[CiP] Medi-Evil

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08 14:46
Voorgeschiedenis en hardware
Dit Topic gaat eigenlijk over mijn 2de casemod die verdergebouwd is rond mijn vorige case, een Chieftec Maxi Dragon. Mijn mod-pogingen waren toen nog niet zo ingrijpend als diegene waar ik nu mee bezig ben. Mijn zijpaneel had een cutout van het logo van Danger Hardcore Team en mijn onderste front was verwijdert en vervangen door een stalen plaat waar Pietje met zen zijs in staat.
Zo zag mijn zijkant er vroeger uit:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Oude%20case/IMG_1744.jpg
Als je naar de site van DHT surft kan je daar ook nog 2 foto's terugvinden.

En dit was het front dat er onderaan inzat:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/IMG_1708.jpg

Dit heb ik behouden en wordt in de nieuwe mod verwerkt.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Oude%20case/IMG_2323.jpg

Bovenin de case had ik ook nog een 120mm blowhole gemaakt tussen 2 handvaten die wel handig waren om dat ding te versleuren naar lan's, maar ook chieftec maxi's hadden grenzen en nadat de 6de HD gekocht was zat het ding stampvol. Tijd om dan maar aan iets nieuws te beginnen en deze keer zou het groots worden.
Ik had ondertussen ook nieuwe hardware op de kop kunnen tikken bestaande uit 2 LV ES 2.4ghz Xeon's en een Asus PCH-DL mobo, maarbij er door een moosemod op beide socket's de fsb verhoogd werd, waardoor beiden nu stabiel draaien op 3.4 ghz. Deze worden gekoeld door 2 Coolermaster 3u passive heatsinks, waarop 2 80mm uv blue fans bevestigd zijn om het zaakje zeker koel te houden.
Later heb ik dan ook nog een LSI megaraid 300-8 X kunnen kopen die 2 raid-5 arrays voor zich gaat moeten nemen

Medi-Evil:
Ruwbouw
Omdat 1 chieftec maxi blijkbaar nooit de HD's kon herbergen die ik erin wilde verwerken ben ik dus op zoek gegaan naar zo een 2de case om deze dan door een kamaraad aan elkaar te laten lassen.
Hier staan ze beiden naast elkaar,links de oude case met het gat en de 2 handvaten nog op, rechts het 2 exemplaar.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Oude%20case/IMG_2329.jpg

Bovenkant glad afwerken met plastic, dit was al een ergernis want bij het lassen was er een kant wat schuin getrokken.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%201/IMG_2358.jpg

Valse wanden
Het was dus de bedoeling van in 1 case mijn moederbord te plaatsen er boven de 2 voedingen en in de ander case een plexi toren in 2 delen waarvan elk deel 8 harde schijven zou bevatten. Alle sata kabels lopen dan door een opening van de ene case naar de andere. De powerkabels zullen dan uitgevoerd worden in UV blauw en verwerkt worden in een valse wand.

Dit is de rechterkant van de case met achteraan de valse wand voor de power toevoer naar de harde schijven en onderaan de valse bodem waaronder de invertor's van ccfl's komen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%203/IMG_2403.jpg

De platen die hierover komen herbergen ook de moertjes waarvan de ronde kop gelijk staat met de plaat en zo dus een egaal oppervlak vormen. Beide zijden even toegedaan.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%203/IMG_2410.jpg

De nieuwe fronten
Volgende stap was het nieuwe front maken dat dubbel zo breed was. Hiervoor heb ik het boven- en onderfront genomen van de oude case, versneden om het bevestigingssysteem te behouden en dan een nieuw skelet voor gemaakt en bekleed.

Het onderste front bevat ook langs beide zijden 2 80 mm fans die haaks geplaatst zijn om beter de ronding van de zijkant te volgen. Langs rechts bevinden zich ook de schakelaars voor de fans en ccfl's.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%202/sadam5.jpg

Voor het bovenste front net hetzelfde: Skelet opbouwen en bekleden. Rechts onderaan komt dan ook nog mijn Gargoyle te zitten die tevens ook mijn startknop is.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%205/IMG_2469.jpg

Plaatsen van de bekleding, eerst met kleine en grotere platen en dan de spaties opvullen met bondo en opschuren om alles mooi effen te hebben.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%205/IMG_2471.jpg

Mijn startknop aka Gargoyle
Aangezien ik de hele case in een middeleeuws groezelig tintje wou dompelen, was ik op internet even op zoek gegaan naar typische beeldjes uit die periode en kwam dit tegen en wist meteen dat dit hem ging worden: een zittende gargoyle. Deze worden soms zittend geplaatst ofwel als waterspuwer horizontaal bovenaan de kerkdakranden.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Oude%20case/gargoyle2.jpg

Recept hiervoor is simpel: Dremel, enkele freesen van verschillende diktes, plastic, een blauwe led en weerstand voor in de kop en nog geduld, veel geduld. En uiteindelijk bekom je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%203/IMG_2406.jpg
Vastgezet op de sokkel die zo dan in het front geplaatst wordt, ook het stenenrelief is al uitgeslepen, iets wat doorloopt over de hele case.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%204/IMG_2452.jpg
En na het schilderen: de verflaag bestaat uit een grijze primer onderlaag, 2 lagen zwart en een laklaag om de verf te beschermen aangezien ik hem lichtjes moet indrukken om Medi-evil op te starten.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%205/IMG_2481.jpg
En zo zit hij in het bovenste front in een nis waarin voor- en achteraan een neonwire loopt. De markerigen op het front zijn plaatsen die terug opgevuld moesten worden om dan terug glad te schuren.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%206/IMG_2515.jpg
Het ondertse front met de herbruikte grimreaper en de 2 fans even in werking:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%206/IMG_2516.jpg

Zoo, ik heb er nog een hoop werk aan, maar met de zomervakantie voor de deur zal ik wel genoeg tijd hebben om hem af te werken en updates te plaatsen. Ik ben al van nieuwjaar aan deze casemod bezig en was er eigenlijk maar 1 topic over begonnen op een ander forum.
Voor zij die nog meer foto's willen zien van hoe alles gemaakt is, kunnen daar ook een kijkje nemen of anders op de site zien waar de foto's van Medi-Evil per update staan.

[ Voor 11% gewijzigd door sadam_insane op 14-06-2006 13:40 ]

Dual Xeon 2.4GHz LV's @3.4GHz(1.56V) - Asus PCH-DL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

In bespreking :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

AcouSE

Swedish Chef

Dit ziet er veelbelovend uit. Namens de crew bij deze toestemming en veel succes toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziek man die verf !! Heb je dat beest volledig zelf gemaakt?? Hoedje af hoor
Ogen zijn te vet => rood zou meer "des duivels" zijn, maar blauw heeft ook wel iets...

Keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Ziet er cool uit, al begrijp ik je redenering niet helemaal. Ik heb namelijk ook een Chieftec Bigtower en deze bevat momenteel 14 disks en heeft zeker nog plaats voor een stuk of 3 á 4... Imo zou het dus ook in je originele Chieftec gepast hebben. Verder heb ik ook wel eens met het idee gespeelt om een tweede Chieftec naast mijn huidige te bouwen, echter zou ik hierdoor dan alsnog te weinig ruimte hebben. Hierdoor heb ik besloten voor een custom-case te gaan, welke als hij af is hier wel zal verschijnen.

Jouw project ziet er veelbelovend uit, keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

kijk... 2 kasten aan elkaar... veel plaats... zoals het hoort dus :D

* InjecTioN hoopt dat t wat wordt.. maar aan die vette gargoyle te zien zal t zeker wat worden :D

suc6!!

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TS: Ik ben niet iemand die snel zal reageren op een casemod, maar ik moet zeggen dat het begin er nou al erg goed uit ziet. Mijn complimenten tot zo ver.
TommelMOD schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:39:
kijk... 2 kasten aan elkaar... veel plaats... zoals het hoort dus :D
Volgends wie? Wie beslist hoe iets "hoort"?

Ik kies er toch zelf voor om een SSF pc te gebruiken, de HDD's heb ik via USB(2.0) gekoppeld aan mijn computer, maar ze staan wel een verdieping hoger in een geluidsdichte case. Ik vind je een knap persoon als je USB traag vind gaan, ik spreek iig nooit 5 schijven tegelijkertijd aan, dus heel erg traag zal het niet worden.

Ieder heeft zo zijn eigen keuze's en overwegingen. Niets "hoort" op een bepaalde manier gedaan te worden.

/me moet denken aan scene van Monty Python in Life of Brian -> Brian: "You'r al individuals", kijkers: "Whe're all individuals", 1 specifieke kijker: "I'm not :X ". :D

Ik zit er zelfs over te denken om mijn computer naar zolder te verhuizen en dmv lange (2.5 meter) kabels mn toetsenbord+muis+monitor aan te sluiten. Rust :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26

Metro2002

Memento mori

Ziet er echt enorm stoer uit alvast :D Tenminste een hele originele mod :)
Moet je nou op die gargoyle drukken om hem aan te zetten of moet je in zijn oog prikken?

keep up the good work in elk geval :) ziet er super uit
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Bedankt aan de crew voor goedkeuring en aan iedereen voor de eerste positieve reacties!!! ;)

@My_Illusion
Die heb ik inderdaad volledig zelf gedremeld, wel 2 ongelukjes mee voorgehad. Een keer een punt van zijn vleugel afgebroken en dan de kabels op 12V aangesloten in plaats van op 5 volt. Zijn kop moest er dus weer af om een nieuwe led en weerstand in te plaatsen.
@Gr0wLiThE
Er zullen er inderdaad meer in kunnen, maar ik weet nie of je airflow en koeling dan nog wel zo optimaal is. Aangezien ik met 2 voedingen werk zou ik die plek ook al verliezen. Ik zal binnenkort foto's plaatsen van mijn plexi hd cage die er nu 16 kan herbergen.
@Metro2002
Gargoyle moet je inderdaad op zijn kop drukken en dan scharniert het plaatje waar hij op zit een beetje naar beneden (denk 5 mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zag deze van de week al staan in SM en moet zeggen dat ik het een gaaf idee vind hoe je dit ding wil gaan maken.
Zeker die gargoyle is echt gaaf, heb je dat ding echt helemaal zelf gemaakt (petje af in dat geval).

Verder zou ik alleen de blauwe leds+ ccfls vervangen door rood, omdat dat denk ik beter past bij de kast, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat begint er echt chill uit te zien ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als de cce klaar is.

;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
woow ziet er nice uit !! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes hoor, gaat zo voort. :)
Maar je hebt het over 'veel' harddisks... Hoeveel GB of TB totaal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
In die Plexi hd cage gaan er 16. Voor de moment zit ik met volgende hd's:
1 * 74 Gb WD raptor asl Boot disk
5 * 200 Gb sata maxtor diamondmax 10: de zesde is op komst, hiermee ga ik eerst proberen van 2 raid 5 arrays te maken op een LSI megaraid 300-8x. Als dit positief verloopt gaan deze op termijn vervangen worden door schijven die meer voor raid bedoelt zijn, zoals maxtor maxline III of WD RE. Worden gebruikt voor opslag
1 * 200 Gb WD sata
1 * 160 Gb maxtor sata
en 1 * 40 Gb ata maxtor
Totaal komt uit op 1474 GB kleine 1.5 TB. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
woow zeker veel films..:P maar mooie case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ziet er goed uit, veel succes!

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sadam_insane schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:34:
5 * 200 Gb sata maxtor diamondmax 10: de zesde is op komst, hiermee ga ik eerst proberen van 2 raid 5 arrays te maken op een LSI megaraid 300-8x. Als dit positief verloopt gaan deze op termijn vervangen worden door schijven die meer voor raid bedoelt zijn, zoals maxtor maxline III of WD RE. Worden gebruikt voor opslag
1 * 200 Gb WD sata
1 * 160 Gb maxtor sata
en 1 * 40 Gb ata maxtor
Dan snap ik niet hoe ik het nog steeds met m'n 80Gb weet vol te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:37:
[...]

Dan snap ik niet hoe ik het nog steeds met m'n 80Gb weet vol te houden :P
Ik wel, je brandt waarschijnlijk heel veel dvd's en cd's waarna je de data weer van je HDD wist :P.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 * 200 Gb WD sata
1 * 160 Gb maxtor sata
en 1 * 40 Gb ata maxtor
Damn, dat is me wel netjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rastamen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-09 22:20
1 * 200 Gb WD sata
1 * 160 Gb maxtor sata
en 1 * 40 Gb ata maxtor
Dat is zeker heel wat, maar is 74 gigabyte voor een bootdisk niet wat klein, of wordt dat echt alleen een partitie voor je os.

Zelf ga ik proberen 2 samsung spinpoint 160gb hardeschrijven in raid 0 , te gaan gebruiken.
Maar daar moeten voor mezelf dan ook wel een paar games op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

rastamen schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:43:
[...]

Dat is zeker heel wat, maar is 74 gigabyte voor een bootdisk niet wat klein, of wordt dat echt alleen een partitie voor je os.

