_-~ Radeon topic deel 10 ~ -_

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.027 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Naja dan ik dit maar een keer, ik weet dat het snel achter de andere aan is maar ik heb een opmerking over die FastWrites, Ik heb gelezen op de site van ATi zelf dat FW niet ondersteund word omdat het niet kosten effectief genoeg is, je had dan meer geld moeten neertellen over 0.05% verbetering van je prestaties, vonden ze wat overdreven en hebben het dus uit de ideeen lijst gesmeten.

Maar wel beter dat er veel meer mensen achter de Radeon zitten nu, komen er misschien toch nog boostende drivers uit.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom werd er eigenlijk een slotje geplaatst? 255 is zeker het maximum aantal reacties ofzo? :?

Anyway, mijn vraag dan maar ff opnieuw:

Weet iemand hoe lang de kabel mag zijn van je video IN naar de videorecorder voor er kwaliteitsverlies zichtbaar wordt?
De videorecorder staat namelijk in een andere kamer dan de PC... ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

FF wat anders: weet iemand hoe lang de kabel mag zijn van je video IN naar de videorecorder voor er kwaliteitsverlies zichtbaar wordt?
De videorecorder staat namelijk in een andere kamer dan de PC... ;-(
in dat kleine Kut bejaardeflatje van je zal dat wel meevallen ;) :+

Geen idee ron, maar dan koop toch ff zo'n draadloos systeem bij mycom om de hoek :?
jij hebt toch geld zat :+ ;)

Hoe is het met de schimmels eigenlijk afgelopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Beste kerels dit moeten jullie wel weten.
Waarom als ik mijn Tb op 111x9 en mijn radeon op 189mhz laat draaien dit langzamer is dan met 9,5x100 en radeon ook op 189mhz.
Hebben jullie een idee, Normaal als je fsb omhoog goit wordt je agp-kaart toch ook sneller.

p.s.En wat raden jullie me aan 111x9(zodat geheugen lekker snel is) of 100x9,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De FSB snelheid heeft niet of weinig invloed op je AGP snelheid, je klokt je AGP bus dan misschien iets over maar dat doet weinig tot niets. Maar een hogere fsb zou wel sneller moeten zijn :?

Maar waarmee test je de snelheid dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53

edward2

Schieten op de beesten

Fsb snelheid heeft in de lage (en in UT ook in hogere) resoluties wel invloed, zelfs in de range van 10-20 %
Mijn fps in UT (op 1280x1024x32, alles max zelfs 48000 hz sound)met de introdemo gingen omhoog van 55 fps naar 66 fps door van 12x100 naar 9x133 te gaan.
In Q3 op dezelfde resolutie merk je er geen reed van.
Alles draait trouwens nou rocksolid:)
Alleen vind ik de temp van de CPU veel te hoog, in Windows desktop al 47 gr.C, maar eens een betere koeler aan schaffen, insane, hoe heet doe koeler waar jij zulke goeie ervaringen mee hebt?
Ik draai nou ook nog op cas3, zal eens proberen of bij 133 mhz dat op 2 kan...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
p.s.En wat raden jullie me aan 111x9(zodat geheugen lekker snel is) of 100x9,5
9 * 111 = 999
9.5 * 100 = 950

Hmm niet zo'n moeilijke keuze lijkt me ;). Dat ie langzamer is met en een hogere CPU speed en een hogere FSB speed is wel heel raar. De verhoogde AGP bus speed heeft idd zeer weinig invloed maar je systeem zou met een hogere FSB en CPU speed gewoon sneller moeten zijn :?. Heb je niet je geheugen timings omhoog gebracht (van CAS2 naar CAS3 of andere timings omhoog) om je geheugen sneller te kunnen laten draaien?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mijn fps in UT (op 1280x1024x32, alles max zelfs 48000 hz sound)met de introdemo gingen omhoog van 55 fps naar 66 fps door van 12x100 naar 9x133 te gaan
maar dat heeft toch niet met de AGP snelheid te maken :?
UT vraagt toch gewoon veel van je hele systeem :?

