Is wel zo veilig he. Tja, je weet ook nooit hoe makellijk ze zijn, ze kunnen het maar eens vanuit de winkel meteen checken en moeilijk doen, dan heb je een probleem, ik zou het ook pas later doen om die reden. Softwarematig is ook al iets in ieder geval.EyeWitness schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:12:
Damn ik zit nu echt op het randje van overclocken of niet.
Heb m'n 7900GT pas een paar weekjes maar wil heb o zo graag oc'en...
Ik zit alleen nog met hetvolgende in m'n achterhoofd, hopelijk kan iemand me goed antwoorden geven.
M'n pa en een vriend van me zeggen dat er een chip oid. waarschijnlijk zit op de modernere graka's die je GPU/DDR snelheid kan loggen. En als je dan hebt over lopen clocken, en je doet hem RMA (mog er iets ernstigs fout gaan), dat ze dat in de fabriek (of ergens iig.) kunnen checken, wat resulteert in verval van je garantie.
Nu heb ik m'n A9800XT de eerste al naar de mallemoere geholpen met een tikje onvoorzichtig overclocken, maar daar heb ik netjes een nieuwe voor teruggekregen (een hele nieuwe doos welteverstaan, incl. een 2de HL2 serial
). Dus zal dit zo ook voor m'n XFX 7900GT Extreme kunnen, of zien ze dat ik aan't OC'en ben gegaan en zeggen ze dagdag VGA....
![]()
Many thanks
/edit
Dus gewoon software matig oc'en he, nog geen voltmodjes
Anoniem: 168058
Ik zie in dat plaatje bij current clocks 496 om 420 staan? Of heb je hem tijdens de screenshot teruggezet?
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 168058 op 04-05-2006 01:11 ]
Idd. volgens mij klopt het ook niet helemaal, geef eerst maar eens een clean 3dmark05 scoreAnoniem: 168058 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:07:
[...]
Ik zie in dat plaatje bij current clocks 496 om 420 staan? Of heb je hem tijdens de screenshot teruggezet?
/edit
Waar is in het plaatje het grafieklijntje van je temp?? Aangezien hij al 3 mins arty's aan't zoeken is...
[ Voor 15% gewijzigd door EyeWitness op 04-05-2006 01:41 ]
Dat is onzin. De laag geklokte XFX kaaren kunnen makkelijk een hoge snelheid aan. de UDF (470/1370) kan echt wel (550/1500) aan. Goede koeling is ook belangrijk bij zulke kaarten.gabiballetje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:49:Ik dacht dat vooral de XFX 7900 GT's al wat verder overgeclocked waren vanuit fabriek en dat je daar juist daardoor niet teveel meer eraan kan klooien zonder TEveel stabiliteitsverlies, het si dus niet zo vreemd, wel jammer.
Kijk naar de kaart van Atrax die heeft ook een XFX ding draait prima zo te zien
[ Voor 9% gewijzigd door loodgieter op 04-05-2006 08:51 ]
Ik denk dat nano per ongeluk alleen de snelheid heeft verhoogd zonder op set clock te klikken. Daardoor blijft je videokaart op dezelfde frequentie draaien terwijl het lijkt alsof je steeds hoger en hoger kan. Precies dezelfde fout had ik gister namelijk ook gemaakt (maar ik was er binnen 3 sec achterAnoniem: 168058 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:07:
[...]
nee dat is het nietAnoniem: 168058 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:07:
[...]
als je namelijk alleen je 3d score omhoog haalt verandert dat niet
en als ik heb op set clock gedrukt want zelfs als je aan het arti scannen bent kun je nog op set clock drukken [ik zou zeggen probeer het maar is
ik heb net heeeel even 3dmark gedraait en GEEN ARTIFACTS ! [maar wel 5 fps minder op een core van 675
EDIT : ja i know om een of andere manier staat er bij mij geen lijntje
en ik ga NU 3dmark05 draaien
[ Voor 12% gewijzigd door Nano2009 op 04-05-2006 12:02 ]
Anoniem: 113589
Waar zijn deze kaarten op dit moment beschikbaar?
Ik heb de Asus versie (Niet de TOP-versie) op 7 april bij Azerty besteld, maar de levetijd is nog steeds onbekend
.
Als er een webshop is waar ik kan de kaarten a la minute kan bestellen ga ik dat doen denk ik.
Ben er nu zat van.
Ik heb de Asus versie (Niet de TOP-versie) op 7 april bij Azerty besteld, maar de levetijd is nog steeds onbekend

Als er een webshop is waar ik kan de kaarten a la minute kan bestellen ga ik dat doen denk ik.
Ben er nu zat van.

