Je wil gaan downgraden zonder het voordeel te wetenAnoniem: 170533 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:36:
Ik ga lekker niet downgraden, denk ik.
Wat is nou precies het voordeel van downgraden
Anoniem: 141058
Hij zegt toch dat ie niet gaat downgradenPilatuS schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:46:
[...]
Je wil gaan downgraden zonder het voordeel te wetenDat snap ik niet helemaal.
LOL idd. Beetje scheel gekeken denk ik 
Edit : Wat ik een groot voordeel vind van downgraden is dat je een spel eerst kan proberen voordat je 50 euro er voor betaald.
Sommige spellen zijn erg goed en dan heb ik het geld er wel voor over, zoals GTA die heb ik ook maar gekocht. Andere spellen speel ik 10 min en dan doe ik er niets meer mee. Dan ben ik blij dat ik er geen 50 euro aan uit heb gegeven.
Edit : Wat ik een groot voordeel vind van downgraden is dat je een spel eerst kan proberen voordat je 50 euro er voor betaald.
Sommige spellen zijn erg goed en dan heb ik het geld er wel voor over, zoals GTA die heb ik ook maar gekocht. Andere spellen speel ik 10 min en dan doe ik er niets meer mee. Dan ben ik blij dat ik er geen 50 euro aan uit heb gegeven.
[ Voor 82% gewijzigd door PilatuS op 04-07-2006 21:01 ]
Anoniem: 178382
Heb intussen ook de auto-exe versie van ebootloader 0.97 geinstalleert met hetzelfde resultaat 
Volgens mij ben ik de enige nog waarbij hij echt niet wil werken

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 178382 op 04-07-2006 21:11 ]
Laadt GTA wel je savegame als je de eloader er niet op hebt staan?Anoniem: 178382 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:10:
Heb intussen ook de auto-exe versie van ebootloader 0.97 geinstalleert met hetzelfde resultaat
Heb je dan misschien toch een nieuwe versie GTA die het laden van de eloader voorkomt?
Misschien eens een GTA van iemand anders proberen?
Je kunt wel gewoon spelen en saven zonder e-loader enzo?
@hierboven: Als je het e-loader scherm ziet is er al gebruik gemaakt van de exploit
[ Voor 21% gewijzigd door SH4D3H op 04-07-2006 22:03 ]
Als ik firmware 2.5 laad met devhook, dan krijg ik een heel raar lettertype (door iemand geflashed ofzo?). Maar hoe krijg ik dit weer weg, ik heb namelijk liever gewoon de standaard instellingen als ik 2.5 laad
. (Btw, alle memsticks zijn toch qua snelheid hetzelfde he?)
Ja dat is geen probleem. En indd het e-loader scherm krijg ik wel te zien alleen niet de text wat in het menu hoort (en hij crasht uiteraard). En volgens een andere site heb je de juiste versie als er een update naar 2.0 op staat, en die staat er ook op dusSH4D3H schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:02:
[...]
Je kunt wel gewoon spelen en saven zonder e-loader enzo?
@hierboven: Als je het e-loader scherm ziet is er al gebruik gemaakt van de exploit
GTA laad wel m'n savegame als ie er alleen op staat ja.Zamorano schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:28:
[...]
Laadt GTA wel je savegame als je de eloader er niet op hebt staan?
Heb je dan misschien toch een nieuwe versie GTA die het laden van de eloader voorkomt?
Misschien eens een GTA van iemand anders proberen?
GTA laad automatisch de laatste savegame....
Dus wat je doet is:
Mem-stick eruit halen.
GTA opstarten (als het goed is gaat hij nu niet meteen naar de Eloader)
dan weer even een nieuwe save game aanmaken.
En klaar is kees
Dus wat je doet is:
Mem-stick eruit halen.
En klaar is kees
Niet direct
Homebrew werkt via GTA toch ook gewoon op 2.5/2.6
Anoniem: 181182
De beste optie is om de dh bestanden (die in je de root staan) door de officiele versie/update van Devhook 0.41d te laten vervangen, de eboots kun je gewoon laten staan.ronwiel schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:04:
Als ik firmware 2.5 laad met devhook, dan krijg ik een heel raar lettertype (door iemand geflashed ofzo?). Maar hoe krijg ik dit weer weg, ik heb namelijk liever gewoon de standaard instellingen als ik 2.5 laad.
Anoniem: 131051
Een beetje een non argument...PilatuS schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:58:
LOL idd. Beetje scheel gekeken denk ik
Er zijn genoeg manieren om games te proberen zonder uw toevlucht te moeten nemen tot gekopieerde games. Stel je kent een paar mensen met een psp, je wisselt wat uit, uitlenen en zo. Of de game uitlenen bij zaken als gamemania (als zoiets nog kan, voor de ps2 kan het zeker). Uzelf goed informeren en zo. En als je niet zeker bent wacht je op de platina editie in de budgetbak.
Zo heb ik het jaren gedaan met de ps2: zelden tot nooit een miskoop
Dit is dus toch een beetje een excuus zoeken om iso's te draaien. En niemand gaat een game kopen als die een werkende iso heeft draaien. Maar goed, elk z'n ding.
Ik ben ook redelijk geïnteresseerd in de psp, en ik kan maar niet kiezen tussen de DS en de PSP. En beide gaat niet, want dan moet je weer games en extra beginnen kopen voor twee consoles, en dat is momenteel nog te duur (lees: die bedragen wil ik daaraan niet uitgeven, aan wat het maar is, namelijk handheld gamen). De DS spreekt mij aan om de good ol' gameplay, en daar zou ik bvb vooral New Super mario bros op willen spelen. Bijkomend voordeel is dat ze nu wel mooi zijn, veel games, en iets goedkoper. =>Nostalgie en 'willen laten herleven van het NES gevoel': DS-PSP: 1-0
Daarentegen, ik ben altijd al playstation/sony minded geweest. Games als wipeout en zo zijn het voor mij helemaal. En ik zie ook meer en meer platina games verschijnen, of budget games, tot zelfs 15 euro per stuk. Dit is interessant. Op die manier koop je al eens sneller een game... Dat zie je bij de DS niet zo. Anderzijds merk je toch vaak dezelfde herkauwde gameplay en hoor ik van velen dat hun psp stof aan het verzamelen is in een hoekje. Nu ja, zooo veel games hoef ik nu ook weer niet, zoveel ga ik op een handheld niet spelen, dus een paar toppers zou genoeg moeten zijn.
Mijn keuze valt op zwart uiteraard (hoewel een witte beter mijn m'n mac mini zou passen). Maar ik had graag geweten of het met de laatste firmwares nog steeds zo een lijdensweg is om een filmpje op de psp te krijgen. Als ik dit topic volg lees ik namelijk dat de film naam xxxxx.xxx moet meekrijgen en moet geplaatst worden in folder blablabla weet ik veel. Zelfde met foto's en muziek. Klopt dit nog? Want dit vind ik dus verre van gebruiksvriendelijk en lijkt gewoon een feature waar je zelf te veel moeite moet voor doen. Gewoon in een map slepen en met de psp browsen, DAT is logisch. (mp3 speler like). Dat je moet herconverteren kan ik begrijpen maar de rest...
Want als ik meer zou betalen voor een psp in vergelijking met een DS verwacht ik ook meer out the box functionality, zonder al te veel issues. Waarom zou ik anders meer betalen. Maar als de mediafunctionaliteit is zoals hierboven beschreven vind ik dat sony de PSP onterecht wordt gemarkted als portable media device. Dat slaat dan echt nergens op. (i like it the mac way: it just works)
Dus als ik van mijn kant te veel moet prutsen gaat die vlieger niet op
Goed, nog effe over nadenken dus. Laatste vraagje, is de oplader uit de US (mits een verloopstukje omwille van het andere stopcontact) compatibel met 220 Volt
Muziek en Foto's kun je gewoon in het desbetreffende mapje zetten en klaar, dat gaat prima.Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:42:
... een hele lap tekst....
Films hebben idd een bepaalde benaming nodig, maar die geven de meeste conversieprogramma's al mee.
Al bij al vind ik het moeilijk om de PSP als een portable media device te zien, naar mijn ervaring althans. Qua foto's is het wel ok, films aardig en voor mp3's vind ik het zeer matig.
Doe geen moeite.. gezien sommige argumenten denken deze personen niet verder dan eigen belang.
PSP is mi prima te gebruiken als multiformatplayer.
Muziek en foto is appeltje eitje.. gewoon in de juiste directory kopieren.
Films op je psp krijgen is niet veel moeite, het kost alleen een beetje (reken)tijd.
Films op je psp krijgen is niet veel moeite, het kost alleen een beetje (reken)tijd.
[ Voor 31% gewijzigd door aMUSEd op 05-07-2006 14:40 ]
Ik ben het met je eens dat er veel mensen zijn die als ze de iso hebben het spel niet kopen maar er zijn ook uitzonderingen. Als ik een spel echt goed vind dan wil ik er best als nog voor betalen. GTA heb ik ook gekocht terwijl ik ook gewoon de iso kan spelen.En niemand gaat een game kopen als die een werkende iso heeft draaien.
