[MMORPG] Final Fantasy XI deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.046 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32
Neelon schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 01:39:
En woohooo. We hebben het gehaald.

[afbeelding]

Dry-run fun. Gotta love grouphugs. :P

[afbeelding]

En weer een kill-shot. :D

[afbeelding]

De rest is te zien en te lezen in m'n livejournal ( http://katsuoy.livejournal.com/ )

Modem-killer deze keer. ;)
Grats ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Poekie, je had de death race van Bastok naar Jeuno gemist! Was zo tof om te zien hoe iedereen met bosjes neer viel in Passhow Marshlands toen een Goblin Shaman dacht leuk te zijn met Stonega :D Uiteindelijk maar met 4 van de ~15 lvl1's in Jeuno aangekomen (waarop ik meteen een warp2 naar bastok wilde :P)

Airship battle is echt zo gaaf, al moet ik zeggen dat ondanks onze setup die goed voor ultima/omega is die mammets alles behalve simpel zijn. Zo'n sword mammet sloeg mij (RNG/NIN) elke 2.5 - 3 seconden voor ongeveer 80-100. Dan gaat het hard met je hp! Ik kon het nauwelijks bijhouden met hi-potions + een blm die me een beetje healde. Omega was echt een bitch weer, Pile Pitch zuigt zo hard (non-blinkable Throat Stab, 1 digit hp + hate reset) en hij slaat zelfs MET elegy elke 2.5 seconden. Uiteindelijk nog net gewonnen met 2 (of 3) weakened spelers en ik was zelfs double weakened omdat ik net aan het einde dood ging aan shock spikes (als RNG notebene). Ultima ging heel smooth al heb ik het vermoede dat we geluk hebben gehad omdat Equalizer minimale schade deed toen hij het deed (en vervolgens meteen een CCB Polymer in z'n smoel kreeg). Zoals je in de screenshot kan zien ging de tank (Hiepster, NIN) net voor het einde dood, RNG tank ftw! :D Wat je alleen niet in de screenshot ziet was hoe ik met mijn lolrng op een gegeven moment ietswat teveel hate pakte en 2 volledige Utsusemi: Ichi rounds heb lopen tanken (ong 40 seconden lopen tanken) omdat Hiepster 2 Provokes nodig had om hem van me af te krijgen :P

Sea is nu echt zo close, alleen nog maar 3 NM's en 1 uncapped BCNM te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56
De afgelopen weken geen FFXI gespeeld. Bezig met het huis en ook nog 2 dagen naar Brussel geweest. Daarnaast waren m'n schoonouders niet thuis en wilde m'n vriendin natuurlijk niet alleen thuis laten slapen. Vanmiddag komen ze weer terug, dan ben ik vanavond weer eens aan het spelen.
Zal wel eerst updaten zijn.
Weet nog niet wat ik zal gaan doen. Denk dat ik bbqblm maar eens ga levellen. zit nog steeds op 21 en moet eigenlijk naar 37 zodat Whm weer eens omhoog kan. Daarnaast wil ik ook nog wel eens wat met die nieuwe classes gaan doen, maar ja. Overigens CoP en RotZ heb ik vrij weinig mee gedaan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
deTwisj schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:38:
Poekie, je had de death race van Bastok naar Jeuno gemist! Was zo tof om te zien hoe iedereen met bosjes neer viel in Passhow Marshlands toen een Goblin Shaman dacht leuk te zijn met Stonega :D Uiteindelijk maar met 4 van de ~15 lvl1's in Jeuno aangekomen (waarop ik meteen een warp2 naar bastok wilde :P)
Was er graag bij geweest maar voelde me niet helemaal ok :/

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren ging de promyvion niet door omdat we 1 member misten die problemen met zijn PC heeft.
in plaats daarvan ben ik als WHM mee geweest met voor de ENM fight van Holla.
de weg er naar toe was zwaarder dan de fight zelf.
op 3e verdieping gewiped, reraise gebruikt , iedereen geraised en door naar de spire, boss fight ging binnen paar minuten neer zonder echte problemen.
daarna nog even party gehad met 2 LS members en aanvulling en zodoende WHM33 gehaald en ben nu halverwege 34.
toch eens kijken of die ENM fights repeatable zijn.....3K exp. is toch wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
De ENM fights zijn repeatable maar hebben een 5 dagen 'downtime'. Als je eenmaal een ENM hebt geprobeerd (win of niet) moet je 5 dagen wachten om hem opnieuw te kunnen doen. Heeft een ENM een soort van pre quest, dan moet je die opnieuw doen om de ENM te kunnen doen. Bijvoorbeeld voor de ENM's in Attohwa Chasm moet je elke keer opnieuw die berg beklimmen voor de key:item om de ENM te mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister CoP 3-3 gedaan, mijn hemel wat was dat veel lopen. En ik weet dat er in de toekomstige CoP missies ook veel lopen komt kijken. Vergeet ik te melden dat ik veel moest lopen.

Anyway de NM’s waren natuurlijk makkelijk. Vanavond chip farmen om zaterdag "Diablo" lord of destruction te doen. Verder heb ik niet echt tijd naast CoP en Dynamis om jobs te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Je weet nog niet half hoeveel je moet lopen als komt CoP 3.3 al aardig in de buurt, vanaf Chapter 5 begint het echt akelig veel te worden. Ik heb al heel wat paar schoenen versleten met CoP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja het lopen is nog niet eens zo erg. Maar je krijg dan echt van die stupiede martin acties… Ga ik van windurst naar bastok en kom ik erachter dat ik nog dingen ben vergeten in windurst en mag ik dus weer helemaal terug. Van dat soort acties heb ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:26:
Nou ja het lopen is nog niet eens zo erg. Maar je krijg dan echt van die stupiede martin acties… Ga ik van windurst naar bastok en kom ik erachter dat ik nog dingen ben vergeten in windurst en mag ik dus weer helemaal terug. Van dat soort acties heb ik altijd.
Die actie is zoooo herkenbaar. :X

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
*Steekt hand op* Schuldig~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Hehe, zelfde hier.

Tijd terug per ongeluk die quest in SSG gedaan waar je een kraken-type mob moet verslaan nadat je op ??? hebt geklikt:
Poek rent wat rond in Norg etc en babbelt random met npc's, hee leuk, een cutscene! Denkt er verder niet meer over na..

Poek rent later door SSG en ziet een ??? en is nieuwsgierig en klikt er maar eens op.. whoaa.. dikke Kraken! en hij is boos :o
Na wat gehannes carrie erbij en even later een bijna dooie Poek en een heel dooie Kraken.

Poek rent weer verder en bedenkt zich dat het wel eens die quest kon zijn en rent naar de npc en ... niets...

Poek checkt allak en ziet dat je eerst weer op ??? moet klikken om door te gaan. Poek rent terug SSG in en klikt nog eens op ???.
Bam, weer die Kraken :D Kraken dood en toen die ??? aangeklikt en quest afgemaakt :+

Toch nog ff zoet mee geweest |:(

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Weehee.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_051206_00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_051206_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_051206_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_051206_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_051206_08.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Neelon op 12-05-2006 01:33 ]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ugh! -.-
Gisteren ingelogd. Krijg meteen de melding dat het bedrag niet afgeschreven kon worden deze maand. Dit is al de 3e keer dat dat gebeurd. Echt vervelend. Er is niets mis met de CC aangezien ik die gewoon weer kan gebruiken om het af te laten schrijven.
Eindelijk na alles activeren, waarbij ze gelukkig een aanpassing hadden gedaan waarmee je in één keer alles kan selecteren om in één keer alles te activeren.
Vreemd, kon Tetra master niet vinden. Tja, moest eerst naar Tetra master toe om daar de Content ID te activeren. Vraag me eigenlijk af, als ik deze deactiveer. En hem bijvoorbeeld (heb nog nooit gespeeld, maar stel) volgend jaar ergens weer aan zet. Kan dit dan gewoon? Neem aan dat je dan niet opnieuw die code voor Tetra master hoeft te kopen. Of verloopt deze ook?

Gisteren overigens geen tijd en zin meer na het activeren om te spelen. Ik heb geen ruimte voor gear van de laatste 3 classes, dus denk dat ik maar eens goed ga schoonmaken in m'n MH.
Waarschijnlijk wordt dit gewoon SMN gear verkopen aangezien deze nog steeds level 11 is oid.
Blm en Whm wil ik wel graag houden plus de wapens/equip die je voor het afronden van de flag quests krijgt v/d verschillende advanced jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij moet dit wel kunnen,
ik heb hem zelf nog nooit geactiveerd gehad maar een code is volgens mij onbeperkt "houdbaar"

BTW. Gratz Kat!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58
Grats met sea mensen. :)

8-1 is een makkie, 8-2 is vooral relatief lang (uurtje of twee, Erecia overdrijft toch wel echt), 8-3 suckt echt zwaar.