Zelf ga ik proberen 2 samsung spinpoint 160gb hardeschrijven in raid 0 , te gaan gebruiken.
Bedenk wel wat voor 74 GB schijf het is :P Een raptor running @ 10000 RPM jou schijfjes zijn 7200 RPM Oftwel een raptor is een lekkere schijf om mee op te starten hoor

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 01-06-2006 15:34 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:55:
@ TS: Ik ben niet iemand die snel zal reageren op een casemod, maar ik moet zeggen dat het begin er nou al erg goed uit ziet. Mijn complimenten tot zo ver.

[...]

Ik kies er toch zelf voor om een SSF pc te gebruiken, de HDD's heb ik via USB(2.0) gekoppeld aan mijn computer, maar ze staan wel een verdieping hoger in een geluidsdichte case. Ik vind je een knap persoon als je USB traag vind gaan, ik spreek iig nooit 5 schijven tegelijkertijd aan, dus heel erg traag zal het niet worden.

Ieder heeft zo zijn eigen keuze's en overwegingen. Niets "hoort" op een bepaalde manier gedaan te worden.

/me moet denken aan scene van Monty Python in Life of Brian -> Brian: "You'r al individuals", kijkers: "Whe're all individuals", 1 specifieke kijker: "I'm not :X ". :D

Ik zit er zelfs over te denken om mijn computer naar zolder te verhuizen en dmv lange (2.5 meter) kabels mn toetsenbord+muis+monitor aan te sluiten. Rust :Y)
deze opmerking slaat gewoon nergens op... het is ten 1e een mening, en ten 2e, ook een uitdrukking.... dit staat dus helemaal los van jou mening.. je vat t blijkbaar ook té persoonlijk op...

k zal t trouwens speciaal voor jou op een andere manier verwoorden:

WOOOW... een VETTE Case... 2 cases aan elkaar vindt ik gewoon echt vet, t hoort niet.. en daarom is t juist vet :D

voor de volgende keer áls je reageert... probeer t dan niet zo persoonlijk op te vatten... en probeer dan ook niet zo k*t terug te reageren zoals ik nu doe omdat ik het nu dus wél persoonlijk opvat...

owjah.. ennuhh.. no offence :z

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ik vind het wel vet hoor... eens kijken wat het wordt!

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:55:

[...]

Eh no offence, maar je snapt toch ook wel hoe hij dit bedoelt 8)7 Volgens mij verveel je je gewoon en wou je even een preek houden ofzo :P

ontopic: ziet er vet uit, ben benieuwd naar het resultaat ;) succes ermee!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Update:8/6
Voor de verschillende fanholes moesten er natuurlijk nieuwe fingerguards gemaakt worden. Ik had geprobeerd om deze eerst zelf te maken maar dat sloeg dik tegen. Dan maar even naar de "Brico" en jawel juist wat ik nodig had: Tralie-achtige plaat die er perfect bij past.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%207/IMG_2606.jpg

Super enthousiast beginnen dremelen met als gevolg dat de eerste die ik uitsneed al direct te klein was, gelukkig is die plaat groot genoeg. >:)
De bovenste is dus te klein uitgesneden.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%207/IMG_2605.jpg

De linker blowhole zonder...
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%207/IMG_2608.jpg

En een met fingerguard in Medi_Evil stijl.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%207/IMG_2610.jpg

Rechter blowhole:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%207/IMG_2607.jpg

Het onderfront is klaar op de schakelaars en koppen na, die worden later geplaatst. Het stenenrelief is volledig gefreesd en dit stuk zal een dezer geverfd worden.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%207/IMG_2609.jpg

En dan nog snel even een van de fans erin gezet.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%207/IMG_2611.jpg

Ergens lang geleden had ik al UV kabel en UV sata-power connectors gekocht en heb de eerste 3 stukken af. Deze voorzien per 2 connectors, de schijven van stroom en verdwijnen dan door de valse zijwand waar ze aangesloten worden.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%207/IMG_2602.jpg

De kapjes van de connectors komen in 2 maten: De linkse heeft een iets grotere zijkant en komt over de laatste sata connector waardoor je de eindjes van de draad niet ziet. De rechtse is gelijk en komt op midden connectors.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%207/IMG_2603.jpg

Zo, het volgende stuk dat onder handen gaat genomen worden, zal waarschijnlijk het bovenste front zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet veel mooier, passender, in je stijl om je fingerguard wat naar buiten te buigen zodat je kasteel hierdoor wat ouder lijkt?

Verder vette Gargoyle, ook je stenen zien er goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:27

oshiro

Chill, dude.

(jarig!)
Die stenen! Dat ziet er echt super netjes uit :9
Deze ga ik wel volgen denk ik :D
Alleen de blauwe fans vind ik nèt ietsje afsteken, iets te modern... maar ik wacht met smart af wat je verder gaat doen.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd jammer van die fans :)

dat freeswerk is echt _/-\o_ :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
sadam_insane schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 00:39:

De linkse blowhole zonder...

Rechtse blowhole:
Psst, heb is linker en rechter ipv linkse en rechtse.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

urk_forever schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:11:
[...]

Psst, heb is linker en rechter ipv linkse en rechtse.
Psst, het is "het is" en niet "heb is"...

ontopic: originele mod! bookmarked :)

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Laatst online: 18-08 13:43
rastamen schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:43:
[...]

Mijn hele pc draait atm. op 80GB 7200rpm 8)7. Ik download niet 24/7 ofzo, maar toch best wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Mooie casemod _/-\o_

Respect :) hou zelf ook heel erg van het thema :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Inderdaad hele gave mod!! Maar word dat ding nu niet loeizwaar? Ik vind 1 Chieftec al zwaar :P

Trouwens sadam_insane wil je mij even een mailtje sturen op breaker [AT] van-halen [PUNT] nl
Heb even een vraagje voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Begint er al erg goed uit te zien. Jammer dat die kamaraad van je niet echt kan lassen. Waarschijnlijk had je het zelf nog beter kunnen doen. Ik heb veel respect voor dat je eigenlijk alles zelf helemaal maakt. Welke materialen heb je eignelijk allemaal gebruikt en waar kun je bv die kunstof platen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
@Roxmoppie
Ik snap niet goed wat je bedoeld met naar buiten buigen van de fingerguard? Dat hij dan bol buiten komt te staan?
@Oshiro
Dat blauw is eerder een persoonlijke keuze. Zwart met blauw vond ik nu eenmaal een te gave kleurencombinatie en alles, maar dan ook alles van kabels, fans, connectors en de HD cage komen in het blauw of UV blauw door de blackligths.
@breaker
Mail send.
1 chieftec weegt al zwaar, mijn vorige woog gevuld tegen de 30kg, daarom dat er ook handvaten opstonden en die waren handig, geloof me, vooral voor de verplaatsingen naar Lan's.
@Tweak-Freak
Dat zou ik niet durven zeggen tegen mijn kamaraad aangezien hij meester lasser is. :P Het probleem was wel dat het staal net 1 millimeter dik is. De case is gelast met "baguetten" zoals we hier zeggen en met zijn kleinste laspost, omdat hij er anders doorging als boter. Voor het effenen van de bovenkant heb ik wel even werk gehad omdat deze bij het lassen licht getrokken was.
Een ding kan ik je verzekeren: het is sterk gelast. We hebben de case plat opgetakeld en zijn er dan gaan aanhangen. Ik denk dat we samen iets van een 150 kg wegen. >:)

Een gedeelte van die kunststof platen komt van mijn pa zijn werk. Het zijn waarschuwingsborden voor in elektriciteitscabines en deze zijn exact 1 en 2 mm dik. Ik zit nu wel ver door mijn voorraad heen, maar je kan deze kopen bij hobby- en modelbouwzaken in verschillende diktes. Mijn gargoyle bestaat uit 6mm platen die verlijmd zijn met secondenlijm. Heel gemakkelijk om te snijden en te freesen.

