Toon posts:

GAME PC .. wat vind je ervan?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

ik ben van plan aankomende week een nieuwe pc aan te schaffen, nu heb ik de afgelopen paar dagen uren achter google gezeten om zoveel mogelijk informatie te vinden over de onderdelen.
Nu ik een systeem heb samen gesteld zou ik graag willen weten wat anderen ervan vinden.

Zalman Fatality FS/C77 CPU Cooling € 46,95
Coolermaster Real Power RS-450-ACLY ATX 2.0 450 Watt € 75,20
Asus GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GTX/2DHT € 453,90
Philips PBDV1628B DVD+/-RW 16x Dual Layer Zwart € 36,95
HMaxtor 300GB SATA 7200RPM 16MB Diamond Max 10 (6L300S0 € 89,85
Kingston 1GB DDR PC3200 CL3 ValueRAM (KVR400X64C3A/1G) € 82,85
Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI (ATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA 3GB/s. RAID) € 89,35
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939. 2.2GHz. 2x512KB. Boxed) € 341,45

Ik kom totaal uit op €1214,30

zou ik onderdelen misschien moeten vervangen door andere? ... het is de bedoeling dat ik zeker niet duurder uit ben!
Ook is het de bedoeling dat ik in een tijds bestek van ongeveer 2/3 jaar niets wil upgraden, mischien nog een 7900 GTX over een jaar of misschien 2 als hij AANZIENLIJK goedkoper is en daar bedoel ik mee onder de 200 euro zeker :/

Een case heb ik al muis etc ook ik heb ook al 1gb pc3200 ram in mijn huidige pc zitten dus in totaal heb ik 2gb, ik heb ook al een geluidskaart

Nou alvast bedankt voor de hulp :)
/Mitchell

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 05:15 ]

Verwijderd

1- Kun je met die 2G intern dual channel gaan draaien?
2- Als je de optie voor dual 7900GTX wil hebben zou ik een zwaardere voeding nemen.
3- Als CPU koeler zou ik een Zalman CNPS-9500 nemen.
4- Voor een gamesysteem is een Creative X-fi wel aan te raden.
5- Als overklokken van een 3800X2 een optie is zou ik daar voor gaan.
6- Maxtor en de Nforce4 kan problemen gaan geven.

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
scherm?
maxtor heeft soms problemen dus met dat mobo,
ik zou voor nec brander gaan, goeie ervaringen,

wellicht 2x1 gig ram? dit met nieuwe windows in de maak (vista)

http://specs.tweak.to/12504

Verwijderd

Opzich niets op aan te merken. Alleen dacht ik dat er compatibiliteits problemen waren met een Maxtor HD icm met een Nforce 4 chipset.
Heel zeker weet ik dit niet, maar iemand anders kan hier vast wel wat duidelijkheid in brengen.

Ik wil je alleen waarschuwen dat er in een aantal maanden de nieuwe core 2 duo (conroe) CPU van intel uitkomt. Mischien is het waard om daar op te wachten, maar als het systeem nu wil hebben zou ik zeggen go for it.

Verwijderd

1) Bespaar op je mobo als je niet direct SLI gaat; de 7900 GTX zal waarschijnlijk nooit onder de 200€ zakken, maar end-of-line gaan en vervangen worden door een nieuwere klasse high-end videokaarten.

2) X2 4200 is een goeie cpu, zal je zeker tevreden over zijn

3) Zorg zeker dat je merk van geheugen gelijk is aan hetgeen je in je huidige rig hebt zitten

4)nForce4 en Maxtor issues zijn al sinds geruime tijd opgelost

5)PSU ziet er goed uit, mss toch een net iets betrouwbaarder merk à la enermax, ocz of tagan nemen

6) Fatality cooler is pure marketing, een arctic freezer 64 pro levert de beste prijs/kwaliteit verhouding

7)Als je nog wil wachten tot eind 2006 is de conroe zeker een aanrader. Ik veronderstel van niet, aangezien je de pc nu wil aanschaffen. Mooi systeempje, veel succes!

Verwijderd

Misschien kan de cpu vervangen worden door een X2 3800+? Die klokken vrijwel allemaal toto2.2 Ghz en hoger. Anders mss een X2 4400+ voor de 1 MB cache die die per core heeft.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die compatibiliteitsproblemen zijn niet alleen met Maxtor, en voorzover ik weet is het al lang opgelost. Wel zou je kunnen overwegen om een Hitachi of een Samsung te nemen. De Hitachi's zijn vaak wat sneller en de Samsung's wat stiller.
Verder zou ik die 4200+ cpu vervangen door de 3800+ cpu. Die heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Ik zou wat meer besteden aan je geheugen, CL3 is echt wel traag vergeleken met de rest van je systeem... Wat voor timings heeft het reepje dat je al hebt ? Wellicht is het zelfs een optie dat reepje te verkopen en een matched pair CL2 te kopen ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

No offence, maar dit systeem "lijkt" te zijn samengesteld uit onderdelen van verschillende webshops en ik zie er niet echt samenhang in...

Ik zou in ieder geval het volgende doen:
- 7900GTX eruit en vervangen door 2x 7900GT in SLI
- Cooler & CPU eruit en een boxed 4400+ erin zetten ivm cache

Verder ben ik het eens met de overigen; kijk eens kritisch naar je geheugen maar ook naar je HDD. Zie in ieder geval www.storagereview.com voor meer info over HDD's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RoD
  • Niet online

RoD

geez schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 08:30:
Ik zou wat meer besteden aan je geheugen, CL3 is echt wel traag vergeleken met de rest van je systeem... Wat voor timings heeft het reepje dat je al hebt ? Wellicht is het zelfs een optie dat reepje te verkopen en een matched pair CL2 te kopen ?
Dat is alleen interessant als hij gaat overklokken.
MAX3400 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 08:36:
No offence, maar dit systeem "lijkt" te zijn samengesteld uit onderdelen van verschillende webshops en ik zie er niet echt samenhang in...

Ik zou in ieder geval het volgende doen:
- 7900GTX eruit en vervangen door 2x 7900GT in SLI
- Cooler & CPU eruit en een boxed 4400+ erin zetten ivm cache

Verder ben ik het eens met de overigen; kijk eens kritisch naar je geheugen maar ook naar je HDD. Zie in ieder geval www.storagereview.com voor meer info over HDD's.
De TS zei dat hij niet duurder uit wilde zijn :P

• geez
  • Laatst online: 02-02 15:57
RoD schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 08:38:
[...]
Dat is alleen interessant als hij gaat overklokken.

[...]
De TS zei dat hij niet duurder uit wilde zijn :P
Nee ook zonder overklokken zal hij baat hebben bij CL2 timings

• Pubbert
  • Laatst online: 08:18

Pubbert

random gestoord

Ik zou voor een X1900XTX gaan, even duur, en vooral in de nieuwe shaderintensive games, en in de kwaliteitsmodi (AA en AF) sneller. Bovendien is HDR + AA :9

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 08:28:
Die compatibiliteitsproblemen zijn niet alleen met Maxtor, en voorzover ik weet is het al lang opgelost. Wel zou je kunnen overwegen om een Hitachi of een Samsung te nemen. De Hitachi's zijn vaak wat sneller en de Samsung's wat stiller.
Verder zou ik die 4200+ cpu vervangen door de 3800+ cpu. Die heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding.
Voorlopig kan ik mijn backup 300Gb maxtor niet aan mijn Nforce controler hangen.

• RoD
  • Niet online

RoD

geez schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 08:41:
[...]

Nee ook zonder overklokken zal hij baat hebben bij CL2 timings
Ja, dat scheelt een paar procent, maar om daar nou veel meer voor uit te geven is een beetje zonde imo.

Verwijderd

De problematiek met maxtor schijven is dus nog niet opgelost, dat heb ik ondertussen zelf ondervonden. Daar draait tot de dag van vandaag nog een topic onder met nog steeds mensen met problemen. Ik zou dus voor zeker gaan en een hitachi of een samsung kopen.

Verder zou ik nog een paar dagen op AM2 wachten. Misschien zakken de 939 prijzen wel na de lancering van deze processor.

Wat het geheugen betreft is het een inderdaad een gok of je nieuwe reepje met de oude samenwerkt en is amd inderdaad gebaat bij strakke geheugen timings.Ik zou dus gaan voor een 7900GT en het geld wat je hiermee in je zak houdt besteden aan een snelle 2 gig dual channel geheugenset. Met die 7900GT is het financieel ook eerder haalbaar om een er een bij te kopen voor SLi.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT.

Iedereen heeft zo zijn eigen mening en stelt dan de vraag Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Het antwoord vind je door op de link te klikken.

