Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[1e Auto] zoveel mogelijk auto voor zo min mogelijk geld

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Vandaag mijn eerste auto gekocht, een Peugeot 306 XS 1.6 uit maart 1996 Voor €3000,-

Leuk sportief autootje en niet te klein :)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Verwijderd

ik ben zelf begonnen in een volvo 440 DL 1.7i.
Redelijk pittig autotje voor een beginner, kon deze goedkoop krijgen, en heeft nu 147k kilometer gemaakt.
Gister heb ik een volvo 480 gekocht, dat is nu 4 maanden later.

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Neem een Suzuki Swift,
Supergoedkoop (zowel in aanschaf als verzekering / wegenbelasting), niet kapot te krijgen (motorisch dan), en een stuk meer auto als een Fiat Panda / Suzuki Alto. Een 1.3 model gaat super (lekker vlot). Helaas hebben veel Swiftjes last van roest...

Mijn eerste auto was een Swift 1.3GL uit 1989 en ik mis hem wel, had hem gekocht net na mijn rijbewijs (januari 2005, was toen 18) en heb er heel wat kilometertjes mee afgereden. Ok, het zijraam is er een keer spontaan uitgevallen toen ik op de snelweg reed (zo de deur in, was best koud :P) maar verder is er ook niets mee gebeurt, helaas heb ik hem in september weg moeten doen vanwege de roestige bodemplaat.

De opvolger was een Opel Vectra 1.8 uit 1992, hier rij ik nu nog in en het is ook een prima autotje. Alleen een beetje jammer dat de wegenbelasting 3x zo veel is als de swift (scheelt nogal, 700 of 1300 kg :P) en dat hij ook een stuk meer zuipt (in mn swift ging 30 euro benzine en dan kon ik er weer 400/500 km mee vooruit, met mn vectra sta ik altijd weer naar de pomp te kijken als er zo weer even 70/80 euro in geplempt wordt). Wil je het goedkoop? ga voor de swift, wil je meer luxe en ruimere zitplaatsen? ga voor de vectra ;) Als deze auto op is ga ik weer voor een swift (alleen dan wel een wat minder bejaard model :P), geweldige autotjes, echt waar!

De Swift heb ik toendertijd gekocht voor 350 euro en weer verkocht voor 250 euro (exclusief APK, motor is in een Metro (UK Suzuki Swift) Cabrio gezet. (ruim een half jaar gereden voor 100 euro ;))
De Vectra heb ik gekocht voor 500 euro en is technisch helemaal ok, alleen wat laswerk met de APK maar thats it.

Met beide auto's heb ik geluk gehad door ze van kennissen te kopen, die belazeren je tenminste niet en verkopen voor een redelijke prijs :)

[ Voor 15% gewijzigd door D4V3 op 20-05-2006 23:18 ]

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:42:
- Alto
- Opel Corsa
- Toyota Starlet (niet kapot te krijgen, behalve tegen een boom dan ;) ).
- Fiat Pinda.
of achterop geraakt worden door een vrachtwagen.. gaat je starlet ook niet leuk vinden :'(

ik denk ook dat een starlet een goede keuze is, ziet er niet heel erg lomp uit, maar blijft gewoon rijden

blup

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Of een Fiat Uno, net iets meer auto dan een Panda, en ook redelijk te vinden. Kheb erg geluk gehad met t cadeau krijgen van mijn autootje, gratis, alleen kleine issue aan de achterremmen. Nu opgelost, ding gaat soon door de APK. Ding heeft nog handmatige choke maar start echt ALTIJD! Heb na 4k nog geen meter stilgestaan.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 12:36

Ace

Happy Happy Joy Joy

Destruction schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:31:
[...]

Dat gaat echt niet af bij zeer snelle auto's, dat gaat af bij risico auto's, oftewel auto's in een categorie waarin 90% van de bestuurders hun rijbewijs onterecht gehaald hebben.. En laat dat nu net die E30 316 zijn, tesamen met de oudere Golfjes/CRX'en/Civic-jes..

En jij gaat mij niet vertellen dat je als beginnend bestuurder een BMW 316 E30 verzekerd krijgt tegen het tarief van een Micra...
Nee, das nogal logisch zeg. Voor een Micra betaal je brommer tarief toch :P

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10
Ik heb zelf een Corsa uit 1991, een 1.2 injectie :)

Net nog mee naar de Time-out geweest, op de heenweg stond het benzinemetertje al op 0, ik heb er nog een 30 KM mee gereden en toen heb ik op de terugweg toch maar een bezoekje gebracht aan een tankstation.

Voordelen van de Corsa: ondanks zijn kleine motortje met weinig vermogen (45 PK) kun je heel aardig meekomen in het verkeer, die van mij haalt ongeveer 150 op GPS. Redelijk goedkoop in wegenbelasting (nu 47 euro per kwartaal), verzekering kost me met mijn 19 jaar en 1 schadevrij jaar iets van 52,50 per maand, als je rustig aan rijdt toch nog best zuinig, 1 op 15 kun je met normaal rijden wel halen en dat vind ik voor een auto van 15 jaar oud best zuinig. Veel, maar dan ook echt veel onderdelen nog van te krijgen en je kunt veel zelf maken/doen. Wegligging is best ok, met de standaard vering/schokdempers en een beetje bredere banden (ik heb er 185/55/14 onder) kun je knoerhard door de bochten gaan zonder last van over of onderstuur alleen wat overhellen.

Nadelen: comfort is niet je van het, die van mij heeft maar 4 versnellingen dus als je veel snelweg gaat rijden kun je beter een 1.3 of hoger nemen met een 5 bak, weinig ruimte achterin (hoewel ik in mijn 3 deurs toch een fiets achterin kwijt kan terwijl de kofferbak nog dicht kan, don't ask :P), standaard ziet hij er wat simpel en ouderwets uit maar dat wordt weer gecompenseerd door het feit dat je er makkelijk toch nog iets leuks, enigzins sportiefs van kan maken.

Wat heb ik er aan veranderd:
- lichtmetalen velgen met 185/55/14 bandjes erop onder de auto gelegd.
- zwart racegaas in de grille gezet in plaats van het standaard roostertje, valt niet echt op maar maakt het toch nét wat leuker.
- klein, zelfgemaakt, spoilertje gemonteerd, onderdelen waren een standaards spoiler van een Astra en een dremel :P
- uitlaatsierstukje erop gezet, geen grote kachelpijp maar gewoon een bescheiden buisje wat net een centimeter dikker is dan de standaard en welke grijs is in plaats van zwart :P
- verder het nodige aan ICE, CD-spelertje erin, 4 JVC speakers rondom in plaats van de kartonnen standaard dingen, 500 watt versterker met een subwoofertje erachter van 210 watt rms, geen topspullen dus maar voor de 200 euro wat dit spul bij elkaar heeft gekost heb ik toch best veel waar voor mijn geld.

Heb ooit een kettingbotsing gehad, er was een Renault Laguna stationcar achterop mij geknald en ik was weer doorgeschoven naar mijn voorligger, ik had een kapotte koplamp, voorscherm bij die koplamp was een beetje verbogen en de bumpers hadden wat kasjes en dergelijke, ik had geluk dat de Renault er achter recht op kwam en niet schuin maar ik schoof zelf schuin door naar mijn voorligger. De Renault had toen 2500 euro schade en was compleet scheef, mijn Corsatje had 750 euro schade, net niet zoveel dat hij total-loss werd verklaard :P Kwa stevigheid zit het wel in orde, er is ook nog een keer een Fiat Punto achterop geklapt op een parkeerplaats en die zat écht hard in elkaar, ik had alleen mijn linkerachterlicht kapot. Natuurlijk, als je met 80 KM/h een bezoekje brengt aan een boom kun je het vergeten maar echt onveilig is het nu ook weer niet.

Oh ja, 9 mei APK gehad, geen problemen, ik heb de auto april vorig jaar gekocht voor 750 euro. Enige defect tot nog toe was een kapotte middendemper omdat die door was geroest, ik denk ook wel dat hij een klap heeft gekregen van die 2 botsingen maar goed :P Verder doet het ding het altijd, alleen als ik mijn muziek te lang aan heb laten staan terwijl de motor uitstond vertikt hij op een gegeven moment iets te doen maar wat verwacht je.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/k750i/foto%20(4)1.jpg
Foto vanaf mijn K750i.

