Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nokia 5500 Sport: eerste outdoor smartphone

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.051 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:38:
Ik heb die Carbide.ui (Van de Nokia website) geinstalleerd (AMD 1.8 en 1 GB aan werkgeheugen) en hij draait toch.
Alleen is het een erg omslachtig en moeilijk programma om mee te werken, zeker als je "effe snel" een theme of achtergrond wil maken...
das dus ook mijn probleem. die icoontjes en kleurtjes boeien mij niet. ik wil alleen een andere achtergrond fullscreen meer niet. om daar nou dat hele fokking programma voor te downloaden en installeren en doorgronden heb ik gewoonweg geen zin in. Ik snap niet dat het voor nokia zo moeilijk is om een klein snel en simpel theme programmatje te fixen. Als het online in 3 minuten kan waarom dan niet thuis op de pc in 3 minuten ?

Ow TomTom doet ut (nog niet getest tijdens rijden nog niet nodig gehad)
Sommige spellekes werken ook alleen jammer dat je links en onder een aantal pixeltjes mist in de meeste spellen.

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 17-02-2007 21:21 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Het updaten van de telefoonsoftware: is dat goed zelf te doen m.b.v. PC Suite, of is het beter dat door een Nokia winkel te laten doen?
Bij het zelf doen, waar moet je op letten: reset hij de telefoon bijvoorbeeld of blijven je instellingen behouden?

Helaas is mijn telefoon momenteel nog in reparatie. Het toetsenbord is na 3 maanden los gegaan en ben hem nu al 4 weken kwijt. Zo moeilijk lijkt het me toch niet om dat ding vast te lijmen, maargoed.. Ik begin hem nu toch wel te missen :( .

• harley
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:31:
Het updaten van de telefoonsoftware: is dat goed zelf te doen m.b.v. PC Suite, of is het beter dat door een Nokia winkel te laten doen?
Bij het zelf doen, waar moet je op letten: reset hij de telefoon bijvoorbeeld of blijven je instellingen behouden?

Helaas is mijn telefoon momenteel nog in reparatie. Het toetsenbord is na 3 maanden los gegaan en ben hem nu al 4 weken kwijt. Zo moeilijk lijkt het me toch niet om dat ding vast te lijmen, maargoed.. Ik begin hem nu toch wel te missen :( .
Ik werk in een telecomzaak en reparaties zijn echt klote op het moment. soms tot wel 6 weken weg en dan is idd iets heel simpels of zelfs de klacht niet geconstateerd(dit terwijl de klacht binnen 3 minuten te reproduceren is in de winkel)

Softwareupdate bij nokia Symbian toestellen is echt makkelijk trek er wel een half uurtje voor uit en zorg dat je accu vol is. Maak vooraf een backup van je toestel en zet deze achteraf evt weer terug om er zeker van te zijn dat je niets mist.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

harley schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:43:
[...]

Ik werk in een telecomzaak en reparaties zijn echt klote op het moment. soms tot wel 6 weken weg en dan is idd iets heel simpels of zelfs de klacht niet geconstateerd(dit terwijl de klacht binnen 3 minuten te reproduceren is in de winkel)

Softwareupdate bij nokia Symbian toestellen is echt makkelijk trek er wel een half uurtje voor uit en zorg dat je accu vol is. Maak vooraf een backup van je toestel en zet deze achteraf evt weer terug om er zeker van te zijn dat je niets mist.
Dat komt omdat tegenwoordig veel toestellen moeten worden doorgestuurd naar Hongarije. Nederlands grootste reparateur is helaas zijn licentie voor bepaalde reparaties kwijtgeraakt en zodoende worden veel toestellen die vroeger in Nederland werden gerepareerd nu in Hongarije gerepareerd.

In Hongarije zijn ze nog niet echt goed georganiseerd en er gaat vaak nog iets mis. Ze begrijpen soms niet dat als een toestel omgeruild mag worden, dat `ie dan in dezelfde kleur en met dezelfde taal terug gestuurd moet worden.

Gelukkig is Nokia Benelux niet echt tevreden met deze gang van zaken en is druk bezig Hongarije zo ver te krijgen dat de doorlooptijd wordt verlaagd en de kwaliteit wordt verhoogd.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• harley
Ginz schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:36:
[...]

Dat komt omdat tegenwoordig veel toestellen moeten worden doorgestuurd naar Hongarije. Nederlands grootste reparateur is helaas zijn licentie voor bepaalde reparaties kwijtgeraakt en zodoende worden veel toestellen die vroeger in Nederland werden gerepareerd nu in Hongarije gerepareerd.

In Hongarije zijn ze nog niet echt goed georganiseerd en er gaat vaak nog iets mis. Ze begrijpen soms niet dat als een toestel omgeruild mag worden, dat `ie dan in dezelfde kleur en met dezelfde taal terug gestuurd moet worden.

Gelukkig is Nokia Benelux niet echt tevreden met deze gang van zaken en is druk bezig Hongarije zo ver te krijgen dat de doorlooptijd wordt verlaagd en de kwaliteit wordt verhoogd.
Helaas is het niet alleen bij nokia.
Siemens is echt kut (Was het al maar nou benq het heeft overgenomen en falliet is verklaard is het echt klote (sommige toestellen zijn al 3 maanden weg sommige komen nu weer retour na 3 maanden met de mededeling dat er een software update heeft plaatsgevonden. Klacht was alleen dat hij niet kon laden wegens een slechte connector die dus ook vervangen had moeten worden. Kan het toestel nu WEER weg.)
Samsung ook rond de 5 a 6 weken en hetzelfde geld voor sony-ericsson.

Ik heb inmiddels wel een gratis online theme dienst gevonden ->http://www12.ownskin.com/index

Verwijderd

Sinds vandaag mijn telefoon weer terug. Hij is toch 4,5 week weg geweest.
De software is ook meteen ge-update. Zonder te vragen, alles gereset.. Nou had ik gelukkig een back-up gemaakt, maar toch gek dat ze dit niet even aangeven, want dat verwacht je niet als je hem opstuurt voor een toetsenbord.

Ik ben wel benieuwd waar die 'herhaalde wekker' te vinden is, want die zie ik nergens staan.
Ook stom dat ze nog steeds geen automatische toetsenblokkering hebben ingebouwd.

Verder werkt die weer als een zonnetje.

