Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Nokia 5500 Sport

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/7801_fe9ac8e4.jpg

10 mei 2006 heeft Nokia een nieuwe outdoor smartphone geintroduceerd. De nieuwe kleine en voor outdoor geschikte smartphone van Nokia is de 5500 Sport. Een toestel gemaakt van roestvrij staal en uitgerust met Text to speech mogelijkheden die SMS berichten opleest wanneer u maar wilt.
door Marc Rutten

De nieuwe 5500 Sport is niet de directe opvolger van de standaard 5140i telefoon, maar een smartphone met nieuwe mogelijkheden op de basis van de 3250. De specificaties verschillen alleen wat op onder andere het scherm met een nieuwe resolutie van 208 x 208 pixels, text to speed mogelijkheden die SMS berichten voorleest wanneer men onderweg is en een instant swap toets. Deze maakt het mogelijk simpelweg te schakelen tussen de telefoon, muziek en sport modus.

Speciale outdoor mogelijkheden voor de Nokia 5500 Sport zijn Sports tracking - quick start tracking programma, sports diary en tests -, stopwatch, steps calculator, snelheid en afstand, calorieën verbrand tijdens lopen en rennen, dagboek, fitness coach programma, fitness tests en fietstest .

Voor meer informatie over het nieuwe toestel bekijk hier de Nokia 5500 Sport telefoonpagina van Newmobile.nl (tevens de bron)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Lijkt me een leuk telefoontje, maar of het nu echt zoveel meerwaarde heeft. Hartslagmeter heb je al voor 15 euro en een schema met opbouw voor de halve marathon ofzo kun je gratis afplukken van internet.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Deze telefoon wordt begin september verwacht geloof ik. Hij is een beetje in de trant van de 5140i. Wel grappig, hij is echter wel bedoeld voor een bepaald deel van de markt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 14:25

SeatRider

Hips don't lie

DaannO schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:51:
Wel grappig, hij is echter wel bedoeld voor een bepaald deel van de markt.
Dan heb ik nieuws voor je: Alle telefoons zijn bedoeld voor een bepaald deel van de markt :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-11 12:29
Dit toestel is ook alweer uit, zag hem vandaag liggen in de belcompany.
Ondanks de prijs van 380,- euro wil ik hem graag hebben.

Ik heb de uitgebreide reviews gelezen en ondanks het feit dat de accu het nog geen 2 dagen uit zal houden, wil ik hem graag hebben....

Maarrrrr.....
De zwart-witte welke nu in de winkels ligt vind ik niet half zo mooi als de titan-yellow die er ook aankomt.
Probleem is dat niemand weet wanneer die komt..... iemand toevallig enig idee.

Mijn ervaring met nokia is dat de andere variant toch wel binnen een paar weken moet komen, kijk naar de 6233, eerst silver, nu zwart....

Iemand?

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Mooi toestel inderdaad, voelt en ziet er ook beter uit dan de vorige types (m.b.t. kan wel wat meer hebben dan een 5140i)!
Ook nog is een 2 MP & uitbreidbaar mini-SD geheugen, BT, maakt dit tot het perfecte toestel onder de sportende mensen.

Geel zal ook niet hele lang meer duren, ik denk zo'n paar weken.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Marxje1981
Iemand al echte ervaringen met de accu van het toestel, die is maar 860 mAH en volgens de reviews (mobile-review) red ie het maar een dag, met 1 uur bellen, 1 uur klooien, en een 45 minuten wappen en muziek luisteren.

Natuurlijk is dit ook grotendeels afhankelijk van het bereik van het toestel, van de opties die je aan hebt staan (BT), maar heeft er iemand al echte ervaringen met de accu van dit toestel?

Verwijderd

Ik heb dit toestel deze ochtend binnengekregen en bevalt tot nu toe uitstekend. De accu doet nog niet zo verkeerd, maar ik heb deze dan nog niet opgeladen (oude Nokia laders passen ook niet meer, dus de nieuwe overal mee naar toe slepen).

Als er vragen zijn, hoor ik het wel.

• Marxje1981
Nou ja, eigenlijk wel!

Mijn vragen:

- Display moet hoge resulutie zijn (262k) kleuren en 208 x 208 pixels (hetzelfde als de 6230i dus?
Zie je dat er ook echt aan af, of is het scherm niet veel beter dan normaal?

- Je kunt van modus naar modus gaan door middel van een knop op de zijkant, werkt dat prettig?

- MP3 beltonen, je kunt mp3 ringtones gebruiken zoals bij zoveel toestellen, hoe is de kwaliteit van het geluid dat uit de telefoon komt? Je hoort namelijk wel eens dat je een schel geluid krijgt (bijvoorbeeld de 5140i had dit, terwijl de 6230(i) series weer een veel beter, voller geluid lieten horen, hoe is dat op de 5500?

- De nieuwe lader is zo'n dun dingetje begrijp ik uit je woorden? de oude lader past niet meer, maar voor een paar eure heb je een convertertje (van de oude aansluiting naar de nieuwe)

- Nokia heeft al sinds tijden de gewoonte om als je een foto koppelt aan een contact en die belt, je een klein thumbnailtje krijgt te zien in plaats van full screen bij andere merken, hoe is dat bij de 5500?

- De vorige series van nokia welke stofwaterdichtheid hadden (5210, 5100, 5140 en 5140i) kon je niet fatsoenlijk op SMS-en omdat je het toetsenbordje van dik rubber diep en krachtig in moest drukken, hoe is dat bij de 5500 geregeld?

- Hoe degelijk komt het toestel op je over? merk je echt dat je een sportief toestel in je handen hebt qua bouw en gebruikte materialen?

Mijn dank!