ARME AOW’er

Verwijderd

als proc. cooler een artic freezer 64 pro nemen
ding is spotgoedkoop en koelt prima
hij ziet er alleen iets minder mooi uit maar ik neem aan dat je niet dagen naar je koeler zit te staren van oh wat is hij mooi :Y)

dat je geheugen dual channel gaat draaien is niet zeker omdat ze niet gematched zijn, ik zou gewoon 2 GB twinmos geheugen nemen
die CL2.5 geheugen is even duur als kingston CL3 dus voor de prijs hoef je het niet te laten

die CL2 is zijn 3 FPS niet waard vind ik

die 4200+ zou ik erin houden
die 200 mhz meer is toch wel handig nu games nog geen dual core ondersteunen.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

een kast zou misschien handig zijn? laat maar

[ Voor 20% gewijzigd door snooze op 20-05-2006 11:03 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 20:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Even voor de mensen die beweren dat de problemen Nforce3 en 4 <> Maxtor Diamond 10 en Maxline III zijn verholpen. Ik zou graag van jullie horen vanaf welke fabricage datum dit is welke firmware en welke type nummers, want als je in het betreffende topic leest dan kun je constateren dat deze problemen alles behalve opgelost zijn. Overigens het klopt wel dat niet iedereen deze problemen kent, maar er is tot op heden nog niet een bepalende factor aan te wijzen.

Ik ben ook bang dat Maxtor dit ook niet in zijn uppie kan oplossen. Nvidia zal ook het een en ander aan met name de Nforce4 chipset moeten doen. Hier zit namelijk een fout in met betrekking tot de S-ATA II feature " staggered spinup". Deze feature wordt o.a. ondersteund door de Diamondmax 10 en Maxline III schijven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
ik wil iedereen bedanken voor z'n feedback

ik ben hier zeker veel wijzer uit geworden ..

Ik ga dus kijken voor een andere hardeschijf en een andere cpu cooler, ik had al het vermoeden dat die cooler gehyped was vanwege ze naam.
Ik ga overigens niet overclocken heb het overwogen maar k ben hier een totale noob in en kan me niet veroorloven me cpu te killen.
Ik heb overigens op het moment een Kingston 1GB pc 3200 CL3 84 pin - DIMM geheugen kaartje erin zitten dus is nog zo'n kaartje erin de beste keus of?

Ik bestel overigens 9 van die 10 producten bij cool-prices.nl ik ga hun ook mailen van te voren of alle delen wel samen gaan met elkaar zodat als dit niet het geval is, ik hun erop kan wijzen.

En voor degene die zei dat de x1900 xtx goedkoper was .. ik heb mezelf suf gezocht op google en kwam tot de conclusie dat de 7900 GTX idd geen HDR + FSAA ondersteunt .. maar dat ze voor de rest zo dicht bij elkaar zaten qua prestaties .. en k vond geen goedkopere X1900 XTX dan deze 7900 GTX van €453, -

nogmaals bedankt iedereen !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 15:14 ]

• Pubbert
  • Laatst online: 08:18

Pubbert

random gestoord

pricewatch: Club3D Radeon X1900 XTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, Vivo) CGAX-XT192=

450 Eurow.

;)

[ Voor 12% gewijzigd door Pubbert op 20-05-2006 15:17 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
ah ja
dat is een club3d ...
ik heb geen ervaring met club3d ..
je hebt overigens een goedkoperen gtx van club3d ..
maar ik koos voor asus omdat ik dacht dat deze gewoon betere qualiteit heeft.

Is club3d nu een betrouwbaar merk .. of zou k deze liever moeten vermijden als het ff kan?

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
maar dus zonder scherm heb je er nog geen bal aan he }:O

zie mn eerste post

http://specs.tweak.to/12504

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:32
Er is iig niets mis met Club3D hoor. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een scherm ..
geen idee wat het is .. 19" max reso 1280*1024 .. prima voor mij
ik heb al een pc atm ...
alle onderdelen ..
k moet alleen een nieuwe kast hebben met de belangrijkste onderdelen zoals je ziet ..

en zijn er misschien meer die vinden dat club3d gewoon prima is ondanks het overal het goedkoopst is? zijn de prestaties hetzelfde als bijvoorbeeld die van asus of XFX ?

er is namelijke en 7900 GTX van club3d voor 430 euro ...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 15:50 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:31:
ah ja
dat is een club3d ...
ik heb geen ervaring met club3d ..
je hebt overigens een goedkoperen gtx van club3d ..
maar ik koos voor asus omdat ik dacht dat deze gewoon betere qualiteit heeft.

Is club3d nu een betrouwbaar merk .. of zou k deze liever moeten vermijden als het ff kan?
Dat merk gaat echt geen verschil maken.

Kun je trouwens ook gewoon vinden door even de zoekfunctie te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 20-05-2006 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh lol ..
ik zit me suf te zoeken op google -.-

oke thnx :)
ik heb trouwens ook gezien dat er een cooler bij die cpu word geleverd... dus ik heb helemaal geen aparte cooler nodig :)

saved weer wat geld :)

nogmaals thnx voor de hulp hier echt super :)

nog een vraag ..
merkt je een groot verschil tussen een hardeschijf met 16mb cache en 1 met 8 mb cache?

is dat van groot belang of zeg je van .. neem gewoon een 8mb

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok

ik heb hier en daar wat onderdelen vervangen door andere merken ...

in mijn ogen kan het nu haast niet beter ...

Club3D Geforce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e. 2x DVI. ViVo) CGNX-X792 € 429,45
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939. 2.2GHz. 2x512KB. Boxed) € 339,35
Hitachi Deskstar 7k250 80gb 7200rpm Sata 8mb € 47,50

gister had ik
Zalman Fatality FS/C77 CPU Cooling € 46,95
Asus GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GTX/2DHT € 453,90
HMaxtor 300GB SATA 7200RPM 16MB Diamond Max 10 (6L300S0 € 89,85
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939. 2.2GHz. 2x512KB. Boxed) € 341,45

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 17:34 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 05:54:
1- Kun je met die 2G intern dual channel gaan draaien?
Heeft niks met het geheugen te maken, wel met de chipset, en de nForce4 ondersteunt dual channel ;).
4- Voor een gamesysteem is een Creative X-fi wel aan te raden.
En waarop baseer je dat :? Creative heeft een goede marketingafdeling, niet meer niet minder. De drivers van Creative zijn legendarisch brak, er zijn wat problemen (geweest) met de X-Fi. Het is een dure kaart die niks essentieel toevoegt. Een Audigy ZS ofzo voldoet best. Net zoals kaarten van Terratec ofzo.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 08:03:
3) Zorg zeker dat je merk van geheugen gelijk is aan hetgeen je in je huidige rig hebt zitten
Een kwaliteitsmerk moet volstaan...

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 20-05-2006 17:44 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een xfi :)

maar verder geen opmerkingen op de hardware die ik ga aanschaffe?

heeft me 5 dagen googlen gekost :/
niet dat het erg is :) wil graag waar voor me verdiende centjes :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:34:
Neem geheugen met CL2.5, dat werkt sneller (Twin-Mos o.i.d.

Hitachi Deskstar 7k250 80gb 7200rpm Sata 8mb € 47,50
Waarom opeens zo'n kleine hd?

Verwijderd

[quote]Borromini schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:42:
[...]

Heeft niks met het geheugen te maken, wel met de chipset, en de nForce4 ondersteunt dual channel ;).

[...]

En waarop baseer je dat :? Creative heeft een goede marketingafdeling, niet meer niet minder. De drivers van Creative zijn legendarisch brak, er zijn wat problemen (geweest) met de X-Fi. Het is een dure kaart die niks essentieel toevoegt. Een Audigy ZS ofzo voldoet best. Net zoals kaarten van Terratec ofzo.

Uhm dual channel draaien, en zeker met een AMD betekent dat je niet zomaar 2 willekeurige sticks geheugen naast elkaar kan zetten met de garantie dat dat gaat werken.

Verder is voor gaming waarop de TS zijn systeem richt een X-fi zeker wel een vooruitgang en ik ben nog geen problemen tegengekomen qua drivers. Dit was inderdaad wel slecht van Creative toen ik met een 2 ZS draaide. Komt bij dat kaarten die niet van Creative zelf komen tot EAX2 ondersteunen, en ja die monopoly van Creative is jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 18:32 ]

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:35
Als de geheugenchips van hetzelfde merk komen is dat vrijwel nooit een probleem. Het gaat vooral om de chips zelf die erop zitten, die dezelfde specificaties hebben. En ik draai al jaren dualchannel met chips die niet uit een regelrecht "dual channel" marketing pakketje komen.

Verwijderd

Ik weet dat het wel KAN maar vroeg alleen of TS daar rekening mee hield ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zie eigenlijk heel het probleem niet van de TS. Dit topic is er nu net eentje die niet aan de redelijke eisen voldoet.Het is een boodschappenlijstje neerzetten en vragen of dit goed is.

Via de Frontpage van Tweakers.Net kun je naar Best Buy Guide van Mei 2006 en een prima uitgebalanceerd gamesysteem vinden. Klikkerdeklik: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2006 Voor nog geen € 1200 ben je klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 20-05-2006 19:35 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
lol dit boodschappen lijstje heeft anders wel inmiddle 5 dagen achter google gehouden .. ben van sommige onderdelen 3 of 4 keer van gedachte veranderd.. weer opnieuw uitzoeken .. ik gewoon zeker zijn dat ik geen spijt krijg van een onderdeel als k deze gekocht hebt ... ik kan niet elk jaar rond de €1200,- uitgeven aan een pc ...dus vandaar dat ik de mening van een ander vraag over mijn boodschappen lijstje

maar ik heb op dit moment een Kingston 1GB pc 3200 CL3 in me huidige pc zitten die ik overzet dus vandaar nog zo'n type.