De RSE towers zijn het simpelst als iedereen ze solo't (THF of /THF is enorm handig voor flee, je kan als je aan de toren bent van de ene naar de andere kant flee'en zonder geraakt te worden), desondanks zal je vrij zeker sterven, zorg dus voor buffer en reraise items.

Je kan ook alles samen doen natuurlijk. :)

De BCNM is semi-kut, maar jullie setup is allesinds al goed. Naar het schijnt stickt ES sleepga gegarandeert, zelfs die van onze WHM stickte toen wij het deden.

8-3 is een enorm cool gevecht, zalige muziek en leuk area. gevecht zelf is niet zo moeilijk, enkel het tweede gevecht is nogal kut. Tweede vorm ben je het beste af als je die WHM/MNK voor je laat tanken.

Gogo Rajas/Tamas/Sattva, veel succes. :)

Zelf niet veel nieuws, heb dynamis windy succesvol gepullt (stresserend jobje x_X ) en mijn bard is 62. Straks weer verder. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Sea is echt mooi om te zien en het is zo fijn dat er zoveel monsters niet aggroen (wel linken ben ik hardhandig achtergekomen :P) alleen die soort die onder water zit en de soort die in de lucht zweeft (erg hoog zelfs) en dan nog is zo'n beetje alles daar zwak tegen magic :D (gogo manaburn) mischien eens een keertje wat organs farmen voor obi's / gorgets. Maar zo veel haast heeft dat niet voor me, ik ben al blij zat dat al die andere chapters voorbij zijn.

Wat minder is, is dat hetgene waar ik mijn geld vandaan haalde de laatste 2 weken (silver bullet pouches x12) is zo'n beetje ingestort. Waar ik er eerst 450k per stack voor kreeg is het nu 350k per stack (32k per 99 bullets, das ruim 380k per stack, sucky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
iemand nog dat magere item gezien op gammo over ffxi voor de xbox360?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Nope, ik kijk niet bepaald veel TV, alleen net ff topgear gekeken :P is altijd wel lache :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
mattttt schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 19:04:
iemand nog dat magere item gezien op gammo over ffxi voor de xbox360?
Ze vonden het een oude game en belachelijk dat je elke maand moet betalen naast je xbox-live abbo?

De leukste review van FFxi tot nog toe vind ik nog steeds het ingame filmpje wat ze destijds (release US) maakten bij Spelletjesgarnaal.be genaamd Kickstart. Daarin zitten de twee vaste commentators samen FFxi te spelen met de nodige humor.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Poekie McPurrr schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:10:
[...]

Ze vonden het een oude game en belachelijk dat je elke maand moet betalen naast je xbox-live abbo?

De leukste review van FFxi tot nog toe vind ik nog steeds het ingame filmpje wat ze destijds (release US) maakten bij Spelletjesgarnaal.be genaamd Kickstart. Daarin zitten de twee vaste commentators samen FFxi te spelen met de nodige humor.
Nee, was meer heel veel de intro laten zien, en de rest een beetje ala http://www.gamespot.com/pc/rpg/finalfantasy11/media.html (de video review) maar dan nog nietszeggender en dom commentaar..

Laat gammo zich maar focussen op fps en racespelletjes, daar valt het gammo publiek imo meer voor.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Stats vallen nog best mee:

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/ffxistatsmei2006.jpg

Kirin had het warm en dropte z'n Osode, Sanzo en ik mochten lotten en Sanzo had al gelot maar ik wist zijn lot niet en ik lotte dit:

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/lowlot.jpg

eerste gedachte: meh, volgende week beter.. tot ik ineens Xil in /tell Grats zag brullen ^^ Sanzo had 103 gelot o.0

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/osode.jpg

Staat me goed he ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Netjes, tis verdient poeks^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren verveelde ik me stierlijk in FFXI that is.
Veel te doen, maar geen idee waar te beginnen.
Uiteindelijk een goede LS vriend was ook maar aan het rondwandelen en
vroeg me of ik de eerste missie al had gedaan in Aht Urhgan.
Nou uiteindelijk heb ik nog steeds geen idee of ik nu die eerste missie al gedaan heb.
Was in iedergeval met dat "aardige" katje.
Zou extra MH box moeten hebben (die betaalde als het goed is), maar kon hem gisteren niet openen.
Nou ja, ga wel eens kijken wat het was dat ik gedaan heb.
Daarna richting Dunes met voor mij een omweg naar San d'Oria om de AF1 quest te starten.
Daarna die spirit ge-owned aangezien er lekker wat hoge level personen bij waren.
Met andere worden, aan het einde 1 keer Dia gecast en voor de rest het gehele gevecht op m'n kont gezeten (en natuurlijk screens gemaakt). Kijken of ik die binnenkort eens kan posten.

Vanavond maar eens kijken wat ik ga doen.

Misschien toch maar eens voorlopig m'n Blm en Whm gear aan die npc geven om een tijd vast te houden. Anders ga ik misschien toch eens even Blm levellen naar 37, maar dat is een besluit welke ik op dat moment wel maak. Moet namelijk ook nog steeds eens een keer goed farmen of misschien toch wel eens geld in crafts steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Dit weekend niet echt veel gedaan. Al doe ik vaak in het weekend niet FFXI'en omdat ik dan bij m'n broer z'n appartement ben. Dit weekend toch eens een keertje geprobeerd om voor het eerst Limbus te doen, iedereen die je erover hoort prijst het de hemel in! Wat niemand verteld is dat je eerst een NM (aw'euhvi) mag 'campen' tegen een X aantal andere mensen wat in ons geval tussen de 50 en 70 was.. {fun}. Die NM heeft een grote spawn radius maar volgens mij een lage respawn timer van 5 tot 16 minuten. Dus zonder RNG wens ik je veel success om hem alleen al te vinden. Uiteindelijk met BLM/RNG de claim kunnen winnen om in Temenos erachter te komen dat er ongeveer 100 mensen zijn en er dus 3 a 4 alliances buiten de teleporter aan het wachten zijn! (Limbus duurt minimaal tussen de 20-45 minuten en maximaal iets van 1.5h?). Kortom, fuck 3 uur wachten voor je het uberhaupt mag proberen. Leuke introductie tot Limbus, en daar doe je dan de moeite voor om eerst 7 chapters aan missions te doen incl de kosten aan meds (al waren de meeste mission wel leuk, daar niet van).

1 aanpassing zou heel het probleem met wachtrijen voor dynamis / limbus / bc's oplossen en dat is instancing en als je kijkt naar assault is het dus wel mogelijk! Waarom doen ze er 3 jaar over om zo'n 'grote' design fout eruit te halen? +edit: en halen ze het er niet eens uit bij de bestaande LEUKE 'events' in het spel?

