HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500)-Deel 13

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 24.086 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Nieuwe OS upgrade??
http://www.europe.htc.com/support/guide.html?id=31
RUU??

En is er iemand die dit programma al heeft uitgeprobeerd?
http://www.pocketgear.com...p?id=7258&associateid=373

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoezo Os upgrade?

Is gewoon een standaard antwoord...

Overigens; Wat zijn de ervaringen met de MDACompact icm PIT? Vind het nogal traag namelijk en erg veel sites zijn amper te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Wie weet hoe ik met mda compact met bluetooth kan internetten op een Apple macbook pro?
Als iemand een tutorial ofzow weet ergens zou het heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Was een vrolijke gebruiker van mijn M500 als mp3speler icm TCPMP, maar nu heeft mn superfijne Sony Ericsson headset het begeven...

Het is supermoeilijk om een stereo headset te vinden met een 2,5mm jack. Weten jullie er nog een? Niet die standaard dingen van Qtek, daarvan is de geluidskwaliteit verschrikkelijk...

Eer aan je korf (haha)

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18
Er zijn ook degelijke converters, heb je meteen meer keuze. Los aan een kabel, in een hoek... Of je koopt er zelf 1. 4 draadjes solderen is echt niet zo moeilijk hoor :) . Sterker nog, probeer eens de speakertjes los te halen en die op je Qtek te solderen. Misschien is de originele kabel/plug wel gewoon verrot.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Die Bruine schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:00:
Er zijn ook degelijke converters, heb je meteen meer keuze. Los aan een kabel, in een hoek... Of je koopt er zelf 1. 4 draadjes solderen is echt niet zo moeilijk hoor :) . Sterker nog, probeer eens de speakertjes los te halen en die op je Qtek te solderen. Misschien is de originele kabel/plug wel gewoon verrot.
Ik heb twee 2,5mm naar 3,5mm connectors, maar die zuigen. Omdat er druk op de connector wordt uitgeoefend, heb je vaak storing omdat de 2,5mm jack niet goed in de M500 zit. Solderen heb ik ook geprobeerd, een Sennheiser set speakertjes op een Qtek headset... ook niet geweldig, de connectors op het PCBtje in het microfoongedeelte van de headset zelf lieten gauw los en je wilt gewoon een prefab ding, met sowieso betere kwaliteit.

Een half jaar geleden heb ik deze besteld via eBay, bevalt me nog steeds erg goed. Het betreft een headset van Sony Ericsson voor de SE P900. Ging kapot, maar omdat er kennelijk geen andere goede 2,5mm headset is, heb ik lang op internet gezocht en uiteindelijk een verkoper gevonden die hetzelfde setje verkoopt! Supertip dus...

http://cgi.ebay.nl/ORIGIN...32973QQrdZ1QQcmdZViewItem

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik heb zo'n GPS ontvanger, http://www.pdashop.nl/pro...uetooth-gps-receiver.html

Werkt perfect.. alleen.. bestaan er geen Bluetooth GPS ontvangers die je niet hoeft op te laden steeds. Dus gewoon net als een autoradio, contact aan, voeding van de accu direct op het apparaat. GPS ontvangers aangesloten op de sigarettenaansluiting is ook geen optie omdat ik liefst alles netjes mogelijk wil wegwerken. Zodat je in de auto komt, PDA aan, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
Dit was de eerste vraag:
Kiwitje schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:06:
Ik kan geen .mp4's afspelen... Heb alle TCPMP's geprobeerd, heb pulp fiction geprobeerd, werkt niet! :( Alle plugin's geinstalleerd.. iemand andere goeie mp4 players?
Dit was het antwoord:
Alleen krijg ik na de klik de mededeling - site suspend....
Dus wie weet / heeft nog een anders link naar een goed werkende mp4 player / plugin voor de M500

[ Voor 37% gewijzigd door Marinus-Roro op 04-01-2007 15:54 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
X-GeaR schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:39:
Ik heb een vraagje.

Ik heb nu een 2-jarig contract bij Orange en heb dit toestel gratis gekregen. Nu heb ik gehoord dat het mogelijk is om te internetten.

Nu heb ik een paar vragen:

- Kan ik onbeperkt internetten met mijn SPV M500 van Orange?
- Zo ja, hoeveel kost mij dit dan per maand?
- Hoe stel ik dat in bij Orange?
Zag alleen antwoorden m.b.t. orange world.

Maar waarom ga je niet via WIFI ???

Koop eenmalig een wifi SD kaartje. Dit werkt redelijk snel, ontvangst via de M500 is goed,
en het is verder volledig gratis. Ja je moet dan wel thuis een draadloze router hebben staan,
en op straat binnen het bereik van een open access point zitten. Echter in de grotere woonplaatsen
is dat totaal geen probleem om even bij een open punt in te haken.

Volg de link voor een afbeelding van het kaartje: http://www.expansys.nl/p.aspx?i=132725

[ Voor 9% gewijzigd door Marinus-Roro op 04-01-2007 16:41 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ehm, de Orange M500 / HTC S100 heeft geen WIFI onboard hoor...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:28:
Ehm, de Orange M500 / HTC S100 heeft geen WIFI onboard hoor...
Helemaal gelijk. Was even in de war met de SPV M600.
Heb de bovenstaande tekst inmiddels aangepast.

[ Voor 18% gewijzigd door Marinus-Roro op 04-01-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ondersteund zo'n SD wifi kaart ook WPA beveiliging? Of anders WEP (ik heb zelf thuis WPA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 16:14
Weet iemand een bedrijf waar je voor de MDA compact een nieuwe accu / batterij kan krijgen?
Mijn is net 2 jaar gepasseerd en plots doet de accu het niet langer dan 5 uur meer!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dit speelt alles af en is nog gratis http://picard.exceed.hu/tcpmp/test/
Jammer dat ze met versie 1 meteen commercieel zijn gegaan.... lijers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dna_fatrabbit schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:11:
Weet iemand een bedrijf waar je voor de MDA compact een nieuwe accu / batterij kan krijgen?
Mijn is net 2 jaar gepasseerd en plots doet de accu het niet langer dan 5 uur meer!! 8)7
Ja hier

Standaard 1200,
ietsjes meer 1500mAh
of 2400mAh maar bij die laatste word iet wel wat "dikker" Je krijgt er een speciale cover bij.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalsonline.nl/UserFiles/itempics/big/bpa-es100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:22
Sinds juli 2005 zit ik gebonden aan een T-mobile abbootje met een toen gekozen T-mobile MDA compact. Ik moet nog eventjes aangezien ik een 2 jarig abonnement afgesloten heb (stomstomstom) Apparaatje bevalt me wel nog steeds prima, ik heb nu alleen twee vragen:

