90. En koop er een koelertje bij van 15 euro (Arctic Cooling Freezer 64 Pro).
hardeschijf
€ 80,06
Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ) € 77,20 -> sneller en goedkoper.
moederbord
Asus A8V-VM
€ 57,25
Heb je al eens naar deze gekeken: Asrock 939Dual-SATA2 € 51,80. Zie ook de Best Buy Guide voor informatie over dit moederbord.
videokaart
8298
€ 171,18
dit staat vast tenzij iemand anders een betere suggestie heeft
Goede keuze!

Wat ik je kan adviseren, kijk eens naar de Best Buy Guide. Daarin staat handige informatie over welke hardware producten verstandig zijn voor in je pc. En dan nog als laatste: als je een budget Game pc wil samen stellen, koop je natuurlijk een AMD en geen Intel, dat lijkt me toch wel duidelijk.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145944

@Double G

Ik ben net als jij op zoek naar een game/budget systeem, dus je topic heb ik met veel aandacht doorgelezen.
Inmiddels heb ik al naar veel forums gekeken en aardig wat info verzameld.

Wat ik je aan zou (kunnen) raden:

Moederbord:
Bijv. de Asus A8NE-FM € 59,51
Waarom: Deze heeft een nVidia nForce4 Ultra chipset wat betere prestaties blijkt te geven dan een VIA of SIS chipset

Processor:
AMD Athlon 64 3000+ boxed € 103,70
Waarom: Het verschil tussen de 3200+ en 3000+ zal niet zo heel groot zijn en de 3000+ blijkt evt. goed te overklokken zijn. Daarnaast schilt het toch weer een paar centen.

Geheugen:
Die Twinmos die je gekozen hebt is oké
Wat evt. ook kan is 2 losse 512mb repen kopen met een Cas van 2,5, die je nu gekozen hebt zijn namelijk Cas 3.

Harddisk:
WD heb ik zelf altijd goede ervaringen mee gehad dus is ook oké.
Wat ook kan is de samsung spinpoint. Dit blijkt een goede en stille schijf te zijn

DVD brander
Betere keuze is de BenQ. Komt namelijk goed uit reviews.

Voeding:
De antec blijkt een goede keuze te zijn.
Wat evt ook kan: De huntkey HG serie. Sommige zijn iets minder positief over deze voeding, maar over het algemeen best veel goede ervaringen. In standby blijkt deze voeding heel zuinig te zijn.

Misschien heb je hier iets aan..
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb in de http://tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide gekeken.
daar bleek uit dat ik nog wel wat dingetjes kon veranderen.
dus nu de (waarvan ik hoop de laatste) samenstelling:

hardeschijf
Maxtor DiamondMax 10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
€ 75,35

processor
AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939, OEM
€ 105,90

cpu koeler
Arctic Freezer 64 Pro
€ 15,28
blijkt goedkoer en beter te zijn

DVD rewriter
NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
€ 35,84
Best Buy guide raad hem aan en herrie maakt me niet uit

Moederbord
Asus A8NE-FM
€ 59,51
kan me niks schelen welke als hij maar LAN, USB, PCIe, snel, en shared geluid.
wat is trouwens het verschil tussen retail en OEM??

Behuizing ex voeding
Chenbro Gaming Bomb, Zwart, zilver
€ 34,32

Voeding
Antec Smart Power 2.0, 400 Watt, Retail
€ 41,14

Fans
Cooler Master TLF-S12-EB, 120 x 120 x 25 mm
€ 4,20

Cooler Master TLF-S82-EB, 80 x 80 x 25 mm
€ 4,20

Grafische Kaart
€ 171,18

Geheugen
€ 81,85

Assamblage
Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Nee
€ 20,00
ik heb liever dat alles er top uit ziet dan dat ik zelf ga lopen prutsen ook al is het makkelijk

diskdrive
€ 7,56
in Best Buy Guide werd het aangeraden en mij lijkt het gewoon ook wel handig.
maar als iemand me kan uitleggen hoe het zit met de Bios ofzo dan kan hij achter af nog weg

Totaal € 655
ik hoop dat alles er netjes uit ziet dan kan ik binnenkort gaan bestellen O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Ik zou zeggen niks meer aan doen :)

Het verschil tussen OEM en Retail is dat OEM is bedoeld voor computerbouwers, en er (behalve het apparaat zelf) niks bijzit. Geen kabeltjes, geen extra software etc.
Retail is dus voor de consument en dat is een mooi, kopleet pakketje.