Tot de volgende.... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%206/IMG_2516.jpg
OWNAGE!!!! Respect hoor, dit ziet er gaaf uit!

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

*OVERIDE!!! VERY GOOD MOD DETECTED!!*

écht vet :D

offtopic:
*bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 02:01:
Is het niet veel mooier, passender, in je stijl om je fingerguard wat naar buiten te buigen zodat je kasteel hierdoor wat ouder lijkt?
Bedoel hiermee dat het moet lijken als of er iemand door naar buiten is ontsnapt. Kan der ff geen plaatje van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

Ziet er bruut uit, ga zo door :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
alles heel mooi, maar alleen moet je geen blauw nemen! dat is totaal niet medievil.

als ik houw was zou ik de fanholes geel oranje nemen (soort van vuur licht van binnen)
en de ogen van dat beestje rood en de grimreaper ook rood verlicht. dit alles zou het veel meer stijl geven en sfeer. want blauw is futuristisch.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:51:
[...]

Bedoel hiermee dat het moet lijken als of er iemand door naar buiten is ontsnapt. Kan der ff geen plaatje van vinden.
ja ik begrijp meteen wat je bedoelt je moet het rooster hier en daar inzagen en dan de spijltjes naar buiten toe buigen

[ Voor 37% gewijzigd door Bulls op 18-06-2006 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

WSaeNoTSoCK schreef op zondag 18 juni 2006 @ 00:50:
alles heel mooi, maar alleen moet je geen blauw nemen! dat is totaal niet medievil.

als ik houw was zou ik de fanholes geel oranje nemen (soort van vuur licht van binnen)
en de ogen van dat beestje rood en de grimreaper ook rood verlicht. dit alles zou het veel meer stijl geven en sfeer. want blauw is futuristisch.
Daar heb je trouwens helemaal gelijk in.

Oranje / rood achtig zou idd mooier staan. Vooral gemengd

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Tja ik heb het eerder gezegd dat de zwart blauw comibinatie een is die mij zeer aanspreekt. Ik denk persoonlijk dat als ik ze zou uitvoeren in de kleurencombinaties die hier aangehaald worden, ik later er zeker minder tevreden van zou zijn. Geen idee hoe het komt, maar smaken verschillen nu eenmaal.
En alles van kabels, plexi, fans, connectors en noem maar op, is al toegekomen en dat heeft me al een aardige Euro gekost. En de gargoyle opbreken, want anders kan je niet aan de led en weerstand, doe ik niet meer, te riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Dit ziet er netjes uit :o Damn.. Die voorkant is echt super gedaan!

[ Voor 3% gewijzigd door Ice T op 27-06-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

dit begint er al ernstig strak uit te zien 8) vandaar ook deze post, aangezien ik dit als bookmark gebruik :) (jeej een bladlegger :P )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Eindelijk vakantie, wel vakantie job, maar nu heb ik terug wat tijd om verder te werken.
Blijkbaar moet er bij het maken van het bovenpaneel iets misgelopen zijn, want toen ik het monteerde om verder af te werken zag ik dit.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2643.jpg

Een spleet van ongeveer 5mm aan de onderzijde. Tijdens het verlijmen van de panelen op het skelet heeft het vulmiddel een gedeelte opgelost dat achteraf terug samengetrokken is met die spleet als gevolg.

Gelukkig viel het simpel op te lossen. 4 bouten dwars door het front, en de cases boren en dan aanspannen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2645.jpg

Met de aangespannen moeren.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2657.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2654.jpg

Het gevolg van het rechttrekken was wel dat er een groot stuk bondo loskwam en dat ik dat eerst nog moest repareren. Ondertussen is dat al gedaan en moet ik nog juist de kleine gaatjes opvullen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2655.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2656.jpg

Het onderste front is inmiddels al gespoten. Deze bestaat uit 2 lagen grijze primer, 2 lagen zwart en 2 lagen lak om de verf te beschermen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2614.jpg

Detail van een van de fingerguards.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2615.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2658.jpg

Ook met het onderfront had ik een klein probleem. Door het gewicht zakte dit een beetje uit de bovenste klikbevestiging. Deze hangt nu ook vast door middel van 2 kleine boutjes in de ophanging.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2616.jpg

In de achterkant zijn alle gaten gemaakt voor de 6 fans voor de koeling van de HD's. De achterkant moet nog wel verder afgewerkt worden, maar ik moet eerst nog platen gaan halen, want die zijn ver op.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2646.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2651.jpg

Detail.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2647.jpg

In de case.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2648.jpg

Al die fans dienen voor mijn harde schijven te koelen die allemaal bovenelkaar zitten in 2 cage's uit plexi.
Dit is het onderste stuk met links de opening langswaar alle Sata kabels lopen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2653.jpg

En dit is het onderste stuk met enkele hd's in. Er gaan er 8 in elk deel.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2660.jpg

Nu zit ik alleen nog met een probleem ivm die plexi van die cage. Ik zou die graag volledig mat krijgen, want dan heb je een mooier effect wanneer de UV ccfl's branden. En ik hoef die hd's niet specifiek te zien langs de zijkant omdat wanneer je schuin kijk je ze allemaal zit zitten samen met de sata- en voedingskabels. Vraag is hoe die plaxi "mat" te krijgen? Ik heb al een slecht stuk opgeschuurd en dat geeft dit.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%208/IMG_2650.jpg

Zijn er eventueel nog andere manieren om plexi mat te krijgen?

Greetings!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval een goedje dat in kunststof vreet, aceton o.i.d. (of moet t sterker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

sadam_insane schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:14:
verhaal..

Zijn er eventueel nog andere manieren om plexi mat te krijgen?