/end rant

[ Voor 6% gewijzigd door deTwisj op 15-05-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Wilde gisteren eigenlijk nog even nin weer oppakken maar verder als een hoop gear (lvl 38 nin) verzamelen/kopen ben ik niet gekomen. Hopelijk dat ik vanavond even kan spelen, ben wel benieuwd hoe het ook alweer was ^^ (wat ik me kan herinneren was het wel een leuke job, met al die tools en werpdingetjes). Heb wel meteen ook die paralysis-scroll voor nin gehaald, na weet niet hoeveel dampscrolls op te hebben gevist (en verkocht of gewoon weggegooid) er eindelijk eens een gebruikt voor de quest ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Nin heb ik ook even gelvled gisteravond. Voor het eerst in een party met de nieuwe jobs (blu en cor) en uiteraard een PL erbij, die zie je ook standaard in elke party (mja, ik neem zelf altijd ryo mee als PL maar heb deze keer hem niet eens gebruikt). Toch wil ik proberen NIN te spelen zonder ryo als PL te gebruiken (hoogstens voor haste :P) zodat ik tenminste een beetje feel voor de job krijg. De gear heb ik al zo'n beetje klaar liggen (o.kote, fuma, jujitsu gi, emp.pin) alleen de prijzen van die nin tools zijn echt niet normaal. Ik heb gister uit nood even een stack aan jusatsu en kaginawa (voor jubaku:ichi en hojo:ichi) gekocht maar ik was daar dus 100k voor kwijt (60k voor kaginawa en 40k voor jusatsu) zelf heb ik nog wel bast parchments en beastmen blood ergens liggen voor jusatsu (alch 37) alleen moet ik black ink ergens vandaan halen. Daarnaast is kaginawa wat moeilijker aangezien die manticore hairs nodig heeft (wat niet stacked) en het een clothcraft is waar ik bijna niemand ken die dat kan craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Grats poek. :)
deTwisj schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:43:
Wat niemand verteld is dat je eerst een NM (aw'euhvi) mag 'campen' tegen een X aantal andere mensen wat in ons geval tussen de 50 en 70 was.. {fun}. Die NM heeft een grote spawn radius maar volgens mij een lage respawn timer van 5 tot 16 minuten. Dus zonder RNG wens ik je veel success om hem alleen al te vinden. Uiteindelijk met BLM/RNG de claim kunnen winnen om in Temenos erachter te komen dat er ongeveer 100 mensen zijn en er dus 3 a 4 alliances buiten de teleporter aan het wachten zijn! (Limbus duurt minimaal tussen de 20-45 minuten en maximaal iets van 1.5h?). Kortom, fuck 3 uur wachten voor je het uberhaupt mag proberen.
Wtf, heb nog maar een keer competitie gehad bij een aw euvhi, hebben we vijf minuten door mogen wachten maar ach. temenos is nooit druk, maar als je appolyon SE in wilt zit er vaak wel een duo/trio/solo'er in die je een uur aan het lijntje houdt.
(wij gaan trouwens altijd rond 20-22h, overdag kan het misschien drukker zijn, geen idee :x)
1 aanpassing zou heel het probleem met wachtrijen voor dynamis / limbus / bc's oplossen en dat is instancing en als je kijkt naar assault is het dus wel mogelijk! Waarom doen ze er 3 jaar over om zo'n 'grote' design fout eruit te halen? +edit: en halen ze het er niet eens uit bij de bestaande LEUKE 'events' in het spel?
Daar zeik ik nu ook al lang over, is echt vreselijk dat dit nog steeds niet opgelost is, heb je dynamis netjes gescheduled op de server dynamis kalender, zit er zo'n stelletje lapzwanzen in die je hele schema verpesten.
Gewoon instanced maken, dan heb je endgame al de helft minder gezeik van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Tja wij probeerden het dus op een zondag (fout nr 1) in de middag uren, rond 2 uur (fout nr 2) op een server met ong.50% actieve JP spelers (fout nr 3). Want dat tijdstip is dus primeJPtime zeg maar (3 uur CET is ong 8 of 9 uur daaro..)

edit: Diezelfde avond om een uur of 10 CET was er NIEMAND in Temenos en een handvol in Appolyon (6 mensen over 3 parties zeg maar).

[ Voor 23% gewijzigd door deTwisj op 15-05-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Kaginawa moet ik kunnen maken met Megamichan, maar dan moet ik eerst smithing naar 60 brengen. Cloth is nu bijn 52, dus die is bijna klaar, moet alleen een relatief goedkope synth zien te vinden voor die laatste 8 levels. Of ik moet hevig silk gaan farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Dat of ik doe hiepster lastig vallen dat ie met lilarthus gaat craften, die is tenslotte iets van 90+ cloth, ik weet alleen niet in hoeverre die smithing heeft gedaan (waarschijnlijk wel wat). Krijg je meteen wat HQ's erin gegooid om extra kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Tier2 is het hoogste wat je kan halen, en dat heb je met cloth60 en smithing 45 of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
ben nu lvl 20thief / 18 war en mag nu voor chocobo licence gaan... schijnt lang te duren. Verder wel relaxed dat ik in dunes nu eerste mobs kan singelen...

Tele naar dunes is 800 gil wat ook best relaxed is maar ik heb veel te weinig gil en beheeve chips verkopen niet :( (3 stacks in AH - 19k in san doria) - en equipment is belachelijk duur...

Verder een 3 tal vragen:
1) Voor de supply quest naar kusturhau ofzo... moet ik dan teleporten naar dunes - dan selbina - boot? Of hoe kom ik daar ongeveer?
2) Voor thieves - dagger is prima weapon, maar die doen echt 0 dmg,,, ik heb nu h2h gelevelled naar max maar moet opnieuw wapen hebben, en de vraag is dus nu weer ga je voor h2h of voor een dagger.
Momenteel zijn mijn stats:
Dagger - 39
H2h - 49
Level 20 Thief

Bij 30 krijg je pas dual wield en dan kan je pas leuk 2 daggers equipen maar tot die tijd? Wat is verstandig?

3) Voor chocobo licence.. schijnt dus 6-8 uur te duren, ieder uur chocobo te eten geven.. in Jeuno, maar kan dat niet sneller? En kan ik dat paar uur vanavond doen en paar uur morgen?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Chocobo quest is gewoon een uur wachten minimaal.
Dus hoeft niet 6 uur achter elkaar te zijn.

Voor Thf zou ik je toch echt aan willen raden om voor dagger te gaan.
H2H is Mnk.
Geloof me, zo vragen ze het in parties namelijk. Jammer, maar helaas is het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Lord_T schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:10:
ben nu lvl 20thief / 18 war en mag nu voor chocobo licence gaan... schijnt lang te duren. Verder wel relaxed dat ik in dunes nu eerste mobs kan singelen...

Tele naar dunes is 800 gil wat ook best relaxed is maar ik heb veel te weinig gil en beheeve chips verkopen niet :( (3 stacks in AH - 19k in san doria) - en equipment is belachelijk duur...

Verder een 3 tal vragen:
1) Voor de supply quest naar kusturhau ofzo... moet ik dan teleporten naar dunes - dan selbina - boot? Of hoe kom ik daar ongeveer?
2) Voor thieves - dagger is prima weapon, maar die doen echt 0 dmg,,, ik heb nu h2h gelevelled naar max maar moet opnieuw wapen hebben, en de vraag is dus nu weer ga je voor h2h of voor een dagger.
Momenteel zijn mijn stats:
Dagger - 39
H2h - 49
Level 20 Thief

Bij 30 krijg je pas dual wield en dan kan je pas leuk 2 daggers equipen maar tot die tijd? Wat is verstandig?

3) Voor chocobo licence.. schijnt dus 6-8 uur te duren, ieder uur chocobo te eten geven.. in Jeuno, maar kan dat niet sneller? En kan ik dat paar uur vanavond doen en paar uur morgen?
1) Kusturhau komt me niet bekend voor om eerlijk te zijn. Bedoel je mischien kolshushu? Je kan daar komen om vanuit selbina de boot te pakken naar mhaura en vervolgens in buburimu peninsula de outpost te zoeken (zit in het oosten bij de zone naar tahrongi canyon)

2) Persoonlijk vind ik voor een dief pre-32 de beste combinatie sword mainhand, dagger of shield offhand (ligt aan de sub die je gebruikt). Dit omdat je pas vanaf lvl32 de weapon skill Viper Bite krijgt met een dagger. Als je Viper Bite icm Sneak Attack en Trick Attack op een goede manier uitvoerd kan je al snel 300+ damage doen. Voordat je die krijgt is er niet veel meerwaarde op dagger behalve dat je met een dagger x4 (of x5) modifier op je Sneak Attack krijgt terwijl je met elk ander wapen x2 krijgt. Daarentegen kan je met een sword de weapon skill Fast Blade doen die met Sneak Attack en Trick Attack stacked (dus extra schade meeneemt) je kan dan ergens rond de 100-150 dmg Fast Blades doen.

3) Het kan niet exact sneller, maar je kan het wel verspreiden als je wilt. Je moet namelijk 6 keer die chocobo voeren. Je kan dit alleen maar 1 keer op een gamedag doen, een gamedag is ongeveer 56 minuten in het echt zodoende duurt het minimaal 5x56+1 minuten (als je de eerste dag net voor middernacht heb gevoerd) Maar gemiddeld duurt het dus 6 uur. Je kan deze 6 uur verspreiden over een tijdsbestek zo groot als je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Tot Viper Bite (level 33) doe je met SA fast blade betere damage, echter eens je level 25 bent zit je vaak in de jungle tegen mandragora's te vechten, en die kan je wel zwaar pijn doen met dagger (piercing). Krabben zijn semi-kut voor dagger omdat die zo'n hoge defense hebben, madragora's zijn echter zachte, squishy pluizenbolletjes die veel minder tegen je prikken kunnen. Rond die levels krijg je ook shadowstitch, wat geen viper bite is, maar op zijn minst damage doet en wat realistische skillchain opties heeft.