Er zijn voor de PC ook een aantal spellen die ik eerst geprobeerd heb en later gekocht heb.
Oh je kent mijDoe geen moeite.. verder dan eigen voordeel denkt dit soort lui niet.
Maak aub geen uitspraken als je niet weet waar je het over hebt.
[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 04-07-2006 23:16 ]
Tijd om weer even de gp2x fanboy uit te hangen: Het GP2X TopicaMUSEd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:10:
[...]
Doe geen moeite.. verder dan eigen voordeel denkt dit soort lui niet.
Homebrew, films, mp3 etc en nog open source ook (lees: een fabrikant die het toejuicht ipv afzweert). Nauwelijks commerciele spelletjes, maar wel weer goedkope SD-cards erin zodat 'ie al met al best goedkoop is.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Eensch.PilatuS schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:14:
[...]
Ik ben het met je eens dat er veel mensen zijn die als ze de iso hebben het spel niet kopen maar er zijn ook uitzonderingen. Als ik een spel echt goed vind dan wil ik er best als nog voor betalen. GTA heb ik ook gekocht terwijl ik ook gewoon de iso kan spelen.
Er zijn voor de PC ook een aantal spellen die ik eerst geprobeerd heb en later gekocht heb.
[...]
Oh je kent mij
Voor PC is dat, in mijn geval, meestal voor de multiplayer.
Voor een spel met alleen SinglePlayer vind ik 50€ teveel
Het was geen directe aanval nav jouw argument.. maar op iso-spelers die niet kopen .. (mensen die zich nu aangesproken voelen dus)PilatuS schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:14:
[...]
Oh je kent mij
Als je je gekwetst voelt.. excuses daarvoor.
Dat mensen dat allemaal doen lekker door laten gaan, iedereen gewoon lekker in hun waarde laten. Als jij een spel koopt en dan een gedachten krijgt van weer een goede daad tegen het illegale netwerk tegen te houden of wat dan ook, moet je vooral doenaMUSEd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:29:
[...]
Het was geen directe aanval nav jouw argument.. maar op iso-spelers die niet kopen .. (mensen die zich nu aangesproken voelen dus)
Als je je gekwetst voelt.. excuses daarvoor.
Maar ga gewoon niet mensen lopen afkraken.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
offtopic:
Ik voel mij niet gekwetst ofzo ik vind alleen de opmerking "dit soort lui" erg alles over 1 kam scheren.
Net zoiets als zeggen dat alle (vul maar in) criminelen zijn.
Ik voel mij niet gekwetst ofzo ik vind alleen de opmerking "dit soort lui" erg alles over 1 kam scheren.
Ik ga het morgen nog een x proberen, ik baal er echt van want ik heb dit ding juist gehaald voor de homebrew en iso's.TrIsTaN_tDb15 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:27:
GTA laad automatisch de laatste savegame....
Dus wat je doet is:
Mem-stick eruit halen.
En klaar is kees
Ow, ik was even vergeten dat je wel je mem-stick erin moet doen als je GTA helemaal is opgestartAnoniem: 178382 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 00:28:
[...]
Ik ga het morgen nog een x proberen, ik baal er echt van want ik heb dit ding juist gehaald voor de homebrew en iso's.
(lijkt me wel zo handig als je een nieuwe save-game wilt aanmaken
Anoniem: 124508
[quote]Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:42:
[...]
Er zijn genoeg manieren om games te proberen zonder uw toevlucht te moeten nemen tot gekopieerde games. Stel je kent een paar mensen met een psp, je wisselt wat uit, uitlenen en zo. Of de game uitlenen bij zaken als gamemania (als zoiets nog kan, voor de ps2 kan het zeker). Uzelf goed informeren en zo. En als je niet zeker bent wacht je op de platina editie in de budgetbak.
En als je niemand kent die een psp heeft, of als er nergens in de buurt een gameshop is die games verhuurt, wat dan. Bij de enigste shop hier waar je psp games kunt kopen, kun je het spel gewoon niet proberen, als je het koopt heb je een dag de tijd om het spel terug te brengen. Ik heb echt wel meer als een dag de tijd nodig om een spel uit te proberen om te kijken of ik het leuk vind. ISO's vind ik dan een goede oplossing mits je als je het spel ook echt daarna koopt als je hem goed vind. GTA,Loco Roco,Wipe out, zijn spellen die ik eerst een aantal dagen gespeelt heb als iso en daarna gewoon gekocht heb.
En de mapjes die er zijn om foto's etc in te plaatsen dacht ik eerst ook dat het erg onhandig was maar is helemaal niet zo. Je houd alles netjes uit elkaar en je kan het zonder moeite terug vinden om het te verwijderen. En als je een goede converter gebruikt om mpg bijvoorbeeld naar mp4 te zetten maakt hij automatisch goede namen aan en plaatst ze direct op de psp waar dat ze moeten staan.
Ik heb het geluk dat ik gebruik kan maken van 2 psp's. 1 voor de homebrew en 1 gezamelijk hier in het gezin waar de games op gespeeld kunnen worden met voor ieder een 256 mb kaartje voor de savegames. Anders is het weer zo'n gedoe met dingen die je niet kan, of umd's die je niet zonder omwegen kan spelen.
[...]
En als je niemand kent die een psp heeft, of als er nergens in de buurt een gameshop is die games verhuurt, wat dan. Bij de enigste shop hier waar je psp games kunt kopen, kun je het spel gewoon niet proberen, als je het koopt heb je een dag de tijd om het spel terug te brengen. Ik heb echt wel meer als een dag de tijd nodig om een spel uit te proberen om te kijken of ik het leuk vind. ISO's vind ik dan een goede oplossing mits je als je het spel ook echt daarna koopt als je hem goed vind. GTA,Loco Roco,Wipe out, zijn spellen die ik eerst een aantal dagen gespeelt heb als iso en daarna gewoon gekocht heb.
En de mapjes die er zijn om foto's etc in te plaatsen dacht ik eerst ook dat het erg onhandig was maar is helemaal niet zo. Je houd alles netjes uit elkaar en je kan het zonder moeite terug vinden om het te verwijderen. En als je een goede converter gebruikt om mpg bijvoorbeeld naar mp4 te zetten maakt hij automatisch goede namen aan en plaatst ze direct op de psp waar dat ze moeten staan.
Ik heb het geluk dat ik gebruik kan maken van 2 psp's. 1 voor de homebrew en 1 gezamelijk hier in het gezin waar de games op gespeeld kunnen worden met voor ieder een 256 mb kaartje voor de savegames. Anders is het weer zo'n gedoe met dingen die je niet kan, of umd's die je niet zonder omwegen kan spelen.
Anoniem: 87302
was gisteren in mediamarkt amsterdam, geen witte psp te koop. ik koop 'em liever bij de mm omdat ze daar zonder problemen binnen 2 weken geld teruggeven.
doet bart smit / etc. dat ook, no questions asked?
waar is die op voorraad in amsterdam?
PilatuS schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:39:
offtopic:
offtopic:
ok de verwoording was lomp van me, maar ik blijf bij mijn stelling.
ok de verwoording was lomp van me, maar ik blijf bij mijn stelling.
[ Voor 6% gewijzigd door aMUSEd op 05-07-2006 09:10 ]
Ik was een maandje geleden in de MM, er daar stond een groot bord bij de PSP's.Anoniem: 87302 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 08:36:
was gisteren in mediamarkt amsterdam, geen witte psp te koop. ik koop 'em liever bij de mm omdat ze daar zonder problemen binnen 2 weken geld teruggeven.
PSP kunnen niet geruild worden
Tuurlijk is dat wetelijk gezien onzin, maar alleen al door hun arrogante houding heb ik hem ergens anders gekocht (Future zone
Anoniem: 170533
Idd, heleboel winkels doen er zo moeilijk over, ik bedoel..je kan een UMD toch ook niet branden..dus waarom maar 1 dag terugbreng garantie..
Ik haal het liefst alles bij FRS, goeie service enzo
Ik haal het liefst alles bij FRS, goeie service enzo
Je kunt hem wel rippen en op je memstick kwakken
Nou de allerlaatse memory stick vraag dan. (Ik kan echt geen reviews vinden op internet, alleen specs).
Heeft het zin om voor de high speed 2 gb van Sony te gaan, ipv de normale 2 gb van Sony? De high speed is namelijk behoorlijk wat sneller, maar ondersteunt de psp dat wel en merk ik dat ook bij de games?
Heeft het zin om voor de high speed 2 gb van Sony te gaan, ipv de normale 2 gb van Sony? De high speed is namelijk behoorlijk wat sneller, maar ondersteunt de psp dat wel en merk ik dat ook bij de games?
Nou ik heb het geprobeert maar nadat ik gesaved had heb ik meteen de eloader geload maar dit x stond er alleen maar ''reading'' linksbovenin en daarna chrashte hij weer. Ik heb wel de auto-exe versie van de eloader gebruikt. Ik ga nog 1x de manual installatie doenTrIsTaN_tDb15 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 01:59:
[...]
