Klik voor groter
Camera : Nikon Coolpix 8700
Aantal Megapixels : 8,1
/me Sluitertijd : 1/75 Seconde
/me Diafragma : 3.7
[ Voor 5% gewijzigd door Xtremer op 03-05-2006 22:14 ]
Hier mijn bijdrage:
edit: Bekijk hem vooral ff groot trouwens, dan kun je goed details als ogen zien, komt ie net wat beter tot zijn recht
Als je hem te bleek vind, kijk dan ff op
deze plek . Die is onbewerkt, maar biedt op fellere crt's of laptop-tft's voldoende detail.
[ Voor 21% gewijzigd door Uchy op 03-05-2006 22:17 ]
One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs
@uchy: hij is echt te bleek, ongeacht de monitor. Misschien heb je hem in AdobeRGB ipv sRGB staan, alhoewel dat niet zó veel uitmaakt. Daardoor lijkt hij erg onscherp, wat hij volgens mij niet is.
Afgezien van het feit dat het een archieffoto is, vind ik hem niet echt mooi. Hij is onscherp, en het kind dat erop staat (ik neem aan dat het een kind is) ziet er ongezond uit. Dit komt denk ik mede door de witbalans die er koel is waardoor de huid bleek lijkt.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Volgens mij werkt je url voor geen meter... firefox zegt dat je een infinite loop krijgt, en IE blijft gewoon hangen.Anoniem: 102516 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:07:
[afbeelding]
Gemaakt met een EOS 350D, iso 100, belichting 1/320
Courtesy: Kristijn Swinnen (een kennis)
Ik ben er zelf net achter gekomen dat 1:2 niet genoeg is. Hoe kom ik aan een reverse lens, zodat ik met mijn 35-105 en 50mm samen macro kan krijgen?
[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 04-05-2006 14:06 ]
Whoei, nice colorsJ0YR1D3R schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:07:
Geen plantjes hier dit keerEn ik heb een simpele camera (Fuji 2800z van 4 jaar..) vergeleken met de meeste mensen hier...
[afbeelding]
Lichte nabewerking met Photoshop, de rest van de auto vind je hier.
Ook een erg leuke foto. Ik zou hem er alleen wel ff wat usm overheen halen op het kleien plaatje. Dat komt net ff wat scherper over. Minpuntje is dat het rechteroog(voor ons dus links) niet helemaal lekker scherp is.Uchy schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:16:
Biglines & Florisje, erg fijne plaatjes! FLorisje qua omgevingkleuren, staat wel leuk! Biglines, prachtige plaat ook! Mooi kleurencontrast en spel met scherpte.
Hier mijn bijdrage:
[afbeelding]
edit: Bekijk hem vooral ff groot trouwens, dan kun je goed details als ogen zien, komt ie net wat beter tot zijn recht
Als je hem te bleek vind, kijk dan ff op
deze plek . Die is onbewerkt, maar biedt op fellere crt's of laptop-tft's voldoende detail.

Weet alleen nog niet of die blaadjes aan de voorkant niet teveel storen
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Dankjewel!Remy schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:26:
[...]
Het juiste onderdeel, de ogenIk vind em strak Ramon, die ogen knallen eruit: wat voor een is het?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Anoniem: 95029
http://img13.imagevenue.c...&image=73824_IMG_3557.JPG
[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 95029 op 05-05-2006 09:09 ]
Anoniem: 115092
Hoewel niet zo briljant als sommige andere foto's (de pad en de vliegen zijn fantastisch), hier een paardebloem van bovenaf:

Ik heb hem wat moeten verkleinen in paint. Zijn er betere programma's om dit mee te doen die niet al te duur zijn?
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 05-05-2006 00:47 ]

