Toon posts:

Game Center opzetten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 803 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:13
Misschien is het handig wat sponsers te zoeken :*)
Direct aan fabrikanten vragen, of anders gewoon wat bekende webshops vragen ;)

Laat duidelijk zien dat je echt wat van plan bent, en dat het ook voor hun rendabel is om jou sponseren :>
Maak dus zekr een bedrijfs plan (of hoe zoiets ook heet), en laat je goed informeren zodat je later niet voor verasingen komt te staan. Misschien kan je het samen met iemand anders doen, samen sta je immers sterker.

Ik denk dat als je een 6 aantal systemen bij Dell besteld, je denk ik wel een flinke korting krijgen.
Maar dan zit je weer vast aan Intel based systemen. Terwijl je voor hetzelfde geld een beter AMD systeem kan bouwen ;)

Kijk anders eens in anders Game Center's wat voor PC's ze daar hebben, en hoe ze daar alles hebben ingericht.

Waar wil je het trouwens allemaal gaan doen. Ik denk dat je vast wel wat reserveringen van Tweakers hier kunt verwachten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dubbel Fristie op 15-05-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:49:
[...]

Bouw gewoon zelf je pc's dan kan je voor +-600 euro klaar zijn.

AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) € 101,-
1GB PC3200 DDR (Merkloos) € 62,97
AOpen QF50C (ATX, 300W 24-Pins PSU, Zwart, Window) € 45,46
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 53,50
Asus Radeon X1300 Pro 256MB DDR2 (PCI-e, DVI), EAX1300PRO/TD/2 € 73,66
Creative HS-400 € 18,-
Logitech Cordless Desktop EX 110 € 25,-
Maxtor DiamondMax 10, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ, RoHS) € 54,-
Yusmart 178MP (17", 16ms, D-sub, Speakers, Zilver) € 163,31

Totaal € 596,90
heb er maar 2 aanmerkingen op..
ram kan je beter merkje bij hebben tis tog erg belangrijk bij gaming.. en zoveel betaal je neit extra..
en nooit maar dan ook never nooit nooit draadloze randapperatuur neerzette.. diefstal gevoelig

voor de rest top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
zorg ook dat je een PC Case met minimaal 2 usb poortjes en geluids poortjes voorop heb zitten zodat mensen hun eigen muis en eigen (usb) headset mee kunnen nemen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een paar sterke machines met de populaire games neerzetten niet voldoende is. Tegenwoordig heeft bijna iedereen die games speelt een breedband verbinding thuis liggen en vaak ook de computer die geschikt is voor het game geweld van tegenwoordig, of het nu op 150 of 30 FPS is. Je zult daarom iets extra's moeten kunnen biedden dat jongelui overtuigt die 3 euro (voorbeeldprijs) per uur te besteden i.p.v. thuis te gamen. Ik ken de cijfers van bestaande tenten natuurlijk niet, maar het lijkt me heel erg moeilijk om zo'n 'game-cafe' rendabel te maken.

The game syndicate bijvoorbeeld in Rotterdam pakt het bijvoorbeeld zo aan. Ik ben er jaren geleden een aantal keer geweest, maar volgens mij zijn ze toch wel het bekendste gamecafe van nederland juist omdat ze vaak events en game tournamenten huisvesten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-10 15:25
Het opstarten van een bedrijfje kost zowieso gewoon een zak geld. Ik denk dat je er met alleen sponsers niet gaat komen (of je moet zelf flink gespaard hebben). Dus je zult anders geintjes, als bijv. aandelen moeten gebruiken.
Trouwens op KVK staat erg veel nuttige info voor een starter. De KVK kan erg handig zijn heb ik van andere starters gehoord.

Veel succes met al je plannen! Ik heb altijd erg veel bewondering voor mensen die helemaal in hun ééntje bedrijfje gaan starten, vooral de onzekere toekomst (je weet niet of het aanslaat) lijkt me erg spannend.

Off-topic:
btw het game centrum zal tussen Amsterdam en Utrecht komen te liggen tussen allemaal losse dorpjes in Breukelen... opzich kansrijk denk ik..
Super, das vrij dicht bij mij in de buurt! Rekenmaar dat ik langs kom als 't allemaal draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis ook een superplan.. of het rendabel is is een tweede..

maar als je van plan bent om door te gaan ermee.
geef me een seintje kom het voor je instellen en configureren..

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Creative HS-400 € 18,-

Totaal € 596,90
Systeem is goed, echter die X1300, die trekt F.E.A.R. maar net (met zowat alles op minimaal, ervaring bij me oom, ik wil ook overal gamen...:Y) ) dus qua videokaart zou ik iets hoger gaan zitten dan (X1600??? oid)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-05-2006 00:44 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-10 09:52

jjwa

CZ3 tentmuis

Sponsoring moet best mogelijk zijn denk ik, aangezien de mensen die je langs krijgt binnen de doelgroep vallen van bijvoorbeeld Intel of Nvidia. Dus als die een mooie gigantische vlag opsturen die een muur vult, hebben zij een gigantische reclame hangen daar, jij een stukje aankleding en kunnen ze jou sponsoren met hardware en/of geld.

Als ik trouwens geld ga betalen om ergens te mogen zitten gamen verwacht ik trouwens wel goeie performance. Net als je wanneer je naar de bioscoop gaat in plaats thuis van een DVD'tje te kijken verwacht je ook een veel beter beeld en geluid hebt dan thuis. Koop je nu goedkope kaartjes zul je denk ik relatief snel al kunnen gaan vervangen. Koop je echter wat duurdere kaarten, bijvoorbeeld nu 7900 GT of 1 stapje daar onder, heb je ten eerste in het begin veel leukere performance, dus een pluspunt voor je klanten, en gaan ze langer mee. Ik denk als je gaat vergelijken dat de prijs best vergelijkbaar uit zou komen, bijvoorbeeld dat een kaar van 150 euro 6 maanden mee zou gaan, maar een kaart van 300 euro (7900GT) pas over 12 maanden vervanging nodig heeft.

Over het concept op zich, ik weet niet of het erg goed zal werken in Nederland. Veel mensen hebben thuis wel PC's met een fatsoenlijke verbindingen en dergelijke. Wat voor mij bijvoorbeeld een reden kan zijn om langs te komen is om even een leuk potje deathmatch van het een of andere spel te spelen met wat maten zoals je op een LAN zou doen, maar thuis via internet lang niet zo leuk is.

[ Voor 35% gewijzigd door jjwa op 16-05-2006 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer bedankt voor de reacties! TOP

Ik denk inderdaad ook dat je iets extra's moet bieden tegenwoordig heeft een beetje gamer een goede PC thuis staan en een leuke i-net verbinding.

Ik moet inderdaad eens met een Paradigit of Dell gaan praten kijken wat zei op hardware gebied voor mij kunnen betekenen. Zodat ik daar ook weer kan bezuinigen op de kosten.
Ik heb wel al een ondernemingsplan geschreven moet nog 1 en ander aan verbeterd worden maar het idee ligt er.

Wat dat extra betreft wil er ook een klein horica iets bij beginnen waar mensen wat eten en te drinken kunnen bestellen. (geen drank daar heb je weer een dure horeca vergunning voor nodig!). Maar het lijkt jullie niet verstandig om te beginnen met een iets lagere configuratie voor de pc's zodat ik in iedergeval kan beginnen. Ik kan die bakjes natuurlijk altijd nog opgraden als het eenmaal aan het lopen is ? of lijkt jullie dit geen goed idee ?

Ik hoor het wel
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 15:18
Voor het beheer lijkt het me handig om pc's te nemen met dezelfde hardwareconfiguratie ... kan je een hoop tijd besparen :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk plan. En dat je die ruimte voor nop hebt is erg prettig.

Ik denk ook niet dat je moet beginnen met een stel computers te "kopen" om vervolgens te laten betalen om te mogen spelen erop, en dan ook nog eens dure licenties voor de games moet aanvragen t.b.v. exploitatie.

Je moet denk ik niet commerciëel beginnen en een Lanparty ruimte maken, met barretje enzo.
Zet het op als stichting. geen winstoogmerk. :)

Je vraagt dan ook geen geld voor de toegang, en mensen nemen hun eigen machine mee.
Je zorgt wel voor een nette ruimte, waar je makkelijk je PC kwijt kan en waar al een goed weggewerkt netwerk aanwezig is.

Op de drank en hapjes kan je wat inkomsten maken. Misschien nog wel op andere dingen.
Alles behalve het spelen van de games zelf of de toegang tot die ruimte iig :)
Als er een aantal mensen eenmaal komen Lanparty-en, kan je denken aan sponsoring inkomsten.
Denk aan de lokale computerboer.
Ook kan je een geldpot neerzetten voor de stichting. De doelen bepaal je gezamelijk.
Uit de inkomsten kan je bijvoorbeeld TFT-tjes aanchaffen, zodat mensen niet meer hun eigen schermpje mee hoeven te nemen. Daarna stop je het geld van de stichting in "eigen" machines.

Zolang jij mensen niet laat betalen om die spellen te spelen (of het zijn hun eigen spellen) dan doe je niets illegaals en moet je gewoon zorgen voor een licentie per spel, per machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 11:24
ook een spel wat handig er om er op te zetten is: americas army, volledig gratis dankzij sjors dubbeljoe boes. Tevens zou ik met bv MS contact opnemen of ze niet de itnresse hebben om bv X360 zone in te richten met bv een compleet systeem en 1 of 2 demo pods. Voor die 360 zone kan je dan maybe een klein beetje geld vragen maar die demo pods niet. Ook een snoep automaat met bv prepaid kaartjes voor wow er in kan handig zijn.

Met alleen gamen zal je het niet gaan redden vrees ik. Let trouwens ook op roken/niet roken beleid.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:01
Misschien een idee,

Als optie zou je next-gen consoles kunnen neerzetten ipv PC's (X360, Wii,PS3)
Denk dat dat juist net wel die extra toegevoegde waarde zou kunnen hebben om mensen de deur uit te laten gaan om een spelletje te spelen, mits je het slim aanpakt.

Klanten kunnen eventueel de full versie van nieuwe games een aantal uur spelen en op basis daarvan een game (bij jou zelf) aanschaffen voor thuis. Hier werf je ook extra inkomstern door naast de verhuur van machines en inkomsten uit consumpties ook games en assecoires te gaan verkopen.

Console kan je eenvoudig tegen elkaar spelen, over een netwerk wat er ligt, hang een beamer aan het plafond zodat iemand (tegen meerpijs natuurlijk) op een groot beeld bv een potje wii tennis tegen elkaar speelt. Schaf wat X360 stuurtjes aan en organiseer een forza/pgr competitie met een leuk prijsje (ze betalen toch de huur van de machine om mee te doen), wees een beetje ondernemend en creatief, dan kom je een heel eind!

Daarnaast zijn consoles financieel gezien toch wel vrij interessant. Zijn goedkoper in aanschaf als een pc, afschrijving is lager, de levensduur is langer en de onderhoudskosten zijn ook lager aangezien je minder moeite hoeft te steken in het beheer daarvan.

Misschien de moeite waard om is te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja weer allemaal goede ideen zie ik! bedankt!

Het idee van geen pc's kopen maar mensen met hun eigen pctje laten komen lijkt me om te beginnen een goed plan. Alleen ben ik neit zo thuis in dit LAN party gedoe.

Worden er veel dingen georganiseerd ? is er uberhaupt belangstelling voor ? en willen de mensen gaan slepen met hun pctjes ?
Wel heel voordelig lijkt het me dat je geen pc's hoeft aan te schaffen in het begin dat vergroot de kans om te beginnen!!!

Hoef je helemaal GEEN licenties te kopen als je de mensen met hun eigen pc laten spelen over mijn netwerk. Dat de mensen dus zelf een origineel geinstaleerde game op hun pc hebben staan en alleen maar hoeven in te pluggen op het netwerk ?

Dit zou enorm schelen in de kosten! Verder ga ik dan inderdaad drink en etenswaar verkopen op de LAN party's...
Maar mijn grootste onzekerheid hierover is of er daadwerkelijk mensen met hun pc gaan slepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij een goede gelegenheid kan bieden voor lan-party`s wel.

een lan party in een gehuurde ruimte is altijd leuker dan bij iemand thuis.

daarnaast is een investering in advertenties gewoon bittere noodzaak, aangezien je al bespart op je ruimte kan je dat geld investeren in advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10 12:50

Eijkb

Zo.

