Heb de N73 ook sinds een paar dagen en hij bevalt me prima moet ik zeggen!
Ik vind het gewoon een prachtig toestelletje, het gebruik was even wennen na jaren van alleen maar sony ericsson en als laatste phone een P910i maar ondertussen heb ik het allemaal wel door. Op zich prima stabiel alleen loopt ie nog wel eens vast bij het gebruik van de camera, helaas een bekend probleem en hopelijk wordt dit opgelost in een firmware update... Verder heb ik het vermoeden dat ook de gebruikte theme van invloed is, de theme waarbij de meeste crashes voorkwamen heb ik nu weer uitgeschakeld en tot nu toe lijkt dat in ieder geval een beetje te helpen.
Batterij, nu 2 volle dagen en denk dat ik hem vanavond wel weer moet opladen maar ja... De eerste dagen speel je natuurlijk erg veel met zo'n ding en uiteindelijk is de batterij ook pas optimaal na een paar keer opladen (las ook dat er een nieuwe N80 firmware uit was die het batterijverbruik zou verbeteren, hopelijk lukt dat ook met de N73 hoewel ik een dag of 3 prima acceptabel vind!).
Camera, prima fotos alleen in het donker wat minder... iets wat ik van tevoren al wist. De extreme blauwzucht van fotos is in ieder geval gedeeltelijk te verhelpen door de cameramode op nacht of iets dergelijks te zetten, of wat te spelen met de lichtinstellingen... Door het crashen van de camera heb ik nog niet heel veel geexperimenteerd met de verschillende settings maar ik heb het vermoeden dat je hiermee toch ook een heel eind kunt komen.
Heb wel een nieuwe headset besteld (HS-20) om zo een volwaardige mp3 speler te krijgen. Toch jammer dat Nokia niet standaard deze headset erin gooit, zoveel verschil in kosten zullen er niet zijn. Zelfde geldt een beetje voor de geheugenkaart, of het gebrek eraan. Aan de andere kant koopt toch iedereen een extra en grotere kaart dat de 128 ofzo die je er anders standaard bij krijgt (en sommigen ook hebben gekregen).
De telefoon werkt voor mij snel genoeg, af en toe moet je heel even wachten maar niet storend... Met wat handige programmaatjes heb ik nu in ieder geval automatische toetsenblokkering (waarom dat er niet standaard op zit), een zaklamp en een taskmanager. Nu nog wat spelletjes zoeken (ik mis mijn solitaire

) en wachten tot er een compatible versie van tomtom uit is en dan is het helemaal compleet.
Ik mis de touchscreen wel een beetje maar aan de andere kant is alles prima te bereiken mbv toetsenbord en joystick. Over die 2, ook geen problemen wat mij betreft. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen met wat grotere handen/vingers er wat meer problemen bij hebben maar dankzij het mini-querty toetsenbordje van de P910 heb ik volgens mij genoeg ervaring gekregen met het typen op kleine toetsjes. Kan het dan ook niet echt een nadeel van het toestel vinden zoals veel andere mensen het ervaren...
Al met al een prima ervaring tot nu toe en hopelijk een perfecte door (hopelijk snelle) toekomstige firmware updates...