Toon posts:

[CiP] Silversky

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Silversky

Na AfterBurned te hebben voltooid en hier een mooie plaats op het NKCM te hebben behaalt werd het hoog tijd om plannen te gaan verzinnen. Binnen de korste keren lag de basis klaar en konden we gaan beginnen met modden. We zijn van plan om van deze mod iets unieks te maken en onze doelstelling is om ook bij het NKCM’07 met een mod van de partij te zijn. De mod gaat net als AfterBurned een co-project worden tussen mij en Piet_Friet / Kevin.
Nu zal er bij sommigen misschien de vraag opkomen waarom we niet eerst Blue Temjin af maken. Dit heeft verschillende redenen. Blue Temjin was voor ons voornamelijk een oefenproject en is voor ons ook het begin geweest tot goede professionele mods. Blue Temjin was voor ons dus voornamelijk een oefenproject en is daarom qua afwerkings niveau en materiaal gebruik niet meer wat we willen. Het is onderhand doordacht en dus moest Blue Temjin helaas ruimte maken voor dit nieuwe project.

Maar allereerst willen we een plekje geven aan de sponsors

Sponsors
Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/3228/logoremakefh4bg.gif
Voor de korting op de kast.

De kast
Dit keer hebben we maar gekozen om eens een goede degelijke kast te pakken ipv. een of ander goedkoop geval. Vandaar dat we hebben gekozen voor de Lian Li PC-G70 uit de Classical series.
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/5186/bpcg701jw.gif
Zoals te zien is zit deze kast in tegenstelling tot de kast welke we voor AfterBurned gebruikt hebben heel wat degelijke inelkaar. Dat mag ook wel voor de prijs, maar voor deze kast hebben we dat wel over. De Lian Li PC-G70 is gewoon perfect voor wat we willen gaan doen. Het was gewoon een must-have voor ons.

De basisideeën
Voor deze mod vinden we onze inspiratie bij grote dieselmotoren. Niet dat we een dieselmotor gaan nabouwen, maar meer dat we sommige techie details van een dieselmotor zullen gaan gebruiken om deze mod te stylen. Zo gaan we gebruik maken van een speciaal kabelmanagement en watercool systeem. Allereerst wil ik maar eens de kleuren gaan uitlichten. Op het NKCM viel het ons op dat het gros van de mods of zwart met UV was of zilver met UV. Dat wordt onderhand wel aardig doordacht natuurlijk dus leek het ons goed om eens wat andere kleuren te pakken.
De kleuren zijn geinspireerd door een Silentmaxx hdd cooler welke in het prijzen paket van het NKCM zat kwamen wij tot het idee om de buitenkant blauw te maken. Met blauw bedoelen we absoluut niet zo heel erg dik blauw, zg. “smerig blauw.” We bedoelen blauw zoals bij die Silentmaxx cooler. Bij deze cooler waren de brushes in het aluminium nog door het blauw heen te zien zodat de cooler zijn metalic uiterlijk hield. Dit gaat bij de buitenkant van de kast nu dus ook gedaan worden. Alle brushes kan je blijven zien en op deze manier wordt het niet te blauw. (hopelijk :P ) Ook gaan we aan de buitenkant gebruik maken van witte accent.
De binnenkant word helemaal wit met blauwe accenten. Deze blauwe accenten dienen weer op dezelfde manier te ontstaan.

We hebben nog meer ideeën in ons hoofd o.a. met de kabels en watecooling maar die laten we lekker nog even voor ons voor het geval dat we straks een of andere Sjaak tegenkomen die plotseling met onze ideeen aan de haal gaat. :P

Specs
Natuurlijk zijn er altijd mensen die graag willen weten wat voor meuk hier in komt.
Proc: Intel Pentium 4 2.8Ghz
Mobo: MSI 848P en nog wat
Graka: Powercolor ATI Radeon 9800SE
Geheugen: 512MB PC3200
HDDs: 240GB (1x80 en 1x160)
WC: 1a-cooling, totaal setje

Oftewel veel ouder spul. Als ik geld heb kan hier misschien nog wel verandering in komen. Want een SLI systeempje zal hier ook zeker niet slecht in staan. :P

Updates
Update 14 juni 2006
Update 21 juni 2006
Update 26 juni 2006
Update 28 juni 2006
Update 4 juli 2006
Update 13 juli 2006
Update 30 september 2006

Foto’s
Dat lijkt me wel genoeg tekst. Dus nu de foto’s! Het zijn er nog niet zoveel omdat we alleen nog maar de kast binnen hebben op het moment en nog druk bezig zijn met verdere voorbereidingen. Maarja, het is een begin.

Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/1119/dscn43784pl.jpg
De kast was lekker snel binnengekomen. It's huge! :P

Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/811/dscn43798ft.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img302.imageshack.us/img302/2662/dscn43640px.jpg
Beetje uit elkaar halen, waarbij we gelijk het een en ander strippen.

Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/6370/dscn43654ud.jpg

Voorkantje eraf
Afbeeldingslocatie: http://img302.imageshack.us/img302/65/dscn43664me.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/4719/dscn43672wz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/4161/dscn43693qv.jpg
Dual PSU setup mogelijk. Nu zitten er 2 verschillende brakke gevallen in. Dat kan natuurlijk niet dus daar komen 2 mooie nieuwe voor.

Met een moederbord erin kan je een idee krijgen van het formaat van de kast.
Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/3672/dscn43761bf.jpg

Bovenkant heeft ook nog mooie verstevigingsbalkjes. Kan je mooi wat meuk op monteren.
Afbeeldingslocatie: http://img302.imageshack.us/img302/4508/dscn43779pa.jpg

Iig hebben we voor ons doen eens echt goed de ruimte om een mod te bouwen. We zijn nog steeds hard bezig met het bedenken van ideeen en langzaam aan komen ze wel.

We zullen zo snel mogelijk proberen de eerste echte update online te hebben al gaat dat iig nog een weekje duren ivm met mijn werkweek. Owja, aan de mods: hopelijk hebben we lekker snel toestemming want we kunnen niet vroeg genoeg feedback krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

In behandeling.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

Toestemming. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ben benieuwd, als het net zo wordt als de vorige van jullie... 8)
Ik zal em zeker blijven volgen.

