Hebben jullie ook enig idee van het aantal unieke bezoekers in die periode?
En welke site is dat dan ? Want 50k/h is niet mis. En over die eCPM, tja locatie en keywords zijn alles.bartvb schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:21:
Mijn site doet (overdag) meer dan 50k pageviews in een uurDus als dat dan $4.70 per 1000 views op zou leveren...
Flitspaal: Als het zo gezakt is voor je kan je er idd wel aan gaan sleutelen, voor zo'n verschil kom ik m'n bed wel uit. Niet alleen locatie en kleur bekijken, maar ook site structuur, site-maps, en keywords kunnen helpen. De Analytics zouden je moeten kunnen vertellen wat er met je traffic gebeurd is.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Mijn inkomsten zijn sinds mei ineens flink ingezakt, sinds het begin van de maand is dit gelukkig weer wat aangetrokken. Allemaal zonder dat ik iets (significant) gewijzigd heb. Het lijkt dus nogal wat uit te maken hoeveel mensen in jouw niche adverteren...
Het gaat bij mij om een forum site en dan zit je al snel aan (erg) veel pageviews alleen zijn dat pageviews van enorm bannerblinde regulars
Het gaat bij mij om een forum site en dan zit je al snel aan (erg) veel pageviews alleen zijn dat pageviews van enorm bannerblinde regulars
Die heb ik wel, die moet ik even bij elkaar zoeken.bartvb schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:56:
Er is verder niet zoveel gewijzigd qua layout oid aan m'n site. Het aantal kliks is in die periode nagenoeg gelijk gebleven en stijgt inmiddels zelfs weer elke maand. De inkomsten per klik zijn met 75% afgenomen.Flitspaal: Als het zo gezakt is voor je kan je er idd wel aan gaan sleutelen, voor zo'n verschil kom ik m'n bed wel uit. Niet alleen locatie en kleur bekijken, maar ook site structuur, site-maps, en keywords kunnen helpen. De Analytics zouden je moeten kunnen vertellen wat er met je traffic gebeurd is.
[ Voor 53% gewijzigd door mkleinman op 15-10-2007 19:00 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Komt me bekend voor:flitspaal.nl schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:53:
Er is verder niet zoveel gewijzigd qua layout oid aan m'n site. Het aantal kliks is in die periode nagenoeg gelijk gebleven en stijgt inmiddels zelfs weer elke maand. De inkomsten per klik zijn met 75% afgenomen.
De eerste dagen had ik iets van 15-20 kliks en dan zat ik gauw op de 3,5 - 4 Dollar
Maar zoals laatst had ik $3,5 verdient met 33 kliks

En met die dollarkoers van tegenwoordig houdt je al helemaal niks meer over
Naja, maak me er verder niet echt druk om. Vind het al mooi meegenomen dat ik met een hobby verdien
[ Voor 6% gewijzigd door Marcusso op 15-10-2007 20:07 ]
No Shame, only Fame!
Stond er al bijbartvb schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:56:
---
Dit vind ik altijd nog de leukste al zijn de inkomsten het minste (kleine site, nicé markt):
Paginaweergaves 1.052
Aantal klikken 132
Inkomsten : US$ 30,34
[ Voor 33% gewijzigd door ReLight op 18-10-2007 22:41 ]
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Hoe zit het nu, krijg je nu betaald op het moment dat iemand op een advertentie heeft geklikt? Ik dacht nl dat je ook verdiende puur voor het hebben van de reclame op je site..
Ik heb het nu een dag of 2 op de site gezet en heb na een aantal pageviews en 1 klik 0,00 verdient.
Ik heb het nu een dag of 2 op de site gezet en heb na een aantal pageviews en 1 klik 0,00 verdient.
Alleen per klikjvdb1975 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:52:
Hoe zit het nu, krijg je nu betaald op het moment dat iemand op een advertentie heeft geklikt? Ik dacht nl dat je ook verdiende puur voor het hebben van de reclame op je site..
Betekent dat niet dat jouw advertenties interessanter zijn dan je inhoud, als 1/8e van de bezoekers een advertentie aanklikt?ReLight schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:56:
Pagina-CTR 12,55%
Er zijn ook CPM-advertenties, maar standaard krijg je CPC-advertenties, de CPM-versies komen alleen als adverteerders daarvoor kiezen om op jouw site te tonen.jvdb1975 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:52:
[ Voor 52% gewijzigd door ACM op 17-10-2007 13:02 ]
Ik ga vandaag is een dagje testen met voeilelijke ads. Dus ads die erg tov de achtergrond afsteken. Eens kijken of dat iets extra's oplevert en anders gooi ik het morgen weer terug zodat het een mooi geheel is
[ Voor 17% gewijzigd door DaannO op 17-10-2007 13:05 ]
HahahaACM schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:02:
Betekent dat niet dat jouw advertenties interessanter zijn dan je inhoud, als 1/8e van de bezoekers een advertentie aanklikt?