Dit probleem ahd ik ook. Ik heb gewoon iedere dag elke shop af gegaan en op een gegeven moment zag ik bij salland de XFX op voorraad meteen besteld en is gereserveerd voor mijAnoniem: 113589 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:56:Waar zijn deze kaarten op dit moment beschikbaar?
Ik heb de Asus versie (Niet de TOP-versie) op 7 april bij Azerty besteld, maar de levetijd is nog steeds onbekend.
Ben er nu zat van.
Komplett krijgt binen kort ook nieuwe 7900GT`s van Club3D binnen.
Alle winkels in dit lijstje na gaan: klik. Uiteraard alleen de winkels met een groen handje en die een prijs hebben die jij nog wil betalenAnoniem: 113589 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:56:
Waar zijn deze kaarten op dit moment beschikbaar?
Ik heb de Asus versie (Niet de TOP-versie) op 7 april bij Azerty besteld, maar de levetijd is nog steeds onbekend.
Ben er nu zat van.
Nano2009 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:53:
[...]
[Allemaal letters in willekeurige volgorde]
[ Voor 28% gewijzigd door dr snuggles op 04-05-2006 12:17 ]
Anoniem: 117922
Hij draaide dus niet daadwerkelijk op 675, zet hem dan gewoon in de drivers op die snelheid of met rivatuner, want als hij current clocks 496/420 staat betekent het dat hij@ die clocks draait en dus niet op 675....Nano2009 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:53:
[...]
nee dat is het niet
als je namelijk alleen je 3d score omhoog haalt verandert dat niet
en als ik heb op set clock gedrukt want zelfs als je aan het arti scannen bent kun je nog op set clock drukken [ik zou zeggen probeer het maar is]
ik heb net heeeel even 3dmark gedraait en GEEN ARTIFACTS ! [maar wel 5 fps minder op een core van 675] dus steets lager zetten tot dat ik meer fps haal dan met een core op 550
EDIT : ja i know om een of andere manier staat er bij mij geen lijntjeals ik atitool opstart zakt het lijntje meteen naar 0
en ik ga NU 3dmark05 draaien
Met ati-tool testen werkt trouwens ook niet altijd, omdat hij vaak niet naar 3dmode schakelt als je aan het scannen bent, waardoor het dus niet geheel betrouwbaar is.
Ik heb nu trouwens mijn 7800gs XT gewaterkoeld, zal nog wel wat pics ervan maken.
De core kan ik nu max op meer dan 505mhz zonder artifacts laten draaien(hoger heb in niet geprobeerd) en het mem gaat tot 1500mhz (en nog iets hoger, maar niet veel) helaas word hij tegengehouden door mijn P4 2,8@3,2 en mijn voeding die net niet genoeg stroom leverd. (daarom kan ik mijn P4 dus ook niet verder OCen, want dan verbruikt hij teveel stroom).
Gek genoeg haal ik lagere temperaturen, ondanks het verlies van 30-40% van de koelvinnen. Maar ik vermoed dat het iets te maken heeft met de gebruikte koelpasta. Voorheen werd ie 29/30 graden. Dat was met Zalman-pasta. Nu heb ik Arcitc Silver 5 gebruikt. Dat resulteerde bij mijn cpu ook in een temp verlaging van 4-5 graden.Laagvliegerke schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:48:
[...]
Thanks maar ik heb (nog) geen 7900GTX en ben op zoek naar een Silencer die dus de warmte uit de case blaast. Redelijk belangrijk aangezien ik de temperatuur naar beneden wil krijgen in mijn kleine case met weinig tot geen airflowZeker nu er een nieuwe GF7 moet in komen
![]()
Weet iemand of die Silencers meer of minder herrie maken in vergelijking met een VF700 op 5V?
@ Atrax: Wordt jouw chipset nu niet heter? Aangezien je een pak koelvinnen kwijt bent en de koeler er dan ook nog eens over hangt. Of zorgt de luchtstroom van die Silencer net voor lagere temperaturen?
Nog ff een update: Gisteren kreeg ik plotseling in BF2 artifacts...ik schrok me kapot. Ik mijn core terugklokken, maar bij 600mhz had ik ze nog steeds. Bleek dat mijn geheugen iets terug moest (van 850 naar 840mhz).
Daarmee waren de artifacts weg, en kon ik mijn core weer gaan opkrikken. Die staat nu op 680mhz.
Maar ondanks dat AtiTool geen artifacts vond en ook RTHDRIBL vlekkeloos liep, kreeg ik ze dus toch in BF2.
11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º
Het is sowieso onzin om te stellen dat dat alleen bij de XFX kaarten is. Het gaat puur om de chip en die komen allemaal van nVidia. Ik heb zelf een club3d en deze klokt zonder koelaanpassingen of voltmods van 450 naar 550 op de core en van 1320 op het mem naar 1800.Twix schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:41:
[...]
Dat is onzin. De laag geklokte XFX kaaren kunnen makkelijk een hoge snelheid aan. de UDF (470/1370) kan echt wel (550/1500) aan. Goede koeling is ook belangrijk bij zulke kaarten.
Kijk naar de kaart van Atrax die heeft ook een XFX ding draait prima zo te zien
Laat me raden, artifacts zoals grote gekleurde vlakken die overal doorheen steken? Ik ben gister Oblivion wezen spelen, en na een uurtje spelen ofzo heeft m'n mem@910 er genoeg van en veranderd alles opeens in een regenboogkleurenfestijn. Als ik dan een andere kant op kijk waar ik niet keek tijdens de error, ziet het er gewoon normaal uit.Atrax schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:44:
[...]
Gek genoeg haal ik lagere temperaturen, ondanks het verlies van 30-40% van de koelvinnen. Maar ik vermoed dat het iets te maken heeft met de gebruikte koelpasta. Voorheen werd ie 29/30 graden. Dat was met Zalman-pasta. Nu heb ik Arcitc Silver 5 gebruikt. Dat resulteerde bij mijn cpu ook in een temp verlaging van 4-5 graden.
Nog ff een update: Gisteren kreeg ik plotseling in BF2 artifacts...ik schrok me kapot. Ik mijn core terugklokken, maar bij 600mhz had ik ze nog steeds. Bleek dat mijn geheugen iets terug moest (van 850 naar 840mhz).
Daarmee waren de artifacts weg, en kon ik mijn core weer gaan opkrikken. Die staat nu op 680mhz.
Maar ondanks dat AtiTool geen artifacts vond en ook RTHDRIBL vlekkeloos liep, kreeg ik ze dus toch in BF2.
Het lijkt erop dat het geheugen toch wat minder stable is dan ik dacht. 3DMark05, 06 en ATITool draaiden allemaal uren zonder artifacts. Oblivion dus niet. Ik kan ook F.E.A.R. aanraden voor stress testing, btw
Nee, alleen kleine vierkantjes rond mijn minimap...verder was er eigenlijk niks aan de hand, maar voor mij was het niet acceptabel, he moet gewoon 100% goed zijnAnoniem: 168058 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:02:
[...]
Laat me raden, artifacts zoals grote gekleurde vlakken die overal doorheen steken? Ik ben gister Oblivion wezen spelen, en na een uurtje spelen ofzo heeft m'n mem@910 er genoeg van en veranderd alles opeens in een regenboogkleurenfestijn. Als ik dan een andere kant op kijk waar ik niet keek tijdens de error, ziet het er gewoon normaal uit.
Het lijkt erop dat het geheugen toch wat minder stable is dan ik dacht. 3DMark05, 06 en ATITool draaiden allemaal uren zonder artifacts. Oblivion dus niet. Ik kan ook F.E.A.R. aanraden voor stress testing, btw
Anoniem: 154414
Kan ik nu helaas niet meer lezen, zalman ram heatsinks zitten er al op...Op deze site staat bij de PoV kaart dat er 1.4 ns op zit. Alleen die kaart heeft de koeler met die vleermuis, ik had een reference Nvidia koeler, kan dat betekenen dat er ook ander geheugen opzit? Ik denk zelf dat het gewoon 1.4ns is, anders zou dat niet bij de specs staan lijkt me.
Wel erg lelijk dat mn geheugen geeneens 1500 wil draaien. Atitool geen arties en 3dMark05 niet, alleen in 3Dmark06. Detect optimal frequencies geeft 783 aan, dat is zelfs 1566Mhz...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 04-05-2006 16:20 ]
Anoniem: 175178
Hey allen!
Ik heb sinds 2dgn een Geforce 7600GT XXX (ik heb de XXX besteld op de doos staat XXX erachter alleen ik weet niet hoe ik dat verder terug kan vinden?)
Sinds vandaag draait mn pc en heb m al mogen uittesten op Quake 4! Érg mooi! Ziet r zwaar goed uit allemaal....
Alleen ik heb op de site van nVIDIA kunnen lezen dat de XXX versien een core clock speed heeft van 1.6Ghz (zeg ik dat goed zo?) denormale GT en andere 7600's hebben minder, respectievelijk 1.5 1.45 etc...
Alleen hoe kan ik datverder testen dat ik wel de XXX heb? Ik heb 3dmark 06 al gedraaid en de clock speed plus de mem speed geeft ie bij beiden 0 aan, kan ie dus niet aflezen...
Hebben jullie miss andere prog's hiervoor waarbij dat wel kan?
grtz
Ik heb sinds 2dgn een Geforce 7600GT XXX (ik heb de XXX besteld op de doos staat XXX erachter alleen ik weet niet hoe ik dat verder terug kan vinden?)
Sinds vandaag draait mn pc en heb m al mogen uittesten op Quake 4! Érg mooi! Ziet r zwaar goed uit allemaal....
Alleen ik heb op de site van nVIDIA kunnen lezen dat de XXX versien een core clock speed heeft van 1.6Ghz (zeg ik dat goed zo?) denormale GT en andere 7600's hebben minder, respectievelijk 1.5 1.45 etc...
Alleen hoe kan ik datverder testen dat ik wel de XXX heb? Ik heb 3dmark 06 al gedraaid en de clock speed plus de mem speed geeft ie bij beiden 0 aan, kan ie dus niet aflezen...
grtz
gebruik gewoon coolbits om te kijken hoe de clocks staan. Staat dan in je drivermenu.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 04-05-2006 16:59 ]
Met dat progje kan ik de kaart overklokken.... Ik heb daar 0 verstand van dus weet ik niet of dat wel zon goed idee is..
Wat ik me nou afvraag.. hoe slecht is zo'n voltmod voor je videokaart? In het geval van je CPU is het stroomcircuit van je moederboard in ieder geval geschikt voor 1.500 volt. Tot daar kan je dus vrij veilig overvolten. Maar bij een 7900GT is het stroomcircuit ontworpen voor 1.200 volt. Met een 1.500 voltmod zit je dan al 25% boven spec. Je zou dat dan kunnen vergelijken met je mobo modden naar 1,9 volt
Op internet zijn redelijk wat ervaringen te vinden. Er zijn verhalen bekend van de 6800 voltmod waarbij onderdelen na enkele maanden van de kaart afspringen. Dit zijn natuurlijk de extreme verhalen.Anoniem: 168058 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:14:
[...]
Wat ik me nou afvraag.. hoe slecht is zo'n voltmod voor je videokaart? In het geval van je CPU is het stroomcircuit van je moederboard in ieder geval geschikt voor 1.500 volt. Tot daar kan je dus vrij veilig overvolten. Maar bij een 7900GT is het stroomcircuit ontworpen voor 1.200 volt. Met een 1.500 voltmod zit je dan al 25% boven spec. Je zou dat dan kunnen vergelijken met je mobo modden naar 1,9 voltToch zie ik behoorlijk wat mensen die 1,5 volt draaien met hun 7900GT. Ik zelf zit op 1,45 volt, maar met 0,05 verhogen is wel verleidelijk...
De koeling is het probleem nl niet. Zijn er mensen die ervaring hebben met flinke voltmods op hun GPU gedurende een lange tijd?
Dat het voltmodden de levensduur beperkt is een gegeven. Of het uitmaakt dat je videokaart minder lang mee gaat ligt natuurlijk aan de ecomische levensduur.
Ik heb inmiddels mijn 7900GT op 700/840 draaien!
Met Coolbits kreeg ik hem niet hoger dan 680mhz, maar daar heb ik een truukje voor gevonden. Door hem met AtiTool op 700mhz te zetten, en dan vervolgens naar Coolbits te gaan en aan te vinken dat je hem met deze instellingen wilt opstarten, hoef je die instellingen niet te testen!
En dan lukt het dus wel.
Tot nu toe zonder artifacts! Leuk dat de 700mhz grens haalbaar is
Met Coolbits kreeg ik hem niet hoger dan 680mhz, maar daar heb ik een truukje voor gevonden. Door hem met AtiTool op 700mhz te zetten, en dan vervolgens naar Coolbits te gaan en aan te vinken dat je hem met deze instellingen wilt opstarten, hoef je die instellingen niet te testen!
Artifacs vrij in ATiTool is wel leuk maar in spellen kan het opeens heel anders gaan. Dit had ik ook met mijn 6800GT. Ding ging prima maar toen ik BF2 speelde was het alleen maar zwarte vlekken in beeld, witte puntjes op de muren, opeens onverklaarbare lijnen door het beeld etc.Atrax schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:48:
Ik heb inmiddels mijn 7900GT op 700/840 draaien!
Met Coolbits kreeg ik hem niet hoger dan 680mhz, maar daar heb ik een truukje voor gevonden. Door hem met AtiTool op 700mhz te zetten, en dan vervolgens naar Coolbits te gaan en aan te vinken dat je hem met deze instellingen wilt opstarten, hoef je die instellingen niet te testen!En dan lukt het dus wel.
Je moet de beste performance vinden waarin die bij spellen optimaal presteert zonder dat je daar last van kan krijgen. Voor OC is van 700MHz is natuurlijk wel erg leuk
Snap ik ! En als je had mijn vorige posts had gelezen wist je dat ik met BF2 test op artifacts omdat AtiTool enz. ze andere keren ook niet konden vindenTwix schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:12:
[...]
Artifacs vrij in ATiTool is wel leuk maar in spellen kan het opeens heel anders gaan. Dit had ik ook met mijn 6800GT. Ding ging prima maar toen ik BF2 speelde was het alleen maar zwarte vlekken in beeld, witte puntjes op de muren, opeens onverklaarbare lijnen door het beeld etc.
Je moet de beste performance vinden waarin die bij spellen optimaal presteert zonder dat je daar last van kan krijgen. Voor OC is van 700MHz is natuurlijk wel erg leukdan moeten de 10K punten toch wel gehaald worden niewaar?
Edit: En over die 10k, die heb ik met 680 core al gehaald:
Tada!!
Edit2: Met 3dMark03 21k gehaald
klik!
[ Voor 15% gewijzigd door Atrax op 04-05-2006 21:28 ]
Zijn er ook mensen in dit topic die geen 7800/7900 kaart hebben maar gewoon een 7600GS of 7300 ?
Ben wel eens benieuwd naar wat irl ervaringen emt die kaartjes
Gaat allemaal zo snelAtrax schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:21:
Snap ik ! En als je had mijn vorige posts had gelezen wist je dat ik met BF2 test op artifacts omdat AtiTool enz. ze andere keren ook niet konden vinden
Edit: En over die 10k, die heb ik met 680 core al gehaald:
Tada!!
Edit2: Met 3dMark03 21k gehaald
klik!