Vraagje:
De kast wordt blauw met wit, waarom heet de CiP dan Silversky? :>

Succes met de mod verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 15:18
Sir_G-nius schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:51:
Ben benieuwd, als het net zo wordt als de vorige van jullie... 8)
Ik zal em zeker blijven volgen.

Vraagje:
De kast wordt blauw met wit, waarom heet de CiP dan Silversky? :>

Succes met de mod verder!
Gokje: Lucht *sky* is blauw met wit en hij is nu zilver...

Is een leuke kast mannen, dat front vraagt natuurlijk om een stel ledbars! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow als dit net zo vet gaat worden als After Burned, wordt dit ook weer een juweeltje.
Maar je hebt een kast van 200 euro!!!, redelijk duur om mee te beginnen.
maar voor de rest: Succes met jullie mod !!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:28:
We hebben nog meer ideeën in ons hoofd o.a. met de kabels en watecooling maar die laten we lekker nog even voor ons voor het geval dat we straks een of andere Sjaak tegenkomen die plotseling met onze ideeen aan de haal gaat. :P
Na het lezen van dit stukje, schrok ik even.....

Om jullie gerust te stellen, ik zal geen ideeën 'jatten', dus van deze Sjaak heb je geen last :P

Goeie plannen tot nu toe, en ik wens jullie veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Kast! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 10:33

Krizzie

Progressive Music \o/

/me Gaat deze cip weer leuk volgen :9

De kast lijkt me net zo groot als een stacker, niet? :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kast is echt HUGE, hij lijkt ook breder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Flatgebouw.

Man man wat een hoog ding.

Ctrl D :o

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 22:13

Jelte,89

Woodworking

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:49:
Wow als dit net zo vet gaat worden als After Burned, wordt dit ook weer een juweeltje.
Maar je hebt een kast van 200 euro!!!, redelijk duur om mee te beginnen.
maar voor de rest: Succes met jullie mod !!!! _/-\o_
De kast is ook een deel gesponsord... en waar moeten ze mee beginnen ? Ze hebben een (verdiende) 5e plaats gehaald. Ik vind hun dan niet echt beginners meer, hierbij wens ik ze dan ook mijn succes, hoewel ik een misluking ook niet zie zitten ben ik daar helemaal niet bang voor...

Jongens zet em op ;)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 20:20
Echt een mooie case! Ik had gehoopt dat deze goedkoper zou zijn dan de Stacker maar helaas.
Succes met je casemod!

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Iig hebben we voor ons doen eens echt goed de ruimte om een mod te bouwen.
Genoeg ruimte? Genoeg ruimte? Als je mod af is kan je er zelf ook nog in gaan zitten volgens mij :P
Ik ga em zeker volgen. kudos en props voor je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Veel succes met modden :) . Ik vind het knap dat je na een vorige mod alweer zoveel ideeen hebt voor een nieuwe mod. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

succes met modden, en ik hoop dat ie net zo mooi wordt als de vorige mod! :*) have fun ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes, het is in ieder geval een prachtcase die je gaat modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 10:42
[mierenneukmode] bedoelen jullie met 'doordacht' niet 'achterhaald'?
Als in: dat gebeurt zo vaak, dat is nu alweer achterhaald
doordacht is meer van:
alles is tot in de kleinste puntjes doordacht en daarom werkt het zo goed
[/mierenneukmode]

Heb de hele vorige cip gelezen over afterburned. B)
Moet zeggen het zag er echt heeeeel veel beter uit dan waarmee jullie toen begonnen.
dus succes met deze mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:24

oshiro

Chill, dude.

Een Lian Li in jullie handen... potentiële überpimprig supermod :)

Btw, die Silentmaxx cooler is geanodiseerd IIRC, gaan jullie dat hierbij ook laten doen?
Ik ben zelf wel flink fan van alles wat met verbrandingsmotoren te maken heeft, wordt weer een tijdje F5'en ;)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 18:36
Ik heb je Afterburned ook gevolgd en deze kast ziet er al gelikt uit. Ik hoop dat je hem mooier maakt en niet lelijker (deze kast is al helemaal :9). Succes!

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Ik ben benieuwd. Zal deze CIP zeker gaan volgen. Afterburned zag er zeer mooi uit. Hulde. Succes met dit nieuwe project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets in het glanzend blauw? Als jullie willen gaan voor industriele look kun je beter gaan voor menierood denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi dat ie toestemming heeft. Ik kan nu niet zoveel reageren want ik zit in Londen. IIg bedankt voor alle leuke reactie! Heb niet zoveel tijd nu, dus als ik thuis kom zal ik iig ook ff wat vragen gaan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 10:18
Oeehee ik zie potentie :9

Vooral voorin, daar moet je echt van die ledjes maken. Zoals bij k.i.t.t van Night Rider. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door peeter123 op 13-05-2006 16:32 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peeter123 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:47:
Zoals bij k.i.t.t van Night Rider. >:)
Offtopic: of k.u.t.t. van mastermovies.. zat hem net nog te kijken erg leuk.. maarja.

Ontopic: Voorspelt een mooie mod. Ik hou hem in de gaten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belooft weer iets moois te worden!
Mogen we ook wel verwachten, van zo'n topmodder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer mooie case en die is echt huge!

Veel succes met deze mod!

*bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ben nu weer thuis en kan iig ff wat vraagjes beantwoorden. Ik beantwoord niet alle vragen, alleen de waardige :P
Krizzie schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:13:
/me Gaat deze cip weer leuk volgen :9

De kast lijkt me net zo groot als een stacker, niet? :)
Zo ongeveer wel ja.
Jelte,89 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:38:
[...]

De kast is ook een deel gesponsord... en waar moeten ze mee beginnen ? Ze hebben een (verdiende) 5e plaats gehaald. Ik vind hun dan niet echt beginners meer, hierbij wens ik ze dan ook mijn succes, hoewel ik een misluking ook niet zie zitten ben ik daar helemaal niet bang voor...