0.12%Joep Stoffels schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:05:
[...]
HahahaDaar zit wat in ja
Hebben goede forums daarom dus een lage CTR?
Misschien moet je de Ad's ook in je header zetten. Toegeven, het ziet er minder mooi uit maar de inkomsten zijn wel beter.
Mijn headers (forum/normale pagina's) hebben een CTR van 7,17%, terwijl de footers het met een kleine 2,71% doen.
No Shame, only Fame!
Ik wil het alleen kosten dekkend hebben en geen winst op maken. Dat is het dus op dit moment en daarom heb ik een bewuste keuze gemaakt om het zo te doen. Liever mooi dan rijkS2801 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:07:
[...]
Misschien moet je de Ad's ook in je header zetten. Toegeven, het ziet er minder mooi uit maar de inkomsten zijn wel beter.
Mijn headers (forum/normale pagina's) hebben een CTR van 7,17%, terwijl de footers het met een kleine 2,71% doen.
Ha, LOL. Je zou er voor kunnen kiezen het zo te willen lezen, maar in dit geval is het niet uitzonderlijk. De bezoekers komen uit een bepaalde werk branch en klikken veelal op vacature ads, en dat is erg hot op het moment in die sector.ACM schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:02:
[...]
Betekent dat niet dat jouw advertenties interessanter zijn dan je inhoud, als 1/8e van de bezoekers een advertentie aanklikt?
Dan vind 7/8 de artikelen toch ook leuk. Da's een beter percentage dan van een gemiddelde krant.
Verwijderd
Nu heb ik dus opzettelijk gekozen voor 'text based ads only' bij adsense setup.. en rara wat ik eens krijg ?
Ook de code klopt gewoon, er staat geen verwijzing naar dat het image-ads moeten zijn, het is dus echt textbased only.
Ik geloof ook dat zodra je op een nieuwe website Adsense draaien hebt, je niet langer een website handmatig in te voeren hoeft in Google, want google vist zelf de locatie van waar de ads getoont worden , begreep ik.

Ik geloof ook dat zodra je op een nieuwe website Adsense draaien hebt, je niet langer een website handmatig in te voeren hoeft in Google, want google vist zelf de locatie van waar de ads getoont worden , begreep ik.
klopt. Als je een URL kanaal aanmaakt kan je ze wel beter in de gaten houden
Tegenwoordig is er wel een functie waarmee je kan aangeven op welke domeinen de advertenties getoond moeten worden. Dit om te voorkomen dat mensen jouw advertiser-id nemen en ergens anders advertenties tonen om jou geband te krijgen.
kan je mij deze een wijzen ? Ik kan zonder problemen m'n code van de ene site op de ander zetten, werkt altijd direct.
Als die restriktie er is, dan staat hij in ieder geval niet default aan.
Was dat maar waar....Coju schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:29:
Tegenwoordig is er wel een functie waarmee je kan aangeven op welke domeinen de advertenties getoond moeten worden. Dit om te voorkomen dat mensen jouw advertiser-id nemen en ergens anders advertenties tonen om jou geband te krijgen.
Het enige wat je aan kunt geven is dat je de views en clicks niet mee wilt laten tellen op sites die niet van jezelf zijn.
Hij laat ze evengoed zien, de verdiensten gaan dan alleen "slechts" naar Google.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Volgens Google worden die clicks niet verrekend aan de adverteerder, dus is dat de enige winnaar.
Staat inderdaad niet standaard aan, google weet namelijk niet op welke websites jij advertenties wilt zetten. Je moet alleen een aantal domein whitelisten waarop jouw advertenties staan.ReLight schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:19:
kan je mij deze een wijzen ? Ik kan zonder problemen m'n code van de ene site op de ander zetten, werkt altijd direct.
Het klopt inderdaad dat advertenties op een niet-gewhiteliste site wel getoond worden maar niet uitbetalen.
Opzich vreemd aangezien je tijdens registratie al een domein moet opgeven.
Heb gister die whitelist ook maar even aangezet, thnx for the tip
Heb gister die whitelist ook maar even aangezet, thnx for the tip
Sorry hoor, maar dit is echt wazig, elke site waar ik mijn pub-id gebruik betaalt direct uit in mijn account.Coju schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:36:
Het klopt inderdaad dat advertenties op een niet-gewhiteliste site wel getoond worden maar niet uitbetalen.
Bij de allereerste registratie moest je inderdaad een site opgeven, maar hierna kan je de code op elk van je sites hergebruiken.
Maar ik zal eens achter die whitelist aangaan. Het heeft imho niet veel nut, want als mensen persee jouw site willen benadelen dan gaan ze gewoon wezenloos op je site rondklikken, en geen eigen website opzetten met jouw pub-id erin.