Verwijderd

REDFISH schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:48:
Lijkt me een leuk telefoontje, maar of het nu echt zoveel meerwaarde heeft. Hartslagmeter heb je al voor 15 euro en een schema met opbouw voor de halve marathon ofzo kun je gratis afplukken van internet.
Een hartslagmeter valt ook echt wel te vergelijken met een mobiele telefoon. :z

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Er zitten mogelijk ook goedkopere versies uit te komen, genaamd de 5200 en de 5300.

Maar, up till now, those are still rumours.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Marxje1981
Dat geloof ik niet, de sporttelefoon van nokia is altijd zeer beperkt geweest in de uitvoeringen, tot nu toe zijn in jaren slechts 4 gemaakt, de 5210, 5100, 5140(i) en nu deze.

Daarom kan ik me niet voorstellen dat ze nu met EN een 5200 en een 5300 gaan komen, allemaal in het sportsegment 8)7

Maar goed, het blijft nokia he... en wie weet wat ze gaan doen.

• REDFISH

REDFISH

Ik vind die prijs vrij hoog. Als je kijkt naar de 3250 die heb je voor 320 euro met dezelfde specs in principe ook 2MP bluetooth en SD sleufje en een net iets lagere resolutie van 176x208 resolutie.

• Marxje1981
Het is ook een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik de 3250 echt buitensporig lelijk, maar het is maar goed dat smaken verschillen, anders hadden we allemaal hetzelfde toestel ;)

Qua specs heb je gelijk, maar daar heeft SE ook een handje van, denk eens aan de :

K750i, W800i, D750i, W810i, W700i, K610i, V630i die zijn qua specs allemaal zo'n beetje gelijk, alleen het uiterlijk is net wat anders.

Maar ik vraag me af of de 3250 net zo stootvast is als de 5500 sport, en ze hebben wat aparte functies, 5500 is voor spot, stappenteller, sportprogramma, stootvast, stof en water dicht en de 3250 is meer een handy voor mp3 en cameradoeleinden, waarschijnlijk gezien de kleuren wat meer gericht op de jongeren?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

vegtem schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:39:

Qua specs heb je gelijk, maar daar heeft SE ook een handje van, denk eens aan de :

K750i, W800i, D750i, W810i, W700i, K610i, V630i die zijn qua specs allemaal zo'n beetje gelijk, alleen het uiterlijk is net wat anders.
Gelukkig begint SonyEricsson dat eindelijk te begrijpen.

Wat dacht je van Nokia, die heeft dit altijd al gedaan, maar dan in nog extremere vormen.

-

Verwijderd

De 6250 was volgens mij de eerste sportfoon. Naar mijn mening nog steeds het beste geslaagde telefoon uit het Nokia segment.

Ik zal proberen om wat antwoorden te geven.
De telefoon heb ik pas 2 dagen en nog niet echt tijd gehad om de mogelijkheden uit te proberen.

De accutijd is tot nut toe niet slecht. Ik heb deze 1 keer opgeladen en met wat foto's, bellen, sms'en en mp3 nog lang niet leeg.

Het toetsenbord is stugger dan de 5140 uitvoeringen. Dit is echt dik rubber, ik hoef de automatische toetsenbord beveiliging niet te activeren (kan deze overigens ook niet vinden in de Symbian software).

De modustoets aan de zijkant werkt goed, als je deze niet nodig hebt dan zit deze niet in de weg. Je switch heel makkelijk tussen de modussen (meer een sneltoets) en alle functies blijven bruikbaar.

Acculader is inderdaad een dun dingetje.. Goed om te horen dat er een verloopplug is. Zal deze eens gaan zoeken op i'net.

Het toestel komt zelf veel steviger over dan de vorige sportversies van Nokia (ik heb ze echt allemaal gehad incl de 6250). Er zit wel weinig rubber op, dus even kijken hoe dat deze zich in de toekomst houdt.

Het scherm is erg prettig naar mijn mening, maar ik heb maar weinig vergelijkingsmateriaal (5140).

Beltoon is gewoon goed, niet schel. Maar ik ben zelf niet zo dol op die polyfonisch gedoe. Dus eerst maar eens een standaard toontje zoeken.

Vandaag ga ik er eens wat meer mee spelen (mp3 op zetten en functies proberen).

Overigens vind ik de prijs niet verkeerd. Dit is echt een beter toestel dan de 3250 naar mijn mening. Maar een ander toestel is geen optie voor mij, misschien ben ik een beetje biased.
Laat de vragen maar komen.

• Marxje1981
Enige vraag van belang voor mij is eigen betreffende het caller-id gebeuren.

Als je een foto van iemand maakt en die koppel je aan de naam van diegene zie je de foto wanneer diegene je belt, echter bij de oudere versies van nokia zie je dan zo'n klein speldeknopje van een foto (denk ook aan je 5140) zodat je maar moet gokken wie er op de foto staat.

Bij de 6233 is dat bijna fullscreen en werkt het subliem, hoe is dat bij de 5500 series geregeld?

Maw.
Zie je de foto nog steeds zo klein in beeld, of bijna full-screen wanneer iemand belt?

Verwijderd

Vegtem, ik heb het nog niet geprobeerd. Zal vanavond eens proberen. Ik denk dat dit hetzelfde is als bij de andere Symbian Nokia telefoons.

Ik heb alleen problemen om PC-suite goed aan de praat te krijgen (herkent de 5500 nog niet met USB kabel) en op deze manier de mp3 e.d. te downloaden.

Verwijderd

Vegtem,

Het is mogelijk om een full screen caller-id te krijgen. Er is hiervoor ook speciale software voor Symbian S60 3th edition

• Marxje1981
Nice to hear!