Door veelvuldig gebruik en gestuiter is de behuizing niet echt fraai meer. Vol met deuken en krassen. Wie weet of/hoe en waar ik een mooie niet al te dure nieuwe behuizing kan kopen? Liefst ook gelijk in een mooi kleurtje ofzo!
De behuizing vervangen is nogal lastig, ik heb zelf mijn oude MDA proberen uit elkaar te halen omdat het speakertje defect was. Het kostte een hoop tijd en helaas is er binnenin ook iets beschadigd tijdens het openmaken waardoor het scherm geen teken van leven meer geeft. Ik zou dus zeggen liever niet vervangen...
Door alle programma's die ik in de loop der tijd erop heb staan en gebruik is het apparaat nou niet echt snel meer. Is dit apparaat ook goed over te clocken? En zo ja hoe? En heeft dit merkbare snelheidswinst?
Er zijn wel wat programmas op internet geloof ik waarmee je de processor, op eigen risico, kunt overclocken. Andere optie misschien is een hard-reset, dan kun je weer alles overnieuw installeren en ben je het snelheidsverlies die door het gebruik is ontstaan terugkrijgen.
Trouwens: Om mij heen al vele nieuwere telefoon achtige ppc's mogen proberen (zoals t-mobile vario, varioII, maar vind de mda compact dan nog steeds de mooiste. Niet zo dik en dat toetsenbord is toch vaak te klein voor het echte werk!) Hoop wel op een waardige vervanger rond april 2007 wanneer ik mijn abbo mag verlengen en een nieuw toestel uit mag gaan zoeken!
Verder als waardige vervanger vind ik op het moment de MDA Compact III erg goed. Ik heb hem zelf ook. Het is gewoon de verbeterde versie van de Compact I. Beter scherm, betere camera, wifi en een ingebouwde gps ontvanger zijn enkele belangrijke verbeteringen.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb de behuizing van mijn vriendin ook vervangen, zij is erg tevreden. Zoek eens op marktplaats, soms staan ze te koop. Ik heb ze van samenkopen gehaald toen. Als er een ingebouwde GPS in zat was ik ook echt niet over gestapt. Ik was altijd erg tevreden over het toestel, echt geen ene klacht!

Vraag me overigens af waar die traagheid bij jou dan vandaan komt. Probeer eens een clean install, dat wil ook wel helpen. Veel sneller zijn die anderen niet hoor. De meeste zijn zelfs trager dan je S100.

Wat betreft defect beeldscherm, kijk eens of je het kabeltje wel goed er in hebt geklikt? Waarschijnlijk heb je die toen niet los gehaald, hij zit links heel goed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een link van hoe je de behuizing moet vervangen en waar je deze kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi!

Is het mogelijk om je mda compact zo te formateren zodat je qtek s100/110 firmware kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, maar dat moet je zelf maar opzoeken... Is genoeg over te vinden hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 23:01
Hoeveel is een qtek s100 nu nog waard? zo ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Mhmm, bij mij doet de speakerphone het ineens niet meer. Ik heb de koptelefoon erin gehad, dus wellicht het bekende probleem. Maar snap alleen niet waarom ik het nog wel hoor als iemand mij belt en tegen mij praat, want dan zou ie toch ook moeten zeggen dat de koptelefoon er nog in zit. Alles wat via speaker moet (muziek, TomTom) hoor ik niet meer. Iemand een idee? Heb al vele malen geprobeerd om de koptelefoon erin en eruit te doen, maar daar krijg ik het niet mee opgelost.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Xanion schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:22:
Mhmm, bij mij doet de speakerphone het ineens niet meer. Ik heb de koptelefoon erin gehad, dus wellicht het bekende probleem. Maar snap alleen niet waarom ik het nog wel hoor als iemand mij belt en tegen mij praat, want dan zou ie toch ook moeten zeggen dat de koptelefoon er nog in zit. Alles wat via speaker moet (muziek, TomTom) hoor ik niet meer. Iemand een idee? Heb al vele malen geprobeerd om de koptelefoon erin en eruit te doen, maar daar krijg ik het niet mee opgelost.
Dat heb ik in het verleden ook gehad, toen ik het toestel (Orange M500) pas had. Normaal gezien is het te verhelpen door inderdaad de koptelefoon connector er een paar keer in en uit te doen. Uiteindelijk heb ik een nieuw toestel gehaald (garantie, de eerste van de uiteindelijk vijf, er was steeds wel wat mis met die dingen). Mijn huidige M500 heb ik trouwens nu zo'n twee jaar, dus het KAN wel :)

Je kunt nog proberen de koptelefoon connector erin te doen en met iets heen en weer bewegen er weer uit te halen, probeer gewoon wat verschillende 'bewegingen' of zo (tja, hoe leg je dat uit?). Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-01-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:34:
[...]

Dat heb ik in het verleden ook gehad, toen ik het toestel (Orange M500) pas had. Normaal gezien is het te verhelpen door inderdaad de koptelefoon connector er een paar keer in en uit te doen. Uiteindelijk heb ik een nieuw toestel gehaald (garantie, de eerste van de uiteindelijk vijf, er was steeds wel wat mis met die dingen). Mijn huidige M500 heb ik trouwens nu zo'n twee jaar, dus het KAN wel :)

Je kunt nog proberen de koptelefoon connector erin te doen en met iets heen en weer bewegen er weer uit te halen, probeer gewoon wat verschillende 'bewegingen' of zo (tja, hoe leg je dat uit?). Succes!
Ik krijg het niet gefixt :( Hoe lang heb je garantie op zo'n ding? Heb 'm in april 2005 gehaald in de Orange shop, hadden we toen al de europese richtgeving dat er 2 jaar garantie op moet zitten?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:50:
[...]

Ik krijg het niet gefixt :( Hoe lang heb je garantie op zo'n ding? Heb 'm in april 2005 gehaald in de Orange shop, hadden we toen al de europese richtgeving dat er 2 jaar garantie op moet zitten?
MOET? Nog veel zaken geven gewoon 1 jaar (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
uhh.. wie heeft zijn standaard cover niet meer nodig? Ik wil weer terug naar origineel, die had ik weggedaan door schadigingen =|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook bezitter van deze PocketPC, maar wat ik me afvraag is hoe ik mijn DVD's naar een meer gangbaar formaat kan omzetten. Zodat ik op me PocketPC ookfilms kane kijken,. Kan iemand een leuke tool, of leuke software geven waarmee dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 07:54:
Ik ben sinds kort ook bezitter van deze PocketPC, maar wat ik me afvraag is hoe ik mijn DVD's naar een meer gangbaar formaat kan omzetten. Zodat ik op me PocketPC ookfilms kane kijken,. Kan iemand een leuke tool, of leuke software geven waarmee dit kan ?
Deze is goed en snel: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobiledvd/?en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 07:54:
http://divx.ppccool.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E voor DivX hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:03
heeft iemand Wroms aan de praat gekregen op dit toestel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
lvnielen schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:47:
heeft iemand Wroms aan de praat gekregen op dit toestel??
nee, ik niet, zou dat ook weleens willen weten... en ook het spelen van roms.. lijkt dit toestel wat te traag, maar hoe is het toch wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Sorry dat ik deze topic weer es een kick geef.. en ik vees dat in de afgelopen 13 delen vast de vraag al eens gesteld is. Maar 13 delen door spitten... :S Dus: Mijn mda wil niet goed meer connected met active sync. Als ik het usb stekkerte een beetje heen en weer haal wil hij wel tijdelijk weer even connected, maar hij disconnect even snel weer. Ik krijg dan netjes te zien dat hij aan het connected is, en dan disconnect hij weer even snel. Ook nadat ik de associatie verwijderd heb, blijft hij hetzelfde probleem geven. Hij laadt wel netjes op aan de usb poort.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Welke SD kaartjes werken in dit toestel? De Kingston 2GB werkt toch goed? (de normale versie)