Ik kies voor een 80gb hardeschijf aangezien ik toch niet veel geheugen nodig hebt .. films etc verwijder ik altijd nadat ik ze gezien heb .. en zoveel games tegelijk heb ik toch nooit geinstalleerd.
Plus ben ik nog van plan om over een tijde een 36gb raptor schijf te kopen .. dus dan heb k meer dan genoeg voor mij doen.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
Waarom wil iedereen toch die raptor schijven. boel geld voor weinig ruimte, ok ze zijn snel maar maken ook herrie!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 08:03:
7)Als je nog wil wachten tot eind 2006 is de conroe zeker een aanrader. Ik veronderstel van niet, aangezien je de pc nu wil aanschaffen. Mooi systeempje, veel succes!
Conroe kwam ergens juni/juli toch al uit? :?

[ Voor 3% gewijzigd door _TP_ op 20-05-2006 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
als het goed is volgende maand ja .. maar dan nog kunnen er zoveel speculaties zijn het schijnt ook dat de AM2 wat tegenvalt .. dus zeker als conroe net nieuw is verwacht ik er niet teveel van .. zulle vast wel kinderziektes zijn etc

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
Ook ik wacht op de Conroe, verwacht er een hele hoop van en aangezien deze idd in juni/juli uitkomt, zal ik hem zo ergens in september ofzo gaan kopen. is ie net ff op de markt!
Zou bij deze configuratie dan ook zeggen, waarom niet wachten op de conroe?
Lijkt me overigens niet dat Intel een product op de markt gaat zetten waar veel kinderziektes in zitten. besef wel dat dit voor Intel een hele belangrijke processor is die een lange periode van achterstand moet goed gaan maken. Dus denk dat het met de kinderziektes wel mee zal vallen

Verwijderd

Nog ff over die 7900GTX, er schijnen erg veel problemen mee te zijn. Zie dit topic. Ik heb het topic niet helemaal gelezen maar ik hoor toch nare verhalen over zo'n dure kaart. Misschien moet je is naar de X1900XT(X) kijken waar nog geen grote problemen mee zijn. ( ben geen ATi fanboy btw :P )

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt ga het nu lezen

[edit

WOOW!
thnx for the info!
Dit is nou typish waarom ik deze thread heb gestart! egt super! thnx!!!

pff nu ga ik dus toch voor de x1900xtx zonder twijfel .. eens kijken voor een ander moederbord morgen ...

ging ik bijna de mist in :/

[/edit]

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 03:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nu geprobeerd uit te zoeken wat de beste producten zijn als ik voor een ATI systeem kies ...
ik ga geen crossfire functie gebruiken
dus heb ik het als volgt

Sapphire (PCI-e) DDR3 512Mb X1900XTX (2jr) € 489.00
Asus A8N-VM CSM. GeForce 6150 (mATX. PCI-e. Sound. G-LAN. SATA II RAID. 1394. VGA) € 68,10

Samsung 160GB SATA II 7200RPM 8MB € 75,00

ik heb eigenlijk geen idee of dit moederbord geschikt is in dit geval .. ik heb een review gelezen erover en hij schijnt het goed te doen .. de minpunten gingen vooral over de audio en video opties ..
maar ik heb een GFX en een geluidskaart dus die zijn niet van toepassing ...

Ziet iemand iets vreemds, zou ik het graag horen tot nu toe ben ik egt super goed geholpen door de mensen hier _/-\o_

met name het feit dat ik bijna een maxtor had gekocht terwijl die (op dat moment) niet compitable was met het moederbord en bijna een 7900 GTX gekocht terwijl deze nog veel problemen schijnen te hebben ..

nogmaals DANK U allen :)

Verwijderd

Uhmm dat gaat helemaal nergens over aangezien dat een m-ATX bord is en er een onboard video kaart op zit welke je helemaal niet gaat gebruiken.
Ik zou nog maar eens zoeken naar een ander moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
oooh nu had ik weer niet gezien dat het m-atx was ...
ik lette met name op SATA II en de of de frontside buss 2000
bij sommige zie ik dat het 1000 is ..
pfff we blijven aan de gang ...
en het begint nu wel irritant te worden een eigen pc same stellen -.-
vraagt meer aandacht dan ik had gedacht

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 14:36 ]

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:31:
oooh nu had ik weer niet gezien dat het m-atx was ...
pfff we blijven aan de gang ...
en het begint nu wel irritant te worden een eigen pc same stellen -.-
vraagt meer aandacht dan ik had gedacht
Ik weet niet bij welke shop jij die dingen besteld, maar ik heb een tipje voor je.

Neem een goedkoop SLI-mobo met een 7900GTX (als je perse 512mb wilt hebben... *zucht*) of neem een RD580-mobo met een X1900XT (die is beter voor zijn prijs dan de X1900XTX, want de X1900XT is gewoon een undergeclockte X1900XTX). Met de RD580 chipset kan je Crossfire draaien zonder Master-kaart en da's wel zo handig. of je neemt mad's Intel-oplossing. Aanbevelingen (van mij) van hoog naar laag.

Goedkope SLI-mobo's:
Gigabyte K8N-SLI
Asus A8N-SLI SE
MSI K8N SLI-FI

RD580-mobo's:
Abit AT8 32x
Asus A8R32-MVP Deluxe
DFI Lanparty UT CFX3200-DR
PC-A9RD580 (Advantage)

Mooie Intel SLI-mobo's voor P4 D805:
Asus P5ND2 SLI

[ Voor 6% gewijzigd door Limit-NL op 21-05-2006 15:02 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32
Je zou ook een Pentium D 805 kunnen pakken en deze klokken op 3.8 GHz. Presteert ongeveer gelijk, danwel niet beter dan die X2 maar wel een heel stuk goedkoper waardoor je er evt een 2e VGA-kaart in kan plaatsen

Heb die CPU hier zelf op een Asus P5ND2-SLI draaien, wat totaal geen problemen geeft(op het stroomverbruik na dan :) )

[ Voor 24% gewijzigd door mad-dog op 21-05-2006 14:54 ]

• Limit-NL
mad-dog schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:52:
Je zou ook een Pentium D 805 kunnen pakken en deze klokken op 3.8 GHz. Presteert ongeveer gelijk, danwel niet beter dan die X2 maar wel een heel stuk goedkoper waardoor je er evt een 2e VGA-kaart in kan plaatsen
Dat is ook een goed idee. SLI kan natuurlijk ook. DENK MAAR NIET DAT JE DAN CONROE ONDERSTEUNT, JONGETJE! :P
EN, je gaat je cooling stressen en dat is (meestal) gelijk aan meer herrie in je kast.

Ik zou voor de Abit AT8 32x met een X2 3800+ gaan. Hele moeilijke keuzes moeten er gemaakt worden hier. Al is de D805 niets minder dan indrukwekkend op die snelheden, kijk maar. Hij is zo dichtbij een FX-60 (stock) in Gaming :o .

[ Voor 35% gewijzigd door Limit-NL op 21-05-2006 15:12 ]

• mad-dog
l1m1t schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:54:
[...]

Dat is ook een goed idee, maar volgens mij heb je dan wel CF, maar dan moet je wel een Master gebruiken. SLI kan natuurlijk ook. DENK MAAR NIET DAT JE DAN CONROE ONDERSTEUNT, JONGETJE! :P
EN, je gaat je cooling stressen en dat is (meestal) gelijk aan meer herrie in je kast.

Ik zou voor de Abit AT8 32x met een X2 3800+ gaan. Hele moeilijke keuzes moeten er gemaakt worden hier.
Ik ga dan dus even uit van een moederbord als de Asus P5ND2-SLI, deze support uiteraard alleen SLI, geen CF. Conroe wordt inderdaad niet ondersteund, evenals de 9x serie.
Wellicht voor de TS verstandig om te wachten op nieuwe revisies van bv. de Asus P5N32-SLI serie, die support voor Conroe zou moeten toevoegen

Verwijderd

Topicstarter
nou ik wil zeker een x1900 xt (x) aangezien paar posts hierboven diegene een link heeft geplaats waaruit blijkt dat er nogal wat problemen zijn met een heel aantal 7900 kaarten van verschillende merken .. dus het probleem ligt bij nvidia denk ik dan en is de keuze snel gemaakt.

nu ga ik is kijke welk mobo het voordeligst is en toch wel goed is :)
thnx limit :)

[EDIT] WOOW!

die INTEL cpu doet het inderdaad super goed ... als ik toms hardware moet geloven ... ik heb geen eens aandacht besteed aan Intel aangezien er overal werd gezegt dat AMD voor games beter was .. maar ik snap niet dat die Intel het zo goed doet en men dat niet weet of gewoon domweg blijft volhouden dan AMD beter is ...