Hmm, wat ik me bij een game center voorstel is toch iets meer dan 6 medium PC's en 1 console. Hier in de buurt (Merksem, Belgie) zit een soortement van gamecenter welke verkoop van games (PC / Console), randappartuur en LAN / internetcafe inéén doet. De 12 PC's die daar staan zitten dagelijks vol met kiddo's van 15 / 16 jaar die zelf geen budget hebben om thuis een high-end PC te bezitten. De configuraties daar zijn best oké (idd 6600 kaarten zoals vaker vermeld, maar die zitten er al een tijdje in dus niet gekocht als budget oplossing).

Met andere woorden: Ik zou persoonlijk investeren in goede PC's en dan wat meer als je de ruimte hebt! En daarnaast je inkomsten halen uit verkoop / verhuur van games, randapparatuur en evt. snacks, snoepgoed en drankjes.

En natuurlijk actief bezig zijn met Clans, lans, competities en dergelijke om de boel actief en eneverend te houden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Geweldig idee :)

Ik denk dat er best wel animo voor is ook. Als je een lan wil geven voor vrienden is het lastigste toch altijd een goede locatie vinden.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:59:
Hoef je helemaal GEEN licenties te kopen als je de mensen met hun eigen pc laten spelen over mijn netwerk. Dat de mensen dus zelf een origineel geinstaleerde game op hun pc hebben staan en alleen maar hoeven in te pluggen op het netwerk ?
Ja dat klinkt inderdaad leuk op papier. Let er wel op dat de games die mensen meenemen in de praktijk vaak iets minder legaal zijn. Dit kan voor jou echter geen probleem zijn mits je duidelijk aangeeft in je voorwaarden dat je hier niet aansprakelijk voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat het beste is om te beginnen met het organiseren van LAN party's in de gratis ruimte die ik nu heb. Zo kan ik zeker in het begin de kosten enorm drukken!!!

Ik ben dan inderdaad van plan clans ta raadplegen en veel reclame te maken. Ook tournamenten en evenementen moeten georganiseerd worden...

Maar nog steeds de vraag over die licenties bij LAN party's heb je die wel of niet nodig als iedereen zijn origineel geinstalleerde game meeneemt ? op hun eigen pc ?

Nee ik ben dus inderdaad niet aansprakelijk te stellen voor het te ronde doen van illigale copietjes...

Dit forum heeft me op een hoop nieuwe ideen gebracht gaat u zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:19

Qwerty-273

Meukposter

Om je klanten langer binnen te houden is een comfortabele stoel ook een belangrijke factor. Als je een budget stoeltje neer zet waar je net een uurtje in kan zitten is het niet de moeite. Dan speel je een aantal rondes en dan ga je weg omdat je rug/nek/armen zeer doen.
Denk ook na over een nette afwerking van de tafels/plekken als je in het begin gaat richten op LAN partys. Elke tafel/plek voorzien van voldoende stopcontacten (1 pc, 1 monitor op zijn minst per plek) en de bij behorende groepen in de meter kast. Daarnaast ook een weg gewerkte netwerk aansluiting. Dus dat je alleen een wall-outlet hebt waar ze bij kunnen en de rest netjes achter slot en grendel. Geen gerotzooi dat handige henkie een aantal kabels heeft omgewisseld oid.
Tja en verder kan je kijken naar sponsering van andere bedrijven die zich voornamelijk op jongeren richten. Denk aan advertentie posters aan de muur enz. In ieder geval succes met het opzetten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben direct aan zoeken geblazen... :)

Wat zou je op een LAN party verwachten kwa netwerk ?

Ik zelf dacht eerst aan 1 gbit switches waar de mensen via UTP op kunnen inpluggen..

Maar heeft een 1 gbit switch zin als mensen maar een 100 mbit netwerk kaartje in de pc hebben hangen ? dus zou ent zogoed goedkopere switch van 100 mbit kunnen nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:14
Voor je clients is een *GOEDE* 100mbit switch een goede oplossing en ruim voldoende om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:57:
Maar heeft een 1 gbit switch zin als mensen maar een 100 mbit netwerk kaartje in de pc hebben hangen ? dus zou ent zogoed goedkopere switch van 100 mbit kunnen nemen ?
er zijn anders al genoeg pc's die een 1gbit netwerkpoort hebben
voor games is dit echter niet nodig. voor filesharing zou dit echter wel weer fijn zijn.
1gbit switch (16 poorten): http://tweakers.net//pricewatch/132756
ook heb je mischien een accespoint nodig voor draadloos

[ Voor 13% gewijzigd door bartje321 op 16-05-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:23

inXs

known as inXs

Misschien ben ik de enige die het raar vindt, maar je wilt een game center opzetten, maaaaaaar de pc's mogen maximaal 600euro oid kosten? En je wilt ze misschien zelfs nog van marktplaats halen, omdat je zuinig wilt zijn? Sorry hoor, maar als ik in een game PC komt, of heen wil gaan, dan ga ik daar heen omdat er rete stoere en snelle bakken staan.. Ik ga niet in een game cafe een spel spelen op 800x600, omdat het anders niet lekker draait.

Ik weet ook niet hoe oud je bent en hoeveel geld je erin kan steken, maar ik denk dat het handig is dat je even een budget bedenkt bijvoorbeeld en gaat nadenken waar gamers op af komen.. Hier mijn lijstje dus:

- lekker snelle pc's, met mooie 19" tft's
- goede stoelen, anders heb je na een half uur rugpijn
- goede externe hardware, zoals muizen en dergelijke
- goede bureaus om aan te zitten
- gezellige sfeer, eventueel wat planten, bepaalde game thema's op de muren
- inderdaad even wat anders, dus een PS2, cube, xbox bijvoorbeeld
- eten en drinken (veel red bull?)
- headsets
- goede reclame, eventueel via foldertjes en dergelijke
- goede licenties voor de windows en games
- en tja uiteraard de goede spellen ;)

Maar nogmaals, besparen op computers is in mijn ogen in een game café, not done zeg maar....

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is het ook handig om dit samen met iemand te doen want met 2 personen heb je natuurlijk ook meer budget als in je eentje he!? maar leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:03:
[...]

heb er maar 2 aanmerkingen op..
ram kan je beter merkje bij hebben tis tog erg belangrijk bij gaming.. en zoveel betaal je neit extra..
en nooit maar dan ook never nooit nooit draadloze randapperatuur neerzette.. diefstal gevoelig

voor de rest top
Daar heb je gelijk in, van die draadloze randapperatuur.
Maar dat geheugen is net zo goed als merk geheugen waarom meer betalen als het gewoon goed is. :?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hoogie2004 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:42:
[...]

Systeem is goed, echter die X1300, die trekt F.E.A.R. maar net (met zowat alles op minimaal, ervaring bij me oom, ik wil ook overal gamen...:Y) ) dus qua videokaart zou ik iets hoger gaan zitten dan (X1600??? oid)
Volgens mijn wilt hij geen fear aandieden, en juist wat ouderen spellen
UT2004, age of empire, CS, ...... deze spellen zullen wel goed draaien.

En het systeem is nog naar eigen mening aan te passen.(was maar een voorbeeld ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 16-05-2006 13:06 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
mad_max234 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:58:
[...]

Daar heb je gelijk in, van die draadloze randapperatuur.
dan hang je toch een stevige kabel of ketting aan je draadloze apperatuur zodat deze niet gestolen wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Misschien is ook een idee om de locatie te splitsen, mits je meerdere ruimtes hebt/kunt creëren. Denk hier vooral aan 1 ruimte waarin je wat PC'tjes van de zaak hebt staan. Vervolgens kun je een andere ruimte gebruiken voor reserveringen, of in geval van clans, een ruimte met netwerk verbinding en monitoren. De PC kunnen ze dan lekker zelf meenemen (voor de pimps onder ons is dat toch een must, lekker opscheppen :P), de monitor stel jij dan beschikbaar.

Voordeel daarvan is toch echt dat je inderdaad een aantal PC'tjes hebt staan voor de mensen die niet de moeite willen nemen om hun eigen ding mee te sleuren, maar dat je ook gemakkelijk een aantrekkelijke locatie bent voor een LAN-party. Daarbij denk ik toch dat voor de "doe-het-zelf"-ers de drempel vooral ligt bij het meesleuren van een monitor. Die dingen zijn of te groot (CRTs), of nogal gevoelig voor krassen e.d. Een PC kast zelf kan echter flink wat hebben en valt nog best mee te nemen.

Wat die monitoren betreft kun je dan prima uit de voeten met een 17" TFT met lage responsetijd om ghosting te voorkomen. tussen de 8 en 12 ms moet prima te doen zijn (en dan is er altijd nog de productsurvey). Dat kost je dan wel ruwweg 200 euro per scherm (heb je hier en daar zelfs een 19" voor), maar CRTs trekken mensen niet zo snel denk ik.

Overigens is het hele rook-policy ook een interessant punt. Wil je een ruimte gaan splitsen in een niet-roken en roken zone (ala de Mac)? Of wil je het bv helemaal verbieden. Vanuit het niet-rokers perspectief zou ik in ieder geval niet graag in de stank van een ander zitten, maar ik kan me voorstellen dat bepaalde klanten graag willen roken tijdens het gamen (of in ieder geval dicht in de buurt).

Ook het hele eten en drinken beleid is een punt op zich: je zit nl met de mogelijkheid dat men dan morst (en zodoende apperatuur naar de haaien kan helpen). Besides, een ongelukje zit in een klein hoekje. Misschien dat je iets van beschermende hoesjes of zo kunt vinden, maar voor een toetsenbord is het wat lastiger (snelheid en grip is een must).

Wat betreft het console gebeuren kun je ook leuke dingen doen idd. Denk hierbij eventueel aan de controllers van de Xbox 360 die ook op een PC aangesloten kunnen worden (eventueel een extra optie als het goed loopt/boert). Maar goed, gezien je huidige gamelist heb je weinig aan een controller natuurlijk. Maar ja, het kan handig zijn om er in de toekomst rekening mee te houden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Iemand noemt hier de TGS in Rotterdam, maar wat ik daar toch wel mis is een aparte niet rokers sectie of tenminste een manier om al die rook weg te zuigen naar buiten :/

Verder hebben ze daar heerlijke stoelen en lekker 19" Samsung 959NF CRT beesten en dat zijn wat mij betreft de 2 belangrijkste punten :P

Verder geen hoesen oid over het toetsenbord en ik zou wel de muismatten weglaten tenzij je deze gesponsort kan krijgen, want die dingen worden super vel gejat heb ik het idee ...

Verder uiteraard iedereen een eigen werkende headset voor het betere teamwerk ;)

En je zal toch echt aan videokaarten zoals de 7900GT moeten gaan denken vrees ik !!
Daar komen de mensen voor en toen ik te horen kreeg van een TGS medewerker "Niet de instellingen te hoog zetten dat trekt de computer niet" terwijl ik UT2K4 wou spelen/testen met een vriend zat ik echt van "WTF?!?!? Daar kom ik toch voor :? "

Succes!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik begrijp dat je als je naar een game center gaat je wel kwaliteit wilt zien!!

Ik denk toch dat het voor mij eerst verstandig is om te beginnen met LAN party's te organiseren waarbij mensen met hun eigen pc komen om de kosten te drukken. Als het eenmaal loopt kan ik eventueel GOEDE pc's aanschaffen zodat niet iedereen z'n pc mee hoeft te nemen. Voor de LAN party's zal ik dan wel wat schermpjes tft moet kopen zodat ze geen grote CRT monitoren mee hoeven te slepen...

Wat roken betreft is verboden binnan althans maar 15 stappen zetten en je staat buiten ( maby afdakje maken voor de hardcore rokers :P) maar binnen verboden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
nero355 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:32:
Verder geen hoesen oid over het toetsenbord en ik zou wel de muismatten weglaten tenzij je deze gesponsort kan krijgen, want die dingen worden super vel gejat heb ik het idee ...
Calimero-marketing! Zet er een of ander mooi stukje graphics op en dan je website! Leg ze wat mij betreft in een bakje bij de uitgang, zo duur zijn die dingen niet. Een muismat blijft vaak lang liggen en is zeer toepasselijk voor je doelgroep!