Whitelist staat standaard uit dus zo'n onzin is het niet 
By default werkt je pub-id idd op elke willekeurige site.
By default werkt je pub-id idd op elke willekeurige site.
Ik geef toch ook aan dat het standaard uit staatReLight schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:04:
[...]
Sorry hoor, maar dit is echt wazig, elke site waar ik mijn pub-id gebruik betaalt direct uit in mijn account.
Bij de allereerste registratie moest je inderdaad een site opgeven, maar hierna kan je de code op elk van je sites hergebruiken.
Maar ik zal eens achter die whitelist aangaan. Het heeft imho niet veel nut, want als mensen persee jouw site willen benadelen dan gaan ze gewoon wezenloos op je site rondklikken, en geen eigen website opzetten met jouw pub-id erin.
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het Adsense verwijzingen/referalls-programma. Ik ben er nu mee aan het experimenteren maar het Nederlandse aanbod is nog een beetje karig en het heeft nog niets opgeleverd.
@coji , idd het staat uit, het is ook pas recent toegevoerd, en in dat deel van de adsense tite mom je normaal niet zo vaak. 
De referals is echt heel slecht idd, levert nauwlijks iets op.
De referals is echt heel slecht idd, levert nauwlijks iets op.
Hier ook geen goede ervaringen met referrals, wordt weinig (tot niet) op geklikt, al helemaal geen conversies. Daarnaast is het aanbod bagger (vooral ringtone, leningen en meer van dat soort meuk) en het is redelijk wat werk om die dingen actueel te houden. Heb het een paar weken mee laten draaien met de rest maar daarna weer uit gezet. Was zonde van de pageviews.
Ik zelf heb een forum met meer dan 1500 geregistreerden, gem. 1000 unieke pageviews per dag. Echter bevat deze site nog helemaal geen reclame en verdien ik er ook niks aan. Nu ben ik dus van plan om adsense erop te gooien. Kan iemand mij een idee geven van wat ik mogelijk zou kunnen verdienen? Ik ga uit van een lage CTR (1/2%?) aangezien het een forum is.
BTw het is een scholierenwebsite...
BTw het is een scholierenwebsite...
Verwijderd
Hoeveel uniek bezoek heb je per dag? Pageviews zegt namelijk niet heel veel.. Zeker niet op CTR nivo (Ik maak zelf mid x.xxx per maand met adsense).
Wat hoe dan ook goed werkt. Verveel je vaste bezoekers niet te veel met banners, oftewel kijk of de bezoeker nieuw is of niet.. Is ie nieuw dan toon je meer banners (meer kans dat ie niet zocht op jou site waar ie voor kwam) dan als ie bijvoorbeeld is ingelogd.
Wat hoe dan ook goed werkt. Verveel je vaste bezoekers niet te veel met banners, oftewel kijk of de bezoeker nieuw is of niet.. Is ie nieuw dan toon je meer banners (meer kans dat ie niet zocht op jou site waar ie voor kwam) dan als ie bijvoorbeeld is ingelogd.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 09:43 ]
CTR ligt idd heel sterk aan het soort bezoekers maar 1% is nog erg positief ingeschat. Op mijn forum ben ik blij als ik boven de 0.01% uitkom

[ Voor 3% gewijzigd door bartvb op 24-10-2007 09:52 ]
1000 unieke bezoekers per dag..Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:38:
Hoeveel uniek bezoek heb je per dag? Pageviews zegt namelijk niet heel veel.. Zeker niet op CTR nivo (Ik maak zelf mid x.xxx per maand met adsense).
Dacht zelf dat ik nog aan de lage kant zatbartvb schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:52:
CTR ligt idd heel sterk aan het soort bezoekers maar 1% is nog erg positief ingeschat. Op mijn forum ben ik blij als ik boven de 0.01% uitkom
Verwijderd
1000 uniek zou je met goede manier van banners plaatsen (header e.d.) tussen de 5$ en 15$ per dag mee moeten kunnen halen.
Al hangt alles af van het onderwerp en vooral van de bereidheid om grotere banners e.d. te plaatsen.
Al hangt alles af van het onderwerp en vooral van de bereidheid om grotere banners e.d. te plaatsen.
Maar de formule is dus:
CTR * aantal unieke bezoekers * bedrag wat je gem verdient met een adver= totaalbedrag per dag?
Dus stel ik heb een CTR van 0,5% en 1000 bezoekers en ik krijg per gem klik iets van 10 cent (zit ik hiermee te hoog?) dan zou dat betekenen dat ik 5 euro per dag verdien?
Of moet ik niet de unieke bezoekers pakken maar het totaal? En is 10 cent per klik te hoog?