Greetings!!!!
ja met schuurpapier of wat nog egaler en mooier gaat is ff zandstralen. ik zal ff mijn test plaatje opzoeken. Je kan er dan ook mooie vormen meemaken.

verder gave mod niet mijn smaak maar gaaf

[ Voor 6% gewijzigd door gakkethijs op 09-07-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 15:37
ben je niet bang dat je hd's alsnog warmlopen.
Voor zover ik kan zien zit er weinig tot geen speling tussen de hd's en het plexi waar lucht langs kan,

Verder ben ik erg benieuwd naar het resultaat.
Gaat zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
M.Koers schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:45:
ben je niet bang dat je hd's alsnog warmlopen.
Voor zover ik kan zien zit er weinig tot geen speling tussen de hd's en het plexi waar lucht langs kan,

Verder ben ik erg benieuwd naar het resultaat.
Gaat zo door.
Volgens mij zit er een klein spleetje boven elke harde schijf... dus als de rest van de ruimte tussen de fans en hdd-case helemaal afgesloten is, zuigt hij flink daar door die spleetjes heen, en dat zal je hd's wel verkoeling verschaffen. Denk ik.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 11:48
mijn ervaring is dat schijven vooral langs de onderkant warm worden (ik had eens eenopstelling met een fan boven een hdd en de temp sensor zit denkik vanonder (boven heel koel, onder loeiwarm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fr!st! schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:22:
mijn ervaring is dat schijven vooral langs de onderkant warm worden (ik had eens eenopstelling met een fan boven een hdd en de temp sensor zit denkik vanonder (boven heel koel, onder loeiwarm)
Zoals je ziet heeft die ook een ronde opening op de plaat waar de HD op staat, maar zie ik het nu goed zit de kant waar de fans lucht weg zuigen nu dicht :/ niet echt logisch toch, of lees ik ergens over heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
owjah, niet gezien
naja zo zal het wel gekoeld raken, maar het zal toch nipt worden denkik, er is niet echt veel ruimte om airflow te creeren (langs de andere kant word ie wel gedwongen om daardoor te razen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Dude, hij wordt echt super. 2 Chieftec maxi naast elkaar :D Hoeveel weegt hij wel niet :s Vind het nu al zo lastig als ik er maar 1 mee moet nemen naar een Lanparty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
In verband met de airflow: zoals "rene bosh" zei, is er inderdaad in elke plaat waar een hd op een rust een stuk verwijdert, zodanig dat elke schijf langs boven en onder gekoeld wordt. Per 8 schijven staan er 3 fans op die elk vastgezet worden op de wand dmv van kleine boutjes waarvan de moertjes in de nieuwe wand bevestigd zijn. Elke cage heeft 3 gaten die centrisch geboord zijn op de fans zodanig dat elke schijf gekoeld wordt.
Alleen ben ik nog aan het nadenken over de airflow: Ik zou de 3 onderste lucht laten willen binnen trekken, deze "warme" lucht zal stijgen en dan de 3 bovenste fans alles laten uitblazen. Hierover wou ik wel jullie gedacht eens weten. Ik heb ook nog 2 fans in het front die inblazen waardoor ik meer fans heb die inblazen dan uitblazen (overdruk :? :? )

Side panel is voor de moment onder constructie.

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Beetje overdruk is wel fijn, anders zuigt je case stof aan....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommelMOD schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:56:
deze opmerking slaat gewoon nergens op... het is ten 1e een mening, en ten 2e, ook een uitdrukking.... dit staat dus helemaal los van jou mening.. je vat t blijkbaar ook té persoonlijk op...
Het was gewoon een droge opmerking, enkel op het stukje "zoals het hoord". Misschien iets verkeerd geschreven, maar ik bedoel het grappig hoor :> . Ik zal nooit iemand afkraken om het gene wat hij vind en denkt. Het enige wat ik bedoelde was "ieder zijn mening".
[/offtopic]

Ik vind de voorkant van de case, zoals die nu is, al erg vet worden. De afwerking ziet er ook al cool uit. Ik ben benieuwd hoe hij verder gaat worden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Update 9: De zijdeur langs harde schijven kant.

Eerst en vooral moesten de gaten voor de plexi gesneden worden.
Het speelgoed: Slijpschijf en flappydisk.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%209/IMG_2662.jpg

De 2 raampjes uitgesneden en het oppervlak opgeschuurd.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%209/IMG_2661.jpg

Om de platen van 1mm te bevestigen heb ik deze keer dubbelzijdige plakband gebruikt en voor de randen secondenlijm.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%209/IMG_2663.jpg

Dan bekleden en het relief uittekenen, om zo de stenen met het front te laten uitkomen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%209/IMG_2664.jpg

Grotendeels uitegetekend.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%209/IMG_2665.jpg

En dan het monikkenwerk: alle voegen uitslijpen. Hier zal ik wel een paar dagen zoet mee zijn.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%209/IMG_2666.jpg

Eens dat gedaan ga ik mijn voedingen onder handen nemen, aangezien ik hier een probleem heb met de airflow, daar deze net boven elkaar liggen en de positie van de fans me niet aanstaat. ze gaan beide normaal in 1 behuizing gezet worden die de afmetingen heeft van 2 gestapelde voedingen.
Ook de rest van de tralie cirkels voor de fingerguards is al ruwweg uitgesneden en moet nog op maat gevijld worden om geplaatst te worden.

Werk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:23
Ziet er al aardig mooi uit!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super-Mod, kan niet anders zeggen!

Maar, krijgen we nog updates O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Ligt het aan mij of gaan die HD-tjes van je erg warm worden? Ziet er een beetje compact uit! ;)

Verder erg stoere mod...

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Update 25/8
Eindelijk ben ik nog eens toe aan een update, na een niet al te beste vakantie en dan nog eens ziek te vallen. Maar swat, ik heb ondertussen toch even kunnen verder modden, met binnen 2 weken de herexaams in zicht...

Eindelijk heb ik de achterkant kunnen verder bekleden langs de kant waar de schijven dus komen.
De bovenste 2 afgewerkt en al een mogelijke markering aangebracht voor het freeswerk.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2010/IMG_2778.jpg

De gaten waar de voedingen komen zijn ook ver klaar, met daar rond ook al enkele markeringen rondom de weggewerkte bouten die een plaat vasthouden waar de voedingen tegen komen.
[img]De gaten waar de voedingen komen zijn ook ver klaar, met daar rond ook al enkele markeringen rondom de weggewerkte bouten die een plaat vasthouden waar de voedingen tegen komen.[/img]

De onderste 3, eerst ruw uitgesneden.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2010/IMG_2780.jpg

En verder uitgeschuurd, de "knabbeling" die je ziet is nog ruimte tussen de rioolbuis en de plaat die nog opgevuld moet worden om verder egaal te kunnen afwerken.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2010/IMG_2787.jpg