Ps, ik ben nog steeds op zoek naar een (gratis) programma om je telefoon als afstandsbediening voor de tv te gebruiken. Weet iemand software die werkt op deze Symbian versie?

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is via Jabra-oortje namen in te spreken voor voice dialing...
Ik heb me al suf gezocht en vanalles en nog wat geprobeerd. Alvast bedankt.

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11 01:26
Ik heb de mijne nu ook al een paar maanden en ik ben er wel tevreden van. Ik heb momenteel 3.18 en ik heb toch al een paar keer moeten resetten omdat hij gecrasht was. (meestal als ik net gebeld heb)
Ook het rubber omhulsel (toetsenbordje enzo) is helemaal losgekomen, dit valt wel te fixen met wat lijm... maar het is niet echt positief als dit er al na 3 maand afvalt :)

Verwijderd

Nieker schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:48:
Ook het rubber omhulsel (toetsenbordje enzo) is helemaal losgekomen, dit valt wel te fixen met wat lijm... maar het is niet echt positief als dit er al na 3 maand afvalt :)
Niet zelf gaan doen, lekker laten doen wij de winkel. Anders krijg je hem nooit meer helemaal waterdicht.
Die van mij heb ik nu weer 1,5 maand terug nadat hij gerepareerd is en heb er daarna nog geen problemen mee gehad.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nieker schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:48:
Ik heb de mijne nu ook al een paar maanden en ik ben er wel tevreden van. Ik heb momenteel 3.18 en ik heb toch al een paar keer moeten resetten omdat hij gecrasht was. (meestal als ik net gebeld heb)
Zoals Jasper ook meld, ga naar je leverancier of een NSP en laat het rubbertje vervangen en gelijk de nieuwste firmware bijwerken. Als je zelf ga lopen prutten met lijm en je doe er iets teveel op, dan gaat alles wit uitslaan (droogt uit) en kan je mogelijk meer schade toebrengen dan je denkt.

-

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
dat is blijkbaar wel een kwaaltje van die dingen: loslatende toetsenborden. Die van mij is ook ter reparatie weg omdat het toetsenbord helemaal los zat.

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 15:55
Heb hem nu 3 maanden en ook bij mij begint ie los te laten.. erg jammer.

• TheFes
  • Laatst online: 23:31
Wat is eigenlijk het idee van die code die onder dat stickertje zit (net onder het display). Is die uniek per telefoon ofzo en waarom zit die code daar in vredesnaam?

Verder heb ik een aantal mp3's op mijn telefoon gezet, maar hiervan waren de id tags niet ingevuld, kan ik dit nu nog op de telefoon zelf veranderen? Ik kan het nergens vinden in ieder geval.

Home Assistant configuratie

Verwijderd

Heb nu ook sinds een paar dagen deze Nokia. Weet iemand of hij compatibel is met 2GB MicroSD kaartjes?

Thx

Verwijderd

XoReP schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:57:
Eindelijk ik heb hem binnen :*)

Waren ff niet op vooraad maar heb er nu eentje met fabricage datum 01-2007 :P

Egt een heel vet ding, ben wel ff de avond zoet met uitproberen en progjes erop pleuren :+

Oja de headset ownt trouwens :*) Eindelijk de eerste headset die bij me telefoon zit die lekker ziten goed geluid geeft :)
Waar vind je die fabricagedatum?

• j-w
  • Niet online

j-w

Kennen we deze al? :)
Nokia 5500 crash test

Afbeeldingslocatie: http://www.mforum.ru/news/photos/0609130015l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mforum.ru/news/photos/0609130028l.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door j-w op 07-04-2007 18:25 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Ik heb een Nokia 5500 en die wordt niet meer 'herkend' door m'n PC......
Ik heb em al eerder via de bijgeleverde USB kabel aan m'n PC gehad, liep probleemloos.
Nu vanavond wilde ik wat themes installeren, data kabel aangesloten, PC Suite gekozen en dan zegt mijn PC (XP pro SP2) dat ie het aangesloten apparaat niet herkend (onbekend apparaat).....
wat al geprobeerd:
-PC suite opnieuw ge-installeerd
incl. Connectivity Cable Driver
-zonder geheugenkaart
-fabrieksreset
-verschillende USB poorten

Ook ipv PCSuite de 2 andere modus: gegevensoverdracht, mulitmedia speler doen het niet, dan lijkt de 5500 eindeloos naar die modus te zoeken en gebeurd er, behalve een balkje, niets.......

Iemand nog enig idee?

• kaajee
kaajee schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:27:
Ik heb een Nokia 5500 en die wordt niet meer 'herkend' door m'n PC......
Ik heb em al eerder via de bijgeleverde USB kabel aan m'n PC gehad, liep probleemloos.
Nu vanavond wilde ik wat themes installeren, data kabel aangesloten, PC Suite gekozen en dan zegt mijn PC (XP pro SP2) dat ie het aangesloten apparaat niet herkend (onbekend apparaat).....
wat al geprobeerd:
-PC suite opnieuw ge-installeerd
incl. Connectivity Cable Driver
-zonder geheugenkaart
-fabrieksreset
-verschillende USB poorten

Ook ipv PCSuite de 2 andere modus: gegevensoverdracht, mulitmedia speler doen het niet, dan lijkt de 5500 eindeloos naar die modus te zoeken en gebeurd er, behalve een balkje, niets.......

Iemand nog enig idee?
Laat maar!
Ik heb het voor elkaar gekregen; ik had vanuit het toestel een 'fabrieksinstellingen' gedaan. Is blijkbaar toch nog wat anders dan een harde reset/factory reset met de/een code: *#7370# (geeft een harde reset) (daarna ook de de pincode voor fabrieksinstellingen invoeren: std: 12345)
Hierna wel weer alles opnieuw instellen, maar de PC herkende de 5500 weer gewoon, dus opgelost.......

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 02-05-2007 14:07 ]

• j-w
  • Niet online

j-w

Ik las ergens dat je bij de Nokia 5500 niet kunt zien op welke tijd je een SMS ontvangen hebt. Is dit echt het geval? Nee toch?

• kaajee
j-w schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:50:
Ik las ergens dat je bij de Nokia 5500 niet kunt zien op welke tijd je een SMS ontvangen hebt. Is dit echt het geval? Nee toch?
Nee hoor, gewoon naar je inbox en dan bij opties: Berichtgegevens, daar staat al je/de info......