Anoniem: 175220
(orginele foto: http://fotoalbum.dds.nl/air2/new/large/IMG_0148.JPG
@air2: Niet echt een lekkere kijkplaat
hoe is het met je knietje enzo?
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Lijkt me sterk dat er een damesblad op je schuurmuur zat, het enige juiste woord is libel (meervoud libellen). In dit geval een jonge Vuurjuffer (Pyrrhosoma nymphula).Anoniem: 95029 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:20:
Hierbij mijn bijdage, ene libelle. Zat bij ons op de schuurmuur
[afbeelding]
http://img13.imagevenue.c...&image=73824_IMG_3557.JPG
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
http://dave.martine.at.quicknet.nl/IMG_0214.JPG
Deze foto plaatste je op 21 April ook al in DTorro in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ...", wat het dus een archieffoto maakt. We hebben duidelijk vermeld dat dit niet de bedoeling is. Het leuke van de weekopdracht is dat je in díe week op stap gaat voor je foto.
(Cam: Powershot A700)
[ Voor 55% gewijzigd door Zoefff op 06-05-2006 11:34 ]
Dank je!WhizzCat schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:01:
Martijn: fantastische kleurtjes dudeMaar ik ben zo onderhand niks anders gewend van jou
offtopic:
hoe is het met je knietje enzo?
Met de knie is het vrij goed, anders had ik ook niet tussen de bloemen gelegen in een weiland nabij Beetsterzwaag.
Op mijn monitor komt ie zo nèt goed uit. Op een laptopscherm was ie onbewerkt mooi en bewerkt idd te bleek. Vandaar dat ik de luxe van keuze geef :-). Twas beetje lastig licht ook (redelijk veel, maar door wolken gebroken, licht, waardoor je een lastige witbalans krijgt)MBV wrote
@uchy: hij is echt te bleek, ongeacht de monitor. Misschien heb je hem in AdobeRGB ipv sRGB staan, alhoewel dat niet zó veel uitmaakt. Daardoor lijkt hij erg onscherp, wat hij volgens mij niet is.
Het kleien plaatje? De ondergrond is een gelakt houten tafeltje, ik weet niet of je dat bedoelt?justawitte schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:43:
Ook een erg leuke foto. Ik zou hem er alleen wel ff wat usm overheen halen op het kleien plaatje. Dat komt net ff wat scherper over. Minpuntje is dat het rechteroog(voor ons dus links) niet helemaal lekker scherp is.
Ik bewerk trouwens in The Gimp (Ubuntu-er) ik zal daar nog s kijken naar een usm variant (hoewel ik niet zo thuis ben in de terminologie, ik zal het ns opzoeken) Thanks though voor compliment en tip
@Wernwatt
Wowie, wat een vette ogen!
One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs
Volgens mij is alles beter dan paintAnoniem: 115092 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:36:
1e bijdrage gemaakt met mijn eerste camera op de eerste dag dat ik er mee fotografeer.
Hoewel niet zo briljant als sommige andere foto's (de pad en de vliegen zijn fantastisch), hier een paardebloem van bovenaf:
[afbeelding]*gemaakt met Canon Digital Ixus 60
Ik heb hem wat moeten verkleinen in paint. Zijn er betere programma's om dit mee te doen die niet al te duur zijn?

Iets anders dan paardebloemen:

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 05-05-2006 13:03 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Orrigineel: http://www.klemkerk.speedxs.nl/fotos/tuin311.jpg

Klikbaar voor een grotere versie
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Uchy schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:46:
Het kleien plaatje? De ondergrond is een gelakt houten tafeltje, ik weet niet of je dat bedoelt?
Kijk eens of er iest staat van "unsharpen mask". Daarmee kan je het kleine plaatje wat mee verscherpen. Meestal oogt een foto na verkleining minder scherp, en door die usm kan je dat verhelpen. Let wel op dat je het niet te erg gebruikt, want dat kan het je foto ook verpesten.Ik bewerk trouwens in The Gimp (Ubuntu-er) ik zal daar nog s kijken naar een usm variant (hoewel ik niet zo thuis ben in de terminologie, ik zal het ns opzoeken) Thanks though voor compliment en tip
Deze foto heb ik twee weken terug gemaakt opm Tenerife, in Loro Park. Een soort van tropisch park met allerlei dier -en plantensoorten:
http://i7.photobucket.com/albums/y251/SuperErik/Bloem.jpg
De bedoeling is dat je voor deze opdracht op stap gaat om een foto te maken. Het is dus niet de bedoeling om een foto van twee weken terug te plaatsen, wat ook duidelijk in de startpost én policy staat vermeld.
Foto is genomen met mijn ouwe vertrouwde Canon Powershot S30, lekker alles op Auto in macromodus.
Voor de statistiekgeilen onder ons:
Sluitertijd: 1/125
Lensopening: F/5
Belichting: 0-stap
[ Voor 21% gewijzigd door Zoefff op 06-05-2006 11:30 ]