Je hebt het toestel nu al enkele dagen in gebruik, wat is je opgevallen, wat zijn je voor en nadelen die je hebt gevonden tot nu toe?

Zelf heb ik mijn keuze gemaakt, ik heb nu de zilveren 6233 van nokia en wacht tot het einde van de maand, dan komt de 5500 titan/yellow uit en wil ik deze graag gaan kopen.

Dan kan ik een beetje vergelijken en zal een van beide toestellen overblijven :)
Grote kans dat het de 5500 gaat worden, hij is nu nog alleen maar in het zwart, maar de zivler/gele komt eraan....

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 13:13
Ik wou hem gisteren bestellen. En wat blijkt nog niet leverbaar :/.
Maar ff ontopic. dit is echt een sublieme gsm, Vele handige mogenlijkheden.

Verwijderd

Tsja, wat is mij opgevallen.
Hij doet het prima. Geen rare dingen tegengekomen tot nu toe. Accuduur ongeveer 4dagen met vrij intensief bellen. Ik heb er nog geen andere software op geinstalleerd (aut. toetsenblokkering bijvoorbeeld). PC-suite werkt, maar is wel even wennen. Camera is strak. Geluid is goed.

Weet alleen iemand waar ik een adapter kan scoren om een oude Nokia lader (van een 5140 bijv) op deze telefoon aan te sluiten?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:06:
Weet alleen iemand waar ik een adapter kan scoren om een oude Nokia lader (van een 5140 bijv) op deze telefoon aan te sluiten?
Zoeken op CA-44, dan zullen er genoeg hits opduiken bij Google

-

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Giox schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:31:
Er zitten mogelijk ook goedkopere versies uit te komen, genaamd de 5200 en de 5300.

Maar, up till now, those are still rumours.
Geen geruchten meer, maar een feit...

Alleen betwijfel ik of het ook schokbestendige, stofbestendige en spatwaterdichte toestellen zijn..

-

• Marxje1981
kende ik nog niet, linkje?

Zat al even de kijken op nokia site, maar nog niets kunnen vinden
Alleen een russische en japanse site kunnen vinden, maar die talen spreek en vooral lees ik niet zo goed ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Marxje1981 op 22-08-2006 15:17 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

vegtem schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:15:
kende ik nog niet, linkje?

Zat al even de kijken op nokia site, maar nog niets kunnen vinden
Alleen een russische en japanse site kunnen vinden, maar die talen spreek en vooral lees ik niet zo goed ;)
Zal waarschijnlijk wel met een paar dagen aangekondigd worden.... I

-

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Kan iemand die deze telefoon i/h bezit heeft voor mij checken welke talen ondersteund worden voor T9 text-input?

Inderdaad, op de Nokia site staat een hele lijst, maar vaak is het zo dat, afhankelijk van het land waar de telefoon verkocht wordt, per telefoon maar een beperkt aantal talen ondersteund wordt.

Verwijderd

Is hij inmiddels al ergens online te verkrijgen? Zag hem in de pricewatch voor 288 en 289 euro staan, maar bij beide bedrijven is hij nog niet leverbaar..

• j-w
  • Niet online

j-w

Hier is een goede (en erg positieve) review te vinden:
http://www.mobile-review.com/review/nokia-5500-en.shtml
This is one of the best smartphones in Nokia’s and S60 history.

[ Voor 29% gewijzigd door j-w op 13-09-2006 13:37 ]

Verwijderd

Ik heb m'n 5500 inmiddels binnen (inclusief 1gb geheugenkaartje), maar nu wil ik TomTom Mobile 5 erop zetten. Netjes alle mappen naar het nieuwe geheugenkaartje gekopieerd (ik heb de originele en heb het ook op deze manier gedaan toen ik overstapte naar een Nokia 6260), maar op de een of andere manier kan ik het programma nergens terug vinden.. Het toestel heb ik diverse malen opnieuw opgestart, maar dit maakt niets uit.

Is TomTom Mobile 5 incompatible met S60 3rd edition?

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:28:
Ik heb m'n 5500 inmiddels binnen (inclusief 1gb geheugenkaartje) ....
Kan je misschien voor mij checken welke talen ondersteund worden voor T9 text-input?

Waar heb je de 5500 gekocht?

Verwijderd

Bij 2call, was uit voorraad leverbaar. Zal vanavond even kijken welke talen hij ondersteunt.. Heb hem nu niet bij me!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:28:
een lang verhaal....

Is TomTom Mobile 5 incompatible met S60 3rd edition?
Inderdaad, TT6 schijnt wel uit te komen voor 3rd edition. Voorlopig ben je aangewezen op Route66. Dat is het enige navigatie pakket dat draait op 3rd edition

Verwijderd

DaRace schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:52:
[...]
Inderdaad, TT6 schijnt wel uit te komen voor 3rd edition. Voorlopig ben je aangewezen op Route66. Dat is het enige navigatie pakket dat draait op 3rd edition
Dat is balen.. Zal eens kijken of ik even een 'test-versie' te pakken kan krijgen van Route66. Kijken of die wel wil werken! De site (www.route66.nl) is iig veel belovend. Daar staat de 5500 in als supported phone.

Overigens.. is er al een manier om N-Gage games aan de praat te krijgen op de 5500? Op mijn oude 6260 lukte dit zonder problemen, alleen was deze telefoon iets te traag om de games vloeiend te kunnen spelen. Lijkt mij wel leuk om weer Tomb Raider mobiel te kunnen spelen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 12:05 ]

Verwijderd

@ j-w:

ondersteunde talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits en Turks.

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:02:
@ j-w:

ondersteunde talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits en Turks.
Bedankt eChOeS_2003!!

