Toon posts:

Instap systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers, Het grote moment is daar...
Ik wil mijn eigen pc hebben. :P

Dit systeem word mijn eerste eigen pc.. En daarom moet hij goedkoop zijn.
Ik ben ook maar een manneke van 15 met niet veel inkomsten... dus het budget licht rond de 650 euro.

Wat heb ik al voor dit systeem?
2 Hardeschijven ( 80 & 60 GB Ide 7200rpm )
1 DVD lezer

Wat ik dus nog nodig heb?
Moederbord
Processor
Geheugen
Videokaart
Voeding
Kast

Wat ik in gedachten had + motivatie
Moederbord: GigaByte GA-8I945P-G
Waarom? Aangeraden in de BBG basissysteem & positieve reviews over gelezen. Weet iemand of ik hiermee de d 805 een beetje kan overklokken?

Processor: Intel Pentium 4 D 805, Dual Core 2.67 GHz, 533 MHz, Boxed
Waarom? Aangeraden in BBG en leek mij een heerlijk snelle processor voor mijn doeleinden ( Raren Paren Photoshopen Gamen testen en ouwehoeren. ) Al helemaal als je hem overklokt. Wat ik wil gaan doen. Tips?

Geheugen: TwinMos DDR2 Memory 512 MB, PC5300, 667 MHz, 4 2x!!
Waarom? DDR2 omdat het op mijn moederbord past. De hoeveelheid omdat het mij genoeg lijkt. En het merk omdat het goedkoop is.

Videokaart: Asus VGA EN7600GT/2DHT 256 MB
Waarom? Volgens de reviews een prima videokaart voor zijn prijs & goed betaalbaar + pci-express wat upgraden makkelijker maakt!

Voeding: Cooler Master Voeding Real Power 450 Watt
Volgens het 805 topic heb je minimaal een 400 Watt voeding nodig om een goeie overklok te halen met de 805.

Behuizing: Thermaltake Behuizing Mambo Zwart,
Waarom? Mooie kast. Alleen klein vraagje: heeft deze ook ruimte voor koeling van de hardeschijven. Lees: dat je een fan kunt plaatsen die de hardeschijven koelt.

Waarom ik jullie hiermee lastig val
1: Tips voor de samenstelling welkom zijn.
2: Ik mij afvraag of ik niet beter iets kan veranderen.
3: De kast niet goedkoper kan O+
4: Mijn oom mij aanraade om het hier ook even te vragen ( had het hem ook gevraagt ) omdat meer mensen meer goede adviezen geven.
5: Ik graag wil weten of dit systeem makkelijk te upgraden is.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 20:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik denk dat het op zich een goed systeem is wat je hier aanhaalt. Je moet echter wel rekening houden met het feit dat als je gaat overclocken, je waarschijnlijk een betere koeler moet kopen dan de stock Intel.

De kast kan goedkoper, maar de vraag is of je dat moet willen. Een fatsoenlijke kast(ik ken de thermaltake mambo niet!) gaat meestal meerdere PC's mee.

Gezien het mobo moet het systeem ook nog wel wat upgrades aankunnen.

Succes met het samenstellen van je PC tje.

(En complimenten voor je startpost!!!!!)

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Kluk-Kluk schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:31:
Ik denk dat het op zich een goed systeem is wat je hier aanhaalt. Je moet echter wel rekening houden met het feit dat als je gaat overclocken, je waarschijnlijk een betere koeler moet kopen dan de stock Intel.

De kast kan goedkoper, maar de vraag is of je dat moet willen. Een fatsoenlijke kast(ik ken de thermaltake mambo niet!) gaat meestal meerdere PC's mee.

Gezien het mobo moet het systeem ook nog wel wat upgrades aankunnen.

Succes met het samenstellen van je PC tje.

(En complimenten voor je startpost!!!!!) Dankje!
Met deze samenstelling zit ik zo'n 40 euro onder budget.. Wat voor koeler zal ik daarvoor halen. Of kan ik dan beter doorsparen voor waterkoeling? + weet ieamand of de standaard koeler van mijn videokaart een beetje stil is? Want stil is natuurlijk erg fijn voor op de slaapkamer.

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:11
Het is inderdaad misschien verstandig om voor een stevigere processor koeler te gaan, bijvoorbeeld deze: Arctic Freezer 7 Pro Of een Zalman oplossing, ik heb zelf goede ervaringen met de Zalman 9500Led.

Verder zou je misschien toch iets meer geheugen kunnen nemen omdat je ook veel gebruik wilt maken van Photoshop.

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Inspire schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:40:
Het is inderdaad misschien verstandig om voor een stevigere processor koeler te gaan, bijvoorbeeld deze: Arctic Freezer 7 Pro Of een Zalman oplossing, ik heb zelf goede ervaringen met de Zalman 9500Led.

Verder zou je misschien toch iets meer geheugen kunnen nemen omdat je ook veel gebruik wilt maken van Photoshop.
Veel niet.. maar het moet werken... ben er nog een n44b in hoor.. maar het lijkt me gaaf.. gamen en in en uitpakken van bestanden zal meer gebeuren.. Verder zou als ik een goede overklok haal het mogelijk zijn om 2 zware dingen tegelijk te doen op deze processor? Zoals bijvoorbeeld server draaien EN er op gamen? ( uitgaande van 10 mans COD 2 server )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 20:06 ]

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Heb je geen dvdbrander nodig...?
En over je inkomsten.. :P ,
Ikzelf ben ook 15, en ik verdien 140 euro per maand als vakkenvuller, en dan nog is 100 euro per maand van me ouders erboven..

Ik weet niet hoe het met jouw zit, maar het is altijd beter als je misschien iets doorspaart ofzo voor een krachtiger systeem.

Laurens

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:51
Een zware server en voluit gamen kan nooit op je pc lijkt mij. Mijn AMD doet 3400 en kan het ook niet aan.

There is no replacement for displacement!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
lvrijn schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:45:
Heb je geen dvdbrander nodig...?
En over je inkomsten.. :P ,
Ikzelf ben ook 15, en ik verdien 140 euro per maand als vakkenvuller, en dan nog is 100 euro per maand van me ouders erboven..