Daar heb je gelijk in. Ik mis ook wel eens dingen
En hoewel in vorige gevallen BF2 de zwaarste test was, en de rest geen artifacts vond, is het bij 700mhz weer andersom

Alles draait zonder artifacts, ook BF2....maar nu krijg ik ze in 3dMark03
[ Voor 44% gewijzigd door Atrax op 05-05-2006 08:15 ]
Hoeveel procent hoger is je 3dmark score trouwens met en zonder de voltmod? Met voltmod kan je tot 680MHz, zonder tot iets van 540MHz denk ik. Dus hoeveel verschil maakt dat in 3dmark?Atrax schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:13:
[...]
Daar heb je gelijk in. Ik mis ook wel eens dingen
En hoewel in vorige gevallen BF2 de zwaarste test was, en de rest geen artifacts vond, is het bij 700mhz weer andersom![]()
Alles draait zonder artifacts, ook BF2....maar nu krijg ik ze in 3dMark03. Dus maar weer teruggeklokt naar 680mhz......het blijft een rare wereld
.
Mijn 7600GT XXX draait super! Is niet zo duur 225 euro via inet.. over een jaar ofzo koop ik de beste die r dan uit is, miss wat langer ligt eraan hoelang deze t goed blijft doen met nieuwe spellen..... Ik heb afgl week een nieuw mobo, processor, ram, voeding plus videokaart dus gekocht. Een 7900GT XXX zat r voor deze student niet meer in
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^
-Als reactie op-- (link zat in fav)
-Als reactie op-- (link zat in fav)
sapphire schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:12:
Zijn er ook mensen in dit topic die geen 7800/7900 kaart hebben maar gewoon een 7600GS of 7300 ?
Stock haalde ik 550mhz max. met een 3dMark06 score van ongeveer 4700. Na de voltmod werd dat 5346.wwillem schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:33:
[...]
Hoeveel procent hoger is je 3dmark score trouwens met en zonder de voltmod? Met voltmod kan je tot 680MHz, zonder tot iets van 540MHz denk ik. Dus hoeveel verschil maakt dat in 3dmark?
Met 3dMark05 ging het van 9483 naar 10628.
Kan iemand mij vertellen of Fraps misschien niet verder gaat dan 100frps, want in BF2 krijg ik niks anders te zien, dan 100, met heel af en toe dat ie zakt naar 90-95. Lijkt me sterk dat ik continue precies 100frps haal
Miss is BF2 gelockt op 100fps of heb je vsync aan en je herz dus ingesteld op 100. Aangezien ik met fraps ook hogere waardes dan 100 kan zienAtrax schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:01:
[...]
Stock haalde ik 550mhz max. met een 3dMark06 score van ongeveer 4700. Na de voltmod werd dat 5346.
Met 3dMark05 ging het van 9483 naar 10628.
Kan iemand mij vertellen of Fraps misschien niet verder gaat dan 100frps, want in BF2 krijg ik niks anders te zien, dan 100, met heel af en toe dat ie zakt naar 90-95. Lijkt me sterk dat ik continue precies 100frps haal
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Gelukkig gaat het over de 7900 GT allemaal, want daar heb ik ook moeite mee.
Ik ben ook op zoek naar een 7900GT, maar het valt mij op dat daar nogal wat versies in zijn met allerlei clock en mem speeds, maar ik ben een beetje een leek.
Ik ben zo'n persoon die niet teveel pieken heeft, nooit het beste koopt omdat dat te duur is en te weinig extra voor veel extra geld oplevert. I need best bang for my buck in de 7900GT's, welke moet ik dan hebben ?
Ik ben geen OC'er, maar als nou blijkt dat een bepaalde kaart zo vanuit de doos zonder gepruts aan koelers ik noem maar wat, 10% overclocked kan worden met absoluut 0% gevaar, dan wil ik een gokje wagen.
Iemand tips ?
Grens is absoluut 325 euri.
Ik ben ook op zoek naar een 7900GT, maar het valt mij op dat daar nogal wat versies in zijn met allerlei clock en mem speeds, maar ik ben een beetje een leek.
Ik ben zo'n persoon die niet teveel pieken heeft, nooit het beste koopt omdat dat te duur is en te weinig extra voor veel extra geld oplevert. I need best bang for my buck in de 7900GT's, welke moet ik dan hebben ?
Ik ben geen OC'er, maar als nou blijkt dat een bepaalde kaart zo vanuit de doos zonder gepruts aan koelers ik noem maar wat, 10% overclocked kan worden met absoluut 0% gevaar, dan wil ik een gokje wagen.
Iemand tips ?
Grens is absoluut 325 euri.
koop dan de XFX UDP, dit is volgens mij de hoogst geklokte voor dat geld. 550Mhz core ipv 450, en 1630Mhz Geheugen ipv 1420.
Edit: Is alleen wel bijna overal uitverkocht zie ik ^^
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 05-05-2006 18:21 ]
PC Megastore heeft hem nog op pre-order staan ?Anoniem: 154414 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:20:
koop dan de XFX UDP, dit is volgens mij de hoogst geklokte voor dat geld. 550Mhz core ipv 450, en 1630Mhz Geheugen ipv 1420.