• j-w
  • Niet online

j-w

kaajee schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:30:
[...]

Nee hoor, gewoon naar je inbox en dan bij opties: Berichtgegevens, daar staat al je/de info......
Ok bedankt, het leek me al heel sterk. :)

Nog een vraag: weet iemand of het probleem van de loslatende toestenborden al is opgelost? Ik hoorde een gerucht dat vanaf 2007 er nieuwe toetsenborden worden gebruikt die niet loslaten. Kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 38% gewijzigd door j-w op 19-05-2007 23:33 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gewoon een nieuw toetsenbord bij een NSP halen. Ikzelf heb mijn toetsenbord meerdere keren vervangen, maar nu zit `ie er eindelijk goed op....

Het lijkt mij, wat Nokia ook heeft gecommuniceerd naar de NSP, dat dit probleem al is verholpen

-

• j-w
  • Niet online

j-w

Ginz schreef op zondag 20 mei 2007 @ 02:06:
Gewoon een nieuw toetsenbord bij een NSP halen. Ikzelf heb mijn toetsenbord meerdere keren vervangen, maar nu zit `ie er eindelijk goed op....

Het lijkt mij, wat Nokia ook heeft gecommuniceerd naar de NSP, dat dit probleem al is verholpen
Ik heb (nog) geen Nokia 5500, en dus ook het probleem (nog) niet. Vandaar dat ik me afvroeg of het probleem is opgelost bij de Nokia 5500's die nu in de winkel liggen.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Lijkt me wel...

-

• C00P
  • Laatst online: 20-11 14:41
Mijn oog is gevallen op deze GSM, maar hoe handig zijn de sportfunkties ? gebruiken jullie het ook ?
En waar maak je je gsm aan vast ? steek je hem gewoon in je zak ? of krijg je er een riempje bij ?
Zijn er oordopjes bij ? hoe is de geluidskwaliteit ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• j-w
  • Niet online

j-w

C00P schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:19:
Mijn oog is gevallen op deze GSM, maar hoe handig zijn de sportfunkties ? gebruiken jullie het ook ?
En waar maak je je gsm aan vast ? steek je hem gewoon in je zak ? of krijg je er een riempje bij ?
Zijn er oordopjes bij ? hoe is de geluidskwaliteit ?
hier staat beschreven wat er in de doos zit:
http://www.mobile-review.com/review/nokia-5500-en.shtml

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-11 12:29
heeft iemand de music edition al in bezit (de copper red?)

Hoe is deze kleur in het echt?, twijfel een beetje tussen grijs/geel en een copper red uitvoering.

de plaatjes op internet laten verchillende dingen zien, bij de een is het echt knalrood en bij een volgende is het meer oranje idee.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• Nieker
Ik heb een raar probleempje voor. Ik heb de standaard memory card vervangen door een nieuwe van 1GB en ik heb al mijn bestanden overgezet. (ook verborgen bestanden) Het probleem is dat nu mijn berichtlezer en al mijn spelletjes weg zijn. Dit is geen grote ramp, maar ik begrijp echt niet hoe dit kan.
Echt alle bestanden zijn overgezet.

• kaajee
Nieker schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:02:
Ik heb een raar probleempje voor. Ik heb de standaard memory card vervangen door een nieuwe van 1GB en ik heb al mijn bestanden overgezet. (ook verborgen bestanden) Het probleem is dat nu mijn berichtlezer en al mijn spelletjes weg zijn. Dit is geen grote ramp, maar ik begrijp echt niet hoe dit kan.
Echt alle bestanden zijn overgezet.
Ik vermoed dat je ze wel even opnieuw moet installeren zodat het OS ook weet dat je ze hebt.......

• C00P
Waar blijft die bijgewerkte openingspost ? :9

Ik heb hem sinds vandaag, en heb zojuist dit hele topic doorgelezen maar heb nog enkele vraagjes :

1. Waar kan ik extra software/themes/games vinden ?
2. Waar kan ik de fabricage datum bekijken ?
3. Mag ik overbodige talen/software wat al op de GSM staat gewoon wegvegen ?
4. Mag ik mp3's niet gewoon drag en drop doen vanuit explorer ?

Wat zijn jullie ervaringen bij het sporten met deze GSM ?

[ Voor 30% gewijzigd door C00P op 24-05-2007 22:53 ]

• Marxje1981
2.

tik in *#92702689# en voila een fabricage datum ;)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nee, dan geeft `ie alleen de tijd aan val alle ooit gevoerde gesprekken...

Tevens kan je de echte fabricagedatum echt alleen maar aflezen aan de hand van het IMEI nummer en de Nokia database. Ook de datum die bij de software versie staat is niet de productiedatum.

-

• C00P
vegtem schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:03:
2.

tik in *#92702689# en voila een fabricage datum ;)
Timer alle gesprekken 0000000:02
geeft hij dan aan ?
/edit oke bedankt Ginz
Waar kan ik mijn IMEI nummer zien ?

/edit gevonden
Na het invoeren van de code *#06# geeft uw Nokia 5500 Sport zijn IMEI-nummer weer.

Weet iemand waar je deze kunt ingeven op de nokia site ?

[ Voor 33% gewijzigd door C00P op 25-05-2007 14:09 ]

• C00P
Als ik een binnenkomend sms krijg komt de nummer er te staan en niet de naam.
Ik heb me al dood gezocht maar kan nergens een instelling vinden waar ik dat mee zou kunnen aanpassen.
Iemand een ide ?

• j-w
  • Niet online

j-w

C00P schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:42:
Als ik een binnenkomend sms krijg komt de nummer er te staan en niet de naam.
Ik heb me al dood gezocht maar kan nergens een instelling vinden waar ik dat mee zou kunnen aanpassen.
Iemand een ide ?
heb je niet het nummer 2x in je adres boek staan?

• j-w
  • Niet online

j-w

Weet iemand of de Nokia 5500 meerdere bluetooth connecties (bv: GPS + carkit) tegelijkertijd aankan?

[ Voor 66% gewijzigd door j-w op 27-05-2007 15:21 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, kan...

-

• C00P
j-w schreef op zondag 27 mei 2007 @ 08:43:
[...]

heb je niet het nummer 2x in je adres boek staan?
Moet dat dan ? of net niet ?
Heb ze zopas naar de GSM gekopieerd maar dit heeft niet geholpen.