Geen crops, Canon Digital Ixus 30 op de auto stand, geen flits.
Wel veel geduld moeten hebben, 't is een nogal beweeglijk k'nijntje
Clickable voor de hi-res.
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Toevallig nog online lijkt me niet echt een reden tot inzending eigenlijkDexterDee schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:14:
Deze heb ik toevallig nog online staan. Iets meer scherptediepte en een kleinere ISO waarde hadden de foto nog iets mooier kunnen maken denk ik. Maar goed, die rakkers zijn bloedjesnel dus een snelle sluitertijd is nodig om dit shot op 300mm te maken met deze lens.
[afbeelding]
Klikbaar voor een grotere versie
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Klinkt alsof ik die foto al jaren in bezit heb, wat niet zo is. Die foto is nog niet zo heel lang geleden gemaakt. Het enige is dat ik deze toevallig op mijn webserver had staan, voordat ik dit topic zag.Garyu schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:54:
[...]
Toevallig nog online lijkt me niet echt een reden tot inzending eigenlijk(geen archiefmateriaal enzo). Verder worden er erg leuke foto's gepost, keep it going!
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Dan nogDexterDee schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:09:
[...]
Klinkt alsof ik die foto al jaren in bezit heb, wat niet zo is. Die foto is nog niet zo heel lang geleden gemaakt. Het enige is dat ik deze toevallig op mijn webserver had staan, voordat ik dit topic zag.
Het idee is volgens mij toch echt dat je een foto gaat maken met dit topic in gedachten. En niet vanwege dit topic in je foto's gaan spitten naar een bijpassend shot.
Dit topic is meer een inspiratiebron dan een verzameltopic. Die lopen er al genoeg, ook voor macro/closeup shots.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door DeoDupke op 05-05-2006 15:50 ]
No worries m8
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
tja waar gáát die foto over.. ik kan wel even vertellen hoe het komt dat die spelden in die kurk zitten.koraks schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:15:
DeoDupke, perfect uitgewerkt, mooi belicht, scherpe plaat, goeie compositie...maar waar gáát die foto over?
[verhaalmodus]
het begon allemaal toen mijn pa een jaar of 15 geleden voor zaken naar Rusland moest. Daar heb je van die porseleinen kunstwerkjes met wat drank erin. Er zit dan natuurlijk een kurk op om de drank erin te houden. Toen hij terug kwam had hij zo'n ding meegenomen en toen de drank eruit was wilde ik dat ding graag op mijn kamer hebben. 10 jaar later kreeg ik mijn eerste pak met overhemd die met van die spelden op een kartonnetje vast zat ( uit de verpakking ), ik moest een plaats hebben om al die spelden te laten, wilde ze niet weggooien, dus stak ik ze allemaal in die kurk.
Een paar maanden geleden was ik weer eens bij mijn ouders en wilde experimenteren met de macro functie van mijn sigma 70-300 en zocht een onderwerp. Ik pakte die kurk en legde hem op een glasplaat en belichte die van onder waar dit het resultaat van was:

toen was ik niet helemaal tevreden omdat 1 speld bijna horizontaal stond, en de compositie een beetje te gemaakt was. Dus om het nog eens over te doen stopte ik de kurk met spelden in mijn etui. Deze heeft er een vrij lange tijd ingezeten totdat ik de opdracht van deze week las. Bij gebrek aan een glasplaat ( omdat ik nu op mijn studentenkamer ben ) besloot ik het geval maar in mijn geimproviseerde ministudio te zetten en er een foto van te maken.
[/verhaalmodus]
verder, waar gáát die foto dan over, thema closup/macro, ik probeer een beetje unieke dingetjes neer te zetten, hoeveel bloemen/insecten hebben we hier al gezien. Ik geef toe, het is geen supermacro, maar wel een closeup
[ Voor 7% gewijzigd door DeoDupke op 05-05-2006 16:37 ]
No worries m8
JIj kan hem wel gezien hebben (in test case topic) maar niet iedereen hier.Toff schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:46:
@DTorro: Die had ik al eens gezien 14 dagen geleden en ik vind hem er niet beter op geworden.
[afbeelding]
Jij vind hem er niet beter op geworden, wat is dan jou commentaar wat ik er op zou kunnen verbeteren?
ik denk eerder dat hij doelt op het regeltje dat je geen archief fotos mag plaatsen. Een foto die 14 dagen geleden al hier stond is dus niet gemaakt voor dit thema maar al eerder wat dus een archief foto is.DTorro schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:30:
[...]
JIj kan hem wel gezien hebben (in test case topic) maar niet iedereen hier.
Jij vind hem er niet beter op geworden, wat is dan jou commentaar wat ik er op zou kunnen verbeteren?
No worries m8

Groot formaat
De echte foto
350D
ISO 100
1/100
Foto is dus nog gemaakt met de standaard kit gewoon om eens wat te proberen..
Ah, dat verklaart!DeoDupke schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:26:
[...]
tja waar gáát die foto over.. ik kan wel even vertellen hoe het komt dat die spelden in die kurk zitten.
Het was ook niet om te zeggen van 'hej, ik zie geen duidelijk concept dus het kan niet', ik was gewoon eens benieuwdverder, waar gáát die foto dan over, thema closup/macro, ik probeer een beetje unieke dingetjes neer te zetten, hoeveel bloemen/insecten hebben we hier al gezien. Ik geef toe, het is geen supermacro, maar wel een closeup
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

De achtergrond had van mij iets mooier gemogen (is wat blokkerig). Daarnaast vind ik de kleuren iets aan de donkere kant, er had net wat meer kleur in gemogen. Aan de andere kant vind ik het natuurlijk wel een mooie close-up, anders had ik hem niet geplaatst. (Sinds vorige week heb ik een Canon EOS 350D; ik ben dus nog in de speel-fase.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
a) Archieffoto (zie toelichting DeoDupke)DTorro schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:30:
[...]
JIj kan hem wel gezien hebben (in test case topic) maar niet iedereen hier.
b) Aardig in het testcasetopic, maar zowel fototechnisch als artistiek niet van voldoende kwaliteit om te (her)plaatsen in dit topic. Toelichting: het lijkt erop of je je huiskat bij zijn nekvel hebt gepakt en met geweld voor je lens hebt gesleept. Toen zag je geen kans om een scherpe ruisarme foto te maken waar het beest fatsoenlijk op staat, ondanks je flitser? Ik maak scherpere foto's van voor mij volkomen vreemde katten in hun natuurlijke omgeving: voorbeeld1 voorbeeld2, maar die ga ik hier echt niet (her)posten; dat zijn gewoon snapshots...
Kijk, die van pven, dat is een mooie!
[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 06-05-2006 00:59 ]
hieruit blijkt wel weer dat smaken nogal verschillen. Ondanks dat de plaat van dinges een archief foto is vind ik hem niks onnatuurlijks uitstralen wat jij een beetje suggereert met de handelingen die je beschreven hebt. De ruis stoort mij bijvoorbeeld in deze plaat totaal niet en de onscherpte vind ik ook nog heel erg meevallen. Het grappige is dat ik de foto van dinges vele malen aangenamer vind te bekijken dan de snapshots die jij ter vergelijking aandraagt. Maar goed nogmaals, dat is een persoonlijke mening, ik vind alleen dat je jou persoonlijke mening best wat subtieler mag verwoorden.Toff schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 00:58:
[...]
a) Archieffoto (zie toelichting DeoDupke)
b) Aardig in het testcasetopic, maar zowel fototechnisch als artistiek niet van voldoende kwaliteit om te (her)plaatsen in dit topic. Toelichting: het lijkt erop of je je huiskat bij zijn nekvel hebt gepakt en met geweld voor je lens hebt gesleept. Toen zag je geen kans om een scherpe ruisarme foto te maken waar het beest fatsoenlijk op staat, ondanks je flitser? Ik maak scherpere foto's van voor mij volkomen vreemde katten in hun natuurlijke omgeving: voorbeeld1 voorbeeld2, maar die ga ik hier echt niet (her)posten; dat zijn gewoon snapshots...
Kijk, die van pven, dat is een mooie!
No worries m8