Overigens zat ik me net te bedenken dat je wat betreft je bedrijfsmatige idee je hier: http://higherlevel.nl misschien meer kunt vinden. Dat forum gaat echt over ondernemen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

bartje321 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:07:
[...]

dan hang je toch een stevige kabel of ketting aan je draadloze apperatuur zodat deze niet gestolen wordt :+
Dat 's een goeie. :D

Maar zonder dollen, ik denk dat je best nog een hoop korting kan krijgen als je 6 systeempjes haald.
En probeer de winkel gelijk als sponser te krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door mad_max234 op 16-05-2006 14:17 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt een Game Center zou willen opzetten, dan zou ik je advieseren om te kijken naar de game syndicate in Rotterdam of Den Haag. Mischien kan je met hun praten over hoe hun het hebben aangepakt toen ze begonnen. Hier hebben ze het in mijn ogen goed geregeld, ze hebben daar confortabele stoelen, goede pc's, veel games, en er worden veel compo's georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:21:
Als je echt een Game Center zou willen opzetten, dan zou ik je advieseren om te kijken naar de game syndicate in Rotterdam of Den Haag. Mischien kan je met hun praten over hoe hun het hebben aangepakt toen ze begonnen. Hier hebben ze het in mijn ogen goed geregeld, ze hebben daar confortabele stoelen, goede pc's, veel games, en er worden veel compo's georganiseerd.
FF vraagje wat zijn "goede pc"?

games hebben ze genoeg.
PC Games
nieuw: Ghost Recon: AW
nieuw: The Sims 2
nieuw: F.E.A.R
nieuw: Myst V: EOA
Age of Empires 3
Battlefield 2
Battlefield Vietnam
C&C Generals
C&C Generals Zero Hour
Call of Duty
Call of Duty - United Offensive
Call of Duty 2
Condition Zero
CounterStrike
CounterStrike: Source
Far Cry
Half Life 2
HL2: Deathmatch
Medal of Honour
Need for Speed
Quake 4 - LAN
Quake III
Ricochet
Soldier of Fortune 2
Topspin
Trackmania Nations ESWC
Unreal 2K4
Warcraft III
Warcraft III - The Frozen Throne
Wolfenstein: ET
World of Warcraft

PS2
Darkwatch
DBZ - Budokai Tenkaichi
Fifa 2005
Fifa 2006
Fifa Street
Gettin\' Up
Ghost Recon 2
Ghost Recon Advanced Warfighter
GTA San Andreas
Moto GP 4
Pro Evolution Soccer 5
Sonic riders
Tekken 4
The Matrxi - Path of Neo
:P
En hoeveel pc hebben die gasten daar staan?

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 16-05-2006 16:41 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Je zou evt. ook kunnen rekenen met "werkplekken" om een beter kostenoverzicht te krijgen. Bv:
- PC + randapparatuur (medium): 1200 euro per werkplek.
- Bureau, infrastructuur (netwerk / elektriciteit), stoel: 800 euro per werkplek
- Verzekering: geen idee.

Dus 2000 per werkplek / verhuurbare plek lijkt me niet eens overdreven veel als ik alles meeneem wat ik zo even snel kan bedenken met een ruwe schatting kwa benodigdheden / prijzen.

En dan heb je dus een kale zaal met die werkplekken! Al met al zit je met een 6 werkplekken zo op 20.000 euro investering (bar / koelkast / aankleding / verzekering pand) en dat dus alleen als de huur niet van toepassing is.

Ofdat je het uit kunt zingen met LAN parties is maar de vraag. Dan zal je eigenlijk ook al de investing moeten doen in de lokatie, bovengenoemd rekenvoorbeeld gaat dan uit van 8000 euro voor bar, sanitair, e.d. exclusief infrastructuur. Want wil je doorgroeien van LAN parties naar gamecenter moet je kwaliteit bieden om winst te kunnen maken.

Maar goed, kan natuurlijk niet in je portomonnee kijken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zou doen:

- Zorg voor een goede internet verbinding!
- Goed ingedeelde bureaus zodat je makkelijk kan spelen als clan.
Hiermee kan je clans aantrekken die wedstrijden willen spelen. En voor kleine lans heb je dan een leuke ingerichte ruimte waar mensen zelf hun pc's moeten meenemen. Later kan je nog monitoren gaan aanschaffen, ik speel liever op mijn eigen maargoed.

- Zet een paar el cheapo pc's neer voor internet/chatten
- Zet een paar consoles neer (liefst de nieuwen)
Hiermee trek je wat extra publiek, heb je die extra's waarom je naar een "Game Centre" gaat.

- Probeer de consoles, de el cheapo pc's gesponsord te krijgen of wat anders, maar daar liggen dan je eenmalige kosten
- Zorg dat je wat versnaperingen en drankjes/blikjes kan verkopen. Verboden zelf mee te nemen ofcourse.

Verder relaxte bureastoelen neerzetten voor de zelf mee te nemen pc's.

Als het een beetje loopt kan je gaan denken aan monitoren en beamers.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Eijkb schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:40:
Je zou evt. ook kunnen rekenen met "werkplekken" om een beter kostenoverzicht te krijgen. Bv:
- PC + randapparatuur (medium): 1200 euro per werkplek.
- Bureau, infrastructuur (netwerk / elektriciteit), stoel: 800 euro per werkplek
- Verzekering: geen idee.

Dus 2000 per werkplek / verhuurbare plek lijkt me niet eens overdreven veel als ik alles meeneem wat ik zo even snel kan bedenken met een ruwe schatting kwa benodigdheden / prijzen.

En dan heb je dus een kale zaal met die werkplekken! Al met al zit je met een 6 werkplekken zo op 20.000 euro investering (bar / koelkast / aankleding / verzekering pand) en dat dus alleen als de huur niet van toepassing is.

Ofdat je het uit kunt zingen met LAN parties is maar de vraag. Dan zal je eigenlijk ook al de investing moeten doen in de lokatie, bovengenoemd rekenvoorbeeld gaat dan uit van 8000 euro voor bar, sanitair, e.d. exclusief infrastructuur. Want wil je doorgroeien van LAN parties naar gamecenter moet je kwaliteit bieden om winst te kunnen maken.

Maar goed, kan natuurlijk niet in je portomonnee kijken.
Dat moet toch goedkoper kunnen, volgens mijn is de TS niet vanplan het (gelijk) zo professioneel aan te pakken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 13:37
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:27:
Ok thnx voor de reacties tot nu toe! Hier heb ik heel veel aan thnx!.
Wat de beveileging van het netwerk betreft gaat zeker wat geld inzitten zowiezo moet er een goed netwerk liggen om alles goed te laten draaien. Verder had ik van Reborn kaartjes gehoord maar heb me er nog niet in verdiept. Wil eerst eens kijken of het "iets" kan gaan opleveren.

De pc's waar jullie het over hebben gaan toch als snel naar d e700-1000 euries per systeem ? dit vindt ik eiegenlijk te duur ( ja ik bent zunnig)...

btw het game centrum zal tussen Amsterdam en Utrecht komen te liggen tussen allemaal losse dorpjes in Breukelen... opzich kansrijk denk ik..
Hey PMZ, dan kom ik zeker een keertje bij je gamen, ik woon namelijk in Maarssen.
Tevens kan ik je wel helpen aan pc's.
M'n werk is partner van Fujitsu Siemens, en we hebben daardoor de beschikking over ex-demo computers. deze zijn 2of 3 keer ingezet als demonstratiecomputer en worden daarna met fixe korting aan de partners verkocht.
Dan kan je voor € 690,- een Scaleo T incl. 17" TFT.
Specs: Pentium 3.2GHz
1GB geheugen
256MB videokaart
DVD Double layer rewriter.

Voor € 50,- minder heb je dezelfde met 15" beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt zeker goed en iedereen is natuurlijk welkom!!! :)

Maar ik ga in eht begin geen grote uitgaven doen wil eerst zien of er in deze regio wel belangstelling is voor deze activteit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 19:08
Enkele pointers mbt dingen die ik gezien heb in dit topic:

- neem GEEN draadloze keyboards :+
- neem GEEN asrock mainboard
- zorg voor videokaarten die toch wel even meegaan (toch wel minimaal 6600gt)
- sponsoring deals zoeken?
- maak zowiezo een plan
- neuzel ff rond op www.kvk.nl
- er zijn een HOOP regels in nederland :P (veiligheid etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

MazeWing

The plot thickens...

Ik denk dat je echt moet investeren wil je zoiets van de grond krijgen. Want mensen willen het natuurlijk wel beter hebben dan bij hun thuis. En omdat jij in het begin geen grote uitgaven wil doen, lijkt het mij niet echt mogelijk om mensen te overtuigen daar te gamen.

Wat je denk ik nog het beste met de ruimte kan doen is een netwerk er neer zetten en een mini bar en werkplekken en dan verhuren voor lan party's e.d. Maar dan nog zul je zeker rond de 3000-4000 euro kwijt zijn (wil je het goed doen)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

een 6600gt gaat het echt niet meer redden hoor. Een beetje gamer wil op een 17" of groter scherm gamen en ook native als het kan. Dus zit je al vast aan een 1280x1024 resolutie. Daarbij willen mensen het ook een beetje vloeiend hebben draaien en willen mensen ook nieuwe games spelen. En vergeet het maar om FEAR of de nieuwe Age of Empires, of Oblivion, etc. op 1280x1024 vloeiend te draaien, zonder het uit te laten zien als een spel uit 1990.

Je zult dus echt een stuk betere computers nodig hebben dan de meeste thuis hebben staan. En ik denk dat je dan al snel tegen de x1900 en geforce 7900 kaarten aanloopt.

Mijn advies: laat heel dit idee varen en begin een wiet plantage in de ruimte ;)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Opzich heeft je plan best veel kans van slagen omdat je gewoon een enorm voordeel op de concurrentie hebt met je locatie van 0 euro. Begin als je geen kapitaal kunt vergaren gewoon met een aantal X-box'n en playstations en kijk een of je iets van de grond kunt krijgen. Daarnaast kan je om te beginnen eens een simpele opzet maken waar mensen zelf hun systemen mee kunnen nemen. Indien het een beetje loopt merk je ook waar jouw doelgroep nou precies op zit te wachten. Misschien spreek je wel een enorme groep console-freaks aan en zitten ze totaal niet te wachten op snelle videokaarten maar juist op de "retro" gameconsoles!

Normaal gesproken doe je dit soort dingen overigens met een stuk meer marktonderzoek maar ik denk dat je dit ook gewoon eens kunt proberen. Voor een 2000 euro kan je van start gaan in principe als je het doet zoals beschreven. Begin eens met het uitzoeken van de onderdelen in het stappenplan en post de resultaten eens, dan kunnen wij je meer concreet commentaar geven!: http://kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=44818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tristan,

Ik heb al veel utigezocht met de kamer van koophandel!
Ben bezig een ondernemersplan aan het schrijven en ik ga binnekort met de gemeente contact opnemen om afspraken te maken en wat regels binnen onze gemeente vast te stellen.

Een ander idee van mij was inderdaad om de oude nintendo 8-bit t/m playstation 1 en wat consoles er tussen in neer te zetten zodat mensen ook wat anders kunnen doen :P Ik weet alleen niet hoe de belangstelling hiervoor is maar dat kan je natuurlijk gewoon proberen... Verder de next-gen consoles zou ik ook kunn neerzetten op een bepaald moment.

Op deze manier dus beginnen met LAN party's en uitgroeien tot iets wat op een game cafe, game center lijkt is voor mij de ideale manier omdat ik geen huur kosten heb zal het mij maandelijks weinig gaan kosten.