Maar werkt de Transcend 2GB Secure Digital Card ook?
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=026026
Iemand hier ervaring mee? Ik mag het in de winkels in de buurt namelijk nergens uitproberen. Voordeel van deze t.o.v. de Kingston is dat hij sneller is. (Dat maakt in de pda zelf overigens niet uit, dat weet ik. Maar het is wel handig als ik hem in de computer stop, dat het dan wat sneller gaat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb zelf een Kingston 2GB Elite Pro, snel genoeg en werkt prima (Orange SPV M500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Om Worms aan de praat te krijgen moet je de inhoud van de twee directories in 1 stoppen. Ik heb mijn telefoon niet bij me anders had ik het even opgezocht. Als je Worms installeert heb je 2 dirs. wwp.exe moet je volgens mij verplaatsten naar die andere directory. Of 1 level hoger, zoiets was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

de link naar het bootlogo voor windows mobile uit de startpost is dood. Wil iemand die deze files nog heeft deze posten ?

-edit-

heb zelf een alternatief adres gevonden: ftp://ftp.xda-developers.com/Magician/Tools/Splash_Screens/

[ Voor 43% gewijzigd door Stephane op 23-01-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Weet iemand een goed adresje waar je de M500 kunt laten repareren tegen een fatsoenlijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Don3k schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:44:
uhh.. wie heeft zijn standaard cover niet meer nodig? Ik wil weer terug naar origineel, die had ik weggedaan door schadigingen =|
Ik heb de mijne nog wel, maar die ziet er eigenlijk ook niet meer uit. :X

M'n huidige zwarte is ook al weer flink aan het slijten maar het toestel werkt nog steeeds heerlijk! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Beekforel schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:53:
[...]

Ik heb de mijne nog wel, maar die ziet er eigenlijk ook niet meer uit. :X

M'n huidige zwarte is ook al weer flink aan het slijten maar het toestel werkt nog steeeds heerlijk! :9
Ik moet zeggen, die zwarte die ik had besteld is best wel waardeloos. Knoppen zijn nog steeds niet echt goed aan te drukken en die cover begint al wit op sommige plaatsen te worden =S Die originele grijze was veel beter. Dus ik raad niet echt aan om cover te vervangen. Verbaast me niks als die originele ook sterker is. Die liet ik vallen, zat wel een deuk in en was duidelijk een samenstelling van metalen. Maar met die zwarte cover... ik betwijfel het.. lijkt gewoon plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de laatst beschikbare ROM-versie is en waar kan ik die evt vinden?
(in de intro vind ik niks nieuws en alle pagina's doorlopen sinds eind 2005 kost wel erg veel tijd).

Ik heb op dit moment 1.13.0 van aug 2005. De laatste tijd hangt mijn MDA regelmatig en moet ik weer eens een reset doen (ook nog steeds met TT, was al zoonder 5.2 en is zo gebleven onder 6.02).

alvast bedankt

AK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:42:
Weet iemand wat de laatst beschikbare ROM-versie is en waar kan ik die evt vinden?
(in de intro vind ik niks nieuws en alle pagina's doorlopen sinds eind 2005 kost wel erg veel tijd).

Ik heb op dit moment 1.13.0 van aug 2005. De laatste tijd hangt mijn MDA regelmatig en moet ik weer eens een reset doen (ook nog steeds met TT, was al zoonder 5.2 en is zo gebleven onder 6.02).

alvast bedankt

AK
Als je een T-mobile MDA compact hebt kan je die vinden op http://www.t-mobile.nl/za...s/mda_compact_update.aspx

Bij deze update heb ik nog niet gezien dat tomtom vastloopt, met de vorige ROM heb ik daar helaas geen ervaring mee.

[ Voor 8% gewijzigd door ronaldlokers op 27-01-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Ik heb HTC gemaild over de SD kaartjes, en dit is wat ik terug kreeg:
Hello

We cannot confirm specific Brands as we are unable to recommend other manufacturers products.

I can confirm out devices don't support SD cards over 2GB as they don't comply to the standard SD hardware specification

I can confirm that the device is fully compatible with all 2GB SD cards, as long as they use standard compression, i.e. not Ultra or HC.

Yours sincerely
HTC Europe Support
callservice@htceurope.com
http://www.htc.com
Ik wil een andere firmware op me telefoon zetten, die ik nu heb zit een fout in ofzo.. Misschien gebeurd tijdens het downloaden ervan? Nu wil ik weten wat de ervaringen zijn tussen deze vier updates:
NL_11300_131_11200.exe
MA_TMNL_11300_132_11200_Ship.exe
WWE_11300_550_11200.exe
GER_11301_129_11200.exe

de 11300/11301 staat toch voor de ROM versie?
WWE is World Wide English? :*) of waar staat het voor 8)7
NL voor Nederlands en GER voor Duits
MA_TMNL T-Mobile Nederland (MA staat voor?)

de 11200 voor de radio rom neem ik aan? Was er niet ook al een 11300 radio beschikbaar ergens? En hoe kun je de radio rom eigenlijk updaten? Ik had deze een tijdje geleden gedownload maar dat was geen .exe of .cab

en waar staat de 131/132/550/129 voor? Heeft dat iets met landen of regio's te maken? Of versies van de software? Of iets anders? :)

Edit:
de volgende Radio ROM's zijn ook beschikbaar:
MagicianRadio_1.12.10.zip
( deze zip-file bestaat uit 8 losse bestanden )
MagicianRadio_1.13.00.zip
( hier zit alleen dit bestand in: radio1.13.0.sd.nb1 )
MagicianRadio_1.13.00_maupgrade.zip
( deze zip-file bestaat uit 6 losse bestanden )

[ Voor 11% gewijzigd door Awkwarding op 29-01-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:27
Ik heb sinds vandaag grote problemen met mijn qtek s100
Het touchscreen wil niet meer :(

Zomaar opeens, vanmiddag heb ik er nog lekker op gewerkt, en nu om 23.00 krijg ik een smsje en toen kon ik mijn pincode niet meer intoetsen.

--> Ik heb even snel geback-upt (via active sync smsjes nog kunnen redden) en daarna een hard reset (uiteraard eerst een aantal soft resets gedaan) maar dit mocht niet baten. De telefoon is ongeveer anderhalf jaar oud, is er dan nog sprake van garantie?

Of hebben jullie een andere tip?
Voor zolang ga ik morgen maar een vervangende telefoon halen denk ik

Edit
het bleek dus aan de screenprotector te liggen?
Zodra ik deze verwijdert had deed ie het weer 8)7
Gelukkig dus paniek om niets, helaas wel een hard reset gedaan, dus alles weer kwijt :(

[ Voor 14% gewijzigd door Pittie op 31-01-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Awkwarding schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:16:
Ik heb HTC gemaild over de SD kaartjes, en dit is wat ik terug kreeg:

[...]

