Ach, blijkbaar reken ik niet zo

Vaak doe ik het wel zo maar op de een of andere manier gaat het bij mij veel langzamer bij dingen als 8x7 e.d. Terwijl ik b.v. ,8x8, 9x5 of 5x7 wel direct invul. Kwestie van al 8 jaar niet meer (veel)hoeven rekenen denk ik. Tuurlijk, ik reken dagelijks maar niet zoveel dat ik er nog wat aan heb, jammer dus.
Ik ben er net wat op gaan letten maar ik tel alles ook onbewust zo'n 3x na

Bovendien lees ik nogal selectief en zal het niet de eerste x zijn dat ik na een reeks vermenigvuldigen ineens 3+3 krijg en dan 9 invul omdat ik in de snelheid 3x3 zie

Als ik alle optel/aftrek/vermenigvuldig-sommetjes met de getallen 0-9 binnen een seconde per stuk op kan lossen is dat alleen maar een voordeel

.
Dat red ik dus ook wel, en met 20 sommen inclusief schrijven kom ik dus op 24 seconden..
13 seconden met 20 sommen betekent dat je alles in iets meer dan een halve seconde hebt berekend(of herkent), opgeschreven en gecheckt door braintraining. Het zal best kunnen (vaak genoeg dat ik alles zeer snel opschrijf en dan bij 8x7 ofzo blijf hangen

) maar toch.. dan gaat het dus om herkennen i.p.v. rekenen. Wat ik dan weer mis is dus iets met 17x23, 322 x 218 ofzo, misschien zit dat er later in?
edit: Nu zonder aarzelen alles meteen opgeschreven en 20 seconden..ik moet sneller gaan schrijven haha.
[
Voor 105% gewijzigd door
Max|Burn op 27-06-2006 21:46
]