Langs moederbord-zijde had ik al lang gepland om iets te maken waardoor 3 kabels van het mobo naar de voeding en dvd-drives kan lopen.
In het plaatje komen dus 3 kabels: 24pins voeding, P4 kabel met 8 pins connector en een IDE-kabel, allen van verschillende dikte.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2010/IMG_2781.jpg

De 2 delen worden dan rond de kabels geplaats en vastgezet met vier bouten in elkaar, en dan vastgezet met nog eens 4 boutjes in het middenvlak.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2010/IMG_2782.jpg

Klaar, met de 4 bouten, ik heb tamelijk zware genomen omdat 2 van die kabels nogal stug zijn en er niets zou afbreken.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2010/IMG_2783.jpg

In de case geplaatst, dit kom dus onder de 2 voedingen. De 4 rechtopstaande bouten houden het op zijn plaats, alleen moet ik hier iets kortere voor nemen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2010/IMG_2784.jpg

En langs de binnenzijde boven het moederbord. De koppen zijn wederom weggewerkt en alles vormt een naadloos geheel.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2010/IMG_2786.jpg

Close-up van de gaten en de verzonken boutjes.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2010/IMG_2785.jpg

Voila, ik heb ondertussen ook al mijn plaat gekregen waarin ik de 2 voedingen ga plaatsen om de airflow te veranderen, aangezien deze nu zuigt doordat 2 fans op elkaar blazen. Eerst nog een paar herexaams blokken. })

• sadam_insane
23/9 Update 11

Tijd voor een klein Updaatje...

Het linker zijpaneel is bij volledig gefreesd, alleen de achterkant en de rand van de windows moet nog gedaan worden.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2011/IMG_2799.jpg

Detail
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2011/IMG_2800.jpg

Voor de led's op het onderste front kwamen allemaal kopjes in de aard van gargoyle, dit zijn de eerste 2.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2011/IMG_2792.jpg

Skull talk...
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2011/IMG_2793.jpg

Skulls...tsss
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2011/IMG_2794.jpg

Smile..
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2011/IMG_2790.jpg

Zo moet ik er nog wel een aantel maken, dus alles in het geheel ben ik nog wel even zoet.

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:52
Wat een geweldig stukje detailmodwerk :) Echt supermooi, deze ga ik volgen!

I see red pixels.

• d0rk
  • Laatst online: 16-05 20:30
mooie mod :) maar heb je nou serieus ehbo kaartjes gebruikt voor je mod ?:P

• Dutchzilla
  • Laatst online: 11-09 20:18
doet me gelijk denken aan de skull monkey's intro :P

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
de kopjes owne idd, kan je zo voor je case vast te hangen niet overal gargoyles enzo gaan zetten? en daartussen een weerloos princesje, dat moet er bij!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
@D0rk: ik heb er inderdaad die EHBO platen voor gebruikt. Ik had er hier genoeg liggen van 1 en 2 mm en ik vind het eigenlijk tof spul om mee te werken.
@Fr!st! : rofl, hmm ik weet alleen niet of ik zo goed prinsesjes kan freezen als die skeletten en andere beestjes. Misschien een idee voor de volgende mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Kleine Update, ik weet, het heeft lang geduurt, maar ik had het gewoon te druk en laatst veel te ziek. Anyhow, pictures....

De voorste blowhole aan de harde schijven kant heeft een rand naar de valse bodem toe en deze was nogal moeilijk dicht te werken, tot ik mijn front zag. Dremeltijd dus met dit als resultaat.
Eerste uittekenening en de freezen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2012/IMG_3273.jpg

Het eindresultaat, zijn zeis heb ik wel moeten verlengen omdat ze te kort tegen de kap kwam.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2012/IMG_3274.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2012/IMG_3275.jpg

Daar komt hij te staan.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2012/IMG_3276.jpg

Hij moet nog wel gespoten worden, nu zie je hem amper staan met de fans en uv-ccfl's aan
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2012/IMG_3280.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2012/IMG_3281.jpg

Zo, een groot deel van de binnen en buitennaden is ook ver toe gedaan en moeten nog opgeschuurd worden om dan verder het stenenpatroon te freezen. Kerstvakantie komt ook dicht in de buurt, indien ik de tijd niet vind.

Patience.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:09

Stekeltje

Nothing to see here move along

heb er 1 emoticon voor: _/-\o_ , ziet er zeer nice uit.. ga zo door man!

[ Voor 8% gewijzigd door Stekeltje op 12-11-2006 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Dat met die HDD's en het plastic gaat echt niet goed, waarschijnlijk spuit 11 maar toch even voor de zekerheid :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pracht case helemaal mijn styl (devil styl) >:)

zeker bookmarked!!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Laatst online: 01-08 03:07
mag ik vragen waar je die UV sata-power connectors vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
@M0nkey: Ik hoop dat het gaat meevallen qua temps, alhoewel ik er nie zo aan twijfel. Elke HD wordt langs weerzijden gekoeld, en als ik ooit aan 16HD's geraak worden ze gekoeld door 6 stuks 80mm fans.
@Mr. Alfabet: aangekocht bij Freezinghardware, als je er besteld vraag dan wel voor de eind sata connectors ook kapjes die langs een kant iets langer zijn. Het kan een klein detail zijn maar zo zie je de uiteindes van je kabels niet. Linkse stukje op de foto, een rand is iets langer.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%207/IMG_2603.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Laatst online: 01-08 03:07
sadam_insane schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:43:
@M0nkey: Ik hoop dat het gaat meevallen qua temps, alhoewel ik er nie zo aan twijfel. Elke HD wordt langs weerzijden gekoeld, en als ik ooit aan 16HD's geraak worden ze gekoeld door 6 stuks 80mm fans.
@Mr. Alfabet: aangekocht bij Freezinghardware, als je er besteld vraag dan wel voor de eind sata connectors ook kapjes die langs een kant iets langer zijn. Het kan een klein detail zijn maar zo zie je de uiteindes van je kabels niet. Linkse stukje op de foto, een rand is iets langer.
[afbeelding]
freezinghardware heeft ze niet meer :\ nog andere ideeen?
de link deed t alleen niet meer.. ze zijn er wel, maar die site vraagt 7.50 verzendkosten ofzo :\ nog andere ideeen? want waar ze zitten is 3.5 uur reizen voor mij. (openbaar vervoer enzo)

[ Voor 11% gewijzigd door Mr Alfabet op 12-11-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Bijna examens, gelukkig toch nog even de tijd voor een update.