Ow, ik was even vergeten dat je wel je mem-stick erin moet doen als je GTA helemaal is opgestart
(lijkt me wel zo handig als je een nieuwe save-game wilt aanmaken)

Edit: intussen ook de manual installatie weer gedaan en nadat ik gesaved had meteen weer de eloader gelaadt maar ook dit keer weer een crash, ook nadat de psp uitwas en ik GTA opnieuw opstarte ging hij weer meteen door naar de eloader in plaats van de eigengemaakte savegame en crashte
Ik heb zitten denken en mischien is het handiger als ik bij 1 van jullie een x langskom om samen te kijken hoe we het aan de praat kunnen krijgen (als jullie dat niet erg vinden), want ik heb echt geen idee wat ik fout doe

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 178382 op 05-07-2006 13:49 ]
Goed, na enkele uitspraken hier denk ik te mogen veronderstellen dat de multimedia functionaliteit wel redelijk is. Misschien dat na een paar firmware upgrades de 'media experience' nog iets gestroomlijnder kan.
Ander voordeel bij de psp is dat de browser er standaard op staat, terwijl bij de DS daarvoor een cartridge moet gekocht worden met opera op. Met anderzijds wel het geweldige voordeel dat opera mijn favoriete browser nummer één is (ook op de mac) en dat daar wel genoeg geheugen aanwezig is in een extra cartridge in het GBA slot. En opera heeft een hele goede reputatie voor embedded browsers op portable devices (pda, smartphones, enz...) Sony had misschien hun browser ook beter door opera laten maken.
Maar goed, het zit standaard op de psp, dus dat is ook een extra voordeel. Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over maak is die beperkte memory waarover de browser kan beschikken
.
Kan iemand uit first hand experience daarover iets kwijt? Hoe vaak bots je tegen die limiet van 4 Mb. En ik besef dat mobile browsen op zich redelijk crippled is, maar hoe is de algeme ervaring (snelheid en zo). Zijn er genoeg speciale psp/mobile sites? Toch gewoon vreemd dat de memory stick niet gebruikt wordt als extra geheugen. Dat geheugen is ook snel. Of zou dit zijn omdat misschien niet iedereen over een stick beschikt, ze mochten op zich wel de optie bieden... Nu ja, misschien met een volgende firmware upgrade
Psp als mp3 speler zie ik ook wel zitten. Het is wel vrij bulky als mp3 speler, maar het kan nog net denk ik. En voor draagbaarheid heb ik al een heel klein flash spelertje. Voordeel van de psp is dat je gewoon je mp3 speler met meer geheugen kan uitrusten van zodra grotere sticks beschikbaar zijn. Dus je hebt daar zelf een beetje de keuze.
Een psp met een touchscreen zou helemaal 'af' zijn. (niet voor games, maar voor navigatie en browsen)
Iemand die ook al iets meer info gelezen heeft over die psp die zogezegd zou verschijnen met een cameraatje? Wordt dat nog lang wachten, of was het gewoon een roddel en komt het er zowieso niet.
Alvast bedankt voor een beetje respons...
Ander voordeel bij de psp is dat de browser er standaard op staat, terwijl bij de DS daarvoor een cartridge moet gekocht worden met opera op. Met anderzijds wel het geweldige voordeel dat opera mijn favoriete browser nummer één is (ook op de mac) en dat daar wel genoeg geheugen aanwezig is in een extra cartridge in het GBA slot. En opera heeft een hele goede reputatie voor embedded browsers op portable devices (pda, smartphones, enz...) Sony had misschien hun browser ook beter door opera laten maken.
Maar goed, het zit standaard op de psp, dus dat is ook een extra voordeel. Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over maak is die beperkte memory waarover de browser kan beschikken
Kan iemand uit first hand experience daarover iets kwijt? Hoe vaak bots je tegen die limiet van 4 Mb. En ik besef dat mobile browsen op zich redelijk crippled is, maar hoe is de algeme ervaring (snelheid en zo). Zijn er genoeg speciale psp/mobile sites? Toch gewoon vreemd dat de memory stick niet gebruikt wordt als extra geheugen. Dat geheugen is ook snel. Of zou dit zijn omdat misschien niet iedereen over een stick beschikt, ze mochten op zich wel de optie bieden... Nu ja, misschien met een volgende firmware upgrade
Psp als mp3 speler zie ik ook wel zitten. Het is wel vrij bulky als mp3 speler, maar het kan nog net denk ik. En voor draagbaarheid heb ik al een heel klein flash spelertje. Voordeel van de psp is dat je gewoon je mp3 speler met meer geheugen kan uitrusten van zodra grotere sticks beschikbaar zijn. Dus je hebt daar zelf een beetje de keuze.
Een psp met een touchscreen zou helemaal 'af' zijn. (niet voor games, maar voor navigatie en browsen)
Iemand die ook al iets meer info gelezen heeft over die psp die zogezegd zou verschijnen met een cameraatje? Wordt dat nog lang wachten, of was het gewoon een roddel en komt het er zowieso niet.
Alvast bedankt voor een beetje respons...
Je merk bijna geen verschil tussen alle Sandisk en Orginele Sony kaartjesronwiel schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:37:
Nou de allerlaatse memory stick vraag dan. (Ik kan echt geen reviews vinden op internet, alleen specs).

Je moet gewoon voor het goedkoopste gaan
En zit je 2GB sony geheugen voor rond de 40,- dan is het een Fake (is vaak ook goed, maar de afkomst is zeer twijferachtig
Zie je als je GTA nog niet opgestart bij GAME -> Memory Stick ook het icoontje 2.6 Downgrader ?Anoniem: 178382 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:21:
[...]
Nou ik heb het geprobeert maar nadat ik gesaved had heb ik meteen de eloader geload maar dit x stond er alleen maar ''reading'' linksbovenin en daarna chrashte hij weer. Ik heb wel de auto-exe versie van de eloader gebruikt. Ik ga nog 1x de manual installatie doen
Edit: intussen ook de manual installatie weer gedaan en nadat ik gesaved had meteen weer de eloader gelaadt maar ook dit keer weer een crash, ook nadat de psp uitwas en ik GTA opnieuw opstarte ging hij weer meteen door naar de eloader in plaats van de eigengemaakte savegame en crashte
Ik heb zitten denken en mischien is het handiger als ik bij 1 van jullie een x langskom om samen te kijken hoe we het aan de praat kunnen krijgen (als jullie dat niet erg vinden), want ik heb echt geen idee wat ik fout doeIk heb een eu psp met versie 2.5, ik heb niet het TA-82 moederbord, en ik heb absoluut de goede GTA-versie!! En naar mijn weten heb ik de eloader goed geinstalleerd, dus waar het aan ligt weet ik echt niet
Ik meen dat er op het doosje van GTA aan de achterkant 2005 moet staan, dan heb je de goeie versie
ik weet niet of je msn hebt maar dan kan ik je er ff doorheen loodsen
[ Voor 54% gewijzigd door Dubbel Fristie op 05-07-2006 14:02 ]
Ik dacht gelezen te hebben dat in een toekomstige fw de mem stick gebruikt zou worden voor de cache, ben er niet zeker van.
Ivm de browser, ik kan zeggen dat die vrij goed werkt, werkt zelfs beter dan die op mijn PDA. Paginas zien er praktisch hetzelfde uit als op de pc (toch die dat ik al gezien heb) en alles is goed leesbaar (dus geen nood aan speciale PSP sites). Qua gebruiksgemak is niet super maarja ... met een analoge stick als muis verwacht je ook niets anders e
Je krijgt de hele pagina te zien en dmv de vierkant-toets kan je hor en vert scrollen en zodoende kan je alles zien. Je kan trouwens instellen dat de PSP automatisch de pagina cropped enzo, ik hou het bij het originele formaat.
In ieder geval heeft de browser mij verrast, had persoonlijk niet gedacht dat het bruikbaar zou zijn.
Ivm de browser, ik kan zeggen dat die vrij goed werkt, werkt zelfs beter dan die op mijn PDA. Paginas zien er praktisch hetzelfde uit als op de pc (toch die dat ik al gezien heb) en alles is goed leesbaar (dus geen nood aan speciale PSP sites). Qua gebruiksgemak is niet super maarja ... met een analoge stick als muis verwacht je ook niets anders e
Je krijgt de hele pagina te zien en dmv de vierkant-toets kan je hor en vert scrollen en zodoende kan je alles zien. Je kan trouwens instellen dat de PSP automatisch de pagina cropped enzo, ik hou het bij het originele formaat.
In ieder geval heeft de browser mij verrast, had persoonlijk niet gedacht dat het bruikbaar zou zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door DaRKie op 05-07-2006 14:02 ]
Ik zou wel wat favorieten aanmaken want typen (en zeker msnenDaRKie schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:00:
Ik dacht gelezen te hebben dat in een toekomstige fw de mem stick gebruikt zou worden voor de cache, ben er niet zeker van.