Als ie al wel langer verkrijgbaar is, gooien hun er dus ook met de pet naar, misschien moet ik dus nu al gana kijken voor een andere, voor het geval hij toch niet meer te krijgen is.
Anoniem: 158451
ik heb ook de 7600GT XXX in 3dmark 05 heb ik op stock maximaal 6480 gehaald!sapphire schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:12:
met oc ( 640/1610 ) haal ik zo'n 6680, ik denk dat mijn processor hem nekt ( P4 3,2 @ 3,5 ) maar mijn moederbord wil op een ofandere manier niet hoger dan 3,5GHz terwijl de processor op stock 3,8Ghz kan halen en met een beetje voltage verhogingen de 4Ghz makkelijk aan kon! (ander moederbord) het kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn voeding de zooi niet meer kan tekken want hiervoor had ik een P5P800 met 6600GT.. en nu is het tog wel iets zwaarder! (Enlight 350W 18A 12v)
maargoed mijn mem van mijn vga wil met geen mogelijk heid hoger dan 1,6GHz
in 3Dmark 06 heb ik 33xx nogwat gehaald op stock, en met oc naar de eerdergenoemde speeds, haalde ik 3525 (7800GT niveau) opzig ben ik daar tevreden mee maar ik MOET en ZAL de 4k halen, in 05 moet ik minstens de 8k halen of de 7,5 als het mem echt niet hoger wil!
(als iemand nog een reden heeft warom mijn processor niet harder wil, ik hoor het graag! aan het Kingston value ram hoeft het niet te liggen wat dat doet met gemak 250Mhz @ 2.5-3-3-7 (stock volts) (standaard 200 3-3-3-8)
Ik haalde met mijn 7600GT XXX 4k punten in 3dmark06. Maar ik heb een P4 3.6, btw betekend stock "niet overgeklocked?" ) Ik zal 3dmark05 ook es proberen..
-edit- op 3dmark05 haal ik 6490 ptn.
-edit2- stock is dus een overklok progje
-edit- op 3dmark05 haal ik 6490 ptn.
-edit2- stock is dus een overklok progje
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 175178 op 05-05-2006 21:44 ]
Tip voor de 7900GT overklokkers onder ons: Gebruik Nibitor om in je bios de delta clock te verhogen naar 50 (GTX spec) ipv 20. Ik heb dit gedaan en het resulteerde in +150 3DMarks (05). Ik kon dezelfde stable clockspeeds blijven draaien zonder artifacts
Met alle respect, maar het zou fijn zijn als je je verhaal iets probeert te verduidelijken. Waarbij ik vooral doel op spelling en interpunctie. Ik heb nu een alinea van je gequote welke één zin is, maar eigenlijk bestaat uit meerdere zinnen. Hoofdletters zijn ook bijzonder handig. Over het algemeen geldt: Hoe korter een zin is, hoe duidelijkerAnoniem: 158451 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:43:
[...]
ik heb ook de 7600GT XXX in 3dmark 05 heb ik op stock maximaal 6480 gehaald!
met oc ( 640/1610 ) haal ik zo'n 6680, ik denk dat mijn processor hem nekt ( P4 3,2 @ 3,5 ) maar mijn moederbord wil op een ofandere manier niet hoger dan 3,5GHz terwijl de processor op stock 3,8Ghz kan halen en met een beetje voltage verhogingen de 4Ghz makkelijk aan kon! (ander moederbord) het kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn voeding de zooi niet meer kan tekken want hiervoor had ik een P5P800 met 6600GT.. en nu is het tog wel iets zwaarder! (Enlight 350W 18A 12v)
Anoniem: 158451
haha sorry ik weet het.. maar als ik punten en komma's ga gebruiken dan word het helemaal een zootje.
spellings fouten zie ik eigenlijk nooit staan.. ben dyslect namelijk (fout geschreven.. I know)
dat ''tog'' heb ik mezelf aan geleerd, heel fout.. ik weet het
spellings fouten zie ik eigenlijk nooit staan.. ben dyslect namelijk (fout geschreven.. I know)
Hebben sommigen wel eens problemen gehad om 3DMark05 te draaien onder XP64? Mij lukt het gewoon niet.
De 7900GT kan op 560/1800 3DMark03 en 3DMark06 draaien, maar 3DMark05 lukt niet. Spellen spelen op die snelheden is ook geen probleem. Geen voltmod trouwens.
3DMark03 = 20650
3DMark05 = ???
3DMark06 = 5401
AMD X2 @ 2.4GHz
2GB mem
De 7900GT kan op 560/1800 3DMark03 en 3DMark06 draaien, maar 3DMark05 lukt niet. Spellen spelen op die snelheden is ook geen probleem. Geen voltmod trouwens.
3DMark03 = 20650
3DMark05 = ???
3DMark06 = 5401
AMD X2 @ 2.4GHz
2GB mem
V35, mooi vga blokje, alleen zou deze nog beter zijn, want jouw blok heeft toch van die "rubberen" stukjes tussen het blok en je vga geheugen om de warmte te geleiden?
http://ekwaterblocks.com/...ace9a957f5bbcbd558a9e66b5
Dit is met extra "ophoging" voor het vga geheugen
Geen gezeur met rubber of zo
-edit-
The cooler base is absolutely flat, in order to adjust the differences in height, is enclosed for the RAM of components, 8x 1mm thermalpads.
Omdat niet iedereen hier even goed Duits spreekt/schrijft heb ik Engels gekozen op de site van Alphacool...
Leuk.... 1mm dikke thermalpads
http://www.alphacool.de/x...vidia-6800-7800-7900.html
http://ekwaterblocks.com/...ace9a957f5bbcbd558a9e66b5
Dit is met extra "ophoging" voor het vga geheugen
Geen gezeur met rubber of zo
-edit-
The cooler base is absolutely flat, in order to adjust the differences in height, is enclosed for the RAM of components, 8x 1mm thermalpads.

Omdat niet iedereen hier even goed Duits spreekt/schrijft heb ik Engels gekozen op de site van Alphacool...
Leuk.... 1mm dikke thermalpads
http://www.alphacool.de/x...vidia-6800-7800-7900.html
[ Voor 42% gewijzigd door Garrett op 05-05-2006 22:07 ]
I love watercooling
Maar nu is je vorige post onleesbaar. Das ook zonde toch? Kleine spelfoutjes zijn niet erg, maar begin gewoon met op de juiste plek een punt een een hoofdletter te zetten. Scheelt een hoop! Je moet het toch een keertje leren, dus waarom niet hierAnoniem: 158451 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:46:
haha sorry ik weet het.. maar als ik punten en komma's ga gebruiken dan word het helemaal een zootje.
Veel mensen met dyslexie gebruiken de spellingscontrole van Word voor (lange) berichtjes die ze posten. Even de tekst kopieren naar Word, f7 en weer terug kopieren. Verder gebruik ik ook vrij vaak de VanDale.nl als ik iets niet weet. In Opera en Firefox kun je de zoekmachine toevoegen rechtsboven. Ik type in de adresbalk van Opera bijvoorbeeld vd dyslexie in en ik krijg de VanDale pagina over dyslexie (of een fout als het woord niet bestaat)
Wat is de foutmelding of eigenaardigheid die je krijgt met 3Dmark05? Ik draai namelijk ook x64 en kan wel 3Dmark05 draaien. Heb je ook problemen als je niet overklokt?kiddyl schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:00:
Hebben sommigen wel eens problemen gehad om 3DMark05 te draaien onder XP64? Mij lukt het gewoon niet.
3DMark03 = 20650
3DMark05 = ???
3DMark06 = 5401
AMD X2 @ 2.4GHz
2GB mem
[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 05-05-2006 22:32 ]
Nope, stock betekent gewoon fabrieksinstellingen. Dus als je je videokaart volledig op stock hebt draaien, dan heb je nog niks aan de snelheid (clockspeeds) van je core of memory veranderd, en eventueel ook niks aan de voltages van beide.Anoniem: 175178 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:40:-edit2- stock is dus een overklok progje
Er komt gewoon een Windows popup dat het programma is gecrashed en ik het kan melden. Ik heb net even Google er bij gepakt en heel veel mensen hebben dit probleem. Soms komt het door de Firewall van nVidia en soms kan het verholpen worden door een bestand te verwijderen. Futuremark zegt dat het ook kan komen door teveel background applicaties die meedraaien.wwillem schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:31:
[...]
Wat is de foutmelding of eigenaardigheid die je krijgt met 3Dmark05? Ik draai namelijk ook x64 en kan wel 3Dmark05 draaien. Heb je ook problemen als je niet overklokt?
Ik ga mijn systeem eens rebooten om te kijken of het aan het laatste kan liggen.
Mag ik vragen welke versie van nvflash je hebt gebruikt? wou het net zelf ook doen alleen kreeg steeds error "display driver not found, use newer version of nvflash"Anoniem: 168058 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:48:
Tip voor de 7900GT overklokkers onder ons: Gebruik Nibitor om in je bios de delta clock te verhogen naar 50 (GTX spec) ipv 20. Ik heb dit gedaan en het resulteerde in +150 3DMarks (05). Ik kon dezelfde stable clockspeeds blijven draaien zonder artifacts
Net eindelijk 3DMark05 kunnen draaien op mijn systeem. Heb alle achtergrond programma's gesloten die in mijn tray zitten. De score was op stock vergelijkbaar als in Windows XP32. Ik ga niet meer verder testen. Wel eindelijk een reden gevonden waarom 3DMark05 steeds crashed.
Je hebt nvflash 5.31 nodig, die ondersteunt de 7900GT. Zie hier.Op de frontpage van mkvtech staat om een of andere reden nog 5.13..Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 01:40:
[...]
Mag ik vragen welke versie van nvflash je hebt gebruikt? wou het net zelf ook doen alleen kreeg steeds error "display driver not found, use newer version of nvflash"
Bedankt voor de tip! Heb m nu uiteindelijk kunnen flashen. Heb de 2D en 3D speeds naar 530/730 gezet. Ook Pixel Delta clock heb ik nu op 50 staan als bij de GTX. Resultaat: meer dan 200 punten winst in 3Dmark05. Moest ik em eerst op 530/1500 zetten om 8692 punten te halen. Nu heb ik (zelfs met 40Mhz lagere geheugensnelheid) 8917 puntenAnoniem: 168058 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 09:44:
[...]
Je hebt nvflash 5.31 nodig, die ondersteunt de 7900GT. Zie hier.Op de frontpage van mkvtech staat om een of andere reden nog 5.13..
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1999495