of bedoelje dat helemaal niet en gaat en alleen maar om dat de FSB zo hoog mogelijk moet zijn :?
(Dat is trouwens wel een van de dingen die ik nog van Ome Tom heb geleerd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Fsbfrequentie heeft toch niet alleen invloed op je agp snelheid, maar ook op je systeem snelheid.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

Weet iemand of er een oplossing is voor het verdwijnen van de wijzers in nascar3 (cockpit) Ook worden sommige games onder dx (oa nascar3) roze in het spel!
En is er een manier om rally championchip aan de praat te krijgen, hij komt elke keer terug met een vage error.

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

de FSB heeft juist invloed op je systeem snelheid en minder tot niks op je agp snelheid, daarom zitten er toch al die dividers in je bios, om je AGP op 66 te laten lopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
als ik me fsb op 106 zet loopt me agp op 70
deler is nl vast 2/3 op kt133 (not a)
duh heb ik een tikje meer snelheid op de agp bus, maar dat maakt niet zoveel uit omdat ie op agp 2x al genoeg heeft(bliojkbaar)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

Aangezien jullie 10 draadjes kunnen vulen met allerlei dingen over een kaart wil dit dus zeggen dat ie superpopulair is, veel problemen mee zijn of dat jullie gewoon blij zijn dat jullie hem hebben.

In het tweede geval, kunnen jullie niet een lijstje maken met de problemen die je vast wel tegenkomt als je zo'n kaart koopt? Ik heb nogal wat problemen langs zien komen...

Ik vraag me af of ze ooit nog eens op tweakers een aparte sectie maken met faqs over de hardware ipv hoe moet/mag je posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ondanks die 10 draadjes zijn er in het algemeen weinig problemen met de Radeon.
We hebben:
- de shimmering patch
- artifacts (vooral oudere drivers, disablehierachelZ)

ehhh, het is nog vroeg, crew ;) vul aan :+

en voor roze d3d spellen, ga eens spelen met de fog-settings in de Radtweaker van Homer, en in NFS moet je de Zbuffer op 16,24,32 zetten dus wie weet.
Lees hier eens wat over bekende dingen bij verschillende spellen: http://www.rage3d.com/radeon/tweaks/tweak.shtml

Alle drivers op een rijtje: http://www.ammoburners.com/3dxtreme/drivers/ati.shtml (alleen de 7020 staan volgens mij verkeerd, dat zijn toch die TwisteR drivers :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

En Edward, hoe is het met je PC, zo te zien (jij bent toch skinner :? ) SCREAMING FAST. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Yep, ik ben Skinner:), hij gaat lekker zo, alles werkt als de bekende speer, BIOS helemaal getuned, uiteraard alles op snelheid gericht en toch stabiel, dat ding schreeuwt om een snellere videokaart;)
Wil alleen nog wat artic silver halen.
Oja Bomberman, ik was al bang dat je gelijk had, (als jij iets zo zeker weet;)), er wordt idd geen fast writes gerapporteerd door PC list, dus dat zijn weer valse beloften van ATI, ik wil me geld terug;)
Misschien in toekomstige driverupdates of register settings, of misschien kan PCI list niet opverweg met FW van de Radeon?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Wist wel dat ik gelijk had ;) ... ATI adverteert er ook niet mee hoor, check maar op de ATI site. Je haalt trouwens een zeer goede 3DMark score :) ! Mijn 3DMark score is ook al iets hoger, omdat ik met de 6063 drivers moet draaien haal ik nu 49xx (sorry ff vergeten) in 1024*768*32 met de Radeon @ 183MHz ... not bad :7.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Yeah, I'am a happy man ride now

hop paardje hop

ff hier ook pesten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

LOL, maar strooi jij dat eens ff heel de wereld rond, als ik en m'n vrouwelijke collega het naar ons zin hebben, dat mag m'n vriendin in NL niet weten!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op tweakfiles.com staat een proggie game-os genoemd, het levert bij mij weer een hogere UT performance door alle resources voor het gamen te behouden:)

http://www.tweakfiles.com/appearance/gameos.html

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Thnx! Vanavond eens proberen ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

To install, simply extract the contents of the zip file into a directory that has 8 characters or less, run ge.exe, and reboot. GameOS GE will now become your default shell. To uninstall, simply open your system.ini file and change the shell= line to shell=explorer.exe
Kan dat verder nog kwaad (dat default shell) voor als je office draait o.i.d. :?