[ Voor 25% gewijzigd door C00P op 27-05-2007 18:14 ]

• j-w
  • Niet online

j-w

C00P schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:00:
[...]

Moet dat dan ? of net niet ?
Heb ze zopas naar de GSM gekopieerd maar dit heeft niet geholpen.
dat moet juist niet. Als je een nummer 2x in je telefoon hebt staan dan weet de telefoon niet welke naam er bij hoort (ook al staat er 2x dezelfde naam bij) en zal dan alleen het nummer laten zien.

• C00P
Bedankt, nu werkt het :)

Als ik een thema wil installeren zegt hij : geldigheid certificaat verstreken.
http://symbian.mobilethemes.com/downloads/info/20704.jsp

Wat doe ik fout ?

[ Voor 13% gewijzigd door C00P op 27-05-2007 20:01 ]

• C00P
Heb paar uur zitten zoeken, niet kunnen vinden, hoe los ik dit op ?

• j-w
  • Niet online

j-w

C00P schreef op maandag 28 mei 2007 @ 07:06:
Heb paar uur zitten zoeken, niet kunnen vinden, hoe los ik dit op ?
een gok: staat je datum juist ingesteld?

• C00P
een gok: staat je datum juist ingesteld?
Datum staat juist.
Theme's van op andere site's werken ook niet.

[ Voor 44% gewijzigd door C00P op 28-05-2007 15:15 ]

• j-w
  • Niet online

j-w

C00P schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:06:
[...]

Datum staat juist.
Kun jij eens proberen of het lukt vanaf deze site op jou gsm ?
Deze bv : http://symbian.mobilethemes.com/downloads/info/21708.jsp
Misschien dat het aan de site ligt ?
ik heb (nog) geen 5500. Misschien dat iemand anders het wil checken?

• C00P
Tis opgelost, gewoon de datum van GSM een jaartje terug zetten _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door C00P op 29-05-2007 18:44 ]

Verwijderd

Ik heb al 2 maanden mijn Nokia 5500. Helaas valt mijn toestel één keer uit per 2 dagen ofzo. Ook als ik er eens goed stevig mee schud. Heeft nog iemand hier last van?

Ook als ik ga lopen met de GSM, dan verspringen de liedjes voortdurend (next track). Waarschijnlijk omdat de tiksensor voor vorig/volgend liedje te gevoelig is, en de schokken van het lopen soms opvangt? De tiksensor uitschakelen helpt.

Toetsenbord houdt het (voorlopig).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 11:48 ]

• C00P
heb er zonet eens stevig mee geschud, niks abnormaals, alleen hoor ik iets kloppen, denk dat dat de batterij is die wat beweegt.

• C00P
Ik gebruik geen outlook en dus ook niet de calender functie.
Is het niet mogelijk de google calender die ik gebruik te synchroniseren met mijn GSM ?
Iemand ervaring mee of weet of dit mogelijk is ?
(2 weken de 5500 in gebruik en vindt het een bangelijke gsm :> )

Verwijderd

ik heb dus ook een 5500 maar men toetsenbord begint los te laten waar kan ik dit laten herstellen(ik ben van belgië) en is dit gratis? maw valt dit onder garantie dus moet hij dan weer weg(al 2 maal 6weken weggeweest in garantie omdat hij uitviel bij de minste schok) thx in advance

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:06:
ik heb dus ook een 5500 maar men toetsenbord begint los te laten waar kan ik dit laten herstellen(ik ben van belgië) en is dit gratis? maw valt dit onder garantie dus moet hij dan weer weg(al 2 maal 6weken weggeweest in garantie omdat hij uitviel bij de minste schok) thx in advance
Nokia Service Punt, die zijn vast ook in Belgie. Staat gewoon op nokia.be btw. En of je hem weer zo lang kwijt bent, tja ga er maar vanuit van wel. Maar wellicht valt het mee en kunnen ze het meteen repareren.......

• C00P
Ik heb een 2GB kaartje gekocht.
Ik heb eerst een backup gemaakt van mijn kaartje, en dan overgezet naar mijn nieuw kaartje, maar nu is Sudoku weg.
Ik kan het bestand sudoku wel terug vinden, maar niet copieren naar mijn menustructuur.

Hoe is dit op te lossen ?

En waarom kan ik naar mp3's luisteren via luidspreker maar niet naar de radio zonder afstandbediening, wat is hier de bedoeling van ?

[ Voor 39% gewijzigd door C00P op 11-06-2007 16:31 ]

• DaRace
  • Laatst online: 03-10-2023
de antenne voor de radio zit in de kabel van de AB

• kaajee
C00P schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:24:
Ik heb een 2GB kaartje gekocht.
Ik heb eerst een backup gemaakt van mijn kaartje, en dan overgezet naar mijn nieuw kaartje, maar nu is Sudoku weg.
Ik kan het bestand sudoku wel terug vinden, maar niet copieren naar mijn menustructuur.

Hoe is dit op te lossen ?
..........
Zoiets stond hier ook al (vlak boven jouw eerste post btw ;) ).....t'is gewoon een computer; bij een computer kun je ook niet zomaar je harddisk vervangen en dan denken dat wanneer je programma bestanden lukraak terug-kopieert en weer allemaal werkt. Je zult het opnieuw moeten installeren......

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 11-06-2007 23:30 ]

• C00P
Zoiets stond hier ook al (vlak boven jouw eerste post btw ;) ).....t'is gewoon een computer; bij een computer kun je ook niet zomaar je harddisk vervangen en dan denken dat wanneer je programma bestanden lukraak terug-kopieert en weer allemaal werkt. Je zult het opnieuw moeten installeren......
Bedankt kaajee, waar kan ik Sudoku vinden ? op de nokia site staat het nergens.

• kaajee
C00P schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 06:30:
[...]

Bedankt kaajee, waar kan ik Sudoku vinden ? op de nokia site staat het nergens.
Ik weet niet of 'dezelfde Nokia' Sudoku erbij staat, maar hier zijn er een aantal.......

Verwijderd

Her en der staan over het internet problemen met het toetsenbord beschreven, zo ook hier.

Mijn vader wil deze telefoon binnenkort aanschaffen, maar als hij de telefoon om de twee maanden kwijt is voor een reparatie, dan is dit natuurlijk niks voor hem.