Maar typisch Nokia, anno 2006, met een telefoon met 64MB geheugen is het nog steeds niet mogelijk om zelf te selecteren welke talen je wilt in je telefoon. Het zou toch een kleine moeite moeten zijn om de T9-directories voor alle grote Europese talen op de bijgeleverde CD-rom te zetten..... :(

Verwijderd

Tja, is idd niet top! Denk dat er wel iets mogelijk is qua download, want de sms 'voorlees'-talen zijn wel als bestandjes op de memory card terug te vinden.

Krijg trouwens ook Route66 niet aan de praat (versie 7), ook deze vindt hij niet en de update (*.sis bestand) wil hij ook niet installeren (krijg foutmelding, omdat *.sis niet wordt ondersteund in S60 3rd edition). N-Gage games willen ook al niet werken.. Beetje k*t :)

Verwijderd

Ik krijg alleen geen route66 of tomtom op die telefoon.. Weet iemand welke en hoe ik dat moet doen, gewoon bestanden op het kaartje zetten werkt niet dan zie je m nergens staan. En via de sis installeren zegt ie bij de 60,80 en 90 dat het niet werkt...

Verwijderd

Die sms talen zitten er bij mij niet op zou je die kunnen mailen naar mij info@aardstraalmagneet.nl bedankt. Hoe moeten de mapjes heten waarin die talen staan? Ik krijg trouwens wel sommige .sis games geinstalleerd die komen dan bij persoonlijk te staan. Mijn bijgeleverd kaartje is gewoon leeg dus vraag me af waar ik die talen vandaan moet halen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 18:42 ]

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:31:
Die sms talen zitten er bij mij niet op zou je die kunnen mailen naar mij info@aardstraalmagneet.nl bedankt. Hoe moeten de mapjes heten waarin die talen staan? Ik krijg trouwens wel sommige .sis games geinstalleerd die komen dan bij persoonlijk te staan. Mijn bijgeleverd kaartje is gewoon leeg dus vraag me af waar ik die talen vandaan moet halen.
ze staan ook, ergens, op de nokia site.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:31:
Koppel je telefoon eens aan je PC en dan niet op PC Suite mode zetten, maar die ander (weet ff niet hoe dat precies weet). Je memory card fungeert dan als soort van flash drive en zie hier: allemaal mappen die je normaal niet kunt zien als je in PC Suite mode werkt.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Nokia 5500 sinds gisteren, en zit met een vraagje.
Ik heb nu via die PC Suite een paar mp3'tjes erop gezet, maar telkens ik naar de Music player ga, dan zegt hij steeds 'No tracks'. Dus overal waar ik zit in die music player, music library, ... komt die melding.
Terwijl ik wel met die Nokia music Manager er wat mp3's opgezet heb. Ik kan er blijkbaar wel aan via het instellingen-scherm, en dan gallery, en dan tracks. Maar dus niet in de music player zelf.
Ik doe waarschijnlijk iets mis, of scheelt er iets met mijn telefoon? De mp3's staan op een microSD kaartje van 1GB.

Peter

Verwijderd

Je moet in de Music Player de library vernieuwen. Hij gaat dan zoeken naar alle muziekbestanden op je telefoon!

Weet inmiddels al iemand hoe je Route66 aan de praat krijgt op de 5500?

Thanx!

• Marxje1981
en de gele sport editie is ook uit.... belcompany heeft hem liggen......

Verwijderd

Beetje irri dat TomTom of Route 66 niet werkt.. Heb al een tijdje een mooie GPS receiver liggen welke stof staat te happen...
Iemand al meer geluk met navigatie??

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:47:
Beetje irri dat TomTom of Route 66 niet werkt.. Heb al een tijdje een mooie GPS receiver liggen welke stof staat te happen...
Iemand al meer geluk met navigatie??
Bij mij werkt TomTom 6 gewoon op mijn 5500

-

Verwijderd

Sinds een aantal dagen heb ik ook de 5500, alleen wanneer ik probeer om toepassingen te installeren krijg ik steeds de melding: 'Installatie van *** niet ondersteund.'
De toepassingen zouden op het S60 besturingsysteem moeten werken: een aantal heb ik van de site http://www.s60.com gehaald, maar ook die werken niet.

Iemand een idee hoe dit komt en waar ik op moet letten als ik een programma wil downloaden/installeren?

Verwijderd

Giox schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:33:
[...]
Bij mij werkt TomTom 6 gewoon op mijn 5500
Mag ik vragen waar je TomTom 6 vandaan hebt? Die is toch nog niet uitgebracht?

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 18:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

vegtem schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:57:
...

Ik heb de uitgebreide reviews gelezen en ondanks het feit dat de accu het nog geen 2 dagen uit zal houden, wil ik hem graag hebben....

...
Weet iemand mij te vertellen wat hoelang de accu het nu volhoud. Als het nog geen 2 dagen is dan ga ik toch op zoek naar een andere phone. Wat ik jammer zou vinden want voor de rest spreekt ie me wel aan.

Verwijderd

majoh schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:19:
[...]
Weet iemand mij te vertellen wat hoelang de accu het nu volhoud. Als het nog geen 2 dagen is dan ga ik toch op zoek naar een andere phone. Wat ik jammer zou vinden want voor de rest spreekt ie me wel aan.
Bij mij een dag of 4..

Ik heb TomTom 6 trouwens 'gevonden' en deze lijkt inderdaad te werken (heb geen kaarten geprobeerd, alleen het programma op m'n SD gezet). Ga hem maar eens bestellen online :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 10:07 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:12:
[...]