CTR * aantal unieke bezoekers * bedrag wat je gem verdient met een adver= totaalbedrag per dag?
Dus stel ik heb een CTR van 0,5% en 1000 bezoekers en ik krijg per gem klik iets van 10 cent (zit ik hiermee te hoog?) dan zou dat betekenen dat ik 5 euro per dag verdien?
Of moet ik niet de unieke bezoekers pakken maar het totaal? En is 10 cent per klik te hoog?
Verwijderd
Ik zit zelf op 11,9 cent per klik gemiddeld, ook in de jongeren doelgroep.
Maar goed, meld je gewoon aan.. en probeer het gewoon.. vooral veel stoeien met posities en kleuren.
Maar goed, meld je gewoon aan.. en probeer het gewoon.. vooral veel stoeien met posities en kleuren.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 10:05 ]
moet zeggen dat dit toch een tegenvaller is zo 
1000 unieke bezoekers per dag en je houd er maar 5 dollar aan over...dus of de CTR moet omhoog of het aantal bezoekers..en beide moeten met een factor 10 wil je er echt iets aan overhouden...hmm
1000 unieke bezoekers per dag en je houd er maar 5 dollar aan over...dus of de CTR moet omhoog of het aantal bezoekers..en beide moeten met een factor 10 wil je er echt iets aan overhouden...hmm
Je kunt je niet voorstellen hoe blij ik zou zijn met 5 dollar per dagAakab schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:19:
moet zeggen dat dit toch een tegenvaller is zo
Commercieel gezien zou ik sowieso niet proberen om je brood te verdienen d.m.v. Adsense.
Ben blij dat je geld krijgt uit je hobby
Edit: Nee echt

[ Voor 8% gewijzigd door Joep op 24-10-2007 10:58 ]
Toen ik net in bed lag, klonk het allemaal zo realistisch...hehehVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:55:
Uhm je wilt dus met 50 dollar verdienen per dag met 1000 unieke bezoeker per dag?
ach ja dan maar 5 dollar.. Moet is snel het aantal gebruikers omhoog krikken..
Goed nieuws http://adsense.blogspot.c...e-ad-changes-without.html
Als het zover is kun je dus het uiterlijk van een advertentie veranderen via de Adsense-interface. Zo kun je nog makkelijker je advertenties optimaliseren qua omzet.
Als het zover is kun je dus het uiterlijk van een advertentie veranderen via de Adsense-interface. Zo kun je nog makkelijker je advertenties optimaliseren qua omzet.
Verwijderd
Ja scheelt me aardig wat werk, nu moeten ze eerst nog even de kanalen problemen oplossen van de laatste dagen...
Ja inderdaad, ik ben dus niet de enige met dat probleemVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:34:
Ja scheelt me aardig wat werk, nu moeten ze eerst nog even de kanalen problemen oplossen van de laatste dagen...
Ik was al bang dat ze de kanalen hadden afgeschaft...
No Shame, only Fame!
Toch moeten er mensen zijn die dat doen, lijkt me niet dat Google dit hele circus opzet voor kleingebruikers zoals wij?Joep Stoffels schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:55:
...
Commercieel gezien zou ik sowieso niet proberen om je brood te verdienen d.m.v. Adsense.
...
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Weet niet of je ooit dit verhaal hebt gelezen? 
http://www.richtwinpoortw...-adsense-lost-200000.html
Daar zit wat in natuurlijk, maar ik bedoelde dat ik niet denk dat er veel particulieren zijn die een website maken om er puur en alleen maar geld uit te verdienen door er Adsense-advertenties op te plaatsen, gewoon omdat er effectievere manieren zijn om geld te verdienen. Dat iemand er z'n brood mee verdient komt meestal doordat hij de reclame beheert voor een grote website, niet omdat hij een website helemaal alleen heeft opgericht om er geld mee te verdienen d.m.v. Adsense.zomertje schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:55:
[...]
Toch moeten er mensen zijn die dat doen, lijkt me niet dat Google dit hele circus opzet voor kleingebruikers zoals wij?
Wow, hier kan ik geen duidelijk antwoord van maken

offtopic:
Is het misschien een idee om een topic te openen voor de alternatieven voor Adsense? Misschien zijne er aanbieders die meer uitkeren of waarbij de ads er beter uit zien oid. Iemand mee eens?
Is het misschien een idee om een topic te openen voor de alternatieven voor Adsense? Misschien zijne er aanbieders die meer uitkeren of waarbij de ads er beter uit zien oid. Iemand mee eens?
Als die gasten serieuze publishers waren die $200.000 per maand genereren dan worden ze echt niet zomaar gebanned door wat invalid clicks of omdat iemand een click-bot op een van hun sites losgelaten heeft. Het lijkt er meer op dat ze een enorme berg MFA sites hadden en dat ze daarom gebanned zijn (en terecht IMO). Maar heb het artikel maar vluchtig gescanned, kan er naast zitten natuurlijkPendaco schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:24:
Weet niet of je ooit dit verhaal hebt gelezen?