Ivm de browser, ik kan zeggen dat die vrij goed werkt, werkt zelfs beter dan die op mijn PDA. Paginas zien er praktisch hetzelfde uit als op de pc (toch die dat ik al gezien heb) en alles is goed leesbaar. Qua gebruiksgemak is niet super maarja ... met een analoge stick als muis verwacht je ook niets anders e
In ieder geval heeft de browser mij verrast, had persoonlijk niet gedacht dat het bruikbaar zou zijn
Typen is indd niet al te fijn (principe van de gsm, 1 toets zijn 10 verschillende tekens)
Maar ik had gewoon niet gedacht dat er iets degelijk uit zou komen tenzij het speciaal voor de psp ontworpen sites zouden zijn.
Maar ik had gewoon niet gedacht dat er iets degelijk uit zou komen tenzij het speciaal voor de psp ontworpen sites zouden zijn.
Als het goed is komen er nog wel wat dingen voor de PSP uit. Zoals een GPS kastje voor navigatie, een klein QWERTY tobo en een camera.
Volgens mij zullen ze dan wel weer dwingen om te upgraden naar 3.0 zodat je geen .cso's meer kan spelenPilatuS schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:13:
Als het goed is komen er nog wel wat dingen voor de PSP uit. Zoals een GPS kastje voor navigatie, een klein QWERTY tobo en een camera.
[ Voor 9% gewijzigd door Dubbel Fristie op 05-07-2006 14:15 ]
Er staat 2005 op de achterkant van het doosje, ik zie niet het icoontje 2.6 downgrader staan nee bij game/memstick/TrIsTaN_tDb15 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:55:
[...]
Zie je als je GTA nog niet opgestart bij GAME -> Memory Stick ook het icoontje 2.6 Downgrader ?
Ik meen dat er op het doosje van GTA aan de achterkant 2005 moet staan, dan heb je de goeie versie![]()
ik weet niet of je msn hebt maar dan kan ik je er ff doorheen loodsener staat niks in je profiel
Oh ja m'n msn-adres is: laurenssnels@hotmail.com
Edit: onder ''hulpprogramma voor opgeslagen data'' staat er wel 3x onder elkaar het eloader icoontje waarop staat ''eloader GTA beta''
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 178382 op 05-07-2006 14:25 ]
Dan is ie volgens mij goed geinstalled (dat moet ook wel als je de auto installer hebt gebruikt). Toch vreemd dat hij het niet doet...Anoniem: 178382 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:22:
[...]
Er staat 2005 op de achterkant van het doosje, ik zie niet het icoontje 2.6 downgrader staan nee bij game/memstick/
Oh ja m'n msn-adres is: laurenssnels@hotmail.com
Edit: onder ''hulpprogramma voor opgeslagen data'' staat er wel 3x onder elkaar het eloader icoontje waarop staat ''eloader GTA beta''
Ach daar komt dan wel weer een homebrew proggie voor zodat je wel gebruik kan maken van al die dingen zonder te moeten upgraden naar een hogere firmware.TrIsTaN_tDb15 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:15:
[...]
Volgens mij zullen ze dan wel weer dwingen om te upgraden naar 3.0 zodat je geen .cso's meer kan spelenwil je gebruik kunnen maken van dit leuke spul
Het zal wel ff duren maar ik denk dat het er zeker wel komt.
Ik heb net een witte psp gekocht bij de FRS met Daxter. Het is versie 2.6 en als ik hem openmaak zie ik NIKS staan op het mobo, dus dan is het geen TA-082 mag ik aannemen?ElayZ schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:45:
Is onzin dat witte psp een TA-82 mobo hebben in NL, want die zijn tot nu toe alleen nog in azie oid gespot.
En je kunt het zo zien:
[afbeelding]
Mijn broertje heeft vd week een witte +daxter pakket gekocht, was gewoon 2.6 en 'goed' mobo.
De 2.7(1) wordt nog niet standaard geleverd met nieuwe psp's tot nu toe. Alleen via internet haal je de 2.7 update binnen, Er zijn wel geruchten dat er basepacks (zwarte psp's, zonder accesoires dus) met 2.7 te koop zijn, maar ook nog niet in NL.
Checklist
1. stap 1 : witte PSP kopen (done)
2. stap 2 : verifieren dat het 2.6 is (done)
3. stap 3 : verifieren dat het geen TA-082 is (done)
4. stap 4 : downgraden
hoe nu verder?
ps2 nfo . comAnoniem: 87302 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:56:
[...]
Ik heb net een witte psp gekocht bij de FRS met Daxter. Het is versie 2.6 en als ik hem openmaak zie ik NIKS staan op het mobo, dus dan is het geen TA-082 mag ik aannemen?
Checklist
1. stap 1 : witte PSP kopen (done)
2. stap 2 : verifieren dat het 2.6 is (done)
3. stap 3 : verifieren dat het geen TA-082 is (done)
4. stap 4 : downgraden
hoe nu verder?
gebricked moet hij niet worden, maar een automatische update naar 2.71 is ook al mooiPhusebox schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:37:
ik hoop dat sony snel met iets komt dat als mensen met een gedowngrade psp online gaan ofzo dat ie gebrickt wordt... justice for all
Als je geboortedatum in je profiel klopt, dan verbaast me dat.Phusebox schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:37:
ik hoop dat sony snel met iets komt dat als mensen met een gedowngrade psp online gaan ofzo dat ie gebrickt wordt... justice for all
I mentioned it once, but I think I got away with it.
waar slaat dat op? ik hoop toch ook niet dat de jouwe dat overkomt?Phusebox schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:37:
ik heb al een zwarte psp 1.0 die ik alleen gebruik voor emulators en koop nu een witte omdat ik die mooier vind. Als er goede software was voor de PSP kocht ik die wel, maar van die schijtspellen word ik niet happy...
[ Voor 37% gewijzigd door Crash op 06-07-2006 10:24 ]
@Phusebox, idd. niet meer dan logisch 
En toch heb ik de indruk dat sony de warez goed onder controle weet te houden. Met het continu updaten loopt 'de scene' steeds een paar stappen achter, en het downgraden is dermate niet evident dat slechts een kleine minderheid zich hier aan waagt.
De xbox360 bewijst met live dat het kan. Die verkoopt meer dan redelijk. Nergens gekopieerde games, en met voelt gewon daat die community 'gezonder' loopt. Dit volledig offtopic.
@Darkie, bedankt, daar kan ik iets mee. Zeker aangezien dat je vertelt dat je op voorhand vrij sceptisch was.
Een fw update voor het gebruiken van de memstick als cache zou idd misschien een goede oplossing zijn en dat probleem met de browser toch helemaal van de baan helpen. Ik kan me alleen geen goed beeld vormen bij die 4Mb, in de praktijk. Gebruiken normale sites typisch meer of minder cache... geen idee...
@Pilatus. De camera zou dus een exta addon module worden? Ik dacht namelijk dat ik ooit eens plaatjes had gezien waarbij gesuggereerd werd dat een camera eventueel ingebouwd kon worden (voor vvideo chat en dergelijke, in de bovenste rand)
Toetsenbordje is er trouwens nog niet? beetje vreemd, want daarvan is al sprake sinds de lancering van de psp. Beetje lame om met mogelijkheden en features te adverteren, en dan lang de boot af te houden. Gewoon consumenten lokken dus.
Anyway, tot zover heeft de psp mijn voorkeur. Gewoon omwille van de extra functionaliteit waar je niets meer aan het apparaat hoeft te veranderen of extra kosten voor moet betalen. De browser bij de ds zal wel weer 25-30 euro kosten, plus dat je met die cartridge moet prullen als je wil browsen, itt de psp, idem voor mediaplayers voor de ds en zo. Tel alles op qua prijs en het blijft niet zo goedkoop. Als je het koopt en het bevalt niet was het een nutteloze uitgave, bij de psp gewoon een extraatje, je hoeft het namelijk niet te gebruiken. En zo zal iedere app z'n cartridge hebben, veel te omslachtig.
En toch heb ik de indruk dat sony de warez goed onder controle weet te houden. Met het continu updaten loopt 'de scene' steeds een paar stappen achter, en het downgraden is dermate niet evident dat slechts een kleine minderheid zich hier aan waagt.
De xbox360 bewijst met live dat het kan. Die verkoopt meer dan redelijk. Nergens gekopieerde games, en met voelt gewon daat die community 'gezonder' loopt. Dit volledig offtopic.
@Darkie, bedankt, daar kan ik iets mee. Zeker aangezien dat je vertelt dat je op voorhand vrij sceptisch was.
Een fw update voor het gebruiken van de memstick als cache zou idd misschien een goede oplossing zijn en dat probleem met de browser toch helemaal van de baan helpen. Ik kan me alleen geen goed beeld vormen bij die 4Mb, in de praktijk. Gebruiken normale sites typisch meer of minder cache... geen idee...