Ik heb de dummy in de winkel bekeken, en aan de hand daarvan, denk ik een oplossing te weten.
Volgens mij moet het rubber licht ingesprayd worden met siliconenspray, waardoor het minder stroef wordt.
Ik denk dat de lijmverbinding dan niet zo snel losgetrokken wordt.

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-11 21:31
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:11:
Her en der staan over het internet problemen met het toetsenbord beschreven, zo ook hier.

Mijn....
Ik heb zelf de telefoon nu 6 weken of misschien 2 maanden in mijn bezit en hij is nu voor de vierde keer weg naar de reparatiedienst. Ook ik wist vooraf dat het een bekend euvel met de 5500 was en toch heb ik het geprobeerd zo van "dat overkomt mij vast niet". Maar helaas was het binnen de eerste week zover en heb ik hem ter reparatie terug gestuurd. Na een week was hij gelukkig weer terug en toen was het binnen 2 weken weer raak met het toetsenbord. Daarna direct de dag erna losgelaten en de vierde keer was het zelfs dezelfde dag nog. En ik zal je vertellen dat ik de laatste tijd helemaal niet veel sms of zelf bel, ik word vooral gebeld dus het enige dat ik me voor kan stellen is dat het toestel van binnen erg warm wordt als je belt en dat het toetsenbord daardoor loslaat.

Mijn advies als het om het toestel qua functionaliteit gaat is dat je hem kopen moet maar het toestel zal gegarandeerd problemen opleveren want nokia heeft gewoon nog geen oplossing voor het probleem (heb ik van een nokia medewerker gehoord). Ik vind het dan ook erg slecht dat je hem eerst 4 keer op moet sturen voordat bij de vijfde!!!! keer dat ie kapot gaat, hij eindelijk vervangen wordt door een toestel naar keuze (wordt voor mij denk ik een P990i). De P990i zit ongeveer in dezelfde prijsklasse. Ik kan je aanraden een ander toestel te kiezen dan de 5500 op persoonlijke ervaring en ik zou dan ook iedereen dit toestel afraden omdat de kans op problemen veel te groot is. Er zijn namelijk zat andere nokia's (of andere merken) die van zichzelf al redelijk waterdicht zijn (net als deze trouwens) en die ook tegen een stootje kunnen.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het probleem is al wel opgelost. (zowel persoonlijk als zakelijk ervaring mee)

Het enige probleem is, dat reparatie medewerkers alleen maar het bovenste rubber vervangen en niet de RVS rand, waarop de adhesive zit.

Ik heb flink wat 5500 toestellen gerepareerd, waaronder ook met deze klachten. Maar, zodra de RVS rand vervangen is, laat het rubberen toetsenbord niet meer los. Niet bij mijn eigen 5500 als bij alle toestellen waarvan ik zowel het TB én de RVS rand vervangen heb.

-

Verwijderd

Ten eerste bedankt voor snelle replies.
Reden voor mn vader is als opvolger van zn 5140i, waarvan het display na een nachtje in de regen niet meer leesbaar is.
Dit is een mooi compact modelletje en bovendien stootvast en aardig vochtbestendig. Als ie maar belt en SMSt voor hem.

Alleen vraag ik mij af. Als Nokia de oplossing heeft met het vervangen van zowel RVS behuizing icm rubber toetsenbord, waarom is het dan toch nodig het toestel ter reparatie aan te bieden?

Maw, wat is er anders aan de RVS behuizing met TB van het repaircentre dan van de fabriek?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het is dan ook mogelijk dat toestellen die nu van de fabriek komen nu het probleem niet meer hebben.

-

• appels
Ginz schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:26:
Het probleem is al wel opgelost. (zowel persoonlijk als zakelijk ervaring mee)

Het enige probleem is, dat reparatie medewerkers alleen maar het bovenste rubber vervangen en niet de RVS rand, waarop de adhesive zit.

Ik heb flink wat 5500 toestellen gerepareerd, waaronder ook met deze klachten. Maar, zodra de RVS rand vervangen is, laat het rubberen toetsenbord niet meer los. Niet bij mijn eigen 5500 als bij alle toestellen waarvan ik zowel het TB én de RVS rand vervangen heb.
Bij mij is nu 3 x het geheel vervangen inclusief de rvs rand en het houdt maar niet op. Ik snap zelf ook echt niet wat ik nou doe waardoor het loslaat en vind het dan ook echt slecht van nokia dat ze zoiets op de markt durven brengen!! En ik weet echt 100% zeker dat ze die rand vervangen hebben.... weet je dan misschien een oorzaak waaraan het kan liggen dat het bij mij elke keer losgaat? Ik wil dat ding eigenlijk echt niet meer hebben want ik ben hem nu zo vaak kwijt voor reparatie dat het niet leuk is en daarnaast is het een rampenbak voor tomtom omdat het niet vloeiend 3d weergave draait + het scherm is zoooo klein dat je niet alles kunt lezen.

• kaajee
appels schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 07:51:
[...]
.................en daarnaast is het een rampenbak voor tomtom omdat het niet vloeiend 3d weergave draait + het scherm is zoooo klein dat je niet alles kunt lezen.
'T is per slot gewoon een telefoon, om mee te bellen en gebeld te worden......Als ik jou zo hoor zou ik idd maar een ander nemen. Of een PDA (of 'echte' TomTom) overwegen......
Dat had je je van te voren toch ook gewoon kunnen bedenken?

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 03-07-2007 11:58 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

appels schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 07:51:
[...]

Bij mij is nu 3 x het geheel vervangen inclusief de rvs rand en het houdt maar niet op. Ik snap zelf ook echt niet wat ik nou doe waardoor het loslaat en vind het dan ook echt slecht van nokia dat ze zoiets op de markt durven brengen!! En ik weet echt 100% zeker dat ze die rand vervangen hebben.... weet je dan misschien een oorzaak waaraan het kan liggen dat het bij mij elke keer losgaat?
Nee, dat weet ik niet. Daarvoor zou ik `m in mijn handen moeten hebben.
Ik wil dat ding eigenlijk echt niet meer hebben want ik ben hem nu zo vaak kwijt voor reparatie dat het niet leuk is en daarnaast is het een rampenbak voor tomtom omdat het niet vloeiend 3d weergave draait + het scherm is zoooo klein dat je niet alles kunt lezen.
Over TomTom kan je helaas niet zeuren, aangezien de 5500 geen officiële ondersteuning heeft van TomTom. Mogelijk door de door jou genoemde klachten :)

Probeer even met je leverancier te overleggen. Misschien kunnen ze je oplossing bieden omdat `ie nu al meerdere keren ter reparatie verzonden is.