Voor sword zijn Flame Sword of Fire Sword (level 18) zowat het beste tot Mithran Scimitar op 27, Small Sword zijn ook niet mis als je krap bij kas zit (level 19, veel minder base damage dan flame of fire, maar wel 2 DEX).

Op 25 is Federation Knife een *heel* leuk wapen, op het feit na dat dagger al beter gerate is (daggerskill "capt" hoger, check in je combatskills, als dagger en sword gecapt(blauw) zijn heeft dagger een groter level) heeft het ook nog heel leuke stats en een mooi damage/delay ratio.

Hand to hand doet ook *heel* leuke damage, maar komt beter tot zijn recht met een /MNK sub (heb je minder delay vanwege de martial arts trait).

Wat je ook doet : Hou je dagger skill gecapt het is echt vreselijk irritant als je eindelijk level 33 bent en viper bite kan gebruiken, en je dan niet de daggerskill ervoor hebt, en nog een hele tijd moet skilluppen voor je het hebt. Geloof me, ik heb het voorgehad, is echt irritant. :)

Veel succes met THF :)

4 gold coins geleend, een halfuur isp intraden, een halfuur coins exchangen en *bam*
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/J7732QUBM615

Ik vraag me wel af hoe ik mijn gear ga moeten aanpassen met 10acc minder in tpgain, kan in toau weer net leuk meat eten voor goeie attack. :x
Het is niet echt mooi, ohat was dat ook niet maar dit, met dat haar dat erdoorsteekt enzo. :/
Achja, er zijn nog altijd datswaps. :p

Stats
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/0426710ZBD89
10 ac voor 5 haste is niet zo slecht (heh, hoewel ik nooit rapparee wilde gebruiken voor tp), maar ik heb niet zoveel opties om die acc elders op te halen.

wapens : daylight dagger, werkt de helft van de dag maar is niet superslecht, voor ranged combat caster's +1 of +2, heel erg leuk, maar van regio controle en signet afhankelijk (dus niet in toau met sanction :/ (denk ik)
head : turban liefst natuurlijk, is net heel het punt van dit tekstblok ;p
neck : specs, enige verbetering is dus peacock charm, maar bleh :/ begin ik niet aan totdat ik een tweede melee job serieus ga levellen
earrings : Suppa blijft (5percent haste) en tweede voor tpgain wordt zoiezo al brutal earring (30/75 coins ofzo), voor THF/WAR of in extremis met THF/NIN is hollow/brutal een optie, maar liever niet.
body : homam corazza is de duidelijke optie voor meer acc
hands : homam gloves *verlies* ik weer een acc, wel 3 haste erbij, war gloves+1 zijn niet zo heel duur en hebben 1 acc erbij
ringen : hou het liefste bij sniper met rajas, rajas is heel leuk met de tpfloor die weg is, toreador's en sniper+1 zijn enorm prijzig voor hun toegevoegde waarde
back : geen alternatief met acc, enige mantle die mijn amemet+1 zou vervangen voor tpgain is een forager's
belt : niks beter dan life belt voor pure acc
legs : galliard trousers en pahluwan seraweels hebben respectievelijk 2 en 1 acc meer, maar niks haste, ook niet veel zin in
feet : 6acc en 3 haste van homam feet ownt alles

De andere optie is een haste/atk build met sushi; assault jerkin en sword belt +1 heb ik al, kan er bijna enkel nog dusk gloves/tarasque mitts+1 als verschillen.

Als ik eindelijk WAR naar 37 level om te subben dan kan ik weer andere kanten op (zoals met dat nieuwe shield met 4acc).

Ik krijg er focking koppijn van als ik voor FFXI pen, papier en een rekenmachine moet bovenhalen. :p
Al die gear zal waarschijnlijk toch maar enkele procenten schelen, maar toch lig je er als een idioot over na te denken. Bleh. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Baha op 16-05-2006 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Viper Bite is lvl33? Oei :P lvl75 thf en ik weet dat zelfs nog niet eens haha, schandaaaaaaaaaaalig!~ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
sorry hoor, maar dat over THF is hartstikke fout.

Tot aan lvl 33 (Viper Bite) is THF/MNK met H2H wapen het allerbeste wat er is.
SA/(TA) Combo doet echt enorm veel damage. je hebt als THF niet voor niks een B rating in H2H.
Zelfs na 33 is het nog prima en komt het heeeeel dicht in de buurt van SATA Viper Bite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden die turban een andere look moeten geven. Tis nu gewoon een kopie van de sha’ir turban. Ik voel me genept. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Voel je je nu pas genept in dit spel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
wappie1980 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:32:

SA/(TA) Combo doet echt enorm veel damage. je hebt als THF niet voor niks een B rating in H2H.
Zelfs na 33 is het nog prima en komt het heeeeel dicht in de buurt van SATA Viper Bite.
Toen ik thf levelde deed ik eerst h2h (solo tot lvl 15, geen subjob) en in pt gebruikte ik afwisselend h2h, sword en dagger (waarbij dagger steeds gecapt werd en daarna pas switchen naar ander wapen).
Vanaf level 20 eigenlijk alleen nog maar dagger en incidenteel sword gebruikt, steeds ervoor zorgend dat dagger gecapt werd. Speelde wel als thf/war dus h2h was al ondergeschikt.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Het zijn allemaal wezelijke oplossingen, het is maar waar je zelf de beste ervaring mee op hebt gedaan. Hoe effectief een wapen is ligt ook deels aan het monster wat je bevecht, h2h is blunt (sterk tegen bones), dagger is piercing (sterk tegen flying, zwak tegen bones), sword is slashing (is ook ergens sterk tegen :P).

Een goed idee is om ze alle drie mee te nemen als je daar genoeg geld voor hebt, ik heb op mijn character op ragnarok ook zvm variatie aan gear (sword, axe, gaxe, vit/def build of str/att build) zodat ik zowel DD als tank kan spelen. Al speel ik daar amper :P veel te druk bezig op gilgamesh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Als Bst sleep ik meestal ook meer mee als alleen een bijl, gewoon om wat te skillen her en der als de kans er is.
Had graag gezien dat Bst een throwing skill kregen, al was het enkel om een boomerang te kunnen gebruiken.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
wappie1980 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:32:

THF heeft E H2H skill. :p

A- dagger
E H2H
D Sword

Dus ff herhalend, H2H als je /MNK subt, sword met /WAR, maar zorg dat je dagger gecapt blijft, eens je uit qufim weg bent zal je dagger betere resultaten zien geven. :)
Um... nee. De caps op 33 :

Dagger 102 A-
Hand-to-Hand 84 E

Dat is 18 accuracy en attack minder, dus je tp is trager en je DoT is minder, SATA combo is op alle mobs, buiten die die weak zijn tegen blunt zwakker. Rond level 33 vecht je tegen bats in behemoth's dominion, tegen bats in garlaige citadel, tegen crawlers in crawler's nest of tegen beetles in altepa (beetles zijn misschien wat vroeg). het zit er heel dik in dat je tegen bats loopt te vechten die *zwak* zijn tegen dagger. Y halo thar 600dmg SATA VB.
Daarenboven heeft THF/WAR op 33 en daarboven ook nog eens berserk, 2-0. :p

[ Voor 70% gewijzigd door Baha op 16-05-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren van San d'Oria gereist naar Aht Urhgan Whitegate.
Daar heb ik een hele tijd over gedaan waardoor er haast geen tijd meer over was om nog iets te doen.
Heb dus de volgende missie maar even snel gedaan. Is toch allemaal CSen en geen mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Tuurlijk switch je naar SATA VB op 33, ik zeg alleen maar dat Combo redelijk in de buurt blijft. was in elk geval wel mijn ervaring thf t/m 37. ik doelde met name op 30-32 dat je TA erbij hebt.
Tx voor die correctie wat skill betrefd. dacht altijd dat het B was.