@Pilatus. De camera zou dus een exta addon module worden? Ik dacht namelijk dat ik ooit eens plaatjes had gezien waarbij gesuggereerd werd dat een camera eventueel ingebouwd kon worden (voor vvideo chat en dergelijke, in de bovenste rand)
Toetsenbordje is er trouwens nog niet? beetje vreemd, want daarvan is al sprake sinds de lancering van de psp. Beetje lame om met mogelijkheden en features te adverteren, en dan lang de boot af te houden. Gewoon consumenten lokken dus.
Anyway, tot zover heeft de psp mijn voorkeur. Gewoon omwille van de extra functionaliteit waar je niets meer aan het apparaat hoeft te veranderen of extra kosten voor moet betalen. De browser bij de ds zal wel weer 25-30 euro kosten, plus dat je met die cartridge moet prullen als je wil browsen, itt de psp, idem voor mediaplayers voor de ds en zo. Tel alles op qua prijs en het blijft niet zo goedkoop. Als je het koopt en het bevalt niet was het een nutteloze uitgave, bij de psp gewoon een extraatje, je hoeft het namelijk niet te gebruiken. En zo zal iedere app z'n cartridge hebben, veel te omslachtig.
Over de cache kan ik niet veel zeggen, zoveel surf ik er ook niet mee en heb er dus nog geen probs mee gehad. Je kan de cache uitzetten geloof ik en dan zou je het probleem niet hebben, maarja, dan moet hij natuurlijk elke pagina opnieuw inladen ipv uit de cache.
Heb trouwens dit gevonden voor je, een gallerietje waar je fotos vind van hoe website eruit zien op de psp:
http://photogallery.i4u.c...hp?cat=20&num=0&expand=20
Als je de psp ook voor films wilt gebruiken, denk ik dat je niet naar de DS kunt omkijken, enfin, het lijkt mij nogal onpraktisch om daarop films te kijken, psp schermpje is ook iets groter.
Heb trouwens dit gevonden voor je, een gallerietje waar je fotos vind van hoe website eruit zien op de psp:
Als je de psp ook voor films wilt gebruiken, denk ik dat je niet naar de DS kunt omkijken, enfin, het lijkt mij nogal onpraktisch om daarop films te kijken, psp schermpje is ook iets groter.
[ Voor 19% gewijzigd door DaRKie op 05-07-2006 17:37 ]
be surprised...brama schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:48:
[...]
Als je geboortedatum in je profiel klopt, dan verbaast me dat.
ja kwam er misschien bot uit, maar ik heb een hekel aan die mensen die zeuren dat er geen goede spellen zijn voor hun psp, en dus homebrew MOETEN draaien... had dan geen psp gekocht
of mensen die vinden dat de spellen te duur zijn; dat had je je eerder moeten bedenken, get a job or stop whining
en mensen die zeggen; ja maar echte goede spellen koop ik toch wel; props, maar je was al fout in de eerste plaats (alhoewel ik hoop dat sony vaker demo's uitbrengen als loco roco (maar vanwege grootte niet mogelijk probably)). En de mensen die zich hier aan houden zijn op 1 hand te tellen
ok ik zou het ook leuk vinden als ik n64 games of snes games kon spelen op mijn psp, maar dat is niet anders, helaas....
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hoezo?Phusebox schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:08:
[...]
ja kwam er misschien bot uit, maar ik heb een hekel aan die mensen die zeuren dat er geen goede spellen zijn voor hun psp, en dus homebrew MOETEN draaien... had dan geen psp gekocht
Misschien ben je fan van de PSX spellen en moet je dus nog even wachten.
Of je had de PSP als movie & mp3 spelert gekocht en vind je SNES spellen wel leuk ofzo.
Het gaat er niet om of je het kunt betalen, het gaat erom of je het wilt betalen.of mensen die vinden dat de spellen te duur zijn; dat had je je eerder moeten bedenken, get a job or stop whining
Get a job slaat dus helemaal nergens op en is totaal niet over nagedacht.
Ik kan makkelijk 50 euro neerleggen voor Loco Roco, maar dat vind ik het niet waard.
Fout, nah, Sony was fout.en mensen die zeggen; ja maar echte goede spellen koop ik toch wel; props, maar je was al fout in de eerste plaats (alhoewel ik hoop dat sony vaker demo's uitbrengen als loco roco (maar vanwege grootte niet mogelijk probably)). En de mensen die zich hier aan houden zijn op 1 hand te tellen
Om een spel te proberen zijn demo's nodig.
Zijn die er niet, is het hun probleem dat er gedownload wordt om te "proberen".
Als dan 80% denkt "ik heb het nu toch al, waarom zou ik het nog kopen" is daar ook weer een gevolg van.
Zeker als je bedenkt dat bij PC games het kopen bijv. een multiplayeroptie toevoegd door de legale serialkey maar er bij PSP games niets wordt toegevoegd.
Om over de snelheid van het laden van de UMD nog maar te zwijgen. ( Ken je het filmpje van Smackdown (oid) duurde dikke 6 mins dacht ik voordat je kunt spelen! )
Dat is echt leuk en jouw tijd komt nog welok ik zou het ook leuk vinden als ik n64 games of snes games kon spelen op mijn psp, maar dat is niet anders, helaas....
[ Voor 2% gewijzigd door SH4D3H op 05-07-2006 18:26 . Reden: Typo's ]
ik speel regelmatig snes spellen op mijn psp, daar is die perfect voorPhusebox schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:08:
[...]
ok ik zou het ook leuk vinden als ik n64 games of snes games kon spelen op mijn psp, maar dat is niet anders, helaas....
Ik heb trouwens wel de zip file gebruikt van de eloader. niet de exe. Ook een volledig lege mem stick. eerst eigen save game maken, dan pas eloader installen. werkte hier prima.Anoniem: 178382 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:21:
[...]
Okee thnx ik ga het weer eff proberen (pas de 7e x ofzo)
Als jij het kan zou ik het ook moeten kunnen, want ik heb ook een zwarte eu psp (2.5)
Edit: Nope hij vertikt het, nadat ik alles gedaan had en in m'n eigengemaakte savegame zou moeten starten, start ie in plaats daarvan meteen in de e-loader waar er alleen maar staat; ''press start to quit'' Het menu aan de linkerkant waar tekst zou moeten staan is leeg, en hij crasht weer na een paar seconden![]()
Ps: ik heb al 1x m'n mem-stick geformateerd en ook daarna deed hij het niet.
Vandaag ff virtua tennis en fifa street 2 gedaan. Erg leuk. Micro machines 4 valt erg tegen. Prince of persia 2 zag er leuk uit maar is niet mijn spel.
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
je moet geen console kopen als er op dat moment geen spellen zijn die je leuk vindt... ik heb nu pas een psp gekocht omdat nu pas de spellen uit zijn die ik wil spelen, is dus geen excuusSH4D3H schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:25:
[...]
Hoezo?
Misschien ben je fan van de PSX spellen en moet je dus nog even wachten.
Of je had de PSP als movie & mp3 spelert gekocht en vind je SNES spellen wel leuk ofzo.
als je het geen 50 euro waard vindt, betekend het niet dat je het mag stelen[...]
Het gaat er niet om of je het kunt betalen, het gaat erom of je het wilt betalen.
Get a job slaat dus helemaal nergens op en is totaal niet over nagedacht.
Ik kan makkelijk 50 euro neerleggen voor Loco Roco, maar dat vind ik het niet waard.
ik vind een renault clio 1.6 blaat ook geen 20.000 euro waard, zou hem graag hebben, dus dan steel ik em maar?
dus Sony moet extra dingen toevoegen aan legale PSP games om mensen over te halen dan toch maar naast hun kopie die ze speelden een legale versie te kopen?[...]
Fout, nah, Sony was fout.
Om een spel te proberen zijn demo's nodig.
Zijn die er niet, is het hun probleem dat er gedownload wordt om te "proberen".
Als dan 80% denkt "ik heb het nu toch al, waarom zou ik het nog kopen" is daar ook weer een gevolg van.
Zeker als je bedenkt dat bij PC games het kopen bijv. een multiplayeroptie toevoegd door de legale serialkey maar er bij PSP games niets wordt toegevoegd.
Om over de snelheid van het laden van de UMD nog maar te zwijgen. ( Ken je het filmpje van Smackdown (oid) duurde dikke 6 mins dacht ik voordat je kunt spelen! )
Het is leuk dat deze tactieken gebruikt worden bij pc games e.d., echter is dit niet een oorzaak, maar gevolg (jij draait het verhaal om)
denk niet dat mijn tijd komt, ik upgrade steeds (zit nu op 2.71) en verwacht niet meer zo 1-2-3 dat daar een downgrader voor.[...]
Dat is echt leuk en jouw tijd komt nog wel
en als ie er al komt ga ik daar 99% zeker geen gebruik van maken
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2006 19:58 ]
Dit een beetje een scheve vergelijking. Als hij een spel download verdwijnt er niets uit de winkel. Ja de makers van de spellen lopen inkomsten mis, maar het kost ze geen geld.als je het geen 50 euro waard vindt, betekend het niet dat je het mag stelen
ik vind een renault clio 1.6 blaat ook geen 20.000 euro waard, zou hem graag hebben, dus dan steel ik em maar?