Jongens zet em op ;)
Er is niet veel gesponsord hoor :) De kast is idd wel aardig duur, maar we gaan er iig niet vanuit dat we het zouden opneuken, dus dat risico durven we zonder moeite te nemen.
Duesenberg J schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:03:
[mierenneukmode] bedoelen jullie met 'doordacht' niet 'achterhaald'?
Als in: dat gebeurt zo vaak, dat is nu alweer achterhaald
doordacht is meer van:
alles is tot in de kleinste puntjes doordacht en daarom werkt het zo goed
[/mierenneukmode]

Heb de hele vorige cip gelezen over afterburned. B)
Moet zeggen het zag er echt heeeeel veel beter uit dan waarmee jullie toen begonnen.
dus succes met deze mod!
Waar kan ik dat vinden?
oshiro schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:29:
Een Lian Li in jullie handen... potentiële überpimprig supermod :)

Btw, die Silentmaxx cooler is geanodiseerd IIRC, gaan jullie dat hierbij ook laten doen?
Ik ben zelf wel flink fan van alles wat met verbrandingsmotoren te maken heeft, wordt weer een tijdje F5'en ;)
Anodiseren wordt ons een beetje te duur. Gelukkig hebben we dezelfde spuiter weer tot de beschikking die een dezer dagen al een beetje aan het testten is geweest met het verkrijgen van de juiste kleur en het door laten schijnen van de brushes. We moeten het resultaat zelf nog ff zien, of dat wel een beetje gaat lukken. Zo niet dan moeten we gaan CoP'en.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:30:
Zoiets in het glanzend blauw? Als jullie willen gaan voor industriele look kun je beter gaan voor menierood denk ik.
Mierenrood hebben we zeker naar gekeken. Maar ons lijkt blauw toch iets meer aaibaarheid te hebben.
peeter123 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:47:
Oeehee ik zie potentie :9

Vooral voorin, daar moet je echt van die ledjes maken. Zoals bij k.i.t.t van Night Rider. >:)
Lichtjes voorin moet er idd gewoon in, tja, kan gewoon niet missen bij deze kast.

Daarbij wil ik nog ff iedereen bedanken voor de successen, enne jullie ook succes met jullie mods :D

Eerst volgende update valt volgende week pas te verwachten. Deze week erg druk nml. Iig wat tijd zoeken om wat extra doordenk werk te verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Laatst online: 17-09 15:08
lijkt me erg gaaf worden
*bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 19:01

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

W00T! Wat een mooie kast!

XplodingForce begint te rekenen:

De vorige kast kreeg van mij toen jullie begonnen kwa uiterlijk een 1 en toen jullie klaar waren een 10, dat is +9.
Deze kast krijgt van mij nu een 8 + 9 = 16 Punten (op een schaal van 10 he...)!!! Deze kast moet wel heel erg mooi worden! >:)

Nee, ff serieus. Ik denk echt dat dit een hele mooie kast gaat worden, als je ziet wat jullie met die vorige kast hebben gedaan... _/-\o_

Ik zou zeggen, ga vooral zo door, en maak er weer wat moois van.

Greetz, XplodingForce

(p.s. Je zegt dat je flink wat licht gaat gebruiken, dat is mooi natuurlijk, maar zorg er voor dat het geen overkill word, dat zou zonde zijn van de mod.)

@Wapster, Hahaha :P Waarom sta ik dan een 8,9 voor wiskunde? :*)

[ Voor 7% gewijzigd door XplodingForce op 19-05-2006 23:25 ]

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@XplodingForce, we gaan veel wit licht gebruiken, en dat overkill je denk niet zo snel. Maar dan alsnog willen we het natuurlijk lekker zuiver houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:32:
Zo, ben nu weer thuis en kan iig ff wat vraagjes beantwoorden. Ik beantwoord niet alle vragen, alleen de waardige :P

Mierenrood hebben we zeker naar gekeken. Maar ons lijkt blauw toch iets meer aaibaarheid te hebben.
Mooi dat mijn vraag waardig was!
Anodiseren kun je ook zelf doen. (Googlen), al kun je ook van dat industrielichtblauw gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 21:55
XplodingForce schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:53:
XplodingForce begint te rekenen:

De vorige kast kreeg van mij toen jullie begonnen kwa uiterlijk een 1 en toen jullie klaar waren een 10, dat is +9.
Deze kast krijgt van mij nu een 8 + 9 = 16 Punten (op een schaal van 10 he...)!!! Deze kast moet wel heel erg mooi worden! >:)
volgens mij kan Xplodingforce beter iets anders gaan doen dan rekenen :+

Maareh jongens ik heb afterburned ook gevolgd en ga deze dan ook zeker weer volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update 14 juni 2006

Het heeft even geduurd, maar hier is dan eindelijk een update. Dit is een update zonder progress aan de mod zelf, dus nog niet veel spannends. Om jullie iig niet het gevoel te geven dat er helemaal niets meer aan deze mod gebeurt geven we maar een update van de vernieuwde hw en wat getest met het spuiten.
De reden dat er al een tijdje niets aan de mod is gedaan is vanwege een beetje geld tekort voor de benodigde materialen om goed te kunnen beginnen. Ik wil namelijk ook nog op vakantie waardoor ik niet echt met de mod kan gaan beginnen. Het geld dat ik had is uitgegeven aan de kast zelf en de hw. De nieuwe hw had ik nml. al nodig om goed te kunnen meten en doen, zonder de nieuwe hw kon ik sowieso niets.

Nu we toch over hw bezig zijn, hierbij mijn nieuwe hw! Niet geheel nieuw, want heb het tweede hands opgekocht. Scheelde toch weer iets van 250 euro.
Moederbord: Asus P5N32-SLI
Processor: Intel Pentium D 830 socket 775
Geheugen: 4x 512mb pc-4400
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/2862/dscn45590wj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/354/dscn45615fi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/7966/dscn45629kf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/7564/dscn45646dq.jpg
Ook even in de kast gehangen. Nu ik dit beetje hw bij elkaar heb ben ik nog niet compleet. Ik heb nog 2 paar fatsoenlijke voedingen nodig en 1 (of 2) mooie videokaarten. De voedingen wil ik eigenlijk ook al hebben voordat ik met het modden ga beginnen. De videokaarten kunnen wat mij betreft nog wel even wachten. Maarja, geld tekort :(

In de tussentijd hebben we "onze spuiters, dezelfde als bij AB" de opdracht gegeven om eens te gaan expermenteren met het verfen van een stuk gebrushed aluminium waarbij de brushes nog gewoon zichbaar moet blijven. We hadden een voorbeeld stukje meegegeven en ze zijn begonnen. Hier het resultaat. Het verschil in kleur is opzich nog niet echt een ramp, het is sowieso haast onmogelijk om de juiste kleur te verkrijgen daarom dat de HDD-coolers ook hergespoten gaan worden.