Mag ik vragen waar je TomTom 6 vandaan hebt? Die is toch nog niet uitgebracht?
Jawel hoor: Het TomTom Navigator 6 Topic

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

En hoe gebruik je m dan? Alleen af en toe bellen, of ook veel programma's enzo?

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:20:
[...]

Ik heb TomTom 6 trouwens 'gevonden' en deze lijkt inderdaad te werken (heb geen kaarten geprobeerd, alleen het programma op m'n SD gezet). Ga hem maar eens bestellen online :)
Is het kleine scherm geen probleem bij het gebruik probleem van TomTom? (Technisch zal het kunnen, maar is het ergonomisch ook te doen?)

[ Voor 11% gewijzigd door j-w op 16-10-2006 10:37 ]

Verwijderd

Ben hier ook wel benieuwd naar. Het schermpje is namelijk niet al te groot.

• REDFISH

REDFISH

Ik had ook gelezen dat door de aparte resolutie sommige applicaties niet helemaal goed in beeld kwamen. Een beetje jammer, maar het schermpje is mij te klein.

• j-w
  • Niet online

j-w

REDFISH schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:25:
Ik had ook gelezen dat door de aparte resolutie sommige applicaties niet helemaal goed in beeld kwamen. Een beetje jammer, maar het schermpje is mij te klein.
kun je een link van de bron geven?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

REDFISH schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:25:
Klopt, bij TomTom loopt soms de tekst een klein beetje door elkaar heen

-

Verwijderd

Omdat ik toe ben aan een nieuwe mobiel en de Nokia N95 nog niet uit is heb ik gisterenavond de Nokia 5500 telefonisch besteld via de Orange klantenservice met 1 jaar verlenging met Orange Free € 30,-. Toestelprijs = € 0,- Koopje dacht ik zo :D

Ben erg benieuwd hoe het toestel werkt en wat ik van het scherm vind.
Ik heb nu nog een Nokia 7610 die erg goed bevalt. Alleen de toets met + * werkt totaal niet zoals die zou moeten werken. Schijnt een hard-/software fout te zijn waardoor je bijna de toets door het toetsel moet duwen wil die het doen. Ondanks dat ik een nieuw keypad heb aangeschaft blijft het probleem zich nog steeds voor doen :( Ik hoop met de Nokia 5500 eindelijk weer eens fatsoenlijk smsje te kunnen sturen met T9 gebruik _/-\o_

Morgenavond ga ik mijn Nokia 5500 ophalen bij de Orange flagship store. Dus ik laat hier binnenkort zeker mijn bevindingen achter.

Tip!/mededeling
Als je de Nokia 5500 online via de Orange shop besteld met een nieuw 1 jarig Orange Free €30,- abonnement. Dan betaal je €0,- voor het toestel en ontvang je een gratis Plantronics 640 bluetooth headset erbij. Plus 3 maanden 50% korting op je bundel en 2 maanden een gratis Orange dienst naar keuze zoals Orange to Orange of Orange naar vast. Dit is een erg fijne aanbieding dacht ik zo!

Verwijderd

Een mooie in het Engels geschreven review van gsmarena.com met veel foto's en uitgebreide beschrijving van de Nokia 5500 Sport kun je hier vinden.

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

have had the phone 1 month, great phone only problem is rubber key pad comes off, only stuck down with glue, took back to shop owner said this is his fifth one returned.....your call!
Dit baart me toch zorgen... Iemand hier last van?

Verwijderd

majoh schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:39:
[...]
Dit baart me toch zorgen... Iemand hier last van?
Meestal is het antwoord van Nokia op deze voorvallen dat ze met een nieuwere versie keypad komen. Op verschillende onderdelen van Nokia zie je namelijk vaak het artikelnummer en een apart versienummer staan voor het onderdeel. Dus er is nog hoop :)
Ben benieuwd hoe mijn toetsenbord is..... :/

Verwijderd

Zou een Sandisk Micro SD Ultra II sneller werken dan een normale Micro SD geheugenkaart in de Nokia 5500 Sport :?

• Marxje1981
Makkelijk antwoord, volmondig NEEN.

De ultra II kaartjes en extreme zijn speciaal voor snelle digitale reflex camera's die op RAW schieten (60 mb per foto).

Anders en in een nokia 5500 kom je toch niet veel verder dan 8 mb per seconde, dus heb je voldoende aan een ander.
Misschien dat het openen iets sneller gaat, maar echt veel verschil zal er niet in zitten, bij het luisteren naar m3 ben je toch gebonden aan je S60 software snelheid, en die is lager dan je kaartje hebben kan.

Verwijderd

Mijn inkomende gesprekken van personen in mijn contactenlijst, komen niet met hun naam op m'n display, maar alleen met hun nummer. Hoe moet ik dat instellen?
Verder heb ik wat .sis bestanden gedownload. Wanneer ik deze op de telefoon probeer te installeren, geeft de telefoon aan dat .sis niet wordt ondersteund. Kan ik dat omzetten of heb ik niets aan .sis bestandjes?
Ik ben overigens erg te spreken over het toestel. Gebruik em best intensief en dan gaatie 4 dagen mee. (de batterij)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 12:20 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:18:
Verder heb ik wat .sis bestanden gedownload. Wanneer ik deze op de telefoon probeer te installeren, geeft de telefoon aan dat .sis niet wordt ondersteund. Kan ik dat omzetten of heb ik niets aan .sis bestandjes?
Waarschijnlijk probeer je dan Symbian applicaties te installeren die voor Symbian Serie-60 1ste/2nd edition zijn bedoeld. Je moet specifiek S60 3rd edition applicaties downen.

-

Verwijderd

Heeft iemand als problemen met het loslaten / kapot gaan van het keypad wat je in diverse testen leest?... :/

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Tja, er zijn een paar gevallen bekend. Meer niet.

