Program launcher aanroepen en sluiten met sneltoets

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hey iedereen,

Een paar dagen geleden heb ik eens een program launcher geïnstalleerd omdat zo'n Mac OS X achtig dock af en toe wel eens handig is om snel een programma te starten. Nu wil ik eigenlijk dat ding vooral gebruiken als ik aan het surfen ben om heel eenvoudig een nieuw browservenster, winamp, outlook express of weet ik veel wat te openen.

Probleem is echter dat waar ik het ook zet, het voor mijn gevoel altijd in de weg staat. Ook als ik de software instel op automatisch verbergen kom ik er vaak per ongeluk met m'n muis langs en dat vind ik zeer vervelend. Ik zou dus graag het programma starten (of gewoon het dock weergeven) via een sneltoets én weer sluiten met een andere of dezelfde toets. Tot nu toe heb ik nog geen enkele software gevonden die dit kan. Met de standaard functies van Windows ben ik al wel zover gekomen dat ik het programma kan openen maar sluiten lukt me (nog) niet. ALT+F4 heeft niet het gewenste effect aangezien het simpelweg het venster achter het dock sluit.

De software die ik tot nu heb geprobeerd is Y'Z Dock en RK Launcher (hoewel die twee verdacht veel op elkaar leken :?)

Heeft iemand anders misschien nog een idee hoe ik dit kan realiseren, al dan niet met een ander programma?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat is er mis met de quicklaunch die in XP zit? die staat eigenlijk nooit in de weg :p

You don't need eyes to see, you need vision

• Admiral Freebee
  • Niet online
Momenteel heb ik daar al 4 dingen instaan maar meer wil ik eigenlijk niet omdat er dan nogal weinig plaats overblijft voor openstaande programma's. Ik heb namelijk nogal veel vensters openstaan tijdens het surfen. Zelfs met een 19" scherm blijf ik plaats te kort hebben :P

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 13:16

GeekK

Rag Mama Rag

Waarom gebruik je niet True Launch Bar? Hiermee kun je menuutjes maken in je quicklaunch. Zeer configureerbaar.

Tijdje geleden zag de mijne er zo uit (natuurlijk kun je ook programma's toevoegen):

Afbeeldingslocatie: http://my.opera.com/GeekK/homes/files/tlb-desktop.png

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Admiral Freebee
  • Niet online
Bedankt, dat ziet er ook wel een handig programma uit. Niet zo gelikt als Y'Z dock of oid maar wel functioneel. Ik ga het in ieder geval eens uitproberen :)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57

_Ernst_

Mark It Zero!

GeekK schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:42:
Waarom gebruik je niet True Launch Bar? Hiermee kun je menuutjes maken in je quicklaunch. Zeer configureerbaar.

Tijdje geleden zag de mijne er zo uit (natuurlijk kun je ook programma's toevoegen):

[afbeelding]
Leuke tool! bedankt, zal het eens uitproberen, het ziet er iig heel handig uit :)

Last.fm

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het is helaas geen gratis programma. Er is slechts een 30 dagen trial en dat is ook niet erg handig natuurlijk...

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57

_Ernst_

Mark It Zero!

Admiral Freebee schreef op zondag 30 april 2006 @ 08:53:
Het is helaas geen gratis programma. Er is slechts een 30 dagen trial en dat is ook niet erg handig natuurlijk...
mja daar is wel wat aan te doen natuurlijk... Maar als ik het over een tijdje nog steeds fijn vind en het veel gebruik, wil ik er best wat voor betalen...

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de dosbox niet af te sluiten nadat je opdracht klaar is? Als ik bijvoorbeeld ping google.nl intik, dat ie dan google 4 keer pingt, en die dosbox dan niet afsluit. Nu doet ie dat namelijk wel, niet heel erg handig :)

Last.fm

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 13:16

GeekK

Rag Mama Rag

Er is ook een freeware versie: Free Launch Bar. Heeft alleen de basis-features.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Pagina: 1