Let niet op die onderlip, was een experimentje en heeft er een paar weken onder gezeten maar was niet echt mooi gelukt vond ik

Verwijderd

Zo'n Swiftje is geen verkeerde keuze. Licht, zuinig, en bijna niet kapot te krijgen. En ook nog best vlot.
Verzekering stelt ook geen drol voor. Wegenbelasting evenmin.

Mijn 1e wagentje was ook een Swift. De GTI. Echt een bommetje. En van dag 1 af aan daar nooit meer dan 50 euro in de maand voor betaald voor WA verzekering + houderschapsbelasting samen.

Verwijderd

Zomaar een veeg zonder het hele topic te hebben gelezen:

Als je veel wilt rijden voor weinig geld: koop een peugeot 205 of 309 diesel.
Je betaalt iets meer wegenbelasting maar bij meer dan 10k km per jaar rijd je voor nog geen dubbeltje per km all in. Verzekering is sowieso duur voor een 21-jarige dus waarom zou je geld weggooien aan een benzineslurper die maximaal 1 op 15 doet gemiddeld?
Die gekke dingen rijden 1 op 23 of zo en onderhoud aan een peugeot dieselmotor? De eerste die hier roept dat dat veel is verklaar ik voor gek. Mijn 405B diesel (1:19) en 406A TDiesel (1:15) hebben me qua motor en rij-eigenschappen nog nooit laten staan! (en de rest van mankementen kunnen bij ieder merk voorkomen)

Als je een oldtimer neemt, hou dan wel in de gaten dat je vaak geen oldtimer verzekering op je eigen naam kunt krijgen omdat je daar minimaal 23 of 25 (of zoiets zeikerigs) voor moet zijn of een ander auto moet hebben... het rijdt goedkoop, omdat je geen wegenbelasting hoeft te betalen, maar ze drinken ook meestal een stuk meer...

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:38:
[...]

Brb waarom zeg je dat zulke auto's voor sjonnie's is :|
Ik heb sind 2 weken nu een golf 2 1.8 16V GTI met 2jaar geleden een motor reversie achter de rug en heb er 1000euro voor neer gelecht ( voordeel als je kennis zegt 1000euro want dat is echt niks voor deze auto :P)
Maar ben ik nu dan ook een sjonnie dan als ik in zo'n auto rij?
denk het toch niet ten 1ste het zijn betrouwbare wagens zijn aardig snel jah maar waar het mij om gaat is dat ik nu eindelijk de auto heb die ik altijd al wou hebben :)

Dus laat dat sjonnie's gebeuren gewoon achterwegen AUB
Nou 9 van de 10 collega rijders verpesten het dan voor jou dus leer er maar mee leven als je op de weg zit :+

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:13

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:55:
Zomaar een veeg zonder het hele topic te hebben gelezen:

Als je veel wilt rijden voor weinig geld: koop een peugeot 205 of 309 diesel.
Je betaalt iets meer wegenbelasting maar bij meer dan 10k km per jaar rijd je voor nog geen dubbeltje per km all in. Verzekering is sowieso duur voor een 21-jarige dus waarom zou je geld weggooien aan een benzineslurper die maximaal 1 op 15 doet gemiddeld?
Die gekke dingen rijden 1 op 23 of zo en onderhoud aan een peugeot dieselmotor? De eerste die hier roept dat dat veel is verklaar ik voor gek. Mijn 405B diesel (1:19) en 406A TDiesel (1:15) hebben me qua motor en rij-eigenschappen nog nooit laten staan! (en de rest van mankementen kunnen bij ieder merk voorkomen)...
106 dieseltje hier, lekker zuinig in de diesel, 1 op 22, alleen jammer dat laatst de dieselpomp vervangen moest worden, mja, zit dan ook al 270.000 op, nou gaan we voor de 400k!

Jammer dat 106 zo mooi en dus duur in de aanschaf zijn, goedkoper kan je een volvo 440 nemen of een oude ZX, lelijk als de nacht dus goedkoop en ook ruim onderdelen voor te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sabbi op 21-05-2006 13:04 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou voor een Toyota Carina II gaan... Lekker goedkoop, ruim en niet kapot te krijgen...

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:53

dodo79

witte dikke tonnie

ik heb nog niemand gehoord over de nissan sunny?
goeie wagens, en nog best aardig om tegen aan te kijken (laatste generatie sunny's dan)

heb er zelf ook 1 gehad voor 3 jaar.
enigste wat ik daaraan heb moeten laten doen zijn de remblokjes en verder helemaal niets

omdat het kan!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sunny idd ook helemaal niet verkeerd, zijn alleen beetje lelijk

• evol
  • Laatst online: 22-11 23:45

evol

hello world

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:26:
ik ben zelf begonnen in een volvo 440 DL 1.7i.
Redelijk pittig autotje voor een beginner, kon deze goedkoop krijgen, en heeft nu 147k kilometer gemaakt.
Gister heb ik een volvo 480 gekocht, dat is nu 4 maanden later.
Een Volvo 480 was mijn eerste auto.
Goedkoop te vinden, luxe (elektrische ramen, spiegels, stoelverwarming, etc.), en was betrouwbaar. Renault blok ligt erin meen ik. Onderhoudskosten vallen ook wel mee.
Zelf had ik de ES, turbo is leuker maar brengt weer meer kosten met zich mee.

Move along people. Nothing to see here.

Verwijderd

Rev! schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:14:
sunny idd ook helemaal niet verkeerd, zijn alleen beetje lelijk
Ga dan voor een Bluebird. Die is zo lelijk dat je er spotgoedkoop aan kunt komen.
Doorverkopen daarentegen ...

• ephymerous
  • Laatst online: 12:01
* ephymerous moet natuurlijk Alfa 155 aanraden

• Meer als 1 op 12 haal je absoluut niet
• 1230kg, dus niet goedkoop in wegenbelasting
• Elke keer 15km warm rijden alvorens vermogen te vragen
• Van jan-en-alleman gezeik omdat een Alfa niet goed zou zijn

Maar what the hell... het rijd geweldig vind ik , 10x beter als een E30/E36 is mijn ervaring _/-\o_ (En onderhoud valt me tot nu toe 100% mee...:D)

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 21-05-2006 23:45 ]

XXXVI

• marccom
  • Laatst online: 22-11 23:49
Een Ford Fiesta. Ik heb er 1,5 jaar in gereden en er was nooit iets aan kapot. Start altijd en ziet er nog redelijk uit voor zn leeftijd. Ok het roest wat mgoed als je ff schuurt en er een pot menie overheen smeert kan het weer ff mee :).

Kost niks, genoeg spareparts op de sloop en het zijn stevige autotjes verder. Helaas wordt de mijne nu afgeragt door mn broertje die er 200 pk uit denkt te halen...

Whoop!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 10:59

mvz

muziek verslaafde

koop voor tussen de 500 en 900 euro een leuke audi 80 uit 1988 ( rond model al ) met een simpele 1.8 carb. motor met 90pk op 1050 kilo ( enorme lange slag motor, dus je rijd al 180 voordat je motor de 4000 toeren berijkt.. ver voor het rood )

rijd lekker, dikke auto om je heen, en *niks* in het interieur hoor je rammelen of kraken, zo degelijk zijn die autos., en mits het een goed exemplaar is, zal deze niet roesten.. gegalvaniseerd

[ Voor 28% gewijzigd door mvz op 22-05-2006 00:48 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Aanraders die al genoemd zijn:

- kleine Jappannertjes (Charade, Civic, Micra, Sunny, Corolla, Swift, Starlet)
- Peugeot 205

Zelf heb ik 3 jaar geleden hetzelfde als jij geprobeerd. Uiteindelijk heb ik een Seat Marbella gekocht. Deze auto'tjes zijn niet te comfortabel en rijden niet super, maar wel zéér zuinig (1:18) en zéér licht (640 KG). Daardoor is de wegenbelasting superlaag (31 euro per kwartaal ofzo). Aan verzekering betaal ik 23 euro per maand (24, 2 jaar schadevrij). Bijkomend voordeel is dat je nauwelijks boetes krijgt, omdat je niet echt veel harder dan 130 (GPS) kan :P Ik durf te beweren dat er geen enkele auto is die goedkoper is om te rijden (behalve misschien een old-timer) dan de Marbella.

Verder is de techniek in deze auto heel simpel en toegankelijk. Ik doe bijna al mijn reparaties zelf en onderdelen zijn zeer goedkoop te krijgen, zowel nieuw als op de sloop.