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

http://img253.imageshack.us/img253/5445/img05588rh.jpg
Geen archieffoto's.
[ Voor 57% gewijzigd door Zoefff op 06-05-2006 22:05 ]
Hope for the best, prepare for the worst...
Is het nou zo moelijk om de regels ff door te lezen. Het is niet alleen tegen jou bedoeld hoor, maar het lijkt wel of die dingen voor niks zijn geschreven

Ik zal er toch nog maar een nuttige post van maken.
Je heb opzich een goed idee voor een foto, met een bepaalde sfeer. Jammer is de tekst nu niet leesbaar is, waardoor het stoort. LIever geen tekst dan een halve tekst. Aan de andere kant laat juist de tekst zien wat voor soort foto het is. Dus misschien volgende keer kijken of je het vanuit een andere hoek kan schieten waardoor er meer tekst op de foto past (of een ander symbool waardoor je de foto "snapt").Heaget schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:10:
Mijn eerbiedige inlevering. Op 5 mei gemaakt in Utrecht ( ja op de meeting)
[afbeelding]
.Niet echt een speciale foto, maar ook niet echt verkeerd. Ik mis wel iets wat de aandacht wat langer vast houdt. Nu is het gewoon een zeeppomp. Met misschien een druppel aan het gedeelte waar de zeep uitkomt (ik weet de naam ervan niet), geeft het de foto om naar te kijken.Mercarra schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:00:
Eerste foto online van mijn nieuwe camera. Eerste wat je doet met een dslr is natuurlijk een kleine scherptediepte kiezen, dat kon ik voorheen niet. Geen speciale plaat, maar wel aardig voor deze topic.
[afbeelding]
[ Voor 68% gewijzigd door Justawitte op 06-05-2006 20:46 ]
Sorry, ik heb niet veel ervaring met fotografie. Maar hier heb ik wel een nieuwewenneyhanney schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:30:
Gemaakt in China, Sanya. Zomervakantie 2005.![]()
http://img253.imageshack.us/img253/5445/img05588rh.jpg
Geen archieffoto's.