Feit blijft dat tot 33 /MNK met Combo de meeste damage eruit perst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Heb die review bij Spelletjesgarnaal even bij google gedumpt (je kan ze ook nog d'l via spelletjesgarnaal.be als je lid bent), je moet even spelen met de grootte van de weergave, full screen is nogal blurry): Linkje

De review is dan van de tijd dat het net in de US uitwas en ze snappen zelf ook nog niet veel van het spel. Het is in ieder geval leuk om naar te kijken (imo dan ;P )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, zag dit forum na wat rond gekeken te hebben op google (weet niet eens meer waarom ik op internet zat) en zag hier dus allemaal Nederlandse mensen dingen schrijven over FFXI dus ik dacht, laat ik is een post plaatsen. Wil niet echt iets vertellen ofzo maar wou alleen even iets vragen.
Ik speel in de server Shiva en heb nog niet echt veel Nederlands sprekende mensen gezien. De mensen die Nederlands/Belgs spreken in mn Friendlist zijn Kingyu, Yip en Verohawke.
Ik zou wel is willen weten of er meerdere Nederlandse/Belgse spelers zijn in de server Shiva.
Wil je het asjeblieft ff melden als je in deze server zit via het spel zelf of via email: Storm_Ivan_07_01_1986@hotmail.com . M'n main character is Stormivan en mn mules zijn Largetarutaru, Anothertarutaru, Iamtarutaru, Rotterdamnit

Groeten van J.E.S. Meurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren richting San d'Oria gegaan voor de missie van Aht Urghan (brief af leveren).
Nu moet ik weer richting Jeuno.
Denk dat ik hierna dan toch maar eens Blm ga doen. Aangezien ik dan toch in Qufim moet zijn.
Voor de rest niet veel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Gister BRD naar 74 gebracht. Duurde ongeveer een uur voor we 6 mensen hadden gevonden die ook buiten ToAU willen levelen. Uiteindelijk met een 72-73 party naar Ro'Maeve gegaan om op weapons te expen. Onderweg ging de nin op de meest verkeerde plek dood (niet onmogelijk, maar wel heel moeilijk) en uiteraard kreeg de whm magic aggro door te raisen. Dus nadat de helft van de party gewiped was en de net weer levende nin steeds weapons aan het zonen was zodat de whm kon raisen (nin boots ftw) gaat die nin dood door thundaga 3 van een elemental die hij ging zonen, ik vraag me af hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen eigenlijk :P maarja, nu was hij dus dood tussen de weapons en was het onmogelijk om hem te raisen. Dus hij HP'en en terug lopen naar Ro'Maeve (dat is dus Teleport: Mea > Tahrongi Canyon > Merithaup mountain > Zi'Tah > Ro'Maeve (goeie 30 minuten op de chocobo).

Party setup was DRG/THF (party leader, verassing!:P), NIN/WAR, MNK/WAR, WAR/NIN, BRD/WHM en WHM/BLM. Kortom, die weapon had plezier van alle TP die hij kreeg en we hadden absoluut geen stun naast mijn lulleby (lol). Tis me mischien een paar keer gelukt om een Whirl of Rage te lulleby'n maar dat was meer geluk dan wijsheid (gokken dat hij TP move doet na een WS of gewoon wanneer er veel geslagen is). Moet zeggen dat het wel leuk was om weer eens een keertje te expen op brd, alleen wordt je er wel naar een uurtje of 2 gaar van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Ahahaha, /THF op een ws spam pt, word je ook niet vrolijk van. Q_Q

Mijn BRD is nu 65, en als ik niet pull heb ik na twee-drie uur ook steevast een dipje waarbij mn aandacht de negatieve kant opduikelt. De xp is echt wel leuk als je een beetje je best doet. :)

En ga verdomme de expansie halen, zalige xp te halen (7k/hr op 61, met een achterlijke DRG in full AF en merc cpt headgear die onze party nog naar beneden haalde), komt voornamelijk door die sanction die je een xp bonus geeft. :)

Het hele benelux gedeelte van mijn LS (ook een griek en wat fransen) hebben bij een LS maat besteld, heeft een gameswinkel in rotterdam. Geen idee of ie nog NA versies heeft liggen, maar hij kan er allesinds aan komen. Winkel noemt Play Again, als het iemand interesseert wil ik het adres best eens vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Hier wederom niet veel spanneds:
muppetmaster naar 31 gezet
san d'Oria 8.1 gedaan (die krakens waren best sterk)
mijn buffer gehaald op Whm73: 23k exp
Veel mensen geholpen met rank 5 en 6, AF's en testimonies

Dat laatste had als voordeel dat ik eindelijk mijn club eens goed kon skillen, want die zat een beetje vast op 158... in middels zit ik op 202 en is mijn hoofddoel voorlopig hexa-strike halen (gaat nu erg langzaam helaas 0.2 per 2 gevechten tegen easy met 2 whm's)

Exp-en is niet echt leuk meer, beetje meer van hetzelfde... mijn laatste 2 parties ben ik gewoon gaan melee-en uit verveling ^^

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Baha schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:48:
[...]

THF heeft E H2H skill. :p

A- dagger
E H2H
D Sword

Dus ff herhalend, H2H als je /MNK subt, sword met /WAR, maar zorg dat je dagger gecapt blijft, eens je uit qufim weg bent zal je dagger betere resultaten zien geven. :)

[...]

Um... nee. De caps op 33 :

Dagger 102 A-
Hand-to-Hand 84 E

Dat is 18 accuracy en attack minder, dus je tp is trager en je DoT is minder, SATA combo is op alle mobs, buiten die die weak zijn tegen blunt zwakker. Rond level 33 vecht je tegen bats in behemoth's dominion, tegen bats in garlaige citadel, tegen crawlers in crawler's nest of tegen beetles in altepa (beetles zijn misschien wat vroeg). het zit er heel dik in dat je tegen bats loopt te vechten die *zwak* zijn tegen dagger. Y halo thar 600dmg SATA VB.
Daarenboven heeft THF/WAR op 33 en daarboven ook nog eens berserk, 2-0. :p
om dit even te bevestigen. kijken even hier: http://www.ausystem.org/~aushacho/gbox/ff/skill-e.html

in de dunes is thf H2H waarschijnlijk wel te doen, maar daarna kan je imo toch beter een sword ter handen nemen. Of je deze moet dual wielden heb ik geen idee.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Biobakker schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:25:
[...]

om dit even te bevestigen. kijken even hier: http://www.ausystem.org/~aushacho/gbox/ff/skill-e.html

in de dunes is thf H2H waarschijnlijk wel te doen, maar daarna kan je imo toch beter een sword ter handen nemen. Of je deze moet dual wielden heb ik geen idee.
Dual Wield heeft alleen nut voor de stats van het extra wapen in je sub slot.
Vanaf Dual Wield II welke je met /NIN pas op lvl50 krijgt krijg je een delay bonus.
Ik heb thiefs met "/MNK en h2h" en met "/WAR en sword of dagger" of als /NIN in de jungles gezien.
(zelf als /MNK gedaan) En mijn ervaring is dat SA Combo als winnaar uit de bus komt.
Sword op lvl25 is maar 4skill hoger als H2H, dat valt wel mee dus en Dagger zuigt gewoon tot 33

[ Voor 8% gewijzigd door Xiliath op 18-05-2006 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren tot de één na laatste missie gedaan voor Aht Urghan.
Daarna naar Windurst gegaan om eens een start te maken met Blu.
Heb wel meteen wat rotzooi uit m'n MoogleHome verkocht zodat ik weer iets ruimte heb.
Denk dat ik equipment die ik lang niet zal gebruiken ook maar eens een keer er uit gooi.
Als ik SMN naar rond de level 20 weet te krijgen, scheelt me dit weer wat equipment, maar of dit snel zal gebeuren, dat weet ik niet.
Met Blu ben ik nu level 2 :+ en nog geen spell gezien. Dus eerst maar eens wat hoger worden zodat ik m'n rug eens toe kan keren naar een mob. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
hmzz wel heb tot nu toe mijn thf/war combo met zowel h2h als dagger op max cap.. maar dagger doet ongeveer vergelijkbare dmg lijkt het met SA als h2h alleen daarbuiten is het huilen met de pet op...

ben nu lvl 23 thf en heb een mercurion dagger! dus best ok.. en mijn h2h is nog de lvl 11 brashnacks ofzo :? Welke dus meer dmg doet :?