Lijkt mij ook zeer sterk dat Google zo'n grote publisher dropped zonder enige aanleiding. Heb het artikel gelezen en de auteur geeft wel een waardevolle tip: wees nooit alleen afhankelijk van google als je dit voor de kost doet. Zorg dat je ook alternatieven hebt.
Ik zelf raad aan om eens te kijken naar AdBrite, Vibrant Media en Kontera.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Toch zijn ze bij Google heel streng en mag je niet zomaar andere dingen op je site zetten. Ik denk dat als je veel omzet maakt, Google je dan wel serieuzer neemt en inderdaad niet zomaar eruit gooit, dat kost ze toch omzetKid Buu schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:17:
Lijkt mij ook zeer sterk dat Google zo'n grote publisher dropped zonder enige aanleiding. Heb het artikel gelezen en de auteur geeft wel een waardevolle tip: wees nooit alleen afhankelijk van google als je dit voor de kost doet. Zorg dat je ook alternatieven hebt.
Hebben jullie ook problemen met kanalen? Sinds een paar dagen zit ik wel op 8/9 dollar per dag maar hij telt geen kanalen meer.
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Sinds gisteren is er idd iets vreemds aan de hand met de channels. Deze zitten bij mij een factor 1000 lager dan normaal
Of het is zo dat het alleen gisterenochtend even gewerkt heeft. Hmm, dinsdag ziet er ook niet helemaal normaal uit.
Update:
Bekend probleem zo te zien:
http://www.webmasterworld.com/google_adsense/3484611.htm
Zie halverwege de pagina een post van 'AdsenseAdvisor'.
Update:
Bekend probleem zo te zien:
http://www.webmasterworld.com/google_adsense/3484611.htm
Zie halverwege de pagina een post van 'AdsenseAdvisor'.
[ Voor 24% gewijzigd door bartvb op 25-10-2007 11:59 ]
Ja, dat probleem is bekend. Heb het al enkele dagen, hopelijk wordt het snel verholpen, ben nu precies aan het optimaliseren met verschillende kanalen.
De URL kanalen schijnen nog wel te werken.
De URL kanalen schijnen nog wel te werken.
Ik had het probleem aangemeld bij het AdSense-team (verbaast me dat niemand anders die moeite neemt?) en kreeg vandaag dit antwoord terug:
Hallo ,
Bedankt voor uw e-mailbericht.
Het lijkt er inderdaad op dat er wat problemen zijn.
We stellen het zeer op prijs dat u ons van deze kwestie op de hoogte hebt gesteld. Ik heb uw bevindingen voor nader onderzoek doorgestuurd naar ons technische team.
-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl
AdSense was al op de hoogte en Google is heeeeeeel erg goed in het terugsturen van dit soort standaard antwoorden
Als ik het mailen van Google kan vermijden doe ik dat tegenwoordig. Meestal zijn ze behoorlijk snel met reageren maar er gaan over het algemeen 3 of 4 mails overheen voor ze doorhebben dat je _echt_ de documentatie al gelezen hebt en dus niet afgescheept kan worden met een standaard reply

Hier werkt het gewoon? Ook op sites als Geenstijl? Waarschijnlijk een probleem aan jouw kant of het is inmiddels opgelost?
Vraagje, mensen kunnen via adsense ook op jou site specifiek adverteren. Mijn vraag is, hoe weet je dat? Ik zie op mijn site overal de zelfde Vodafone reclame en ik heb het idee dat ze dus mijn site hiervoor gebruiken. Hoe kom je hier achter?
Geavanceerde rapporten, en dan informatie weergeven "per afzonderlijke advertentie" en dan het vakje daaronder aanvinken. Dan zie je hoeveel advertenties op een bepaalde dag site-gericht waren. Je kunt niet te weten komen welke advertenties dat precies waren, bij mijn weten.DaannO schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:53:
Vraagje, mensen kunnen via adsense ook op jou site specifiek adverteren. Mijn vraag is, hoe weet je dat? Ik zie op mijn site overal de zelfde Vodafone reclame en ik heb het idee dat ze dus mijn site hiervoor gebruiken. Hoe kom je hier achter?
Echt zeker weten kan je niet. Je kan wel in je overzicht de filter "show data"->indvidual ad unit->targetting type.DaannO schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:53:
De afgelopen maand is het beroerd gesteld met adsense inkomen zeg.... Misschien dat de huidige economische problemen er iets mee te maken heeft...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Maar ik neem aan dat het bij de meeste sites contextueel is (daar is adwords natuurlijk op gebaseerd). Bij mij snap ik dat veel adverteerders contextueel bezig zijn (dat zie ik ook in mijn overzichten terugkomen). Daarentegen snap ik dat ze bij een "phones"-domein site-gericht zullen adverteren...prijk schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:04:
[...]