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/9271/dscn45978fx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img463.imageshack.us/img463/8843/dscn45987hy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img463.imageshack.us/img463/5382/dscn45998lz.jpg
Dit resultaat hebben ze simpelweg gebruikt dmv een dunne blauwe verflaag erop te spuiten. Er zit hier nog geen lak laag overheen. Overigens moet ik wel vermelden dat er ook geen grondlaag op zit. Ze hadden het eerst geprobeerd met een transparante grondlaag, maar dat gaf dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/115/dscn46009xu.jpg
Het is niet geheel duidelijk te zien, maar er onstonden allemaal mislukte ongeverfde vlekken. Doordat er geen grondlaag op zit zal de krasvastheid ook wat lager liggen. Na wat getest van een profesional bleek dit opzich wel redelijk mee te vallen.

Korte en simpele update, maar iig een teken van leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je delen van de kast blauw wilt hebben waarom laat je het dan niet anodiseren. Het zal waarschijnljk niet goedkoop zijn maar zal wel denk ik het beste resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Inderdaad niet goedkoop. Las eens ergens dat dat voor een PC kast op een paar honderd euro uitkomt. Denk dat, als hij een mooie spuiter heeft, het niet voor een vermogen laat anodizeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:24:
Inderdaad niet goedkoop. Las eens ergens dat dat voor een PC kast op een paar honderd euro uitkomt. Denk dat, als hij een mooie spuiter heeft, het niet voor een vermogen laat anodizeren :P
Het is idd erg duur, dan doe ik het liever via de spuiter. :)

We hadden wel een offerte aangevraagd, maar daar kwam niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Woh, dit word weer een super kast, geweldig! :9

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:44:
[...]

Het is idd erg duur, dan doe ik het liever via de spuiter. :)

We hadden wel een offerte aangevraagd, maar daar kwam niet zoveel uit.
niet zo duur
Is wat moeilijker dan verven, maar is natuurlijk wel veel stoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:38:
[...]

niet zo duur
Is wat moeilijker dan verven, maar is natuurlijk wel veel stoerder.
Hmm, het is altijd het proberen waard natuurlijk. We gaan in de zomervakantie maar eens een beetje experimenteren daarmee. Misschien dat het lukt, al moeten we wel de juiste stoffen en materialen bij elkaar kunnen scrappen.

Bedankt voor de link iig, en wie weet lukt het! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ff dubbelposten, ik wil aandacht! :P

Heb me zojuist ff echt goed ingelezen en het zou opzich wel te doen zijn, met de hoop dat ik niet sterf ofzo. Maar nu zit ik een beetje met het probleem dat ik nog nergens zwavelzuur heb kunnen vinden. Het liefst haal ik dit ergens uit de NL via internet ofzo. Als iemand heel toevallig nog een adresje heeft hoor ik dat heel graag! Wil er maar al te graag een beetje mee beginnen te experminteren. De benodigde verf heb ik wel al gevonden, al ben ik ook nog opzoek naar een beetje natriumhydroxyde, wat waarschijnlijk ook niet te makkelijk te vinden zal zijn, al heb ik de natriumhydroxyde niet noodzakelijk nodig.

Beide stoffen zijn zeer gevaarlijk, ik weet het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

Probeer het eens op school, scheikunde leraar zou je moeten kunnen helpen

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:22:
Ff dubbelposten, ik wil aandacht! :P

Heb me zojuist ff echt goed ingelezen en het zou opzich wel te doen zijn, met de hoop dat ik niet sterf ofzo. Maar nu zit ik een beetje met het probleem dat ik nog nergens zwavelzuur heb kunnen vinden. Het liefst haal ik dit ergens uit de NL via internet ofzo. Als iemand heel toevallig nog een adresje heeft hoor ik dat heel graag! Wil er maar al te graag een beetje mee beginnen te experminteren. De benodigde verf heb ik wel al gevonden, al ben ik ook nog opzoek naar een beetje natriumhydroxyde, wat waarschijnlijk ook niet te makkelijk te vinden zal zijn, al heb ik de natriumhydroxyde niet noodzakelijk nodig.

Beide stoffen zijn zeer gevaarlijk, ik weet het. ;)
Voor zwavelzuur kan je accuzuur gebruiken.
Weet wel waar je aan begint, draag veiligheidsbril en handschoenen, accuzuur is gevaarlijk.
Als je de mogelijkheid hebt, laat het dan doen, dan weet je meteen dat het goed gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:57
je zal het niet geloven, maar ik heb eens chloroform gevraagd aan m'n leraar chemie, ik dacht dat het niet ging lukken omdat het dachtik nogal verboden was in belgië. wat bleek? Hij zij gewoon van breng een recipiënt mee en dan kan je van mij (gratis) wat krijgen. Mss eens proberen bij je chemieleraar (ps ik doe wetenschappen, mss vertrouwde hij mij meer (8> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:44
NaOH (natriumhydroxide), dat is de actieve stof in gootsteenontstopper, misschien voldoet het, ik weet niet wat ze nog meer bij gootsteenontstopper erdoor roeren. Kijk anders je scheikundeleraar aardig aan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
als je je scheikunde leraar zowat kent, en hem nog kan strikken voor de vakantie begint, dan zal hij je dat wel geven denkik het moet wel lukken :) (anders breek je zelf ff in in het preparatielokaal en breng je nog wat gein voor ons mee ook, kunnen we terroristje spele (8> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ga m'n leraar iig maar eens lief aankijken. Als ik hem nog tegenkom deze week aangezien ik geen les meer heb.

NaOH hebben ze sowieso wel want daar heb ik al zat mee gewerkt, maar of ik dat kan krijgen in een aardige hoeveelheid (ongeveer 200ml wil ik hebben?) Zwavelzuur hebben ze denk ik niet op voorraad. Misschien dat ze het kunnen bestellen, maar ik heb wel een liter of 4 nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
als je zegt dat je het betaald, bestellen ze het wss wel voor je hoor, gewoon lief aankijken (ofwel het felste meisje van je school het laten vrage, succes gegarandeerd, of het moet een homo zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:25:
Hmm, ga m'n leraar iig maar eens lief aankijken. Als ik hem nog tegenkom deze week aangezien ik geen les meer heb.