Ik wil een andere firmware op me telefoon zetten, die ik nu heb zit een fout in ofzo.. Misschien gebeurd tijdens het downloaden ervan? Nu wil ik weten wat de ervaringen zijn tussen deze vier updates:
NL_11300_131_11200.exe
MA_TMNL_11300_132_11200_Ship.exe
WWE_11300_550_11200.exe
GER_11301_129_11200.exe

de 11300/11301 staat toch voor de ROM versie?
WWE is World Wide English? :*) of waar staat het voor 8)7
NL voor Nederlands en GER voor Duits
MA_TMNL T-Mobile Nederland (MA staat voor?)

de 11200 voor de radio rom neem ik aan? Was er niet ook al een 11300 radio beschikbaar ergens? En hoe kun je de radio rom eigenlijk updaten? Ik had deze een tijdje geleden gedownload maar dat was geen .exe of .cab

en waar staat de 131/132/550/129 voor? Heeft dat iets met landen of regio's te maken? Of versies van de software? Of iets anders? :)

Edit:
de volgende Radio ROM's zijn ook beschikbaar:
MagicianRadio_1.12.10.zip
( deze zip-file bestaat uit 8 losse bestanden )
MagicianRadio_1.13.00.zip
( hier zit alleen dit bestand in: radio1.13.0.sd.nb1 )
MagicianRadio_1.13.00_maupgrade.zip
( deze zip-file bestaat uit 6 losse bestanden )
Radio ROM's?? Wat is dat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

radio is voor het bellen toch

Weet iemand hoe je de BigStorage_ROMs/mksBigStorager van xda-developers.com moet installeren?
Ik heb beide van de ftp van xda-developers afgehaald. (BigStorage_ROMs & mksBigStorager) maar snap nog niet echt hoe ik het moet gebruiken :)

Morge ga ik een van de 4 roms uitproberen, ik denk de WWE_11300_550_11200.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over een auto -usb port- lader. Ik heb momenteel een lader gekocht die 5v/500Ma levert, zal dit genoeg zijn voor de MDA compact? Ik heb gezocht op het net maar ik kon geen gebruikerservaringen vinden. Wat ik dus wil weten is of het genoeg is om het batterijniveau op peil te houden (of meer) terwijl ik bijvoorbeeld tom tom draai?

Natuurlijk zou ik het kunnen proberen, maar het zit nog in de verpakking en mocht deze niet goed zijn wil ik hem gewoon terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
ik heb momenteel een klein laad probleempje met de Qtek-S100.
even de versie en inhoud van mijn Qtek:
ROM 1.01.00 WWE
Date 10/21/04
Radio 1.00.10
Protocol 1337.36
ExtRom 1.01.124
Ik weet dat sommige zukken zeggen, je moet updaten, maar hij werkt voor de rest nog prefect.

Mijn pobleem.
Als ik hem aansluit aan de PC zonder Active Sync laad de batterij bij, dus goed.
Dat deed hij ook via de Auto-aansteker, tot ongeveer 2 weken geleden.
De kabel die ik daarvoor gebruik wilde ik gewoon vernieuwen, kon kabelbreuk zijn. Maar in de winkel de kabel getest en daar bleek hij goed te zijn.
Dus heb ik toch nog een nieuwe sigaretten aansteker kabel gekocht, voor de zekerheid, maar helaas ook niet opladen in de auto.

Wel heb ik een tweetal weken geleden een andere Tom Tom er op gezet. Maar dat heb ik door middel van een komplete reset weer verwijderd, maar nog laad hij niet bij via de Auto.
Heeft een van jullie een idee waar ik eens naar kan kijken, ja een andere auto kan een optie zijn, maar die zijn meestal duurder dan een kabeltje. 8)7

Maar voor de rest ben ik zeer tevreden over deze Qtek die ik momenteel al bijna 2 jaar heb, via t-mobile. :P

Groetjes Bert _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevoeging aan vorig bericht van mij.
Vanmorgen via Active Sync 4.2 een aantal mails en agenda gesynchroniseerd, daarna gewoor tewijl Active Sync nog atief was van de kabel gehaald.
Naar de auto gegaan en aan de snoer van de autolader aan gesloten en verhipt hij lade weer bij.
Toen ik in de middag van de klant kwam en hoopte op hetzelfde wonder, lade hij niet meer bij.

:Lijkt dat er ergens in de Registry iets gezet wordt.

Heel vreemd,

Groetjes Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:13:
Toevoeging aan vorig bericht van mij.
Vanmorgen via Active Sync 4.2 een aantal mails en agenda gesynchroniseerd, daarna gewoor tewijl Active Sync nog atief was van de kabel gehaald.
Naar de auto gegaan en aan de snoer van de autolader aan gesloten en verhipt hij lade weer bij.
Toen ik in de middag van de klant kwam en hoopte op hetzelfde wonder, lade hij niet meer bij.

:Lijkt dat er ergens in de Registry iets gezet wordt.

Heel vreemd,

Groetjes Bert
Los contact mini usb aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awkwarding schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:06:
radio is voor het bellen toch

Weet iemand hoe je de BigStorage_ROMs/mksBigStorager van xda-developers.com moet installeren?
Ik heb beide van de ftp van xda-developers afgehaald. (BigStorage_ROMs & mksBigStorager) maar snap nog niet echt hoe ik het moet gebruiken :)

Morge ga ik een van de 4 roms uitproberen, ik denk de WWE_11300_550_11200.exe
De enige echte ROM met BIG Storage. kANT EN KLAAR.

Rom 1.13.00 WWE, Radio 1.12.00
Protocol 1337.42, Ext-rom 1.13.131
BIG Storage,

ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com/Uploads/Magician/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:47:
[...]

De enige echte ROM met BIG Storage. kANT EN KLAAR.

Rom 1.13.00 WWE, Radio 1.12.00
Protocol 1337.42, Ext-rom 1.13.131
BIG Storage,

ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com/Uploads/Magician/
in de WWE_1.13.00.zip zit deze file: nk.nbf
en in deze WWE_T-Mobile_1.13.zip zit de file BS113.nb1

hoe moet ik een van deze twee dan installeren?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mede S100 eigenaren,

Ik heb gisteren per ongeluk het schermpje van mijn toestel gecrushed met mijn elleboog, er zitten nu een aantal barsten in waardoor het touchscreen niet goed meer functioneert... Ik baal als een stekker. Weet iemand of dit ook te repareren is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
bij orange is ie weer in de aanbieding. Ik denk dat ze er nog wat op zolder gevonden hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awkwarding schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:00:
[...]

in de WWE_1.13.00.zip zit deze file: nk.nbf
en in deze WWE_T-Mobile_1.13.zip zit de file BS113.nb1

hoe moet ik een van deze twee dan installeren?:)
Bij het bestand op die link die ik gaf zit een beschrijving. Of mail even "oltp" op dat forum. Die heeft het zaakje samengesteld.Ik had hem zelf nog.Vermeldenswaard is dat ik een IMATEJAM heb (QTEK S110)