Ik weet niet hoe het met jouw zit, maar het is altijd beter als je misschien iets doorspaart ofzo voor een krachtiger systeem.
OW.. je mag niet later dan 7 uur werken :o

Misschien kan je beter kijken voor een D920...meer cache...meer snelheid...hogere FSB voor een kleine meerprijs.
Voor de rest puik systeempje ;)

Verwijderd

Topicstarter
eXistenZ_NL schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:50:
Een zware server en voluit gamen kan nooit op je pc lijkt mij. Mijn AMD doet 3400 en kan het ook niet aan.
Een zware server.. Maar ik draai dit nu op een amd sempron en die komt niet boven de 20% belasting ( met alleen server he;) )

Edit: Over doorsparen en inkomsten.. Ik ben jou niet.. er komt hier maar € 25 bij.. misschien dat mijn ouders na een overleg nog zo ver te krijgen zijn dat ze € 100 bij leggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 20:55 ]

Verwijderd

weet je zeker dat je kan overclocken, want anders is die processor eigenlijk waardeloos.
hij heeft een lage clock voor een intel en een heel lage FSB

houdt er ook rekening mee dat als je gaat overclocken, je dus de FSB verhoogd en je geheugen ook mee moet gaan, in ieder geval als je je FSB op de eigenlijk nodige 200mhz(800mhz QDR) wilt brengen

pas dan is de proc een beetje waard

gezien je kaart wil je waarschijnlijk gaan gamen
kan je dan niet beter een single core AMD nemen? heeft dual core echt een grote meerwaarde voor je?
geef aub even een lijstje van wat je met de PC gaat doen, want gamen heeft (nog) geen profijt van een dual core, en als ie dat wel heeft is de 805 nog steeds een bottleneck...

voor de rest een prima startpost
kunnen sommigen nog wat van leren ;)

edit: had het onderschrift van je proc niet gelezen |:(
maar dan nog doet een snellere single core het volgens mij beter

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:56:
weet je zeker dat je kan overclocken, want anders is die processor eigenlijk waardeloos.
hij heeft een lage clock voor een intel en een heel lage FSB

houdt er ook rekening mee dat als je gaat overclocken, je dus de FSB verhoogd en je geheugen ook mee moet gaan, in ieder geval als je je FSB op de eigenlijk nodige 200mhz(800mhz QDR) wilt brengen

pas dan is de proc een beetje waard

gezien je kaart wil je waarschijnlijk gaan gamen
kan je dan niet beter een single core AMD nemen? heeft dual core echt een grote meerwaarde voor je?
geef aub even een lijstje van wat je met de PC gaat doen, want gamen heeft (nog) geen profijt van een dual core, en als ie dat wel heeft is de 805 nog steeds een bottleneck...

voor de rest een prima startpost
kunnen sommigen nog wat van leren ;)
Wat ik wil gaan doen met de pc?
Gamen en onder het gamen server draaien ( kleine servertjes om met 4-5 vrienden te spelen.. of voor clanwars )

downloaden... rarren parren en ondertussen msn-en internetten... eigelijk alles wat maar kan tegelijk.. daarvoor leek mij dualcore ook wel ideaal. En ach.. het is zo lekker goedkoop :*)

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
De PC die je nu heb als servertje gebruiken is mss ook een optie? :p

Verder ziet de PC er heel mooi uit, de 2de gig kan altijd later nog.

Een aanrader als kast is mss de Nexus Breeze. Ik heb hem een jaar geleden zelf ook gekocht en hij is lekker stil + er zit een 450 voeding standaard in. Ik geloof dat deze kast me toen 150 euro heeft gekost, weet niet precies hoeveel hij nu kost.

Iig veel plezier met uitzoeken van je PC en mooie startpost. :)

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:01:
[...]

Gamen en onder het gamen server draaien ( kleine servertjes om met 4-5 vrienden te spelen.. of voor clanwars )

downloaden... rarren parren en ondertussen msn-en internetten... eigelijk alles wat maar kan tegelijk.. daarvoor leek mij dualcore ook wel ideaal. En ach.. het is zo lekker goedkoop :*)
Klein advies, neem als je een game server gaat hosten..... daar een extra PC voor. Als je linux als OS neemt, hoeft dat niet echt heel veel te kosten. En het komt echt ten goede aan je eigen game-play.

Op hetzelfde systeem spelen en serveren is in mijn ervaring niet echt aan te raden.

edit:
Ik host (op LANS) een CS:S server op een AMD Sempron 2500+ met 2 Gb mem. Kosten ongeveer 200,- totaal. En alle spelers hebben een ping van 5 ong.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluk-Kluk op 10-05-2006 21:09 ]

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:01:
[...]

als je tegelijkertijd server wil draaien is dual core wel een must inderdaad
probleem is dat die 805 als hij 1 core zeg maar over heeft zo verschrikkelijk weinig kan
hij zal een grote bottleneck worden(framedrops, een 805 is eigenlijk een dual core celeron die een pentium wordt genoemd)
ik zou dan iets langer doorsparen en een X2 3800+ van AMD nemen, of kijken naar die intel 9xx
die worden nu wel belachelijk goedkoop

edit: hierboven heeft gelijk aangezien die server werkgeheugen gaat gebruiken wat nodig is voor gamen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 21:07 ]

• Banshee
  • Laatst online: 31-12-2025
Systeem ziet er goed uit, kan je gerust doen.

Alleen twijfel ik nog over je kast. Heb hem eens in men handen gehad, en ik moet zeggen dat ik van Thermaltake nog nooit zo'n gammel ding gezien heb als deze. Tis echt heel dun blik werk, van binnen ook niet al te net afgewerkt ( wat leidt tot half afgezette vingers e.d. :Y) ).
Deurtje is van dun plastic, dus als je die 1 keer scheef open trekt zal het afbreken.

Voor ongeveer dezelfde prijs vind je ook een Coolermaster Centurion 5. Veel steviger, degelijker uitgevoerd, dus die ook over 3 jaar nog steeds prima als je hardware bij elkaar houd.

Als die mambo vol met hardware zit, durf ik hem niet eens meer op te pakken.
Vind het teveel naar Sweex -achtige kasten neigen, maar dat is misschien persoonlijk.

Maar voor de rest: gewoon doen, je doet er zeker geen slechte keus aan.
Hoewel je voor games misschien beter af bent met een Athlon64, zoals hierboven ook al werd aangegeven.

Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door Banshee op 10-05-2006 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kluk-Kluk schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:06:
[...]

Klein advies, neem als je een game server gaat hosten..... daar een extra PC voor. Als je linux als OS neemt, hoeft dat niet echt heel veel te kosten. En het komt echt ten goede aan je eigen game-play.

Op hetzelfde systeem spelen en serveren is in mijn ervaring niet echt aan te raden.
Practisch elke cent die ik heb ( op het geld voor uitgaan etc na ) gaat in die pc zitten.. Ik kan proberen er een pc voor te bouwen.. maar het zal tijdelijk even zo gaan.. of op de laptop.. Maar als ik niet ga serveren is het dan verder een prima systeem zo?