Op het moment dat je de pech hebt dat het bij jouw 5500 ook het geval is, moet je gewoon terug gaan naar je leverancier of naar een Nokia Service Point, dan zullen die `m voor je vervangen. Het is een bekend probleem bij Nokia en over vervanging doen ze niet moeilijk.

-

Verwijderd

Tnx Ginz.

Als 'Symbian newbie' zal ik wel domme vragen stellen en opmerkingen maken maar het valt me op dat gewoon SMSjes sturen en ontvangen een stuk omslachtiger is dan met een 'domme' GSM zoals een 6230. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat je makkelijk smiley's zou kunnen gebruiken maar dat heb ik nog nergens gevonden... :?

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 17:31
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 06:56:
Tnx Ginz.

Als 'Symbian newbie' zal ik wel domme vragen stellen en opmerkingen maken maar het valt me op dat gewoon SMSjes sturen en ontvangen een stuk omslachtiger is dan met een 'domme' GSM zoals een 6230. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat je makkelijk smiley's zou kunnen gebruiken maar dat heb ik nog nergens gevonden... :?
Ik zoek er al dik een jaar na maar mijn, 6610,N70,E70, en nu de N71 hebben het allemaal niet.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

Appie Heijn schreef op woensdag 13 december 2006 @ 08:08:
[...]

Ik zoek er al dik een jaar na maar mijn, 6610,N70,E70, en nu de N71 hebben het allemaal niet.
Echt?!?.... Ik heb al pakweg 6 miljoen nutteloze Symbian apps voorbij geGoogled en zoiets is er niet?...

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 17:31
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:14:
[...]

Echt?!?.... Ik heb al pakweg 6 miljoen nutteloze Symbian apps voorbij geGoogled en zoiets is er niet?...
Als je iets vind hoor ik het graag :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:47
Gister eentje besteld in het zwart. Ik wou eerst voor een N80 gaan maarja dat is natuurlijk wel een vette gadget maar eigenlijk gewoon een onwijs dure telefoon en wifi enzo gebruik ik niet echt genoeg daarvoor (en anders heb ik nog een Qtek S200 liggen :+ ) en UMTS kan me ook gestolen worden. Nu dus een goedekope smarthphone in candybar formaat die ook nog leker spatwaterdicht is (handig voor op de motor).

Hopen dat ie snel komt want me S200 is op sterven na dood (geen beltoongeluid e.d.).

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:09
Hoe kan ik deze Nokia eigenlijk "hard resetten"? Ik wil graag alles in 1 keer terug hebben naar fabrieks instellingen en alle data die ik zelf heb aangepast en toegevoegd (ook mp3s etc.) mag eraf.

Ik ben er trouwens ook nog niet achter hoe ik alle telefoonboek data kan verplaatsen naar mijn sim kaart. Iemand een idee?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

*#7370#, daarna je beveiligingscode

Maar, met even zoeken had je dit ook zelf kunnen vinden :*

-

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:09
Ginz schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:18:
*#7370#, daarna je beveiligingscode

Maar, met even zoeken had je dit ook zelf kunnen vinden :*
Dankjewel ;-)

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zijn er al mensen met software fouten?

Ik heb dit toestel nu al van net voordat dit toestel op de markt kwam en heb er nog totaal geen softwarefout mee kunnen ontdekken. Eerst met 3.14 niet en logischerwijs met 3.18 en 3.55 ook niet.

Als A2DP nou binnenkort ook even wordt toegevoegd, dan is dit voor mij het perfecte toestel qua stabiliteit.

-

• DaRace
Ik heb hier 3.14, en ik heb nog nooit een probleem gehad inderdaad.

Hoe kom je trouwens aan de nieuwe versies, en levert dat nog wat op? (nieuwe/verbeterde functionaliteit of snelheid of zo?) Online zijn er geen firmware updates beschikbaar voor de 5500

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gewoon, bij een NSP.

Geen spectaculaire wijzigingen. Volgens mij is 'herhaalde wekker' er wel bijgekomen.

-

• DaRace
ah, vandaar dat ik hem niet online kon vinden. Woon op Texel, dus geen NSP's in de buurt.... :-). Zal hem wel eens bij een langs brengen als ik in Adam ben of zo.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dan kan je `m bij The Phonehouse in Den Burg inleveren, dan sturen die `m voor je op naar Nokia. Of, als je een keer op de bewoonde wereld ( ;) ) kom, dan kan je ook in Alkmaar eens langs gaan.

-

• DaRace
hehe, ja, maar zoals je zelf al zei doet hij het prima, en heb ik hem nodig voor mijn werk, dus ik heb geen zin om hem te gaan opsturen en een paar dagen kwijt te zijn.

Ik doe het wel een keer als ik in de buurt van een NSP ben, en hem dan gewoon weer mee kan nemen.

Maar bedankt voor het meedenken! :)

• TheFes
  • Laatst online: 23:31
Ik heb sinds vandaag ook de 5500 met een orange abo. Het lukt me alleen niet om orange world te laat werken. Als ik probeer naar de standaard orange pagina te gaan krijg ik de volgende melding: packet-ggvns: packet-verbinding niet beschikbaar.

weet iemand wat ik hier aan kan doen, ik heb al zowel van orange als via nokia instellingen naar me laten sturen, maar dat werkt niet. MMS werkt overigens wel gewoon.

Home Assistant configuratie

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 15:55
Sinds deze week ook een 5500 in mn bezit. Bevalt op zich helemaal prima, maar ik heb wel last van laggy-geluid in toepassingen. Bijvoorbeeld in dat standaard 'Groove Labyrinth' spel hoor ik het geluid dat je zo'n kristal raakt pas een seconde nadat je dat ook daadwerkelijk doet. Lijkt me niet helemaal de bedoeling? Anderen die hier last van hebben?