Als jij een auto op straat jat verdwijnt er ook niks uit de winkel.PilatuS schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:09:
[...]
Dit een beetje een scheve vergelijking. Als hij een spel download verdwijnt er niets uit de winkel. Ja de makers van de spellen lopen inkomsten mis, maar het kost ze geen geld.
Ik ben het eens met Phusebox, waarom in hemelsnaam een PSP kopen als er toch geen spellen zijn die je de moeite waard vind om te kopen en wanneer die er wel zijn heb je er ineens geen 50euro voor over? Komop zeg.
En dat argument over serialkeys voor PC games raakt ook kant noch wal. Zijn die keys dan wel zoveel geld waard als je de rest van het spel gewoon kunt 'homebrewen'.
edit:
Ik had het vooral tegen SH4D3H.
[ Voor 5% gewijzigd door SD5k op 05-07-2006 20:22 ]
Leuke mp3 + videoplayert is dat ding ook he?-Sander schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:20:
Ik ben het eens met Phusebox, waarom in hemelsnaam een PSP kopen als er toch geen spellen zijn die je de moeite waard vind om te kopen en wanneer die er wel zijn heb je er ineens geen 50euro voor over? Komop zeg.
En er zijn wel spellen waar ik 50 euro voor betaal, alleen niet zoveel.
Saaie spellen speel ik 1x en dan is't alweer delete.
Sony geen inkomsten misgelopen, ik geen overbodige uitgave gedaan, allebei blij.
( Dan denk ik bijv. aan Socom, damn, echt niets voor mij

Ik heb meerdere PC games gekocht ik al gedownload had voor de legale serial key.En dat argument over serialkeys voor PC games raakt ook kant noch wal. Zijn die keys dan wel zoveel geld waard als je de rest van het spel gewoon kunt 'homebrewen'.
edit:
Half Life, SOFII, HALO en BF2 bijv.
BF2 SP is leuk, maar MP is veeeeeeeel leuker.
En ik was er vroeg bij nadat ik de US download kapot gespeeld had, was toen 55 euro nog
Edit:
En over non-argumenten gesproken:
Software kun je kopieren zonder dat het iemand wat kost.
Een auto kun je niet zomaar kopieren en als je hem van iemand steelt kost dat geld.
Software stelen kost niemand geld noch het levert ook iemand iets op.
Klinkt dat laatste toch een stuk minder erg.
[ Voor 13% gewijzigd door SH4D3H op 05-07-2006 20:33 ]
Wat ik bedoel is dat bij downloaden niemand iets kwijt raakt, als een auto op straat of van een winkel gejat is dan is er iemand die iets mist. Bij het downloaden van een game is er niemand die iets kwijt raakt.Als jij een auto op straat jat verdwijnt er ook niks uit de winkel.
Dit vind ik nogal een groot verschil.
er is geen verschil in mijn ogen,
diensten stelen is dus hetzelfde volgens jou, want er is niks fysieks wat je "wegpakt"??
diensten stelen is dus hetzelfde volgens jou, want er is niks fysieks wat je "wegpakt"??
Dat slaat natuurlijk nergens opPilatuS schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:34:
[...]
Wat ik bedoel is dat bij downloaden niemand iets kwijt raakt, als een auto op straat of van een winkel gejat is dan is er iemand die iets mist. Bij het downloaden van een game is er niemand die iets kwijt raakt.
Dit vind ik nogal een groot verschil.
Je doet net alsof zoiets niks is, alsof het lucht is...
Bekijk het eens zo: een bedrijf met 40 mensen, werken dag in dag uit, een half jaar lang, aan een game.
Voor hun is het maken van een spel een fulltime baan, ze zorgen ervoor dat hun gezin kan leven van het geld dat ze verdienen doordat het spel straks wordt verkocht.
Het maken van zo'n spel heeft gigantisch veel geld gekost. Reken jij maar eens uit wat een bedrijf met 40 mensen kwijt is als ze die 40 mensen een half jaar lang moeten betalen, laat staan wat er aan overige kosten allemaal bij komt.PilatuS schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:09:
[...]
Dit een beetje een scheve vergelijking. Als hij een spel download verdwijnt er niets uit de winkel. Ja de makers van de spellen lopen inkomsten mis, maar het kost ze geen geld.
Nu ga je zeggen: "als ik het spel niet kon downloaden had ik het ook niet gespeeld, want dan had ik het niet gekocht".
Dat is natuurlijk ook gigantische onzin. Ok, je zou misschien niet de 100 spellen spelen die je nu speelt, maar je zou er minstens een aantal kopen, en dat doe je nu ook niet.
Stel je eens voor dat iedereen z'n spellen zou downloaden zoals sommige mensen dat doen. Bedrijven zijn een half jaar of jaren bezig met een gigantisch duur, maar erg wreed spel, is het eindelijk klaar, download iedereen het. Bedrijf gaat failliet, en van het wrede spel zal nooit meer een opvolger krijgen. Dankzij wie? Dankzij jullie lamers
(met je bedoel ik niet per se jou PilatuS
Wil iedereen die het stoer vind dat hij zich met illegale praktijken bezig houdt, GoT verlaten, want hier hebben wij (ja wij de zogenaamde *knip*) geen behoefte aan.
Dank u.
[ Voor 34% gewijzigd door Crash op 06-07-2006 10:28 ]
Ik begrijp jullie punten ook zeker wel, ik vind alleen wel dat er een verschil is tussen iets fysiek weg nemen en iets niet fysieks. (Maar da's dan mijn mening)
Maar goed zoals ik eerder al aangaf, als een spel mij goed bevalt dan koop het spel ook. Ik heb liever toch een UMD in de kast liggen en doosjes op mijn buro staan. Als ik een spel goed vind heb ik ook zeker zoiets van daar hebben de makers veel tijd in gestopt en ze hebben het goed gedaan dan vind ik het die 50 euro waard.
Als ik een spel download en ik vind het niks gooi ik het net zo hard weer weg en ben ik gewoon blij dat ik er niet een boel geld voor betaald heb.
Daar begon de hele discussie ook mee, ik vertelde dat als een spel het geld waard is dan geef ik dat er ook aan uit. Vervolgens was er iemand die dat gelul vond. En zo zijn we een paar pagina's verder.
@Lau23. De heren boven je hebben best goede punten hoor, als iedereen alleen maar download en nooit iets koopt houd het een keer op en komen er gewoon geen nieuwe spellen meer uit.
Maar goed zoals ik eerder al aangaf, als een spel mij goed bevalt dan koop het spel ook. Ik heb liever toch een UMD in de kast liggen en doosjes op mijn buro staan. Als ik een spel goed vind heb ik ook zeker zoiets van daar hebben de makers veel tijd in gestopt en ze hebben het goed gedaan dan vind ik het die 50 euro waard.
Als ik een spel download en ik vind het niks gooi ik het net zo hard weer weg en ben ik gewoon blij dat ik er niet een boel geld voor betaald heb.
Daar begon de hele discussie ook mee, ik vertelde dat als een spel het geld waard is dan geef ik dat er ook aan uit. Vervolgens was er iemand die dat gelul vond. En zo zijn we een paar pagina's verder.
@Lau23. De heren boven je hebben best goede punten hoor, als iedereen alleen maar download en nooit iets koopt houd het een keer op en komen er gewoon geen nieuwe spellen meer uit.
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 05-07-2006 22:22 ]
Pff, wat een gezwets.
Typisch het standpunt van een paar pubers om zichzelf goed te praten. Zijn jullie anno 2006 nog zo simpel om te geloven dat het 'fysieke medium' = 'de content' (game, music). Dan heb je hier al een redelijk onderlegd publiek, kom je dit soort argumenten tegen. Nee, er 'verwijnt idd niets uit de winkel' (wat een bs trouwens) maar dat schijfje kost ook geen drol. Het gaat over de intellectual property en de copyrights. Wie daar gebruik van maakt zonder te betalen voor de licentie om het te mogen gebruiken (want daar komt het eigenlijk op neer) pleegt broodroof. Omdat elke gekopieerde game een niet verkochte game is, en daarom een daling van de omzet veroorzaakt bij het productiehuis, de uitgever en de makers van het spel. Je maakt in principe nog altijd van iets gebruik waarvoor je niet betaald hebt om het te mogen gebruiken. De vergelijking met de auto gaat dus nog steeds op. Maar voor wie het zo primitief ziet een andere analogie: Wie niet betaalt voor een vervoersbewijs op het openbaar vervoer doet ongeveer hetzelfde, er 'verdwijnt niets van de straat/wat dan ook' maar je betaalt niet voor het gebruik van de dienst. (zelfde met toegangstickets voor pretparken enz...)
Edit: wat PhuseBox zegt dus, bvb betalen voor diensten
Nu ja, aan dat soort 'zelf gebriceerde' gedachtengang zijn verder geen woorden vuil te maken (iets typisch hollands, betweterig en bij alles denken dat ze het recht aan hun kant hebben, omdat in hun logica bepaalde dingen verantwoord zijn. Omgekeerde redenering.)