[/EDIT[

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 15:15 ]

• Limit-NL
@ mad-dog

Foutje, ge-edit.

@ TurboO

Tuurlijk... graag gedaan O-) .
Dat komt omdat hij zo hoog geclockt staat, je kan een X2 3800+ ook flink clocken, hoor! Maar goed, dat overclocken zorgt (meestal) voor een hoop herrie (van je cooler) tenzij je speciale koeling hebt (Zalman Lucht, AC Lucht *aanrader*, Water of Phase Change etc.). EN, je bent afhankelijk van je shop. Je moet maar net een goede krijgen die goed OC'ed. Sommige OC'en voor geen bal!

Nogmaals:
Ik zou voor de Abit AT8 32x met een X2 3800+ gaan. Hele moeilijke keuzes moeten er gemaakt worden hier. Al is de D805 niets minder dan indrukwekkend op die snelheden, kijk maar. Hij is zo dichtbij een FX-60 (stock) in Gaming :o.

[ Voor 172% gewijzigd door Limit-NL op 21-05-2006 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow ik zie dat die Intel processor goed is voor overclocken .. dat kan k helaas niet ..

dus toch maar kijken voor een X2 mobo :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 15:32 ]

• Limit-NL
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:21:
ow ik zie dat die Intel processor goed is voor overclocken .. dat kan k helaas niet ..

dus toch maar kijken voor een X2 mobo :)
Met CF 32x of SLI?

CF 32x, dan zou ik een Abit AT8 32x of een Asus A8R32-MVP Deluxe nemen.

SLI, dan zou ik een Gigabyte K8N-SLI of een Asus A8N-SLI SE nemen.

De XTX is het niet waard, neem voor minder een XT!

;)

[ Voor 13% gewijzigd door Limit-NL op 21-05-2006 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga voor een ATI kaart ... crossfire is opzicht niet van toepassing ...

maar dat zijn wel 3 erg dure moederborden .. is dat egt aan te raden? of zou het met minder ook kunnen?

en over die xtx ... ik ben egt van plan 3 jaar niet te upgraden .. is het dan niet slimmer een xtx te nemen nu?
aangezien die ietsjes langer mee gaat

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 15:35 ]

• J0J0
  • Laatst online: 24-10-2025
Hah dat verschil is echt te verwaarlozen als hij 3 jaar meemoet...

specs

• Limit-NL
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:34:
ik ga voor een ATI kaart ... crossfire is opzicht niet van toepassing ...

maar dat zijn wel 3 erg dure moederborden .. is dat egt aan te raden? of zou het met minder ook kunnen?

en over die xtx ... ik ben egt van plan 3 jaar niet te upgraden .. is het dan niet slimmer een xtx te nemen nu?
aangezien die ietsjes langer mee gaat
Je kan bijvoorbeeld een Gigabyte K8N-SLI bij Salland al voor 66 euro krijgen... Da's niet duur!
En een Asus A8N-SLI SE is ook niet bepaald duur te noemen.
RD580 is sowieso duur. [-.-'] Die Abit is 147 euro. Dat is de prijs die je moet betalen voor CF 32x.

[ Voor 11% gewijzigd door Limit-NL op 21-05-2006 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar ik hoef helemaal geen crossfire :)

of moet je gewoon een mobo hebbeb die dat ondersteunt als je een ATI kaart wilt ..
nee toch?

en wat bedoel je met over 3 jaar te verwaarlozen?
dus het blijft niet slim een xtx te kopen?

• Limit-NL
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:39:
maar ik hoef helemaal geen crossfire :)

of moet je gewoon een mobo hebbeb die dat ondersteunt als je een ATI kaart wilt ..
nee toch?

en wat bedoel je met over 3 jaar te verwaarlozen?
dus het blijft niet slim een xtx te kopen?
Ow.. srry ik dacht dat je later Crossfire wou gaan lopen. :+

Nee hoeft niet nee.

Het verschil tussen de XTX en de XT is te verwaarlozen, omdat het geen groot verschil. Over 3 jaar tijd maakt het dus niks uit of je nu kiest voor de XT of de XTX.

Verwijderd

Topicstarter
ah ja ik zo ik heb is op google gezocht en het is inderdaad maar 5 fps gemiddeld ...

thnx voor de goeie tip!
scheelt weer wat euro's :)

• Limit-NL
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:50:
ah ja ik zo ik heb is op google gezocht en het is inderdaad maar 5 fps gemiddeld ...

thnx voor de goeie tip!
scheelt weer wat euro's :)
Nu nog op zoek naar een goed mobo voor je setup. heeft iemand nog suggesties?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb laatst op Tweakers.net een bericht gelezen, dat er een nieuwe firmware uit is voor bepaalde Maxtor schijven in combinatie met nForce 4. Je kan er dus vrijwel vanuit gaan, dat die nieuwe firmware al is geflashed in de schijven van Maxtor... ;) Zie ook: Maxtor repareert SATA-problemen met nForce4-chipsets

• J0J0
  • Laatst online: 24-10-2025
Ja euhm maar hij is al overgegaan op een ander merk.

En waarom voor een goedkoop en relatief minder betrouwbare schijf gaan?

Overigens zijn er nog problemen volgens mensen in het betreffende topic.

[ Voor 24% gewijzigd door J0J0 op 21-05-2006 16:00 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat er wat verwarring is ... me huidige setup ziet er als volgt uit ..

Club3D Radeon X1900 XT 512MB € 420.00

nog geen mobo zoals je ziet ben nog bezig met het vergelijken en ik weet nog niet zeker of ik een samsung of een hitachi schijf neem :)
mijn voorkeur gaat naar hitachi eerlijk gezegt ... dat ga ik ff uitzoeke zodra ik een geschikt moederbord heb

Verwijderd

Ik zie toch een 7900GTX nemen.. ondanks mijn kaart ook niet goed werkt.
Maar ik ga deze terug RMA'en dan dan zijn de problemen opgelost.

In ghost recon advanced warfighter zie je een mooi verschil tussen Nvidia en ATi.
Nvidia loopt veel voor.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik vind het persoonlijk gewoon dom
om een kaart te kopen waarvan blijkt dat als ie het doet hij goed is ...

maar dat er gewoon teveel mensen een versie hebben die niet goed werkt ...
als k mijn pc'tje eenmaal heb moet ik niet na paar maandjes opeens problemen krijgen met onderdelen.

• Limit-NL
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:06:

nog geen mobo zoals je ziet ben nog bezig met het vergelijken en ik weet nog niet zeker of ik een samsung of een hitachi schijf neem :)
mijn voorkeur gaat naar hitachi eerlijk gezegt ... dat ga ik ff uitzoeke zodra ik een geschikt moederbord heb
Ik zou zelf kijken naar diegene met de beste chipsets. Nforce4 Ultra/SLI. Liever SLI, al is het alleen voor de chipset.

Gigabyte K8N-SLI en de Asus A8N-SLI SE zijn de goedkoopste. Klaar... :)

HDD vind ik lastig. Tweakers.net kiest meestal (in hun BBG) voor de T7K250 en Hardware.info kiest voor de Spinpoint (door recentelijke SATA-II tests). Maar de WD SE16 250GB is nog beter. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Limit-NL op 21-05-2006 16:16 ]

• mad-dog
Ik zou persoonlijk niet voor een ATI gebasseerd bord gaan, chipsets hebben nog steeds teveel kinderziektes.
Wellicht verstandig in het geval van een ATI VGA-kaart te kijken naar een Intel CPU/Intel chipset, daar een Intel chipset wel ondersteuning heeft voor Crossfire

• Limit-NL
mad-dog schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:15:
Ik zou persoonlijk niet voor een ATI gebasseerd bord gaan, chipsets hebben nog steeds teveel kinderziektes.
Wellicht verstandig in het geval van een ATI VGA-kaart te kijken naar een Intel CPU/Intel chipset, daar een Intel chipset wel ondersteuning heeft voor Crossfire
Hij heeft al gezegd dat hij geen CF en/of SLI hoeft.

Verwijderd

Topicstarter
de A8N-SLI SE was mijn keuze toen ik nog voor Nvidia ging ...
denk dat ik gewoon bij deze blijf .. de prijs bevalt me wel :)
en het schijnt een goed bord te zijn ...
alleen is m'n vraag of dit een Sata II is of niet ...
Sata 3gb geven de specs aan .. zegt mij niet veel
of is er geen verschil tussen Sata en SATA II

en ik heb zelf ooit 2 western digital schijven gehad ..

1 heeft het nooit gedaan die heb ik toen omgeruild en die omgeruilde stopte er na een jaar mee :(

nu kan het zijn dat ik er ongelukking was hier .. maar het bemoedigd me niet om nog zo'n schijf te kopen ..