NaOH hebben ze sowieso wel want daar heb ik al zat mee gewerkt, maar of ik dat kan krijgen in een aardige hoeveelheid (ongeveer 200ml wil ik hebben?) Zwavelzuur hebben ze denk ik niet op voorraad. Misschien dat ze het kunnen bestellen, maar ik heb wel een liter of 4 nodig. :P
Denk niet dat het je gaat lukken want als er iets misgaat is hij verantwoordelijk.
Maar zoals eerder gezegt, je kan gewoon accuzuur gebruiken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik alsnog aan accuzuur komen. Om dat nou te gaan drainen uit accu's is ook een beetje duur. En zover ik weet kan je niet ff een flesje accuzuur bij de halffords halen. Maar ik zal sowieso nog ff de boel met Kevin door bespreken, die zit een heel eind meer op het gebied van auto's enz. Misschien dat ie er nog via via aan kan komen.

Iig bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:16:
Moet ik alsnog aan accuzuur komen. Om dat nou te gaan drainen uit accu's is ook een beetje duur. En zover ik weet kan je niet ff een flesje accuzuur bij de halffords halen. Maar ik zal sowieso nog ff de boel met Kevin door bespreken, die zit een heel eind meer op het gebied van auto's enz. Misschien dat ie er nog via via aan kan komen.

Ga naar de plaatselijke autosloop en regel een paar oude accu's, ik weet de prijs niet maar zwavelzuur zal ook niet gratis zijn.
Je moet per liter accuzuur ook iets van 0,7 liter demi water toevoegen dus zoveel heb je niet nodig.
Maar dit is allemaal op internet te vinden.
In ieder geval succes ermee,... en kijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, kijk. Ik gebruik liever goed zuiver zwavelzuur dan dat ik dat ergens "2de hands" van de autosloop vis.

Ik heb trouwens wel aardig wat zwavelzuur nodig. Moet het wel verdunnen tot een verhouding van ongeveer 1/5, maar daarbij heb ik wel een hele grote bak nodig om m'n hele zijpanelen in te kunnen werpen. Ik wil daarom eerst klein gaan uitproberen en daarna pas echt groot voor bijna de gehele kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Dat self-made anodiseren is idd erg cool. Maar pas op hiervoor: MMach in [CM] De mislukkelingen - deel 5 Dat wil je niet graag meemaken. Nog niet genoeg geschrokken? Kijk eens HIERNAAR. Ik wil je zeker niet ontmoedigen om het te doen, maar NaOH is echt een heel erg smerig goedje...

(ps, met MMach kwam het gelukkig wel weer goed hoor... **KLIK**)

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 10:12
Accu zuur is nog wel te krijgen via een autobedrijf.
Kennis werkt in het magazijn van een autogarage maar die kon nog wel aan accu zuur komen, word wel steeds moeilijke omdat accu's niet meer zelf worden bijgevuld.

Dus als iemand het wil gaan proberen kun je bij je locale autobedrijf langsgaan en uitleggen waarvoor je het nodig heb en dat je jezelf op de juiste manier tegen het spul beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gister nog even besproken met Piet_Friet / Kevin en we zijn ervan overtuigd dat het opzich wel zou moeten lukken, alleen is het nog maar de vraag of we de opstelling groot genoeg kunnen maken voor wat we uiteindelijk willen (gehele kast :P )

Kevin gaat iig ff wat accuzuur proberen te fixen, daarbij werkt hij als vakantie baantje bij een sloopbedrijf dus wie weet lukt dat nog. We willen na deze week ff echt goed alles bijeen rapen, aangezien ik deze week nog ff wat proefwerkjes moet maken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:20

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Chemicaliën zijn via internet te bestellen bij bijv. Acros (belgië).

NaOH
H2SO4

Kijk alsjeblieft wel verdomde uit met dat onverdunde zwavelzuur. Het brand namelijk als de hel als het op je lichaam komt, en kleding kan er ook niet echt goed tegen. Ik raad je aan om GOEDE handschoenen (geen schoonmaakhandschoenen, speciale chemicaliënbestendige) te dragen, en iets van een labjas aan te doen o.i.d. Ik spreek uit ervaring :Y)

Houd ook de gehele tijd een (veiligheids)bril op. Zuur / loog in je ogen is niet prettig. Zorg ook voor voldoende ventilatie, en een fles met water om snel te kunnen spoelen mocht het mis gaan.

Ohwja, coole mod, en succes ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door deWit op 19-06-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, mooi. Thxns!

Goede bescherming probeer ik ook zeker te regelen. Daarbij wil ik ook een emmer water met soda fixen voor als er iid wat mis gaat.

Bedankt voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:06:
Heb het gister nog even besproken met Piet_Friet / Kevin en we zijn ervan overtuigd dat het opzich wel zou moeten lukken, alleen is het nog maar de vraag of we de opstelling groot genoeg kunnen maken voor wat we uiteindelijk willen (gehele kast :P )

Kevin gaat iig ff wat accuzuur proberen te fixen, daarbij werkt hij als vakantie baantje bij een sloopbedrijf dus wie weet lukt dat nog. We willen na deze week ff echt goed alles bijeen rapen, aangezien ik deze week nog ff wat proefwerkjes moet maken. :/
Je kunt het beter in delen anodiseren, kleine stukkies zijn makkelijker dan grote stukkies.
En je hebt ook nog kleurstof nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Dat had hij ook al door, maar het zijpaneel is even groot als de hele kast... Dus dan heb je een bak zo groot als de hele kast nodig om dat zijpaneel te anodiseren.

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo diep als de hele kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:59
Zwavelzuur kun je gewoon bij de bouwmarkt krijgen als je dat zoekt, althans 95%, gewoon bij de ontstoppings spullen voor de afvoer.