-

• appels
kaajee schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:11:
[...]

'T is per slot gewoon een telefoon, om mee te bellen en gebeld te worden......Als ik jou zo hoor zou ik idd maar een ander nemen. Of een PDA (of 'echte' TomTom) overwegen......
Dat had je je van te voren toch ook gewoon kunnen bedenken?
Hierin kan ik het niet met je eens zijn, deze telefoon kan niet bellen want dan valt het toetsenbord eraf. Het zelfde geldt voor smsen, daar valt ook het toetsenbord van af..... Daarnaast had ik een 6680 en toen die kapot ging 7 weken geleden, werd ik door de verzekering gedwongen een 5500 te nemen omdat dat de enige symbian s60 telefoon was die ze me konden aanbieden. Het is een nokia telefoon met symbian 60, uitbreidbaar geheugen en bluetooth dus had gedacht dat tomtom er wel op kon. DIt werkt alleen alles behalve vloeiend op de 5500 in 3d weergave. Iets wat ik slecht mag noemen van nokia aangezien dit een nieuw toestel is met 3rd edition s60. En over het scherm kan ik je alleen maar gelijk geven, was daar al sceptisch over toen ik het toestel meenam uit de winkel en ik kan het achteraf zeker alleen maar bevestigen.

Maar helaas heb ik tomtom nog maar een paar keer kunnen proberen omdat het toestel meer weg is dan dat ik het heb gehad! Mijn fout?

[ Voor 3% gewijzigd door appels op 03-07-2007 10:18 ]

• kaajee
appels schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:17:
[...]

Hierin kan ik het niet met je eens zijn, deze telefoon kan niet bellen want dan valt het toetsenbord eraf. Het zelfde geldt voor smsen, daar valt ook het toetsenbord van af..... Daarnaast had ik een 6680 en toen die kapot ging 7 weken geleden, werd ik door de verzekering gedwongen een 5500 te nemen omdat dat de enige symbian s60 telefoon was die ze me konden aanbieden. Het is een nokia telefoon met symbian 60, uitbreidbaar geheugen en bluetooth dus had gedacht dat tomtom er wel op kon. DIt werkt alleen alles behalve vloeiend op de 5500 in 3d weergave. Iets wat ik slecht mag noemen van nokia aangezien dit een nieuw toestel is met 3rd edition s60. En over het scherm kan ik je alleen maar gelijk geven, was daar al sceptisch over toen ik het toestel meenam uit de winkel en ik kan het achteraf zeker alleen maar bevestigen.

Maar helaas heb ik tomtom nog maar een paar keer kunnen proberen omdat het toestel meer weg is dan dat ik het heb gehad! Mijn fout?
ZIe jij de 5500 hier tussen staan? Of hier?

Dus ja; je eigen fout, als je per se TomTom op je mobiel wilt, had je je beter van te voren moeten verdiepen.......

(en ik had het ook (duidelijk) niet over het bellen, maar over andere (zware) toepassingen op de 5500)

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 03-07-2007 12:06 ]

• Nieker
De problemen lijken niet op te houden met deze gsm. Na de steeds terugkerende problemen met het toetsenbord zit ik nu met een ander probleem. Mijn GSM is echt traag geworden, ik heb nu zelfs mijn voicemail moeten uitschakelen omdat hij anders gewoon nooit op tijd een belsignaal geeft. (en het ligt niet aan de ringtone, ik ben overgeschakeld naar een standaard tone). Ook als ik aan het bellen ben met iemand en ik leg op, dan freezed de gsm voor ongeveer een volle minuut. Sms'jes openen is ook een volledige dagtaak geworden en lukt niet meer binnen de 2 minuten. Een volledige reset heeft niets opgelost... Ik heb al redelijk wat slechte gsm's gehad, maar deze slaat toch wel alles. Ik heb hem nog geen 7 maand en hij is eigenlijk al aan vervanging toe. Ik denk dat ze dit model beter uit de winkelrekken halen.

• appels
kaajee schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:04:
[...]

ZIe jij de 5500 hier tussen staan? Of hier?

Dus ja; je eigen fout, als je per se TomTom op je mobiel wilt, had je je beter van te voren moeten verdiepen.......

(en ik had het ook (duidelijk) niet over het bellen, maar over andere (zware) toepassingen op de 5500)
Misschien mijn eigen fout maar ik werd door de winkel gedwongen dit toestel te kiezen omdat ze die toestellen op waarde toekennen aan klanten (verzekering). En ja ik geef je gelijk dat ik me er beter in had moeten verdiepen maar ik had ten eerste geen keuze en ten tweede werd mij in de winkel verteld dat het zou werken. Eigenlijk ben ik dus ook verkeerd voorgelicht en heb ik een toestel gekregen dat niet dezelfde functies heeft als mijn vooraand toestel. Vandaar dat ik met de klantenservice van de winkel heb gebeld en die zoeken het uit.

Dan wil ik nog even zeggen dat het gewoon een baggertoestel is want hij valt elke keer zonder dat ik iets doe gewoon uit elkaar... Dat mag een toestel (van 300 euro) gewoon niet doen.....
Dan nog iets; de laatste keer dat ik hem opstuurde was zelfs de trilfunctie defect en was het dus in zijn geheel gewoon erger geworden. Misschien moeten ze op een toestel met een niet zo snelle processor, dat ook nog eens erg compact is, geen s60 zetten maar s40.

[ Voor 9% gewijzigd door appels op 03-07-2007 21:57 ]

Verwijderd

werkt tomtom nu op de 5500 of niet? (moet niet in 3d zijn mag ook gewoone vlakke projectie)
en welke ontvanger gebruiken jullie dan??

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Officieel werkt het niet, maar het is meerder mensen (waaronder mijzelf) gelukt om TT6 draaiende te krijgen op de 5500. En dat doe ik met de originele TT GPS ontvanger. Werkt perfect en ook geen last van trage 3D weergave of dergelijke klachten.