Iets anders is dat ik toch wel erg graag een 7900 gtx zou willen, maar ik denk ook dat dit een erg onverstandige keuze zou zijn :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 16:23 ]

• mad-dog
Blijf wel van mening dat een 7900GTX de betere keuze, ondanks enkele problemen(naar mijn doen zich die bij ieder product voor)

Qua moederbord zou ik wel kiezen voor een exemplaar met passieve koeling, de A8N SLI SE heeft dat niet.
Je zou eens kunnen kijken naar wat Nforce4 exemplaren van Abit of Gigabyte

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zit toch erg te twijfelen :(
de 7900 gtx kost maar 10 euro meer dan de x1900 xt en is toch iets beter ...

ik ga de shop is mailen hoe het zit als ik zo'n brakke 7900 gtx krijg ...

en over passieve cooling ... sja tis leuk maar er zitte in mijn case 2 fans .. dit is toch ook wel goed?

zal ik er misschien zo'n artic freezer bij nemen?

weinig lawaai is geen must voor mij .. natuurlijk moet niet het hele huis wakker liggen als ik s'nachts nog een potje wil gamen ..

maar de 2 fans in case zulle wel wat geluid maken.. zelfde geld voor de videokaart ..

• Limit-NL
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:20:
de A8N-SLI SE was mijn keuze toen ik nog voor Nvidia ging ...
denk dat ik gewoon bij deze blijf .. de prijs bevalt me wel :)
en het schijnt een goed bord te zijn ...
alleen is m'n vraag of dit een Sata II is of niet ...
Sata 3gb geven de specs aan .. zegt mij niet veel
of is er geen verschil tussen Sata en SATA II

en ik heb zelf ooit 2 western digital schijven gehad ..

1 heeft het nooit gedaan die heb ik toen omgeruild en die omgeruilde stopte er na een jaar mee :(

nu kan het zijn dat ik er ongelukking was hier .. maar het bemoedigd me niet om nog zo'n schijf te kopen ..

Iets anders is dat ik toch wel erg graag een 7900 gtx zou willen, maar ik denk ook dat dit een erg onverstandige keuze zou zijn :(
SATA 3gbs = SATA-II.

Dat kan gebeuren. Ik zou toch echt voor die SE16 gaan, zulke mooie specs imo. :9~

Ik heb geen ervaring whatsoever van die kaarten, maar het feit blijft dat de X1900XT meer beeldverbeteringen heeft (HDR+AA, HQR etc.). Al zou ik de 7900GTX niet af kunnen raden.

• mad-dog
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:29:
ja ik zit toch erg te twijfelen :(
de 7900 gtx kost maar 10 euro meer dan de x1900 xt en is toch iets beter ...

ik ga de shop is mailen hoe het zit als ik zo'n brakke 7900 gtx krijg ...

en over passieve cooling ... sja tis leuk maar er zitte in mijn case 2 fans .. dit is toch ook wel goed?

zal ik er misschien zo'n artic freezer bij nemen?

weinig lawaai is geen must voor mij .. natuurlijk moet niet het hele huis wakker liggen als ik s'nachts nog een potje wil gamen ..

maar de 2 fans in case zulle wel wat geluid maken.. zelfde geld voor de videokaart ..
Probleem is dat het fannetje op zo'n bord vaak van brakke kwaliteit is, waardoor de kans op aanlopen vrij groot is na verloop van tijd

• Limit-NL
mad-dog schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:25:
Qua moederbord zou ik wel kiezen voor een exemplaar met passieve koeling, de A8N SLI SE heeft dat niet.
Je zou eens kunnen kijken naar wat Nforce4 exemplaren van Abit of Gigabyte
mmm.. ik heb de Gigabyte K8N-SLI al aangeraden, ik was eerder! :P

[ Voor 37% gewijzigd door Limit-NL op 21-05-2006 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
van die gigabyte is de FSB max 1000 bij sommige boards is dat 2000 ..
is dit niet verstanding 1 met 2000 te nemen?

• mad-dog
l1m1t schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:32:
[...]

mmm.. ik heb de Gigabyte K8N-SLI al aangeraden, ik was eerder! :P
Dan raad ik em de Abit AN8 Ultra aan :)

• Limit-NL
Dat is een typ-foutje. Kijk maar op Newegg.com bij de FSB van deze producten. Die zijn hetzelfde.

Abit A8N-SLI @ Newegg

Gigabyte K8N-SLI @ Newegg

En de Gigabyte K8N-SLI heeft als groot voordeel dat hij veel goedkoper is, 31 euro maar liefst.

En die A8N-Ultra is ook duurder, 17 euro duurder. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Limit-NL op 21-05-2006 16:50 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:37:
van die gigabyte is de FSB max 1000 bij sommige boards is dat 2000 ..
is dit niet verstanding 1 met 2000 te nemen?
maakt niet uit, allemaal marketing zut
verder een X1900 is wel degelijk de betere keuze naar mijn mening, ik verwacht dat de toekomstige games erg shader intensief zullen zijn, daar is de X1900 gewoon weg beter in ;)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:06:

Dit is wat ik zou nemen, wanneer ik als doel had om zowel een krachtige, als stille game pc te maken die ook nog eens een goede prijs/kwaliteits verhouding heeft. Ik ga uit van het principe: Wat weinig energie produceert heeft ook minder herrie makende koeling nodig. En van het principe: Elk half jaar komt er een nieuwe videokaart uit, laat je niet gek maken door nu de high-end top te kopen. Totaal prijs excl monitor en verzendkosten: €882.

Mobo: Asus A8N5X, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) €64
Reden: SLI is kansloos (want slechte prijs/prestatie verhouding), maar we hebben wel een goed overklok bord nodig met raid 0 ondersteuning.
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) €78
1GB is minimaal tegenwoordig. Uiteraard wel in dual channel opstelling.
CPU: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)) €135
Goedkope cpu om mee te overklokken. Dual core is nog kanslozer dan SLI. Dualcore levert nagenoeg geen voordeel op in de meeste spellen. Meestal zo rond de 10%. Mijn 3000+@4000+ presteert in bijna alle spellen beter dan een veel te dure X2. Vandaar de 3500+ (of eventueel 3200+). De venice cores klokken ver over en zijn erg zuinig (20~30Watt).
CPU koeling: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 939) €15
Zalman koeling is overrated. Arctic produceert hele goede en goedkope koeling. Deze koeler heeft voor dit geld zelfs heatpipes.
Videokaart: 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) €272,-
SLI is veel te duur zoals gezegd (en alleen bedoeld om nu meteen tot de top te horen). Bovendien slurpt SLI veel te veel energie en zorgt dus voor teveel warmte. De keuze is dan uit de 7900GT of de X1900. Duidelijk natuurlijk, de x1900 is veel te duur voor wat hij biedt. Zeker gezien het lage energiegebruik van de 7900GT (~40Watt). Bedenk je bij het kopen van een videokaart het volgende: Volgend jaar komt er een videokaart uit die 180 euro kost en veel beter is dan de absolute top kaart van nu in SLI opstelling van 500 euro.
Videokaart koeling: Arctic Cooling NV Silencer 5 ARC-NV-5 (Rev. 3) €17
Videokaart koeling maakt tegenwoordig per definitie een pokke herrie. Zowel de koeling van ATI als nVidia. Wanneer je 1cm van het plastic van de NV silencer 5 rev 3 af zaagt, dan heb je een zeer goede koeler voor je videokaart voor weinig geld.
Kast: Goede kast met ruimte voor stille 12cm fans + voeding met 28A op 12V €90
Zelf even zoeken. Coolermaster of Antec hebben leuk betaalbaar spul. Let erop dat je een krachtige voeding hebt, die ook een goed rendement (80% of meer) heeft en bovendien stil is. De voeding verspilt de meeste energie in je complete pc en produceert meestal ook de meeste herrie!
Data opslag:2xHitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) €81 + €81 of 2x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) €96 + €96
Je harde schijf is het traagste onderdeel van je pc. Met raid 0 verhoog je de overdrachtsnelheid met zo'n 70~80%. Verder hebben we nog een harde schijf nodig met een lage accesstime. Raptors zijn te duur, of de nieuwe generatie Barracuda's, of een oude vertrouwde Deskstar. Let er op dat je een stille harde schijf koopt. De harde schijf is de op 1na grootste herriemaker (na de voeding).
Fan controller: Sunbeam Rheobus Kit 3 (Zwart) €15
Ik zou niet meer zonder fancontroller kunnen. Hiermee krijg je vier aansluiten om 4 fans aan te hangen en net zacht genoeg te zetten dat je ze niet meer hoort. Handig voor vervelende chipfans, cpu koelers, videokaart koelers, 12cm case fans enz.
DVD brander: NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash) €34
Je kan helaas nog niet zonder de verouderde dvd speler. Je hebt ze eigenlijk alleen nodig bij het installeren van Windows.
• Verder natuurlijk nog een muis, toetsenbord en geluidskaart, maar die neem ik nu even niet mee :).

Note: Ik beweer nogal wat dingen over bijv sli en dualcore zoals je ziet. Helaas kost het mij teveel moeite om dit netjes te onderbouwen met links zoals het eigenlijk zou moeten. Maar met reviews op tomshardware en elders op Google moet je ver kunnen komen :).