Aan de achterkant is nog een klein beetje werk. Rechterkant moet nog gefreesd worden en de bovenkant waar de voeding steekt moet nog rechtdoor getrokken worden ipv rond. Al de fingerguards op maat gesneden en vastgezet.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2013/IMG_3525.jpg

Big hole, your asking?
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2013/IMG_3523.jpg

Klopt, verleden week pakje gekregen met een 8" tft touchscreen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2013/IMG_3516.jpg

En die komt inderdaad in dat gat.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2013/IMG_3517.jpg

Komt juist uit alleen met het gat te maken is er rechts een stuk gesneuveld, waardoor ik terug moet plamuren en en dat stuk nogmaals opschuren.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2013/IMG_3518.jpg

De kopjes van het onderfront stonden te donker, die he ik in een nis geplaatst waarin ook neonwire loopt zoals bij de gargoyle.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2013/IMG_3520.jpg

Met de kopjes.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2013/IMG_3521.jpg

Detail van hoe ze moet komen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2013/IMG_3522.jpg

Even alles gemonteerd voor een overzicht.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2013/Afbeelding%20137.jpg

Voila, voor zij die al examen hebben: succes. En voor zij die nog moeten beginnen zoals ik: ook succes en verder goed de feestdagen in!!!
Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OMG, dit is echt extreem _/-\o_
Prachtig hoeveel detail erin zit!
Ga je nu maar ff met je examens bezighouden, is misschien ff een beter idee.
Prachtig dit!

Veel success met je examens nog :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:09

Stekeltje

Nothing to see here move along

_/-\o_ Meer hoef ik niet te zeggen, nouja dat het een juge case is dat wel ;)... nice mod echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wow, dit ding is echt gaver aan het worden dan ik dacht. Zag hem net weer voorbij komn in de topiclisting, mooi dat je er nog steeds mee bezig bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit wordt echt een mooi project keep going!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Super project. Fantastisch thema _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Ik ben voor de moment een aantal delen van mijn case en andere stukken ervan aan het verven, maar gisterenavond is er toch iets misgelopen. Na de eerste laag lak op mijne kleine grimreaper begon deze echte te "verrimpelen", het was niet de plastic die reageerde maar de verf trok samen zonder eigenlijk te scheuren.
Volgorde van lagen:
2 lagen grijze primer, 2 lagen zwart (uiteindelijke kleur) en dan 2 lagen lak als bescherming en afwerking.
Al mijn bussen zijn van Motip en ik heb daarmee tot nu toe nog geen problemen gehad, niet met de verf of de volgorde van spuiten.
Tussen de lagen neem ik genoeg tijd om deze te laten uitharden en probeer ik zoveel mogelijk stof- en tocht vrij te spuiten.
Het is de eerste keer dat ik dit probleem tegenkom en weet dus niet goed waar het aan ligt.
Tips zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had even een vraagje waar heb je die 8" Touchscreen TM-868 gekocht wil er ook wel 1tje hebben kan ik die in me bureau bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Dat tft'je heb ik aangekocht bij een webwinkel uit Duitsland: http://www.Jacksondirekt.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Zo, na de examens, kerstmis en nieuwjaar en de problemen met de verf, eindelijk nog eens een update.

Aangezien alles er zo een beetje middeleeuws moet uitzien, had ik ook voor de thumbscrews iets nieuws in gedachte.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2014/IMG_3536.jpg

En uitgefreesd, samen met de herspoten grimreaper.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2014/IMG_3571.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2014/IMG_3572.jpg

Het zijpaneel langs de kant van het moederbord is ook al bekleed en moet nu alleen nog gefreesd worden.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2014/IMG_3567.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2014/IMG_3568.jpg

Het andere zijpaneel is ondertussen al volledig geverfd en gelakt. Het probleem dat ik had met de verf die loskwam, lag simpel aan het feit dat ik een klein spuitbusje had gekocht om te testen, maar dat bleek verf te zijn om over roest te spuiten. Vandaar dus de slechte reactie met de lak.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2014/IMG_3573.jpg

Gelukkig nog een paar dagen krokusverlof, dus er kan nog even worden verder gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Het ziet er wel veelbelovend uit, ik heb alleen schrik dat details niet zo nauwkeurig gaan uitkomen..

Wordt wel een aardig kastje om mee te nemen naar ergens :D daar krijg je bijna een CRT scherm in verstopt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Wel wreed :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
tokesnugerd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:40:
Het ziet er wel veelbelovend uit, ik heb alleen schrik dat details niet zo nauwkeurig gaan uitkomen..

Wordt wel een aardig kastje om mee te nemen naar ergens :D daar krijg je bijna een CRT scherm in verstopt :p
Details lijken minder maar ik weet uit ervaring dat dit vooral door de foto's komt. Helemaal met die steentjes enz.

Verwijderd

Ziet er allemaal heel vet uit.

Ga zo door ! _/-\o_

/me Waar is me steekwagentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Na die paar maanden toch nog eindelijk een update. "Te" veel werk voor school gehad, en spijtig genoeg lang stil gelegen door ziekte van een familielid.
Maar Medi_Evil zal "hopelijk" niet meer lang op zich laten wachten...

Ik had eerder al vermeld dat al de kabels die naar de harde schijven gaan vervangen zullen worden door UV-kabel en bijpassende sata-connectors. Eerste 2 gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2015/IMG_3679.JPG

De eerste 4 met 8 connecties voor de 8 onderste schijven.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2015/IMG_3813.jpg

En de achterkant met al de gesoldeerde koppelingen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2015/IMG_3814.jpg

Ik gebruik 1 molex om stroom te tappen voor 8 schijven, maar verder komt er op die lijn niets meer.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2015/IMG_3678.JPG

Ondertussen ook al een gedeelte van de waterkoeling gekregen.
Black Ice GT Stealth met 3 Revoltec 120mm fans.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2015/IMG_3793.JPG

De radiator en de fans komen onder het bovenpaneel, net boven de 2 voedingen. Plaatsing uitgetekend.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2015/IMG_3795.JPG

Eerst de plastiek bovenlaag verwijdert met de 3 blowholes en dan het volledig gat gesneden in het bovenpaneel.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2015/IMG_3805.JPG

Geplaatst en dan maar even uitgetest.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2015/IMG_3812.jpg

In volledige duisternis.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2015/IMG_3811.jpg

Die 3 gaten moeten nog juist afgewerkt worden met dezelfde grill, die tevens gebruikt is voor de achterste 6 blowholes.

Werklijstje voor de volgende weken: Vakantiejob :x , Dremelen, schuren, verven, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

sadam_insane schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:32:
Voorgeschiedenis en hardware
...het logo van Danger Hardcore Team en mijn onderste front was verwijdert en vervangen door een stalen plaat waar Pietje met zen zijs in staat...
Misschien totaal offtopic, maar hoe is jouw overstap gegaan van het Danger Hardcore Team naar Medi-Evil stijl... ik ben benieuwd hoe die link dan ligt. Qua muziekstijl. DM me maar als je geen zin hebt om dat antwoord dit topic te laten doorkruisen.