Het auto'tje bevalt me nog steeds prima. Ik kan altijd parkeren, heb nog nooit stilgestaan in 25.000 KM en doordat je de achterbak eruit kan halen is hij echt super functioneel. Ik heb er o.a. al een wasmachine en een 3-zitsbank mee vervoerd :)

Nadelen heeft hij uiteraard ook. Hij maakt vrij veel herrie (ik heb de 4-bak, de 5-bak heeft dit minder). Verder is hij vooral achter vrij stug geveerd door de bladveren. Voordeel daarvan is dat 't ook onverwoestbaar is.

Als ik 't nu opnieuw zou moeten doen zou ik overigens voor een 205 gaan. Die kosten nauwelijks meer maar rijden toch een stuk beter. Neem wel direct een 5-bak! Ik heb es ff op Marktplaats zitten kijken. Een 1.4 versie met een 5-bak een nieuwe APK is wel te krijgen voor 500 euro. Dan heb je echt een prima aankoop lijkt me.

[ Voor 37% gewijzigd door havana op 22-05-2006 13:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:25
Seat Marbella .... heb ik een x in gereden en vond ik beetje eng :/
Mijn starlet EP81 rijdt als een volwassen auto vergeleken met de seat:P

Starlet is da bomb :9~

• Pietjuh
  • Laatst online: 19-11 21:07
Als je weinig wegenbelasting wil betalen, maar toch een snelle wagen, koop dan een charade 1.3 16V. Die zijn behoorlijk snel.

• Metro2002
  • Laatst online: 22-11 09:47

Metro2002

Memento mori

Als ik je een tip mag geven: Citroen xantia zie ik in je OP staan. Let bij de aanschaf van zo'n auto op de onderhoudshistorie m.b.t. het veersysteem. Het is allemaal niet enorm duur per onderdeel maar wel belangrijk dat het onderhouden wordt.

Overigens zijn xantia's 2e hands geen reet waard dus kun je een goed exemplaar voor < 2000 euro echt goed vinden. En dan heb je een 95 of 96'er.

Wat wél een leuke auto is voor het geld: Citroën ZX , comfortabele auto, betrouwbare techniek, (helaas) geen hydrauliek. Of bv een peugot 205, ook leuke auto's en best comfortabel. Of zoals genoemd een suzuki swift. Ik ken de swift die Dreeke te koop heeft staan en is best een aanradertje!
Zou ik zeker overwegen om eens te bekijken.

En anders gewoon een paar middenklasser auto's (ford mondeo, bmw 316, mitsubishi colt / galant)
auto's die best betrouwbaar zijn maar niet erg gewild op de 2e hands markt dus gunstig geprijsd.

Je zult zien dat de meest dure auto's juist die kleine doodskisten zijn (suzuki alto ed) omdat die populair zijn ivm lage wegenbelasting en verzekering, dus ideaal als 2e autootje.

Dat franse auto's per definitie onbetrouwbaar zijn is overigens echt klinklare onzin.
Ben nu aan mijn 4e franse auto bezig (een citroën BX uit 1993 met 2 ton op de klok) en dat ding heeft me nog nooit laten staan, en ik ben er heilig van overtuigd dat ie dat ook niet zal doen.
Je moet ze wel onderhouden hee ;)
mijn vorige franse auto (ook een BX, op LPG notabene) heeft het tot 3 ton uitgehouden alvorens die in de prak werd gereden door de nieuwe eigenaar. Anders reed ie nu nog rond. Ding draaide nog als een naaimachientje.

En roesten doen ze allaaang niet meer.

:)

[ Voor 100% gewijzigd door Metro2002 op 22-05-2006 13:02 ]

• Rum
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Hoeveel auto wil je hebben voor die €1000? Dat lijkt me nou werkelijk geen probleem! Mijn eerste auto heb ik voor €900 gekocht: Een Audi 100 2.3E Limo. Auto genoeg kan ik je zeggen! Heb ik bijna 80.000km bij op de teller gezet (van 190.000 naar 270.000 ongeveer) en toen had hij nog nergens problemen! Ik heb hem weggedaan omdat diesel rijden voor mij gewoon veel verstandiger is. Met 30k km per jaar is benzine (zeker niet zo'n benzine) niet echt financieel aantrekkelijk!

• ephymerous
  • Laatst online: 12:01
Ik vind het persoonlijk niet verstandig te besparen op wegenbelasting, wanneer je een vrij zwaar ongeluk krijgt met zo'n soepblikkie had je maar wat graag meer wegenbelasting betaald. Grotere auto's zijn toch een stuk veiliger dan de wat oudere kleinere wagens. :)

Tel daar bij op de extra ruimte en het hogere comfort, ik heb het geld er iig wel voor over :)

[ Voor 18% gewijzigd door ephymerous op 22-05-2006 16:16 ]

XXXVI

Verwijderd

Ik kies dus met name voor comfort, en dan zit je al gauw op een wat grotere auto.
Maar niet iedereen heeft zijn prioriteiten daar liggen... dus moet er ergens op bezuinigd worden.

• kieltju
  • Laatst online: 16-11 20:40
Even voor erbij:

KOOP GEEN MAZDA 323F!!!!
Die wil ik

Ik heb zelf geen auto nodig maar wil er wel graag een. Daarom hoop ik fraudeverzekerings technisch dat ik met mijn broer een auto kan kopen. Hij rijd toch meer dan ik dus lekker goedkoop.

Na wat rekenen ben ik erachter dat ik ongeveer 60 euro kwijt ben aan verzekering en wegenbelasting. Dan komt er nog onderhoud en bezine bij, en eventueel het afschrijven. Moet toch wel te doen zijn?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

kieltju schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:33:
Even voor erbij:

KOOP GEEN MAZDA 323F!!!!
Die wil ik

Ik heb zelf geen auto nodig maar wil er wel graag een. Daarom hoop ik fraudeverzekerings technisch dat ik met mijn broer een auto kan kopen. Hij rijd toch meer dan ik dus lekker goedkoop.

Na wat rekenen ben ik erachter dat ik ongeveer 60 euro kwijt ben aan verzekering en wegenbelasting. Dan komt er nog onderhoud en bezine bij, en eventueel het afschrijven. Moet toch wel te doen zijn?
Er zijn wel meer 323F's te koop hoor... ;)

Als ik iets niet doe is het samen met een ander een auto kopen... altijd gezeik als je em een keer nodig hebt en het die ander niet uitkomt. Spaar dan óf door óf neem genoegen met een goedkoper model....

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 18:28

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ik rijd liever niet in een soepblikje rond :)
vandaag toevallig 100 km gereden in een mitsubitsi colt uit 92 van een vriend van me. hij betaalt 40 euro verzekering bij zo'n onbekende maatschappij. De auto rijdt opzich lekker. En als je altijd stuurbekrachtiging gewend bent is dat wel even anders. Het is een 1.6 en is vrij pittig kan ik wel zeggen. Over de wegligging ben ik niet helemaal tevreden. Maar dat kan ook door zijn banden komen (iets groter als standaard geloof ik) met de regen van vanmorgen was 120 niet echt aangenaam de auto had de neiging om zelf te gaan rijden. Nu kan dat best zo zijn bij alle vergelijkbare autos omdat een nieuwe vectra gewend ben :D

betreft de audi 80/100 is ook een leuk auto'tje enzoals al aangegeven heb je gewoon wat meer auto onder je kont. En een 10tje wegenbelasting per kwartaal meer is het me wel waard. Ik wil met name de verzekering zo laag mogelijk zien te houden. omdat dat naast de benzine toch de grootste kostepost is.

Ondanks dat ik de 323F een spuuglelijke auto vind gaat mijn voorkeur daar sterk naar uit. Ook lijkt me de E30 leuk maar ik ben echt bang dat ik me daar krom betaal aan verzekering. Kan ik vrijblijvend informeren bij bijvoorbeeld centraal beheer (ouders' auto is ook daar verzekerd) wat een E30 mij gaat kosten ?

Betreft diesel. Ja ik kan niet inschatten hoeveel km ik zal gaan rijden per jaar. DIt omdat ik nu altijd de auto van mn ouders gebruik en die lang neit altijd mee krijg. Als ik eenmaal een eigen auto denk ik wel dat de fiets alleen voor de zaterdag avond gebruikt gaat worden :D

[ Voor 3% gewijzigd door Tusk op 26-05-2006 17:30 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• marccom
  • Laatst online: 22-11 23:49
De verzekering kun je bij CB zo berekenen; https://www.centraalbehee...0160&activiteitId=ACT0001

Erg leuk om is te vergelijken als je verschillende auto's in gedachten hebt. Let ook op gewicht, scheelt je misschien nog in de wegenbelasting ook. http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/ Hier kun je dat heel simpel berekenen.