Geavanceerde rapporten, en dan informatie weergeven "per afzonderlijke advertentie" en dan het vakje daaronder aanvinken. Dan zie je hoeveel advertenties op een bepaalde dag site-gericht waren. Je kunt niet te weten komen welke advertenties dat precies waren, bij mijn weten.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Kun jij bij adsense ook rapporten toegankelijk maken voor anderen?
Ik heb een site en iemand anders moet 30% inkomsten krijgen. Ik wil niet zomaar het wachtwoord geven, zou liever een soort van read-only account aanmaken. Maar kan dat? Ik dacht dat ooit ergens gezien te hebben..
Ik heb een site en iemand anders moet 30% inkomsten krijgen. Ik wil niet zomaar het wachtwoord geven, zou liever een soort van read-only account aanmaken. Maar kan dat? Ik dacht dat ooit ergens gezien te hebben..
Voor zover ik weet kan dat niet helaas :\
Wat je wel kan doen is vragen aan die andere persoon om een AdSense account aan te maken en dan 30% van je views zijn/haar publisher ID meegeven dmv wat javascript of PHP. Is ook belastingtechnisch vaak wat handiger.
Wat je wel kan doen is vragen aan die andere persoon om een AdSense account aan te maken en dan 30% van je views zijn/haar publisher ID meegeven dmv wat javascript of PHP. Is ook belastingtechnisch vaak wat handiger.
Je kunt die rapporten gewoon doormailen naar een willekeurig emailadres hoor, zo doe ik het namelijk.
Rapporten > Beheerder van rapporten > emailadres & frequentie instellen.
Heb m zelf op dagelijks staan en de indeling op 'csv - excel'
Wat je wel eerst moet doen is een rapport sjabloon aanmaken onder 'geavanceerde rapporten'.
Rapporten > Beheerder van rapporten > emailadres & frequentie instellen.
Heb m zelf op dagelijks staan en de indeling op 'csv - excel'
Wat je wel eerst moet doen is een rapport sjabloon aanmaken onder 'geavanceerde rapporten'.
Volgens mij kan je meerdere personen aan een account hangen. Als je e-mail wijzigt sturen ze namelijk een bericht uit die daar aan doet denken. Best eens support contacteren en de situatie uitleggen.
Kan ook zijn dat dat pas voor grotere uitgevers is maar je kan het maar proberen. En anders kan je ook nog met mailrapporten werken en dergelijke.
Kan ook zijn dat dat pas voor grotere uitgevers is maar je kan het maar proberen. En anders kan je ook nog met mailrapporten werken en dergelijke.
ik heb een nieuwe account aangemaakt op naam van mijn vriendin (omdat je op dezelfde naam geen meerder mag hebben) en zou die username/password delen.
Dat 30% PHP script is eigenlijk ook niet mis, zeker omdat ieder dan z'n geld direct heeft, ik zal het voorleggen aan de persoon in kwestie
Dat 30% PHP script is eigenlijk ook niet mis, zeker omdat ieder dan z'n geld direct heeft, ik zal het voorleggen aan de persoon in kwestie
*grmbl*
http://adsense.blogspot.c...e-advertiser-sign-up.html
Geen Onsite Advertiser Sign-up meer. Waarschijnlijk geen probleem voor mainstream sites maar nogal vervelend voor niche sites (zoals die van mij). Grr.
Maar meer energie gaan stoppen in het zelf afhandelen van de banners dus. Extra voordeel daarvan is dat dat allemaal in Euros gaat. AdSense is leuk om niet verkochte bannerspace te vullen maar hard lopen doet het niet, zeker niet als je buiten de VS in een niche zit.
http://adsense.blogspot.c...e-advertiser-sign-up.html
Geen Onsite Advertiser Sign-up meer. Waarschijnlijk geen probleem voor mainstream sites maar nogal vervelend voor niche sites (zoals die van mij). Grr.
Maar meer energie gaan stoppen in het zelf afhandelen van de banners dus. Extra voordeel daarvan is dat dat allemaal in Euros gaat. AdSense is leuk om niet verkochte bannerspace te vullen maar hard lopen doet het niet, zeker niet als je buiten de VS in een niche zit.
[ Voor 36% gewijzigd door bartvb op 14-12-2007 15:17 ]
Verwijderd
Werk nu bijna een jaartje met ADSense en ben best tevreden met de opbrengsten zeker gezien het feit dat mijn website zich richt op een neit al te grote doelgroep.
