Toon posts:

Cpu Maakt piepend geluid tijdens laden?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn Cpu maakt geluid tijdens het laden een piepent geluid een zeer hoog piepent geluid,

Weet iemand de oorzaak/of eventueel de oplossing om het weg tehalen.

Het is echter alleen als de processor aan het laden is anders piept hij niet

Alvast bedankt

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Misschien zit je cpu koeler los? of niet helemaal goed bevestigd waardoor ie resoneert.

Als dat het niet is misschien cup los halen en er weer in drukken. Of hij is af 8)7

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoi christiaan, welkom op GoT.

Het gepiep komt niet van de processor maar van het moederbord, om precies te zijn wordt het veroorzaakt door het trillen van spoelen.

Tip: lees de volgende topics eens door, hierin staan de oorzaak en de mogelijke oplossingen tegen het gepiep al uitgelegd:
Abit IC7-MAX3 suizend geluid tijdens stress: spoelen gaar?
Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)?
Hoogfrequente (17kHz?) constante piep bij overklokken

🖥️ | 🚗

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 02:41:
Hoi,

Mijn Cpu maakt geluid tijdens het laden een piepent geluid een zeer hoog piepent geluid,

Weet iemand de oorzaak/of eventueel de oplossing om het weg tehalen.

Het is echter alleen als de processor aan het laden is anders piept hij niet

Alvast bedankt
De processor laad altijd, als de processor niet zou laden dan zou je computer ook niet werken. Ik denk dat je bedoeld op het actief werken van je processor zodat je koeler waarschijnlijk harder moet werken. Het zou dus best kunnen zijn dat je koeler niet helemaal goed loopt en/of niet goed vast zit.

Wauw, een sig!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Het kan je koeler zijn, maar net zo goed een component op je moederbord.
Heb het vaak genoeg gezien dat een spoel op het moederbord geluid maakt (door snel te trillen) tijdens intensieve taken.

Verwijderd

En als je er na diverse tests achterkomt dat het niet aan het moederbord ligt, check dan je voeding eens, daar zat bij mij die piep. :Y)

(Ik kreeg dat piepende geluid ook als ik bijv. met mijn muis (G5) hard heen en weer bewoog, of als ik vensters mini-maximaliseerde. Ook bij andere taken waarbij de processor load kreeg kwam die piep.)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 03:32 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ga gewoon met een lijmpistool langs alle speoltjes rondom de socket. En geef ze allemaal een klein drupje lijm.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik gewoon de computer gebruik met dit piepent geluid kan er niks kapot gaan?

Ofwel.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tuurlijk kan er iets kapot gaan, maar niet door trillende spoeltjes ;)
Veel mensen vinden het irritant, daarom doen ze wat lijm op die dingen zodat ze geen geluid meer maken.

🖥️ | 🚗

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan soms ook nog zijn als je in de geluidsmixer van windows de in- en outputs die je niet gebruikt uitschakelt. Bijv. analoge CD-audio, Aux, line-in etc. Die storen soms wel es wat.

Maar dit helpt natuurlijk alleen als het piepende geluid uit de boxen komt ;) Als het echt uit de computer zelf komt gaat het niet op...

Verwijderd

Maar....... zoals jij het dus in je topictitel brengt, heb jij dus een oplaadbare processor :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:01:
Maar....... zoals jij het dus in je topictitel brengt, heb jij dus een oplaadbare processor :+
Kom kom, even niet zo flauw he ;)

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 07:23
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:01:
Jaloers? })

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:49:
Dus als ik gewoon de computer gebruik met dit piepent geluid kan er niks kapot gaan?

Ofwel.
Als het je voeding is die piept (een echt scherp hoog soort ratelend geluid) zou het kunnen betekenen dattie brak is (bijv. een no-name voeding die je systeem eigenlijk niet trekt).
Pagina: 1