Verder wel cool dat er eindelijk dingen verkocht zijn.. zit nu op 180k gil :D (ok had 100k gekregen :P )

Gister rank 3 missie gedaan van san d'oria en had een 24 war een 34 blm en een 62 whm die hielp... en we stierven 2x :? (eerste keer was whm er niet bij) Daarna 3e poging met 63 drk erbij en het was easy :). Moest dus duidelijk een dmg dealer bij.. maar body slam van die black dragon die dan in eenkeer 196 dmg doet, is pijnlijk.... lvl cap 25 trouwens ;)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik dacht even dat je mercurial bedoelde (hele dure dagger) alleen die is lvl50 :P Ik denk dat je dus decurion's dagger bedoeld. Hier zijn wat wapens die wel goed zijn voor je level (en komende levels):

dagger:
Windurstian knife: lvl25
Federation knife: lvl25 (HQ versie) <- redelijk duur
Merc. capt. kukri: lvl30

hand to hand:
Lynx baghnakhs: lvl24
Impact knuckles: lvl32

sword:
Small sword: lvl19
Mithran scimitar: lvl28 <- redelijk duur
Centurion sword: lvl30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Lord_T schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:02:
hmzz wel heb tot nu toe mijn thf/war combo met zowel h2h als dagger op max cap.. maar dagger doet ongeveer vergelijkbare dmg lijkt het met SA als h2h alleen daarbuiten is het huilen met de pet op...

ben nu lvl 23 thf en heb een mercurion dagger! dus best ok.. en mijn h2h is nog de lvl 11 brashnacks ofzo :? Welke dus meer dmg doet :?
Dit bedoel ik dus. Als je dan je H2H wapen ook nog eens geupgrade hebt dan is het verschil nog groter.
Bedankt dat je mn theorie bevestigd :Y)

PS: Met /MNK haal je misschien nog betere resultaten, weet ik alleen niet zeker. Misschien is je H2H dan iets hoger???

[ Voor 34% gewijzigd door Xiliath op 18-05-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Vergelijk anders even de skills in job-combo's via: http://ffxi.somepage.com/weaponskilldb/

Ik heb heb zelf bij Thf destijds /war gekozen omdat die gelevelled was. als wapen vanaf 20 ofzo steeds dagger maar voor zover ik me dat herinner (jaren geleden) was dat vooral omdat de exp zo hard binnenstroomde dat ik amper tijd had om ook andere wapens te skillen en je wilt gewoon zo snel mogelijk die fuidama kunnen doen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik win! Ik heb nog met een greed scimitar geleveled rond level 60 :P heb ik later ooit aangepast naar een garuda's dagger die ik zelfs nu nog steeds offhand gebruik (met heartsnatcher mainhand, free daggers w00t)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
THF Knife is ook gratiesch. :P

O, en gisteren Bonecraft op 40 gezet, en Leathercrafting op 49 (gecapped op ram mantles). Moet alleen nog een zooi horns jagen, en dan kan ik de skins tot leather bakken voor wat extra knaken.

Ben ook op papier craft road maps voor m'n subs aan het uitzetten. Iemand aanvulling/opmerking/aanmerking/afkraking? Smithing ziet er qua kosten enger uit dan goldsmithing om de een of andere reden. Alchemy is een eitje, dat stelt echt niks voor. Nu nog voor woodworking een in elkaar bakken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
>> Alchemy 0-60 <<

Tsurara x10                6              Ice             Rock Salt, Distilled Water x2

Black Ink x6              10              Dark            Windurstian Tea Leaves x2, Gigant Squid, Distilled Water (and/or)
Poison Dust               12              Lightning       Yellow Globe x2

Mercury                   16              Lightning       Cobalt Jellyfish x4 (and/or)
Poison Potion             18              Water           Poison Dust, Mercury

Echo Drops                20              Water           Sage, Distilled Water, Honey

Vermilion Lacquer         24              Fire            Mercury, Sulfur

Blinding Potion           27              Water           Sleepshroom, Poison Flour, Crying Mustard

Artificial Lens           34              Fire            Glass Fiber x2

Prism Powder x6           41              Light           Glass Fiber x2, Artificial Lens

Carbon Fiber x3           45              Lightning       Bomb Ash x4

Holy Water                51              Light           Distilled Water

Sleeping Potion           56              Water           Chamomile, Sleepshroom, Poison Flour

Glass Fiber               61              Fire            Flint Stone x8 (and/or)
Venom Dust                61              Lightning       Scorpion Claw x2

>> Goldsmithing <<

Copper Ingot               3              Fire            Copper Ore x4

Brass Ingot                9              Fire            Zinc Ore, Copper Ore x3

Brass Hairpin             17              Wind            Brass Ingot

Silver Ingot              18              Fire            Silver Beastcoin x4

Silver Ingot (D)          22              Lightning       Silver Earring

Brass Hammer              24              Fire            Brass Ingot, Bronze Hammer

Silver Hairpin            27              Wind            Silver Ingot

Silver Chain              33              Earth           Silver Ingot x2

Mythril Ingot             38              Fire            Mythril Beastcoin x4

Mythril Sheet             41              Fire            Mythril Ingot

Mythril Ingot (D)         42              Lightning       Mythril Earring

Silver Bangles            49              Fire            Silver Ingot x3

Heater Shield             56              Earth           Kite Shield, Mythril Sheet x2

Mythril Cuisses           61              Fire            Mythril Sheet x2, Ram Leather

>> Smithing 0-60 <<

Bronze Ingot               2              Fire            Copper Ore x3, Tin Ore

Bronze Sheet               4              Fire            Bronze Ingot

Bronze Scales             10              Wind            Bronze Sheet

Bronze Bolt Heads x6      14              Wind            Bronze Ingot

Iron Ingot                20              Fire            Iron Ore x4

Iron Sheet                22              Fire            Iron Ingot

Iron Scales               26              Wind            Iron Sheet

War Pick                  33              Light           Rusty Pick and
Padded Cap                34              Light           Rusty Cap

Iron Mittens              41              Earth           Iron Sheet, Lizard Skin
Leathercraft (10)

Mythril Bolt Heads x6     44              Wind            Mythril Ingot

Gust Claymore             49              Earth           Tin Ingot, Iron Sheet, Claymore

Steel Ingot               54              Fire            Bomb Ash x4, Iron Sand x4

Breastplate               58              Fire            Iron Sheet x4, Sheep Leather x2

Darksteel Bolt Heads x6   62              Wind            Darksteel Ingot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ziet er goed uit Neelon, we zouden meer van dit soort guides hier moeten hebben.
Denk dat ik je voorbeeld eens ga volgen de volgende keer dat ik Final Fantasy XI ga spelen.

Gisteren zelf nog even Blu naar level 5 gebracht. Gaat erg snel aangezien mijn sword skill al erg gecapped is. :+
Nog geen spells, maar die schijnen pas met level 8 te gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://wiki.ffxiclopedia.org/index.php/Main_Page

Deze site _/-\o_ heeft veel geholpen voor mij met craften!!! missies en quests!!!
en eigenlijk nog veel meer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
NielsOveres schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:46:
Ziet er goed uit Neelon, we zouden meer van dit soort guides hier moeten hebben.
Denk dat ik je voorbeeld eens ga volgen de volgende keer dat ik Final Fantasy XI ga spelen.

Gisteren zelf nog even Blu naar level 5 gebracht. Gaat erg snel aangezien mijn sword skill al erg gecapped is. :+
Nog geen spells, maar die schijnen pas met level 8 te gaan komen.
Nee hoor, hje kan ze al veel eerder krijgen. Ik ben met Blu in Gustaberg begonnen om pollen en sproutsmack te krijgen, daarna ben ik naar sando gegaan voor die rarab moves.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Damn, moet ik toch maar eens naar de andere steden gaan.
Ga eerst die lijst met spells eens opzoeken om te kijken welke ze geven.
Daarna maar eens een plan op zetten om dan eens op visite te gaan.
Ben echt heel erg benieuwd naar Blu, maar heb echt zoveel dingen die ik nog wil en moet doen.
Zou eigenlijk gewoon eens mijn gear voor Whm op moeten bergen bij zo'n npc en dan
eens de andere dingen in het spel gaan doen zoals craften e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Fijne "review" op gamer.nl ook: flut review

edit: de redactie van gamer.nl heeft inmiddels commentaar ingevoegd waaruit blijkt dat zij ook niet helemaal tevreden zijn met de "review" :)