Whoop!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:15

Emiel1984

Made in NL

marccom schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 01:01:
De verzekering kun je bij CB zo berekenen; https://www.centraalbehee...0160&activiteitId=ACT0001

Erg leuk om is te vergelijken als je verschillende auto's in gedachten hebt. Let ook op gewicht, scheelt je misschien nog in de wegenbelasting ook. http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/ Hier kun je dat heel simpel berekenen.
Deed net is een berekening, centraalbeheer is wel duur hoor ;) .

Klik is hier voor een betere vergelijking van meerdere verzekeringsmaatschappijen;

En over wegenbelasting hier nog een link

Edit :

Vanmiddag een civicje gekocht uit 1991 met 150.000 op de teller. Hij zag er erg 'gaaf' uit. Kon hem gewoon niet laten staan. Maandag ophalen en alles in orde maken kon namelijk niet in 2 auto's tegelijk rijden |:( . Hij paste helaas niet in achterbak van de volvo van m'n vader B) .

Mijn bedoeling was om nog een maandje of zelf 2 te wachten voor de aankoop van mijn eerste autotje maar zo zie je maar weer :+ .

[ Voor 23% gewijzigd door Emiel1984 op 27-05-2006 02:52 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Audi Coupe uit 92/93...2 rooitjes misschien, heb je een vlotte bak.

Of een CRX })

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

@GC_Stef: Hij bedoeld zoveel mogelijk auto voor zo min mogelijk geld, niet andersom :+

Verder zijn alle jappen in principe geschikt als low-budget auto's..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Net even een verzekering afgesloten bij VerzekerUzelf. Kwam duidelijk als goedkoopste uit de bus bij een WA en meer heb ik niet nodig :). Zat nog te denken om WA+ te nemen gezien ik op de veluwe woon maar dat scheelde me 16 euro en dat vond ik net iets teveel.

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/391/civic4is.png

offtopic:
fototje van mijn racemonster _/-\o_ (maandag ophalen :9)

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Volvo 460 oud type ~400 euro. Zijn niet moeders mooiste maar wel degelijk, kijken naar een 1.8 wel met injectie en niet carburateur (die zijn lichtelijk uitgedrukt zwaar klote). Niet kapot te krijgen, natuurlijk wel de achterspatborden bekijken of er roest opzit, en de dynamo,waterpomp,distru riem (als die ooit vervangen is, even vragen of de druk en spanrol ook vervangen zijn, dit kan je veel gezeik besparen, sommige garages nemen het niet zo en doen alleen de riem) controleren. Maar dat is terugkomende klus bij iedere auto. Heb zelf de nieuwe type lang gehad, en heeft me nooit in de steek gelaten op de dynamo na, toen ik hem weg deed had die 260k op de teller.

Tip koop de bak van een oude opa die hem iedere avond binnen heeft gezet en alle onderhoudsbeurten heeft gehad, oke ding is dan wel sloom. Maar binnen 4 maanden heeft die zich aangepast aan jou rijgedrag.

Ik koop nooit een 2e hands auto bij de dealer, prijs gaat nergens over en je weet nooit wat ze er mee uitgespookt hebben. Particulier ben je hier ook niet zeker van, maar van veel aspecten kun je zien of een particulier te vertrouwen is of niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 20:16 ]

Verwijderd

Mijn eerste auto was bijna een Volvo 340 koekblik geweest. Even nagaan hoe zo'n eentje onderhouden is, met name de vario en dan kun je er ff mee vooruit als je geluk hebt. Uiteindelijk kon ik voor zeer weinig een Starlet krijgen en heb ik daar zonder veel problemen het eerste jaar in gereden.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:09:
Ik koop nooit een 2e hands auto bij de dealer, prijs gaat nergens over en je weet nooit wat ze er mee uitgespookt hebben. Particulier ben je hier ook niet zeker van, maar van veel aspecten kun je zien of een particulier te vertrouwen is of niet.
Ik heb hem gekocht bij een garage die o.a occasions verkoopt. Het voordeel ervan was dat ik nu 3 maanden garantie heb. Wanneer de auto technisch niet in orde is en ik meld dat in deze 3 maanden, dan kan ik voor dezelfde waarde als ik deze heb gekocht(mail me maar als je prijs wilt weten) een andere uitzoeken. Mijn bedoeling was overigens ook eerst om het via een particulier te doen maar zoals ik al eerder vertelde, deze ziet er nog wel errug goed uit verder voor zijn leeftijd.

[LTS][MTS][HTS]

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
emiel1984 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:32:
Net even een verzekering afgesloten bij VerzekerUzelf. Kwam duidelijk als goedkoopste uit de bus bij een WA en meer heb ik niet nodig :). Zat nog te denken om WA+ te nemen gezien ik op de veluwe woon maar dat scheelde me 16 euro en dat vond ik net iets teveel.

[afbeelding]

offtopic:
fototje van mijn racemonster _/-\o_ (maandag ophalen :9)
Ziet er goed uit! Hoeveel was je kwijt als ik mag vragen :> ?

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Lefty_38 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:24:
[...]
Ziet er goed uit! Hoeveel was je kwijt als ik mag vragen :> ?
Zal het in de komende minuten e-mailen. Ben niet iemand die t zo ff op een forum plaatst ;) .

[Emiel1984 Break :p ]

Gezien de topictitel hier een leuk weetje . Verzekering kost me 20 euro per maand bij de verzekeraar die het beste was getest door de consumentenbond met het motto "MEESTAL-GOEDKOOP-TOP-5 " (op nr 1).

[ Voor 31% gewijzigd door Emiel1984 op 29-05-2006 10:04 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Je weet dat dat verzekeringsfraude is? Zet hem gewoon op je eigen naam (ook verzekering), of geef jezelf anders om zijn minst op als regelmatig bestuurder.. Als er iets gebeurd en ze komen erachter dat niet je moeder, maar jij altijd met de auto rijdt, ga je nat.. en niet zo'nbeetje ook (en denk niet dat ze er toch niet achter komen, dat doen ze dus wel...)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

[quote]Destruction schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:58:

[Emiel1984 Break :p ]

EDIT:

Iemand toevallig ervaring waarbij de schuldige niet de persoon was die de auto en verzekering betaalde(wat gebeurde er). Ik weet wat er met de premie gebeurt.

[ Voor 86% gewijzigd door Emiel1984 op 29-05-2006 10:05 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Ja je ma is de lul, en die verliest (een deel van) haar no claim korting. Dus rij normaal en gedraag je niet als asociale want onthoudt in je achterhoofd. Als ik het verkloot is mijn ma de zak. En dat wil je toch je ma niet aandoen.

Ik heb mn eerste auto ook op mn ma's naam gehad, gewoon jezelf als regelmatige gebruiker opgeven en niks aan de hand. Wel informeren bij je verzekering, sommige doen er moeilijk over andere niet.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Of een Citroen AXje? Zelf heb ik een 1.1i . Rij 1:18 in de zomer. Simpele techniek waaraan niet veel kapot kan ( behalve de koppakking als je te veel loopt te blazen). Daarnaast issie wat minder spartaans als de eerdergenoemde Seat marbella.
Reparaties zijn makkelijk zelf te doen, zie ook axclub.net

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
koop een Astra F :)

voor rond de 1000 euro kan je een prima exemplaar vinden zonder roest van 93/94. super betrouwbaar die dingen en rijden best oke

de mijne kocht ik voor 950 euro, een '94 1.6 si 100pk met stuurbekr, CV enz. km stand van 175.000 en nergens roest te bekennen

http://afhaeker.net/~phreak/foto/astra_binnenkant.jpg

hele nette auto voor weinig dus.. goed zoeken en je vindt best wat leuks :)
mocht ik deze kapotrijden dan kocht ik weer een astra iig

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

emiel1984 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:04:
[...]