En hoe krijg je het voor elkaar om bij Telenet een naam als 'sadam-insane' aan te vragen :X

Verder een super mooie casemod, ik ben vooral jaloers op de manier waarop jij die figuurtjes en poppetjes 'uitfreest'. Uit welk materiaal? Ik zou dit ook graag willen kunnen, maar verder dan (dure) zeepsteen of fimoklei kom ik niet. En frees je met een Dremel ofzo?

* Dark Blue gaat voor CZ nog een kap voor haar flaptop bouwen in eenzelfde medival-stijl... dit topic geeft me veel ideeën :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Ondertussen heb ik bijna alle stukken voor mijn waterkoeling gekregen, helaas is er iets misgelopen bij aquatuning.de en heb ik geen nipples gekregen voor het blokje van mijn grafische kaart. In de plaats zaten er grote metalen sluitringen waar ik spijtig genoeg niets mee ben.
Samenstelling van de WC:
Cape Coolplex Pro 10 extern
Laing D4
Alphacool NexXxoS XP Bold Highflow Xeon 603/604
Black Ice GT Stealth 360
alle darmen 10/14
Het is de eerste keer dat er een waterkoeling in 1 van mijn computers word gestoken, en ik wou daarom even weten wat julie van de plaatsing vinden en eventueel dingen waar ik nog moet op letten. Ik heb zelf even moeten puzzelen, maar heb uiteindelijk alles erin gekregen.
De Laing D4 pomp, bovenuitgang vertrekt naar radiator.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/WC/IMG_3818.JPG

Gaat via linker ingang in de radiator en via de rechter naar de cpu- en vga blokken.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/WC/IMG_3820.JPG

Rechts het reservoir, 1 uitgang naar de pomp, via de andere ingang komt de vloeistof toe vanuit de cpu- en vga blokken.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/WC/IMG_3821.JPG

Ingang van de pomp met de rest van de buizen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/WC/IMG_3822.JPG

En een zijaanzicht.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/WC/IMG_3823.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Tja met TBCL voor de deur, inderdaad tijd voor een update.

Omdat de case naar mijn zin te hoog van de grond staat, heb ik een boord bijgemaakt die onderaan bevestigd wordt en nu staat de case nog iets van een 5mm van de grond. Zo zijn de 4 wieltjes ook iets minder zichtbaar.
De opbouw in plastic:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3942.JPG

2de strook gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3943.JPG

Op de onderkant geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3944.JPG

Bekleden van de zijkanten en alles vastgeklemd om goed te laten aansluiten:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3945.JPG

De opbouw ervan klaar, nu verder de voegen infrezen en naden afwerken:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3947.JPG

Volledig afgewerkt en geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3956.JPG

Het volledige onderstuk gedemonteerd, zo heb ik meer bodemspeling als ik ergens met de case naartoe moet, voor tbcl ga ik ze wel vervoeren op een vaste plaat, om ongelukken en beschadigingen te vermijden.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3957.JPG

Het bovenfront waar de TFT en gargoyle inzitten, is volledig vernieuwd en klaar. Op een gegeven moment bleek dat de neonwire die in de nis zit kapot was door een breuk en deze heb ik dan ook moeten vervangen:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3949.JPG

Gargoyle:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3953.JPG

In een van de voedingen stak er nog een originele fingerguard en oranje enermax fan, deze zijn nu beide vervangen door de tralieplaat die ik in heel de case gebruikt heb en nog een gewone blauwe fan om toch in de sfeer te blijven. Beide voedingen hebben nu ook de kleur van de case.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3954.JPG

De kabelzooi van de start- en resetknoppen en van de HD en power led ondertussen ook maar in de mesh gedraaid.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3955.JPG

De 2 zijpanelen zijn ondertussen ook al klaar. Alleen nog eens de vettige vingers er af poetsen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3959.JPG

Het onderfront is terug aangepast. De grote nis rond de schakelaars en de plaats waar de dooskopjes kwamen is verwijdert. Nadat ik die nis geplaatst had vond ik dat er teveel bijeen geplaatst was en heb deze dan maar terug verwijdert. Ook kwam de onderkant ervan boven het stenenmotief van de onderste blowhole en dit brak eigenlijk de volledige symmetrie.
De vier schakelaars voor de fans te laten werken op 5 of 12V zijn nu voorzien van knoken die over de originele geplaatst zijn. Dit stuk moet nog wel verder afgewerkt worden.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/sadam_insane/Medi-Evil/Update%2016/IMG_3961.JPG

En nu nog even hard doorwerken en dan naar TBCL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_mister2004
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik ben blij dat je hem weer hebt opgepakt ik ben een zeer grote fan van case mods,

Ik wil er zelf nog mee beginnen maar mis nog bepaalde middelen.

Ga zo door

A Specialist is Someone Who is Called at the Last Moment to Share the Blame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Echt wauw :) kben benieuwd naar het eindresultaat! doe zo verder zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

Leuk om nog iemand te zien die een mega brede kast bouwd. Wat gaaf ook een lcd scherm :9 Mijn lcdtje is alleen 10,4 inch. Dacht dat mijn kast al lomp word. Die van jouw slaat echt alles. Ziet er iig erg gaaf uit. (kan ik nog veel van leren :P ) Zeker het kasteel effect vind ik zeer mooi uitgevoerd. Mijne ziet er tot nu toe wel gaaf uit maar totaal andere stijl. Mijn pc kast (mdf) heeft als actuele waarden: 69,5cm hoog, 58cm diep, 52,5cm breed (breedte achterste gedeelte (41cm)) Ik vroeg me af hoe groot is de jouwe? Mijn lcdtje is alleen 10,4 inch. Is het wel zo slim om zoveel schijven aan te sluiten op 1 lijn?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadam_insane
Heb even de case nagemeten: 41.3cm breed, 47.5cm diep en 70.5cm hoog. Al de harde schijven hangen op 2 lijnen (8 per lijn) en hangen aan 1 voeding van 500 watt, samen met de fans en ccfl's. De andere voeding dient voor de rest van hardware (mobo, graka, de pomp, dvd-drives).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn3003
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-01-2022
misschien een stomme vraag, maar hoe is het met deze kast? Is die ooit helemaal afgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:41

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

bjorn3003 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:45:
misschien een stomme vraag, maar hoe is het met deze kast? Is die ooit helemaal afgemaakt?
Leuk dat je m omhoogschopt, nog niet gezien :o wel heel vet zeg :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn3003
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-01-2022
BGB4rn schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:19:
[...]

Leuk dat je m omhoogschopt, nog niet gezien :o wel heel vet zeg :)
Dat vond ik dus ook. Ben namelijk wel benieuwd hoe of wat het ervoor staat met deze kast
Pagina: 1 2 Laatste