Alleen kan het wezen dat je aluminium zwart gaat uitslaan, althans dit gebeurt wel op chroom en omdat aluminium ook niet echt een sterk metaal is kan het daar denk ik ook mee gebeuren.

iig veel plezier met je mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:16:

Hmm ik weet niet of je nog op vakantie gaat :P? In Frankrijk is accuzuur echt zeeer makkelijk verkrijgbaar. Bij elke dhz zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Tundreq schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:37:
Zwavelzuur kun je gewoon bij de bouwmarkt krijgen als je dat zoekt, althans 95%, gewoon bij de ontstoppings spullen voor de afvoer.
Ik werk zelf bij een grote bouwmarktketen, en de chemicaliën vallen onder mijn afdeling, maar ik verkoop toch echt geen zwavelzuur, en al helemaal niet met een zuiverheid van 95%. Waar verkopen ze dat dan, aangezien voor de opslag daarvan enkele eisen worden gesteld, voor zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Niet online
deWit schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:32:
Kijk alsjeblieft wel verdomde uit met dat onverdunde zwavelzuur. Het brand namelijk als de hel als het op je lichaam komt, en kleding kan er ook niet echt goed tegen. Ik raad je aan om GOEDE handschoenen (geen schoonmaakhandschoenen, speciale chemicaliënbestendige) te dragen, en iets van een labjas aan te doen o.i.d. Ik spreek uit ervaring :Y)

Houd ook de gehele tijd een (veiligheids)bril op. Zuur / loog in je ogen is niet prettig. Zorg ook voor voldoende ventilatie, en een fles met water om snel te kunnen spoelen mocht het mis gaan.
Ter aanvulling hierop: ik weet niet hoeveel je geleerd hebt bij je scheikunde lessen, maar let inderdaad echt goed op als je geconcentreerde zwavelzuur gebruikt. ALTIJD zuur op water gieten en rustig aan. En idd industriele handschoenen regelen en veiligheidsbril. En als je al verdund zuur kan kopen, zou ik dat gebruiken, is een heel stuk veiliger dan geconcentreerde zooi.
En als je van plan bent een heel bad te gebruiken, dan op een erg goed geventileerde plek, je wil niet opeens in de zwavelige dampen staan...

Natriumhydroxide is relatief veilig zolang het niet in oplossing is (dus 'droge' korrels). NaOH lost ook niet dusdanig heftig op in water dat het spontaan gaat spatten bij toevoegen. Maar desalniettemin eveneens een gevaarlijk goedje als je niet voorzichtig bent!

Verder succes met je mod :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tees op 19-06-2006 22:33 ]

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik houdt het allemaal in m'n achterhoofd. Voordat we met zulke gare stoffen gaan werken lezen we ons natuurlijk wel ff goed in, en met jullie hulp en tips erbij kan het toch nauwelijks mis gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Laatst online: 23-09 18:59
deWit schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:08:
[...]

Ik werk zelf bij een grote bouwmarktketen, en de chemicaliën vallen onder mijn afdeling, maar ik verkoop toch echt geen zwavelzuur, en al helemaal niet met een zuiverheid van 95%. Waar verkopen ze dat dan, aangezien voor de opslag daarvan enkele eisen worden gesteld, voor zo ver ik weet.
De multimate heeft het, en 95% staat echt duidelijk op de verpakking, de prijs lag volgens mij rond de 12 euro de liter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:28

Fido

C:\> park

Dat je je mainboard met proc en geheugen en al op je bed neerlegt. Verder ziet het er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Fido schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:07:
Dat je je mainboard met proc en geheugen en al op je bed neerlegt. Verder ziet het er goed uit!
Jah, hij wou het tegen het plafond doen, maar dat bleef niet zo goed zitten omdat er iemand was die het nodig vond om gravity op "on" te zetten.... :P

Wordt wel een coole mod denk ik, keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Tees schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:24:
[...]
Natriumhydroxide is relatief veilig zolang het niet in oplossing is (dus 'droge' korrels). NaOH lost ook niet dusdanig heftig op in water dat het spontaan gaat spatten bij toevoegen. Maar desalniettemin eveneens een gevaarlijk goedje als je niet voorzichtig bent!

Verder succes met je mod :)
Let overigens wel even op dat bij het oplossen van de droge NaOH korrels er warmte ontstaat... Spetteren zal niet echt voorkomen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op hoeveel warmte zou ik eigenlijk ongeveer kunnen rekenen bij het oplossen van NaOH in water en bij het oplossen van H2SO4 in water. Kan ik iig rekening houden met de kwaliteit van de bak waar ik het goedje ingooi. Zat zelf al te denken aan een ovenbestendige bak, maar vraag me af of dat niet te overdreven is. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie wegsmelt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Au bain marie koelen voor de zekerheid.
Dat is dus een grote bak vol met ijsblokjes en water, waar een kleinere bak (met het zwavelzuur) in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet zoiets natuurlijk niet overdrijven. Het oplossen van NaOH wordt eigenlijk nauwelijks warm, waar je wel moet voor oppassen dat je nergens een korrel NaOH morst want deze zal water uit de lucht opnemen en een mooi plasje (gecon.) vormen en als je daar per ongeluk je hand erin zet, zul je het wel weten ...

Het verdunnen van zwavelzuur wordt een stuk warmer, maar als je zorgt dat je het niet te snel doet, dan zal je je handen er niet aan verbranden.

Het idee van Bluecold is inderdaad niet slecht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Laatst online: 11-09 16:32
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:17:
Op hoeveel warmte zou ik eigenlijk ongeveer kunnen rekenen bij het oplossen van NaOH in water en bij het oplossen van H2SO4 in water. Kan ik iig rekening houden met de kwaliteit van de bak waar ik het goedje ingooi. Zat zelf al te denken aan een ovenbestendige bak, maar vraag me af of dat niet te overdreven is. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie wegsmelt. :P
Mwa je moet niet aan kokend heet denken, grootste gevaar is dat de reactie vrij snel is dus als je het in glas doet kan het springen door de snelle temperatuursverandering. Vandaar dat ze op het lab glas gebruiken dat hier tegen bestand is. Ovenbestendige bak bak lijkt me een leuke optie, maar is niet echt handig te verplaatsen als het vol zit met vloeistof..