Ervaring mee :+ ?? Vertel.. Eigenlijk ken ik alleen maar mensen die het zo doen.. Daarbij rijd mijn moeder ook wel is in deze auto dus uiteindelijk zullen we er waarschijnlijk evenveel in gaan rijden. Ik heb hem wel betaald maar dan mag ze hem nog wel gebruiken :9 . Zonde als hij veel stil staat maargoed wordt dit niet een beetje offtopic ..
Ask Pixal wat er zoal kan gebeuren als ze je betrappen, dan wil jij (hoop ik) met liefde die 18 euro extra betalen... kosten die je krijgt als het misgaat staan namelijk absoluut niet in verhouding..
EDIT:
Voor de mensen die eroverheen lezen en wel t antwoord weten ;) .
Wat gebeurt er bij schade die door mij veroorzaakt is. Is mijn moeder dan alsnog verantwoordelijk voor de afhandelingskosten. Iemand toevallig ervaring waarbij de schuldige niet de persoon was die de auto en verzekering betaalde(wat gebeurde er).
Volgens mij moet jij bij een schadegeval aangeven dat niet je moeder, maar jij hebt gereden, en dat jij dan verantwoordelijk bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 10-07-2006 12:21 ]

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 16:11
Heb vorig jaar voor 750 euro een citroën ZX 1.4i uit '95 gekocht. 240.000 km op de teller, maar bij 200.000 volledig gereserveerd.
Prima auto's, enigste nadeel is dat sloten echt HELL zijn in de winter. ZX-jes doen het wat mij betreft altijd goed en voor 200 tot 400 wil je vaak nog wel een leuk exemplaar vinden om in de zomer af te jakkeren, alleen raad aan ze voor de winter weg te doen.

Fijnste aan deze auto is dat ik nu 20.000 km verder ben door alleen maar benzine, olie en koelvloeistof bij te vullen! hulde!

• kieltju
Destruction schreef op maandag 29 mei 2006 @ 02:31:
[...]

Ask Pixal wat er zoal kan gebeuren als ze je betrappen, dan wil jij (hoop ik) niet liefde die 18 euro extra betalen... kosten die je krijgt als het misgaat staan namelijk absoluut niet in verhouding..

[...]

Volgens mij moet jij bij een schadegeval aangeven dat niet je moeder, maar jij hebt gereden, en dat jij dan verantwoordelijk bent.
Maar je kan toch gewoon in de auto van een ander rijden, is toch niks verboden aan?

In mijn geval, wat ik hier boven zei, ga ik een wagen kopen met mijn broer. Ik heb dit via de telefoon overlegd (rabobank/interpolis) en ik kreeg te horen dat als mijn broer er naar verwaching meer in rijd er totaal geen probleem is. Nu wil ik wel weten wat er werkelijk zo illegaal aan is?

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
roesten die astra'tjes niet dan?

en gasten hou het ff ontopic met jullie verzerkingsfraude thx :Y)

• GH45T
Tusk schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:55:
roesten die astra'tjes niet dan?

en gasten hou het ff ontopic met jullie verzerkingsfraude thx :Y)
Als je een Astra van na augustus 94 hebt niet nee.

De eerste jaren (1991-1994) was het echt huilen met de pet op maar die daarna zijn best in orde :)

• Maasluip
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

kieltju schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:27:
[...]
Maar je kan toch gewoon in de auto van een ander rijden, is toch niks verboden aan?

In mijn geval, wat ik hier boven zei, ga ik een wagen kopen met mijn broer. Ik heb dit via de telefoon overlegd (rabobank/interpolis) en ik kreeg te horen dat als mijn broer er naar verwaching meer in rijd er totaal geen probleem is. Nu wil ik wel weten wat er werkelijk zo illegaal aan is?
offtopic:
Als degene die de auto verzekerd heeft niet de regelmatige bestuurder is dan kan de verzekering moeilijk gaan doen als een ander er een ongeval mee heeft. Vaak wordt dit gebruikt om de verzekering op te lichten (als in: iemand met een hoog BM percentage verzekert, maar iemand die volgens de verzekering een hoog risico op een aanrijding heeft rijdt er mee).

Signatures zijn voor boomers.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Ik wou ff melden hij rijd geweldig. Hij zuipt nu wel fftjes wat meer dan nodig maar de volgende tankbeurt ff op advies wat V-power erin zodat de motor weer helemaal doorbrand....

hij rook in het begin wat naar de rook maar met het legen van de askbak en de bekleding schoon te maken met een of andere spuitbus geen last meer van.

[LTS][MTS][HTS]

• EMP
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

De auto die hier imo zwaar onderbelicht is is de Peugeot 309.

Voor 750 euro kan je een van de laatste modellen krijgen (ong '91), en met een 1.4 met 75PK op 850 Kg is het een vlot karretje. Hij is wat groter dan de meeste genoemde auto's (205, polo, corsa, en dat is gezien de topic titel neem ik aan gewenst), maar omdat hij precies 850 Kg is valt hij nog net gunstig in de wegenbelating.(751-850 categorie).

Ik heb er zelf 2 jaar in eentje gereden, vrijwel probleemloos, en als er iets kapot was gemakkelijk (en goedkoop) vervangende onderdelen voor te krijgen. Er zit vrij weinig spul op wat kapot kan gaan, en als je een '90 of '91 model pakt, dan heeft hij de revisie van '89 achter de rug, waar ze wat structurele problemen (zoals roest bij de achterklep) aangepakt hebben. Eentje waar de kinderziektes uitgehaald zijn zeg maar.

Ook qua verzekering is hij niet duur, het is namelijk geen populair model (geen hatchback en geen stuurbekrachtiging in te krijgen, waarvoor hij voor sommige mensen af valt). Of jij hem mooi vind is iets persoonlijks natuurlijk. Ik heb mijn model destijds voor € 400,- + kapotte Suzuki Alto uit '85 gekocht, en na bijna 2 jaar heeft hij weer 400 euro opgeleverd. Ik reed er zelf ongeveer 1 op 16 mee (benzine), wat ik ook erg netjes vind.

Een ander alternatief is misschien een Volvo 440. Met 1.8i motor en 982 KG is dat echt een wolf in schaapskleren, en ook al goed te krijgen voor 750-1000 euro. Het verbruik ligt wel wat hoger.

Laat even weten als je wat gekocht hebt!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 14:07

Theimon

Snapte!?

* Theimon rijdt al 3,5 jaar in een ouwe kadett uit '88 voor 150 eurie \o/

Prima gebakje, kost geen donder uiteraard en roest minder dan een Astra GSI waar ie laatst naast op de brug stond voor de APK (daar kwam de bodem onderuit ^^)
Her en der wat knap beunerig laswerk laten verrichten voor een krat bier, nieuw aandrijfhoesje erop laten zetten............als een zonnetje die frikandel! Echte aanrader voor 1ste auto.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

haha, klopt ja, ik heb ook 3 jaar in een E-kadett rondgekart. een 1.3 8v carb. liep goed; altijd starten. Alleen roest ie toch wel behoorlijk op den duur... maar je rijdt wel goedkoop ja

¯\_(ツ)_/¯

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En steeds goedkoper omdat door alle roest je E-Kadett steeds lichter wordt? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Theimon

Theimon

Snapte!?

BackSlash32 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 01:06:
Naja......door al die stukken plaatstaal die er nu tegenaan gebraden zijn, weegt ie misschien wel een tikkie meer ;) Maar ik moet zeggen....voor zn leeftijd roest ie echt niet belachelijk veel. (Viva Tectyl!! ;))

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-11 13:03
Mazda 626 een optie misschien? Veel auto, voor weinig geld. zelfs een snelle GT voor rond de 900 euro staan er te koop. 148 pk en zijn erg betrouwbaar.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

BackSlash32 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 01:06:
Roest is zwaarder dan staal hoor. (8>

Siditamentis astuentis pactum.

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Varienaja schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:31:
[...]

Roest is zwaarder dan staal hoor. (8>
Totdat je het idee krijgt dat je op een zwevend tapijt zit omdat je overal door de bodem de weg onder je door ziet schieten :Y) Dan valt de balans de andere kant op... :)

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
en wat dacht men van een oldtimer, een Kadet C ofzo. geen wegenbelasting. goedkope verzekering
of maken zulke oude autos te veel brokken?

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11 23:29
teacher schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:06:
suzuki swift met kofferbak.

Waarom?
Mensen vinden ze lelijk, dus goedkoop.
Zit (meestal dan) een dikkere 1.6 in.
Verder is het een swift = japanner = weinig gezeik.
_/-\o_

Dat was ook mijn eerste probleemloze auto. De auto ervoor was een fiat nogwat. Wat een rampenbak. Die Swift: zuinig, goedkoop, goedkoop en heb ik zuinig al genoemd? Je wilt er niet dood in gevonden worden, maar ach: lekker belangrijk. Op het eind zat wel mijn kofferbak met duck-tape vastgeplakt. Ik dacht dat een nieuw slot te duur zou zijn. Toch gedaan: € 25.