Hope for the best, prepare for the worst...
@Grieto: close-up heeft zo wel een dubbele betekenis
@Mercarra: lekkere kleurtjes en scherpte. Ik vind alleen het onderwerp wat saai.
@Heaget: Actuele inzending. Misschien toch proberen nog meer detail te isoleren. Wordt dan wel moeilijker om de context te laten zien maar maakt de foto wel sterker denk ik.
@wenneyhanney: jij hebt nog steeds een kerstboom staan
Thanks!djengizz schreef op zondag 07 mei 2006 @ 09:08:
@pven: grappig shot, had ook niet misstaan in de vorige weekopdracht (aktie). Hij mist een klein beetje scherpte maar dat moet kunnen bij zo'n shot.
Bij de vorige weekopdracht had ik niet voldoende tijd om met mijn camera te spelen.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Anoniem: 173456
Vertel mij eens, hoe heb je deze gemaakt?
Anoniem: 63942
Vette kleuren! Wat heb je daar op los gelaten? Of hebben jullie gewoon zulk soort bomen en achtergronden in Twente?Dr.Boktor schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:22:
Een paar dagen geleden op de campus van de Universiteit Twente geschoten:
[afbeelding]
Hier is de onbewerkte versie van de foto te vinden. Ik heb dus nog wel wat gespeeld met Photoshop: het plaatje verscherpt, stukje curves (om het contrast te verhogen, zodat het blad en de achtergrond er meer uit knallen) en tot slot een selective color adjustment om het blaadje een iets mooiere groene kleur te geven.Anoniem: 173456 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:50:
Oehh deze vind ik heel mooi Dr.Boktor!
Vertel mij eens, hoe heb je deze gemaakt?Nabewerking?
Dan blijft inderdaad nog de vraag staan of we zulk soort bomen en achtergronden hebben. Op de achtergrond was een hoge boom met mooie rode blaadjes. Ik heb vervolgens een blaadje zo gefotografeerd dat de boom de achtergrond vormde, de zon precies tussen de blaadjes van die boom scheen en het ene blaadje verlichtte. Helaas kreeg ik het niet voor elkaar om de zon net langs het blaadje te laten komen; daarvoor waaide het te hard.Anoniem: 63942 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:23:
[...]
Vette kleuren! Wat heb je daar op los gelaten? Of hebben jullie gewoon zulk soort bomen en achtergronden in Twente?
Anoniem: 168865
De foto is alleen gecroped. Voor de rest is er niks aan bewerkt

Anoniem: 153202
Sorry, de regels niet goed gelezen.Heaget schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:29:
Je mag maar 1 foto inzenden voor de opdracht....
De andere 3 foto's reeds weggehaald.
(toch stiekem wel de links laten staan)

Die dingen zijn natuurlijk wel behoorlijk gecamoufleerd, dus weinig contrast met de achtergrond.Heaget schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:36:
Hey niko, zie nu pas dat jij het bent!Mooie foto, alleen wat weinig contrast tussen het onderwerp en de achtergrond. Dat vind ik bij alle foto´s die je hier ( in dit topic ) post eigenlijk wel. Foto 2 vind ik overigens mooier dan degene die je nu hebt gekozen.
Maar ik ben idd al een tijdje aan het experimenteren met contrast. Heb je nog tips?....behalve achteraf bewerken dan.
En hoe bevalt je nieuwe aanwist??????
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 07-05-2006 21:15 ]

Ik heb een beetje het contrast verhoogd en een beetje met de curves gespeeld. Andere suggesties voor nabewerking zijn welkom.
specs panasonic DMC-FZ5, F/4, 1/200 sec.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Een foto van mijn levensgevaarlijke jack russle
Ik wil er even bij vermelden dat de foto is genomen met een fuji a202 met 2 megapixel en zonder optische zoom. En dan vind ik hem toch best aardig gelukt. (beetje donker misschien?)
PS: een paardenbloemfoto heb ik ook, maar die zag ik al zoveel, dus toen deze maar gedaan
Commentaar zou leuk zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Laurens op 07-05-2006 22:36 ]
Waarom niet die "bijen" foto's geplaatst? Die zijn m.i. beter dan deze.RL2000 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:44:
Vanmiddag wat leuke foto's geschoten. Deze vind ik hier wel passen.
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 07-05-2006 22:03 ]
Die bijen foto's zijn zeker mooi om hier te plaatsen ware het niet dat dit archief foto's zijn.Anoniem: 153202 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:02:
[...]
Waarom niet die "bijen" foto's geplaatst? Die zijn m.i. beter dan deze.