Wat ik wel raar vind zijn de soms de enorme verschillen in de dag opbrengsten en de bijbehorende statestieken. Ik snap de schaal verdeling van page views en CTR maar zoals gisteren ontving ik bv. $1,26 voor 1 klik bij 46 pagina weergaves en die dag ervoor bij 63 pagina weergaves had ik met dat zelfde advertentie blokje 2 kliks $0,20...dan vraag ik me toch echt af wat voor advertentie dat moet zijn geweest die mij die $1,26 heeft opgeleverd.
Wellicht dat ik er vooralsnog geen reet van snap...
Wat ik wel raar vind zijn de soms de enorme verschillen in de dag opbrengsten en de bijbehorende statestieken. Ik snap de schaal verdeling van page views en CTR maar zoals gisteren ontving ik bv. $1,26 voor 1 klik bij 46 pagina weergaves en die dag ervoor bij 63 pagina weergaves had ik met dat zelfde advertentie blokje 2 kliks $0,20...dan vraag ik me toch echt af wat voor advertentie dat moet zijn geweest die mij die $1,26 heeft opgeleverd.
Wellicht dat ik er vooralsnog geen reet van snap...
Verwijderd
Adverteerders bepalen hoeveel maximaal per advertentie wordt uitgebracht. Hoe meer de adverteerder betaald, hoe vaker zijn advertentie weergeven wordt. Bij zo'n click is er idd sprake van een hoge verdienste, omdat de adverteerder als ik het goed heb, een hoge inleg gedaan heeft
AdSense is voor mij is de laatste anderhalf jaar alleen maar bergafwaarts gegaan. Ik verdien met een flink aantal meer bezoekers nog niet eens de helft van wat ik een kleine jaar geleden verdiende. Ik ben er met 1 site al bijna 2 jaar helemaal van afgestapt, omdat ik met andere programmas meer kon verdienen (van $100 naar $200 per dag gegaan). Nu ga ik per volgende week ook met mijn grootste site deze overstap maken. Het zal geen verdubbeling worden, maar wel een aanzienlijke verhoging.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Same for me. Sterker nog ik zit nu in de knoop met ze om een kleine copyright issue. Aka geen verdiensten dus.
Wie ga jij mee verder? Ik zat ooit bij Tribalfusion maar die viel me destijds toch een beetje tegen in vergelijking met google. Zijn er fatsoenlijke alternatieven?
Wie ga jij mee verder? Ik zat ooit bij Tribalfusion maar die viel me destijds toch een beetje tegen in vergelijking met google. Zijn er fatsoenlijke alternatieven?
Ik zelf werk nu met AdBrite, CPXinteractive, Burstmedia en Vibrant Media. Ik heb ook een account met Tribalfusion, maar die heb ik tot dusver nog niet getest.
Ik moet zeggen dat de resultaten voor deze maand met alle programmas een beetje tegenvallen (inclusief adsense uiteraard), maar januarie is dan ook notoire maand wat dat betreft. Voorgaande maanden waren daarentegen extreem goed, had dagen dat ik de $800 per dag haalde met Vibrant Media.
Ik moet zeggen dat de resultaten voor deze maand met alle programmas een beetje tegenvallen (inclusief adsense uiteraard), maar januarie is dan ook notoire maand wat dat betreft. Voorgaande maanden waren daarentegen extreem goed, had dagen dat ik de $800 per dag haalde met Vibrant Media.
What the hellKid Buu schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:15:
had dagen dat ik de $800 per dag haalde met Vibrant Media.
Dollar/euro koers, dan nog rekening houden met een belastingdruk van tegen de 50% aan, dan hou je van die $800 ongeveer 300 euro over. De tijden dat ik een paar honderd per maand zwart kon bijverdienen zijn voorbij
Zijn deze ook interessant voor kleinere sites?Kid Buu schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:15:
Ik zelf werk nu met AdBrite, CPXinteractive, Burstmedia en Vibrant Media. Ik heb ook een account met Tribalfusion, maar die heb ik tot dusver nog niet getest.
Bij Vibrant lees ik net 500.000+ pageviews per maand.....zomertje schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:32:
[...]
Zijn deze ook interessant voor kleinere sites?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Tegenwoordig nemen ze dat niet meer zo nauw geloof ik. Als de site kwalitatief goed is moet dat denk ik geen probleem zijn.
Is Vibrant Media ook intressant voor Nederlandse sites of puur Engelse?
Cool, thanks
Vibrant zal ik zeker eens proberen (0.5M hits haal ik ruim). Ik ga me eens aanmelden
Hoe komt iedereen hier toch aan zon hoge CTR, ik heb een CTR van 0,85%
Verwijderd
Ikke 1.25
Maar das nog van geen maand geleden.. Ik denk daarvoor zelfs nog meer. Ben laatst uitbetaald, 70 euro (omgerekend 115$). Prima verdiensten dacht ik zo. Heb geloof ik het complete hosting er ook wel uit gelukkig.