EDIT:
En als ik die coolermaster neem.. is daar plek voor hardeschijf koeling? Dan denk ik aan een 120mm fan ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 21:12 ]

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Banshee schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:09:
...

Alleen twijfel ik nog over je kast. Heb hem eens in men handen gehad, en ik moet zeggen dat ik van Thermaltake nog nooit zo'n gammel ding gezien heb als deze. Tis echt heel dun blik werk, van binnen ook niet al te net afgewerkt ( wat leidt tot half afgezette vingers e.d. :Y) ).
^^ met hem.... Als je een paar euro's meer investeerd in je kast, kan die kast weer jaren mee. Is geen verloren geld dus imho. kijk eens naar: Coolermaster Stacker, of de diverse Chieftec behuizingen. Het is het geld echt wel waard.
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:10:
[...]

Practisch elke cent die ik heb ( op het geld voor uitgaan etc na ) gaat in die pc zitten.. Ik kan proberen er een pc voor te bouwen.. maar het zal tijdelijk even zo gaan.. of op de laptop.. Maar als ik niet ga serveren is het dan verder een prima systeem zo?

EDIT:
En als ik die coolermaster neem.. is daar plek voor hardeschijf koeling? Dan denk ik aan een 120mm fan ofzo
Ja dan ben je redelijk safe wel denk ik ..... voor de komende tijd!

[ Voor 32% gewijzigd door Kluk-Kluk op 10-05-2006 21:14 ]

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:14:
:P sure!!!

Wat betreft spec moet COD 2 goed te draaien zijn lijkt mij 8)
:P sure!!!

Wat betreft spec moet COD 2 goed te draaien zijn lijkt mij 8)

vergeten te zeggen.....

kijk eens naar de Coolermaster of de Arctic cooling behuizingen...

Deze zijn wel wat prijziger maar de kwaliteit is dan ook fantastisch :P

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 21:19 ]

• Banshee
Heb zojuist even gekeken wat het verschil in kastprijs is: Scheelt (afhankelijk van de winkel) ongeveer € 10,-

Wil je toch een kast van Thermaltake hebben (zijn verder prima kasten, op de mambo na dan) kijk dan even naar de Matrix, die is een klein beetje afgeleid van de Centurion, maar licht aangepast.
En bovenal: VEEEEL degelijker dan de Mambo. Ook in dit geval scheelt het maar een tientje.

En voor een tientje koop je bij de plastisch chirurg geen kunstvinger :P

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. de specs zijn dus prima.. nu nog de kast.. weet iemand of daarin hd's beetje goed te koelen zijn?

Edit: heb de matrix gezien bij Salland.. goeie kast? Of beter de coolermaster?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 21:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:17:
Oke.. de specs zijn dus prima.. nu nog de kast.. weet iemand of daarin hd's beetje goed te koelen zijn?
Zoek gewoon even in internet-shops naar specificaties van de kast...
als er dan bijstaat dat er een 120mm cooler bij zit kun je ervan uitgaan dat deze de HDD koelt :9

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:20:
[...]

Zoek gewoon even in internet-shops naar specificaties van de kast...
als er dan bijstaat dat er een 120mm cooler bij zit kun je ervan uitgaan dat deze de HDD koelt :9
Goeie tip;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:17:

Edit: heb de matrix gezien bij Salland.. goeie kast? Of beter de coolermaster?
Mijn voorkeur gaat uit naar Coolermaster maar dan is natuurlijk persoonlijk aangezien Thermaltake ook goede producten maakt en zeker goede cases!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als eerste de behuizing: Voor dit systeem moet een Antec sonata 2 prima voldoen. Dan heb je een hoge kwaliteit kast met goede koeling (ook voor de harddisk) en een goede kwaliteit 450 watt voeding voor minder geld.

Verder de harddisks: Een harddisk is nog steeds de beperkende factor in een computer. Ik zou je aanraden om de 2 harddisks die je nu hebt te verkopen en een moderne grote schijf te kopen.
Een 250 GB schijf heb je al onder de 100 euro en die 2 oude schijven brengen nog wel een paar tientjes per stuk op. Dan heb je meer ruimte en veel meer snelheid.

Verder lijkt het me een prima systeem, waarvan de prijs/prestatie-verhouding niet veel beter kan.

Verwijderd

Topicstarter
KifArU schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:26:
Als eerste de behuizing: Voor dit systeem moet een Antec sonata 2 prima voldoen. Dan heb je een hoge kwaliteit kast met goede koeling (ook voor de harddisk) en een goede kwaliteit 450 watt voeding voor minder geld.

Verder de harddisks: Een harddisk is nog steeds de beperkende factor in een computer. Ik zou je aanraden om de 2 harddisks die je nu hebt te verkopen en een moderne grote schijf te kopen.
Een 250 GB schijf heb je al onder de 100 euro en die 2 oude schijven brengen nog wel een paar tientjes per stuk op. Dan heb je meer ruimte en veel meer snelheid.

Verder lijkt het me een prima systeem, waarvan de prijs/prestatie-verhouding niet veel beter kan.
Prima.. zal eens naar de antec kijken... of naar de coolermaster.. welke zouden jullie kiezen.. EN welke is stiller?

Edit: De antec lijkt me een prachtkast.. iemand tegen? Anders kan ik gaan bestellen.. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 21:52 ]

Verwijderd

Tip: en als je een stil en snel schijfje wilt die ook nog redelijk betrouwbaar zijn (ja, ik ben SCSI gewend (8> )

Samsung Spinpoint series (zeer goede automatische acoustic management zonder veel prestatieverlies)
Western Digital Caviar SE series (ik heb er zelf een en die zijn best snel als je AM uitzet met WinAAM)

• KifArU
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:02:
Samsung Spinpoint series (zeer goede automatische acoustic management zonder veel prestatieverlies)
Daar sluit ik me bij aan. De SP2504C bevalt me prima, snel en stil.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.. Dus als ik nog geld los kan peuteren bij ouders... een samsung schijfje.. Zal het onthouden.. Bedankt jongens..

En btw: De hardeschijf keuze is de Antec kast geworden alleen maar lof over gehoord.

