Toon posts:

meerdere logins in flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een login scherm gemaakt die toegang kan geven tot de verdere inhoud. Met een persoon lukt dit gemakkelijk.

on (release) {
if (un == 'hier de username' && pw == 'hier het paswoord' )

{gotoAndPlay("scene2", "home");}

else { gotoAndPlay("fout") } }

dit is het actionscript op men login knop, die un en pw zijn de variabelen van mijn textinputs. Maar is het nu eigenlijk mogelijk om meerdere "gebruikers" in te geven of lukt dit niet op deze manier?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

code:
1
if ((un == 'hier de username' && pw == 'hier het paswoord' ) || (un == 'hier de username' && pw == 'hier het paswoord' ));

:?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dat mogelijk is. Hoe zet je trouwens zon kadertje ?

Verwijderd

Topicstarter
mja andré zelfs al zou het werken ik zou wel graag iedere "gebruiker" naar zijn eigen scene zenden en op jouw manier komen alle gebruikers in dezelfde scene terecht (was dat even vergeten te vermelden)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

logistef, wellicht handig dat je ook even de diverse FAQ's op het forum doorleest over de werking van het forum en de diverse mogelijkheden.

Als je als laatste replied en je wilt nog wat toevoegen dan behoor je daarvoor de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif te gebruiken. Meerdere replies kort achter elkaar wordt gezien als ongewenst kicken binnen 24 uur :)

Zoals je dan ook in de Overzicht van UBB-codes FAQ leest kan je code tussen [plain]
code:
1
[/] zetten :)

Het lijkt me trouwens veel handiger om met een array (kan je opzoeken via de help van Flash of via google met Flash Arrays) de usernames, passwords en desnoods scenes) bij te houden. Je kan dan ook kiezen om die arrays in een externe actionscript file te bewaren zodat je niet elke keer je flash file hoeft te compileren als er een nieuwe user bijkomt.

Er zijn veel betere oplossingen beschikbaar, maar ben bang dat wij het dan te ingewikkeld voor je maken. Succes!

[ Voor 34% gewijzigd door BtM909 op 28-04-2006 22:33 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik probeer het met die arrays. Sorry voor het niet gebruiken van de edit functie

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb vroeger ooit wel eens een scriptje gevonden dat alle usernames/passwords in een los tekstbestandje opsloeg, en één voor een de regels scande naar de 'goede combinatie'

Je zou ook dat if-statement achter elkaar kunnen plakken en steeds de 'goto scene X' te veranderen...

Ik kom iig nog uit Flash5 en heb er al te lang geen tijd meer aan besteed, dus misschien zijn er veel betere oplossingen... :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

DarthPlastic schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:51:
Je zou ook dat if-statement achter elkaar kunnen plakken en steeds de 'goto scene X' te veranderen...
dat roept natuurlijk om een switch-case constructie

larixk

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik weet niet wat voor content je met dit login scherm gaat 'beschermen', maar hou er wel rekening mee dat het decompileren van Flash filmpjes een fluitje van een cent is met programma's als SWF Decompiler.
Een veilig login systeem kan alleen als je de controle van gebruikersnaam en wachtwoord serverside afhandelt.

Verwijderd

Arjen Tempel schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:50:
...dat het decompileren van Flash filmpjes een fluitje van een cent is met programma's als SWF Decompiler...
Ook al heb je een paswoord gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Als men zin heeft om het te decompilen en te zoeken naar de logins doet men maar ik wou het gewoon gebruiken om een paar mensen naar een "gepersonaliseerde" movie te zenden. verder zij iemand iets over switch case ofzo kan je dat even verder uitleggen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zoeken met google doet wonderen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:03:
Als men zin heeft om het te decompilen en te zoeken naar de logins doet men maar ik wou het gewoon gebruiken om een paar mensen naar een "gepersonaliseerde" movie te zenden. verder zij iemand iets over switch case ofzo kan je dat even verder uitleggen?
Switsj Kees is een broertje van een if/else, werking is in principe hetzelfde maar de syntax en opbouw zijn anders. Google inderdaad maar even naar de syntax of gebruik je tweede-beste-vriend-in-Flash: F1 _/-\o_

Anyhow, ik denk dat als je meerdere users wilt en een goede veiligheid er maar 1 ding voor je overblijft: een databeest. Via php/asp/cf/etc. kun je je gegevens uitlezen.
Pagina: 1