Een aanrader dus, je bios flashen. Kleine moeite en relatief goede performance boost.
BIOS flashen jkan alleen via een DOS-disk, of niet? Heb namelijk geen diskettestationAnoniem: 154414 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:42:
[...]
Bedankt voor de tip! Heb m nu uiteindelijk kunnen flashen. Heb de 2D en 3D speeds naar 530/730 gezet. Ook Pixel Delta clock heb ik nu op 50 staan als bij de GTX. Resultaat: meer dan 200 punten winst in 3Dmark05. Moest ik em eerst op 530/1500 zetten om 8692 punten te halen. Nu heb ik (zelfs met 40Mhz lagere geheugensnelheid) 8917 punten![]()
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1999495
[afbeelding]
Een aanrader dus, je bios flashen. Kleine moeite en relatief goede performance boost.
Edit: Ik neem aan dat als jullie het over Delta Clock hebben, dat het over Geometric Delta Clock gaat? Die staat bij mij standaard op 0, niet op 20
[ Voor 10% gewijzigd door Atrax op 06-05-2006 11:17 ]
Ik heb het ook met een CD gedaan hoor, moet je ff op een andere pc waar wel een diskette station inzit een bootable CD maken (als je die hebt). Kan heel makkelijk met Nero6. Gewoon eerst in windows een bootdiskette maken. Dan daar Nvflash (inclusief cwsdpmi.exe) en de bios erbij opzetten. Dan die Diskette gebruiken als "source of boot image data". Dan moet het wel lukken. Ook kun je nog een usb stick of partitie van je HD gebruiken, weet alleen niet precies hoe, staat wel op mvktech.net.
Die Delta clock moet volgens mij wel standaard op 20 staan, lees je je bios wel goed in? misschien moet je voor de zekerheid eerst ff je eigen bios backuppen met nvflash en die dan inlezen met nibitor, om vervolgens aan te passen.
Valt me trouwens op dat er met 3Dmark06 een mindere vooruitgang is (iets van 50 punten) Maar dat kan ook komen doordat ik toen compleet andere drivers had.
Die Delta clock moet volgens mij wel standaard op 20 staan, lees je je bios wel goed in? misschien moet je voor de zekerheid eerst ff je eigen bios backuppen met nvflash en die dan inlezen met nibitor, om vervolgens aan te passen.
Valt me trouwens op dat er met 3Dmark06 een mindere vooruitgang is (iets van 50 punten) Maar dat kan ook komen doordat ik toen compleet andere drivers had.
Ok, bedankt. Zal het eens proberen. Ik gebruik trouwens Nibitor 2.8, volgens mij de nieuwste.Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:39:
Ik heb het ook met een CD gedaan hoor, moet je ff op een andere pc waar wel een diskette station inzit een bootable CD maken (als je die hebt). Kan heel makkelijk met Nero6. Gewoon eerst in windows een bootdiskette maken. Dan daar Nvflash (inclusief cwsdpmi.exe) en de bios erbij opzetten. Dan die Diskette gebruiken als "source of boot image data". Dan moet het wel lukken. Ook kun je nog een usb stick of partitie van je HD gebruiken, weet alleen niet precies hoe, staat wel op mvktech.net.
Heb net ff op zitten zoeken wat dat delta clock precies doet, en heb dit gevonden:
)
Ik ben nu wel ff atitool aan het testen om te kijken of het wel zeker stabiel is, maar gaat al 10 minuten goed. Het is iig niet gevaarlijk voor je kaart
En net ook nog een officielere uitleg:The delta thing will not hurt your card. Its kinda complicated, and I don't get it all, so I can't explain it that well. But there is more than 1 core clock speed on your card. When you adjust the core clock, the others are automaticly adjusted to match. You can see all these clocks if you use rivatuner with the 7800 cards, of course this doesn't work for the 7900 cards yet.
The geometric delta clock adds a certain speed to one of the clocks. So if you set a 40mhz delta in the bios and set your core clock to 600 with coolbits, your core is actually running at 640mhz, which is 600+40.
What I usually do is set the delta to 0 and overclock the card as far as I can. Then I start adding delta in small increments to see how high I can get it. With my 7900GT it was 724mhz plus 40mhz delta.
Hope that helps, but like I said, I don't fully understand it all myself. Maybe someone else with better understanding can explain it better.
Het is dus een soort subonderdeel van de core dat je overklokt. XFX zet deze waarde vaak lager zodat ze de core verder op kunnen voeren, EVGA doet dit niet. Daar zit dus ook nog verschil in. Als ik het goed heb komt er nog eens 50Mhz bij je core op zodra je gaat gamen, maar dan is dat wel van andere onderdelen van je pipelines. ( of iig iets in die richting"It's somewhat hard for us to say 'the core clock in G70 is this single number'", says Kirk. "We didn't want to be accused of exaggerating the clock speed, so we picked a conservative number to talk about the core clock speed. But, yes, that is just one of the multiple clocks."
We asked David what the three visible clocks did (that's the ROP clock, pixel clock and geometry clock if you're still playing catchup). "You're making the assumption there's only three clocks," was his cryptic reply. "The chip is large - it's 300m transistors. In terms of clock time, it's a long way across the chip, it makes sense for different parts of the chip to be doing things at different speeds."
What of the speculation that certain parts of the chip only overclock in multiples of more than 1MHz, appearing to restrict overclocking? "Well, the chip is actually better for overclocking, since it's so low-power and low-heat," Kirk tells us. "We're going to have to work with the guys at RivaTuner, because it could be that it makes sense for overclocking tools only to offer options that are really going to give a performance benefit, rather than letting users hunt around for the best combinations and multiples that work. Because of the way the chip works, it makes sense for different parts to be working in multiples."
Ik ben nu wel ff atitool aan het testen om te kijken of het wel zeker stabiel is, maar gaat al 10 minuten goed. Het is iig niet gevaarlijk voor je kaart
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 06-05-2006 13:03 ]
Dat is nog eens handig om te weten zeg. Dus als je aan je max zit van je Core kan je de delta core nog eens duw in de rug gevenAnoniem: 154414 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:31:
Duidelijke Uitleg Delta Core
[ Voor 13% gewijzigd door loodgieter op 06-05-2006 15:17 ]
Klopt, van hem heb ik die tip gekregen. Alleen wou ik er wel beetje meer van weten wat ik nou eigenlijk precies deed. Heb het zelf ook dus gedaan nu, en het werkt echt (+ 200 punten). Ik heb ook ergens gelezen dat het waarchijnlijk nog in Rivatuner ingebouwd wordt, zodat je niet je kaart hoeft te flashen om dit te veranderenTwix schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:14:
[...]
Dat is nog eens handig om te weten zeg. Dus als je aan je max zit van je Core kan je de delta core nog eens duw in de rug geven.
Ik las dat V35 al zoiets had gedaan? Weet niet meer precies waar dit stond.
Ben toch maar met de soldeerbout aan de slag gegaan 

Met die dipswitch kan ik nu kiezen tussen alle mogelijke combinaties van 1.20v tot 1.55v. Was wel een klote klus, met zo'n soldeersetje van 8,95 solderen, en dan ook nog met m'n kaart ingebouwd
Heb alleen nog getest of ik mijn pc niet had gesloopt, en dat de voltmod werkt. Ik zal later wat vergelijkingen posten tussen de verschillende voltages.
EDIT: Tja, ik was dus helemaal niet klaar met overclocken..