[ Voor 50% gewijzigd door Poekie McPurrr op 19-05-2006 12:18 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Dat was grappig om te lezen. Als die 'reviewer' wat andere woorden had gebruikt en daadwerkelijk had aangegeven dat het alleen over de conversie ging dan was ik mischien wel akkoord gegaan. Het is gewoon zo dat FFXI gelimiteerd is (en zal blijven) aan de mogelijkheden binnen de PS2. Gameplay-wise zal het dus bijna niet mogelijk zijn om sommige punten te fixen of verbeteren (al hebben ze met assault aangetoond dat het wel kan! *shakes fists at limbus/dynamis queue*). Wel hadden ze op ze minst de drawdistance + resolutie (clientside stuff) kunnen ophogen *imo*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben het ook met je eens DeTwisj wat betreft de drawdistance en resolutie.
Dit hebben ze bij de X360 ook gedaan, dan hadden ze dat bij de pc ook meteen mee kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Whahaha. Ik ben bijna geneigd te registreren daar om commentaar te plaatsen. Volgens mij heeft die gast het concept MMORPG (maandelijkse kosten, andere talen) en porting niet helemaal door. Dit spel is al wat? Vijf jaar oud of zo?

ik hoop niet dat die "jankert" voor de gemiddelde xbox360er staat, want zoveel ruimte heb ik niet in m'n blacklist ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik had zelf ook meer verwacht op grafisch gebied bij de xbox360 wat ze helaas niet waar hebben kunnen maken.
Bij de pc versie is het redelijk eenvoudig om met wat aanpassingen een zeer mooi plaatje op je scherm te krijgen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zag jouw naam ook al een aantal keer daar voorbij zien komen Poekie. :P
De review was echt té erg. Die gast heeft volgens mij niet eens geprobeert zich in het spel te verdiepen. Aangezien een groot aantal dingen gewoon bekend zijn in de manual. Een typisch gevalletje van niet willen lezen in een manual.
Grafisch wil SE het gewoon zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt houden, wat dus dit soort acties oplevert. Ze moeten gewoon waar het kan de graphics upgraden. Dus nu bijvoorbeeld voor de PC en X360. Niet dat iemand voordeel krijgt, maar gewoon mooiere textures en betere drawdistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik heb schijnbaar iets ergs gepost daar want een reactie van mij is ge-edit naar "ik ben een sjap"
Zal oorspronkelijk wel iets gestaan hebben in de trant van dat Gerjan Dracht beter iets anders kan gaan doen, kleuterschool volgen ofzo ^^;;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahah oh god jongens toch. Jullie hebben mijn saai middag op mijn werk weer helemaal goed gemaakt door het posten van deze review met die reacties. Ga vooral zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Yay, weer een maintainaince vanavond.

En deze keer niet van 7 tot 9 in de avond, zodat er nog wat speeltijd over is.

Nee, gewoon van 9 tot 11 in de avond, *zucht*.

edit: hmmm, tijdzone's checken, op playonline eu site hebben ze het over 7-9 gmt. kennen ze zomertijd in de gmt zone.

[ Voor 27% gewijzigd door Neelon op 19-05-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Net lekker rondgehupst in Oztroja voor een vriend z'n Bst-AF, daarna wat geklooi in Bost-Oubliette waar een ander ipv ons Bloodsucker claimde en nu de maint afwachten :)

En elke ferry heeft zo z'n eigen speelgoed aan boord ^^

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/kulshe.jpg

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Neelon schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:58:
Yay, weer een maintainaince vanavond.

En deze keer niet van 7 tot 9 in de avond, zodat er nog wat speeltijd over is.

Nee, gewoon van 9 tot 11 in de avond, *zucht*.

edit: hmmm, tijdzone's checken, op playonline eu site hebben ze het over 7-9 gmt. kennen ze zomertijd in de gmt zone.
GMT is Greenwich MeanTime, wat de britten gebruiken. In de zomer gebruiken de britten BST wat British Summer Time is. Ik weet alleen niet of GMT niet een 'algemene' tijdzone is. Volgens mij is dat een of andere universal time zone voor. Kweenie, zou ik ff voor moeten googlen :P geen zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ffXI nog steeds niet jammer, staat nog steeds op bestelling en begint nu wel irritant te worden.
Hopelijk heb ik het dan zo snel mogelijk want heb paar vrije dagen binnenkort.
Maar dan nu een vraagje: Heb je die laaste nieuwe expension nodig voor lage lvl ? want ik weer niet wat er preicies nieuw aan is en misschien zitten alle mensen in die nieuw area's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De nieuwe area's zijn in principe high level areas (buiten de stad).
Niet iedereen zit hier aangezien je de nieuwe jobs uiteindelijk toch ergens anders leveled.
Er zijn zat mensen ook met lagere level jobs waardoor de andere gebieden gewoon vol met mensen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTwisj schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:52:
[...]

GMT is Greenwich MeanTime, wat de britten gebruiken. In de zomer gebruiken de britten BST wat British Summer Time is. Ik weet alleen niet of GMT niet een 'algemene' tijdzone is. Volgens mij is dat een of andere universal time zone voor. Kweenie, zou ik ff voor moeten googlen :P geen zin in :P
GMT is de standard tijdzone. Nederland en België valt normaal onder de GMT+1 zone. Nu zitten we echter op GMT+2, omdat wij 'Daylight Savings' aka zomertijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren weer even Blu geleveled.
Nu op level 6. Daarna eigenlijk even geen zin meer (nog steeds geen spells ook, maar dat komt nog wel).
Ik denk dat ik whm ga subben zodat ik eindelijk eens mezelf kan healen.
Ook moet ik nog steeds extra storage hebben. Maar ja, daar heb ik geen gil voor.
Mijn MH opruimen moet ik ook nog steeds doen, maar ja. Sommige dingen wil ik niet verkopen zoals bijvoorbeeld de items die je krijgt bij het beindigen van de advanced job quests. Maar daarnaast kun je die gewoon kopen en zijn sommigen te hoog van level om voorlopig te gebruiken.
Dus denk dat die er ook eens uit gaan.
Daarna zoveel mogelijk ruimte maken in mijn inventory en dan maar eens gaan farmen. Heb nu toch m'n AF1 (Blessed hammer) dus moet wel leuk schade doen in SarutaBaruta. Crawlers meppen dus.
Zodra ik weer lekker gil heb, dan maar eens de quests doen voor de MH slots en de gobbie bags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
gisteren LS event avond. wat hebben we zoal gedaan:
Missie 4.3
Missie 5.2 (3x)
Missie 6.1 (2x)
G2
Zilart 12

Daarnaast heb ik zelf rank 9 gehaald en van level 11 naar 25 bonecraft gedaan. (bekostigd uit een neckchopper --> dank je panzer perscival)
Gisteren Poisonhand nog een keer geklopt, moest het campen opnemen tegen een bot, poisonhand popte een flink eind achter een boom, de bot reageerde wel, maar bleef buiten provoke afstand en liep vast op een boom. Ik kon dus rustig aan dia doen. Helaas geen gi. Wel nog 10 minuutjes meneer bot gepest (die kwam na 10 minuten terug of zo, want hij /checkte mij)

Deze week (+weekend) nog wat zaken voor ls mensen doen, maar toch ook proberen level 74 te worden en rank 10 te halen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Kirin dit weekend maar weer eens gedaan, wederom Osode drop (lijkt wel een 100% drop te gaan worden lol). M'n rol als Bst is bij grote opkomst dan meestal backup healer wat ergens toch wel leuker is als tp bouwen met sleep ^^
Over het algemmen lock ik gewoon op de tank van het moment en ga dan wat curen. Onder het rennen ook even kijken of er andere leden met minder als 95% hp zijn en die krijgen ook een cure'tje. Leuke is dan wel dat je hate krijgt en als het dus wat fout gaat en Kirin begint een beetje in het rond te meppen je ook klappen krijgt.
Uitgelogged voor hate reset, opnieuw ingelogged en vlak daarna een hele boze Kirin die me erg hard doodsloeg ^^;; Wel vaag omdat ik geen hate meer had..