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 21-05-2006 17:36 ]

• Limit-NL
wwillem schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:01:
[...]

Dit is wat ik zou nemen, wanneer ik als doel had om zowel een krachtige, als stille game pc te maken die ook nog eens een goede prijs/kwaliteits verhouding heeft. Ik ga uit van het principe: Wat weinig energie produceert heeft ook minder herrie makende koeling nodig. En van het principe: Elk half jaar komt er een nieuwe videokaart uit, laat je niet gek maken door nu de high-end top te kopen. Totaal prijs excl monitor en verzendkosten: €804.

Mobo: Asus A8N5X, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) €64
Reden: SLI is kansloos (want slechte prijs/prestatie verhouding), maar we hebben wel een goed overklok bord nodig met raid 0 ondersteuning.
CPU: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)) €135
Goedkope cpu om mee te overklokken. Dual core is nog kanslozer dan SLI. Dualcore levert nagenoeg geen voordeel op in de meeste spellen. Meestal zo rond de 10%. Mijn 3000+@4000+ presteert in bijna alle spellen beter dan een veel te dure X2. Vandaar de 3500+ (of eventueel 3200+). De venice cores klokken ver over en zijn erg zuinig (20~30Watt).
CPU koeling: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 939) €15
Zalman koeling is overrated. Arctic produceert hele goede en goedkope koeling. Deze koeler heeft voor dit geld zelfs heatpipes.
Videokaart: 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) €272,-
SLI is veel te duur zoals gezegd (en alleen bedoeld om nu meteen tot de top te horen). Bovendien slurpt SLI veel te veel energie en zorgt dus voor teveel warmte. De keuze is dan uit de 7900GT of de X1900. Duidelijk natuurlijk, de x1900 is veel te duur voor wat hij biedt. Zeker gezien het lage energiegebruik van de 7900GT (~40Watt). Bedenk je bij het kopen van een videokaart het volgende: Volgend jaar komt er een videokaart uit die 180 euro kost en veel beter is dan de absolute top kaart van nu.
Videokaart koeling: Arctic Cooling NV Silencer 5 ARC-NV-5 (Rev. 3) €17
Videokaart koeling maakt tegenwoordig per definitie een pokke herrie. Zowel de koeling van ATI als nVidia. Wanneer je 1cm van hte plastic van de NV silencer 5 rev 3 af zaagt, dan heb je een zeer goede koeler voor je videokaart voor weinig geld.
Kast: Goede kast met ruimte voor stille 12cm fans + voeding met 28A op 12V €90
Zelf even zoeken. Coolermaster of Antec hebben leuk betaalbaar spul. Let erop dat je een krachtige voeding hebt, die ook een goed rendement (80% of meer) heeft en bovendien stil is. De voeding verspilt de meeste energie in je complete pc en produceert meestal ook de meeste herrie!
Data opslag:2xHitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) €81 + €81 of 2x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) €96 + €96
Je harde schijf is het traagste onderdeel van je pc. Met raid 0 verhoog je de overdrachtsnelheid met zo'n 70~80%. Verder hebben we nog een harde schijf nodig met een lage accesstime. Raptors zijn te duur, of de nieuwe generatie Barracuda's, of een oude vertrouwde Deskstar. Let er op dat je een stille harde schijf koopt. De harde schijf is de op 1na grootste herriemaker (na de voeding).
Fan controller: Sunbeam Rheobus Kit 3 (Zwart) €15
Ik zou niet meer zonder fancontroller kunnen. Hiermee krijg je vier aansluiten om 4 fans aan te hangen en net zacht genoeg te zetten dat je ze niet meer hoort. Handig voor vervelende chipfans, cpu koelers, videokaart koelers, 12cm case fans enz.
DVD brander: NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash) €34
Je kan helaas nog niet zonder de verouderde dvd speler. Je hebt ze eigenlijk alleen nodig bij het installeren van Windows.

Note: Ik beweer nogal wat dingen over bijv sli en dualcore zoals je ziet. Helaas kost het mij teveel moeite om dit netjes te onderbouwen met links zoals het eigenlijk zou moeten. Maar met reviews op tomshardware en elders op Google moet je ver kunnen komen :).
Ik zie een Artic fanboy. :+
En ik zie geen RAM en geen PSU :o . Dus ga maar weer even aan dat lijstje werken.

Nee hoor, je hebt helemaal gelijk. Hij kan veel beter een hoger geclockte Single-Core nemen. Zelf zou ik voor het Gigabyte K8N-SLI mobo gaan voor de iets betere chipset (en niet voor SLI) en de passieve cooling en de mooie prijs.
Verder vind ik dat je beter de X1900XT kan nemen, zoals GoldenSample al zei. Die is beter omdat die beter met shaders om kan gaan. Ik noem zuinig geen groot voordeel. Wie let daar nou op, bij zo'n klein verschil in energie op je energie-rekening?
RAID 0 is een goed idee als het in je budget past.
Verder kan je qua keuzes nog twisten. Maar het is eerlijk gezegd een prachtig lijstje. Mijn complimenten.

[ Voor 4% gewijzigd door Limit-NL op 21-05-2006 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gigabyte GA-K8N-SLI S939 nForce4 PCI-E LAN Audio 7.1 € 72,13 <- inclusief verzendkosten!

WD 250GB SATA II 7200RPM 16MB Caviar SE16 € 88,20

Club3D Geforce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e. 2x DVI. ViVo) CGNX-X792 € 429,45

dit is m´n huidige configuratie ben er alleen nog niet uit welke gfx, dat ligt eraan hoe cool-prices de winkel waar ik bijna alles bestel erover denkt hoe het zit als m'n gfx kapot gaat ...

Als het zo'n jarenplan achtige manier is die zij hebben met het opsturen naar de fabrikant etc dan neem ik de ATI... als ze gewoon simpel zeggen we sturen je een nieuwe op neem ik de Geforce ..

Ik denk dat dit toch wel het eind systeem zou moeten zijn .. hoop niet dat ik voor nog meer verassingen kom te staan ..

@ willem:
ik overclock niet dus onderdelen met als doel overclocken heb ik niets aan .. verder ... ga k niet upgrade de komende 2/3 jaar ..
dus een nieuwe gfx over een half jaar zit er niet in

Wil iedereen in ieder geval bedanken voor zijn feedback en hulp ...
anders was ik er egt niet uit gekomen of ik had verkeerde spullen besteld!
dus BEDANKT! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 17:38 ]

• dr snuggles
  • Niet online
l1m1t schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:23:
[...]
Ik zie een Artic fanboy. :+
Eigenlijk meer goedkoop spul wat goed presteert aanhanger. Is nu tijdelijk Arctic tot er iets beter komt :P.
En ik zie geen RAM en geen PSU :o . Dus ga maar weer even aan dat lijstje werken.
Geheugen toegevoegd. PSU zit samen met de kast verwerkt in 90 euro. Goede tip :).
Nee hoor, je hebt helemaal gelijk. Hij kan veel beter een hoger geclockte Single-Core nemen. Zelf zou ik voor het Gigabyte K8N-SLI mobo gaan voor de iets betere chipset (en niet voor SLI) en de passieve cooling en de mooie prijs.
Verder vind ik dat je beter de X1900XT kan nemen, zoals GoldenSample al zei. Die is beter omdat die beter met shaders om kan gaan. Ik noem zuinig geen groot voordeel. Wie let daar nou op, bij zo'n klein verschil in energie op je energie-rekening?
Klein is het verschil in energieverbruik niet. Het grootste probleem is vooral de koeling en de hoge temperatuur + nadelen van een hoge temperatuur die dit met zich mee brengt. Even afgezien van de hoge prijs van de X1900XT.
RAID 0 is een goed idee als het in je budget past.
Verder kan je qua keuzes nog twisten. Maar het is eerlijk gezegd een prachtig lijstje. Mijn complimenten.
Tnx :).
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:32:
@ willem:
ik overclock niet dus onderdelen met als doel overclocken heb ik niets aan .. verder ... ga k niet upgrade de komende 2/3 jaar ..
dus een nieuwe gfx over een half jaar zit er niet in
Ik snap dat je niet wil overklokken. Ook in dat geval heb je meer aan een single core dan een dual core. Maar goed dat is je eigen keuze. Een 7900GT gaat ook rustig 3 jaar mee. Kleine tip nog. Geen dual channel geheugen? 't Kost je niks meer (zelfs 3 euro minder) en levert een kleine verbetering :).

[ Voor 24% gewijzigd door dr snuggles op 21-05-2006 17:45 ]

• Limit-NL
Welke case heb jij, die zie ik niet? Neem er eentje met goede koeling (met bijvoorbeeld 2x 120mm fans of meer). Case moet je zelf uitzoeken, dat is meestal een kwestie van smaak.

En ik zou een andere brander nemen, zoals een NEC ND-4571 of de BenQ DW-1655. Die hebben Labelflash/Lightscribe en het zijn iets betere merken.

Qua GFX zou ik zeggen:

Neem een X1900XT van bijvoorbeeld Asus of Sapphire. Club3d is ook goed.

Edit:

@ wwillem
Meestal betalen je ouders de rekening nog, dus ik zie dat probleem niet zo. En het klopt dat de X1900XT duurder is, met een goede reden. Hij is sneller en hij is beter met shaders en dat is beter voor de toekomst wat gaming betreft.

Ik snap wel waarom hij een single 1gb stick neemt, hij wil later gaan upgraden naar 2gb en dan is 1 stickje wat handiger dan 2.

[ Voor 34% gewijzigd door Limit-NL op 21-05-2006 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een mooie case
weet het merk niet meer is al een poosje geleden dat ik em heb gekocht
me broertje heeft em nu maar die nemen we terug natuurlijk :)
er zitte 2 fans in, 1tje voor en 1tje achter ..

@ willen ik heb op dit moment een Kingston 1GB pc3200 CL3 geheugen blokje
vandaar dat ik er maar 1 bestel :)
deze zet ik over ... en heb nog 2x 245 mb wat ik dus in me huidige pc doe zodat die nog wat heeft :p

volgens mij is dat dual chan zo niet .. jammer dan :)
2gb geheugen zonder dual chan zou toch ook wel goed ze werk moeten doen.

en qua gfx .. ja dat is egt een lastige :)
maar ik ga het spul woensdag pas bestellen.. dus ik kan nog een paar daagjes door piekeren

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 17:47 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:45:
@ willen ik heb op dit moment een Kingston 1GB pc3200 CL3 geheugen blokje
vandaar dat ik er maar 1 bestel :)
deze zet ik over ... en heb nog 2x 245 mb wat ik dus in me huidige pc doe zodat die nog wat heeft :p

volgens mij is dat dual chan zo niet .. jammer dan :)
2gb geheugen zonder dual chan zou toch ook wel goed ze werk moeten doen.

en qua gfx .. ja dat is egt een lastige :)
maar ik ga het spul woensdag pas bestellen.. dus ik kan nog een paar daagjes door piekeren
Met twee willekeurige reepjes van 1GB kun je inderdaad dual channel aanzetten :). Btw, het videokaart merk boeit niets meer tegenwoordig. Enige noemenswaardige verschil zijn de speciale golden samples welke meestal weer wat duurder zijn.
l1m1t schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:40:
@ wwillem
Meestal betalen je ouders de rekening nog, dus ik zie dat probleem niet zo.
Een beter milieu begint bij jezelf hè ;). En dan nog heb je een probleem met de koeling. Heb je de koeler van een X1900XT wel eens horen draaien, die maakt nog meer herrie dan de 7900GTX koeling :+.
En het klopt dat de X1900XT duurder is, met een goede reden. Hij is sneller en hij is beter met shaders en dat is beter voor de toekomst wat gaming betreft.
Of dit zo is moet de toekomst nog maar uitwijzen :).

[ Voor 29% gewijzigd door dr snuggles op 21-05-2006 17:57 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 17:41

n00bs

Het is weer Zomer!

En ook hier weer mijn advies zoals in alle topics nu over nieuwe systemen:

het is op dit moment het slechtste moment om een nieuwe pc te kopen. ivm met nieuwe platform AMD de nieuwe intel's en dit alles op zeer korte termijn. Daarnaast zullen de nieuwe cpu's ook veel zuiniger in verbruik zijn evenals de nieuwe videokaarten.

De meeste mensen zullen toch de zomer buiten of op vakantie doorbrengen dus staat je pc alleen maar te stoffen... wacht gewoon tot september en ga voor een Intel Core2Duo... meer prestaties voor minder geld, minder warmte, minder energie verbruik.

Als je nu voor een "oud" platform van AMD gaat, zit upgraden er simpelweg niet meer in.

• dr snuggles
  • Niet online
n00bs schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:54:
En ook hier weer mijn advies zoals in alle topics nu over nieuwe systemen:

het is op dit moment het slechtste moment om een nieuwe pc te kopen. ivm met nieuwe platform AMD de nieuwe intel's en dit alles op zeer korte termijn. Daarnaast zullen de nieuwe cpu's ook veel zuiniger in verbruik zijn evenals de nieuwe videokaarten.

De meeste mensen zullen toch de zomer buiten of op vakantie doorbrengen dus staat je pc alleen maar te stoffen... wacht gewoon tot september en ga voor een Intel Core2Duo... meer prestaties voor minder geld, minder warmte, minder energie verbruik.

Als je nu voor een "oud" platform van AMD gaat, zit upgraden er simpelweg niet meer in.
Je bent je bewust van het feit dat je altijd wel kan wachten, dat nieuwe platformen altijd duurder zijn, dat veel tweakers ook in de zomer gamen en dat alles in de toekomst sneller is hè ;).

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik loop geen onzin te blaten... en ik moet dit keer op keer weer herhalen (zie postings als de jouwe bij bosjes langskomen en helaas heb je ongelijk).

Je hoeft niet voor altijd te wachten, maar als een bepaald platform op het moment staat om eruit te gaan ben je wel erg dom of naief om oude meuk te kopen en verwachten dat je voor je hardverdiende centen het beste hebt en daarmee nog een tijd vooruit kan.

Iedereen die de reviews heeft gezien van de nieuwe Intel Core2Duo weet dat hij moet wachten met upgraden of wachten tot de finals van de nieuwe AMD's en alles is er binnen een maand of 2... wat is dan de moeite?

De prijzen van de Intel's zullen bij introductie laag zijn en DDR2 kost geen reet meer dan DDR1. De huidige videokaarten en CPU's zijn heethoofden, verbruiken veel energie en maakt ze dus op jaarbasis zeer zeer duur in gebruik.

• dr snuggles
  • Niet online
n00bs schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:06:
Ik loop geen onzin te blaten... en ik moet dit keer op keer weer herhalen (zie postings als de jouwe bij bosjes langskomen en helaas heb je ongelijk).
Nee jij vindt dat ik ongelijk heb, dat is subjectief, niet objectief ;). Bovendien vind je op dit forum als sinds jaar en dag bosjes posts van mensen die beweren dat je moet wachten.
Je hoeft niet voor altijd te wachten, maar als een bepaald platform op het moment staat om eruit te gaan ben je wel erg dom of naief om oude meuk te kopen en verwachten dat je voor je hardverdiende centen het beste hebt en daarmee nog een tijd vooruit kan.
Nieuwe meuk is per definitie duurder. Kijk maar naar de release prijzen van de Socket AM2 cpu's. Jij vindt het naief om nu een cpu te kopen. Ik niet, ik vind het wel naief om nu een dure cpu te kopen, maar dat hangt weer niet samen met de nieuwe AM2 cpu's.
Iedereen die de reviews heeft gezien van de nieuwe Intel Core2Duo weet dat hij moet wachten met upgraden of wachten tot de finals van de nieuwe AMD's en alles is er binnen een maand of 2... wat is dan de moeite?
Je moet van niemand wachten. De Core2Duo wordt de nieuwe koning op het gebied van CPU's qua prestatie, daar zal iedereen het over eens zijn. Maar wbt prijs/prestatie weten we nog niet genoeg. In het begin zijn ze slecht verkrijgbaar en dus per definitie duur. Daarna zakken ze in prijs en wordt de mid-end markt bediend. Ik gok op sep/oktober voordat ze goed verkrijgbaar zijn. Dat duurt nog een dikke 4 maanden.
De prijzen van de Intel's zullen bij introductie laag zijn en DDR2 kost geen reet meer dan DDR1. De huidige videokaarten en CPU's zijn heethoofden, verbruiken veel energie en maakt ze dus op jaarbasis zeer zeer duur in gebruik.
DDR2 is ook niet het probleem, maar de prijzen van de intels. Wat jij laag noemt is uiteraard weer subjectief en tov van een bepaald referentiepunt. Ik vind alles boven de 150 euro duur voor een cpu. Dus ik ga ze waarschijnlijk duur vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 21-05-2006 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhmm
ik kan nog upgraden tot een fx60 ...
dus een goeie upgrade zit er nog wel in ...

en je kan blijven wachte tot the conroe er is en de AM2 goed werkt

volgende maand kondige ze beide aan met een tripple core te komen ... dus wachten heeft geen zin
het is algemeen bekend dat de computer industrie altijd rap gaat ....

altijd zo geweest .. is nog steeds zo .. en zal nog wel zo blijven ...

dus ik kan wachten op die conroe .. en als die er is .. komen ze weer met wat nieuws en zegt men dat je daar weer op moet wachten ...
sja je moet toch een keer ..

en behalve dat ... ik heb een AMD 64 3000+ ... zelfs voor dit socket kan ik nog upgraden .. dus lijkt me sterk dat je niet voor socket 939 kan upgraden als je een 4200+ hebt ....

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

De introductieprijs van de "conroe" die qua prestaties gelijk is aan de FX60 zal net iets boven de 300 Euro liggen. Die informatie is al beschikbaar.