"Upgrade manual to BIG Storage

1.Right click on the ZIP-file and extract to a named folder (using Winzip or something similiar)
2.You should end up with 10 individual files; ms.nb1, radio.nb1, nk.nb1 ruu.conf, ruu.dll, enterbl, getdevicedata and maupgradeut, the maupgradeut is the file that normally runs the upgrade, you’re going to use MaUpgradeUt_noID.exe
3.In ActiveSync, click on file and connection settings and untick the USB connection.
4.Connect the phone to the USB, and run the MaUpgradeUt_noID.exe
5.The upgrade wizard wil start, go through a few checks then probably come up with the coutry Id error (error 120).
6.Run the MaUpgradeUt_noID.exe file again and this time it should allow you to run the wizard.
7.The process should then go through 3 stages which should last about 15 - 20 minutes.
8.When finished you should get the upgrade successful notification and a prompt to reset the device
9.In ActiveSync, click on file and connection settings and tick the USB connection.
10.Enjoy your new ROM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Qtek S100 al ruim 1 jaar, nog nooit echt problemen mee gehad tot vandaag.

Als ik op de powerbutton druk lijkt hij vast te lopen.
Als de backlight uit is gegaan na 30sec loopt hij ook vast.

Ik heb hem gereset en hard gereset maar dit heeft het probleem niet opgelost.

Weet iemand misschien of die power button functie ook onder een andere knop gezet kan worden?

De enige manier om er nu mee te werken is altijd het scherm(backlight) aan te laten staan en de power button niet aan te raken.

Edit:

Nvm. nader onderzoek heeft uitgewezen dat het met de SD kaart te maken.
Nadat ik deze er opnieuw had ingedaan werkt hij weer prima.
Dus :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 13:37 ]

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:31:
...........
Weet iemand misschien of die power button functie ook onder een andere knop gezet kan worden?

De enige manier om er nu mee te werken is altijd het scherm(backlight) aan te laten staan en de power button niet aan te raken.

Edit:

Dus :*)
Hmm ben dus niet enige met SD problemen ik gebruik meerdere kaarten van 1gb in me tel (tomtom films mp3 etc) Soms loopt ie bij mij ook vast of gaat gewoon uit als ik van kaart wissel :(

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:31:
Als ik op de powerbutton druk lijkt hij vast te lopen.
Als de backlight uit is gegaan na 30sec loopt hij ook vast.
Bizar, ik had sinds gisteren precies hetzelfde probleem.
En ja, dit was dus de oplossing. Wilde al mijn oude telefoon van stal halen.

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Mijn batterij klep is een tijdje terug kapot gegaan nu vroeg ik me af of deze ergens los te koop/bestellen zijn? Anders zit er maar 1 ding op om zon grote capaciteit batterij te halen waarbij een nieuw klepje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-06 15:10

corny

And his yellow flame

Bij Expansys hebben ze wel losse covers, wel behoorlijk duur (26,95 + 9,95 verzending).
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=121151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister is mijn NET MD minidisc speler na 5 jaar trouwe dienst er mee opgehouden.
Nu wil ik mijn Qtek S100 gebruiken om mp3 bestanden af te spelen.
Ik gebruik hier momenteel TCPMP versie 0.70
Werkt opzich wel goed, alleen als er een toets wordt ingedrukt op de telefoon of het scherm wordt aangeraakt wordt het geluid onder broken.
Ideaal voor mij zou zijn dat als ik op de power button druk en het scherm ed uit gaan de muziek gewoon door blijft gaan

Weet iemand ofdat het mogelijk is om de muziek als het het ware op de achtergrond door te laten spelen terwijl de telefoon soort van uit staat?

Ik heb zelf in de instellingen van de TCPMP speler rond gekeken daar stond wel iets van "Speel muziek af op de achtergrond" maar dat maakt verder niets uit.

Edit:
Potverdikke de oplossing staat volgens mij gewoon in de TS http://www.pocketinfo.nl/artikel/3544
Excuseer. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:42:
Gister is mijn NET MD minidisc speler na 5 jaar trouwe dienst er mee opgehouden.
Nu wil ik mijn Qtek S100 gebruiken om mp3 bestanden af te spelen.
Ik gebruik hier momenteel TCPMP versie 0.70
Werkt opzich wel goed, alleen als er een toets wordt ingedrukt op de telefoon of het scherm wordt aangeraakt wordt het geluid onder broken.
Ideaal voor mij zou zijn dat als ik op de power button druk en het scherm ed uit gaan de muziek gewoon door blijft gaan

Weet iemand ofdat het mogelijk is om de muziek als het het ware op de achtergrond door te laten spelen terwijl de telefoon soort van uit staat?

Ik heb zelf in de instellingen van de TCPMP speler rond gekeken daar stond wel iets van "Speel muziek af op de achtergrond" maar dat maakt verder niets uit.

Edit:
Potverdikke de oplossing staat volgens mij gewoon in de TS http://www.pocketinfo.nl/artikel/3544
Excuseer. 8)7
Wat ook heel handig is is pocket music.

PS. Ik heb hier nog een MD speler van sony liggen met Long play mag je ook voor leuk prijsje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen 2 dagen een probleempje met mn s100.
De telefoon gaat zomaar spontaan uit. Als de tel in mn broekzak zit en ik wil gaan bellen. Druk ik dus op het powerknopje! Normaal krijg je dan het Windows Pocket Pc Desktop. Maar bij de mijne gaat ie weer opstarten. Ik krijg dus het Qtek logo te zien.
Kent iemand dit probleem en weet mischien de oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

0Burner0 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:07:
PS. Ik heb hier nog een MD speler van sony liggen met Long play mag je ook voor leuk prijsje hebben.
Haha ik heb er ook nog eentje, met 50 MiniDiscjes (waar eventueel muziek opstaat) voor 50,- :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:40:
Ik heb de afgelopen 2 dagen een probleempje met mn s100.
De telefoon gaat zomaar spontaan uit. Als de tel in mn broekzak zit en ik wil gaan bellen. Druk ik dus op het powerknopje! Normaal krijg je dan het Windows Pocket Pc Desktop. Maar bij de mijne gaat ie weer opstarten. Ik krijg dus het Qtek logo te zien.
Kent iemand dit probleem en weet mischien de oplossing hiervoor?
Heb je SPB Pocket Plus? Dat wilde bij mij na een tijd wel eens lastig gaan doen. Op een gegeven moment rebootte hij zelfs steeds als pocket plus werd geladen. Was overigens een kwestie van Pocket Plus deinstalleren en weer herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dit heb ik er niet op zitten. Ik heb een hard reset gedaan en het leek dat het hielp, maar na een paar uur deed ie weer het zelfde!

Verwijderd

Ik kom er nog steeds niet uit met mijn probleem dat mn telefoon automatisch uitgaat.
Ik zat mischien te denken om een ROM update te doen. Maar ik heb een Qtek S100 van O2. Ergens op internet heb ik gevonden dat mijn telefoon uit Engeland komt. Welke ROM update moet ik dan gebruiken. Want ik heb verschillende gebruikt maar dan krijg ik zo'n "country error".