Goeie auto, wordt je blij van. Vele kilometers mee gereden!

Jan Smit is nu gepromoveerd tot een A4 :*)

Homo sapiens non urinat in ventum

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:31

Vrijdag

De Zwarte

Mijn eerste (en tot nu toe enige) auto was een Fiat Tipo uit eind vorige eeuw :P

Op zich een aardig karretje, 4 deurs, met digitaal dashboard (da's pas stoer) en elektrische ramen voor. Alleen het ding was erg zwaar (zowat net zo zwaar als de Toyota Corolla station van mijn ouders :X ) en reed ook niet erg zuinig. Motorisch echter prima en ook geen roest oid. Maar helaas, na een aanvaring met een hoge stoep met 70Km/h (niet gedronken, niet "sjonnie"gereden) werd de rechterkant wat korter. Er was niets meer aan te doen en daarna heb ik nooit meer een andere auto voor mezelf gehad => studie dus vooral veel met de trein en het was gewoon erg duur.

Vorig jaar hebben mijn vriendin en ik een nieuwe Fiat Panda gereden op vakantie door de Vogezen. Hoewel sommige heuvels wat lastig zijn reed dat wagentje echt heel erg lekker. Ook stuurbekrachtiging, cd speler, elektrische ramen, centrale deurvergrendeling en behoorlijk zuinig. Daarbij ziet het karretje er niet eens zo slecht uit in de nieuwe versie, een soort mini-mpv.
Maar voor TS is het wsl. toch te duur. Momenteel is mijn salaris te laag en heb ik al te veel vaste lasten maar anders zou ik ook kijken naar een auto'tje. Voorkeur zou uitgaan naar een Toyota, Suzuki of Mitsubishi. Een oude Colt is wellicht wel wat voor de TS?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• GH45T
Tusk schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:00:
en wat dacht men van een oldtimer, een Kadet C ofzo. geen wegenbelasting. goedkope verzekering
of maken zulke oude autos te veel brokken?
Kadett C wil ik nog een keer voor erbij kopen :P

Maare, om een goedkope verzekering te kunnen regelen moet je meestal een auto voor dagelijks gebruik hebben. Dan kun je hem als oldtimer verzekeren en mag je meestal niet meer dan 5k km per jaar maken.

wegenbelasting vrij ben je in ieder geval.

Wil je goedkoop rijden, zoek dan een oud dieseltje wat wegenbelastingvrij is. Komt niet veel voor maar bijvoorbeeld Mercedes is nog wel te vinden. Ik heb alleen geen idee of je er veel brokken mee krijgt.

Edit:
Ik snor overigens nog altijd in mijn Corsa uit 1991 met een echte 1200cc motor rond. Kost me met 19 jaar, 1 jaar rijervaring en 1 schadevrij jaar 52,50 per maand aan verzekering en 47 euro per kwartaal aan wegenbelasting. Onderdelen vind je allemaal ruim op de sloop terug, roest moet je behandelen en met 1 liter benzine kom ik ongeveer 14/15 km weg.

[ Voor 20% gewijzigd door GH45T op 30-06-2006 13:24 ]

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Corsa is een goed idee als eerste auto.
Als je ergens een Mercedes Oldtimer kan vinden die eeen beetje o.k. lijkt....ideaal. Mooie luxe auto's (voor die tijd) en ik ben diesels tegengekomen die bijna een 1 miljoen kilomter hadden gelopen.

Kostenloos rijden zal het niet zijn. Zo'n auto heeft onderhoud nodig, maar je bespaard een berg op wegenbelasting en brandstof.

• Chevy454
  • Niet online
Bram77 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:10:
Corsa is een goed idee als eerste auto.
Wel oppassen met de stuurinrichting :X

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Wat hebben jullie allemaal tegen franse autos... ? ok citroens heb ik het zelf ook niet zo op.
maar als je een redelijke peugeot 205 op de kop kan tikken heb je een hele sterke auto, als deze redelijk fatsoenlijk is onderhouden rijd je daar gauw een 500.000km uit ...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
Joepho schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:33:
Wat hebben jullie allemaal tegen franse autos... ? ok citroens heb ik het zelf ook niet zo op.
maar als je een redelijke peugeot 205 op de kop kan tikken heb je een hele sterke auto, als deze redelijk fatsoenlijk is onderhouden rijd je daar gauw een 500.000km uit ...
De 205 is altijd al een sterk nummer geweest. ;)

Maar het klopt verder wat je zegt hoor, vind ik althans :)

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
1e auto:
Fiat panda 1000 fire uit '91 die ik samen met mijn moeder had. Ding hebben we 4 jaar geleden gekocht, inmiddels al 50000 km mee gereden en er is nooit meer stuk gegaan dan een koppakking (lang leve de mensen die zo'n alu blok niet goed warm rijden :X) en een aandrijfashoes. Auto heeft inmiddels een 145000 op de teller staan.

Inmiddels rijd ik er niet meer in rond en is mijn zus aan de beurt, maar het rijdt best ok hoor. Je zit inderdaad wijdbeens (als je net zo lang bent als mij, 1,92m) en van veerring en schokbreking moet je je niet al te veel voorstellen, maar als je een van de latere modellen hebt ben je van de bladveren af en heb je volwaardige stoelen en een bank (niet dat hangmat-model dat je in diverse posities kunt hangen).

2e auto:
Suzuki swift uit '86 met 230000 op de teller. Eigenlijk mag je dat ding geen swift noemen aangezien het een SA-310 betreft. Ding is gemotoriseerd door een 3cyl 1liter motortje dat genoeg pit heeft om vaak als eerste weg te zijn bij het stoplicht. Grootste probleem van deze auto: roest. Reden dat ik hem weg heb gedaan: ik kon van mijn ouders mijn huidige auto over nemen voor weinig.

Ding is onlangs total-loss gereden door de volgende eigena(a)r(es), anders had hij nog gereden (persoon kon het niet laten om niet voor haar te kijken en maar even op een stilstaande Mercedes sprinter in te rijden 8)7).

edit:
Met gillende banden zijwaards de straat binnen rijden... Gaat erg leuk met deze autootjes vanwege kart-alike besturing en weggedrag :*)

3e auto (en huidige):
Ford Escort 1.8D wagon uit '96. Ik haal het voordeel van diesel bij lange na niet, maar het rijdt wel zeer relaxed. Probleem van deze auto: 60PK@1140kg.. need I say more?

Comfortabele auto, veel ruimte en erg betrouwbaar. In dit model worden nog die heerlijk ouderwetse diesel blokjes gebruikt die ook al lagen in het '91 model. Zit niets op, kan dus ook niet stuk.

Deze auto's zijn nog goed te krijgen voor weinig aangezien werkelijk niemand ze wil. Zelfs de benzine modellen (goed opletten met olie- en koelvloeistofverbruik!) doen kosten niet veel.

Prijzen:
1e auto: 11 jaar oud, 87000 op de teller: € 550
2e auto: 19 jaar oud, 230000 op de teller: symbolisch bosje bloemen :+
3e auto: 9 jaar oud, 240000 op de teller: € 1500

[ Voor 5% gewijzigd door [TazZ] op 03-07-2006 10:59 ]

If it ain't broke, fix it till it is...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bakfiets schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:57:
[...]
3e auto (en huidige):
Ford Escort 1.8D wagon uit '96. Ik haal het voordeel van diesel bij lange na niet, maar het rijdt wel zeer relaxed. Probleem van deze auto: 60PK@1140kg.. need I say more?

Comfortabele auto, veel ruimte en erg betrouwbaar. In dit model worden nog die heerlijk ouderwetse diesel blokjes gebruikt die ook al lagen in het '91 model. Zit niets op, kan dus ook niet stuk.

Deze auto's zijn nog goed te krijgen voor weinig aangezien werkelijk niemand ze wil. Zelfs de benzine modellen (goed opletten met olie- en koelvloeistofverbruik!) doen kosten niet veel.

Prijzen:
1e auto: 11 jaar oud, 87000 op de teller: € 550
2e auto: 19 jaar oud, 230000 op de teller: symbolisch bosje bloemen :+
3e auto: 9 jaar oud, 240000 op de teller: € 1500
Ik zeg ook: Escort (diesel). Heb eenzelfde gehad, maar dan uit '91. Het zijn simpele auto's die verbazend betrouwbaar zijn. Heb hem verkocht omdat ik weer student werd. Je moet wel letten op of de bodem niet doorgerot is, verder zijn de bekende gebreken volgens mij allemaal simpel en relatief onschuldig.