BTW vinden jullie het NOODZAKELIJK dat er op een LAN party van 1 dag een internet verbinding is of is het netwerkje voldoende ? Wil namelijk niet meteen een internet verbinding van 100 euro per maand aanleggen als er geen kip komt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Creative HS-400 € 18,-

Totaal € 596,90
Pacman zal hier goed op draaien >:) :o

okok sorrie hiervoor :), kijk ook naar goede bureau's ( in TGS hebben de verhogingen voor de monitoren, hierdoor krijg je zeer weinig ruimte voor je toetsenbord en muis/muismat ) dit stoord mij verschrikkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:19:
BTW vinden jullie het NOODZAKELIJK dat er op een LAN party van 1 dag een internet verbinding is of is het netwerkje voldoende ? Wil namelijk niet meteen een internet verbinding van 100 euro per maand aanleggen als er geen kip komt :)
Lijkt mij wel. Mensen willen toch ff mail checken, msn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Internet is noodzakelijk. Al is het alleen maar om voor jezelf de boekingen van klanten e.d. uit te lezen. Gewoon een DSL abbo is voldoende. Eventueel kan je voor internetten zelfs tikken gaan rekenen o.i.d. als je eenmaal wat verder bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:24:
[...]

Pacman zal hier goed op draaien >:) :o
Laat dit soort opmerkingen maar en probeer iets bij te dragen aan dit topic.
Als je nou ff aan had gegeven wat er dan nog nodig was, was het niet zo }:O opmerking geweest.

en verder is alleen de videokaart niet voldoende, om de domme gehypede fear te spelen.(snap niet waarom dat perse moet heeft de TS ook niet aangegeven, maar goed)

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 16-05-2006 16:36 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:29:
[...]

Lijkt mij wel. Mensen willen toch ff mail checken, msn etc.
4mb lijntje moet meer dan voldoende zijn, voor 6 pc's ;)

edit/
Oeps edit vergeten.

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 16-05-2006 16:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 1500,- voor een game systeem al een te groote investering vindt, kan ik je met zekerheid vermelden dat je het niet gaat redden. Zorg voor een start kapitaal van minimaal een halve ton. Anders zul je nooit verder komen dan wat gehobby. Hier een paar puntjes waar je niet aan ontkomt.

- Zet een degelijke business plan op.
- Informeer bij de gemeente of je uberhaupt op de locatie waar je wilt beginnen, een bedrijf/winkel
mag starten.
- Laat je informeren over de juridische en financiele risico's
- Stel een kosten plan op.
- Regel de benodigde vergunningen
- Laat een website bouwen met een online reserverings systeem.
- Ga naar de bank sluit een lening af.
- Richt je bedrijf in conform de regel/wetgeving.
- Adverteer je gek.
- Bid op je knietjes dat je bedijfje langer dan 1,5 jaar standhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok internet hoeft dus geen reuze abonnement te zijn zodat mensen ook online goed kunnen gamen ?
Op de LAN party draait het vooral om het spelen over het netwerk... dus een abbonement van een euro of 30 is voldoende ?

Ik denk dat ik nu een aardig idee krijg van hoe het er in het begin uit zal gaan zien...
Gewoon een aardige ruimte waar eens stuk of 10-20 man op een netwerk aangesloten kan worden.
Waar zij naast de pc voor een kleine vergoeding ook op oude consoles kunnen spelen zoals super mario ofzo op een 8-bit Nintendo :D. Verder wil ik drankjes, hapjes verkopen tijdens de party's (geen alcohol overgens en roken = buiten). Verder ook nieuwe consoles neerzetten en eventueel in een later stadium licenties voor games aanvragen... en een echte console hoek maken.
Verder zou ik sponsoring door computer boeren kunnen regelen voor rand apparatuur...

Trouwens nog wel een vraag hoe bepaal je welke spellen er op een LAN party worden gespeeld ?

Sethchaos:

Business plan is in de maak...
Afspraak met gemeente is in de maak...
Geen vergunning nodig (Horeca vergunning niet nodig omdat je geen alcohol verkoopt)(Vestigings vergunning voor dit type onderneming niet van toepassing).
Website bouw ik zelf :)
Lening te riskant ( Leen van Frisia :r ) en het moet wel leuk blijven :P
Adverteren moet gaan lukken...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Populaire LAN games (CS:S, UT, etc etc), en als iemand jou ruimte wil gebruiken voor een LAN bepalen ze dat natuurlijk zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een lan verhuur je gewoon de ruimte+netwerk. Dan moeten ze zelf weten wat ze doen.

Ik zou iig proberen 1 of 2 nieuwe consoles te krijgen die niet iedereen heeft. Die oude nintendo is wel grappig maar trek je geen extra mensen mee mijn inziens. Verder ben je ook geld kwijt aan bureau's en stoelen, die zijn erg belangrijk en niet goedkoop.

Zorg dat het gezellig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:49:
Als je 1500,- voor een game systeem al een te groote investering vindt, kan ik je met zekerheid vermelden dat je het niet gaat redden. Zorg voor een start kapitaal van minimaal een halve ton. Anders zul je nooit verder komen dan wat gehobby. Hier een paar puntjes waar je niet aan ontkomt.

- Zet een degelijke business plan op.
- Informeer bij de gemeente of je uberhaupt op de locatie waar je wilt beginnen, een bedrijf/winkel
mag starten.
- Laat je informeren over de juridische en financiele risico's
- Stel een kosten plan op.
- Regel de benodigde vergunningen
- Laat een website bouwen met een online reserverings systeem.
- Ga naar de bank sluit een lening af.
- Richt je bedrijf in conform de regel/wetgeving.
- Adverteer je gek.
- Bid op je knietjes dat je bedijfje langer dan 1,5 jaar standhoudt.
Baseer je dit ook nog ergens op? Je haalt niet zomaar een halve ton op bij de bank hoor, en zelf al zou het je lukken moet je eens je rentabiliteit gaan berekenen.

[ Voor 75% gewijzigd door djluc op 16-05-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus dat gebeurd ook regelmatig dat clans of groepen mensen je netwerk willen huren voor hun zelf zodat ze samen tegen elkaar kunnen gamen ? Dan bepalen ze inderdaad zelf wat ze willen spelen ik zou hie een huur prijs voor kunnen vragen om de inkomsten iets te spekken..

Zijn er veel van dit soort clans die dat doen ? en ik kan natuurlijk vrij laag gaan zitten met m'n huur kosten zodat het aantrekkelijker wordt voor clans om bij mij te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Al die clans hebben websites, soms shirtjes etcetera. Sponsor wat van de clans en geef ze daarvoor wat korting. Jij hebt zeer gerichte reclame en zij hebben een betaalbare maar goede plaats om te gamen.

Wat betreft je prijs: natuurlijk een goede berekening maken van je kosten en je omzet om zo te kijken wat een goed tarief is. Dit uiteraard in vergelijking met je concurrenten.

[ Voor 31% gewijzigd door djluc op 16-05-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 21:29

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:50:
Ok internet hoeft dus geen reuze abonnement te zijn zodat mensen ook online goed kunnen gamen ?
Op de LAN party draait het vooral om het spelen over het netwerk... dus een abbonement van een euro of 30 is voldoende ?
Denk het niet. Een standaard kabel/adsl abo is niet geschikt, aangezien die volgens mij niet voor commerciele doeleinden bedoelt zijn. Je zult denk ik aan een bedrijfsmatig abonnement vastzitten. Maar correct me if I'm wrong...

Verder ben ik het eens met de mensen hierboven mij, als ik ooit zou besluiten naar een game center te gaan om daar te gamen, dan verwacht ik minimaal dezelfde game performance als dat ik die thuis heb, anders blijf ik wel thuis. Dat houdt dus in dat je echt aan 1000-2000 euro per systeem moet denken: vrij dikke videokaart, veel geheugen etc.. (en geen P4 met 256MB geheugen ofzo ;)) :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Ik denk dat twee dingen belangrijk zullen zijn:
Community: zorgt dat je bekend wordt in 'het wereldje', probeer bijvoorbeeld reclame te maken op Campzone (lanparty van zo'n 2000 man), forums en start een eigen website met iets waar mensen op af komen, bijvoorbeeld een nuttige dienst.

Professionaliteit. Als je alles maar een beetje half-wassen doet gaat het denk ik niet slagen. Als alles tip-top in orde is heb je een veel betere kans van slagen dan wanneer er een paar dingetjes wat matig zijn. Ook al zijn het maar 3 van de 15 punten, de algemene indruk van de bezoekers gaat toch aardig omlaag.

Oh en een ideetje: www.nedgame.nl is volgens mij een van de grotere game-shops in nederland, of de grootste. Jullie doelgroepen overlappen heel erg, plus wat je nodig gaat hebben zijn games. Je kan misschien een bescheiden samenwerking doen, jij krijgt wat korting op de games en krijgt ze zo vroeg mogelijk na de release ("Hey bij Game Center hebben ze Nieuw Spel X al, kom je?") en in ruil daarvoor plaats jij reclame voor ze. Wat je ook zou kunnen doen is het een stuk verder doortrekken, bijvoorbeeld door er het 'Nedgame Game Center' van te maken. GROTE plug voor hun naam, in ruil waarvoor jij de games volledig gratis krijgt.

Tel daar nog 1 grote hardware sponsor bij op en je hebt de belangrijkste dingen al gesponsord. Een hardware-shop als sponsor kan natuurlijk wel mooi complete systemen sponsoren, maar ik denk dat het ook belangrijk is voor de uitstraling van het Game Center welke merken dat zijn. Zie ik "Sponsored by Ome Henk's lokale pc-schuur" loop ik niet eens naar binnen, staat er een slick reclamebord van Nvidia of Intel maakt dat op mij een nette indruk van kwalieit. Andere zulke merken zijn Ati, AMD, en voor namen voor complete systemen is Alienware natuurlijk een heel sjiek merk. Wel dure systemen volgens mij. Wel weer een verkoop puntje, als mensen op Alienware PC's kunnen gamen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het pand waar je in wilt beginnen in het bestemmingsplan niet als bedrijfsbestemming aan gegeven staat of als je nieuwe bedrijfje niet overeen komt met het type bedrijf dat in het bestemmingsplan aangegeven staat zit je toch echt met de gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

_Ernst_ schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:09:
[...]

Denk het niet. Een standaard kabel/adsl abo is niet geschikt, aangezien die volgens mij niet voor commerciele doeleinden bedoelt zijn. Je zult denk ik aan een bedrijfsmatig abonnement vastzitten. Maar correct me if I'm wrong...

Verder ben ik het eens met de mensen hierboven mij, als ik ooit zou besluiten naar een game center te gaan om daar te gamen, dan verwacht ik minimaal dezelfde game performance als dat ik die thuis heb, anders blijf ik wel thuis. Dat houdt dus in dat je echt aan 1000-2000 euro per systeem moet denken: vrij dikke videokaart, veel geheugen etc.. (en geen P4 met 256MB geheugen ofzo ;)) :)
Je moest eens weten hoeveel mensen gamen op een slechter systeem. ;) (en 256MB is niet genoeg maar 1024MB zeker wel) Wat voor een systeems staan er dan bij ander gamecenters?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

mad_max234 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:19:
[...]

Je moest eens weten hoeveel mensen gamen op een slechter systeem. ;) (en 256MB is niet genoeg maar 1024MB zeker wel) Wat voor een systeems staan er dan bij ander gamecenters?
Om me ook maar te mengen in de discussie: 1024MB is genoeg, 2048MB is voorlopig overkill, 512MB is voor spellen van minder dan een jaar oud echt te weinig, 256MB is ruim genoeg...voor in je GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Sorry maar ik denk dat als je niet veel wil uitgeven het niets wordt. Voor een dubbeltje maak je geen ruimte waar mensen graag in zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

MazeWing schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:39:
Sorry maar ik denk dat als je niet veel wil uitgeven het niets wordt. Voor een dubbeltje maak je geen ruimte waar mensen graag in zitten ;)
Je weet toch niet hoe de ruimte er nu uit ziet, misschien ligt er wel marmer op de grond en goude deurklinken. ;)
En voor een dubbltje zou het niet lukken, maar er zijn zat bedrijven die met heel weinig zijn begonnen(in een oud schuur ofzo) en nu heel groot zijn.
Je moet ergens beginnen, en je hoeft echt niet gelijk het allergroots aan te pakken.

Ik vind het en leuk idee, met zeker kan van slagen. :Y) en laat je niet ontmoedige door deze mensen.

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 16-05-2006 19:07 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Ik ben het helemaal met Max eens: hardstikke leuk idee, zolang je duidelijk hebt welke richting je op gaat. Hoewel we allemaal leuke ideetjes spuien uit enthousiasme, zul je altijd eerst moeten beginnen met het meest rendabele en aantrekkelijke deel.

Oftewel, als je 1 486, nes en commodore 64 hebt met puik netwerkje en bar, dan ben ik bang dat het niks wordt (overdrijven is een vak :7 ). Ga je echter voor een barretje, goed netwerk, mogelijkheid tot i-net waarbij je de ruimte verhuurt (incl. meubelair of course), dan krijgt het al een solide vorm.

De grote hamvraag blijft natuurlijk: wat trekt klanten (in regelmaat)? En klanten heb je inderdaad in alle soorten en maten, dus dat heeft veel mogelijke antwoorden. Ik zou me eerst op een specifieke doelgroep richten (bv Clans/LAN parties) en die proberen veel interessants te bieden.

Als je wilt beginnen met de verhuur van de ruimte voor (C)LAN parties, dan biedt een barretje natuurlijk mooi wat extra's. Website met info en mogelijkheid tot reserveringen is natuurlijk een must om je een beetje te kunnen profileren. Een solide netwerk is een absolute must of course (hoewel het weer niet zwaar hoeft te zijn, dat scheelt). Wil je internet aanbieden (zeker doen), dan moet je nog even goed opletten hoe je dit op je netwerk aansluit. Het moet natuurlijk zo veel mogelijk plug&play zijn als je geen eigen hardware eraan hangt, maar alles wagenwijd open laat staan kan ook problemen geven. Daarnaast moet je natuurlijk de bandbreedte cappen als je wil dat men ook via i-net kan gamen, maar ik zou dat zeker niet een hoge prioriteit geven in het begin. Dat via i-net gamen komt pas echt goed om de hoek kijken als je eigen hardware aanbiedt om op te gamen.

Als het even kan zou ik ook zeker wat ambiance creëren in de ruimte. Het hoeft natuurlijk niet vol te hangen met van alles en nog wat, maar een likje verf en misschien wat (rock onder niet al te veel volume?) muziek doen wonderen. Muziek gaat je echter wel weer geld kosten (licenties), maar de dure apparatuur ervoor kan je eigenlijk laten liggen, een PC voldoet daar immers uitstekend voor. Besides, gamen voelt nou niet bepaald fantastisch als je de top 40 hoort, dus wat alternatievere muziek past waarschijnlijk beter (en goedkoper verwacht ik). Mijn voorkeur zou al snel uitgaan naar rock (niet die 80s), gewoon een stevige beat, zang is dan niet eens nodig. Het gaat immers om de adrenaline, dan helpt Britney Spears niet echt :Y)

Een laatste tip (kan wel uren blijven lullen): denk ook na over mogelijke 'opties'. Als je weet dat een grote club komt, is het altijd handig wat extra kabeltjes/toetsenbordjes bij de hand te hebben, mocht iemand het onverhoopt nodig hebben ("shit, m'n tobo vergeten!"). Het is maar iets heel kleins, maar je verkoopt eigenlijk plezier, iemand die (door een eigen domme fout) niet mee kan doen, voelt zich wel kut. Als je hem dan een helpende hand kan bieden waardoor hij alsnog direct mee kan gamen, dan geeft ze dat zeker een goed gevoel. Sommige dingen kun je dan gewoon gratis in nood aanbieden (power kabeltje lenen), eventueel andere zaken verhuren/verkopen (batterijen?,monitor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-10 13:25
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:27:
Ok thnx voor de reacties tot nu toe! Hier heb ik heel veel aan thnx!.
Wat de beveileging van het netwerk betreft gaat zeker wat geld inzitten zowiezo moet er een goed netwerk liggen om alles goed te laten draaien. Verder had ik van Reborn kaartjes gehoord maar heb me er nog niet in verdiept. Wil eerst eens kijken of het "iets" kan gaan opleveren.

De pc's waar jullie het over hebben gaan toch als snel naar d e700-1000 euries per systeem ? dit vindt ik eiegenlijk te duur ( ja ik bent zunnig)...

Dat gaat je echt wel minstens kosten. Investeren heet dat.
Sluit een lening af. Zorg dat er veel mensen komen, vergroot het café, betere pc's dat allemaal achter elkaar en zo heb je een groot bedrijf. Ben zelf maar 15 jaar maar zeg alsjeblieft niet dat ik niks snap.
weet ook wel dat het niet heel makkelijk zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Cleetje schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:48:
[...]
De grote hamvraag blijft natuurlijk: wat trekt klanten (in regelmaat)? En klanten heb je inderdaad in alle soorten en maten, dus dat heeft veel mogelijke antwoorden. Ik zou me eerst op een specifieke doelgroep richten (bv Clans/LAN parties) en die proberen veel interessants te bieden.

Als je wilt beginnen met de verhuur van de ruimte voor (C)LAN parties, dan biedt een barretje natuurlijk mooi wat extra's. Website met info en mogelijkheid tot reserveringen is natuurlijk een must om je een beetje te kunnen profileren. Een solide netwerk is een absolute must of course (hoewel het weer niet zwaar hoeft te zijn, dat scheelt). Wil je internet aanbieden (zeker doen), dan moet je nog even goed opletten hoe je dit op je netwerk aansluit. Het moet natuurlijk zo veel mogelijk plug&play zijn als je geen eigen hardware eraan hangt, maar alles wagenwijd open laat staan kan ook problemen geven. Daarnaast moet je natuurlijk de bandbreedte cappen als je wil dat men ook via i-net kan gamen, maar ik zou dat zeker niet een hoge prioriteit geven in het begin. Dat via i-net gamen komt pas echt goed om de hoek kijken als je eigen hardware aanbiedt om op te gamen.

Als het even kan zou ik ook zeker wat ambiance creëren in de ruimte. Het hoeft natuurlijk niet vol te hangen met van alles en nog wat, maar een likje verf en misschien wat (rock onder niet al te veel volume?) muziek doen wonderen. Muziek gaat je echter wel weer geld kosten (licenties), maar de dure apparatuur ervoor kan je eigenlijk laten liggen, een PC voldoet daar immers uitstekend voor. Besides, gamen voelt nou niet bepaald fantastisch als je de top 40 hoort, dus wat alternatievere muziek past waarschijnlijk beter (en goedkoper verwacht ik). Mijn voorkeur zou al snel uitgaan naar rock (niet die 80s), gewoon een stevige beat, zang is dan niet eens nodig. Het gaat immers om de adrenaline, dan helpt Britney Spears niet echt :Y)

Een laatste tip (kan wel uren blijven lullen): denk ook na over mogelijke 'opties'. Als je weet dat een grote club komt, is het altijd handig wat extra kabeltjes/toetsenbordjes bij de hand te hebben, mocht iemand het onverhoopt nodig hebben ("shit, m'n tobo vergeten!"). Het is maar iets heel kleins, maar je verkoopt eigenlijk plezier, iemand die (door een eigen domme fout) niet mee kan doen, voelt zich wel kut. Als je hem dan een helpende hand kan bieden waardoor hij alsnog direct mee kan gamen, dan geeft ze dat zeker een goed gevoel. Sommige dingen kun je dan gewoon gratis in nood aanbieden (power kabeltje lenen), eventueel andere zaken verhuren/verkopen (batterijen?,monitor).
Hier is iemand die goed na kan denken, al kun je voor muziek ook prima terecht bij veel radiozenders (Slam FM, CAZ!, -vul maar iets in-), en voor het netwerk: daar moet je over nadenken, je wilt het niet hebben dat er iemand binnen komt lopen met zijn computer die tjokvol worms zit, en die daarna je hele netwerk besmet. Of dat iemand vanaf jouw locatie de hele wereld voorziet van extra-goedkope-viagramail. Dus dat wordt niet zomaar een switch wegzetten, maar een volwaardige router waarmee je zaken zoals SMTP-verkeer moet blokkeren. En daar zitten meestal wat hogere prijskaartjes bij.

Die extra opties is ook een goed idee, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je je spullen terugkrijgt. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je kabeltjes die je uitleent standaard een andere kleur hebben dan de doorsnee-kabel. Of hang er een labeltje/sticker aan. Of zorg er gewoon voor dat die spullen al voorradig zijn op het moment dat de pc aankomt, dat het echt Plug and Prlay is. (Je kunt die kabeltjes dan prima door een paneeltje halen zodat ze niet alsnog uit stopcontacten enzo kunnen worden getrokken. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 16-05-2006 20:33 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Leuk draadje. Ik denk dat het (zoals al gezegd is) niet werkt als je met gare trage zooi zou moeten werken. Besef dat de leeftijd van de gemiddelde PC-gamer tegenwoordig echt hoog is. Dat zijn mensen die best wat te makken hebben, geld uitgeven vaak niet al te lastig vinden. Maar ook verwend zijn met goede apparatuur thuis.

Het zijn wel mensen waar wat aan te verdienen is. Anders dan veel 12 jaar oude kids :) Wat ik bedoel is, je moet niet te narrow-visioned denken. Het moet een relaxte hoek zijn waar mensen het leuk vinden zitten. Vergelijk kille restaurants met de wat hippere, of juist knusse restaurants waar je veel gemakkelijker zit.

Dat redt je niet met oude meuk, maar is investeren. Kijk bijvoorbeeld es naar coffeeshops. En de inrichting daarvan. Waarom gaan daar een groep vrienden zitten.. omdat het er relaxt is. Voetbaltafeltje, flipperkast.. gezellige inrichting.. denk dat je daar meer geld aan kwijt bent dan aan 6 PC's. Hoewel ik best regelmatig game ga ik niet in een kil rothok zitten gamen met vrienden terwijl ik thuis een relaxte omgeving heb. En als het dan voor 6 personen max is, sja.. dan kies ik eerder voor een online game op een private servertje.

Maak het dus aantrekkelijk voor mensen om bij jou te komen. Een kaal hok met 6 oude pc's wordt geen succes. Kan ik je nu al vertellen. Net zoals je normaal niet bij de Turk uit eten gaat zeg maar. Nederlanders zijn in tegenstelling tot bv Amerikanen en Canadezen erg op 'knus, comfort, gezelligheid'. En als ik voor mezelf spreek wil ik ook achter een PC in een beetje lekker omgeving zitten.

De reacties hier gingen vooral over hardware etc. Dus wilde als oude gamer (maar alweer bijna gemiddelde gamer) even reageren met dat je er niet bent met wat hardware. Ondernemen is investeren. Maar denk dat je juist in die hoek van ondernemen een hoop kan laten sponsoren en wellicht heeft de gemeente nog een potje om hangjongeren van de straat te houden, hoppakee subsidie. En dan is die paar duizend voor die paar pc's van je weer nihil.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:22:
Ik denk dat een paar sterke machines met de populaire games neerzetten niet voldoende is. Tegenwoordig heeft bijna iedereen die games speelt een breedband verbinding thuis liggen en vaak ook de computer die geschikt is voor het game geweld van tegenwoordig, of het nu op 150 of 30 FPS is. Je zult daarom iets extra's moeten kunnen biedden dat jongelui overtuigt die 3 euro (voorbeeldprijs) per uur te besteden i.p.v. thuis te gamen. Ik ken de cijfers van bestaande tenten natuurlijk niet, maar het lijkt me heel erg moeilijk om zo'n 'game-cafe' rendabel te maken.

The game syndicate bijvoorbeeld in Rotterdam pakt het bijvoorbeeld zo aan. Ik ben er jaren geleden een aantal keer geweest, maar volgens mij zijn ze toch wel het bekendste gamecafe van nederland juist omdat ze vaak events en game tournamenten huisvesten.
In een internet/game-cafe heb je ook nog direct sociaal contact, dat is iets wat je thuis achter je computer mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom kan ie volgens mij beter niet met dure game pc's beginnen maar met een leuke ruimte te bouwen met een fatsoenlijk netwerk+inet. Daar kunnen dan mensen gebruik van maken die een kleine lan willen houden of als clan wedstrijden willen spelen. Een ruimte met een paar mooie grote sponsordoeken doet het vaak wel goed denk ik.

Daar een paar goedkope internet pc's en een paar consoles erbij en je kan beginnen. Als je die gesponsord (ook mogelijk voor het netwerk lijkt mij) krijgt valt het start kapitaal mee. Alleen moet je dan nog voor bureau's en stoelen zorgen. Een bureau is wel te timmeren voor weinig geld (paar grote mdf platen, een paar stevige poten en een decoupeerzaag). Daar een likje verf over en je hebt mooie custom desks. Alleen de stoelen zal in geinvesteerd moeten worden dan.

Later uitbreiden met monitoren als er genoeg vraag is en daarna kan de stap naar de game pc's gemaakt worden. Zo kan je weinig verliezen in het begin en zonder veel vaste lasten (alleen G/W/E en inet) draaien. Daarnaast een koelkastje kopen voor wat blikjes daarbij en wat te snacken. Verkoop dat met wat marge erbij en kijk of er animo is.

Reken je niet rijk, het is leuk als je in het begin quite draait. Dan kan je later verder uitbouwen en zien of er geld in te verdienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:50:
Verder zou ik sponsoring door computer boeren kunnen regelen voor rand apparatuur...
De vraag is hoe veel animo hier voor is. Je zult als snel naar de grote jongens toe moeten. Voor hun ben je vervolgens snel te klein, niet interessant. En ik denk dat de PC boer op de hoek er ook niet veel zin in heeft om jou te sponsoren. Met dat wat hij jou sponsord kan hij ook andere dingen doen (die meer exposure opleveren) Hooguit doorlevering op kostprijs, maar ik denk dat je zelf ook wel bij distributeur terecht kunt.
Trouwens nog wel een vraag hoe bepaal je welke spellen er op een LAN party worden gespeeld ?
Ik denk dat als je hier geen antwoord op hebt je nog wel wat te doen hebt. Als je niet aan kunt
voelen waar vraag naar is....?
Geen vergunning nodig (Horeca vergunning niet nodig omdat je geen alcohol verkoopt)(Vestigings vergunning voor dit type onderneming niet van toepassing).
Moet je wel ontheffing aanvragen. Verder al gedacht aan in- en uitgangen, nooduitgangen, hoeveel personen er in het pand/ruimte mogen i.v.m. brandveiligheid e.d.

Leuk natuurlijk dat je een ruimte kunt gebruiken, maar de hoogste kosten zitten echt niet in de huur/koop van een pand.

Ik denk dat het een leuk idee, is maar je een aantal dingen ongelovelijk onderschat.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En weer een boel leuke en goede ideeen!!! :)

Ik laat me niet snel ontmoedigen Madmax! ;)

Ik denk dat ik een aardig idee krijg van waar ik mee wil beginnen. Over het netwerk zal ik nog vaak terug komen op dit forum als ik eenmaal toestemming van gemeente heb om dingen te organiseren.
Heb thuis een klein netwerkje liggen 3 pctjes draai ook een website server http://www.myphppa.game-host.org en ben redelijk thuis in het configureren van poortjes, maar ben zeker geen expert. Ik zal als alles erdoor is bij de gemeente beginnen met het in orde maken van het pand en het opzetten van een website waar mensen info kunnen vinden en zich kunnen aanmelden. Dan volgt een grote reclame campagne in de omgeving en i-net. En als er dan eenmaal genoeg mensjes aangemeld zijn voor een Party dan eens kijken hoe het verloopt. En ik denk dat je in de praktijk toch het meest leert dus ga denk ik maar eens naar zo'n LAN party toe om te proeven... en ideen op te doen of verbeteringen of gaten in de markt te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:29:
En ik denk dat je in de praktijk toch het meest leert dus ga denk ik maar eens naar zo'n LAN party toe om te proeven... en ideen op te doen of verbeteringen of gaten in de markt te zien...
That's the spirit! Schotel geen gerechten voor die niemand lust, figuurlijk gesproken.

Zo'n LAN party is een prima plek om even te kletsen met je doelgroep, face-to-face (hoewel dit draadje uitermate interessant is en ook response levert, krijg je vaak toch betere response/feeling met face-to-face contact). Beetje peilen waar ze mee bezig zijn en vooral wat ze zouden zoeken in een dergelijke onderneming.

Waarschijnlijk is het dan ook direct handig om eigenlijk de 'lokmiddelen' (lijk wel een dealer zo :P) te verdelen over verschillende doelgroepen, voor je eigen inventarisatie. Denk bv aan de volgende doelgroepen:
  • Clans
  • LAN organisatoren
  • Casual LAN gamers
Ik verwacht dat die 3 groepen al behoorlijke verschillende eisen/wensen hebben. Zo zal een organisator meer oog hebben voor de locatie, bereikbaarheid en technische infrastructuur. De casual LAN-ers zullen weer meer oog hebben voor de ambiance, versnaperingen en extra's (events, eventuele backup kabels). De Clans zullen denk ik een beetje er tussenin gaan zitten.

Als je dat een beetje duidelijk hebt door te praten met de doelgroep(en), dan kun je dat vervolgens nog eens af gaan spiegelen aan je huidige situatie. Dat kun je redelijk goed inventariseren wat je mogelijkheden zijn met bijbehorend kostenplaatje en geschatte rendabiliteit. Om even een voorbeeld te noemen: als je je wil gaan richten op de organisator groep, maar bent slecht te bereiken en zit in een uitermate dun-bevolkte regio, dan ben je niet zo bijster interessant voor die doelgroep. Zij willen immers dat gamers uit de regio komen, hoe meer potentiële klanten, des te interessanter. Als ze het dan ook nog eens in 10 minuten allemaal af kunnen, dan wordt het erg interessant.

Wat ik probeer te zeggen is dit: richt je pijlen op een hoofddoelgroep (na onderzoek of course). Zorg dat je alles in huis hebt wat je minimaal nodig hebt voor die groep. Ben je tevreden met die dekking, maak dan even een kostenplaatje voor jezelf specifiek voor deze doelgroep. Omdat je 100% op een doelgroep richten zelfmoord is, wil je graag ook een andere doelgroep kunnen aanspreken die raakvlakken heeft met de hoofdgroep. Kijk wat je daar voor nodig hebt en maak vervolgens een kostenplaatje voor deze groep (dus eigenlijk kostenplaatje A+aanvullingen). Speel er een beetje mee in de variaties die mogelijk zijn, zodat je een goed beeld hebt van wat het je allemaal gaat kosten om alleen groep A te ondersteunen en wat het je gaat kosten om ook de andere groep tegemoet te komen. Waarom wil je dit? Omdat je dan duidelijk gaat krijgen wat die extra flexibiliteit je gaat kosten. Indirect dient zo'n kostenplaatje immers om een prijs vast te stellen (hangt dan weer af van de dekking/frequentie van de groepen/verbruik/etc) en die prijs wil je zo aantrekkelijk mogelijk maken. Ik zie het maar even als een videokaart: heb ik die 10 euro extra er voor over om een 10% snellere kaart te kopen?

Vergeet ook niet dat je afwegingen voor een keuze van een doelgroep(en) afhangt van hoe belangrijk een aantal zaken voor je zijn, zoals bv:
  • Exposure
  • Klantbinding
  • Kosten
  • Opbrengsten
  • Frequentie
Oftewel, een organisator die jouw pand gebruikt voor een event kan je behoorlijk wat exposure geven, maar de frequentie zal laag zijn (zo veel evenement kunnen er toch niet zijn per jaar?). Daarbij vrees ik dat je voor klantenbinding altijd nog beter af bent bij 'Jan-met-de-pet'. Die casuals komen nl wel terug als het ze bevalt en ze een beetje sociale contacten kunnen opdoen. Maar of die veel opbrengen (met name t.o.v. de kosten) is maar de vraag. Het budget van casuals zal toch lager liggen dan een organisator ;) Al met al toch afwegingen die je ook in geld moet zien uit te drukken (of gewoon gut-feeling als je daar kijk op hebt) zodat je alles tegen elkaar af kunt wegen. Moeilijkheidsgraad is trouwens ook belangrijk, ik denk dat een organisator namelijk zware eisen heeft, dus misschien niet de beste kandidaat voor een beginnende zaak.

Maar goed, ik heb al weer te veel gelult. Toch weer jammer dat ik steeds meer vragen je kant op werp (8>

EDIT: Ik bedenk me trouwens nog wat: klantenbeheer. Hoewel het altijd handig een klein databaseje bij te houden met klantgegevens, opent het ook nog een interessante (?) mogelijkheid: abbonementen. Voor het verhuren van het pand heb je daar niet zo veel aan, maar zodra je echt met consoles en/of computers gaat werken, is een abbonement voor gebruik een interessante optie om te hanteren. Voordelig voor de klant en voor jou (toch vaste inkomsten). Toekomstmuziek, dat wel natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Cleetje op 16-05-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Op bv. Dell.nl kun je 'n paar computertjes samenstellen voor 'n leuke prijs (als kleine onderneming)
Opzeker dat je dan aan de 600 euro zit voor 'n leuke game-computer hoor! Daar zou ik zeker is gaan zoeken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Oh en vergeet niet om Tweakers standaard minstens 20% korting te geven, zie het als een doelgroepgerichte klantenwerving :D.

[ Voor 4% gewijzigd door jjwa op 17-05-2006 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Cleetje,
Voor je handige en goede reacties!!! ( wordt gewaardeerd :) ).

Ik heb met Valve gesproken en zij hebben daar een licentie contract voor game centers en die kost iets van 9 euro per maand/ per pc. Dus stel je kwakt 6 pc's neer 6 * 9 = 54 euries per maand. en dan heb je de volgende lijst met games tot je beschikking:

Blue Shift
Counter-Strike: Condition Zero
Counter-Strike: Source
Counter-Strike
Dangerous Waters
Darwinia
Day of Defeat: Source
Day of Defeat
Deathmatch Classic
Half-Life 2: Deathmatch
Half-Life 2: Lost Coast
Half-Life 2
Half-Life Deathmatch
Half-Life: Source
Half-Life
Opposing Force
Rag Doll Kung Fu
Red Orchestra: Ostfront 41-45
Ricochet
Shadowgrounds (when released)
Sin 1
Sin Multiplayer
Space Empires IV Deluxe
Team Fortress Classic

Om mee te beginnen niet verkeerd denk ik :D!!!

Alleen blijven die kosten voor pc's me de kop op steken. Dit wordt dus eerst LAN party's organiseren en op het moment dat het lekker loopt overstappen naar eigen beeldschermen en daarna naar eigen pc's + licenties. Toekomstmuziek inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Laatst online: 25-09 23:26
Ik denk zelf juist dat je meer mensen aan kan trekken met snellere pc's, het is wel raar als je naar een game center gaat, en dan de settings lager moet zetten dan bij jou thuis...en een x1300 is zelfs voor een thuis-systeem een schande :p

- Intel Core 2 Duo proc van ong. 300 euro
- Goed moederbord van ong. 80 euro
- 2x512MB PC5400 DDR2 CL4 (OCZ) - 102,84
- Hitachi Deskstar 7K250, 250GB - 82,85
- Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 - 274,-
- Behuizing die niet uit elkaar valt - 50,-
- Be Quiet! Blackline 2 Fan Titanium, 450W (ATX) - 59,90
- Logitech G15 Gaming Keyboard (USB) 59,46 (maakt niet heel veel uit)
- Logitech G5 Laser Mouse (USB) - 49,86 (goede muis is heel belangrijk)

Aangesloten op een Samsung SyncMaster 730BF - 254,50 ...

Dan zit je op 1313,41 .. het is veel, maar gamen in een game center op een trage pc kan echt niet... misschien kan je een webshop je laten sponsoren en zo wat korting krijgen? Verder heb je niet elke dag een lanparty (lijkt me) dus een abo van een mbit of 12 lijkt me ook wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verhuren van de ruimte voor LAN-partys is een goed idee. De HuT-clan heeft iig zijn oren al gespitst :) Zorg alleen wel voor een goede i-net verbinding, bijna alle shooters worden online gspeeld, ook als je met zn allen (lees: clan) gaat lannen. Is er geen mogelijkheid om een verbinding te delen met een naast gelegen bedrijf? Dat jij die verbinding in het weekend gebruikt en zij doordeweeks? Zo kan je in eerste instantie alleen in t weekend gaan verhuren en kan je kijken wat het wordt. Mocht je het open gaan stellen informeer de HuT-clan dan even aub (www.hut-gaming.nl), wij vinden het een zeer interressant project iig :Y)

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Ruza,

Leuk dat clans nu al interesse bieden had ik niet gedacht :)...
Maar er zitten inderdaad een aantal grotere bedrijven in de buurt alleen ligt er bij dit pand nog geen internet aansluiting. Weet ook nog niet of de gemeente van plan is die daar heen te leggen...
Ik zou daar naar moeten informeren bij wat ebdrijven.

Maar aan wat voor i-net verbinding moet ik gaan denken 100 euries per maand ? 10-20mbit ? of kan het ook iets zuiniger als ik 20 mensen over het netwerk online wil laten gamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn tijd was het met q3 ctf 5 tegen 5. Als een clan graag als groep een match wil spelen moet je met 5 tegelijk en liefst 7 man op kunnen (coach en reserve). In die tijd was de verbinding nog niet zo snel als nu maar ik weet niet wat nieuwe games nodig hebben. Vooral upload is belangrijk volgens mij.

Ik zou daarvoor informeren bij andere (kleine) game centers wat verder bij je uit de buurt. Zowiso wel eens handig om met zulke mensen te bellen. Liefst verder uit de buurt zodat je niet een concurrent maar een soort collega ondernemer bent.

Je kan ook zelf kleine lans organiseren. Voor een vast bedrag kunnen ze dan komen gamen, maar aangezien je een kleine groep hebt moet je dan telkens op 1 game richten vooral. Of een tournooi opzetten. Leuke deathmatch 1on1 van een bepaald spel waarbij je een prijs kan winnen. Zo trek je lokale klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:25:
Hoi Ruza,

Leuk dat clans nu al interesse bieden had ik niet gedacht :)...
Maar er zitten inderdaad een aantal grotere bedrijven in de buurt alleen ligt er bij dit pand nog geen internet aansluiting. Weet ook nog niet of de gemeente van plan is die daar heen te leggen...
Ik zou daar naar moeten informeren bij wat ebdrijven.

Maar aan wat voor i-net verbinding moet ik gaan denken 100 euries per maand ? 10-20mbit ? of kan het ook iets zuiniger als ik 20 mensen over het netwerk online wil laten gamen ?
Zoals Baco al zei is de upload het belangrijkst, denk dat je met een 2 mbit upload wel een mannetje of 20 kan huisvesten. Kan je met een bedrijf met bv een 4/4 verbinding (4 mbit up/down) een dealtje sluiten dan zit je gebakken.

edit: Demon heeft een SDSL verbinding van 2,3 mbit up en down, staan helaas geen prijzen bij. Kijk maar op www.demon.nl.

edit2: Kan je ook nog een slaapgelegenheid creeeren dan zou dat helemaal super zijn! Mensen gaan liever voor 2 dagen hun pc slepen dan voor een middagje (ik iig wel).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

2,3 Mbps 1:20 van KPN kost 129 € als ik me niet vergis per maand dus het kan wel redelijk goedkoop voor zo'n soort lijn alleen kwa aansluit/eenmalige kosten zit je al gauw op meer dan 500 € ... gok ergens in de 800 € :X

In ieder geval het goedkoopste wat betreft SDSL lijnen dat ik had gevonden een tijdje terug !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 15:37

Wiebbe

<none />

Waar je ook over moet gaan na denken is het gebruik van software voor je gaming cafe. 6 pc's is nog redelijk goed te doen qua licentie onderhoud and afbakening van pc's. Maar toch zou ik eens kijken naar Smart Launch.

http://www.smartlaunch.net/webpages/

Dit software pakket is een licentie manager, front end en administratie pakket een een cyber cafe. Je voert simpel weg alle licenties in het pakket, en via het netwerk pakt hij een beschikbare key voor bijna alle bekende games. Maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Gebruikers kunnen tijd inkopen waarmee jij een code activeerd en het programma regelt verder alle activatie kosten ect.. Is niet een must, maar is wel heel handig~

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire1971
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:29:
En ik denk dat je in de praktijk toch het meest leert dus ga denk ik maar eens naar zo'n LAN party toe om te proeven... en ideen op te doen of verbeteringen of gaten in de markt te zien...
Ik had de hele tijd al het gevoel dat je nog nooit op een lanparty(tje) bent geweest en nu geef je het nota bene zelf aan.

Blijkbaar heb je geen of nauwelijks budget. Ik denk dat (hoe leuk je idee ook is) dat je weinig kans van slagen hebt. Zeker met een sobere (en kleine) lan-ruimte zul je niet meer dan een paar vage vrienden trekken. Daarmee blijft het een hobby waarmee je waarschijnlijk niet quite zult spelen.

Sponsors voor een hok waar tien pubers terecht kunnen zul je niet vinden (zelfs Piet om de Hoek kijkt wel uit). Als je serieus aan de slag wilt (ook met een lan-ruimte) heb je flink budget en een onderbouwd-ondernemersplan nodig.

Het is een pessimistisch verhaal dat ik hier neerpoot. Het zou jammer zijn als je plannen in duigen blijken te vallen na een paar maanden (ook als het slechts iets hobbymatigs is).
Kortom: Bezint eer gij begint.

Overigens: Lenen voor een bedrijf, stichting of clubje doe je bij een ECHTE bank en nooit bij Lenen.NL, Frisia ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter iets wat meer hobbymatig beginnen met een klein startkapitaal, dan heb je wienig te verliezen. Ik denk dat dit meer de insteek is van de TS dan er meteen een groot bedrijf van te maken waarvan hij moet kunnen leven.

Misschien moet de TS even duidelijk maken wat hij ermee wil. Een goed inkomen creeeren meteen (= groter opzetten =risico's nemen) of meer hobbymatig een project opstarten en dat eventueel kunnen uitbouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baco,

Ik ben misschien niet duidelijk genoeg voor iedereen dat klopt vandaar hier mijn idee.

Ik wil niet van dit LAN party centrum gaan leven heb hard gestudeerd en vindt m'n werk leuk en verdien er goed mee. Ik wil inderdaad rustig aan beginnen soort van hobby om LAN's te organiseren. Een klein budget kan ik mij wel veroorloven ik ga geen grote leningen afsluiten bij banken om maar een super mega concern te starten!

En nee ik heb totaal geen ervaring op LAN party gebied, maar wil niet zeggen dat het geen kans van slagen heeft. Wat je niet weet kun je leren... en dit proces waar we nu mee bezig zijn heeft me al een boel geleerd over wat mensen belangrijk "kunnen" vinden. Heb al een boel dingetjes uitgezocht en raak steeds meer overtuigd dat het kans van slagen heeft.

Waar ik nu tegen op zie is het i-net. Ik wil best 30-40 euries uitgeven voor het internet. Dit is inderdaad geen super snelle mega verbinding maar tis goed genoeg als mensen even willen surfen, MSN'en, mail checken ofzo. Voor het online spelen zal ik zeker +100 euries per maand kwijt zijn voor een goede i-net verbinding waarbij de upload 2 mbit is ?

Ik wil in het begin gewoon quite draaien geen super winsten behalen. Ik weet niet wat andere LAN party centrums hanteren maar is 1x in de 2 weken een LAN party wat veel of is dit te doen ?
En wat betreft de lengte van zo'n party het zijn vaak weekenden heb ik gezien. Zou het bezwaarlijk zijn als ik begin met 1 dag van s'ochtends 9 tot uurtje of 12 s'avonds. Zodat de mensen geen slaap of verblijfsplek hoeven te regelen ? Wat zijn jullie ideeën hierover ?

Om quite te draaien zal ik zowiezo een lage huur rekenen voor de plaatsen zodat ik concurerend ben met andere party's. Verder moet de verkoop van eten, snacks, drinken ervoor zorgen dat ik quite kom te staan. Natuurlijk kan ik veel meer dingen verzinnen om inkomsten te genereren.. (denk aan competities waar je prijzen kunt winnen wel of niet gesponsord), maar in het begin dus zorgen dat er quite gedraaid wordt.

Laat u horen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
slapen op een lanparty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is niet gebruikelijk dus blijkt uit je antwoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring:
Vriend van me had ook internet/game café en pc winkel met moddingstuff enzo.
Spijtig genoeg was de ligging verkeerd en is sytematisch slechter en slechter beginnen gaan en heel zijn plan is in duigen gevallen.
Het enige wat hij heeft ingezien is dat wanneer je compo's doet en zelf voor wat leuke prijzen zorgt (kortingsbonnen, hardware, moddingstuff, etc) dat je gesponsord krijgt of zelf hebt aangekocht. Dan kan je er gerust een weekendje veel volk houden hoor. Nu is de winkel enzo dicht maar organiseerd hij lanpartys waar een 100 man op afkomt in het lokale jeugdhuis. En heeft hij zeer gekende sponsors kunnen ronselen voor zijn lans.

Netwerk en pc's:
Een goed netwerk en goede pc's (ja een 6600GT volstaat in het begin maar zorg dat de rest van de hardware blijvend is.) is een must omdat men meer wil hebben dan thuis, het belangrijkst voor jouw zijn denk ik eerder clan's die met z'n alleen eens komen gamen voor een weekendje. Daarom is dat netwerk zeer belangrijk voor jouw. Internet mag aanwezig zijn maar zorg vooral voor een hoge upload voor de games en download is minder belangrijk (enkel voor mail en msn bv)

Meubilair:
Het meubilair was daar (my friends place) zeer slim bezien. Hij had namelijk aan een vriend van me gevraagd of hij iets kon ontwerpen en maken in hout voor de pc's te huisvesten. Dit kwam neer op een muur met daarachter plaats voor stroom en netwerk kabels te plaatsen. Een tft'tje werd tegen de muur gehangen. PC's zelf werden in de kast verwerkt met een koelingfan (bleu leds voor de show) in het hout voor de warmteafvoer. Alle kabels van muis en toetsenbord werden door het hout gestoken en achteraan vastgemaakt zodat ze niet verwijderd kunnen worden. Headset kon je vragen aan de bali (gratis) en moest je nadien terugbrengen.
Zo krijg je dus een muur vol met pc's en telkens zit de gamer tussen 2 muren van hout waar hun pc in verwerkt zit. Was echt de moeite om te zien en zag er zeer professioneel uit en het kostte zeer weinig, alleen wat handige handen kunnen al veel doen. Vraag je vader of wat vrienden of kenissen die wat handig zijn om je mee te helpen.

Monitoring:
Voor hemzelf had mijn maat een simpele barebone met xp pro erop. Zo kon hij heel simpel met behulp van een programma alle computers beheren, instellingen weizigen en rebooten en ga zo maar door. Ook was er een soort van tellersysteem voorzien voor het internetgebruik. De persoon kwam naar de bali, betaalde voor 2 uur internet en pc werd opgestart voor 2 uur, nadien kreeg hij een melding dat hij nog 10 minuten resterend had.

Hoe vergoot ik slaagkans:
  • Zorg voor bekendheid bij lokale clans, geef korting enzo en hou ze enkele dagen
  • Zorg voor goed netwerk, bouw zelf de pc's met goede hardware (niet het van het!). Zoek eventuele korting of sponsors ofzo. Ga niet voor draadloos want is eerder gevaarlijk en niet echt nodig, zorg voor enkele lege plaatsen en netwerkkabels.
  • Zorg voor catering: Frisdrank, wat snacks, snoep, ... aan goedkope prijzen. Jongeren drinken en eten namelijk meer als het goedkoop is :P Het is beter om 50 keer 10 cent winst te maken dan 10 keer 20 cent é. Bij ons een kinderspeeltuin zit stampvol altijd omdat de ouders er goedkoop iets kunnen drinken en aangezien ze er ettelijke uren zitten is dit voor vele een reden om te komen. Koop ergens een grote 2e hands ijskast op voor blikjes drinken. Indien mogelijk zoek eens rond voor sponsoring, soms geven handelaars ijskasten aan klanten voor hun drinken, is meestal met wat reclame en neon erin enzo, oogt goed!
  • Kleed de ruimte proper in, wat schilderen in mooie kleuren, her en der een logo op de muur ofzo. Zoek eventueel wat graffiti artiesten uit de buurt die je kamer naar jouw wensen met hun kenmerken kunnen opfleuren. Vraag voor bepaalde logo's maar dan in hun stijl, zal zeker mooi staan. Met wat geluk doen ze het nog met veel plezier en gratis, ken zo mensen die enkele muren zo hebben laten doen van hun gebouwen en valt meteen op.
  • Maak zelf het meubilair, is het goedkoopste en hout, nagels en vijzen etc is een pak goedkoper dan de dingen te gaan kopen in meubelwinkels. Alsook kan je dan zelf je goesting doen, vraag wel wat tips en hulpvan vrienden en handige ouders. Teken goed en bereken goed en je zal zien dat dit zeer goed zal uitkomen. Ook geeft het een speciale tint aan het geheel als het niet standaard is. Zorg voor goed stoelen want dit is belangrijk dat de mensen geen zere ruggen enzo krijgen. Bespaar hier niet te veel op! Zorg ook dat de stoelen niet te laag komen voor de pc plaatsen en zorg ook voor een degelijk afgewerkte rand van die tafel/bureau/... want na ettelijke uren gamen kunnen je armen beginnen zeer doen en schuren.
  • Zorg voor een eigen plekje ergens achteraan zodat je een goed zicht hebt, plaats daar uw pc met en het netwerk (switch en/of router).
  • Zorg voor goede connecties met winkels uit de buurt voor hardware tijdens je lans, mss komen ze wel even daar staan met wat hardware waardoor je in goede positie komt te staan bij deze winkels.
Beter een ondiepe put om in te vallen en uw knie zeer te doen dan een diepe put waar je uw nek in breekt ;) (als je begrijpt wat ik bedoel >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat je in zo`n cafe mensen kan verwachten die komen om:
- te internetten (elke oma heeft tegebwoordig zelf internet)
- te gamen (iedereen die van games houd heeft zelf een pc of console)

dan houd je alleen de clans en lan party`s over.

daarnaast kan je dus hardware verkopen:
- maak een webshop
- mensen kunnen hardware afhalen bij jou cafe/shop
- zoek naar leuke mod spulletjes dit vinden die gamers altijd leuk en kan je misschien specialiseren in aparta mod spullen.

echter denk ik dat zo`n cafe alleen kan slagen als je midden in het centrum van een stad zit, maar rendabel zal het nooit worden simpelweg omdat deze core bussines niet ineressant genoeg is omdat iedereen hetzelfde thuis kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire1971
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:26:
Ik wil niet van dit LAN party centrum gaan leven heb hard gestudeerd en vindt m'n werk leuk en verdien er goed mee. Ik wil inderdaad rustig aan beginnen soort van hobby om LAN's te organiseren. Een klein budget kan ik mij wel veroorloven ik ga geen grote leningen afsluiten bij banken om maar een super mega concern te starten!

En nee ik heb totaal geen ervaring op LAN party gebied, maar wil niet zeggen dat het geen kans van slagen heeft. Wat je niet weet kun je leren... en dit proces waar we nu mee bezig zijn heeft me al een boel geleerd over wat mensen belangrijk "kunnen" vinden. Heb al een boel dingetjes uitgezocht en raak steeds meer overtuigd dat het kans van slagen heeft.
Waarom wil je dit als hobby doen?
- heb je zelf veel gegamed (wil je meegamen)?
- ben je meer een verzorger/entertainer (je wilt achter de bar staan/rondlopen/gezeur verhelpen; de hele dag lang)?

Ik bedoel dat de lol er zo af kan zijn. Wat dat betreft zou ik het ook niet in mijn eentje doen. Dan ben je niet voor alle sores alleen verantwoordelijk (tijdens zo'n lan-party).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het in eerste instantie voor de lol :)

Ik ben niet echt een hard core gamer heb vroeger wel vaak games gespeeld maar ben nooit naar LAN party's gegaan...

Ik doe het trouwens niet alleen maar samen met m'n vriendin :). Ik ben meer van de technische kant en zei is meer van achter de bar.

Als het eenmaal loopt wil ik er ook wat aan over gaan houden als dit erin zit...
Het zal nooit een VETTE smak geld zijn dat hoeft ook niet, maar een klein bedrag is altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Mbt internet verbinding:

Ik organiseer regelmatig (2 x per jaar) een lanparty voor vrienden. Gemmiddeld zitten we dan met 12 man bij iemand thuis. Ik gebruik daarvoor een 3mbit verbinding met lage upstream (max 26kb/s ofzo) en dat gaat bv. met CS:Source prima. Ik denk dus dat je voor je internet verbinding gewoon een standaard abbonnementje kunt pakken. Natuurlijk moet je dan niet gaan downloaden tijdens het gamen maar daar kom je niet voor naar een lanparty / gamecenter.

Zorg wel voor een goed netwerk. Wij wisselen vaak map packs uit en op 10mb is dat niet te doen (vooral niet als het gaat om bv. 1GB naar 12 PC's... duurt al gauw een half uurtje.

Ik zou ook eens op zoek gaan naar de topics over lanparties hier op GOT, ik kan me herinneren dat er eentje is met een uitgebreide berekening over hoeveel ruimte 1 "gameplek" nodig heeft. Als ik dat bekijk uit mijn ervaring is 1,5 bij 2 meter (bv. 2 gameplekken op 1 bureau) toch wel minimaal. Bij 40 vierkante meter zou je dan max. op 13 plekken uitkomen. En daar moet dan nog een groot gedeelte van af voor evt. een bar, console hoek, loopruimte e.d. Dus 40m2 is niet al te groot voor zoiets!

Hoe lang kan je dat pandje eigenlijk afhuren? Gezien je gewoon werkt zou ik het bv. 2 weekenden per maand verhuren voor lanparties / clan-bijeenkomsten. Je zet er een koelkastje neer, zorgt voor de i-net aansluiting en voldoende stopcontacten en evt. wat tafels: ik huur voor mijn lanparties altijd tafels van de scouting, van die houten dingen. Weliswaar niet de meest mooie tafels, maar goed genoeg voor een weekendje gamen (die lanparties duren altijd van vrijdag tot/met maandag).

Of maak zelf een paar tafels. Zo duur is dat allemaal niet.

Met andere woorden: Stap in eerste instantie af van het idee "gamecenter". Je hebt er een baan naast en om een winstgevend gamecenter op te zetten moet je investeren (wat je dus in eerste instantie niet van plan bent) in hardware en aankleding. En je moet doordeweeks ook geopend zijn wat niet strookt met je baan.

[ Voor 28% gewijzigd door Eijkb op 17-05-2006 12:44 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23
[...]
Creative HS-400 € 18,-

Totaal € 596,90
Je hebt inderdaad goede ideeen, maar IMHO is een X1300 gewoon te langzaam. Ook zou ik niet voor Merkloos geheugen gaan. Een bekend merk is slechts een 10tje duurder, maar ik vertrouw die een stuk meer.

Verder weet ik niet of ik een standaard AOpen 300W voeding zou nemen. Hoewel deze niet slecht zijn is het natuurlijk wel de bedoeling dat deze flink belast worden gedurende en groot gedeelte van de dag.
Je kan voor de 3000+ natuurlijk ooke en 3200+ maken voor zeer weinig extra geld, maar dat is een afweging.
Tevens heb ik totaal geen vertrouwen in Maxtor, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk.

Maar als het echt een GAME plek gaat worden verwachten mensen fatsoenlijke een aantal games te kunnen spelen. En ik denk dat tussen de 800 a 1000 euro voor een PC dan toch niet teveel is gevraagd.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:36
inXs schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:45:
Maar nogmaals, besparen op computers is in mijn ogen in een game café, not done zeg maar....
Ben ik helemaal met je eens. Enige reden die ik zou hebben om naar zoiets te gaan is omdat er een vettere pc staat dan bij mij thuis. Als ik thuis een net systeem heb staan, noem dan eens éém goede reden op waarom ik naar een gamecafé zou gaan om op te gaan spelen op 6600 GT / X1300 kaartjes waardoor alle opties naar beneden moeten?

Edit: crap, er zitten al een paar pagina's achter...

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 17-05-2006 12:49 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, die voedingen van Aopen zijn geloof ik wel goed, als je ziet wat ik heb draaien op dat 300watt ding, en de 12 volt zak dan maar een beetje in:

asus p4c800 deluxe
p4 2,8 ghz ht "northwood" (water gekoeld) @ 3,5 ghz
Leadtek Winfast a6600gt tdh (zalman water gekoeld) @ 550/1050
Creative soundblaster live 24bit
Hitachi s-ata schijf 80 gigabyte
Hitachi s-ata schijf 160 gigabyte
Asus dvd-rom speler
GigaByte 3D Galaxy Waterkoeling incl cpu block
1024mb MDT geheugen @ 2- 3- 3 -6
"een" Aopen kast met 300watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Zoals al blijkt, willen LAN-ers er vaak een leuk weekend/aantal dagen van maken. Dat zou inderdaad betekenen dat men wil overnachten en volgens mij zijn de eisen hierbij niet erg hoog (matras op de grond en slapen maar). De daadwerkelijke doelgroep kan je daar echter natuurlijk veel beter over informeren. Het lijkt me, vooral in het begin, prima te doen om gewoon een aparte ruimte te hebben met matrassen (of zachte ondergrond). Slaapzakken zou ik echter door de mensen zelf laten meenemen (goedkoper en diefstal is dan niet zo'n probleem). Mocht de vraag erna toch groot zijn, dan kun je altijd nog doen besluiten wat slaapzakken (tegen betaling) te regelen.

Sowieso is het een goed idee om te zorgen dat je vermeldt dat aparte verzoeken altijd via de telefoon bespreekbaar zijn. Daar bedoel ik geen kinky dingen mee ("ik wil graag een Playboy party, kun je speeltjes regelen?"), maar eerder zaken als:
  • Een verblijfplaats is ook mogelijk, matrassen zijn inbegrepen, slaapzakken voor eigen rekening. Mocht het wenselijk zijn, dan is er ruimte om een aantal slaapzakken door ons te laten regelen.
  • Ook bieden wij versnaperingen aan. Neem contact met ons op om de details te bespreken.
Op die manier kun je dus een aantal features bespreken van de zaak, maar houdt je toch de mogelijkheid open om van de standaard dingen af te wijken. Over de telefoon/mail kun je dan altijd nog bekijken hoe rendabel/redelijk een verzoek is. 20 slaapzakken regelen is bijvoorbeeld een wat grotere klus dan zorgen dat je ook suikervrije drankjes hebt (bv omdat iemand suikerziekte heeft). Vooral het idee dat je altijd nog bereid bent speciale zaken te regelen verlaagt de drempel al flink, ook al zijn het kleine zaken. Als ergens staat dat voorwaarden bespreekbaar zijn, dan denken ze "tof, lekker flex", staat het nergens dan denken ze misschien "hhhm, beetje mager aanbod".

Verder lijkt het me stug dat je persé in het centrum moet zitten om aantrekkelijk te zijn. Misschien als je puur op consoles/computers gaat richten, maar zodra je al LAN-parties wil houden, dan is een locatie buiten het centrum zeker niet verkeerd. Vooral het gevoel van vrijheid dat je in een buitengebied kunt creëren kan je zaak goed doen. Als je bijvoorbeeld in een bos in de buurt hebt, dan is er in de toekomst een mogelijkheid dit uit te buiten (paintballen o.i.d.), juist ter aanvulling op de hele gaming scene. Ik zelf zou het een prima combi vinden, CS:S-en afgewisseld met paintball (om maar even wat te noemen).

En natuurlijk: de inrichting (vooral de verf/decoraties) moet aantrekkelijk zijn voor je doelgroep. Marmeren vloeren met gouden stoeptegels trekt misschien de business class, maar de gaming scene voelt denk ik wat meer bij een underground sfeertje (waarbij graffiti zeker een rol kan spelen). Vandaar ook mijn vorige advies voor wat alternatievere muziek en daarbij heeft een underground ambiance niet zo veel bling nodig (zolang de wc maar schoon is). Je hebt dan wel het risico dat het snel te somber (of juist te happy is), maar inrichting is dan ook niet mijn expertise ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok Nu ik erzelf uit ben dat het eerst LAN party's gaan worden zal ik een nieuw topic aanmaken waarin we verder kunnen gaan over LAN party's :)

CU there...

LAN topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1133959

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Laatst online: 20-10 13:37
_Ernst_ schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:09:
[...]

Het interesseerd wannadoo o.i.d. natuurlijk niks wie of wat er achter de aansluiting zit.
Als ik bij mij thuis 40 pc's neerzet die via mijn family abonnementje gaan internetten...who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Lees je voorwaarden maar eens bij je abbo, soms staan daar onverwachts toch nog wat dingen in ;)
Pagina: 1 2 Laatste