Intel zal er alles aan doen om weer een sterke marktpositie te verkrijgen in de desktoprange

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:22:
uhmm
ik kan nog upgraden tot een fx60 ...
dus een goeie upgrade zit er nog wel in ...

en je kan blijven wachte tot the conroe er is en de AM2 goed werkt

volgende maand kondige ze beide aan met een tripple core te komen ... dus wachten heeft geen zin
het is algemeen bekend dat de computer industrie altijd rap gaat ....

altijd zo geweest .. is nog steeds zo .. en zal nog wel zo blijven ...

dus ik kan wachten op die conroe .. en als die er is .. komen ze weer met wat nieuws en zegt men dat je daar weer op moet wachten ...
sja je moet toch een keer ..

en behalve dat ... ik heb een AMD 64 3000+ ... zelfs voor dit socket kan ik nog upgraden .. dus lijkt me sterk dat je niet voor socket 939 kan upgraden als je eem 4200+ hebt ....
Aankondiging is wat anders dan de final versies op de markt brengen wat hooguit in juli gaat gebeuren.

Tegen de tijd dat de nieuwe socket voor AMD er is, zal er ook geen oude meuk meer geproduceerd worden en blijft het bij restanten... als ook in de pricewatch kijkt naar overjarige modellen die nog op de plank liggen dan zijn deze duurder dan nieuwere en betere hardware.

Verwijderd

Topicstarter
voor mij is aankondige in de computer industrie hetzelfde als op de markt brengen .. en ik denk dat je precies weet wat men hier bedoelt ...

De boel BLIJFT rap vernieuwen dus je blijft wachten ...
als die conroe er is .. zulle ze een maand later vertellen dat er inplaats van een 3.4 ghz ook een 4.5 ghz komt bijvoorbeeld ..

dus wat gaat men zegge .... k zou wachten want dit en dat ...

dus bedankt voor de info .. maar hier heb k weinig tot niks aan ...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:28:
voor mij is aankondige in de computer industrie hetzelfde als op de markt brengen .. en ik denk dat je precies weet wat men hier bedoelt ...

De boel BLIJFT rap vernieuwen dus je blijft wachten ...
als die conroe er is .. zulle ze een maand later vertellen dat er inplaats van een 3.4 ghz ook een 4.5 ghz komt bijvoorbeeld ..

dus wat gaat men zegge .... k zou wachten want dit en dat ...

dus bedankt voor de info .. maar hier heb k weinig tot niks aan ...
Nee je snapt mij niet :>

Een nieuw platform is heel wat anders dan een nieuwe CPU met hogere clock etc... als je namelijk nu kiest voor een nieuw platform wat elk moment te koop is, dan betekent dit ook dat je zeker een jaar lang nog mee kan komen en makkelijk kan upgraden. Anders zit je gelijk met de beperking van het geheugen omdat alles nu overgaat op DDR2, PCI-e ipv AGP (al hebben de meeste mobo's nu wel PCI-e ondersteuning).

Als je mij om advies vraagt over 3 maanden of 6 of 9 maanden dan zeg ik koop gewoon wat betaalbaar is... en op dit moment: wachten

En een aankonding kan betekenen dat het nog wel 10 jaar duurt voordat iets op de markt komt, de Intel en AMD komen in juli op de markt

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 21-05-2006 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik snap best dat het slim is om te wachten ...
maar een nieuw platform wilt niet zeggen alleen maar rozengeuren en manenschijn ...
Je kan nu niet beoordelen hoe die platformen het gaan doen .. zijn een paar test waaruit hoge verwachtingen komen .. maar het moet allemaal nog maar blijken ...

en voor mijn gevoel als ik nu nog goed uit de voeten kan op socket 754 ... weet ik wel zeker dat je over 2 jaar nog goed uit de voeten kan op socket 939 helemaal als je een fx processor hebt ..

en er kan in totaal 4gb ram in het moederbord ... dus over ddr of ddr2 maak ik me egt niet druk ...

Dus ik zie er het nut niet zo van in om te wachten .. ja je hebt nieuw spul maar we blijven aan de gang :)

hetgeen waar ik het wel mee eens ben is de videokaart die zijn om het moment niet super ...
qua geluid en stroom inderdaad .. .maar ja ook hier kan ik wel gaan wachten .. maar zodra er wat beters komt .. kan ik bijna voor 100% op rekenen dat het ook weer de volle bak gaat kosten .. dus ik moet niet alleen wachten tot er eindelijk wat beter is qua stroom en geluid maar k moet ook dan nog is wachten tot ze wat goedkoper zijn

Ik ben nu wel aan het overwegen om een 4400+ te halen aangezien ik gelezen heb deze goed is over te clocken misschien wat voor de toekomst ...
of beïnvloed dit de rest van mijn systeem?
heb k dan weer een nieuw moederbord ofzo nodig ?

Systeem:
Club3D Radeon X1900 XT 512MB € 420.00 *
NEC ND-3550 16x (Dual-layer. Bulk. Zwart) € 31,99
Gigabyte GA-K8N-SLI S939 nForce4 PCI-E LAN Audio 7.1 € 72,13 *

dus misschien een 4400+ in plaats van die 4200+

main goal voor de PC is UT2007 op high settings ..
UT is sinds jaar en dag mijn #1 game en ik hou wel van eye candy ..
Nu moet het natuurlijk niet bij UT blijven aangezien UT altijd het nieuwe tijdperk is van nieuwe graphics ... dus de rest erna mag ook wel goed lopen :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 18:55 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou zelf als je toch dan nu wilt kopen er toch 2* 1GB inzetten (meeste mobo's zijn toch dual DDR) en dan voor TwinMos speedpremium gaan (check de search op dit type). Goedkoop en snel geheugen. Kingston is altijd goed, maar niet als je nog zou willen overlocken.

Die coolermaster zou ik eruit trappen en er een Seasonic S12-430, 430W (ATX12V 2.0) € 74,50 of Seasonic S12-500, 500W (ATX12V 2.0) € 89,30 (als je ooit voor SLI/Crossfire wilt gaan)

De Samsung schijf vervangen voor Seagate Barracuda 7200.9, 160GB (7200rpm, SATA-II, 8MB, NCQ) € 63,25 (goedkoper, betrouwbaarder en stiller).

Eigenlijk zou ik ook gezien de games op dit moment er een Sparkle GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) SP-PX79GDH € 265,- in doen. En wachten totdat de videokaart niet meer voldoet en die dan op marktplaats oid nog voor veel geld verpatsen.

Verwijderd

Topicstarter
he thnx for the info over die hardeschijf!

die gaan we aanpassen ..
en over die videokaart .. het probleem is dat ik vanaf september weer 5 dagen na school ga ..
Ik heb het afgelopen jaar gewerkt dus ik wat centjes verdiend .. nu gaat dat AANZIENLIJK minder zijn als k weer volledig student ben ...
en me opleiding duurt 3 jaar ... dus ik kan er vanuit gaan dat ik 3 jaar lang egt geen geld heb voor een nieuwe videokaart ...

vandaar dat ik nu graag zo'n supersnelle wil .. zodat ik er zolang mogelijk mee kan doen

over die voeding .. ik ben niet egt van plan om over te stappen op crossfire of SLI .. ik heb een SLI mobo maar ik ga zeer waarschijnlijk voor een ATI kaart .. dus dat zit er dan al niet in ...

en ik heb op dit moment al 1gb Kingston pc3200 CL3 vandaar nog zo 1 ...

wie weet als ik ga overclocken halen we het er allemaal uit en zet ik wat beters er in ....is niet zo duur .. maar overclocken is toch pas aan de orde over een jaar of meer ..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 19:14 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Overclocken doe je niet met een top- maar met een budgetmodel :). Dat is juist het doel ervan: relatief weinig betalen voor je hardware en er heel wat uithalen :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ok duidelijk, betaal je voor je electra of woon je uit huis en is dat all-in? anders blijft het wel de moeite om die S12 te nemen :)
Borromini schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:28:
Overclocken doe je niet met een top- maar met een budgetmodel :). Dat is juist het doel ervan: relatief weinig betalen voor je hardware en er heel wat uithalen :).
Daar heb je gelijk in, alleen als het onderste uit de kan nodig hebt om iets lekker te kunnen draaien... al zal dat idd met een nieuw systeem niet echt van belang zijn.

Daarnaast zorgt een overclocked systeem alleen maar voor extra hitte en exponentionele stijging in energie verbruik.

[ Voor 69% gewijzigd door n00bs op 21-05-2006 19:50 ]

• dr snuggles
  • Niet online
n00bs schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:04:
De Samsung schijf vervangen voor Seagate Barracuda 7200.9, 160GB (7200rpm, SATA-II, 8MB, NCQ) € 63,25 (goedkoper, betrouwbaarder en stiller).
Nog een mini opmerking: De samsung schijf die er eerst in stond is zo'n beetje de stilste schijf die op de markt is nu. Als je dan toch een Barracude erin wil stoppen, dan zou ik eens naar de 7200.10 kijken. Die is net nieuw en zeer goed getest :).
Pagina: 1 2 Laatste