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
even een schopje in mijn topicje :)

wat nu als ik het budget verhoog naar een 2000 a 2500 e

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Honda civic,
betrouwbaar en zuinigen je rijdt lekker mee in het verkeer.. En ga voor een standaarmodel, liefst 1.5 met standaardbandjes :P Ziet er niet uit,
maar je bent er bijna zeker van dat afgeragd is zoals sommige civicjes

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Toyota Corolla 1.3 als je zuinig wil rijden, 1.6 als je een snelle wagen wil. Voor de tijd hele moderne motoren (16 kleppers waar VW bijvoorbeeld nog niks mee deed). En in Duitsland jarenlang volgens de statistieken de betrouwbaarste auto geweest.

Ik heb nu zelf een 1.3 versie en die bevalt me prima. Ik heb er inmiddels zo'n 3.5-4k km op zitten en 0,0 aan problemen (die aan Toyota te wijten zijn, 'k heb wel een klapband gehad, maarja...). Lees ook vooral de ervaringen op de autoweek website 's, gewoon gebruikerservaringen. Ze zijn 100% positief.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• kieltju
Ik heb een paar weken geleden een Audi 80 uit '90 gekocht voor 500 euro. Toen ik de wagen kocht kreeg ik van de verkoper al te horen wat er mis mee was, bij controle is er ook niks meer uit gekomen dan dat. Dus ik heb een leuke, vlotte en vooral ruime wagen voor onder de 1000 euro. Netjes toch? :)

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Iblies schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:51:
Honda civic,
betrouwbaar en zuinigen je rijdt lekker mee in het verkeer.. En ga voor een standaarmodel, liefst 1.5 met standaardbandjes :P Ziet er niet uit,
maar je bent er bijna zeker van dat afgeragd is zoals sommige civicjes
Standaardbandjes staan best wel netjes op die auto hoor ;). Ik heb overigens het 3 deurs model..Zie aantal posten terug

Edit:
Plaatje zodat je niet terug hoeft te kijken ;)
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/391/civic4is.png
Ziet er toch strak en dus juist wel leuk uit :Y *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Emiel1984 op 26-08-2006 00:19 ]

[LTS][MTS][HTS]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

een KEVER...

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Zoiets als dit bedoel je ? ;) (filmpje)

KLIKERDEKLIK

[LTS][MTS][HTS]

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11 19:14

yassine

Nothing to it but to do it!

emiel1984 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:30:
[...]

KLIKERDEKLIK
_/-\o_ ZOW die heeft quick in ze reet

Bij het speuren bij Mp kwam ik dit tegen http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/honda/47853006.html Honda CRX Voor een schapelijke prijs als je het mij vraagt. En het zal wel lekker rijden denk ik :)

• GH45T
yassine schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:54:
[...]

Bij het speuren bij Mp kwam ik dit tegen http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/honda/47853006.html Honda CRX Voor een schapelijke prijs als je het mij vraagt. En het zal wel lekker rijden denk ik :)
Een CRX die er zo uitziet voor dat geld?

Moet wel afgetrapt zijn.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Volgensmij bestaat er geen CRX meer die niet afgetrapt is. Maar alleen voor die velgen en het uitlaatsysteem krijg je al meer als hij vraagt (mits in goede staat). Zowiezo een koopje. Lijkt me wel een leuk autotje voor d'r bij, al geef ik niet zo veel om de skirts en spoiler. Zijn super rappe autotjes.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

emiel1984 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:30:
[...]

KLIKERDEKLIK
>:) indeed

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

kieltju schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:14:
Ik heb een paar weken geleden een Audi 80 uit '90 gekocht voor 500 euro. Toen ik de wagen kocht kreeg ik van de verkoper al te horen wat er mis mee was, bij controle is er ook niks meer uit gekomen dan dat. Dus ik heb een leuke, vlotte en vooral ruime wagen voor onder de 1000 euro. Netjes toch? :)
Wat voor uitvoering/moter heb je dan. de meeste 80's uit die tijd die je ziet rijden zijn niet zo vlot namelijk.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

yassine schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:54:
[...]

deze crx is blauw grijs met orgineele kleur zie je niet veel
de crx is verlaagt
17 inc cupvelgen met goede banden
momo sportstuur
zij scurts
vetec achterspoiler in kleur van auto
dubbele cebring uitlaaten 110 mm
radio cd speler
de crx heeft bj 89 kent van 1999 apk tot 28 sept 2007
je kan mij bellen op 0651 426373 verkocht verkocht verkocht
:')

De islam kan uw vrijheid schaden

• Grrrrrene
  • Niet online
Je vergeet de 17 inc cupvelgen nog ;)

Die CRX zou ik lekker links laten liggen, hoe overduidelijk wil je zien dat hij afgeragd is? Hij is overigens al verkocht zo te zien, maarja... Een CRX zou ik echt _nooit_ kopen, naja, heel misschien als ik de verkoper persoonlijk ken. Ik zie nooit iemand normaal rijden in die dingen, iets wat voor een flink aantal opgefokte Civicjes ook geldt overigens (NOFI) :X

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ik wil, netals een golf, ook absoluut geen CRX rijden.

ben nu aan het kijken naar een oude vectra. voor dat geld heb je veel auto voor relatief weinig. en de meeste 4deurs zitten op 1030 kg

• Jellabie
  • Laatst online: 10:35

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

^^
Ik heb net mijn vectra A van '93 verkocht voor 325€...

ok ok... blok was ver op :p

De Nederbelg !

• rimpeldinky
  • Nu online

rimpeldinky

nani?

heb altijd goede dingen gehoord over volvos van de sloop, volvotje denken mensen dat op is dus brengen et naar de sloop, jij koopt op de sloop voor 350 ~ 500 euro de volvo, laat de motor nakijken (ff openhalen dus en lagertjes bekijken/vervangen) en je kan er zo 3 ton weer bijzetten :P

*burp*

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
jellabie schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:49:
^^
Ik heb net mijn vectra A van '93 verkocht voor 325€...

ok ok... blok was ver op :p
ligt dat aan jouw rijstijl of is dat in het algemeen bij een vectra uit dat jaar...

• GH45T
Tusk schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:28:
[...]

ligt dat aan jouw rijstijl of is dat in het algemeen bij een vectra uit dat jaar...
Dat ligt denk ik meer per motorblok verschillend dan per type auto

De Vectra van mijn ouders uit 1995 (oud model) heeft een 1.7 turbodiesel Isuzu motorblok en zit nu ergens op 230.000 KM en dat ding is nog lang niet op, als de rest van de auto het houdt kan er denk ik nog wel eens zoiets bij worden gezet.

De Vectra V6 (2.5 benzine) van de vader van een vriend van me uit 1993 zit ergens op 340.000 KM en dat ding begint nu een paar druppeltjes olie te lekken, komt ook door de rijstijl van die vriend, trappen met een V6 terwijl hij koud is :X

Over het algemeen is bij Opel het probleem niet de techniek maar meer de roest en het feit dat een oude Opel niet veel waard is.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 17:20
Sinds mijn recente aanschaf van een Peugeot 306 kan ik alleen maar zeggen:
Koop een 306!
Voor 2000-2500 moet je een mooie 1.6 xr of xt kunnen vinden van 95-96 in een hele nette staat. En een 1.4 is eigenlijk al genoeg. Een driedeurs XS is natuurlijk ook leuk, maar let wel op afgeragde modellen.
Laat alleen de XN (en zeker de 1.1 zonder stuurbekrachtiging) lekker links liggen.

Hoeveel 306jes zie je nog rondrijden in behoorlijk goede staat en zonder roest... en hoeveel Vectra's A? Sorry, maar bij Opel lijkt het plaatwerk van eind jaren 80 / begin jaren 90 nog slechter dan voorheen. De eerste serie Astra F roest nog harder dan een Kadett E.

(en mijn Kadett E roestte al hard, kun je nagaan...)