Dus alleen aanzetten voor games of gewoon aan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Je kan, voordat windows opstart, kiezen tussen de normale windows interface waar gewoon alles blijft werken zoals je gewent wordt en die gamegeoptimaliseerde interface (game-os)
Je moet ook de 6 bestanden, die je moet vervangen door die, die met game-os werken, eerst even backuppen of anders weer van de Windows CD afhalen als je weer van het proggie af wil.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36
Hallo allemaal! Ik ben nu ook de trotse bezitter van een Radeon 32MB DDR, en ik moet zeggen, wauw, wat een goede beeldkwaliteit!!!! Ik had even een Asus V7700 Pure, maar die heb ik snel weer terug gebracht omdat de Windows desktop gewoon zwaar onscherp was op m'n Sony E400.

Maaruh, heeft iemand nog wat tips om die nieuwe beta renderers voor UT werkend te krijgen? Ik heb de 7072 drivers voor Win9x, en DX8, maar als ik de D3D beta renderer test, dan klopt er geen reet van wat UT laat zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een Radeon te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Die d3d beta renderer kan beter zo snel mogelijk weggooien en de 4.36 d3d drv.dll gebruiken.
De openGl werkt wel erg goed samen met de S3TC tex.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Heb net een 64 MB VIVO besteld. :7

Kan iemand me vertellen welke software wordt geleverd bij de retail, want ik heb maar een bulkje. Kan ik hem namelijk zo spoedig mogelijk "upgraden" naar een retail >:).

(Heb ook maar gelijk even een Plextor 16/10/40 besteld, PC-privé rulez :P)

TIA

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Upgraden naar een retail is niet zo moeilijk, gewoon overclocken naar 183/183MHz ;) .

Edward, weet je misschien hoe je Powerstrip en je firewall automatisch op laat starten met GameOS? Ik kan wel een batchbestandje maken zodat alles tegelijk opstart als ik daar op dubbelklik maar das niet automatisch ;) ... een idee?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

table fog werkt niet echt om dat roze weg te krijgen in Nascar3, de wijzers zijn er ook nog steeds niet

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee, ik ben ook naar zo'n oplossing opzoek..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peewee Herman (hoe is het met je zilverpapier verzameling? :)): er zit een cdtje bij met drivers, wat software (demo en ATI multimedia center), 2 handleidingen, een scart stekker, een composite VideoIn kabel, een SVHS VideoOut kabel en een audiokabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Voodoo 3 2000 vervangen door een Radeon 32 Sdram, waarom kan ik niet de optimale vernieuwingsfrequenties (boven 1024*768) halen maar alleen de standaard-waarden van de adapter? :'( Hij geeft boven 1024*768 geen beeld: hij geeft wel een schermpje met h 92.7 kHz, v85 kHz.

De voodoo haalde die met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat gegevens:
IIyama vision master pro 404 s704Ht
Ati Radeon 32 Mb Sdram

Hij geeft geen beeld bij het opstarten van bijvoorbeeld Need for Speed 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Wordt je monitor wel goed herkend?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Het kan idd dat de refreshrates te hoog zijn .. of zoiets ;). Probeer anders eens met RadTweak bij alle resoluties je refreshrate op 85Hz te zetten ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Die GameOS werkt heel aardig ... als je op je bureaublad alle links plaatst (ook naar Powerstrip bv) is alles erg makkelijk op te starten. Ik kreeg zelfs 3fps meer in Quake3 plus alles loopt er smooth ... nice 8-). Blijf toch maar gewoon een dual boot draaien tussen Win2K en WinME-'GameOS style' :) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radeon ben ik helemaal niet blij mee, alles doet het perfect enzo, maar de 2d kwaliteit in windows2k (en een ander heeft nu hetzelfde prob met win98) is bagger! er zijn veel trillende pixels (bijna alleen maar trillende pixels), ook wel "shimmering" genoemd, maar er is geen fix voor win2k :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Yo wazup met die signature man :? ... Het rare is dat ik er onder Win2K geen last van heb met de 3043 drivers. Onder Win9x/ME is het HEEL erg zonder die patch, met patch is het zo goed als verdwenen. Raar dat ik dit niet had met m'n preproduction card :? ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hahah, LOL.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Wat is er funny :) ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