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Ik heb nu de volgende versies op mijn telefoon:
ROM version: 1.13.00 WWE
ROM date: 08/18/05
Radio version: 1.13.00
Protocol version: 1337.43
ExtROM version:

Ik heb nu ook een BigStorage rom op me telefoon, dat houd in dat je Storage 20MB groter wordt. Niet je Main Memory of je Storage Card. Dit is even waar je op moet letten omdat sommige mensen zich daarin vergissen.
Door je BigStorage kun je de meeste programma's en spellen installeren op de Storage ruimte i.p.v. de main memory. Hierdoor kun je meer geheugen gebruiken om programma's te draaien. Bijvoorbeeld Spb Pocket Plus kun je ook op je Storage installeren. Worms wil bij mij nog niet werken via de Storage ruimte. Als dit bij iemand van jullie wel wil lukken, wil je dit dan ff melden.. dan kan ik het ook weer proberen :) ik heb nu Worms op main memory, maar die neemt nog best veel ruimte in beslag.

Ik heb de Tutorial van toomuchdogfur op Xda-Developers.com gebruikt
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/image.php?u=327104&dateline=1159583507
Als je geen lid bent van xda-dev. kun je de Turorial ook hier downloaden:
http://rapidshare.com/fil...rage-magician_upgrade.pdf
Je kunt alle bestanden die in de PDF staan gewoon downloaden via de PDF op één bestand na. De ntrw.exe moet je hier downloaden
In de Tutorial staat ook dat je het beste een 128MB geheugenkaartje kunt gebruiken, als je dit hebt zou ik dit ook zeker doen. Mijn 256MB geheugenkaart kwam het dichtste in de buurt van de 128MB (de rest was groter dan 256MB of kleiner dan 128MB) Want als je een grotere geheugenkaart gebruikt ben je langer bezig omdat hij een complete backup maakt van de SD/MMC kaart (dus heb je 1GB sd kaart, dan backupt hij 1GB, en dat gaat niet bepaald snel. Let wel op, minimaal 128MB!)

Hier is de link naar de originele thread op xda-dev: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=273911

De PDF spreekt voor zich, je zou hier zonder problemen makkelijk doorheen moeten kunnen komen. Mocht je geheugenkaartje niet goed werken in de buurt van stap 2c7 dan ligt dit waarschijnlijk aan je kaartje. Ik had dit ook en toen ik uiteindelijk van geheugenkaartje wisselde werkte het wel

edit: owja, dit was ik nog vergeten te zeggen. De BigStorage houd eigenlijk in dat de extended roms worden verwijderd van je telefoon en dat de ruimte die daarbij vrijkomt bij je Storage wordt opgeteld. Maar dat maakt niets uit, je kunt de Extended Roms nog altijd gewoon installeren. Je zet ze dan gewoon ergens in een map op de pda en dan kun je ze alsnog installeren. Maar dit staat ook allemaal in de PDF

[ Voor 7% gewijzigd door Awkwarding op 22-02-2007 13:12 ]

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Weet iemand hoe je een image moet maken van de huidige 'harde schijf' van je MDA? Want ik heb hem al zoooo vaak moeten resetten, zo graag een image willen maken van alle data en die er dan opladen...?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Verwijderd

Woei, vandaag de laatste? T-mobile MDA Compact gehaald bij de BCC, €175,-
256 mb geheugenkaartje zat er niet meer bij dus heb ik voor €6 een 1gig meegekregen :D
Vind het wel wennen met een stylus maar het toestel vind ik een stuk fijner al dan m'n Motorola MPX 200 & 220 (snelheid en groter scherm roeleert :9 )
Ben blij verrast dat ik tot nu toe geen divx'jes meer hoef te recompressen, tcmp draait perfect.
Wat rest.. deze en de vorige draadjes maar eens doornemen :X 8)7

Verwijderd

Awkwarding schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:09:
Ik heb nu de volgende versies op mijn telefoon:
ROM version: 1.13.00 WWE
ROM date: 08/18/05
Radio version: 1.13.00
Protocol version: 1337.43
ExtROM version:

Ik heb nu ook een BigStorage rom op me telefoon, dat houd in dat je Storage 20MB groter wordt. Niet je Main Memory of je Storage Card. Dit is even waar je op moet letten omdat sommige mensen zich daarin vergissen.
Door je BigStorage kun je de meeste programma's en spellen installeren op de Storage ruimte i.p.v. de main memory. Hierdoor kun je meer geheugen gebruiken om programma's te draaien. Bijvoorbeeld Spb Pocket Plus kun je ook op je Storage installeren. Worms wil bij mij nog niet werken via de Storage ruimte. Als dit bij iemand van jullie wel wil lukken, wil je dit dan ff melden.. dan kan ik het ook weer proberen :) ik heb nu Worms op main memory, maar die neemt nog best veel ruimte in beslag.

Ik heb de Tutorial van toomuchdogfur op Xda-Developers.com gebruikt
[afbeelding]
Als je geen lid bent van xda-dev. kun je de Turorial ook hier downloaden:
http://rapidshare.com/fil...rage-magician_upgrade.pdf
Je kunt alle bestanden die in de PDF staan gewoon downloaden via de PDF op één bestand na. De ntrw.exe moet je hier downloaden
In de Tutorial staat ook dat je het beste een 128MB geheugenkaartje kunt gebruiken, als je dit hebt zou ik dit ook zeker doen. Mijn 256MB geheugenkaart kwam het dichtste in de buurt van de 128MB (de rest was groter dan 256MB of kleiner dan 128MB) Want als je een grotere geheugenkaart gebruikt ben je langer bezig omdat hij een complete backup maakt van de SD/MMC kaart (dus heb je 1GB sd kaart, dan backupt hij 1GB, en dat gaat niet bepaald snel. Let wel op, minimaal 128MB!)

Hier is de link naar de originele thread op xda-dev: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=273911

De PDF spreekt voor zich, je zou hier zonder problemen makkelijk doorheen moeten kunnen komen. Mocht je geheugenkaartje niet goed werken in de buurt van stap 2c7 dan ligt dit waarschijnlijk aan je kaartje. Ik had dit ook en toen ik uiteindelijk van geheugenkaartje wisselde werkte het wel

edit: owja, dit was ik nog vergeten te zeggen. De BigStorage houd eigenlijk in dat de extended roms worden verwijderd van je telefoon en dat de ruimte die daarbij vrijkomt bij je Storage wordt opgeteld. Maar dat maakt niets uit, je kunt de Extended Roms nog altijd gewoon installeren. Je zet ze dan gewoon ergens in een map op de pda en dan kun je ze alsnog installeren. Maar dit staat ook allemaal in de PDF
Oke heel erg bedankt voor de reply, hopelijk kom ik hier wel verder mee :D
Ik kan alleen dit bestand (NL_11300_131_11200.exe) niet downloaden van de ftp://ftp.xda-developers.com server. Heeft iemand anders een andere link die ik kan gebruiken?