Verder nog fijn zitten vissen in SSG (en wat nm's in die toko gejaagd zonder succes). Leuke aan vissen in SSG is dat je een decent-pet kunt charmen die zeer goed in staat is om Mindgazer (dropt golden hakketak oog) te meppen. 6 keer geclaimed en 1 oog, niet echt bijster goed maar de lol van het claimen door je pet erop te jagen (pet liep al op brug waar mindgazer ook zat, mindgazer zat buiten bereik casting maar pet attack werkte wel) terwijl er een pt naast je staat te klungelen met provoke en casting is geweldig ^^
Wel flauw dat ze de derde keer probeerden om me te mpk'n maar door gewoon met pet en mindgazer midden tussen die aquabeesten te gaan staan werd de link van die beesten met hun mpk-poging beesten iets teveel voor ze ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit weekend bezig geweest met fame verzamelen in de 3 steden om de teleport quests te kunnen gaan doen,
heb telepost holla actief staan nu,
telepost dem is afgerond, moet alleen nog de scroll zelf ophalen in sandoria,
teleport mea kan ik nog niet aan ivm fame, dus deze week moet ik mijn windurst fame gaan verhogen zodat ik ook die kan activeren, en natuurlijk lvl 36 halen :)
voor de rest nog een paar nm's gecamped: torrent, spook, beguiler alleen spook kunnen claimen maar geen drop, anderen zijn niet eens gepopt in mijn bijzijn :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Afgelopen week vooral veel craften gedaan. En dus veel farmen, wat ik met Rith's toon doe, TH2 is wel fijn hiervoor. :9

En als je lang zat Rams aan het pesten bent (horns voor bonecraft, hides voor leathercraft), komt de grote broer vanzelf. En als je die lang zat pest, komt papa zelf eens kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_052206_01.jpg

Helaas geen shield. Heb nu wel alle 4 de NM's in Konschtat en la Theine klop gegeven.

Verder veel craften. Leather is afgerond, alleen nog de guild items (mitts en tanning) verzamelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_052206_02.jpg

Stand op dit moment (ik ga voor een volledig blauwe lijst op het eind):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_052206_03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
ja dat kan ik ook wel!~ gewoon alles op lvl10 zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Cooking en Alchemy zijn echt belachelijk makkelijk op 60 te krijgen. Zeker als je geld hebt, maar met iets meer tijd kan je het gewoon met winst naar 60 trekken.

Ik zit de laatste tijd te denken PLD weer te lvlen. Zit nu op 45, maar mijn Dragoon naar 60 trekken (nu 58) is ook wel een doel dat ik eens af moet ronden. Ik heb nu veel te veel gear en voedsel in mijn MH zitten

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik ben van plan om FFXI te gaan spelen.

er is me alleen iets niet echt duidelijk (ik kon het ook niet zo snel hier op het forum vinden)

na het instaleren moet je een playonline acount aanmaken (met bijbehoren code)
daarna een content kopen (daar moet je de ffxi code voor gebruiken) de hand leiding zegt dat dit niet hergebruikt kan worden.

nou mijn vraag als je besluit te stoppen met FFXI voor een bepaalde periode
langer dan 3 maanden dan moet je je opnieuw registreren

geld dit ook voor je playonline account of blijft deze gewoon bestaan?
zo ja dan moet je waarscheinlijk een nieuwe content kopen kan je dan nog wel je activerings code gebruiken of moet je deze dan ook weer opnieuw aanschaffen?
want op hun site kwam ik er niet echt helemaal uit :S

zelfde geld ook voor tetra master

ik zou dit heel graag willen weten, alzovast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Volgens mij wanneer je langer dan 3 maanden stopt, ben je in iedergeval je characters kwijt. Daarnaast blijft waarschijnlijk je PlayOnline account gewoon bestaan en dus ook de codes van je spellen. Je kunt voor zover ik weet zonder Final Fantasy gewoon inloggen op je account in POL.
Daarnaast is het om de zoveel tijd mogelijk om weer terug te komen in Vanadiel waardoor je je account plus characters (mits je je account disabled of je content ID's waardoor je niets meer betaald en niet je characters eerst verwijderd).
Maar meer weet ik er ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Biobakker schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:48:
Cooking en Alchemy zijn echt belachelijk makkelijk op 60 te krijgen. Zeker als je geld hebt, maar met iets meer tijd kan je het gewoon met winst naar 60 trekken.

Ik zit de laatste tijd te denken PLD weer te lvlen. Zit nu op 45, maar mijn Dragoon naar 60 trekken (nu 58) is ook wel een doel dat ik eens af moet ronden. Ik heb nu veel te veel gear en voedsel in mijn MH zitten
Ik denk dat ik cooking en alchemy op 60 kan krijgen en er zelfs wat geld aan verdien. Cooking zou ik zelfs in een enkel weekend kunnen doen, met gemak zelfs, zelfs als je het grootste deel van je gecrafte zooi bij een npc naar binnen propt. Smithing en Goldsmithing (vooral Smithing) gaan wel pijn doen in de knip.

En de enige die ik van plan ben te cappen op 10 is fishing. Op Megami dan, op Kat wil ik die wel naar 100 brengen (nu 91).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ nielsoveres

thx voor je antwoord :)

dat word dus vandaag of mogen de uberlange patch Downloaden XD
heb er nu al zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Als je FFxi speelt en je besluit om voor langere tijd even te stoppen dan moet je de ID's van je chars stopzetten, je account bij Pol blijft gewoon actief (en kost je ook niks). Zou je deze ook stopzetten en je besluit terug te keren dan heb je een groot probleem aangezien je dan waarschijnlijk ook een nieuwe FFxi-doos kunt kopen voor nieuwe keys en je dan dus echt alles kwijt bent.

Chars zijn officieel 3 maanden houdbaar na stopzetten betaling, praktijk is echter dat chars veel langer bewaard blijven maar die 3 maanden zijn gegarandeert. En zoals gezegd is er om de zoveel tijd een Return to Vanadiel campagne waarbij je eenvoudig terug kunt keren.

Maar leuk om te horen dat er de laatste tijd zoveel nieuwe spelers bijkomen :) Speel je op Xbox of via pc danwel ps2? Als je via pc speelt dan kan je de graphics behoorlijk verbeteren met wat gepruts in je register.
Welke server had je in gedachten?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de info NielsOveres

ik zie laaste tijd veel mensen ffXI spelen sins die laaste expension nu alleen moet ik het spel nog binnenkrijgen ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ poekie

ik speel het via de pc

en weet nog niet op welke server het best is om te gaan dus als er tips zijn ik hoor het graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Op Ragnarok ben je meer dan welkom, er is daar een forse linkshell (lees: clan) bestaande uit Nederlandse en Belgische spelers waaronder een aantal nieuwe spelers. Website is forum.swordsandroses.be voor als je ge"interresseerd bent.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK das mooi

dan probeer ik op ragnaros te komen (ik weet dat het random is :))

maar moet nu toch nog eerst de update binnen halen XD
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:06:
OK das mooi

dan probeer ik op ragnaros te komen (ik weet dat het random is :))

maar moet nu toch nog eerst de update binnen halen XD
|:(
je kan natuurlijk ook even om een worldpass vragen, dan hoef je alleen nog even dat nummertje in te toetsen, en kom je op ragnarok uit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het heeft mij ongeveer 1 jaar en drie maanden gekost (met pauzes meegerekend). Maar eindelijk vanavond….

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/ding.jpg

Juist 75.

Over een maand zit mijn stage en avond werk erop. En dan ben ik twee maanden vrij. Dan is het weer 24/7 FFXI voor mij. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Mucho congrats. ^^

:)

Heb in principe alleen maar gecraft vanavond. Heeft me iets van 1m gekost, nu alleen nog die 3m+ op de AH's zien kwijt te raken.

edit: hoe leeft jullie toon eigenlijk? (klikken voor groter)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/mola-mola.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/mola-mola2.jpg

En vergeet niet dat FF-XI al een jaar of 4 oud is. Graphics in het algemeen met spellen hebben sinds die tijd een enorme vooruitgang gemaakt.

[ Voor 57% gewijzigd door Neelon op 23-05-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm ik vindt het er op zicht niet een zo slecht uitzien

of gebruik je een andere resolutie neelon?

en ik ga vanavond trouwens ff uitproberen :)

patch ging gistere sneller dan gedacht duurde maar 1,5 uur XD

hoe werdt dat WP systeem eigenlijk?
want ik hoorde dat je het bij je char aanmaken aal aan moet geven of hoe zit dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Je kan zowiezo bij de PC versie van het spel de resolutie aanpassen via het register. Hierdoor kan je een hogere resolutie kiezen dan wat de config je aanbied. Verder is het met een windower ook mogelijk om de drawdistance te vergroten (waardoor je meer omgeving ziet, niet meer monsters zo ver ik weet). En als laatste kan je buiten het spel om screenshots scherper maken met fotosoep :P

Als ik het mij goed herinner (ik maak niet zo vaak characters aan :P) dan is een fase van de character creatie dat je een world toegewezen krijgt. Als je in die fase zit moet je de naam van de world waar je naartoe wilt gaan intypen (bijvoorbeeld Ragnarok) en dan vraagt hij je om een world pass. Doe je geen naam ingeven dan deelt hij jou een random server toe.

[ Voor 33% gewijzigd door deTwisj op 23-05-2006 09:27 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.