Abit IC7-MAX3 suizend geluid tijdens stress: spoelen gaar?

Pagina: 1
Acties:

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-04 08:48
Hallo,

Ik heb een paar maanden terug een ABIT IC7-MAX3 besteld. Deze draaide lange tijd goed , maar de laatste tijd komt er een suizend geluid vanaf..(van de spoelen denk ik). De voeding heb ik al een keer veranderd en daar lag het niet aan (zit nu een 470watt voeding op).

Daarnet zat ik Farcry te spelen (zwaar spel) en er kwam weer een suizend geluid af van me moederbord. Na een tijdje spelen bevroor het beeld in het spelletje en kwam er een heel raar geluid van me moederbord (waarschijnlijk weer een spoel) af waarna het spelletje weer doorging. Toen ik het spel afsloot stond er een ATI VPU Recover error.

Ik heb al gezocht met search maar ik vond nergens iets over dat eensysteem onstabiel werd of vreemd ging doen.

Is me mobo nu aan de stervende hand en is het gevaarlijk voor andere onderdelen zoals geheugen , processor of videokaart. Kan ik dit mobo rma'en.. nogal irritant dit gesuis ?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Oplossing is simpel; lijm of kit in de spoelen drukken/spuiten.

Niet lekken he ;)

Oja, dat VPU recover moet je uitzetten, werkt voor geen meter volgens mij.

[ Voor 32% gewijzigd door PD2JK op 29-06-2004 18:27 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Prutz0r schreef op 29 juni 2004 @ 18:26:

Niet lekken he ;)

Oja, dat VPU recover moet je uitzetten, werkt voor geen meter volgens mij.
VPU Recover werkt zeker wel.
Dan ben je je videokaart in ieder geval niet zo snel kwijt.
;)

• Av3ng3rtje
Prutz0r schreef op 29 juni 2004 @ 18:26:
Ja, dat had ik gelezen , maar ik heb eigenlijk geen zin om aan een mobo te klooien wat nog in de garantie zit. Zou ik garantie kunnen eisen ?

• Av3ng3rtje
Computer liep daarnet weer vast onder farcry (leeg bluescreen).. Bij het scrollen en veel cpu gebruik hoor je het gesuiz nog het meeste..

• PD2JK
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gewoon terugsturen dus... Je hebt toch garantie. :)

Ik ken het wel, had hetzelfde probleem met m'n Slot-A Athlon 700. Die had het zelfs als ie het geheugen aan het tellen was bij de BIOS post.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik weet niet of zoiets onder garantie valt, je moederbord werkt toch gewoon :?
Ik heb nu 2 DFI Infinity bordjes gehad, en allebei hebben/hadden ze last van fluitende spoelen bij het geheugen. Zodra je het geheugen ging stressen kon je een zachte fluittoon horen. Het is niet schadelijk, dus het kan me verder ook niet veel boeien.

🖥️ | 🚗

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
mhh dacht altijd dat je het geheugen zelf kon horen, had iemand hier ook ooit gepost.
Bij mn huidige computer en bij mn vorige (en vele andere waar ik wel eens achter heb gezeten) hebben allemaal het zelfde (ik weet niet of het het zelfde is als wat jij hebt)
maar als je bijv je een ram test doet en je je ram laat stressen, dan hoor je een hoge toon....
ik dacht altijd dat hij dan je ram uitlas en dat het niks ernstig was.. :? kan fout zijn hoor en dat ik nu al 24maanden op een kapot mobo zit te werken :+
edit:

asus A7V333 heb ik momenteel

[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 30-06-2004 02:00 ]

Pagina: 1