Ik heb net deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.tonheijnen.nl/forum/images/306.jpg
Een 1.4i XR 5-drs uit 1994. Deze kostte me 1800 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 28-08-2006 20:45 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

/me meldt zich ook als beginnend autorijder

Sinds november in bezit van rijbewijs, en tot vorige week rond gereden in een deawoo Chevvy :9 . Omdat deze helemaal "op" was kochten we een nieuwe, eisen waren heel simpel
  1. Geen stationwagon
  2. Zuinig
  3. Veilig
  4. Goedkoop
Heb een 1.0 Micra Automaat gekocht, rijd lekker en is zuinig. Op 1 tank nu al 200km gereden en ik ben net over de helft. In eerste instantie wou ik ook geen micra. Maar als je ziet dat onze deawoo Chevvy 40 euro per maand kostte aan wegen belasting, en deze net aan 20. ga ik voor dat geld liever andere dingen doen...

• 3p0x
  • Laatst online: 20-11 16:01
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:40:
/me meldt zich ook als beginnend autorijder

Sinds november in bezit van rijbewijs, en tot vorige week rond gereden in een deawoo Chevvy :9 . Omdat deze helemaal "op" was kochten we een nieuwe, eisen waren heel simpel
  1. Geen stationwagon
  2. Zuinig
  3. Veilig
  4. Goedkoop
Heb een 1.0 Micra Automaat gekocht, rijd lekker en is zuinig. Op 1 tank nu al 200km gereden en ik ben net over de helft. In eerste instantie wou ik ook geen micra. Maar als je ziet dat onze deawoo Chevvy 40 euro per maand kostte aan wegen belasting, en deze net aan 20. ga ik voor dat geld liever andere dingen doen...
Een micra vind ik nou niet echt een veilige auto ofzo :X
Enne 1 op 10 vind ik nou niet zo super zuinig? (uitgaande van een 40l tank volgens autoweek.nl) Maar dat komt voor een groot gedeelte door de automaat gok ik zo.....

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

3p0x schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:11:
[...]
Een micra vind ik nou niet echt een veilige auto ofzo :X
Enne 1 op 10 vind ik nou niet zo super zuinig? (uitgaande van een 40l tank volgens autoweek.nl) Maar dat komt voor een groot gedeelte door de automaat gok ik zo.....
Met een micra moet je is een scherpe afslag nemen bij\op de snelweg. Heb het is een keer gedaan met de vorige auto van een goede vriend. Ik was de bob maar het was nog net zo spannend. Moet wel zeggen dat het vaak erg nette autotjes zijn voor het geld en niet kapot te krijgen zijn.

En 1/10 is idd niet zuinig maar mischien heeft hij wel een poosje stilgestaan. Mijn honda civic gebruikte in de eerste 1500 km ook zoveel en nu rijd ik zo een 500 a 600 op een tank. de 600 ga ik denk ik nog wel halen. Je moet er ook rekening mee houden dat je met de eerste auto overal naartoe gaat ook de korte stukjes in het begin en korte stukjes kosten ook veel benzine. En je moet de auto leren rijden.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

LOL, sentiment...

1e auto Ford Escort XR3i 1991 a 3750 euro (omgerekend) in 1999, 1 jaar plezier en half jaar ergernis van gehad..

2e auto Nissan Micra 1986, 600 euro in 2000, 1 liter 4-bak. Groot, zuinig en prima paasvuur :'(

3e auto Opel Corsa A a 750 euro in 2001, enige ellende remmen welke bleven hangen , ook met gereviseerde klauwen. Weggebracht nadat er een hoop kosten aan zouden komen om hem weer door APK te krijgen (roest aan dragende delen door slecht onderhoud vorige eigenaar) in 2004, 500 euro inruil nog voor gehad.

4e en huidige auto Kia Rio 1.5 sedan full options, nieuw gekocht in 2004 voor 14.500 euro ... Schrijft redelijk rap af helaas, maar nog nooit geen problemen mee gehad in de 65k km dat we er nu mee gereden hebben...

Zucht... Dus budget 2000 euro? Genoeg leuk spul voor te vinden waar je nog lang plezier van kan hebben. Hier in noordoostgroningen (winschoten) zit een handelaar welke regelmatig erg leuke auto's heeft staan in die prijsklasse, varierend van Seat Ibiza's tot Opel Vectra's uit '94 ..

Weet nog een 1986 Toyota Starlet staan met 25k ECHTE kilometers. Echt van een oud dametje , staat bij mn grootvader weg te kwijnen in garage, wordt eens per maand gestart om draaiende delen niet te laten vastslaan.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Goh, ik rij ook 1 op 10 met een motorinhoud die ruim 2x zo groot is en een auto die even zwaar is als twee Micra's...
Nadeel van zo'n 1.0 + automaat is dat je waarschijnlijk nogal vaak het gas diept intrapt zonder dat je het in de gaten hebt. Het motortje moet dan hard werken om een beetje mee te komen en dat kost nogal wat benzine.

Een grote motor met automaat kan best zuinig zijn, maar mijn ervaringen met een kleine motor + automaat zijn alleen maar negatief.

🖥️ | 🚗

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
oude nissan primera met 2.0 blok, zijn niet te verwoesten

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

gewoon een corolla e9 kopen... 1.3 of 1.6, als je je rechtervoet in bedwang houdt maakt dat kwa verbruik niet zo veel uit...

¯\_(ツ)_/¯

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:02

Khaine

Python liefhebber

Ik heb momenteel een Suzuki Swift, en die rijden lekker vlot. Niet zo lekker als de Colt die ik eerst had, maar dit is ook een wereld van verschil.

Mijn 1.3 GS komt uit 1992 en begint wel wat gebrekkige dingetjes te vertonen. Dakraampjes die lekken, de radiator die lekt, lampjes die minder doen etc.
Ondanks dat hoef je het autotje totaal niet te onderschatten bij een stoplicht! Vlot wegrijden kan prima nml. En 35 euro/ kwartaal aan WB , gecombineerd met 30 euro/maand verzekering (voor een 22-jarige) is natuurlijk een lachertje. Ik rijd er vaak nog meer naar wat verdere oorden (200 km heen, 200 KM terug) en was hiervoor 20 liters kwijt. 1:20 Met een 1.3 Swiftje in noodweer ... valt mee he ? 1:10 haal ik ook hoor, maar dan wel volledig binnen bebouwde kom :) .

Naar Breda, vanuit Dordrecht, kost me ook maar 5 liter, voor de heen EN terugreis. Jah, mijn swiftje is wel kick hoor!

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als het een heel klein gaatje is, kun je dat eventueel oplossen met behulp van een dichter,
kun je in vrijwel elke autobedrijf halen, en eventueel bij de halfords,
Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Large/318503.jpg

Is een noodoplossing en geen lange-termijn, maar het zou kunnen dat je er meer dan 10.000 km mee zou kunnen redden.

• Grrrrrene
  • Niet online
beschuitfluiter schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:56:
gewoon een corolla e9 kopen... 1.3 of 1.6, als je je rechtervoet in bedwang houdt maakt dat kwa verbruik niet zo veel uit...
Ik heb nu een E10 (motorisch geloof ik redelijk vergelijkbaar) met 1.3 motor (4E-FE uitvoering), maar verbruik is erg netjes voor een auto van net geen 1000 kg: 1:16 is makkelijk haalbaar als je niet rijdt alsof je op het circuit zit en 1:17.5-1:18 als je _echt_ je best doet :)

Ik zou iig, als je veilig wil rijden, niet voor de allerkleinste auto's gaan. Daar keek ik eerst ook naar, maar die paar euro meer per maand aan wegenbelasting heb ik wel over voor een paar honderd kg staal om me heen ;)

Kijk overigens niet alleen naar formaat, maar ook naar verbruik, betrouwbaarheid (ervaringen op autoweek.nl lezen!) en wat het je kost in de verzekering...

Wat mij bijvoorbeeld opviel was dat een Golf met 1.4 motor uit dezelfde tijd als m'n Corolla flink minder zuinig was en ontzettend traag. Een Volvo was ook al niet bijster zuinig, de Japannertjes deden het wat dat betreft best goed, op Mitsubishi na...

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 30-08-2006 17:36 ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:02

Khaine

Python liefhebber

Iblies schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:06:
[...]

Als het een heel klein gaatje is, kun je dat eventueel oplossen met behulp van een dichter,
kun je in vrijwel elke autobedrijf halen, en eventueel bij de halfords,
[afbeelding]

Is een noodoplossing en geen lange-termijn, maar het zou kunnen dat je er meer dan 10.000 km mee zou kunnen redden.
Dat zit er idd momenteel al in, en werkt super! Garantie tot 12 maanden, aldus het labeltje op het blik :) .
Zo lang wilde ik echter niet wachten, dus hij gaat weg voor iets nieuws, of er komt een nieuwe radiator in :).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Pagina: 1 2 Laatste