Veel plezier met je nieuwe peeceetje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
edit: OEM zit geen kabels bij.

maar maakt voor mij niks uit omdat ze de pc voor me inelkaar zetten. hoef ik die tovh niet los te kopen? bij www.azerty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Die FM van asus schijnt wel heel mager uitgerust te zijn, en heeft weinig (overklok)bios-mogelijkheden, heb ik vanuit een ander topic mogen opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Double G schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:57
ik heb in de http://tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide gekeken.
daar bleek uit dat ik nog wel wat dingetjes kon veranderen.

processor
AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939, OEM
€ 105,90
Persoonlijk snap ik niet waarom je niet voor 20 euro meer deze processor koopt: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 126,90. Ik weet het, qua performance scheelt het niet superveel, maar voor 20 euro ga je toch voor de 3500+ zou ik zeggen.

Voor benchmark vergelijking van de 3200+ en de 3500+ klik hier.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 15:47
om het nog eens over de kast te hebben:
SLK2650BQE
Volgens mij best een goede kast en je krijgt er nog een 350 watt antec voeding bij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de tip spaart me weer €40 euro voeding uit.
en 350 watt is zeker genoeg heb ik al gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wou T schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:08:
[...]
Persoonlijk snap ik niet waarom je niet voor 20 euro meer deze processor koopt: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 126,90. Ik weet het, qua performance scheelt het niet superveel, maar voor 20 euro ga je toch voor de 3500+ zou ik zeggen.

Voor benchmark vergelijking van de 3200+ en de 3500+ klik hier.
ik ban al €60 over mijn budget heen omdat iik ook nog boxen muis en tft monitor moet kopen
daarom ben ik niet van plan nog meer uit te geven, misschien als ik nog geld krijg of verdien.
ik heb gezocht op de site van www.azerty.nl maar kan geen adress vinden weet iemand dat??
ik heb nog een vraag maar kan ik ff niet meer opkomen, komt later :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Anoniem: 177633 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:54:
[...]

ik ban al €60 over mijn budget heen omdat iik ook nog boxen muis en tft monitor moet kopen
daarom ben ik niet van plan nog meer uit te geven, misschien als ik nog geld krijg of verdien.
ik heb gezocht op de site van www.azerty.nl maar kan geen adress vinden weet iemand dat??
ik heb nog een vraag maar kan ik ff niet meer opkomen, komt later :P 8)7
Adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je. ik kwam uit in haarlem als ik op goudengids azerty invulde.
maar dat was de opleiding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28

Thandor

SilverStreak

Omdat CSL op het moment overspoeld wordt met topics over complete systemen is er besloten om hier ietwat strakker op te modereren. Derhalve gaan er een aantal topics op slot waar eigenlijk zoekvragen in te vinden zijn.

Veel topics bevatten een deel van de eisen uit Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Op zich niet erg ware het niet dat er vaak vragen zijn over één ding van het boodschappenlijstje. Veel van die vragen zijn te zoeken (zie de 'voorbereiding' in voorgenoemde sticky).
Voor handige benchmarks kan men terecht bij de Tom's Hardware CPU Charts en VGA Charts. Hardware die niet in voorgenoemde benchmarks staan zijn vrijwel altijd te vinden met zoekmachines.

Voor informatie over het kiezen van hardware:
PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
VB - **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
OM - Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?

Dit topic gaat op slot wegens eerder genoemde redenen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.