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 18:05 ]

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Verwijderd

Bedankt dat je hem voor me wilde uploaden. Maar ik heb nu mn s100 geupdate maar nu doet mn Telfort sim kaartje het niet meer :S weet iemand daar een oplossing voor?

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ik heb ook telfort en bij mij werkt het nog prima..

Verwijderd

Effe melden dat de stap van het losmaken van het flexibele kabeltje van het scherm niet echt goed is uitgelegd volgens mij. Je moet namelijk het zwarte stukje van de connector omhoog in 90° klappen. Ik ben van die oude dingen gewend, en trok dan ook aan dat zwarte ding. Vroeger schoof dat nl naar voor waardoor je het flatcabletje eruit kon trekken.

Helaas pindakaas, linkske stukje afgebroken, en scherm is onleesbaar geworden.

Twee maand oude GSM in de vuilbak 8)7

Verwijderd

Awkwarding schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:07:
ik heb ook telfort en bij mij werkt het nog prima..
Er staat bij mij aan het begin "Invalid or missing SIM card"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:38:
[...]

Er staat bij mij aan het begin "Invalid or missing SIM card"
een keer de sim eruit en erin doen? de connectoren en je sim eventueel schoonmaken. Ik denk dat hij je sim-kaart niet kan lezen. Als hij simlock vrij is kun je het proberen met een andere simkaart. Als hij niet simlock vrij is en je hebt geen ander telfort kaartje dan zou je hem ff simlock vrij kunnen maken, maar daar mag ik hier verder denk ik niets over zeggen. Als je goed zoekt kom je vanzelf een progje tegen waarmee je hem simpel kunt unlocken. (En als hij ouder dan een jaar is kun je de simlock code aanvragen bij je provider, die moeten hem dan gratis geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn simkaart doet het gelukig weer in mn telefoon maar hij gaat nog steeds automatisch uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

hard reset gedaan?
Ook al geprobeerd om de SD-kaart er ff opnieuw in te stoppen (die wil soms ook voor vreemde problemen zorgen)
sinds wanneer doet hij dit? Heb je iets veranderd? Open gehad? Headset gebruikt? Andere accu erin? Andere cover? Ander SD kaartje? Rom update? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awkwarding schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:44:
hard reset gedaan?
Ook al geprobeerd om de SD-kaart er ff opnieuw in te stoppen (die wil soms ook voor vreemde problemen zorgen)
sinds wanneer doet hij dit? Heb je iets veranderd? Open gehad? Headset gebruikt? Andere accu erin? Andere cover? Ander SD kaartje? Rom update? etc.
Er zit geen SD kaart in. Ik heb hem altijd gebruikt als telefoon en mp3 speler. Verder heb ik er weinig aan gedaan. Ik heb al meerder keren een hard reset gedaan maar helpt niet. Verder heb ik er niks aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

Gek genoeg werken meerdere sim-kaarten behalve een UMTS sim van KPN. Ik heb zelf een dubbelgevouwen plakbandje tussen de sim en het klepje geplaatst zodat de sim er wat beter ingedrukt zou worden en het toestel werkt perfect !

Dit probleem bestond ook al jaren bij de Nokia 6311.

Voor alle duidelijkheid, met opgevouwen stukje plakband: mag ook papier zijn of zo, als het maar niet aan de buitenkant plakt want dat geeft rotzooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:34
Hmm, ik zag bij Orange een aanbieding voor deze pda-phone van 15 euro per maand. Precies het bedrag wat ik voor een mobiele tel wil uitgeven (ook al overweeg ik Orange World ook uit te proberen). Ik loop echter een beetje te dubben of ik het wel moet doen, aangezien deze telefoon niet echt nieuw meer is, en ik nogal wat problemen voorbij heb zien komen in dit topic. Daarnaast is ie wat groter dan normaal, en voor hetzelfde geld heb ik een D900 of een N70/N73. Hebben jullie nog tips? Het lijkt me op zich wel erg handig om zo'n dingetje te hebben, al die functies die de telefoon heeft; agenda, internet, email checken, age of empires 2 :P enz. Mijn abo loopt af begin mei, wat zeggen jullie? Wachten tot mei of nu deze M500 bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Niemand? Gewoon simpel vraagje of het jullie nog rendabel lijkt om een M500 aan te gaan schaffen op dit moment? De HTC Oxygen (http://www.optize.es/imgp...g300000/Big/img302048.jpg) ziet er ook wel aardig uit op zich. Iemand die advies heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WizZie- schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:18:
Niemand? Gewoon simpel vraagje of het jullie nog rendabel lijkt om een M500 aan te gaan schaffen op dit moment? De HTC Oxygen (http://www.optize.es/imgp...g300000/Big/img302048.jpg) ziet er ook wel aardig uit op zich. Iemand die advies heeft? :)
Ik heb recentelijk een nieuwe voor €175 gekocht (los toestel dus zonder abo) en ik ben er meer dan tevreden mee. Zat wel T-Mobile branding en simlock op maar daar kun je vanaf ;)
In feite heb je met een leuke sd kaart gewoon een zakcomputertje bij je die ook als telefoon fungeert..
Vereiste voor mij was dat ie ieder geval Tomtom moest draaien en dat doet ie (nav 6), voor de rest films en tv series kan ik ook prima kijken. Kwam laatst ook nog Tomb Raider PocketPC tegen en die werkt ook :D

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/9483/capturemb5.jpg
m'n macbook skin O+
Skinning kan uiteraard ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:47:
[...]

[afbeelding]
m'n macbook skin O+
Skinning kan uiteraard ook O-)
rlToday :+

@WizZie een M500 is toch heel iets anders dan die HTC Oxygen alleen al vanwege het feit dat de eerste een PocketPC Phone edition is en de tweede een smartphone. De M500 mag dan WM2003SE draaien t.o die Oxygen die WM5.0 draait, maar die laatste doet maar 200MHz t.o. 416MHz voor de M500!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:39:
[...]

... maar die laatste doet maar 200MHz t.o. 416MHz voor de M500!
Helaas gaat die vlieger niet helemaal op aangezien beide toestellen een andere processor gebruiken (de Magician een Intel Xscale op 416mhz en de Oxygen een Texas Instruments Omap op 200mhz. Maar die Omap is dan wel een dualcore processor.

Bovendien heeft die Oxygen een kleiner scherm met 176x220 pixels vs. 240x320 voor de Magician... maar liefst 38080 pixels meer B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
:) Heb een paar dagen geleden mijn M500 binnengekregen. Ben er best tevreden over tot nu toe! Ik heb alleen een probleem met Age of Empires... Dat spel gaat vastzitten na een x aantal minuten. Ook heb ik maar 18 mb aan 'Main Memory'... Kan dat niet wat meer worden? 60 MB in totaal lijkt zo vreselijk weinig, te meer omdat een aanzienlijk deel daarvan ook nog eens voor 'Storage' gebruikt wordt (ik heb zelf alles zoveel mogelijk op mijn Storage Card gezet) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WizZie- schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:08:
...Ook heb ik maar 18 mb aan 'Main Memory'... Kan dat niet wat meer worden? ...
Heb je de Big Storage hack al gedaan? (zie TS)
Ook kun je een aantal system files naar je storage card verhuizen (progje MemMaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Heeft iemand van jullie ervaring met het vervangen van een touchscreen voor de MDA Compact ? En weet iemand een goed adres voor zo'n schermpje? Ik heb inmiddels de MDA Vario, maar ik vind het toch wel leuk om mijn S100 te reincarneren!