-

Verwijderd

is dat dan met de TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver en tomtom6 dus

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, wel TomTom6, maar in plaats van de nieuwste TomTom SiRF III gebruik ik de MK II

-

• appels
Misschien is het inderdaad mogelijk om op je 5500 succesvol tomtom te installeren maar ik denk eigenlijk niet dat je er vrolijk van wordt als je aan het schermpje denkt. Het is opzich best handig om zo'n klein telefoontje te hebben dat je kunt gebruiken voor navigatie maar denk niet dat je de resterende tijd, huidige tijd, aantal km te gaan e.d. goed kunt lezen op het schermpje want het is er eigenlijk niet voor gemaakt.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik gebruik TomTom zelden, maar als ik het gebruik werkt het goed.

-

• appels
Het zal wel persoonlijk zijn of het goed werkt maar ik gebruik tomtom ongeveer elke dag en dan is het gewoon onhandig dat je op de 5500 niet kan zien hoe lang je nog onderweg bent tenzij je op 10 cm van je telefoon gaat kijken of je het kunt lezen. Ik zou objectief gezien de telefoon wel aanraden als je een veelzijdig toestel wilt dat ook een beetje klein is zoals deze maar als je een telefoon zou kopen voor tomtom (60%) dan zou ik deze direct afraden. Gebruik je hem daar zelden voor, gewoon doen want dan werkt het voor jou perfect.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Daarmee kan ik je alleen maar gelijk geven. De perfecte samenvatting...

-

Verwijderd

maar is het dan niet redelijk duur als je het maar sporadisch gebruikt? (op smartphoneshop.be kost een pack met tomtom ontvanger+software+2gb-micro sd(die ik toch ook wil kopen) €207)

Verwijderd

hier is dit te zien : http://www.smartphoneshop...sd-%2B-tomtom-bt-gps.html

weet iemand mss een iets goedkopere plaats?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 17:22 ]

• Marxje1981
De lokale telefoonboer heeft aangegeven dat de toetsenbordproblemen met de nieuwe generatie 5500 modellen nu opgelost moet zijn.

Sceptisch als ik ben vraag ik het eerst hier maar even voordat ik weer 5x het toestel op kan sturen naar nokia....

Zo ja, krijgt de 5500 een herkansing van me, zo nee, jammer maar helaas nokia, dan gaan we voor een SE toestel.

Wie kan me hier iets over vertellen?

Verwijderd

ik heb men nokia 5500 nu eindelijk omgeruild gekregen (2xlos toestenbord en 4xuitvallen door een licht tikje tegen de achterkant dus ben ik hem al 3 van de 5maanden dat ik hem heb al kwijt geweest onder reparatie) en nu heb ik nog geen problemen gehad met het toetsenbord (mss komt het nog maar hoop van niet :p)

• appels
vegtem schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:10:
De lokale telefoonboer heeft aangegeven dat de toetsenbordproblemen met de nieuwe generatie 5500 modellen nu opgelost moet zijn.

Sceptisch als ik ben vraag ik het eerst hier maar even voordat ik weer 5x het toestel op kan sturen naar nokia....

Zo ja, krijgt de 5500 een herkansing van me, zo nee, jammer maar helaas nokia, dan gaan we voor een SE toestel.

Wie kan me hier iets over vertellen?
Je moet het natuurlijk zelf weten maar as we speak is mijn 5500 nog steeds bij nokia in reparatie. Ik ben hem nu voor de 3e of 4e keer kwijt en heb al bij de winkel bepleit dat ik een ander toestel wil omdat het gewoon een stom systeem is om een toetsenbord te plakken op een toestel. Dit gaat imho gewoon sowieso fout omdat het niet handig is met warmte. Ik zou mooi voor een SE gaan of voor een andere nokia maar niet deze maar dat is mijn persoonlijke mening die in dit geval misschien niet helemaal objectief is ;)

Verwijderd

weet echt niemand een goedkopere site ofzo om die navigatie op men 5500 te krijgen?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:09:
maar is het dan niet redelijk duur als je het maar sporadisch gebruikt? (op smartphoneshop.be kost een pack met tomtom ontvanger+software+2gb-micro sd(die ik toch ook wil kopen) €207)
Van mijn werk gekregen, dus dan is het niet erg...

-

• appels
Nadat ik klachten heb ingediend bij de winkel waar ik mijn 5500 heb gekregen ipv de 6680 die kapot ging, heb ik dan eindelijk een excuusbrief ontvangen en de mogelijkheid de 5500 direct na reparatie in te ruilen voor een toestel naar keuze. Ik had inmiddels van mijn baas de e61 van nokia te leen en deze kon ik kiezen als ik 15 euro bijbetaalde. Ik heb nu een ideale telefoon terug en kan niets anders zeggen dan dat ik blij ben dat ik geen loslatend toetsenbord meer zal krijgen!!! ZEKERHEID voor mij.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
Ik heb hier een 5500 met GPS-ontvanger en een 2gb mSD-kaartje die van mijn pa is. Hij heeft via via een cd-tje gekregen met TT6. Deze heb ik 1x werkend gekregen, maar heb er weer afgegooid omdat ik een andere geschikte TT6 had liggen met West-Europa.

Dus het kaartje geformateerd via de telefoon zelf en hierna het kaartje in een laptop gedaan met cardreader. Vervolgens de stappen gevolgd die bij die TT6 zat die ik had liggen. Alles kopieren naar het kaartje gaat goed, echter wil het zaakje niet installeren als ik het kaartje weer in de telefoon stop. Hij herkend TT6 wel en ik krijg ook een installatiemenuutje, maar na een paar seconden zegt ie; Kan TT6 niet installeren! en stopt de installatie.

Dus ik het kaartje weer formateren en de cd van mij pa nog es proberen die voorheen wel werkte. Ook die wil ineens niet meer installeren. Zelfde foutmelding.

Iemand een idee wat er loos is?

-edit-

Ding ff een hard-reset gedaan en nu werkt ie wel.

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinB op 29-07-2007 18:42 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

dat klepje is van mij niet helemaal dicht zie Afbeeldingslocatie: http://www.i-imagehost.com/uploads/de39ad1eaf.jpg
is hij dan toch waterdicht (denk van niet :p)
wat moet ik doen om dat klepje te doen aansluiten of hem waterdicht te maken?

Modbreak:Aanvulling op de FAQ: Plaatjes resizen

[ Voor 14% gewijzigd door Ginz op 30-07-2007 11:40 . Reden: Plaatje geresized ]

Verwijderd

help plz waterdichtheid is handig met mijn vakantiejob

• MelvinB
  • Laatst online: 12-11 13:41
Je kan hem toch klikken als het ware?

Gewoon eerst de (flexibele) onderkant van het klepje vastdrukken/klikken en dan de bovenkant en het schroefje een kwartslag draaien zodat het klepje vastzit.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

ja maar dan blijft er een fijn spleetje (dat je kan zien op de foto) bij de pop port en de lader

Verwijderd

volgens deze test (http://www.mforum.ru/phones/tests/037381.htm) is het geen probleem dat het nie voll sluit of begrijp ik niet goed wat ze zeggen?
en langs waar is water binnen gekomen, is dat de luidspreker voor de muziek enzo??

Verwijderd

weet iemand nu of hij water dicht is met da spleetje of niet?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hij is niet waterdicht. Dat is ook niet wat Nokia claimt.

Het toestel is spatwaterdicht, schokbestendig en stofbestendig

Gok het er dus maar niet op.

-

• Lassie dutch
  • Laatst online: 22-11 15:52
Licht schopje:

Heeft iemand de Nokia Sports Tracker al geprobeerd?

http://europe.nokia.com/A4273121 , onderaan..

Ik begrijp uit de korte omschrijving, dat als ik een GPS ontvanger koop, die via BT verbindt met mijn 5500, en dan dat programma start, mijn hardlooproutes en afstanden e.d. gemeten worden, en dat ik mijn route kan terugzien op GoogleEarth? Dat zou wel echt heel tof zijn natuurlijk... _/-\o_

Overigens, ik heb nu ook problemen met het toetsenbord |:( , ga deze week weer naar een NSP. Heb de telefoon sinds oktober 2006, en na 1 maand werkte toendertijd mijn headset niet meer (en dus ook FM radio niet meer), heb hem terug laten sturen, was in no-time weer terug, maar is nu de laatste tijd weer aan het weigeren :( Hopenlijk fixen ze dat ook gelijk !!

Is het ook verstandig om aan te vragen dat ze de firmware nog updaten, of doen ze dat automatisch? En kan ik voor de backup gewoon eenvoudig via BT alle mapjes kopieren naar een pc? (de programma's moeten later weer geinstalleerd worden, dat begrijp ik)

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

in het Noka 6110 topic staat al wat informatie over Nokia Sport Tracker, kan je daar wel even kijken...

Nokia 6110 topic

Maarja, het klopt. Hij registreerd waar je bent geweest en dat geëxporteerd worden naar Google Earth. Dan kan je precies zijn waar je geweest ben, wat je maximale snelheid is, je gemiddelde, de hoogte etc.. etc... Erg mooi programma...

-

• Laptom
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 14:21
Ik heb dit toestel nu al geruim een jaar in het bezit (kijk naar de eerste topic pagina).
Even een korte samenvatting na een jaar.

Toetsenbord 1 keer losgelaten, terug gebracht na NSC nadat ze me verzekerd hadden dat ze toetsenbordjes op voorraad hadden. Na 2 dagen kreeg ik deze retour. Nu ongeveer 6-8 maanden geleden en sindsdien heeft het toetsenbord geen kuren meer gegeven.

De coating (middelste navigatie knop) laat los. Is bij mij dan ook zwart tegenwoordig ipv gecoat. Geen ramp.

Accu gaat nog steeds lang mee. Alleen bellen (Vodafone 50 abbo), 2x per week opladen.

TomTom 6 werkt bij mij zonder problemen. Nog geen 1 keer een vastloper gehad of wat dan ook. Routeberekening gaat vrij snel (West Europa =900mb). Van Eindhoven tot Tarifa binnen 10sec.
Ik gebruik TomTom af en toe en het is hiervoor goed te doen. Wel een oplader in de auto laten liggen als er langere ritten mee gereden moet worden.
Scherm is wel klein voor TomTom, maar daar geef ik toch niet zoveel om. Heb liever een klein, stevig toestel dan een kast in mijn broek/jas zak.

Voor de rest doet het toestel zoals beloofd. Mp3 speler werkt goed, altijd ff de mp3'tjes toevoegen door de library (beetje omslachtig). Is stevig, misschien al een honderd keer gevallen van een meter of zo. Kan tegen vocht (winter en water sport). Scherm wel traag indien het koud is, maar dat is eigenlijk met ieder scherm.

Volgend telefoon wordt voor mij de opvolger van de 5500 (dan het liefst met ingebouwde gps en WLAN). Tot dan blijft deze het wel doen.

• XoReP
  • Laatst online: 23:47
Nou ik heb hem inmiddels al aardig wat maanden, en heb eigenlijk weinig tot niks te klagen. Me accu doet gewoon een week en toetsenbord zit zoals het hoort. TT6 heb ik inmiddels al veel gebruikt op me vakanties icm. Holux BT GPS en gaat ook perfect. Verder doet alles het zoals het zou moeten doen. Eigenlijk onwijs tevreden voor dat geld :*)

Wil nu toch wel weer een telefoon die goede ondersteuning voor Exchange biedt en wifi heeft enzo (Tytn II), maarja dat heeft niks te maken met hoe goed deze telefoon is ;)

• XoReP
Er is weer een update uit :)

Versie is 4.60 en kan alleen nergens changelist vinden, meteen maar ff updaten :)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Niets interessants:
Changes/improvements made from MCU SW v 4.40 to v 4.60:

- GPRS dialup functionality improved
- Interoperability with some BT accessories improved
- Messaging stability improved when receiving SMS during a phone call
- Activation of Vibrating alert in General Profile settings improved
- Preinstalled MIDlet applications updated
- Operator name list updated

-

• kaajee
Nou ja, je zult maar net een onwelwillende BT accessoire hebben.......... ;)

• XoReP
Heb laatst ff al me smsjes gewist a 300stuks... je wilt niet weten wat dat doet voor de snelheid. Jezus hij is echt sneller als de meeste non-smartphones geworden :P .

Trouwens ik lees wel is dat de 5500 de stabielste Symbian telefoon is op dit moment en kan dat zeker beamen.

Maar wil toch wat lekker kunnen internetten dus binnenkort moet hij toch wijken voor een TyTN II ;)
Pagina: 1 2 Laatste