Met die dipswitch kan ik nu kiezen tussen alle mogelijke combinaties van 1.20v tot 1.55v. Was wel een klote klus, met zo'n soldeersetje van 8,95 solderen, en dan ook nog met m'n kaart ingebouwd
EDIT: Tja, ik was dus helemaal niet klaar met overclocken..
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 168058 op 06-05-2006 16:00 ]
Ziet er ingewikkeld uit
mooi gedaan! Alleen mag ik vragen waarom je heatsinks op je mosfets heb geplaatst? Heeft dat nog enige invloed op je oc resultaten gehad?
Volgens Nibitor 2.8 staat mijn Geometric delta clock ook op 0
.
Ik weet niet of dit bij iedereen zo is met een XFX kaart... Zo ja, heeft iemand met een XFX kaart de delta clock al op 50 gekregen met een BIOS flash?
Ik weet niet of dit bij iedereen zo is met een XFX kaart... Zo ja, heeft iemand met een XFX kaart de delta clock al op 50 gekregen met een BIOS flash?
de Geometric delta clock staat bij mij op 20EyeWitness schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:38:
Volgens Nibitor 2.8 staat mijn Geometric delta clock ook op 0.
kaart : Galaxy GF 7900 GT
Anoniem: 126513
Leipe vent. niet eens de kaart eruit halenAnoniem: 168058 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:00:
Met die dipswitch kan ik nu kiezen tussen alle mogelijke combinaties van 1.20v tot 1.55v. Was wel een klote klus, met zo'n soldeersetje van 8,95 solderen, en dan ook nog met m'n kaart ingebouwdHeb alleen nog getest of ik mijn pc niet had gesloopt, en dat de voltmod werkt. Ik zal later wat vergelijkingen posten tussen de verschillende voltages.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 06-05-2006 17:46 ]
Dat komt omdat jouw core standaard minder snel loopt en het dus eerder aankan. Waarschijnlijk kun je die zo op 50 zetten met nibitor, heb je weer wat meer 3DmarksNano2009 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:25:
[...]
de Geometric delta clock staat bij mij op 20
Ik heb hem op 50 gezet, en mijn settings gelijk gelaten (680/1680). Resultaat: gelijk artifacts in BF2 & 3dMark06.EyeWitness schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:38:
Volgens Nibitor 2.8 staat mijn Geometric delta clock ook op 0.
Heb hem nu op 20 gezet (standaard was 0 bij mijn XFX) en het lijkt tot nu toe te werken.
20 is de standaard setting voor de 7900GT. Dus Galaxy heeft daar niks aan veranderd.Nano2009 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:25:
[...]
de Geometric delta clock staat bij mij op 20
Heb je er ook een hogere score door gekregen?Atrax schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:18:
[...]
Ik heb hem op 50 gezet, en mijn settings gelijk gelaten (680/1680). Resultaat: gelijk artifacts in BF2 & 3dMark06.
Heb hem nu op 20 gezet (standaard was 0 bij mijn XFX) en het lijkt tot nu toe te werken.
3dMark nog niet geprobeerd, ben momenteel aan het werkAnoniem: 154414 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:40:
[...]
Heb je er ook een hogere score door gekregen?

[rml]sain onez in "[ Discussie] Het GeForce 7 topic - Deel 8"[/rml]
zat in januari al met die delta en speciale clockhoogtes te spelen voor max 3dmarks
(dat was toen nog een 7800gtx)
zat in januari al met die delta en speciale clockhoogtes te spelen voor max 3dmarks
(dat was toen nog een 7800gtx)
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Als dat klopt wat ik daar allemaal lees moet ik eigenlijk bij 540Mhz core weer een grotere boost krijgen? heb nu 530 (530/27 = 19,6) maar dan zou het 27x20 = 540 zijn Ik ga het eens proberen
Als het echt lukt moet ik nog maar een nieuw biosje flashen
zit nu weer op een x1800xt dus weet niet meer hoe t precies zat, meen dat die weer met andere deltas werken, maar waarschijnlijk is het makkelijk te berekenen / controleren, waardoor je ook paar tikjes corespeed terugkan om zelfde 3d score te halen maar met minder speed (lees warmte) (beetje safer met dit weer, en de aankomende zomer
)
en nu we toch je 3d score aan t pimpen zijn, doe eens op 2x512mb benchen met T1 commandrate en zo hoog mogelijke mhz ipv strak rond de 200mhz)
en nu we toch je 3d score aan t pimpen zijn, doe eens op 2x512mb benchen met T1 commandrate en zo hoog mogelijke mhz ipv strak rond de 200mhz)
[ Voor 26% gewijzigd door SAiN ONeZ op 06-05-2006 19:57 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Ik heb nu eerst getest op 542 Mhz (2 meer voor de zekerheid) maar geen noemenswaardige verbetering zoals ik die o.a. hier heb gelezen. ging van 8920 naar 8970. Das 50 punten meer. Heb m daarna nog even op 550Mhz getest (was al zo dicht bij de 9000) en die liep ook goed af. Alleen weer geen boost zoals volgens die "27Mhz multiply" manier:

Toch een persoonlijk record
Nee voor die paar punten ga ik geen 20Mhz bij mn core opgooien om zo tegen mn limiet aan te zitten, houd em er liever iets onder ivm levensduur van mn kaart. Had trouwens niet gedacht dat ik 9k kon halen met mijn bagger geheugen
Edit: Misschien heb ik toch iets over het hoofd gezien, als ik naar deze tabel kijk moet je er ook nog 40 vanaf trekken, en dat zou uitkomen op 554Mhz core. Laat dat nou net de max van mn kaart zijn (Volgens coolbits)...toeval? Ik zal eens testen op 555Mhz, als dat lukt tenminste ^^
Edit2: 556Mhz geeft helaas arties in 3Dmark05, misschien dat het bij iemand anders wel lukt?

Nee voor die paar punten ga ik geen 20Mhz bij mn core opgooien om zo tegen mn limiet aan te zitten, houd em er liever iets onder ivm levensduur van mn kaart. Had trouwens niet gedacht dat ik 9k kon halen met mijn bagger geheugen
Edit: Misschien heb ik toch iets over het hoofd gezien, als ik naar deze tabel kijk moet je er ook nog 40 vanaf trekken, en dat zou uitkomen op 554Mhz core. Laat dat nou net de max van mn kaart zijn (Volgens coolbits)...toeval? Ik zal eens testen op 555Mhz, als dat lukt tenminste ^^
Edit2: 556Mhz geeft helaas arties in 3Dmark05, misschien dat het bij iemand anders wel lukt?
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 06-05-2006 20:28 ]
Je moet van het totaal nog zoveel aftrekken als je hebt ingesteld bij je Delta Core. Dat zou de goede uitkomst moeten geven. Echter, die berekeningen zijn gebaseerd op de G70 en niet op de G71.Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:17:
Ik heb nu eerst getest op 542 Mhz (2 meer voor de zekerheid) maar geen noemenswaardige verbetering zoals ik die o.a. hier heb gelezen. ging van 8920 naar 8970. Das 50 punten meer. Heb m daarna nog even op 550Mhz getest (was al zo dicht bij de 9000) en die liep ook goed af. Alleen weer geen boost zoals volgens die "27Mhz multiply" manier:
[afbeelding]
Geprobeerd of die Delta Clock ook daadwerkelijk performancewinst oplevert.
Ik ben van 680 core 0 delta naar 675 core 20 delta gegaan en het resultaat was dat ik precies 2 3dmarks GEZAKT ben.
Wat mij betreft kan die delta dus terug naar 0.
Edit: Nog wat meer geexperimenteerd, maar ik haal de beste resultaten met Delta clock op 0. Misschien toch niet zo'n verkeerde zet van XFX om die instelling te gebruiken
.
Ik ben van 680 core 0 delta naar 675 core 20 delta gegaan en het resultaat was dat ik precies 2 3dmarks GEZAKT ben.
Wat mij betreft kan die delta dus terug naar 0.
Edit: Nog wat meer geexperimenteerd, maar ik haal de beste resultaten met Delta clock op 0. Misschien toch niet zo'n verkeerde zet van XFX om die instelling te gebruiken
[ Voor 27% gewijzigd door Atrax op 07-05-2006 00:50 ]
Die heatsinks hebben vrijwel zeker geen invloed op de oc resultaten. Ik denk wel dat ze de levensduur van mijn kaart een stuk verlengen als ik 1.45v of hoger ga draaien.Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:28:
Ziet er ingewikkeld uitmooi gedaan! Alleen mag ik vragen waarom je heatsinks op je mosfets heb geplaatst? Heeft dat nog enige invloed op je oc resultaten gehad?
Ik ga ook eens testen wat voor performance ik kan halen met een lagere delta clock ipv hoger. Ben benieuwd wat efficienter is. Het lijkt me toch dat Nvidia niet voor niets die delen van de core sneller laat draaien.
Ik heb zo'n gevoel dat het de meeste performance boost geeft bij lager geklokte kaarten. Misschien kan het verlagen van 20 naar 0 helpen om net die laatste paar extra Mhz uit de core te persen als je al heel hoog zit, die onderdelen die de geometric delta clock verandert kunnen dan niet verder maar je core misschien wel.
Ik zit er trouwens ook aan te denken die 1.4V mod uit te voeren, is zo'n pen nou het handigst voor iemand met weinig hardmod ervaring?
Ik zit er trouwens ook aan te denken die 1.4V mod uit te voeren, is zo'n pen nou het handigst voor iemand met weinig hardmod ervaring?
Ik heb inmiddels drie manieren geprobeerd: Met geleidende inkt, met draadjes en tape, en met een soldeerbout. Het antwoord is: Ja
Hmmz. dun koperdraad met plakband isnatuurlijk ook wel handig hoef je geen zichtbare aanpassingen te doen (om het maar ff zo te noemen). Alleen nadeel is dat je het verdomd goed moet plakken want je wilt niet hebebn dat het los laat en kostsluiting krijgt. En je opeens ene flinke Voltage drop krijgt van 1,4 naar 1,2 en je core opeens uitelkaar spat.Anoniem: 168058 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 02:06:
Ik heb inmiddels drie manieren geprobeerd: Met geleidende inkt, met draadjes en tape, en met een soldeerbout. Het antwoord is: Ja
Me XFX UDF 7900GT is al bij Salland binnen nu alleen de Zalman nog