Foto gemaakt met D50 met 70-300APO macro.
[ Voor 2% gewijzigd door Barrycade op 07-05-2006 22:38 . Reden: opmaak aangepast ]
Leuke foto!Laukui schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:58:
Laat ik ook eens een bijdrage leveren:
Een foto van mijn levensgevaarlijke jack russle
Ik wil er even bij vermelden dat de foto is genomen met een fuji a202 met 2 megapixel en zonder optische zoom. En dan vind ik hem toch best aardig gelukt. (beetje donker misschien?)
[afbeelding]
PS: een paardenbloemfoto heb ik ook, maar die zag ik al zoveel, dus toen deze maar gedaan
Commentaar zou leuk zijn
In pven in "Post hier je huisdier" heb ik nog twee foto's uit deze serie met ons hondje geplaatst.
@ Laukui : ik heb je gemaild op je MSN-mailadres ; je hebt zo te zien nog geen toegang tot de HK
[ Voor 8% gewijzigd door pven op 07-05-2006 23:51 ]
Bedanktpven schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:47:
[...]
Leuke foto!
offtopic:
In pven in "Post hier je huisdier" heb ik nog twee foto's uit deze serie met ons hondje geplaatst.
Ik kan die foto's van jullie hond niet vinden
Ik denk eerlijkgezegd niet dat F/11 ipv f/8 veel had uitgemaakt. Op mijn TFT-scherm kan ik eigenlijk nergens "echte" scherpte vinden. Je foto is misschien bewogen of je onderwerp is door de wind net uit de scherpte gewaaid? Wel een leuk bloempje, iig geen paardebloemMBV schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:55:
Ik ben niet helemaal gelukkig met de foto. Ik heb het idee dat de nabewerking gruwelijk fout gaat op dit TFT-scherm, maar aangezien ik niet voor niets bezig wil zijn geweest...
Oh ja, F/11 of hoger was ook wel handig geweest, maar dit heeft ook wel wat vind ik
[afbeelding]
Erg koel, goed opgeletlittlejoannes schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:36:
Donderdag even het balkon afgestruind op zoek naar interessante zaken. Op een mand vond ik deze spin. En terwijl ik mijn statief opzette voor de foto was er ondertussen een klein vliegje de spin op gelopen. Even ter referentie: spin is zo groot als een knikker. [afbeelding]
Foto gemaakt met D50 met 70-300APO macro.
[ Voor 73% gewijzigd door Remy op 08-05-2006 08:54 ]
Door de camoflage word het contrast inderdaad wel moeilijk. Buiten achteraf bewerken heb ik niet zo veel tips, het is gewoon lastig om zoiets goed vast te leggen. En m'n nieuwe aanwinst bevalt erg goed hoorAnoniem: 153202 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:06:
[...]
Die dingen zijn natuurlijk wel behoorlijk gecamoufleerd, dus weinig contrast met de achtergrond.
Maar ik ben idd al een tijdje aan het experimenteren met contrast. Heb je nog tips?....behalve achteraf bewerken dan.
En hoe bevalt je nieuwe aanwist??????

[ Voor 101% gewijzigd door geruudt op 08-05-2006 18:45 ]
dit is de weekopdracht van vorige week. lijkt dat me dat macro foto's nu gewoon weer thuishoren in:geruudt schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:41:
Gemaakt met Fuji FinePix S9500
Alleen jammer dat bovenste bloemetje er net niet helemaal op staat.
[rml][ Verzamel] Macro foto's deel 4[/rml]
[ Voor 13% gewijzigd door iH8 op 08-05-2006 18:44 ]
Aunt bunny is coming to get me!
Klik er maar eens op, de rechterkant van het hart van de bloem is wel scherpToff schreef op maandag 08 mei 2006 @ 00:10:
[...]
Ik denk eerlijkgezegd niet dat F/11 ipv f/8 veel had uitgemaakt. Op mijn TFT-scherm kan ik eigenlijk nergens "echte" scherpte vinden. Je foto is misschien bewogen of je onderwerp is door de wind net uit de scherpte gewaaid? Wel een leuk bloempje, iig geen paardebloem. Morgen nog eens proberen?
Lekker, scherptediepte met macro, en dan kan die lens nog maar tot 1:2

Anoniem: 102173
[ Voor 89% gewijzigd door Zoefff op 15-05-2006 10:05 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Zoefff op 15-05-2006 10:05 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Géén archieffoto's!
Post je wel een archieffoto, dan zal die vanaf nu (6 mei 2006, 22:06) zonder pardon verwijderd worden.