Hey allemaal,
Ik bedacht me net: tweakers heeft een grote collectie over veel vlakken die allemaal een beetje raken met technologie(dit mbt fotografie, adjes, enz), vroeg ik mij af of er behoefte is aan het (semi-) professionele audiosoftware. Ik heb zelf namelijk altijd een beetje een vooroordeel over verschillende programmatuur op verschillende vlakken van audio.
Een paar voorbeelden:
Greetz
Ik bedacht me net: tweakers heeft een grote collectie over veel vlakken die allemaal een beetje raken met technologie(dit mbt fotografie, adjes, enz), vroeg ik mij af of er behoefte is aan het (semi-) professionele audiosoftware. Ik heb zelf namelijk altijd een beetje een vooroordeel over verschillende programmatuur op verschillende vlakken van audio.
Een paar voorbeelden:
- Protools (Digidesign):
Verschil van protools met heel veel andere software is dat je hier eerste voor moet betalen voordat je het eigenlijk kán proberen (en protools free kan je eigenlijk wel buiten beschouwing laten, want het geeft geen reële 'insight' van protools of wat het kan.
Verder heeft protools voor de mensen die het überhaupt aan kunnen schaffen een beperking van het aantal kanalen wat mogelijk is. Voor de een zijn 16 kanalen genoeg, voor de ander nog geen eens een start van het aantal channels.
Ook is protools niet/nauwelijks compatible met de andere audio software die er rondzwerft. - Nuendo/Cubase(Steinberg):
Ik snap eigenlijk niet wat de audio-industrie bezielt als je bovenstaand leest om protools als standaard voor de professionele audiowereld is. Nuendo/Cubase houdt zich meer aan de algemene afspraken en is meer compatibel dan allerlei andere producten. - Logic(Emagic):
Logic is eigenlijk het buitenbeentje van deze club, net zoals cakewalk SONAR. Het grote verschil is dat hij niet platform onafhankelijk is (zijn ze allemaal niet, cross-platform past beter denk ik). Emagic heeft uiteindelijk voor apple gekozen (hoewel ik dat met bootcamp straks nog wel op de PC zie verschijnen)
- SONAR (Cakewalk):
Cakewalk heeft met zijn nieuwste versie (5.0 atm) zich wel meer en meer op de professionele tour gericht, maar alleen windows compatibility maakt het niet veel makkelijk om dat daadwerkelijk te bereiken. - Reason (Propellerheads):
- Audition (Adobe, voormalig Cool Edit Pro, Syntrillium):
- Wavelab (Steinberg):
- Goldwave (Goldwave Inc.):
Greetz
[ Voor 1% gewijzigd door Strikeman225 op 07-05-2006 14:58 . Reden: Terechte Opmerking van Henk007: Audictity --> Audition ]
"For me there's only one music: good music" || WoW: Kazzak: Isímode (100 Pala); Al'Akir: Lolalock (90 Lock), Strikeman (Mage), Sherpepunt(Warrior), Dadruid(Druid)