En me nieuwe behuizing is er ook al
Yeong Yang YY-B0420 uiterraard bij FH besteld
Volgens mij wordt met de NVsilencer je geheugen niet echt lekker gekoeld. Misschien was het geen goed idee om twee hittegeleidende plakkertjes te stoppen tussen de koeler en het geheugen (maar anders hadden niet alle chips contact met de heatsink).
Ik krijg als ik lang speel bizarre artifects waarbij m'n complete Windows begint te flippen (knipperend beeld, vertraagde responsie). Geheugen maar teruggeklokt van 800 -> 760MHz.
Ik krijg als ik lang speel bizarre artifects waarbij m'n complete Windows begint te flippen (knipperend beeld, vertraagde responsie). Geheugen maar teruggeklokt van 800 -> 760MHz.

[ Voor 26% gewijzigd door dr snuggles op 07-05-2006 14:24 ]
Zulke errors had ik dus ook in Oblivion met mijn geheugen op 925. Mijn ervaring is dat ATITool geen artifacts kan geven, maar ondertussen kunnen Oblivion of F.E.A.R. nog steeds opeens in de fout schieten. Je kan je geheugen terugklokken, of de pencil mod uitvoeren en je geheugen op 2,23v ofzo laten lopen
Zie hier. De mod is vrij makkelijk te doen zolang je een multimeter bij de hand hebt om de weerstand te controleren. Dit heeft voor mij het probleem opgelost (en daarnaast kan je nog verder oc'en..). Je kan het voltage ook slechts 0,10v opschroeven en kijken of dat helpt.
Bedankt voor de linkAnoniem: 168058 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:27:
Zulke errors had ik dus ook in Oblivion met mijn geheugen op 925. Mijn ervaring is dat ATITool geen artifacts kan geven, maar ondertussen kunnen Oblivion of F.E.A.R. nog steeds opeens in de fout schieten. Je kan je geheugen terugklokken, of de pencil mod uitvoeren en je geheugen op 2,23v ofzo laten lopenZie hier. De mod is vrij makkelijk te doen zolang je een multimeter bij de hand hebt om de weerstand te controleren. Dit heeft voor mij het probleem opgelost (en daarnaast kan je nog verder oc'en..). Je kan het voltage ook slechts 0,10v opschroeven en kijken of dat helpt.
Ik had hetzelfde probleem. Ondanks dat AtiTool geen artifacts vond, kreeg ik ze toch in BF2. Bleek in mijn geval ook het geheugen, dat te ver geclocked was. Heb het teruggezet van 860mhz naar 840.wwillem schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:35:
[...]
Bedankt voor de link. Ik kijk het nog even aan met 760MHz (wat binnen de specs is van de 1,4ns Samsung modules). Geheugen overklokken heeft gelukkig weinig invloed op de performance. Wanneer ik nog steeds artifacts heb, dan klok ik de boel eens terug naar stock. Mochten dat geen problemen geven dan ga ik mij ook maar eens aan een mod wagen
.
Maar inderdaad, het geheugen heeft weinig invloed op de performance, want met 680/840 haal ik betere scores in 3dMark dan 675/860
Edit: Die Delta core heeft voor mij nu echt definitief afgedaan. Met 680/840 met delta op 0 haal ik 25 (niet veel, ik weet het, maar toch) 3dmarks meer dan met 680/840 delta op 10. Ondanks dat dit in alle tests (BF2, 3dMark06 & 05, FEAR) stabiel en artifact-free loopt.
[ Voor 15% gewijzigd door Atrax op 07-05-2006 16:06 ]
25 3dmark niet veel? Das ook een understatement van het jaarAtrax schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:03:
Edit: Die Delta core heeft voor mij nu echt definitief afgedaan. Met 680/840 met delta op 0 haal ik 25 (niet veel, ik weet het, maar toch) 3dmarks meer dan met 680/840 delta op 10. Ondanks dat dit in alle tests (BF2, 3dMark06 & 05, FEAR) stabiel en artifact-free loopt.
Er zijn review sites die een onnauwkeurigheid aanhouden van 5%. Bij 10000 3dmarks is dat dus 500 3dmarks als onnauwkeurigheid
plus dat de fabrikant (XFX in dit geval) bewust de delta op 0 heeft gezetwwillem schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:30:
25 3dmark niet veel? Das ook een understatement van het jaar. Bij 10000 3dmarks is dat dus een "verbetering" van 0,25%.
Er zijn review sites die een onnauwkeurigheid aanhouden van 5%. Bij 10000 3dmarks is dat dus 500 3dmarks als onnauwkeurigheid. Maw: Je kan geen verschil merken bij een veranderende delta
.
Dat is niet helemaal waar, misschien dat je ingame niet veel verschil zal merken maar een verschil van 200+ punten in 3Dmark is echt niet willekeurig. Dat geeft wel degelijk aan dat het ergens invloed op heeft. 500 punten is denk ik zelfs in games merkbaar, lijkt me niet slim om dat als standaardafwijking aan te houden, tenzij je verder een heel erg instabiel systeem hebt.wwillem schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:30:
[...]
25 3dmark niet veel? Das ook een understatement van het jaar. Bij 10000 3dmarks is dat dus een "verbetering" van 0,25%.
Er zijn review sites die een onnauwkeurigheid aanhouden van 5%. Bij 10000 3dmarks is dat dus 500 3dmarks als onnauwkeurigheid. Maw: Je kan geen verschil merken bij een veranderende delta
.
inderdaad ik zou gewoon 100 punten aanhouden als afwijking ( 500+ punten ) merk je zeker weten wel. Beter nog met mijn xfx geforce 7900gt extreme edition merk ik hier van net niet soepeltjes naar soepele beeld in 3dmark06. mijn cpu is dan ook erg laag
Ik zeg niet dat je een gemiddelde met 200 punten extra niet merkt, maar ik zeg wel dat 3dmark elke keer een andere score geeft, welke de ene keer 200 punten extra kan geven terwijl je niks hebt veranderd.Anoniem: 154414 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:42:
[...]
Dat is niet helemaal waar, misschien dat je ingame niet veel verschil zal merken maar een verschil van 200+ punten in 3Dmark is echt niet willekeurig. Dat geeft wel degelijk aan dat het ergens invloed op heeft. 500 punten is denk ik zelfs in games merkbaar, lijkt me niet slim om dat als standaardafwijking aan te houden, tenzij je verder een heel erg instabiel systeem hebt.
Als je een test n keer laat lopen, dan neemt de nauwkeurigheid met wortel n toe. Dus stel dat de standaard afwijking 5% = 500 punten is. Dan is de gemiddelde afwijking bij 25 keer testen nog maar 500/5=100. Meer info is uiteraard op wikipedia te vinden
Ik heb met delta op 10 3x 3dMark06 gedraaid en die scoorden allen binnen een marge van 10 3dMarks!!!wwillem schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:30:
[...]
.
Je kan mij nog meer vertellen, maar nadat ik de delta weer op 0 gezet had, scoorde ik direct weer op mijn persoonlijk record, 5346 in 3dMark06. Met delta op 10 scoorde ik telkens rond 5310-5320.
Voor mij dus aanleiding om te concluderen dat ik met delta uit beter scoor.
Dat is duidelijkAtrax schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:04:
[...]
Ik heb met delta op 10 3x 3dMark06 gedraaid en die scoorden allen binnen een marge van 10 3dMarks!!!
Je kan mij nog meer vertellen, maar nadat ik de delta weer op 0 gezet had, scoorde ik direct weer op mijn persoonlijk record, 5346 in 3dMark06. Met delta op 10 scoorde ik telkens rond 5310-5320.
Voor mij dus aanleiding om te concluderen dat ik met delta uit beter scoor.
Dat is bij mij nog nooit voorgekomen, dat ik zomaar ineens 200 punten verschil tussen 2 tests had.Ik zeg niet dat je een gemiddelde met 200 punten extra niet merkt, maar ik zeg wel dat 3dmark elke keer een andere score geeft, welke de ene keer 200 punten extra kan geven terwijl je niks hebt veranderd.
Ik eigenlijk ook nietwwillem schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:24:
[...]
Dat is duidelijk. Wel netjes trouwens dat je alles 3x test, ik zou er het geduld niet voor hebben.
mijn xfx 7900gt loopt nog steeds heerlijk stabiel 565/1730
en dat is goed voor een een kleine 9500 3d marks 05
[ Voor 3% gewijzigd door jorisw86 op 07-05-2006 23:47 ]
Dussssssssjorisw86 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:47:
mijn xfx 7900gt loopt nog steeds heerlijk stabiel 565/1730
Heb wat zitten spelen met de geometric delta clocks. Allereerst heb ik getest wat de max delta clock is door hem op 80 te zetten zodat hij zeker de bottleneck zou zijn. Ik kon mijn core toen tot 630 klokken (normaal ~650), ofterwijl het maximum was 710 Mhz (630 + 80). Aangezien ik normaal 650 Mhz draai of hoger, heb ik maar besloten de delta clock op 50 mhz te laten wat resulteert in een geometric clock van 700 mhz.
Heb trouwens ook delta clock 0 getest. Met 0 kon ik welgeteld 5 mhz harder klokken op mijn core. In mijn geval is een hogere delta clock dus het meest voordelig. Blijkbaar lopen de ervaringen hiermee nogal uiteen..
En last but not least: de oc resultaten van verschillende voltages
Allereerst over mijn geheugen. Na er 2.23v op te zetten dmv de pencil mod, kan ik het op maximaal 950mhz draaien. Dan zit ik wel op het randje en zijn er artifacts aanwezig. Anders moet ik het een paar mhz terugschroeven. Met een hoger voltage valt me overigens op dat de artifacts niet meer bestaan uit grote kleurige vlakken, maar uit kleinere, willekeurige, artifacts.
Met 1.45v op de core kan ik 655 Mhz stabiel en artifact vrij draaien, en 665 Mhz maximaal.
Met 1.50v is dit 670 Mhz stabiel / 675 Mhz maximaal.
En met 1.55v is dit 685 mhz stabiel / 690 Mhz maximaal.
Mijn benchmark 'haal er uit wat erin zit' maxima zijn dus 690 Mhz core / 950 Mhz geheugen. Dat betekent de core op 153% en geheugen op 144% stock snelheid
Uiteraard kan een 3DMark05 run dan niet achterwege blijven:

