Tot Viper Bite (level 33) doe je met SA fast blade betere damage, echter eens je level 25 bent zit je vaak in de jungle tegen mandragora's te vechten, en die kan je wel zwaar pijn doen met dagger (piercing). Krabben zijn semi-kut voor dagger omdat die zo'n hoge defense hebben, madragora's zijn echter zachte, squishy pluizenbolletjes die veel minder tegen je prikken kunnen. Rond die levels krijg je ook shadowstitch, wat geen viper bite is, maar op zijn minst damage doet en wat realistische skillchain opties heeft.
Voor sword zijn
Flame Sword of
Fire Sword (level 18) zowat het beste tot Mithran Scimitar op 27,
Small Sword zijn ook niet mis als je krap bij kas zit (level 19, veel minder base damage dan flame of fire, maar wel 2 DEX).
Op 25 is
Federation Knife een *heel* leuk wapen, op het feit na dat dagger al beter gerate is (daggerskill "capt" hoger, check in je combatskills, als dagger en sword gecapt(blauw) zijn heeft dagger een groter level) heeft het ook nog heel leuke stats en een mooi damage/delay ratio.
Hand to hand doet ook *heel* leuke damage, maar komt beter tot zijn recht met een /MNK sub (heb je minder delay vanwege de martial arts trait).
Wat je ook doet :
Hou je dagger skill gecapt het is echt vreselijk irritant als je eindelijk level 33 bent en viper bite kan gebruiken, en je dan niet de daggerskill ervoor hebt, en nog een hele tijd moet skilluppen voor je het hebt. Geloof me, ik heb het voorgehad, is echt irritant.
Veel succes met THF
4 gold coins geleend, een halfuur isp intraden, een halfuur coins exchangen en *bam*
Ik vraag me wel af hoe ik mijn gear ga moeten aanpassen met 10acc minder in tpgain, kan in toau weer net leuk meat eten voor goeie attack. :x
Het is niet echt mooi, ohat was dat ook niet maar dit, met dat haar dat erdoorsteekt enzo.

Achja, er zijn nog altijd datswaps.
Stats

10 ac voor 5 haste is niet zo slecht (heh, hoewel ik nooit rapparee wilde gebruiken voor tp), maar ik heb niet zoveel opties om die acc elders op te halen.
wapens : daylight dagger, werkt de helft van de dag maar is niet superslecht, voor ranged combat caster's +1 of +2, heel erg leuk, maar van regio controle en signet afhankelijk (dus niet in toau met sanction

(denk ik)
head : turban liefst natuurlijk, is net heel het punt van dit tekstblok ;p
neck : specs, enige verbetering is dus peacock charm, maar bleh

begin ik niet aan totdat ik een tweede melee job serieus ga levellen
earrings : Suppa blijft (5percent haste) en tweede voor tpgain wordt zoiezo al brutal earring (30/75 coins ofzo), voor THF/WAR of in extremis met THF/NIN is hollow/brutal een optie, maar liever niet.
body : homam corazza is de duidelijke optie voor meer acc
hands : homam gloves *verlies* ik weer een acc, wel 3 haste erbij, war gloves+1 zijn niet zo heel duur en hebben 1 acc erbij
ringen : hou het liefste bij sniper met rajas, rajas is heel leuk met de tpfloor die weg is, toreador's en sniper+1 zijn enorm prijzig voor hun toegevoegde waarde
back : geen alternatief met acc, enige mantle die mijn amemet+1 zou vervangen voor tpgain is een forager's
belt : niks beter dan life belt voor pure acc
legs : galliard trousers en pahluwan seraweels hebben respectievelijk 2 en 1 acc meer, maar niks haste, ook niet veel zin in
feet : 6acc en 3 haste van homam feet ownt alles
De andere optie is een haste/atk build met sushi; assault jerkin en sword belt +1 heb ik al, kan er bijna enkel nog dusk gloves/tarasque mitts+1 als verschillen.
Als ik eindelijk WAR naar 37 level om te subben dan kan ik weer andere kanten op (zoals met dat nieuwe shield met 4acc).
Ik krijg er focking koppijn van als ik voor FFXI pen, papier en een rekenmachine moet bovenhalen.

Al die gear zal waarschijnlijk toch maar enkele procenten schelen, maar toch lig je er als een idioot over na te denken. Bleh.
[
Voor 47% gewijzigd door
Baha op 16-05-2006 03:40
]