Het is al eerder gezegd, maar draag ALTIJD een goede veiligheids bril. Je wilt die troep echt niet in je ogen hebben! Geloof me in mijn 1ste jaar moesten we verplicht op de oogdouche om te laten zien wat je moet doen wanneer er chemicalien in je ogen krijgt. Dat doet al fucking pijn en was bij mij al reden genoeg om altijd een bril te dragen, laat staan het bijten en blind worden van de chemicalien :D

uiteraard als je iets gaat doen doe het dan op een stenen ondergrond, mors je iets is het niet zo erg. Hoewel er niet veel dampen van af zullen komen zou ik het toch in een geventileerde ruimte doen, dus als je in de garage gaat staan gewoon lekker alles open, voorkomen is beter dan genezen.

--edit--
idee van bluecold is inderdaad geen slecht idee!

[ Voor 13% gewijzigd door Th3Eagle op 20-06-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:30:
Je moet zoiets natuurlijk niet overdrijven. Het oplossen van NaOH wordt eigenlijk nauwelijks warm, waar je wel moet voor oppassen dat je nergens een korrel NaOH morst want deze zal water uit de lucht opnemen en een mooi plasje (gecon.) vormen en als je daar per ongeluk je hand erin zet, zul je het wel weten ...

Het verdunnen van zwavelzuur wordt een stuk warmer, maar als je zorgt dat je het niet te snel doet, dan zal je je handen er niet aan verbranden.

Het idee van Bluecold is inderdaad niet slecht ...
Was ook niet mijn idee, zo wordt het ook vaker gedaan bij exotherme reacties zoals nitroglycerine maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Marie's bad zou idd goed kunnen werken. Enige probleem is dan wel dat ik een nog grotere bak nodig heb.

Overigens kwam gister "onze spuiter" terug met een ander test resultaat waarbij een stukje aluminium van Lian-Li met brushes is gespoten. Dit stuk ziet er zo goed uit, bijna net zo goed als annodiseren. Met een resultaat als dat lijkt het ons toch beter om de grote stukken te gaan spuiten, maar alsnog zullen we een beetje gaan testen met het zelf annodiseren want we willen eigenlijk ook de koelblokjes en heatpipes van het moederbord blauw krijgen. :P Wel jammer dat koper niet geannodiseerd kan worden anders hadden de waterkoelblokjes ook nog gekund.

Dus we gaan waarschijnlijk lekker wat klein spul annodiseren, dus een kleinere bak en daarbij zou in Marie's bad geen enkel probleem zijn aangezien we dan alsnog een kleine bak nodig hebben. Ik zal later deze middag nog wel ff pics posten van het blauw gespotene. Batterijen van de cam moeten ff laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update 21 juni 2006

Klein update'je. We zijn nog steeds bezig met experimenteren. Ondanks dat we het zelf nogal druk hebben deze laatste schooldagen is onze spuiter zo vriendelijk geweest om nog even door te experimenteren met het verfen van een blauwe laag waarbij de brushes van het alu te zien blijven. Ze hebben er zelfs een echte expert in verfen bij gehaald waarmee ze uiteindelijk op dit resultaat zijn gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/1063/dscn46016nr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/8756/dscn46042qq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/521/dscn46059qq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/6213/dscn46072sw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/6732/dscn46102ts.jpg

We zijn dus echt extreem te vreden met het resultaat. Het ziet er gewoon haast geannodiseerd uit. _/-\o_ Onze spuiter ruleert!

De komende tijd zullen we zeker nog wel verder gaan met experimenteren, verwacht dus ook nog maar wat meer van zulke kleine update'jes. We willen nml. nu proberen om van een stuk ongebrushd aluminium gebrushed aluminium te maken. Als er mensen nog tips hebben horen we dat graag! Daarnaast zullen we ook nog gaan DIY annodiseren, maar wel een stuk kleiner dan eigenlijk gepland. Waarschijnlijk wordt dit voornamelijk een blanke geannodiseerde laag om het gebrushde aluminium te kunnen beschermen tegen roest enzo. Hierna is het de taak aan de spuiter om er de juiste kleur op te krijgen, zo krijgen we iig overal overeenstemmende kleuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi
  • Laatst online: 08-09 13:28

kakashi

respect my authoritah

ziet er strak uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Idd. als je zoiets met de hele kast kan krijgen zou ik niet teveel gaan DIY'en met annodiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, maar waarvoor is die kap eigenlijk?
Je zou de kabels van de voeding kunnen meshen met een stuk massieve kern stroomdraad ertussen, dan kun je de kabel gewoon buigen, rechte hoeken zien er wat industrieler uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
hmm in die kap als het kan ook nog een kleine monitor insteken, of ga je er al waterkoeling in jassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die kap gaat niet gebruikt worden hoor. Dat is een of ander ding van Lian-Li welke de airflow dient te sturen richting de processor. Helaas zit ie recht voor m'n mobo dus dat vind ik nogal zonde. Heb hem alleen ff in de kast gehangen om een idee te krijgen van de kleur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooi blauw is niet lelijk :P

Ik vind het echt een hele mooie kleur blauw en het is zover ik kan zien ook erg netjes gespoten.
Ben nu al wel aardig benieuwd hoe het er uiteindelijk uit zal gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
De waterkoelblokken van Frigus hebben dezelfde kleur. Misschien is dit een leuke optie om toe te voegen. Je kunt ze vinden op www.frigus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als ik niet beter wist, zou ik zeggen dat dat ding blauw geanodiseerd is! :D Mooi werk :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:44
Dat ziet er erg mooi uit! Anodiseren zou ik idd niet meer doen op grote oppervlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nog ff terug komen op sommige suggesties :P

@Bluecold, goed idee, maar in deze kast wilde ik al iets anders met de kabels gaan doen, ligt een heel eind anders.

@Fr!st!, heb net ff gekeken en dat zou er wel eens heel vet uit kunnen komen te zien. Heb nog een psone scherm liggen die daar mooi kan, en als ik hem dan een beetje schuin zet (kapje) dan is niet alles in de kast meer zo recht. Enige nadeel is dat het mobo nog nauwelijks te zien is, maar voor zover ik het nu in mijn hoofd heb is dat maar een kleine opoffering. Goed idee, zeker!

@GrOwLiThE, mooie blokjes hoor! Vind het alleen een beetje zonde om nieuwe te kopen terwijl ik hier nog prima blokken heb liggen. Die gaan we denk ik maar eens blauw maken.