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:57:
[...]

Helaas gaat die vlieger niet helemaal op aangezien beide toestellen een andere processor gebruiken (de Magician een Intel Xscale op 416mhz en de Oxygen een Texas Instruments Omap op 200mhz. Maar die Omap is dan wel een dualcore processor.
Gaat prima op wat die Omap is niet zo snel, zeker niet sneller dan die Intel in de Magician! Op de huidige 200MHz omap dozen kun je niet fatsoelijk skype draaien. Dat zegt al genog. Op de Magician wel (met wlan kaartje uiteraard)
Ik zet mijn S110 zo naast die Oxygen om hem dan zonder met m'n ogen te knipperen er voorbij racen :9 Ik heb ook nog een SP5met Omap850 en die is langzamer dan m'n S110!

Die Magician en de BlueAngel behoren nog steeds to de snelste devices!
Maar zoals ik al schreef. Een Magician (pda met belfunctie) is een heel andere device dan die Smartphone(gsm met pda functies)
Bovendien heeft die Oxygen een kleiner scherm met 176x220 pixels vs. 240x320 voor de Magician... maar liefst 38080 pixels meer B)
...........dus?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb per ongeluk een hardreset gedaan bij mij qtek s100.dat was al erg genoeg, maar sins deze hardreset maakt hij geen goede verbinding meer met het netwerk. ik kan nooit langer als 5seconden bellen met iemand en dan valt mijn verbinding weg.(als ik al netwerk verbinding krijg)
heeft iemand een idee hoe dit op te lossen.
voor deze hard reset had ik hier ook wel last van maar dat was als ik nog maar een accuspanning had van 20% of minder.

Help
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:40
Na enkele dagen googlen stel ik mijn vraag toch maar hier:

Ik heb sinds kort een Seat Leon met geintegreerde bluetooth carkit. Pairen van mijn S100 met de carkit gaat prima, middels jetware kan ik ook het telefoonboek syncen, tot zo ver gaat alles uitstekend.

Maar 1 ding is erg irritant: de s100 moet 'aan' staan om verbinding te houden met de carkit. Ik kan dus mijn telefoon niet in mijn broekzak laten zitten, omdat ik dan tijdens het rijden verschillende knoppen en het scherm per ongeluk indruk. Ik moet dus altijd de telefoon uit mijn broekzak halen....

Ik weet dat het niet wereldschokkend is, maar als iemand een goede oplossing weet, hou ik me van harte aanbevolen!

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn genoeg tools voor om je knoppen te blokkeren... Mortsaver bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:52:
Zijn genoeg tools voor om je knoppen te blokkeren... Mortsaver bijvoorbeeld...
MortSaver 8)7 Je bedoeld MortButton? :+ Ja nee oke je bedoeld het uitschakelen van die powerknop dieje per ongeluk kunt indrukken :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:40
Met Mortsaver kom ik wel een stuk in de buurt, maar nog niet helemaal. De bedoeling is eigenlijk dat de telefoon uit staat (dus met de powerknop uitgezet) en dan door bv de bluetoothconnectie met mijn carkit wordt aangezet (dit gebeurt nu al automatisch), maar dat een applicatie er dan voor zorgt dat het scherm uitblijft en de knoppen uitgezet worden (ivm het in broekzak verhaal).

Nadeel met Mortsaver is dat ik Mortsaver dus eigenlijk de hele dag moet aanzetten en de telefoon dus ook de hele dag aanstaat, dit kost weer meer batterijpower dan wanneer de telefoon helemaal uitstaat.

Iemand nog suggesties?

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hoi is het mogelijk op een Orange spv m500 te updaten naar windows moblie 2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

Beste S100'ers ;)

De onderstaande situatie wil ik graag creëren.
Ik wil een Windows XP desktop kunnen laten synchroniseren met een QTek S100. Dit moet gebeuren via een draadloze verbinding. De mailbox moet kunnen worden gesynchroniseerd, eventuele mappen en de internet verbinding moet kunnen worden gebruikt.

Via Google en de zoekfunctie kom ik niet geheel de oplossing tegen die ik zoek.

Kan ik de draadloze verbinding vanuit de pc gewoon realiseren met een Wireless netwerk kaartje? Of moet ik hier een accespoint voor aanschaffen?

Natuurlijk is het proberen het makkelijkste, maar ik wil graag e.e.a. uitzoeken voordat ik spullen aanschaf.

Iemand die mij kan helpen? Alvast hartelijk dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

littledreamer schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:42:
Beste S100'ers ;)

De onderstaande situatie wil ik graag creëren.
Ik wil een Windows XP desktop kunnen laten synchroniseren met een QTek S100. Dit moet gebeuren via een draadloze verbinding. De mailbox moet kunnen worden gesynchroniseerd, eventuele mappen en de internet verbinding moet kunnen worden gebruikt.

Via Google en de zoekfunctie kom ik niet geheel de oplossing tegen die ik zoek.

Kan ik de draadloze verbinding vanuit de pc gewoon realiseren met een Wireless netwerk kaartje? Of moet ik hier een accespoint voor aanschaffen?

Natuurlijk is het proberen het makkelijkste, maar ik wil graag e.e.a. uitzoeken voordat ik spullen aanschaf.

Iemand die mij kan helpen? Alvast hartelijk dank! :)
Synchroniseren: ActiveSync.
Synchroniseren + Draadloos: ActiveSync + Bluetoothdongle voor je pc.

Er zit geen Wifi in de Magician, dus een wireless netwerk kaartje heeft geen zin om aan te schaffen. Er zijn wel speciale wifi-kaartjes voor in je Magician, de zgn. SDIO kaartjes, maar die zijn best duur en voor zover ik weet niet te gebruiken in combinatie met ActiveSync. Een bluetoothdongle in je pc prikken en daarmee draadloos connecten is de beste optie.

Hoe dat verder werkt, kun je via de search in dit en de voorgaande topics vinden.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

Jentae schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:31:
[...]

Synchroniseren: ActiveSync.
Synchroniseren + Draadloos: ActiveSync + Bluetoothdongle voor je pc.

Er zit geen Wifi in de Magician, dus een wireless netwerk kaartje heeft geen zin om aan te schaffen. Er zijn wel speciale wifi-kaartjes voor in je Magician, de zgn. SDIO kaartjes, maar die zijn best duur en voor zover ik weet niet te gebruiken in combinatie met ActiveSync. Een bluetoothdongle in je pc prikken en daarmee draadloos connecten is de beste optie.

Hoe dat verder werkt, kun je via de search in dit en de voorgaande topics vinden.
Oké, geweldig bedankt!
Een helder en duidelijk antwoord waar ik mee aan de gang kan! :)
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste