Een kopietje van een kleine review die ik in een ander topic gepost heb:
Ik heb ook de fameuze NepNano uit Hong Kong gehaald.
Ik heb er een gekozen die het geheel zonder doosje en lader verstuurt, waardoor de verzendkosten redelijk blijven (incl. verzekering voor 10 Eur). Dus ik was voor 32 Euro volledig klaar (1Gb)
Dus voorlopig opladen via USB en later misschien nog eens zo'n USB thuisladertje kopen. Is voor mij niet zo'n probleem want ik leg hem gewoon aan de usb als ik achter de pc zit en dan komt het wel goed. Hoe lang hij speelt op een volle lading weet ik nog niet maar na een uur of 3 stond de indicator nog op halfvol.
Wat betreft mijn eerste indrukken kan ik mij eigenlijk aansluiten bij degenen die er al eerder al iets over schreven.
Het apparaat zit goed in elkaar en is netjes afgewerkt (en zo heerlijk klein). Ik heb er een met een 1,5" scherm, dus in tegenstelling tot een vorige poster met een 1,8" scherm, staat bij mij alles gewoon rechtop. Ook een reden dat ik deze genomen heb, want zo'n gekanteld scherm lijkt mij niks.
De meegeleverde oordopjes waren slecht. Ik ben geen audiofiel (die hebben waarschijnlijk ook wel wat meer over voor hun mp3 speler), maar met andere oordopjes is de geluidskwaliteit echt goed. Er zit een equalizer funtie op met alleen presets, maar daar houd ik niet van en heb ik dus ook niet echt geprobeerd. Beetje onhandig dat de koptelefoon aansluiting 2,5mm is, maar wel logisch omdat het natuurlijk allemaal lekker klein moet blijven.
De FM radio functie werkt gewoon prima. Goede ontvangst en handige interface met presets.
De USB aansluiting werkt ook gewoon zoals het hoort, zonder extra drivers ding aansluiten, pling, extra drive. Ik weet niet of het USB 1.1 of 2.0 is, maar de snelheid is voor mij prima. CD-tje erop kopieren (30/40 Mb) duurde ong. 30 sec. Het werkt ook goed met de synchronisatie functie van XP media center.
De interface is absoluut niet intuitief. Het is dat ik het leuk vind om met knopjes, menu's, opties, etc. te spelen, maar voor iemand die gewoon simpel mp3-tjes wil laden, zoeken en afspelen is hij volgens mij niet geschikt. Niets van playlists, zoeken op artiest of titel etc. gewoon door je folders browsen is alles wat je kunt. Verder is de interface behoorlijk traag en vind ik het visueel niet erg aantrekkelijk. Zoals te verwachten van een chinese speler veel felle kleurtjes en cartoonachtige iconen (misschien ligt het aan mij en is dit tegenwoordig gebruikelijk.) Ik heb in ieder geval al veel mooiere interfaces gezien (apple kopie, xp skin, etc.). Je kunt deze namelijk door stevig, low level tweaking en modding wel vervangen (met zoals eerder genoemd het gevaar om hem definitief te vernaggelen)
Dat brengt mij op het feit dat ik het ook erg leuk vind dat er een actieve tweakers community voor is met wiki's, firmwares, forums, etc. Ik ben zelf van plan om de apple interface firmware erop te zetten, die schijnt ook sneller te zijn en ziet er op de plaatjes in ieder geval erg aantrekkelijk uit. Ook wat extra spelletjes is wel leuk.
Verder zit hij bomvol extra opties:
Filmpjes en Plaatjes kijken (te klein scherm voor film, maar wel leuk voor clipjes, grapjes, etc., zoiets als op je mobieltje).
E-Book, txt file lezer, grappig, maar ik zie het mijzelf niet echt nuttig gebruiken (misschien als spiekbriefje voor de schoolgangers).
Tetris spelletje (klassieker voor als je echt niets anders te doen hebt)
Geluidsopname via ingebouwde microfoon (doet precies wat je ervan verwacht, geen topkwaliteit geluid, maar goed te verstaan)
USB mass storage device - Je kunt ook een gedeelte coderen als je dat zou willen.
Ondersteunt veel muziekformaten en doet tevens lyrics
Kortom, volgens mij een leuke en goede speler voor weinig geld die meer geschikt is voor een tweakertje dan voor iemand die er moeite mee zijn mobiele telefoon te bedienen of zijn tv af te stellen.