Tweakers, Het grote moment is daar...
Ik wil mijn eigen pc hebben.
Dit systeem word mijn eerste eigen pc.. En daarom moet hij goedkoop zijn.
Ik ben ook maar een manneke van 15 met niet veel inkomsten... dus het budget licht rond de 650 euro.
Wat heb ik al voor dit systeem?
2 Hardeschijven ( 80 & 60 GB Ide 7200rpm )
1 DVD lezer
Wat ik dus nog nodig heb?
Moederbord
Processor
Geheugen
Videokaart
Voeding
Kast
Wat ik in gedachten had + motivatie
Moederbord: GigaByte GA-8I945P-G
Waarom? Aangeraden in de BBG basissysteem & positieve reviews over gelezen. Weet iemand of ik hiermee de d 805 een beetje kan overklokken?
Processor: Intel Pentium 4 D 805, Dual Core 2.67 GHz, 533 MHz, Boxed
Waarom? Aangeraden in BBG en leek mij een heerlijk snelle processor voor mijn doeleinden ( Raren Paren Photoshopen Gamen testen en ouwehoeren. ) Al helemaal als je hem overklokt. Wat ik wil gaan doen. Tips?
Geheugen: TwinMos DDR2 Memory 512 MB, PC5300, 667 MHz, 4 2x!!
Waarom? DDR2 omdat het op mijn moederbord past. De hoeveelheid omdat het mij genoeg lijkt. En het merk omdat het goedkoop is.
Videokaart: Asus VGA EN7600GT/2DHT 256 MB
Waarom? Volgens de reviews een prima videokaart voor zijn prijs & goed betaalbaar + pci-express wat upgraden makkelijker maakt!
Voeding: Cooler Master Voeding Real Power 450 Watt
Volgens het 805 topic heb je minimaal een 400 Watt voeding nodig om een goeie overklok te halen met de 805.
Behuizing: Thermaltake Behuizing Mambo Zwart,
Waarom? Mooie kast. Alleen klein vraagje: heeft deze ook ruimte voor koeling van de hardeschijven. Lees: dat je een fan kunt plaatsen die de hardeschijven koelt.
Waarom ik jullie hiermee lastig val
1: Tips voor de samenstelling welkom zijn.
2: Ik mij afvraag of ik niet beter iets kan veranderen.
3: De kast niet goedkoper kan
4: Mijn oom mij aanraade om het hier ook even te vragen ( had het hem ook gevraagt ) omdat meer mensen meer goede adviezen geven.
5: Ik graag wil weten of dit systeem makkelijk te upgraden is.
Ik wil mijn eigen pc hebben.
Dit systeem word mijn eerste eigen pc.. En daarom moet hij goedkoop zijn.
Ik ben ook maar een manneke van 15 met niet veel inkomsten... dus het budget licht rond de 650 euro.
Wat heb ik al voor dit systeem?
2 Hardeschijven ( 80 & 60 GB Ide 7200rpm )
1 DVD lezer
Wat ik dus nog nodig heb?
Moederbord
Processor
Geheugen
Videokaart
Voeding
Kast
Wat ik in gedachten had + motivatie
Moederbord: GigaByte GA-8I945P-G
Waarom? Aangeraden in de BBG basissysteem & positieve reviews over gelezen. Weet iemand of ik hiermee de d 805 een beetje kan overklokken?
Processor: Intel Pentium 4 D 805, Dual Core 2.67 GHz, 533 MHz, Boxed
Waarom? Aangeraden in BBG en leek mij een heerlijk snelle processor voor mijn doeleinden ( Raren Paren Photoshopen Gamen testen en ouwehoeren. ) Al helemaal als je hem overklokt. Wat ik wil gaan doen. Tips?
Geheugen: TwinMos DDR2 Memory 512 MB, PC5300, 667 MHz, 4 2x!!
Waarom? DDR2 omdat het op mijn moederbord past. De hoeveelheid omdat het mij genoeg lijkt. En het merk omdat het goedkoop is.
Videokaart: Asus VGA EN7600GT/2DHT 256 MB
Waarom? Volgens de reviews een prima videokaart voor zijn prijs & goed betaalbaar + pci-express wat upgraden makkelijker maakt!
Voeding: Cooler Master Voeding Real Power 450 Watt
Volgens het 805 topic heb je minimaal een 400 Watt voeding nodig om een goeie overklok te halen met de 805.
Behuizing: Thermaltake Behuizing Mambo Zwart,
Waarom? Mooie kast. Alleen klein vraagje: heeft deze ook ruimte voor koeling van de hardeschijven. Lees: dat je een fan kunt plaatsen die de hardeschijven koelt.
Waarom ik jullie hiermee lastig val
1: Tips voor de samenstelling welkom zijn.
2: Ik mij afvraag of ik niet beter iets kan veranderen.
3: De kast niet goedkoper kan
4: Mijn oom mij aanraade om het hier ook even te vragen ( had het hem ook gevraagt ) omdat meer mensen meer goede adviezen geven.
5: Ik graag wil weten of dit systeem makkelijk te upgraden is.