Denk desnoods wat je wil, verkondig het voor mijn part ook, maar verwoordt het niet zo dat het lijkt alsof je RECHT hebt om te doen wat je doet.
In het algemeen, als er geen games zijn die je bevallen, koop dan de bijhorende console niet. (duh) Of nog niet, totdat het wel bevalt. Als je alleen iets koopt omdat het 'cool is' of omdat 'de anderen dat ook hebben', tja, dan doe je het jezelf aan.
Als je mario wil spelen, en snes games? koop dan een DS met gameboy spellen, juist hetzelfde, native (zonder emuleren, native en met de juiste controls op het correcte platform=>game experience) Maar nee, wacht, dan moet je ervoor betalen zeker? snes games willen spelen op de psp is echt weer één van die argumenten. Waarom koop je dan een psp? En waarom zou dit moeten kunnen? Je kan toch ook geen zelda spelen op je ps2... verschillende ffrachise, verschillende IP, verschillend platform, that's how it works. Ik kan ook geen koffie zetten met een broodrooster, tja..
DS lijkt me wel een fun gameplatform, maar dat zal dan voor later moeten zijn. Mijn oorspronkelijke redenering was: eerst een DS (goedkoper) en wanneer de prijs daalt van de psp (laat ons zeggen 100 euro of zo) dan een psp. Maar nu zal het omgekeerd zijn denk ik.
Bedankt voor het advies en de respons aan wie me een beetje op weg hielp
Typisch het standpunt van een paar pubers om zichzelf goed te praten. Zijn jullie anno 2006 nog zo simpel om te geloven dat het 'fysieke medium' = 'de content' (game, music). Dan heb je hier al een redelijk onderlegd publiek, kom je dit soort argumenten tegen. Nee, er 'verwijnt idd niets uit de winkel' (wat een bs trouwens) maar dat schijfje kost ook geen drol. Het gaat over de intellectual property en de copyrights. Wie daar gebruik van maakt zonder te betalen voor de licentie om het te mogen gebruiken (want daar komt het eigenlijk op neer) pleegt broodroof. Omdat elke gekopieerde game een niet verkochte game is, en daarom een daling van de omzet veroorzaakt bij het productiehuis, de uitgever en de makers van het spel. Je maakt in principe nog altijd van iets gebruik waarvoor je niet betaald hebt om het te mogen gebruiken. De vergelijking met de auto gaat dus nog steeds op. Maar voor wie het zo primitief ziet een andere analogie: Wie niet betaalt voor een vervoersbewijs op het openbaar vervoer doet ongeveer hetzelfde, er 'verdwijnt niets van de straat/wat dan ook' maar je betaalt niet voor het gebruik van de dienst. (zelfde met toegangstickets voor pretparken enz...)
Nu ja, aan dat soort 'zelf gebriceerde' gedachtengang zijn verder geen woorden vuil te maken (iets typisch hollands, betweterig en bij alles denken dat ze het recht aan hun kant hebben, omdat in hun logica bepaalde dingen verantwoord zijn. Omgekeerde redenering.)
Denk desnoods wat je wil, verkondig het voor mijn part ook, maar verwoordt het niet zo dat het lijkt alsof je RECHT hebt om te doen wat je doet.
In het algemeen, als er geen games zijn die je bevallen, koop dan de bijhorende console niet. (duh) Of nog niet, totdat het wel bevalt. Als je alleen iets koopt omdat het 'cool is' of omdat 'de anderen dat ook hebben', tja, dan doe je het jezelf aan.
Als je mario wil spelen, en snes games? koop dan een DS met gameboy spellen, juist hetzelfde, native (zonder emuleren, native en met de juiste controls op het correcte platform=>game experience) Maar nee, wacht, dan moet je ervoor betalen zeker? snes games willen spelen op de psp is echt weer één van die argumenten. Waarom koop je dan een psp? En waarom zou dit moeten kunnen? Je kan toch ook geen zelda spelen op je ps2... verschillende ffrachise, verschillende IP, verschillend platform, that's how it works. Ik kan ook geen koffie zetten met een broodrooster, tja..
Bedankt, dat ziet er heel goed uit. Duidelijk leesbaar, groot scherm. Zoals je zegt, het ziet er vrij bruikbaar uit (email checken en zo)DaRKie schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:35:
Ik denk dat je gelijk hebt. Als ik graag wat meer value for money wil en wat extra features en mogelijkheden moet ik voor de psp gaan. Groot scherm, en veel out of the box.Als je de psp ook voor films wilt gebruiken, denk ik dat je niet naar de DS kunt omkijken, enfin, het lijkt mij nogal onpraktisch om daarop films te kijken, psp schermpje is ook iets groter.
DS lijkt me wel een fun gameplatform, maar dat zal dan voor later moeten zijn. Mijn oorspronkelijke redenering was: eerst een DS (goedkoper) en wanneer de prijs daalt van de psp (laat ons zeggen 100 euro of zo) dan een psp. Maar nu zal het omgekeerd zijn denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 05-07-2006 22:37 ]
en wat loopt deze meneer nou weer slap te zwetsen zeg!! godsamme man er zou een verbod moeten zijn op zo'n gezwets, ronduit belachelijk gewoon, dat is net zoiets als zeggen tegen mensen ''STOP met boodschappen doen en allerlei dagelijkse bezigheden en wendt u tot de islam!!!Anoniem: 131051 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:33:
Pff, wat een gezwets.
[...]
Bedankt, dat ziet er heel goed uit. Duidelijk leesbaar, groot scherm. Zoals je zegt, het ziet er vrij bruikbaar uit (email checken en zo)
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. Als ik graag wat meer value for money wil en wat extra features en mogelijkheden moet ik voor de psp gaan. Groot scherm, en veel out of the box.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 178382 op 05-07-2006 22:48 ]
Zit je op GoT (een techforum notabene), gaan mensen anderen die een console voor homebrew willen gebruiken afzeiken.
Verhuis naar beginnersweb of fok en ga daar mensen lastig vallen

Sjonge jongen wat een moraalridderrij zeg niet normaal..
Als iedereen gewoon IEDEREEN eens met elkaar met rust laat. En niet appels met peren gaat vergelijken van goh als ik een clio wil hebben dan ga ik die ook eerst stelen. Tuurlijk zou ook een normaal mens doen eerst gaan stelen voor een week en dan terug brengen + kopen.
Mensen kunnen toch een spel uitproberen, straks heb je 50 euro uitgegeven aan een ruk spel wat toaal 3x shit is dan heb ik ook zoiets van had ik het eerst maar gedownload..Dus gewoon ieder voor zich geen gehouwehoer meer hierover, anders ga je maar op www.helpikbentegenwarezzzz.com of weet ik waar ergens flammen.
Als iedereen gewoon IEDEREEN eens met elkaar met rust laat. En niet appels met peren gaat vergelijken van goh als ik een clio wil hebben dan ga ik die ook eerst stelen. Tuurlijk zou ook een normaal mens doen eerst gaan stelen voor een week en dan terug brengen + kopen.
Mensen kunnen toch een spel uitproberen, straks heb je 50 euro uitgegeven aan een ruk spel wat toaal 3x shit is dan heb ik ook zoiets van had ik het eerst maar gedownload..Dus gewoon ieder voor zich geen gehouwehoer meer hierover, anders ga je maar op www.helpikbentegenwarezzzz.com of weet ik waar ergens flammen.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
homebrew is illegaal; en normaal hebben ze het daar niet op bij GoT, dus daar is GoT ook niet voor bedoeldjohnnyv.nl schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:47:
Zit je op GoT (een techforum notabene), gaan mensen anderen die een console voor homebrew willen gebruiken afzeiken.
en woepie, wat een tech komt er kijken bij het downgraden van een psp en homebrew draaien, dus leuk geprobeerd een uitweg te zoeken...
Mijn suggestie is; hou dit topic waar het voor bedoeld is, de psp en zijn games
Hoe je aan die games komt moet je dan maar zelf weten, en laat dit dan ook in het midden
dan kan aan dit moddergooien heen en weer een eind komen.
Mensen die illegaal willen bezig zijn zoeken dat zelf maar uit, daar is dit topic/forum niet voor bedoeld. Als ik een auto wil stelen ga ik hier ook niet om hulp vragen, dan zou iedereen me voor gek verklaren, maar nu wordt iedereen geholpen hier.
tja dus als je te lui bent om www.gamefaqs.com of psp.ign.com te checken, mag je ongestraft downloaden?Meneer aard schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:17:
Sjonge jongen wat een moraalridderrij zeg niet normaal..
Nogmaals; dus ik mag een clio jatten omdat ik geen testrit mocht maken van de garage? Ik mag een geseald boek stelen omdat ik niet een paar pagina's kon inlezen?
Ik mag via illegale weg een pretpark insneaken omdat ik de attracties niet buiten kon uitproberen?
