400m overbruggen met Cat5/6/7

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.920 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Dus het gaat eerst een heel topic over het feit dat je geen wifi wilt omdat het niet meer werkt als het sneeuwt, en dan blijkt ineens dat je er tijdens de wintermaanden niet bent?!

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:52
offtopic:
Lijkt me een super projectje, dat uitrichten van die dingen. Ik heb in Spanje wel eens een wirelessverbinding gemaakt (providers bieden daar ADSL over wifi aan) en daar hing gewoon een klein plat-paneltje aan de buitenmuur gericht op een centrale mast, zonder line of sight zelfs, dus mikken waar ie ongeveer staat en dan met een multimeter uitrichten. Had ik de waarde verkeerd begrepen, ik moest 1,8mV hebben oid en ik net zo lang mikken tot ik dik 2 had, ik moest toch 2,8 hebben? LoL Makkelijkste antennes uitrichten is (als je line of sight heb) in het verlengde van de antenne (of haaks op de flatpanel) een latje en dan richten op de andere antenne en andersom. Dan steeds een paar cm richten tot je signaal heb waar je pc van achterover slaat :)

Zolang je antennes niet ingesneeuwd zijn, moet je niet al teveel last hebben van weersinvloeden. misschien dat je eens terugvalt naar 5 of 3 Mbit, maar signaal heb je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cabrioot
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-01-2024
Dat sneeuw op je antenne blijft liggen maakt niet veel uit, en voorkomen dat je antenne insneeuwt is ook geen probleem lijkt me ... 400 meter is een eitje , indien goed geinstalleerd maakt een sneeuwstorm nog niet uit. Anyhoe, ik val in herhaling, indien vrij zicht hoef je niet eens dure antenne's etc te kopen, 2x een WAP54g voor het raam en je hebt al minimaal een 500 kb/s verbinding, ik heb wel eens een wap54g op een verlaten plek neer gezet met een simpele antenne ( zelf gesoldeerd voor 5 euro ), ben toen gaan lopen met mijn laptopje, met daaraan een zelfde antenne ... na 2 kilometer had ik nog steeds top bereik en ben ik maar opgehouden met lopen ...
Ik heb zo'n 10 verbindingen lopen tussen de 250 en 1000 meter, allemaal met wap54g dingetjes, en simpele antenne's, en dit draait al meerdere jaren stabiel, ondanks regen , sneeuw, ijs, en hete zomers ... gewoon kopen die zooi ... dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mcandor schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:40:
zelf had ik deze set gemaakt, goed idee?

2x Senao Wireless Bridge/AP 110Mw € 125,- p.s.
2x Canopii Parabolische Richtantenne 2,4Ghz/24dBi €76,- p.s.
2x N(M)+(1.5M)HDF400(LOWLOSS))+TNC(M)RP kabel, €20,- p.s.

totaal incl. BTW: € 528,07
of 2x sdsl modem

http://www.routershop.nl/...5s-1-poort-modem-sdsl.htm
199 *2 = 400

Als je nu voor 100 euro cat5 400 meter kabel kan vinden ben je goedkoper. (voor het prijsverschil zou ik draadloos gaan)

Eerder had iemand al 5 sdslmodems voor 165 euro op ebay hier gelinkt. Dus je kun wellicht nog veel goedkoper. (?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cabrioot
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-01-2024
Kan nog goedkoper, heb laatst een aantal nieuwe WAP11 zendertjes gekocht voor 17 euro p/s, soldeer daar een simpel bi-quad antennedingetje aan en je overbrugt el cheapo een grote afstand met ca 600 kb/s ! . ben je voor onder de 60 euro klaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:21
Bij pagershop.nl :
- 2x Accespoint NL-3054CB3+Dlx 54G. € 198,00
- 2x SD 19 Antenne. (17 dbi gain) € 98,00
- 12x Coax HFD400/H2000 € 36,00

Totaal: € 332,00 + nog een paar euro voor connectors die zij er gratis voor jou aan kunnen monteren.
Bij de antennes zitten standaard vulcaniserende tape en beugels om ze aan een paal te bevestigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Lex_brugman op 23-05-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:10
400 meter glasvezel kost ongeveer e300 gok ik, waarschijnlijk zelfs goedkoper.
Voor e50/stuk heb je 2e hands gigabit netwerkkaarten.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nog geld wilt besparen kan je zelfs nog je richt antenes zelf maken uit conserven blikjes ... perfecte resultaten haal je daarmee.
En als je toch kabel wil leggen kan je ook een nulmodem systeem in elkaar beunen met rs485 is gespect tot 1200 meter
Dit heeft een maximale bandbreedte van 32 mbit... loopt wel wat terug op grotere afstanden ... maar voor internet moet dit geen probleem zijn..
Je kan gewoon op een printje paar van die maxim chips erop beunen en aan beide pc's hangen
dat is goedkoop... maar dan moet je alsnog de DURE kabel kopen :D
Pagina: 1 2 Laatste