edward dat is niet jouw preproduction radeon :)

die heb ik.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke driver is de beste voor onder WinMe met een Radeon 32 Mb Sdram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik denk gewoon de laatste beta, 7072 ...
edward dat is niet jouw preproduction radeon
Ik had die preprod kaart laaang voordat Edward hem had :7 ;) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radtweak kan geen Radeon vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Dan zou ik toch eens serieus alles opnieuw installeren kerel

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 26 januari 2001 19:41 schreef Bomberman het volgende:
Wat is er funny :) ?
Ik moest lachen omdat in deze topic steeds die preproduktionkaart opduikt en daar is het allemaal mee begonnen:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Het wordt trouwens weer eens tijd voor een preproduktie modelletje:9

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Van de R200 mag ik hopen??

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bijvoorbeeld, NV20 mag ook te samen met wat Doom3 first impressions leveltjes.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Op donderdag 25 januari 2001 20:43 schreef Bomberman het volgende:

De verhoogde AGP bus speed heeft idd zeer weinig invloed maar je systeem zou met een hogere FSB en CPU speed gewoon sneller moeten zijn :?. Heb je niet je geheugen timings omhoog gebracht (van CAS2 naar CAS3 of andere timings omhoog) om je geheugen sneller te kunnen laten draaien?
Ja de scores bij sisoft sandra2001 zijn bij CPU en Multi-media, stuk sneller, aleen niet in q3a, (is maar een verschil van 3 frames, maar toch)
Maar mijn geugen is wel super snel
(4way interleave cas2, enz)en haal bij sandra 450 en 502 >:) en dat met pc-100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
So das zeer netjes voor PC100 :9 !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Q3 is erg goed geschreven (tsja hoe kan het ook anders met 1 van de beste programmeurs), de engine maakt optimaal gebruik van de 3d kaarten vooral in hogere resoluties zul je dus weinig voordeel halen uit een snellere fsb, het is vooral de videokaart fillrate die het verschil maakt omdat die de bottleneck is.
Heeft iemand (met via chipset)nog verschil gemerkt met het disablen van ATIpolab in msconfig?
Het maakt voor mij niks uit iig.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
War is eigenlijk dat anisotropic filtering. Ik zie geen verschil bij hoogst kwaliteit en uit. Enigste wat me opvalt is een verschil van 10 FPS.
Bij welke spellen of 3d demo's. kan ik het verschil zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zaterdag 27 januari 2001 13:37 schreef Albinoraptor het volgende:
War is eigenlijk dat anisotropic filtering. Ik zie geen verschil bij hoogst kwaliteit en uit. Enigste wat me opvalt is een verschil van 10 FPS.
Bij welke spellen of 3d demo's. kan ik het verschil zien?
Q3, kijk bv naar de vloer in de verte, verder alle spellen met deze engine.(je moet wel alles op max zetten in Q3)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik overweeg om een Radeon 32 MB DDR OEM te nemen, maar ik draai eigenlijk alleen nog maar Windows 2000, is dat op dit moment al aan te raden?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
De Radeon werkt goed onder Win2K met 1 nadeel; het is allemaal iets langzamer. Denk ongeveer aan 10% langzamer (of de laatste beta's sneller zijn weet ik niet, de laatste die ik geprobeerd heb zijn de 3043's) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben inmiddels een gelukkige bezitter van een Radeon Vivo OEM, alleen gaat het video grabben niet perfect :(

Tijdens het grabben wordt het beeld donkerder en dan weer lichter.
Is dit normaal?
En is het mogelijk om RGB in te stellen ipv VYUY oid?
Ik heb ontzettend veel last van frame drops, en een processor die het maar ternauwer nood kan bijbenen.
Ik gebruik op het moment de 7072 drivers op een Duron 700@1000 systeem, ik heb de Via 4in1 4,28 drivers ook al geinstalleerd.
Kan iemand mij helpen?
Ik dacht namelijk vanmiddag even wat videobeelden van een videocamera op m'n pc te zetten maar dat viel dus wat tegen.

Groeten Coenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik neem aan det je eerst mmc hebt geinstalleerd en toen pas de 7072 drivers?

Probeer dan eens de MMC opnieuw te installeren nu, schijnt voor veel mensen te werken.

En ik heb dat ATIPOLAB.dll eruit gegooit met msconfig en nu zijn mijn 3DMark scores gestegen van 5430 naar 5500, en ik heb het meerdere malen geprobeerd en het ligt echt aan dat ATIPOLAB, als ik het weer aan zet heb ik namelijk weer vrolijk 5430, dus probeer het eens mensen.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 19:34 schreef Bomberman het volgende:
Yo wazup met die signature man :? ... Het rare is dat ik er onder Win2K geen last van heb met de 3043 drivers. Onder Win9x/ME is het HEEL erg zonder die patch, met patch is het zo goed als verdwenen. Raar dat ik dit niet had met m'n preproduction card :? ...
Tsjah ik dacht zoveel mensen hebben 'm, why not :)

3043 kan ik nergens vinden :? wel 3052, 3073 en 3092 :?

Waar hebbie die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Pyropath, ik zal een kijken wat er gebeurt als ik MMC opnieuw installeer.
ATIPOLAB heb ik gelijk maar uitgezet.

Toen we vanmiddag bezig waren met die videocamera was het resultaat toch wel droevig.

Ik heb eigenlijk nog een vraagje: volgens powerstrip versie 2,74 staat m'n AGP op 1*, terwijl volgens mij op een A7V deze op 4* zou moeten kunnen staan, ligt dit aan deze versie powerstrip of moet ik in m'n bios nog wat instellen?

Groet Coenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen: Gebruik je gewoon Video-in om te capturen of VirtualDub of zo?
Video-in werkt bij mij niet lekker. Maar met VirtualDub haal je echt het maximale uit je systeem. Het ligt ook niet alleen aan je processor maar ook aan je HD. Ik heb zelf maar een P3 600. Maar de bottleneck bij mij is mijn Maxtor 13,6gb. Toch maar een 30,7 IBM :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Tsjah ik dacht zoveel mensen hebben 'm, why not
Ja maar moet je em nou exact kopieren :( ... wees es orgineel. Ik zal je helpen dan kan jij je signature wel ff iets veranderen ok >:) . 3043 kun je hier halen ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 21:58 schreef Bomberman het volgende:

[..]
Ja maar moet je em nou exact kopieren :( ... wees es orgineel. Ik zal je helpen dan kan jij je signature wel ff iets veranderen ok >:) . 3043 kun je hier halen ...
All right you scratch my back I'll scratch yours :)

Isie zo goed? (wil wel graag me specs houden plz ;))

Thx voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Thnx ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 23:47 schreef Bomberman het volgende:
Thnx ;)
Damn het heeft niet geholpen :(

Zucht, wou dat ik 'm nooit gekocht had, dit is echt kut met een grote K, U én T :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Heb je al geprobeerd wat die ene gast op Rage3D in je post voorstelde (die patch maar dan op de 'Win2K manier')?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Coppermine, we hebben inderdaad virtualdub gebruikt, het programma wat ATI levert werkte nog slechter.

Ik zat zelf ook al aan een nieuwe HD te denken. M'n 8G Seagate is op een paar honderd Mb na bijna vol. Ik zat zelf te denken aan een 45G IBM ATA100 :9~.

Groeten, Coenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik zat zelf te denken aan een 45G IBM ATA100
Omdat ik nu ook video kan capturen met m'n Radeon heb ik die schijf vrijdag besteld :9 ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 00:36 schreef Bomberman het volgende:
Heb je al geprobeerd wat die ene gast op Rage3D in je post voorstelde (die patch maar dan op de 'Win2K manier')?
Ja ik heb die reg change gemaakt onder HKLM/SYSTEM/CURRENTCONTROLSET/ATI2MTAG/DEVICE0 (uit me hoofd dan, psies weet ik niet meer), hielp -denk ik- een beetje, maar het is nog steeds te erg om waar te zijn :(

edit: vergeten, ik gebruik nu dus ook de 3043 drivers voor win2k, maar still no such luck :( het is wel iets minder geworden maar al die trillende pixels zijn er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Haal jitter en shimmering niet door elkaar eh .. jitter zijn die trillende pixels, shimmering zijn die diagonaal rollende strepen. Alle Diamondtron/Trinitron monitoren hebben een beetje last van jitter ...

Heb je het trouwens ook zo erg met andere videokaarten of alleen de Radeon? Als je het alleen met de Radeon hebt weet ik het ook niet ;( ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke instellingen moet ik veranderen om Quake 3 zo mooi mogelijk te spelen met mijn Radeon 32 Sdram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Welke instellingen moet ik veranderen om Quake 3 zo mooi mogelijk te spelen met mijn Radeon 32 Sdram.)

Sorry |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Gewoon alles in Quake omhoog gooien (texture quality en 32-bit textures aanzetten), resolutie op 1024*768 (hoger zou ik niet doen met je SDR kaartje) en in de display properties van ATI bij OpenGL op de 'kwaliteit' knop drukken. Daarna nog ff anisotropic op hoogste qualiteit zetten en kwijlen maar :9~ !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Toch zou ik met een 32 mbkaart in de instellingen texture compressie aanzetten, kost je een mooie Sky maar levert toch wel wat fps op, maar daar ben jij niet zo'n voorstander van van he Bomberman;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Dat was toen ik nog een 64MB kaart had :) .. nu zet ik ook texture compression aan 8-) ! Maar hij vroeg 'zo mooi mogelijk' en dat is toch zonder S3TC ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 14:16 schreef Bomberman het volgende:
Haal jitter en shimmering niet door elkaar eh .. jitter zijn die trillende pixels, shimmering zijn die diagonaal rollende strepen. Alle Diamondtron/Trinitron monitoren hebben een beetje last van jitter ...

Heb je het trouwens ook zo erg met andere videokaarten of alleen de Radeon? Als je het alleen met de Radeon hebt weet ik het ook niet ;( ...
Ja jitter dat is het..

Alleen met Radeon :( ;( :'(
Ik had een Hercules GF2 GTS 64MB, ingeruild omdat ATI zogenaamd superieure 2D kwaliteit had ;(

Zucht.. dan maar wachten op een goede driver van ATI (zal waarschijnlijk nooit komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een leuk aantal MHz's (950) in de computer en een Radeon 32 kun je toch wel aardig wat framepjes halen in Quake 3 en toch een hele hoge kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[nietophettopicslaandiets] Waarom heeft iedereen toch zo'n leuk bloemetje als icon? [/nietophettopicslaandiets]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Jawel .. hoezo :?

Dat is geen leuk bloemetje .. Irrelevant, fanatiek GoT member en moderator geloof ik is overleden door een auto ongeluk ...

Zie hier ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, wist ik niet, spijt me jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook ff mijn logo in een bloempje verandert

:'(

Maargoed, ik wou jullie wat vragen....

Ik heb over exeact 1 maand genoed $$$ voor een radeon.

Mijn oog valt op de 32 MB DDR, maar ik vroeg me af of dat nu wel slim is.

Ik vindt 550 pieken voor een vid kaartje best wel veel geld, en wil natuurlijk niet dat na een week na aankoop de prijs gehalveerd wordt. (dat zul je altijd zien)

is het dus slim om er dan 1 aan te schaffen IVM de radeon 2 en die budget versie die uit gaat komen?

(btw, ik kan niet te lang meer wachten, die voodoo2 heeft nu echt zijn beste tijd gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

first: 'k wil geen oude }:O uit de sloot halen, maar ook geen nieuwe Radeon draad veroorzaken..

ik ben van plan een Radeon AIW aan te schaffen om oa video te capturen..Dit moet wel onder W2k gebeuren 8-)

nu begrijp ik dat er nogal wat problemen met de drivers zijn onder W2K..niet capturen, trager, etc :?... Klopt it? wat kan ik verwachten?
Of moet ik dan toch maar voor de Asus 7700 Deluxe gaan :'(

jaja..ik weet het: 't is al vaker behandeld, maar een thread die al aan z'n 10e deel toe is...kom op..doe me dit niet aan |:( :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
De Radeon II laat waarschijnlijk nog maaaanden op zich wachten ;( , de prijs van de 32MB DDR zal echt niet halveren any time soon :) . Hooguit een paar tientjes prijsdaling in de komende paar maanden verwacht ik (vooral ook omdat de NV20 zo belachelijk duur wordt en de prijzen van de GTS kaarten (directe concurrent van de 32MB DDR) niet echt zal drukken. Nu is dus gewoon een goede tijd om de kaart te kopen (ik ben niet aansprakelijk als over een week de kaart voor 125,- in de winkel ligt >:) :+ ... ).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op zondag 28 januari 2001 17:37 schreef chrisvm het volgende:
first: 'k wil geen oude }:O uit de sloot halen, maar ook geen nieuwe Radeon draad veroorzaken..

ik ben van plan een Radeon AIW aan te schaffen om oa video te capturen..Dit moet wel onder W2k gebeuren 8-)

nu begrijp ik dat er nogal wat problemen met de drivers zijn onder W2K..niet capturen, trager, etc :?... Klopt it? wat kan ik verwachten?
Of moet ik dan toch maar voor de Asus 7700 Deluxe gaan :'(

jaja..ik weet het: 't is al vaker behandeld, maar een thread die al aan z'n 10e deel toe is...kom op..doe me dit niet aan |:( :-)
Zolang je volgens mij de 3043 drivers gebruikt gaat alles goed onder Win2K. Ik heb zelf nog niets gecaptured, als ik jou was zou ik de vraag ff op Rage3D stellen. Je moet iig niet de laatste beta's gebruiken (3100) want dan gaat het fout geloof ik ...
jaja..ik weet het: 't is al vaker behandeld, maar een thread die al aan z'n 10e deel toe is...kom op..doe me dit niet aan
Peace en respect in de Radeon thread :+ ... wij zullen niet snel zeggen "gebruik search nou eens" of "zoek zelf maar op" ... ;) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx bomberman.

Ik ga vast uitzoeken waar ik hem het best kan halen /internet/duitsland/engeland/gewoon in de winkel/

Ik zie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

klein vraagje hoeveel halen jullie nou met unreal? op 1280x1024x32? Ik haal gemiddeld 40.

En bijv met cs vaak lage 30 of hoge 90. Dat is best vaag met dat spel

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

UT is niet optimaal geoptimaliseerd voor openGL en/of d3d.
UT lust aardig geheugen en een snelle CPU.
Ik haal met de Loki S3TCopenGL nu 70 fps in de intro met alles high, behalve detailed textures en 40 fps in UTbench (CPU heavy)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bomberman, kan je even laten weten hoe het video capturen gaat met zo'n IBM 45G ATA100 schijf, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Is goed, ik krijg als het goed is de schijf woensdag binnen (nadeel als je bij de goedkoopste uit Pricewatch besteld .. dat doet bijna iedereen :( ). Ik heb eigenlijk weinig om via de Video In te capturen dus ik zal het van de TV moeten doen. Lijkt me weinig verschil maken overigens. Ow nog iets, ik weet niet of je hier al van op de hoogte bent maar sommige mensen krijgen op FAT32 partities geen files groter dan 2GB gecaptured. 4GB zou de limiet moeten zijn en dat is het bij de meeste ook maar voor sommige dus niet. Ik denk dat ik gewoon een 20GB NTFS5 partitie aanmaak speciaal voor het capturen :9~ ...