• TheFes
  • Laatst online: 23:31
The_Fes schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:24:
Ik heb sinds vandaag ook de 5500 met een orange abo. Het lukt me alleen niet om orange world te laat werken. Als ik probeer naar de standaard orange pagina te gaan krijg ik de volgende melding: packet-ggvns: packet-verbinding niet beschikbaar.

weet iemand wat ik hier aan kan doen, ik heb al zowel van orange als via nokia instellingen naar me laten sturen, maar dat werkt niet. MMS werkt overigens wel gewoon.
ik heb de oplossing inmiddels gevonden, je moet perse Orange World aan hebben staan als voordeelbundel om gebruik te kunnen maken van gprs. Een gewone wap verbinding is niet mogelijk

Home Assistant configuratie

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 15:55
Hebben andere 5500-bezitters (die zijn er toch wel neem ik aan?) ook last van bovengenoemde sound-lag?

• XoReP
Eindelijk ik heb hem binnen :*)

Waren ff niet op vooraad maar heb er nu eentje met fabricage datum 01-2007 :P

Egt een heel vet ding, ben wel ff de avond zoet met uitproberen en progjes erop pleuren :+

Oja de headset ownt trouwens :*) Eindelijk de eerste headset die bij me telefoon zit die lekker ziten goed geluid geeft :)

[ Voor 23% gewijzigd door XoReP op 12-01-2007 23:09 ]

• XoReP
Vandaag Sandisk Ultra II 1GB kaartje binnen gekregen en ksn melden dat hij perfect werkt in me 5500 :*)

• XoReP
Heb paar dagen terug succesvol me 5500 geupdate naar 3.55 en jezus wat is dat ding toch snel :P Heb hem is vergeleken met een N70 bijvoorbeeld en een C500 en nou dat verschil merk ik zeker :P

Nog steeds uitermate tevreden met deze telefoon! :*)

Zal ik trouwens een wat uitgebreidere openingspost maken?

[ Voor 10% gewijzigd door XoReP op 08-02-2007 21:48 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

XoReP schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:40:
Zal ik trouwens een wat uitgebreidere openingspost maken?
Ja, waarom niet?

-

Verwijderd

Morgue allemaal !

SInds kort heb ik een 5500 sport, leuke GSM.
Het probleempje dat ik heb is wanneer je de GSM aanzet, de pincode invoert en hij vervoglens opstart ik volgende tekst onderaan het scherm krijg in een nieuw venstertje :

"Toep.afgesl;:[12588240]TtpThread" , dit is de letterlijke tekst zoals hij op het scherm komt ?
Verder werkt die telefoon normaal maar ik zou toch wel eens willen weten wat dit betekent...

Verder heb ik er een SMS accelerator opgezet (van de Nokia site) en een auto-block toepassing zodat het toestenbord vanzelf in "lock" gaat, anders zou ik wel eens naar Burundi kunnen belln vanuit de broekzak.

De enige fout in software die ik heb kunnen ontdekken (buiten het bovenstaande probleem), is dat ik bij sommige menu's het balkje rechts van het scherm niet mee naar boven/beneden zie gaan als je door de lijst op en neer gaat...

Flatfour

• harley
  • Laatst online: 21-11 20:47
Heeft er iemand al fatsoenlijke theme creator software gevonden ?
de originele nokia software is belachelijk groot en wordt er wordt geadviseerd om 2 gb aan werkgeheugen te hebben verder blijkt het echt niet de makkelijkste software te zijn om te gebruiken. Nou ben ik echt geen leek maar software voor een simpele theme met een memroy advies van 2 gb komt gewoon echt niet op mijn pc. Ik wil alleen een achtergrondje fullscreen hebben. is dat nou zo moeilijk ?

Had wel deze gevonden -> http://www.astod.com/themeOnDemand/index.php maar daar kosten ze 5 dollar per theme en staat de 5500 of gelijkwaardig (208*208pixels) er nog niet bij (wel al voor gemaild)

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 14-02-2007 23:03 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• XoReP
Achtergrondje is niet zo moeilijk ;)
Gewoon picje openen en bij opties instellen als achtergrond :P

• harley
XoReP schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:53:
Achtergrondje is niet zo moeilijk ;)
Gewoon picje openen en bij opties instellen als achtergrond :P
ja maar dan issie bij mij niet full screen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Ik heb die Carbide.ui (Van de Nokia website) geinstalleerd (AMD 1.8 en 1 GB aan werkgeheugen) en hij draait toch.
Alleen is het een erg omslachtig en moeilijk programma om mee te werken, zeker als je "effe snel" een theme of achtergrond wil maken...

• harley
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:38:
Ik heb die Carbide.ui (Van de Nokia website) geinstalleerd (AMD 1.8 en 1 GB aan werkgeheugen) en hij draait toch.
Alleen is het een erg omslachtig en moeilijk programma om mee te werken, zeker als je "effe snel" een theme of achtergrond wil maken...
das dus ook mijn probleem. die icoontjes en kleurtjes boeien mij niet. ik wil alleen een andere achtergrond fullscreen meer niet. om daar nou dat hele fokking programma voor te downloaden en installeren en doorgronden heb ik gewoonweg geen zin in. Ik snap niet dat het voor nokia zo moeilijk is om een klein snel en simpel theme programmatje te fixen. Als het online in 3 minuten kan waarom dan niet thuis op de pc in 3 minuten ?