Edit: Met de huidige samenstelling kom ik op 578 euro.. als daar nog een Arctic Freezer 7 Pro Aluminium bij doe.. kom ik op 597! Dan heb ik nog € 50.. Wat kan ik voor dat geld nog stiller maken?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 22:45 ]

• Banshee
Schroef een mooi zalman fannetje op je cpu, ipv dat standaard intel ding.
Echt een verademing voor je oren!
Kost je 29 euro, houd je er 21 over, kan je lekker een kratje bier voor halen tijdens het knutselen! :7

Edit: even leren lezen, je had al een Arctic gekozen, das ook goed ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Banshee op 10-05-2006 23:33 ]

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Zou je toch niet even voor een andere processor kijken (zoals al eerder verteld werd)?
Voor de rest vind ik het een mooi systeem, alleen die processor is zo langzaam...

Ik dan even geen server draaien (of alleen als je je snelheid niet nodig hebt, bv onder het internetten), en als je over een tijdje weer geld hebt, een 2ehands systeem halen voor het serveren.

• Banshee
Langzame processor valt wel mee hoor.
hij geeft in de TS al aan dat hij gaat oc-en. Als de bus van 133 naar 166 schuift, kom je al op 3.3 GHz terecht (doen ze bijna allemaal) en dan kost het de AMD's al moeite om bij te blijven.
Tuurlijk zijn de zwaardere X2's iets rapper in games e.d., maar die kosten dan al snel 3x zoveel.

Met deze cpu heb je dus een potentieel snelle processor in handen voor weinig geld.

Verwijderd

Topicstarter
Maar welke cpu zou ik dan moeten nemen? Ik ben meer geneigd naar intel.. omdat die socket teminste nog een tijdje blijft staan. En de 805 in mijn ogen een pracht processor is. Maar als jullie zeggen.. Kan het niet anders laat dan maar horen hoe.

EDIT: Van ouders nog € 50 gekregen..
Heb er nog een hardeschijf: Samsung SP2004C 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
En een dvd brander: NEC ND-3550 Zwart
bij gedaan. Is het zo een goed en degelijk systeem?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 08:22 ]

• Banshee
Niks meer aan veranderen. Gewoon bestellen, sleutelen, en er veel plezier mee hebben ;)

• KifArU
  • Niet online
Nog wat leesvoer over de cpu: http://www.tomshardware.c...l_41_ghz_cores/index.html
Let vooral op het verhaal over koeling.

En waarom de 200 Gb schijf? voor 6 euro meer heb je de 250.

Verwijderd

AMD doet het beter in games als je kijkt naar prijs/prestatieverhouding. Wederom, bestellen dat ding en neem er een krat bier bij :9~

Verwijderd

Topicstarter
KifArU schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:43:
Nog wat leesvoer over de cpu: http://www.tomshardware.c...l_41_ghz_cores/index.html
Let vooral op het verhaal over koeling.

En waarom de 200 Gb schijf? voor 6 euro meer heb je de 250.
Goeie.. heb ik mee genomen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me afvroeg.. kan ik inverband met upgrade's ( die ik wel vanplan ben voor na de zomer )
Niet beter 1 balkje van 1024 nemen inplaats van 2 van 512.. Dan mis ik in die tijd wel even dualchannel maar het upgrade wel makkelijker. Of kan ik ook rustig ( ook na overklok ) 4 balkjes van 512 in mijn systeem steken?

Edit: valt er WANEER de conroe uitkomt met dit budget een soortgelijke pc samen te stellen.. of zeggen jullie dan ben je en voor je moederbord en voor je processor veel duurder uit?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:14:
Wat ik me afvroeg.. kan ik inverband met upgrade's ( die ik wel vanplan ben voor na de zomer )
Niet beter 1 balkje van 1024 nemen inplaats van 2 van 512.. Dan mis ik in die tijd wel even dualchannel maar het upgrade wel makkelijker. Of kan ik ook rustig ( ook na overklok ) 4 balkjes van 512 in mijn systeem steken?

Edit: valt er WANEER de conroe uitkomt met dit budget een soortgelijke pc samen te stellen.. of zeggen jullie dan ben je en voor je moederbord en voor je processor veel duurder uit?
Someone? _/-\o_

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Als je zeker weten gaat uitbreiden met je geheugen zou ik nu 1 reepje van 1gig halen, kan je later er nog 1 bij doen, zodat je dan wel dual channel hebt, dat werkt niet met 4 reepjes.

Verwijderd

met de conroe gaat het waarschijnlijk moeilijk worden; gezien wat er nu uitgelekt/gegokt is gaat die cpu starten rond de 250a300$, dus daarmee ga je niet zakken naar de 120€ die je nu betaalt voor je cpu.
Ik zou er nu voor gaan, die 805 lijkt me ook een zeer sterke cpu, en op zich is de cpukracht voor games niet het belangrijkste, het is gewoon de grafische kaart die de beperkende factor is. Een single P4 3.0 is op zich nog sterk genoeg om gelijk welk spel te trekken (of het zou moeten zijn dat je er dan eens 2 x1900's in crossfire bij gooit en alles op maximaal zet ofzo).

edit: Dualchannel werkt echt wel met 4 reepjes, alleen hebben sommige moederborden het lastig om dan nog op lage timings te draaien, maar normaal geven Intel-chipsets hier geen probleem op. Ik zou dus nu 2*512 steken (ben je 100% zeker dat die DC runnen), en later eventueel 2*1024 ofzo erbij. Dat gaat perfect werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoelang verwacten jullie dat deze processor al gamend mee gaat(in de zin van genoeg kracht voor games)

Verwijderd

hmmm gewoon puur rekenkracht voor games nou das altijd lastig te zeggen, maar als je hem degelijk over weet te klokken denk ik 1.5 jaar op de kop af.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:26:
hmmm gewoon puur rekenkracht voor games nou das altijd lastig te zeggen, maar als je hem degelijk over weet te klokken denk ik 1.5 jaar op de kop af.
Zo kort? wow... dat valt me reuze tegen...

EDIT: kan iemand me vertellen dat hij ongelijk heeft?!!?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 19:47 ]

Verwijderd

ik ga hierbij overigens wel uit van alles op highest en die stuff.

qua gewoon rekenwerk en dagelijks medium gamen zingt ie het wel 3 jaar uit hoor ;)

had ff niet goed op titel gelet, was in de war met topic over med/high end gamesysteem :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 20:07 ]

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
TrIsTaN_tDb15 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:51:
[...]

OW.. je mag niet later dan 7 uur werken :o

Misschien kan je beter kijken voor een D920...meer cache...meer snelheid...hogere FSB voor een kleine meerprijs.
Voor de rest puik systeempje ;)
Niet meer dan 12 uur per week :P ik weet niet waar jij vandaan komt hehe..

Ik gok trouwens 1,5 - 2 jaar..

Laurens

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 08:55
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:33:
[...]

Maar in die tussentijd kun je ook aardig wat mee upgraden hoor.
Al zou ik me daar nu nog niet echt druk over maken en gewoon dat systeem bestellen!
Anders heb je steeds iets van: "zometeen kan ik nog iets beters krijgen voor hetzelfde geld!!!"
En dan blijf je het maar uitstellen.

Dus gewoon gaan met die banaan en doen wat je moet doen :D

• KifArU
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:33:
[...]

Alle processor die je voor deze prijs koopt, hebben een beperkte "levensduur".
Ook een AMD 3200+ zal over anderhalf jaar sterk verouderd zijn. Maar omdat dit een dualcore is, zijn er dan waarschijnlijk games die dat ondersteunen en kan hij nog even mee.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk... mijn ouders hadden me een tft beloofd... nou zeggen ze in 1x van niet.. dus dit systeem is uitgesteld ( wat moet ik zonder beeldscherm? )

• KifArU
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:56:
Leuk... mijn ouders hadden me een tft beloofd... nou zeggen ze in 1x van niet.. dus dit systeem is uitgesteld ( wat moet ik zonder beeldscherm? )
Als dat het enige probleem is, kun je gratis een 17" CRT bij me komen ophalen.

Verwijderd

KifArU schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:19:
[...]

Als dat het enige probleem is, kun je in gratis een 17" CRT bij me komen ophalen.
Lief hoor !! >:)

Verwijderd

Je kan ook gewoon meteen een server kopen.
Probleem opgelost lijkt mij :)

Verwijderd

Topicstarter
KifArU schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:19:
[...]

Als dat het enige probleem is, kun je gratis een 17" CRT bij me komen ophalen.
Harstikke lief van je. :Y)

Maar na heel lang zielig doen.. zeuren.. praten... heb ik toch nog een tft geschooid! Dus nu nog even aan pa vragen waneer we naar raalte gaan ( salland en azerty bezoeken ) en dan is het voor elkaar thnx iedereen! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik mij ook afvraag.. Is dit systeem goed te upgraden? Want ik ben opzoek naar werk.. zodat ik lekker kan upgraden EN uitgaan.. ( niet 1 van 2 :P ) Alleen is dit systeem dan wel geschikt.. want ik wil eigelijk een degelijke basis of kan ik dan beter in de richting van een amd x2 gaan kijken?

Edit: Met dat upgrade gedeelte bedoel ik moederbord + cpu die een paar jaar mee kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 12:48 ]

Verwijderd

Uitgaande van het feit dat 91 slaat op je bouwjaar :P ... kan je misschien bij een supermarkt werken. Maarja dan moet je alsnog veel uur maken om een beetje loon te verdienen.

En ff ontopic:

een pentium d-805 zal wel een paar jaar meegaan, maar aangezien het nu al niet een "high end cpu is" zal hij over 1.5 / 2 jaar toch wel outdated raken hoor.

Als je echt voor de toekomst gaat zou ik een andere cpu nemen, als hij 1.5 tot 2 jaar meegaat gewoon deze nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:53:
Uitgaande van het feit dat 91 slaat op je bouwjaar :P ... kan je misschien bij een supermarkt werken. Maarja dan moet je alsnog veel uur maken om een beetje loon te verdienen.

En ff ontopic:

een pentium d-805 zal wel een paar jaar meegaan, maar aangezien het nu al niet een "high end cpu is" zal hij over 1.5 / 2 jaar toch wel outdated raken hoor.

Als je echt voor de toekomst gaat zou ik een andere cpu nemen, als hij 1.5 tot 2 jaar meegaat gewoon deze nemen :)
Eigelijk wil ik nu een graka kopen en die in januari vervangen ( direct x 10 + verjaardag :P )
En de rest moet dan nog makkelijk met een high end kaart mee kunnen.

Voldoet de 805 dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:30:
[...]

Eigelijk wil ik nu een graka kopen en die in januari vervangen ( direct x 10 + verjaardag :P )
En de rest moet dan nog makkelijk met een high end kaart mee kunnen.

Voldoet de 805 dan?
Als je iedere keer in stappen wil upgraden zou dit een mooie processor zijn. Als je wil overclocken in ieder geval. Voor dat geld vind je geen andere dual core cpu.

Heb je meteen DDR2 (toekomst gericht) en dat geld ook voor de cpu. Je kan ook zeggen van ik wacht even en neem de Conroe processor. Dan ben je geheel up to date!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
sorry, verkeerde reply

[ Voor 128% gewijzigd door Sjaakmeister op 18-05-2006 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook uitmaken in cpu belasting of ik er een losse geluids kaart bij doe? Want aangezien de videokaart maar voor tot januari is kan ik net zo goed de rest in 1 keer goed doen.. ben ik van losse upgrades af. Behalfe die van de videokaart dan he.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 17:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:48:
Zou het ook uitmaken in cpu belasting of ik er een losse geluids kaart bij doe? Want aangezien de videokaart maar voor tot januari is kan ik net zo goed de rest in 1 keer goed doen.. ben ik van losse upgrades af. Behalfe die van de videokaart dan he.
Nu gebruikt je geluidskaart een beetje cpu voor het verwerken van de muziek, zodra je een pci geluidskaart haalt win je hier wat performance op, maar belangrijker is: De qualiteit word beter! Als je toch aan het uitgeven bent kan dat er nog wel bij, zo duur zijn ze niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe samenstelling: Zo goed?

Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm
GigaByte GA-8I945P-G
Intel Pentium 4 D 805, Dual Core 2.67 GHz, 533 MHz, Boxed
Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper
TwinMos DDR2 Memory 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 4 2x! ( voor de toekomst alvast)
XFX VGA GeForce 7600GS Xtreme Edition 256 MB
Samsung HDD Spinpoint SP2504C 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
Lite-On DVDRW SHM-165P6S Zwart
Creative SoundBlaster Audigy BULK OEM
Logitech Keyboard Media PS/2, Zwart, Qwerty
Ozaki Speakerset EM67706 5.1, Zwart
Logitech Mouse UltraX Optical PS/2 & USB, Zwart / Zilver
Mirai TFT DML-517N100 17 Inch, 8 Ms, Geen Speakers, Zilver

Met dit alles zit ik nog 30 euro onder mijn budget ( + geld van mijn ouders voor tft ) Maar dat moet zo blijven omdat mijn ouders anders nooit akkoord gaan. ( aangezien de 250 eigelijk alleen voor tft waren. ) Dus met deze samenstelling zit ik eigelijk aan mijn max. Is dit een goede samenstelling?

Met in het achterhoofd dat ik uiterlijk in januari er een nieuwe high end kaart in deze pc stop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 19:30 ]

Verwijderd

Doen!

Mooi systeem en lekker overklokbaar.

En wat is je budget precies voor de tft?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:30:
Nieuwe samenstelling: Zo goed?

Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm
GigaByte GA-8I945P-G
Intel Pentium 4 D 805, Dual Core 2.67 GHz, 533 MHz, Boxed
Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper
TwinMos DDR2 Memory 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 4 2x! ( voor de toekomst alvast)
XFX VGA GeForce 7600GS Xtreme Edition 256 MB
Samsung HDD Spinpoint SP2504C 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
Lite-On DVDRW SHM-165P6S Zwart
Creative SoundBlaster Audigy BULK OEM
Logitech Keyboard Media PS/2, Zwart, Qwerty
Ozaki Speakerset EM67706 5.1, Zwart
Logitech Mouse UltraX Optical PS/2 & USB, Zwart / Zilver
Mirai TFT DML-517N100 17 Inch, 8 Ms, Geen Speakers, Zilver

Met dit alles zit ik nog 30 euro onder mijn budget ( + geld van mijn ouders voor tft ) Maar dat moet zo blijven omdat mijn ouders anders nooit akkoord gaan. ( aangezien de 250 eigelijk alleen voor tft waren. ) Dus met deze samenstelling zit ik eigelijk aan mijn max. Is dit een goede samenstelling?

Met in het achterhoofd dat ik uiterlijk in januari er een nieuwe high end kaart in deze pc stop.
Perfecte keuze, misschien had je de 7600GT ipv de GS kunnen kiezen aangezien deze stukken beter presteerd, http://tweakers.net/pricewatch/135010?Landfilter=. Dan hoef je in Januari die upgrade van je videokaart niet te doen, en houd je dat geld bij, om eventueel later nog een andere upgrade uit te voeren.
Het is maar een suggestie, en ik zie dat het max 50 euro verschil is! (dmv pricewatch)

Als je bij je eigen zegt van, dat kan echt niet die 50 euro, dan behoud je deze samenstelling en bestel je hem asap. Want je weet zelf ook wel denk ik, hoelang je wacht hoe meer je gaat twijfelen. Daarom denk ik zelf ook dat deze topic op slot kan, aangezien de TS tot zijn besluit is gekomen :D

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:37:
[...]

Perfecte keuze, misschien had je de 7600GT ipv de GS kunnen kiezen aangezien deze stukken beter presteerd, http://tweakers.net/pricewatch/135010?Landfilter=. Dan hoef je in Januari die upgrade van je videokaart niet te doen, en houd je dat geld bij, om eventueel later nog een andere upgrade uit te voeren.
Het is maar een suggestie, en ik zie dat het max 50 euro verschil is! (dmv pricewatch)

Als je bij je eigen zegt van, dat kan echt niet die 50 euro, dan behoud je deze samenstelling en bestel je hem asap. Want je weet zelf ook wel denk ik, hoelang je wacht hoe meer je gaat twijfelen. Daarom denk ik zelf ook dat deze topic op slot kan, aangezien de TS tot zijn besluit is gekomen :D

Succes ermee!
Dankje! En waarom die gs inplaats van gt? meer geld kan ik er inderdaad gewoon niet uitpersen.. en ach.. wat kan ik nog upgraden met deze combinatie :o ( behalfe de graka dan.. maar die kwam later he! )

• KifArU
  • Niet online
Als je die videokaart toch gaat vervangen, neem dan nu een nog wat mindere kaart (bv. 7300GS) en steek dat geld in een betere (en eventueel ook grotere) monitor! Daar ga je veel meer plezier van hebben. En is ook wat eerlijker tegenover je ouders.

Verwijderd

nouja een 19 inch breedbeeld tft van acer (prima ding, zie prroductsurvey) is ook maar 226 euro, en met 8ms en prima kleurweergave een uitstekende game monitor...dus hij kan volgens mij gewoon die 7600gs en dan bijv. die acer nemen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:22:
nouja een 19 inch breedbeeld tft van acer (prima ding, zie prroductsurvey) is ook maar 226 euro, en met 8ms en prima kleurweergave een uitstekende game monitor...dus hij kan volgens mij gewoon die 7600gs en dan bijv. die acer nemen :)
Zijn inderdaad goede "low budget" onderdelen. Het presteerd goed voor wat het kost. Als je echter voor qualiteit, en performance gaat. Kom je toch aan een wat hogere prijs, met een 4ms misschien zelfs 2ms scherm. Minimaal zou ik dan ook een 7600GT nemen. Maar dat ligt natuurlijk aan ieder zijn beurs.

Verwijderd

Topicstarter
KifArU schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:10:
Als je die videokaart toch gaat vervangen, neem dan nu een nog wat mindere kaart (bv. 7300GS) en steek dat geld in een betere (en eventueel ook grotere) monitor! Daar ga je veel meer plezier van hebben. En is ook wat eerlijker tegenover je ouders.
Goed idee! btw: ik laat het zo en stel toetsenbord etc nog even uit.. komen die later wel.. en dat tft budget gaat gewoon naar de tft!

Edit: valt breedbeeld aan te raden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 19:16 ]

Verwijderd

Ik heb het en het is natuurlijker dan een gewoon scherm, mensen hebben een bredere blik in de breedte dan in de hoogte, dus het ziet er imo beter uit en speelt lekkerder. Het blijft verder een gevoelskwestie :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:26:
Ik heb het en het is natuurlijker dan een gewoon scherm, mensen hebben een bredere blik in de breedte dan in de hoogte, dus het ziet er imo beter uit en speelt lekkerder. Het blijft verder een gevoelskwestie :)
Ik vind het op de laptop ook HEERLIJK werken... Alleen ondersteunen de games het? En jongens... stel.. ik wil van de zomer er nog een 7600gs erbij zetten.. kan dit dan met de huidige voeding etc?
Ik denk het wel ofniet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 10:54 ]

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
dan moet je wel een SLI mobo hebben, en een 450watt voeding die trekt dat wel.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Verwijderd

Topicstarter
Dennist4 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:18:
dan moet je wel een SLI mobo hebben, en een 450watt voeding die trekt dat wel.
Achja.. natuurlijk.. slim slim slim.. wat een basic kennis. Maar dnakje!