Ik laat je wel weten hoe het verloopt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Op zondag 28 januari 2001 16:53 schreef minus0ne het volgende:

[..]
Ja jitter dat is het..

Alleen met Radeon :( ;( :'(
Ik had een Hercules GF2 GTS 64MB, ingeruild omdat ATI zogenaamd superieure 2D kwaliteit had ;(

Zucht.. dan maar wachten op een goede driver van ATI (zal waarschijnlijk nooit komen)
Zijn er meer mensen met een 22" iiyama en een radeon met slechte beeldkwaliteit en zijn er mensen met deze combinatie en een goede beeldkwaliteit? Krijg mijn 64 MB ViVo overmorgen binnen. Ik heb nu een s901gt en een koper daarvoor. Zal ik hem verkopen en een 22" weer kopen of kan ik beter mijn FST beeldschermpje houden ipv een diamondtron? :?

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
unreal tournament:
72 fps gemiddeld op 1600x1200 32 bit alles max :P
errug veel in ieder geval
maar kost ook wel wat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

knap 72fps met 32bit! volgens mij kan unreal tourny geen 32bit aan in die resoluties.

Maar goed is dat met opengl directx? alles op max?

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik dacht ook dat UT geen 32 bits kleur aan kon in 1600x1200 in d3d maar dat kan toch.
Geef jij je UT (alle)settings eens door Dino PK ik wil dat ook wel halen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
poeh moet ik ff kijken
met de high res textures wel wat minder
open gl dacht ik wel,d3d is wat langzamer heh

vreemd is wel dat bijv 640x480 je geen 200 frames haalt maar max ongeveer 120 (ofzoiets, zit nu op mijn werk en hier loopt ut voor geen meter :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

in dx haal ik 40 op 1600x1280x32bit (en inderdaad het kan, maar me gforce kon het niet dat weet ik zeker.)
opengl is bij mij zeer lelijk :( allemaal rare groene kleuren enz. Nog niet gebenched.

Hoe bench je trouwens een beetje standaard?

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 17:57 schreef reapher het volgende:
in dx haal ik 40 op 1600x1280x32bit (en inderdaad het kan, maar me gforce kon het niet dat weet ik zeker.)
opengl is bij mij zeer lelijk :( allemaal rare groene kleuren enz. Nog niet gebenched.

Hoe bench je trouwens een beetje standaard?
1600x1280 bestaat niet :P

40?! Jesus da's wel erg hoog, wat voor systeem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

LOL hehe foutje 1600x1200

ik heb een radeon64 VIVO cely533@900 256mb mem. Die gozer hierboven haalt bijna het dubbelen :)

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Je moet idd wel in de gaten houden welke bench methode je gebruikt en met welke instellingen, trilinear and volumetric lighting lusten wel wat fps'jes om maar een voorbeeld te geven, net zoals 3d sound op 44 of 48 Khz
Ik gebruik alleen de intro om te kijken wat de performance is in grote mappen en UT bench als stress test;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24

Entity

9000rpm

Ok, heb vandaag de knoop ook doorgehakt en een Radeon 32MB DDR besteld bij Informatique. Helaas hebben ze hem niet op voorraad en moet ik dus nog een paar dagen wachten, maar daarna kan mijn TNT2 Ultra eindelijk met pensioen (nou ja, in m'n pa z'n PC dan, maar dat is hetzelfde :z).

Ik heb vandaag drivers gedownload:
- Voor Win Me: 4.13.7072
- Voor Win 2k: 5.0.3043
Zijn dit de beste versies, of kab ik voor één van deze 2 OS'en beter een andere driver kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Misschien de 3100 voor Win2K? Ik weet eigenlijk niet of ze beter zijn :D ...

PC Specs

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.