Ow TomTom doet ut (nog niet getest tijdens rijden nog niet nodig gehad)
Sommige spellekes werken ook alleen jammer dat je links en onder een aantal pixeltjes mist in de meeste spellen.

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 17-02-2007 21:21 ]

Verwijderd

Het updaten van de telefoonsoftware: is dat goed zelf te doen m.b.v. PC Suite, of is het beter dat door een Nokia winkel te laten doen?
Bij het zelf doen, waar moet je op letten: reset hij de telefoon bijvoorbeeld of blijven je instellingen behouden?

Helaas is mijn telefoon momenteel nog in reparatie. Het toetsenbord is na 3 maanden los gegaan en ben hem nu al 4 weken kwijt. Zo moeilijk lijkt het me toch niet om dat ding vast te lijmen, maargoed.. Ik begin hem nu toch wel te missen :( .

• harley
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:31:
Het updaten van de telefoonsoftware: is dat goed zelf te doen m.b.v. PC Suite, of is het beter dat door een Nokia winkel te laten doen?
Bij het zelf doen, waar moet je op letten: reset hij de telefoon bijvoorbeeld of blijven je instellingen behouden?

Helaas is mijn telefoon momenteel nog in reparatie. Het toetsenbord is na 3 maanden los gegaan en ben hem nu al 4 weken kwijt. Zo moeilijk lijkt het me toch niet om dat ding vast te lijmen, maargoed.. Ik begin hem nu toch wel te missen :( .
Ik werk in een telecomzaak en reparaties zijn echt klote op het moment. soms tot wel 6 weken weg en dan is idd iets heel simpels of zelfs de klacht niet geconstateerd(dit terwijl de klacht binnen 3 minuten te reproduceren is in de winkel)

Softwareupdate bij nokia Symbian toestellen is echt makkelijk trek er wel een half uurtje voor uit en zorg dat je accu vol is. Maak vooraf een backup van je toestel en zet deze achteraf evt weer terug om er zeker van te zijn dat je niets mist.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

harley schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:43:
[...]

Ik werk in een telecomzaak en reparaties zijn echt klote op het moment. soms tot wel 6 weken weg en dan is idd iets heel simpels of zelfs de klacht niet geconstateerd(dit terwijl de klacht binnen 3 minuten te reproduceren is in de winkel)

Softwareupdate bij nokia Symbian toestellen is echt makkelijk trek er wel een half uurtje voor uit en zorg dat je accu vol is. Maak vooraf een backup van je toestel en zet deze achteraf evt weer terug om er zeker van te zijn dat je niets mist.
Dat komt omdat tegenwoordig veel toestellen moeten worden doorgestuurd naar Hongarije. Nederlands grootste reparateur is helaas zijn licentie voor bepaalde reparaties kwijtgeraakt en zodoende worden veel toestellen die vroeger in Nederland werden gerepareerd nu in Hongarije gerepareerd.

In Hongarije zijn ze nog niet echt goed georganiseerd en er gaat vaak nog iets mis. Ze begrijpen soms niet dat als een toestel omgeruild mag worden, dat `ie dan in dezelfde kleur en met dezelfde taal terug gestuurd moet worden.

Gelukkig is Nokia Benelux niet echt tevreden met deze gang van zaken en is druk bezig Hongarije zo ver te krijgen dat de doorlooptijd wordt verlaagd en de kwaliteit wordt verhoogd.

-

• harley
Ginz schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:36:
[...]

Dat komt omdat tegenwoordig veel toestellen moeten worden doorgestuurd naar Hongarije. Nederlands grootste reparateur is helaas zijn licentie voor bepaalde reparaties kwijtgeraakt en zodoende worden veel toestellen die vroeger in Nederland werden gerepareerd nu in Hongarije gerepareerd.

In Hongarije zijn ze nog niet echt goed georganiseerd en er gaat vaak nog iets mis. Ze begrijpen soms niet dat als een toestel omgeruild mag worden, dat `ie dan in dezelfde kleur en met dezelfde taal terug gestuurd moet worden.

Gelukkig is Nokia Benelux niet echt tevreden met deze gang van zaken en is druk bezig Hongarije zo ver te krijgen dat de doorlooptijd wordt verlaagd en de kwaliteit wordt verhoogd.
Helaas is het niet alleen bij nokia.
Siemens is echt kut (Was het al maar nou benq het heeft overgenomen en falliet is verklaard is het echt klote (sommige toestellen zijn al 3 maanden weg sommige komen nu weer retour na 3 maanden met de mededeling dat er een software update heeft plaatsgevonden. Klacht was alleen dat hij niet kon laden wegens een slechte connector die dus ook vervangen had moeten worden. Kan het toestel nu WEER weg.)
Samsung ook rond de 5 a 6 weken en hetzelfde geld voor sony-ericsson.

Ik heb inmiddels wel een gratis online theme dienst gevonden ->http://www12.ownskin.com/index

Verwijderd

Sinds vandaag mijn telefoon weer terug. Hij is toch 4,5 week weg geweest.
De software is ook meteen ge-update. Zonder te vragen, alles gereset.. Nou had ik gelukkig een back-up gemaakt, maar toch gek dat ze dit niet even aangeven, want dat verwacht je niet als je hem opstuurt voor een toetsenbord.

Ik ben wel benieuwd waar die 'herhaalde wekker' te vinden is, want die zie ik nergens staan.
Ook stom dat ze nog steeds geen automatische toetsenblokkering hebben ingebouwd.

Verder werkt die weer als een zonnetje.

Ps, ik ben nog steeds op zoek naar een (gratis) programma om je telefoon als afstandsbediening voor de tv te gebruiken. Weet iemand software die werkt op deze Symbian versie?
Pagina: 1 2 Laatste