Verwijderd

Topicstarter
Na lang praten en overleggen met mijn ouders nieuw totaal budget: € 970

Daarvoor moet ALLES gekocht worden ( dus beeldscherm, kast, toetsenbord en muis )

Denk dat ik met het huidige budget beter op de conroe kan wachten of niet? En wat ik mij afvraag: volstaat een 7300gs om tot januari alles te kunnen spelen? ( nee niet op high.. gewoon speelbaar )

• KifArU
  • Niet online
Dat budget verschilt niet zo gek veel van wat je had. De conroe zal wat te duur worden, maar met de verwachte prijsdalingen komt een D940 en 2 GB geheugen misschien wel binnen bereik.
Ik zou in ieder geval nu even niets kopen en een paar weken wachten om te zien wat de prijzen doen.

Tegen die tijd is waarschijnlijk ook duidelijk welke moederborden ondersteuning voor conroe hebben, zodat je in de toekomst nog kan upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
KifArU schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:26:
Dat budget verschilt niet zo gek veel van wat je had. De conroe zal wat te duur worden, maar met de verwachte prijsdalingen komt een D940 en 2 GB geheugen misschien wel binnen bereik.
Ik zou in ieder geval nu even niets kopen en een paar weken wachten om te zien wat de prijzen doen.

Tegen die tijd is waarschijnlijk ook duidelijk welke moederborden ondersteuning voor conroe hebben, zodat je in de toekomst nog kan upgraden.
Dankje zeer goed idee ( zat er zelf ook al aan te denken ) waarom gaat de tijd zo langzaam als je wacht :9

Verwijderd

Topicstarter
Was ik weer.. dit keer met een vraag..

Stel.. Je gamed veel.. luistert veel muziek en houdt van mooie dingen.. Waar zou je dan het meeste in steken? Een mooi beeldscherm? een goeie graka? goeie moederbord+geheugen combinatie? Of goed geluid?

Verwijderd

Beeldschermen ontlopen elkaar niet zoveel voor jouw gebruik, ik zou me meer focussen op de videokaart en pro/geheugen. Goede boxen of een headset heb je al voor 70 euro :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:59:
hoelang verwacten jullie dat deze processor al gamend mee gaat(in de zin van genoeg kracht voor games)
Om hier een zinnig antwoord op te geven richt ik me naar jouw eisen.

Als je op highest detail gaat gamen en ook nog op 1280x1024 dan zullen de CPU en GPU snel aan vervanging toe zijn. Ga je een stapje terug en ga je naar high settings ipv ultra high of highest dan kan een CPU en GPU best wel lang meegaan. Langer dan JIJ zou wensen.

Voorbeeld: Ik heb een AMD 3500+ en 2048 MB RAM op een X800pro (520/[500]1000) en ik kan nog prima gamen op high settings en 1280x1024. Mochten nieuwe spellen lastig gaan worden dan gaat het spel terug naar medium settings. Je kunt wel aan het kopen blijven.

PS: In November is mijn systeem aan de beurt en dan gaan (CPU)+MOBO+GRAKA vervangen worden door nieuwe high-end modellen.

Mijn hardware gaat dus 15 maanden mee en levert bij de verkoop nog een leuk centje op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:35:
[...]

Dankje zeer goed idee ( zat er zelf ook al aan te denken ) waarom gaat de tijd zo langzaam als je wacht :9
Wachten op wat?

Een dure Conroe of nog liever een AMD FX CPU?

Verwijderd

je luistert veel muziek. Heb je een stereoketentje op je kamer staan? Anders gewoon daarop aansluiten, bespaart de de kosten van pcboxen.

@Exuimtum: een conroe duur? Voor minder dan 250€ zou je al een hebben die met mijn 4400x2 de vloer aanveegt, en deze kost nog altijd ergens rond de 450€, dus ik zou de conroe eerder spotgoedkoop noemen...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 09:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:19:
Na lang praten en overleggen met mijn ouders nieuw totaal budget: € 970

Daarvoor moet ALLES gekocht worden ( dus beeldscherm, kast, toetsenbord en muis )

Denk dat ik met het huidige budget beter op de conroe kan wachten of niet? En wat ik mij afvraag: volstaat een 7300gs om tot januari alles te kunnen spelen? ( nee niet op high.. gewoon speelbaar )
Ja, met de 7300GS kan je inpricipe elke game gangbaar spelen, tot op de Hoogste intellingen. ;)
En het leuke van deze kaart is (zelf ervaring, heb em ook) indien je meer dan 1GB geheugen heb, loopt ie niet op 256MB, maar op 512MB (en dit gaat niet tenkoste van de snelheid van je pc)
Voor specs van deze plank--> http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=111641&productType=1

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 09:30 ]

Verwijderd

De Conroe krijgt een goede prijs-kwalitiet verhouding maar dat wilt niet meteen zeggen dan iedereen hem ook daadwerkelijk kan kopen. En vergeet niet dat het moederboord wel een stuk duurder is en dat hij dan nog nog maar net in de kinderschoenen staat met alle problemen/latere moederboord upgrades van dien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de conroe te duur word voor mijn budget dus is het daarop wachten het wel waard?

Ik het hier een paar configuratie's gemaakt:

Welke van deze is het beste voor de doeleinden?( gamen, downloaden, muziek luisteren, andere grillen van mij uitvoeren )

1:

Antec Sonata II, Zwart € 92,30 € 92,30
Asus P5ND2-SLI, Retail € 83,11 € 83,11
TwinMos Memory, 512 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2x = € 77,88
Intel Pentium D, 805, Socket 775, Boxed staat 46 euro op de site... maar kost normaal 120
Club3D GeForce 7600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 170,93
Arctic Freezer 7 pro € 16,55
Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 81,72
Logitech UltraX Optical Mouse, Zwart, grijs, OEM € 12,60
NEC ND-3550, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 32,86
Logitech Internet Pro Keyboard, Zwart, OEM € 9,73

Totaal € 623,76 + eventueel 80 voor als de processor toch wel € 120 kost = € 703,76
Budget is € 700 voor de pc dus dat komt mooi uit... Dan heb ik nog 250 voor een tft.. iemand leuke ideeen?

2: Of hetzelfde setje als hierboven alleen dan met andere cpu + mobo + geheugen + koeling

Asrock K8SLI-eSATA2
AMD Turion 64, ML-32, Socket 754, OEM
Arctic Freezer 64 Pro
TwinMos Memory, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x

3: Zelfde idee alleen dan anders :P

Arctic Freezer 64 Pro
Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939, OEM

Deze setjes zijn allemaal zonder boxen en beeldscherm... Headset en normale boxen heb ik hier wel( had ik tijden terug gekocht voor deze pc.. die van me ouders.. dus die zet ik dan mooi op mijn kamer! )

Voor het beeldscherm heb ik een budget van € 250 en zat daarbij te denken aan een scherm van de media markt ivm de 14 dagen niet goed geld terug garantie 8)

Dus even alle vragen:

Welke configuratie zou jij nemen? 1, 2 of 3
Wat voor beeldscherm zou je echt aanraden voor maximaal € 250? ik zelf neig naar deze: Acer AL1916Ws

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! _/-\o_

Edit:
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:27:
[...]

Ja, met de 7300GS kan je inpricipe elke game gangbaar spelen, tot op de Hoogste intellingen. ;)
En het leuke van deze kaart is (zelf ervaring, heb em ook) indien je meer dan 1GB geheugen heb, loopt ie niet op 256MB, maar op 512MB (en dit gaat niet tenkoste van de snelheid van je pc)
Voor specs van deze plank--> http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=111641&productType=1
gezien deze positieve post over de 7300gs kan ik er natuurlijk ook een 7300gs instoppen ( de videokaart word waarschijnlijk rond januari vervangen door een dx 10 model ivm verjaardag rond die tijd )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 09:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:54:
Ik denk dat de conroe te duur word voor mijn budget dus is het daarop wachten het wel waard?

Ik het hier een paar configuratie's gemaakt:

Welke van deze is het beste voor de doeleinden?( gamen, downloaden, muziek luisteren, andere grillen van mij uitvoeren )

1:

Antec Sonata II, Zwart € 92,30 € 92,30
Asus P5ND2-SLI, Retail € 83,11 € 83,11
TwinMos Memory, 512 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2x = € 77,88
Intel Pentium D, 805, Socket 775, Boxed staat 46 euro op de site... maar kost normaal 120
Club3D GeForce 7600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 170,93
Arctic Freezer 7 pro € 16,55
Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 81,72
Logitech UltraX Optical Mouse, Zwart, grijs, OEM € 12,60
NEC ND-3550, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 32,86
Logitech Internet Pro Keyboard, Zwart, OEM € 9,73

Totaal € 623,76 + eventueel 80 voor als de processor toch wel € 120 kost = € 703,76
Budget is € 700 voor de pc dus dat komt mooi uit... Dan heb ik nog 250 voor een tft.. iemand leuke ideeen?

2: Of hetzelfde setje als hierboven alleen dan met andere cpu + mobo + geheugen + koeling

Asrock K8SLI-eSATA2
AMD Turion 64, ML-32, Socket 754, OEM
Arctic Freezer 64 Pro

3: Zelfde idee alleen dan anders :P

Arctic Freezer 64 Pro
Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939, OEM

Deze setjes zijn allemaal zonder boxen en beeldscherm... Headset en normale boxen heb ik hier wel( had ik tijden terug gekocht voor deze pc.. die van me ouders.. dus die zet ik dan mooi op mijn kamer! )

Voor het beeldscherm heb ik een budget van € 250 en zat daarbij te denken aan een scherm van de media markt ivm de 14 dagen niet goed geld terug garantie 8)

Dus even alle vragen:

Welke configuratie zou jij nemen? 1, 2 of 3
Wat voor beeldscherm zou je echt aanraden voor maximaal € 250? ik zelf neig naar deze: Acer AL1916Ws

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! _/-\o_

Edit:

[...]

gezien deze positieve post over de 7300gs kan ik er natuurlijk ook een 7300gs instoppen ( de videokaart word waarschijnlijk rond januari vervangen door een dx 10 model ivm verjaardag rond die tijd )
Ik zou voor configuratie 1 gaan, en je videokaart vervangen door de 7300GS. Dit scheeld ook weer wat in de portomonee.

- Club3D GeForce 7600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 170,93
- NVIDIA GeForce 7300GS, 256MB (Up to 512MB), DDR2, PCI-E x16 € 84,95 (Mycom)

dit scheeld je dus: € 85.05
En dan kom je op een totaal van: € 538,71 + eventueel 80 voor als de processor toch wel € 120 kost = € 618,71

En voor je TFT, is de Acer AL1916Ws een prima keus, deze heeft mijn vader,en kijkt heel prettig.

Wat je ook kan doen, aangezien je wil gaan photoshoppen en gamen, en dus ook later een DX10 kaart gaat kopen,, een iets duurdere TFT kopen, want op je videokaart bespaar je ook € 85

Als je dit wil, en mag nartuurlijk, zou ik gaan voor 1 van de hieronderstaande:

- Samsung TFT SyncMaster 940BF 19 Inch, 2 Ms, Geen Speakers, Zilver / Zwart € 354,- (Salland)
- BenQ TFT FP93GX 19 Inch, 2 Ms, Geen Speakers, Zwart € 319,- (Salland)

Suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou het bij de acer tft.. heb hem bij de mediamarkt gezien en vond hem prachtig!

Dan kan ik nog doorsparen voor een mooie mp3 speler ofzo met het overgebleven geld :+

Iemand trouwens ervaring met games met 2 gamepads spelen ( dus bijv. jij tegen zusje ofzo ) ik weet dat het kan met fifa.. maar ook met andere spellen?

Edit hartelijk dank danny007 _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:44:

Iemand trouwens ervaring met games met 2 gamepads spelen ( dus bijv. jij tegen zusje ofzo ) ik weet dat het kan met fifa.. maar ook met andere spellen?
???

+ ik ben veranderd van mening over lcd.. een € 180 scherm die ik gezien heb paar huizen verderop voldoet voor mij... Heb dan nog geld over.. komt of in een handheld of in een diy beamer te zitten :D

Edit: mocht iemand zich afvragen waarom ik het allemaal nog niet besteld heb.. Mijn vader rijdt met mij naar Raalte.. hij kon de afgelopen tijd niet.. en ik ook niet ( druk met voetbal int weekend:9 ) Dus alle tijd genomen om rustig alles uit te zoeken..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 18:00 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40

Thandor

SilverStreak

Omdat CSL op het moment overspoeld wordt met topics over complete systemen is er besloten om hier ietwat strakker op te modereren. Derhalve gaan er een aantal topics op slot waar eigenlijk zoekvragen in te vinden zijn.

Veel topics bevatten een deel van de eisen uit Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Op zich niet erg ware het niet dat er vaak vragen zijn over één ding van het boodschappenlijstje. Veel van die vragen zijn te zoeken (zie de 'voorbereiding' in voorgenoemde sticky).
Voor handige benchmarks kan men terecht bij de Tom's Hardware CPU Charts en VGA Charts. Hardware die niet in voorgenoemde benchmarks staan zijn vrijwel altijd te vinden met zoekmachines.

Voor informatie over het kiezen van hardware:
PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
VB - **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
OM - Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?

Dit topic gaat op wegens eerder genoemde redenen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.