Ja klinkt dom, maar zo praten jullie over software stelen. En dan nog, je kunt bij vrijwel alle winkels ruilen binnen 24 uur, dan koop je zo'n game in het weekend, speel je 2 dagen, breng je het maandag terug. Lijkt me tijd genoeg.
[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2006 23:20 ]
Laten we de discussie maar afkappen. Homebrew is niet illegaal, iso's ook niet, firmware hacks wel. Er zijn mensen voor, er zijn mensen tegen, laat elkaar in je waarde en back ontopic.
Oh, en let even op het fundamentele verschil tussen een iso (gehackte/gedownloade game) en homebrew (zelfgemaakte software)
Ook de TS in schop een mod heeft dit door elkaar gehaald
Oh, en let even op het fundamentele verschil tussen een iso (gehackte/gedownloade game) en homebrew (zelfgemaakte software)
Ook de TS in schop een mod heeft dit door elkaar gehaald
[ Voor 233% gewijzigd door pagani op 05-07-2006 23:56 ]
offtopic:
@ Phusebox.
Dus als ik je goed begrijp is er voor jou geen verschil tussen, een aarbei bij de supermarkt in je mond doen en opeten en iemand van zijn complete spraargeld beroven 1 week voor dat die persoon klaar is met werken voor de rest van zijn leven.
In jou mening is stelen immers stelen en maakt het niet uit wat er gestolen word.
@ Phusebox.
Dus als ik je goed begrijp is er voor jou geen verschil tussen, een aarbei bij de supermarkt in je mond doen en opeten en iemand van zijn complete spraargeld beroven 1 week voor dat die persoon klaar is met werken voor de rest van zijn leven.
In jou mening is stelen immers stelen en maakt het niet uit wat er gestolen word.
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 05-07-2006 23:54 ]
Zo'n welles / niettes discussie is niet bepaald nuttig voor een dergelijk topic. Gelieve dat dan ook te staken
Ik heb gister m´n nieuwe faceplate binnen gehad
jaja deze:
Ziet er heel vet uit maar ze mogen die knopjes wel wat beter maken.
Bij de O heb ik een stukje van de zijkant moeten afslijpen omdat die als ik hem indrukte niet meer terug naar z´n plaats wou.
Maar nu doet alles het, en je met een witte faceplate natuurlijk ook niet zonder:
jaja deze:

Bij de O heb ik een stukje van de zijkant moeten afslijpen omdat die als ik hem indrukte niet meer terug naar z´n plaats wou.
Maar nu doet alles het, en je met een witte faceplate natuurlijk ook niet zonder:

Als je die faceplate vervangt, ben je je garantie niet kwijt dan? Want je moet je PSP toch openvijzen neem ik aan?Tweak15KW schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:26:
Ik heb gister m´n nieuwe faceplate binnen gehad
jaja deze: [afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er wel netjes uit, maar de achterklant blijft hetzelfde zeker(=zwart)?
Vandaar de naam faceplate.DaRKie schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:32:
[...]
Ziet er wel netjes uit, maar de achterklant blijft hetzelfde zeker(=zwart)?
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Dat is wel jammer, dat de achterkant zwart blijft
, anders had ik allang zo'n faceplate + soort van backplate gehaalt
Jammer dat je je garantie verliest ermee 
Die van mij is nog maar een paar weken oud dus hij zal mooi zwart blijven
Die van mij is nog maar een paar weken oud dus hij zal mooi zwart blijven
Idd, vindt hem zwart ook goed genoeg
..als ik een witte gewilt had, kocht ik wel een witte
Indd, zwart is mooi 
En als ik mijn PSP ooit openvijs zal het zijn om het stof weg te halen.
Btw, ik weet niet of dit hier al gepost is, maar er komt een game over miami vice en het ziet er wel goed uit:

En als ik mijn PSP ooit openvijs zal het zijn om het stof weg te halen.
Btw, ik weet niet of dit hier al gepost is, maar er komt een game over miami vice en het ziet er wel goed uit:

Ziet er mooi uit dat spel 
En over de garantie, ik ga zowieso die chip nemen en laten installeren dus dan vervalt de garantie toch.
Jammer ook dat je de achterkant er niet af kan halen(kan mischien wel maar das echt teveel werk
En over de garantie, ik ga zowieso die chip nemen en laten installeren dus dan vervalt de garantie toch.
Jammer ook dat je de achterkant er niet af kan halen(kan mischien wel maar das echt teveel werk

Nog niet gezien op internet, maar dan moet dat inclusief umd klepje zijn etc.
Lijkt me een beetje teveel werk om zelf te doen (ben ook weer niet zo handig
)
Lijkt me een beetje teveel werk om zelf te doen (ben ook weer niet zo handig

Anoniem: 39389
Heeft iemand hier ervaring mee?
http://unlimitedpspmovies.com/
Is het echt zo nep als het er uit ziet?
Paint brush hem dan gelijk 
Dit geeft zo´n dikke laag
Dit geeft zo´n dikke laag

Als je gaat paintbrushen moet je het wel goed afdekken, je wilt toch niet dat je scherm ook wit wordt he 

Lijkt me dus geen aanrader
Ik vond dit op google over die site:Anoniem: 39389 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:30:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is dus een soort edonkey waarvoor je moet betalenUnlimitedPSPmovies Reviewer's Comments
This service provides a program to access a peer–to–peer (P2P) file–sharing network. Although file sharing is legal, file sharing that infringes upon copyright law is illegal. Popular music, movies, games and software are often protected by copyright.
Lijkt me dus geen aanrader
Jazeker, maar daar zeg je het al.Phusebox schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:17:
[...]
Ja klinkt dom, maar zo praten jullie over software stelen. En dan nog, je kunt bij vrijwel alle winkels ruilen binnen 24 uur, dan koop je zo'n game in het weekend, speel je 2 dagen, breng je het maandag terug. Lijkt me tijd genoeg.
Je mag ruilen.
Als er ten tijde van jouw aankoop maar alleen DAT spel is dat je boeit, heb je toch een probleem.
Daarvoor zijn dingen als demo's juist zo belangrijk, voor software krijg je bij mening zaak namelijk géén geld terug.
Nu snap ik dat voor games met serials bijv., maar voor een UMD disk ...
As for mijn ontopic geleuter:
Er komt een 1.5 -> 1.0 downgrader!
Custom firmware
Heeft er hier iemand een 1.00 PSP ? Ik heb een 1.00 dump nodig
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik denk dat ik binnenkort ook maar even een PSP ga halen, zwarte..hopelijk met 2.5 of 2.6 en geen ta-082 PCB. Ik twijfel nog, maar als ik het doe moet het "helaas" snel
Wat vinden jullie, moet ik er 1 halen of niet?
@ Luqq.
Alleen jij kan beslissen of je er wel of niet 1 koopt, kunnen wij niet voor je doen
Wat misschien ook handig is om te doen, is gewoon een 2de hands PSP te kopen. Kan je zelf zien of ie dode pixels heeft. Ook ff goed opletten op krassen op het scherm.
Er worden genoeg PSP's aangeboden. Je kan dan ook gewoon een PSP kopen die al 1.5 firmware heeft.
Alleen jij kan beslissen of je er wel of niet 1 koopt, kunnen wij niet voor je doen
Wat misschien ook handig is om te doen, is gewoon een 2de hands PSP te kopen. Kan je zelf zien of ie dode pixels heeft. Ook ff goed opletten op krassen op het scherm.
Er worden genoeg PSP's aangeboden. Je kan dan ook gewoon een PSP kopen die al 1.5 firmware heeft.
Mja oke, 2e hands kan ook, maar als ik er 1 koop doe ik het voor de vakantie, daarna doe ik er toch niet zo veel mee. Volgende week zondag ga ik weg. Ik heb eigenlijk liever ook geen 2e hands, duurt namelijk wel ff voordat je iemand in de buurt vindt, en dan kan ik hem ook niet makkelijk terugbrengen mocht er iets mis zijn. Ik bedoel, 200 euro...het is niet niks maar hij is duurder geweest.
ik moet mezelf dwingen locoroco niet te kopen... ik wacht tot een week voor ik op vakantie ga, anders heb ik tijdens mijn 14 uur durende reis niks te doen... en het is echt zo'n spel wat je in 1 keer wil uitspelen... de demo heb ik dezelfde dag nog alles gehaald wat er te halen was... niet dat dat nou zo moeilijk was
mwah heb nog wel wat liggen om me te vermaken, en hopelijk voor het weekend Race Driver 2006
mwah heb nog wel wat liggen om me te vermaken, en hopelijk voor het weekend Race Driver 2006
Ik wou bijna m´n benzinegeld opmaken aan locoroco, gelukkig niet gedaan, moet straks echt tanken anders kom ik niet thuis
Maar je kan wel locoroco spelen als dat zou gebeuren ... wat er gebeurt als je dan pas beseft wat voor dom spel het is ...
Ja ik zie ook echt totaal de lol van dat spel niet in...
Dit topic is gesloten.