Hoogfrequente (17kHz?) constante piep bij overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 00:22
Ik heb een Athlon64 en als ik hem overklok naar bijvoorbeeld 2200MHz door de frequentie op 220MHz te zetten hoor ik een zeer hoogfrequente piep (zoiets als de piep in je oor na een harde knal) van mijn moederbord komen.

Het geluid zit zeker wel op 17kHz, zo hoog is het, maar het is hard en daarom irritant.

Ik heb de fans afgekoppeld, daar komt het niet vandaan. Ik kan niet lokaliseren wat de piep veroorzaakt.

Op 2000MHz hoor ik de piep niet. Waar zou het vandaan komen en wat kan ik er tegen doen?

Verwijderd

Terug clocken :P

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

mischien de voeding? of een Spoeltje, robeer in je pc eens je vinger op een paar spoeltjes te leggen ( 1 voor 1 ;) ), als het dan ophoudt weet je het, drupje lijm erop en klaar

Met Vriendelijke Groet,

• Mastermind
Nee, dat is niet logisch... Voeding van 49 euro. Spoeltjes die geluid maken :?
Auw dat doet echt pijn die piep! :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Mastermind op 04-02-2005 22:50 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het zijn inderdaad vaak spoeltjes die gaan trillen, ik heb een DFI mobo waarbij een spoeltje piept bij geheugenbelasting. Niet hard, niet echt irritant, wel erg hoog. Doet ie ook alleen bij >200Mhz fsb.

🖥️ | 🚗

• Mastermind
Thanx!
Ligt idd aan het geheugen! Geheugen op DDR333 (5:3) ingesteld en piep is weg! :)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Maar is het dan nog waard om te gaan overclocken? Nu zit je met een snellere CPU, maar is je geheugen trager.

Je kunt het probleem vaak verhelpen door de spoel/spoeltjes in de buurt van het geheugen te vullen met een klont lijm oid, dat stopt het piepen en kun je het geheugen gewoon 1:1 draaien.

🖥️ | 🚗

• Mastermind
MadMarky schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:06:
Maar is het dan nog waard om te gaan overclocken? Nu zit je met een snellere CPU, maar is je geheugen trager.

Je kunt het probleem vaak verhelpen door de spoel/spoeltjes in de buurt van het geheugen te vullen met een klont lijm oid, dat stopt het piepen en kun je het geheugen gewoon 1:1 draaien.
Ja dat is inderdaad wel jammer, maar niks aan te doen. Maar ik ga geen klonten lijm op mijn mobo doen want dan heb ik geen garantie meer op het mobo.

AnyWays hoe bedoel je de spoel vullen? Gewoon helemaal met lijm bekladden?

[ Voor 8% gewijzigd door Mastermind op 04-02-2005 23:09 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 16:05

Arjan A

Cenosillicafoob

Mastermind schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:08:
[...]

Ja dat is inderdaad wel jammer, maar niks aan te doen. Maar ik ga geen klonten lijm op mijn mobo doen want dan heb ik geen garantie meer op het mobo.

Inderdaad gewoon een klont lijm. Je ziet het wel vaker, vooral bij radio's, dat herinner ik me tenminste uit mijn radio-uit-elkaar-sloop-tijd. Je geheugen terugschroeven is natuurlijk zonde, want op die manier maak je je overclock waardeloos :).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Mastermind schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:08:
[...]

gewoon een druppie lijm erop dat ie niet meer kan trillen

je hebt het gelijdende spul ( de draad dus) en een rond blokje van 1 of ander hard spul)

gewoon een drup daar over heen, zorgen dat het niet eraf loopt op wat anders ( je kan nooit weten ;) en klaar ) was bij mijn reserve voeding ook op een A64 3000+ toen mn echte kaduuk en RMA was

/edit/

alweer spuit 11, ben traag vanavond O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Night89 op 04-02-2005 23:15 ]

Met Vriendelijke Groet,

• Mastermind
Ok :) Ik zal ff kijken, misschien kan ik het wel weer wegpulken als ik de garantie moet claimen.

Offtopic: WOEI!!! 10.000ste post! :*)

Verwijderd

Doet hij dat ook op HTT 210Mhz? Als dat wel kan is het natuurlijk beter dan geheugen op 166Mhz ipv 200Mhz...

--edit--

Hoezo staat in je sig: "512MB DDR400@480". Het loopt toch op 166Mhz (DDR333) (met overklok 183Mhz (DDR366))?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 14:43 ]

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 15:15
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds vorige week met mijn 3 maanden oud DFI moederbord.

Maar over de lijm, is dat gewoon silicone lijm en maakt niet uit van welk merk?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vind het het nu echt nodig om na 1 jaar nog een topic te kicken?

Naja goed, je kunt zegmaar alles gebruiken behalve zilverlijm ;) (dat is geleidend)
Ik heb hier gewoon hobbylijm uit de kast gepakt dat normaal voor papier gebruikt wordt.

🖥️ | 🚗

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 15:15
MadMarky schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:35:
Vind het het nu echt nodig om na 1 jaar nog een topic te kicken?

Naja goed, je kunt zegmaar alles gebruiken behalve zilverlijm ;) (dat is geleidend)
Ik heb hier gewoon hobbylijm uit de kast gepakt dat normaal voor papier gebruikt wordt.
Hehe , ik had de search gebruikt en kwam hier terecht maar had het jaar van de post niet gezien. Ik dacht 05 febr van 2 dagen terug :P .

-ontopic- Oke dan ga ik eens opzoek naar lijm hier :) .
Pagina: 1