Verder iedereen bedankt voor de positieve reacties. Nu de vakantie heel dichtbij komt borrelen er plotseling allerlei ideeen op, dus ik wil graag beginnen. :D (owja, geld tekort :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
die kap is eens wat anders
iedereen wil zo weinig mogelijk zien van z'n kabels en zoveel mogelijk van z'n mobo
die kap erop is ook wat leuk, zeker als je er wat lichteffecten of zo'n schermpje erin steekt (misschien zo'n 7 inch scherm dat ze gebruiken in auto's voor te kijken, lijkt me wel vet) en er dan wat nuttige info op kan toveren, of gewoon een reclame tekst ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Laatst online: 17-09 15:08
Fr!st! schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:49:
die kap is eens wat anders
iedereen wil zo weinig mogelijk zien van z'n kabels en zoveel mogelijk van z'n mobo
die kap erop is ook wat leuk, zeker als je er wat lichteffecten of zo'n schermpje erin steekt (misschien zo'n 7 inch scherm dat ze gebruiken in auto's voor te kijken, lijkt me wel vet) en er dan wat nuttige info op kan toveren, of gewoon een reclame tekst ofzo
tsja.. ut is maar wat je nuttig noemt :P

[ Voor 4% gewijzigd door siddler op 22-06-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
nuttige info: de temps van je proc en hdds enzo
reclame: de dankbetuigingen van alle mensen die hun geholpen hebben :p (perfect voor op lans ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ook leuk om sponsors te werven: Als ik dit krijg zet ik jullie naam op me schermpje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee! Kan ik mooi geld verdienen aan het verhuren van reclame ruimte. :P

Maar het is idd wel leuk om er specs op te laten zien. Of bij het NKCM een filmpje van hoe de case gebouwd is ofzo. PSone schermpje heeft genoeg kleuren om een mooi filmpje te laten zien dus da's wel cool. :P Heb ook nog een 8.4" schermpje liggen, maar die is weer net iets te groot. (en erg overdreven duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 ding kan ik zeggen :) SUPER MOOIE CASE _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update 26 juni 2006
Nu we beiden vakantie hebben konden we eindelijk een beetje beginnen met modden, dus hebben we alvast een plekje gemaakt voor de radiator. We hadden gekozen om de radiator eens op een wat meer orginele plek te hangen dan de eeuwige dakplek.

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/9209/dscn46163cb.jpg
Naast het mobo dus :)

Afbeeldingslocatie: http://img288.imageshack.us/img288/2076/dscn46171dg.jpg

Ff aftekenen:
Afbeeldingslocatie: http://img307.imageshack.us/img307/7171/dscn46182uq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/7839/dscn46200wg.jpg
En gezaagd! We hadden weinig zin om de hele mobobackplate eruit te halen dus zijn we met de dremel aan de slag gegaan. :9

Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/8974/dscn46210yt.jpg
Heeft nog een beetje afwerking nodig, onderhand al gedaan maar foto's waren teveel moeite.

Omdat de primary IDE poort op het moederbord zo grappig naar de zijkant steekt zat ie nogal in de weg. Om hem er nou helemaal af te slopen is ook weer zo zonde dus leek het ons beter om maar een gaatje in de radiator te maken, waar de kabel ook meteen achterlangs zou kunnen lopen.
Afbeeldingslocatie: http://img310.imageshack.us/img310/9518/dscn46224zh.jpg
ff kleuren.

Na wat gedremel en een beetje vijlen past ie natuurlijk prima.
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/9839/dscn46242xb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img445.imageshack.us/img445/7220/dscn46252wj.jpg

Ook moesten we nog ff wat gaatjes boren. :P
Afbeeldingslocatie: http://img445.imageshack.us/img445/806/dscn46235da.jpg

Zodat we hem kunnen ophangen en we tot het volgende resultaat komen.
Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/1172/dscn46267gy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/6920/dscn46277gs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/3093/dscn46283pm.jpg

Ook konden we het niet laten om ff een stel CCFL's achter de voorkant te plaatsen. Deze zijn nog niet in de juiste kleur, deze moeten wit worden.
Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/1282/dscn46315qv.jpg

Als laatste nog even iets anders. We zijn in de tussentijd ook bezig geweest met een nieuwe website. Vroeger hebben we een tijdje een eigen website gehad waarop we onze eigen mods showden (http://www.ourcasemods.tk) maar deze was nogal verwaarloosd na een tijdje. Nu vonden we het maar eens tijd voor een nieuwe, wat nettere website. We zijn er nog wel een weekje of meer meebezig, maar het begin is er:
Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/3261/dscn46193bz.jpg
Hier zullen de komende dagen samen met het mod werk nog enkele update's van verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Hmm, jullie mod begint gelijk weer in de allerhoogste kwaliteit! Goed zo! _/-\o_

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Dit vind ik echt een zeer orginele oplossing voor het plaatsen van een radiator en het kan zeker tot iets moois leiden.

Hopelijk kom je niet in de war met kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt een leuke mod, jullie maken er vast wel iets van :*)
Maar... ik zit net naar deze foto te kijken
Afbeeldingslocatie: http://img445.imageshack.us/img445/7220/dscn46252wj.jpg

En nu valt me op dat de grote witte ATX connector wel erg dicht bij de radiator zit..
en ik zie ook dat de klem van de atx plug als het ware tussen het moederbord en de radiator zit.

Gaat dit wel goed passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pff, meet je iets 100x uit zie je alsnog iets over het hoofd. Maarja kan altijd gebeuren. Zonder ATX clipje is het no prob. Dus dan maar zonder ATX clipje, zit goed genoeg vast. Beetje cheap, maar het is wel erg veel werk (en erg onnetjes) om de hele radiator 2mm te verplaatsen.

@Immortalsoul, met de kabels gaan we zeker in de war komen omdat we hebben gekozen voor een heel moeilijk te realiseren kabel management systeem. Hierover zien jullie later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
kan je het niet oplossen zoals bij die ide connector
je connect eerst je atx en waar het plugje komt dremel je een klein stukkie uit, zodat je het niet ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Dan krijg je je ATX stekker niet meer los imho ;)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
jah, wat moet hij doen als hij een andere connector moet steken voor z'n ide? toch hetzelfde probleem
ik denk dat eenmaal alles werkt, dat je niet veel meer al je connectors in je case gaat loshalen, of het moet voor een grote schoonmaak zijn, en dan haal je de rad ook wel even los
Pagina: 1 2 Laatste