Nouja ik heb met ongeveer 2500 advertentie views per dag zon 40 dollar per maand. Vind ik niet echt super terwijl ik geen heel erg afwijkende manieren gebruik om te adverteren
Sinds gisteren zo'n Google (site)search box op 1 van mn pagina's neergezet maar vroeg me af of je nu zelf zoekopdrachten mag opgeven? Ik kon hier namelijk niks over terugvinden op de verschillende Adsense infopagina's
Het lijkt me dat het gewoon is toegestaan aangezien zo'n zoekopdracht zelf niet als 'advertentie' wordt gezien. Iemand die daar toevallig meer over weet?
Het lijkt me dat het gewoon is toegestaan aangezien zo'n zoekopdracht zelf niet als 'advertentie' wordt gezien. Iemand die daar toevallig meer over weet?
Klopt, zoeken mag natuurlijk gewoon, voor die zoekopdrachten krijg je ook niets betaald. Klikken op de advertenties bij de zoekresultaten is natuurlijk een ander verhaal.
Aah ke, ja dacht al zoiets but you never know..
thnx voor de snelle reply iig
thnx voor de snelle reply iig
Even opscheppen, heb deze week de half miljoen bereikt met AdSense:

Grootste deel hier van heb ik verdiend in de periode van 2007. De miljoen ga ik denk ik niet me ze halen, ik ga ze binnekort vervangen.

Grootste deel hier van heb ik verdiend in de periode van 2007. De miljoen ga ik denk ik niet me ze halen, ik ga ze binnekort vervangen.
Er is trouwens een Toolbar Pagerank update aan de gang, voor degene die het mocht interesseren
Ik ga ze vervangen vanwege de tegenvallende resultaten laatste tijd. Ik was eigenlijk al van plan om het per deze week te vervangen maar ik kijk het nog even iets langer aan. Waarschijnlijk ga ik ze vervangen voor CPXinteractive. Zijn echter geen text advertenties maar die presteren redelijk goed voor mij de laatste maanden.
Ik neem aan dat jij een Engelstalige site hebt?
Ik run inderdaad Engelstalige sites (houd er 2 op na). Één met zo'n 35.000 unieke bezoekers per dag, en één met zo'n 650.000 unieke bezoekers per dag. Die laatste run ik samen met een partner die er ook nog een grote Portugese (Braziliaans) site op nahoudt met zo'n 300.000 unieke bezoekers per dag.
Je hoeft niet te raden welke site het meest voor mij oplevert, maar met de kleinste van de 2 hou ik er al een zeer goed maandloon aan over. Staat nog een 3e site in de koelkast, die waarschijnlijk later dit jaar nog uitgerold wordt. Wat paar jaar terug voor mij een droom was, is toch realiteit gaan worden.
Je hoeft niet te raden welke site het meest voor mij oplevert, maar met de kleinste van de 2 hou ik er al een zeer goed maandloon aan over. Staat nog een 3e site in de koelkast, die waarschijnlijk later dit jaar nog uitgerold wordt. Wat paar jaar terug voor mij een droom was, is toch realiteit gaan worden.
@Kid Buu, zou je misschien kunnen zeggen om welke twee websites het gaat? Desnoods via email. Zodat ik er misschien nog iets van kan leren.
Om privacy redenen geef ik deze liever niet vrij.
Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik vraag me af waarom de mensen met Nederlandse sites geen Webads proberen? Okay, zelfs T.net is er al een tijdje met ze gekapt, maar zijn ze nu echt zo dramatisch gedaald zelfs t.o.v. adsense?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Adsense kun je ook draaien op sites met niet zoveel bezoekers, van Webads weet ik dat eerlijk gezegd niet. Adsense is redelijk laagdrempelig qua aanmelden.siggy schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:33:
Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik vraag me af waarom de mensen met Nederlandse sites geen Webads proberen? Okay, zelfs T.net is er al een tijdje met ze gekapt, maar zijn ze nu echt zo dramatisch gedaald zelfs t.o.v. adsense?
Das toch meer een bureau die jou ads regelt ipv dat jij het zelf regeltsiggy schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:33:
Verwijderd
Heeft iemand zienbare progressie uit adwords zelf gehaald? 
Ik zit eraan te denken om met 50$ te beginnen voor een bedrijfzijnde. Wellicht een kleine investering waard om meer bezoekers / potentieele klanten binnen te hengelen.
Ik zit eraan te denken om met 50$ te beginnen voor een bedrijfzijnde. Wellicht een kleine investering waard om meer bezoekers / potentieele klanten binnen te hengelen.
Google strooit rond met 50 euro introductie coupons, lijkt me een mooie gelegenheid om het zelf uit te proberen. Of AdWords werkt is nogal sterk afhankelijk van je markt, je produkt en je advertentie.