Mijn maximum met 1.45v op de core was 11073. Toch weer 300 punten erbij dus. Leuk om te zien, maar ik heb hem nu weer mooi teruggezet op 1.45v
Heb trouwens ook delta clock 0 getest. Met 0 kon ik welgeteld 5 mhz harder klokken op mijn core. In mijn geval is een hogere delta clock dus het meest voordelig. Blijkbaar lopen de ervaringen hiermee nogal uiteen..
Allereerst over mijn geheugen. Na er 2.23v op te zetten dmv de pencil mod, kan ik het op maximaal 950mhz draaien. Dan zit ik wel op het randje en zijn er artifacts aanwezig. Anders moet ik het een paar mhz terugschroeven. Met een hoger voltage valt me overigens op dat de artifacts niet meer bestaan uit grote kleurige vlakken, maar uit kleinere, willekeurige, artifacts.
Met 1.45v op de core kan ik 655 Mhz stabiel en artifact vrij draaien, en 665 Mhz maximaal.
Mijn benchmark 'haal er uit wat erin zit' maxima zijn dus 690 Mhz core / 950 Mhz geheugen. Dat betekent de core op 153% en geheugen op 144% stock snelheid

Mijn maximum met 1.45v op de core was 11073. Toch weer 300 punten erbij dus. Leuk om te zien, maar ik heb hem nu weer mooi teruggezet op 1.45v
LOL, ik zie de artifacts zelfs op je screenshot zitten, misschien toch maar een paar MHz lager clockenAnoniem: 168058 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 01:37:
Heb wat zitten spelen met de geometric delta clocks. Allereerst heb ik getest wat de max delta clock is door hem op 80 te zetten zodat hij zeker de bottleneck zou zijn. Ik kon mijn core toen tot 630 klokken (normaal ~650), ofterwijl het maximum was 710 Mhz (630 + 80). Aangezien ik normaal 650 Mhz draai of hoger, heb ik maar besloten de delta clock op 50 mhz te laten wat resulteert in een geometric clock van 700 mhz.
[afbeelding]
Ik ga denk ik een dezer dagen die voltmod proberen. Alleen vroeg ik me af hoeveel zin dat heeft als je geheugen belabberd is. Mijn geheugen doet 1460 Mhz momenteel, 1500 wil die niet draaien. Als ik nu 1,4V op de core zet en die bijvoorbeeld overklok naar boven de 600Mhz, houdt mijn geheugen dat nog wel bij? M.a.w kan het lager geklokte geheugen een bottleneck vormen voor de veel snellere core, of zal ik er nog wel behoorlijk op vooruitgaan?
De vooruitgang in de core is veel belangrijker dan in het geheugen. Sneller geheugen is leuk, maar draagt nauwelijks bij aan de performance (minimaal).Anoniem: 154414 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:09:
Ik ga denk ik een dezer dagen die voltmod proberen. Alleen vroeg ik me af hoeveel zin dat heeft als je geheugen belabberd is. Mijn geheugen doet 1460 Mhz momenteel, 1500 wil die niet draaien. Als ik nu 1,4V op de core zet en die bijvoorbeeld overklok naar boven de 600Mhz, houdt mijn geheugen dat nog wel bij? M.a.w kan het lager geklokte geheugen een bottleneck vormen voor de veel snellere core, of zal ik er nog wel behoorlijk op vooruitgaan?
Je zou eventueel ook kunnen overwegen het voltage van het geheugen ook te verhogen, kijken of dat effect heeft.
Ik heb al een Conductive Pen besteld bij conrad, nu maar hopen dat het goed gaat
Heb ik net die pen besteld zie ik dit op ebay staan, misschien voor iemand anders interessant?

Heb ik net die pen besteld zie ik dit op ebay staan, misschien voor iemand anders interessant?
Meld wel even hoe de Mod is verlopen (foto ofzo). Dit kan voor andere mensen wel eens handig zijn en ook wel voor mezelf.Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 03:16:
Ik heb al een Conductive Pen besteld bij conrad, nu maar hopen dat het goed gaat![]()
En dat deze foto`s met uitleg dan in de startpost word gezet?
[ Voor 4% gewijzigd door loodgieter op 09-05-2006 08:41 . Reden: typo`s :X ]
Ok, zal kijken of mn 2 Megapixel camera het nog doet 
Maar nu zit ik weer te twijfelen tussen 1,4V en 1,45V. Wat is nou ongeveer het verschil in temps en scores? Als het toch wel veel effect heeft, en de temperatuur niet te extreem wordt, kan ik dat net zo goed meteen doen.
Maar nu zit ik weer te twijfelen tussen 1,4V en 1,45V. Wat is nou ongeveer het verschil in temps en scores? Als het toch wel veel effect heeft, en de temperatuur niet te extreem wordt, kan ik dat net zo goed meteen doen.
Ik zie het zo: de cores die gebruikt worden op de 7900GT zijn 'slechtere' G71 cores die de GTX specs niet haalden op 1.4v. Ik denk dat je met die extra 0.05v dus heel wat voordeel kan behalen. Kwa warmte afgifte is 1.45v goed te doen met luchtkoeling.
standaard loopt de 7900GT toch op 1.2v? is de tussen stap 1.3v ook mogelijk?Anoniem: 168058 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:39:
Ik zie het zo: de cores die gebruikt worden op de 7900GT zijn 'slechtere' G71 cores die de GTX specs niet haalden op 1.4v. Ik denk dat je met die extra 0.05v dus heel wat voordeel kan behalen. Kwa warmte afgifte is 1.45v goed te doen met luchtkoeling.
Eventueel kunnen de foto's van mijn mod ook best in de startpostTwix schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:39:
[...]
Meld wel even hoe de Mod is verlopen (foto ofzo). Dit kan voor andere mensen wel eens handig zijn en ook wel voor mezelf.
En dat deze foto`s met uitleg dan in de startpost word gezet?
Edit:
Ik ben nog eens even bezig geweest met een effectieve manier vinden voor het opsporen van artifacts, en het volgende werkt bij mij tot nu toe perfect (alhoewel ik mijn clocks daardoor behoorlijk moet verlagen
RTHDRIBL laten draaien en dan AtiTool tegelijk naar artifacts laten zoeken. Artifacts die AtiTool eerst niet kon vinden komen nu direct naar voren, terwijl me dit eerst +/- een uur FEAR kostte om ze tegen te komen.

[ Voor 44% gewijzigd door Atrax op 09-05-2006 18:25 ]