[OC] nVidia GeForce 7 Series

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-01 13:52
Ehm.. ik weet niet waar je allemaal heb gezocht.. maar op de Zalman site staan gewoon de afmetingen van die VF900:

- Dimensions : 96(L) X 96(W) X 30(H)mm

Astu.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172314

sli met vf900 gaat krap worden mits je creatief bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:29
Anoniem: 172314 schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:24:
sli met vf900 gaat krap worden mits je creatief bent :P
welke koeler raden jullie mij dan aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Nano2009 schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:45:welke koeler raden jullie mij dan aan :?
Het lijkt er op dat je de stock koeler moet houden. De ruimte tussen de 216x sloten is echt krap.

En mocht het zo zijn dat de VF900 wel gaat passen dan kan je geen enkele PCI kaart ermeer bij plaatsen.

Maar wat je zo zei had je met je stock koeler toch al goede OC resultaten behaald waarom wil je kan een zalman erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 20:25
Twix schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:02:
[...]
Het lijkt er op dat je de stock koeler moet houden. De ruimte tussen de 216x sloten is echt krap.

En mocht het zo zijn dat de VF900 wel gaat passen dan kan je geen enkele PCI kaart ermeer bij plaatsen.

Maar wat je zo zei had je met je stock koeler toch al goede OC resultaten behaald waarom wil je kan een zalman erop?
Bij deze kan het in ieder geval wel, maar daar zitten dan ook beide PCIe 1x slots tussen de 16x slots in:
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j104/infidel81/AsusA8N-SLISE.jpg

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Nano2009 schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:16:
mijn 7900 GT zit nou in het blauwe slot.
dus nou wil ik op die kaart een vf 900 zetten maar past er dan nog een 7900 GT bij :?
Flink aanstampen, dan past het altijd. (of het werkt is een tweede maar dat boeit niet :+ )

Ik denk inderdaad dat het krapjes wordt, die 7900's zijn best dun maar niet dun genoeg daarvoor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Twix schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:02:
[...]
Omdat mijn pc op mijn kamer staat [ongeveer naast mijn bed] en hij maakt veel te veel herrie als ik savonds iets wil downe :'(

maar als ik dan heel even de fan van de videokaart stilhoud dan hoor je de pc bijna niet meer :o

en dat wil ik graag savonds ook ..... DUS moet ik een nieuwe koeler 8)7

maar als de zalman niet gaat passen blijft er niks meer over wat wel gaat passen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165478

Balen heb misgegrepen, laatste is verkocht, damn :'(. jongens iemand die die kaart gaat clocken laat weten hoe die het doet. Ik moet het weten. En ja het garantie verhaal is een beetje grijs / donker.

Mijn geweten begint op te spelen. Ben blij dat er toch nog nette mensen zijn die mij op de goede weg helpen :)

PS: heb wel meegekregen dat er binnen nu en een week of 2 weer voldoende 7900 kaarten zullen zijn. Go tweakers, yehaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Anoniem: 165478 schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:46:
Balen heb misgegrepen, laatste is verkocht, damn :'(. jongens iemand die die kaart gaat clocken laat weten hoe die het doet. Ik moet het weten.
Jammer man, nou dan moet ik die scores maar posten, want ik was je voor... Grapje 8)7
En ja het garantie verhaal is een beetje grijs / donker. Mijn geweten begint op te spelen. Ben blij dat er toch nog nette mensen zijn die mij op de goede weg helpen :)
Copy that sir! :)
PS: heb wel meegekregen dat er binnen nu en een week of 2 weer voldoende 7900 kaarten zullen zijn. Go tweakers, yehaa
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/chrisweeda/static.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:49

Wimmel

Hello

Aangezien ik hier veel 'grijze' garantie vragen zie. Waarom dan niet een kaart van Evga ?
Evga geeft een levenslange garantie op hun kaarten. Vervangen van de stock cooler is toegestaan, zolang de originele maar wordt teruggeplaatst bij RMA. Overclocken wordt ondersteund, regelmatige biosupdates en een forum waar regelmatig door medewerkers van Evga wordt gereageerd.

Let wel even op
There is no physical damage to the PCB, GPU/chipset, or components
Dus voltmodden is ook op deze kaarten not done als je van de garantie gebruik wilt maken. Laten vallen als je de cooler aan het vervangen bent is ook niet handig ;)

Hier staat het waarschijnlijk het duidelijkst

[ Voor 6% gewijzigd door Wimmel op 24-04-2006 23:31 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Nano2009 schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:37:
Omdat mijn pc op mijn kamer staat [ongeveer naast mijn bed] en hij maakt veel te veel herrie als ik savonds iets wil downe :'(
maar als ik dan heel even de fan van de videokaart stilhoud dan hoor je de pc bijna niet meer :o
en dat wil ik graag savonds ook ..... DUS moet ik een nieuwe koeler 8)7
maar als de zalman niet gaat passen blijft er niks meer over wat wel gaat passen :(
Ok dat is een goede reden :). Weet niet of je budget rijkt maar een WC setje op 2 7900GT`s is natuurlijk ook niet verkeerd. en dan is je PC gearandeerd stil.

Wat je wel kan doen is de afmetingen tussen je 2 PCIe sloten opmeten en dan de afmetingen van de VF900u bekijken. HEt gaat dan vooral om de dikte van de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 18:02

SgtStrider

Fractal Switchover!

Redelijk offtopic; maar ok. Ik heb sinds ongeveer een week dus tweemaal de Club3D 7900GT's in SLI. Werkt allemaal prima, geen problemen. Alleen is het grote probleem dat de temperaturen mij erg tegenvallen (het is een barebone, maar toch). Nu is mijn vraag; wat kan ik aan dit temperatuursprobleem doen? Om mijn setupje te belasten draai ik bijvoorbeeld een half uur Oblivion, en dan geeft het nVidia control panel al warnings over te hoge temperatuur en downclocken. De temperatuur ligt dan rond de 100 graden op de binnenste kaart, en 80 op de buitenste.

Opties die ik heb overwogen of gedaan:

- Standaard koelpasta vervangen door Arctic Silver 5, done
- Stockcooler "lappen", kan ik nog doen
- GPU "lappen", kan ik nog doen
- BIOS van kaart saven met NiBiTor, en fanspeeds wijzigen naar 100% in plaats van 50% op load (standaard op GT's is 20% idle en 50% load), kan ik nog doen
- Warnings disablen in het nVidia control panel (125c is echt het max?)

Any tips would be welcome... alternatieve koelers niet, want die bestaan niet voor een barebone.. :/

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

SgtStrider schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:52:
Redelijk offtopic; maar ok. Ik heb sinds ongeveer een week dus tweemaal de Club3D 7900GT's in SLI. Werkt allemaal prima, geen problemen. Alleen is het grote probleem dat de temperaturen mij erg tegenvallen (het is een barebone, maar toch). Nu is mijn vraag; wat kan ik aan dit temperatuursprobleem doen? Om mijn setupje te belasten draai ik bijvoorbeeld een half uur Oblivion, en dan geeft het nVidia control panel al warnings over te hoge temperatuur en downclocken. De temperatuur ligt dan rond de 100 graden op de binnenste kaart, en 80 op de buitenste.

- BIOS van kaart saven met NiBiTor, en fanspeeds wijzigen naar 100% in plaats van 50% op load (standaard op GT's is 20% idle en 50% load), kan ik nog doen

Any tips would be welcome... alternatieve koelers niet, want die bestaan niet voor een barebone.. :/
Dat zijn wel extreme temps inderdaad, en dat terwijl normaal gesproken 7900GT's niet eens heet worden...(mijn wordt maximaal 59 graden na een uur atitool scan, en idle zo'n 42). Ik zou in ieder geval zeker niet die Warnings disablen, 125 is echt de max jah zeker niet goed voor je kaarten die temps, 80 zou op zich nog uiterlijk kunnen maar 100 graden? :X
Wat ik zou doen is een 120mm fan erop laten blazen, ik weet niet of dat mogelijk is met je barebone? En je zou er andere koelers op kunnen plaatsen (Zalman / Arctic) als het past op je moederbord. Ligt eraan hoeveel ruimte er tussen de PCIe slots zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax

[not funny-mode]Hoe maak ik van de 7900GT in SLI een tosti-ijzer?[/not funny-mode]

Dit lijken mij inderdaad geen normale temperaturen. Die van mij komen ook niet boven de 59/60 graden uit onder load, idle zo'n 20 graden minder, rond de 40 dus. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het idee heb dat de koeler van mijn XFX 7900GT Extreme continu op 100% draait, zoveel herrie maakt ie in ieder geval.
De temps die jij haalt lijken wel van een kaart met voltmod zonder aangepaste koeler.
Lijkt me verstandig om te zorgen dat die temps een stuk lager komen te liggen, disablen van de waarschuwing zou ik zeker niet doen. Die waarschuwing heeft nVidia er natuurlijk niet voor niks ingezet.
Maken de koelers wel voldoende contact met de gpu?

[ Voor 12% gewijzigd door Atrax op 25-04-2006 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165478

@SgtStrider

Hoe heet wordt het in je Barebone, normaal worden die kaarten niet zo heet. Is er voldoende ventilatie in je kast. Je kan natuurlijk geen kaart koelen met lucht die al heet is (warmte neemt progressief toe). En als beide kaarten heet worden ligt het niet aan een kapotte kaart. Omdat veel barebones behoorlijk voor zijn gepropt kan dit het zijn.

Hoop dat je dit SNEL kan oplossen anders heb je er niet veel meer aan dan dat je je avond eten kan klaar maken binnen je oventje. Mischien een gat boren in je barebone en een grote 120mm fan plaatsen. mooi lampje in de fan en je barebone is nog gaaf ook. PS, goodluck, en laat weten wat je oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

(het is een barebone, maar toch).
Kan je misschien zeggen welke Barbone je hebt (Merk, Type) En heb je nog PCI sloten vrij tussen de kaarten? Zoja, maak in het slotplaatje sleuven zodat de warme lucht afgevoerd kan worden.

Wat je ook nog kan doen is in de sidepanel van je barebone een gat maken zodat die de warme lucht ook driect kan worden afgevoerd Desnoods plaats je een fan (80 mm) aan de buitenkant van het gemaakte gat (1 met ledjes ofzow lijkt het ook nog ergens op :)).

Hoop dat je hier wat mee kan en we wachten nog even je merk, type af.

[ Voor 33% gewijzigd door loodgieter op 25-04-2006 08:56 . Reden: lap tekst verwijderd Strider ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Weet iemand of de standaard 7900 gt's van Club 3d een beetje overklokken. Ze zijn namelijk nu wel goed leverbaar voor niet absurd hoge bedragen.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112300

Ik kom met een XFX niet eens boven de 8800 punten in 3dmark05. Dit op 550/1500 en als ik m wat hoger klok daalt mijn score. Betekend dit dat de overklok instabiel is en dát de reden is dat hij niet hoger scoort? Hij is wel artifact vrij in AtiTool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 01:00:
[...]

Dat zijn wel extreme temps inderdaad, en dat terwijl normaal gesproken 7900GT's niet eens heet worden...(mijn wordt maximaal 59 graden na een uur atitool scan, en idle zo'n 42). Ik zou in ieder geval zeker niet die Warnings disablen, 125 is echt de max jah zeker niet goed voor je kaarten die temps, 80 zou op zich nog uiterlijk kunnen maar 100 graden? :X
Wat ik zou doen is een 120mm fan erop laten blazen, ik weet niet of dat mogelijk is met je barebone? En je zou er andere koelers op kunnen plaatsen (Zalman / Arctic) als het past op je moederbord. Ligt eraan hoeveel ruimte er tussen de PCIe slots zit...
Het is niet mogelijk om fans bij te plaatsen (te weinig ruimte). Ik heb overigens gemerkt dat het probleem alleen aanwezig is bij het spelen van Oblivion. En tja, dat is nou niet mijn favoriete spel ofzo. Bij Battlefield 2, alle Steam games, en World of Warcraft heb ik geen enkel probleem. Kan het een probleem zijn met Oblivion en nVidia?
Atrax schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 06:24:
[...]

[not funny-mode]Hoe maak ik van de 7900GT in SLI een tosti-ijzer?[/not funny-mode]

Dit lijken mij inderdaad geen normale temperaturen. Die van mij komen ook niet boven de 59/60 graden uit onder load, idle zo'n 20 graden minder, rond de 40 dus. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het idee heb dat de koeler van mijn XFX 7900GT Extreme continu op 100% draait, zoveel herrie maakt ie in ieder geval.
De temps die jij haalt lijken wel van een kaart met voltmod zonder aangepaste koeler.
Lijkt me verstandig om te zorgen dat die temps een stuk lager komen te liggen, disablen van de waarschuwing zou ik zeker niet doen. Die waarschuwing heeft nVidia er natuurlijk niet voor niks ingezet.
Maken de koelers wel voldoende contact met de gpu?
De koeler zou onder load op 50% moeten draaien, maar het is een kenmerkend probleem met de 7900 serie dat de fan altijd hoorbaar is. Volgens mij maken de koelers wel voldoende contact, maarja... hoe kan ik dat het beste checken? Gewoon de stockcoolers er weer opgeschroefd met de "veertjes" die niet verder kunnen. Eventueel zonder die veertjes proberen?
Anoniem: 165478 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:28:
@SgtStrider

Hoe heet wordt het in je Barebone, normaal worden die kaarten niet zo heet. Is er voldoende ventilatie in je kast. Je kan natuurlijk geen kaart koelen met lucht die al heet is (warmte neemt progressief toe). En als beide kaarten heet worden ligt het niet aan een kapotte kaart. Omdat veel barebones behoorlijk voor zijn gepropt kan dit het zijn.

Hoop dat je dit SNEL kan oplossen anders heb je er niet veel meer aan dan dat je je avond eten kan klaar maken binnen je oventje. Mischien een gat boren in je barebone en een grote 120mm fan plaatsen. mooi lampje in de fan en je barebone is nog gaaf ook. PS, goodluck, en laat weten wat je oplossing is.
Rest van de temperaturen in mijn barebone vallen mee, CPU 40 graden onder load. Een gat boren in mijn barebone ga ik absoluut niet overwegen. Wellicht is er een mogelijkheid tot waterkoeling oid met een radiator aan de achterzijde? Dat zou ik best willen overwegen.
Twix schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:52:
[...]

Kan je misschien zeggen welke Barbone je hebt (Merk, Type) En heb je nog PCI sloten vrij tussen de kaarten? Zoja, maak in het slotplaatje sleuven zodat de warme lucht afgevoerd kan worden.

Wat je ook nog kan doen is in de sidepanel van je barebone een gat maken zodat die de warme lucht ook driect kan worden afgevoerd Desnoods plaats je een fan (80 mm) aan de buitenkant van het gemaakte gat (1 met ledjes ofzow lijkt het ook nog ergens op :)).

Hoop dat je hier wat mee kan en we wachten nog even je merk, type af.
Shuttle SN26P. Liever wil ik niet modden eigenlijk ;( Geen PCI sloten vrij, alleen 2x PCIe sloten die in gebruik zijn door de kaarten. Let wel op dat er dus bijna geen ruimte zit tussen de 2 kaarten :'(
RommelD schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:24:
Weet iemand of de standaard 7900 gt's van Club 3d een beetje overklokken. Ze zijn namelijk nu wel goed leverbaar voor niet absurd hoge bedragen.
Ja, dat weet ik. Die van mij halen met 1,55v voltmod ongeveer 740 core, echter niet stabiel in verband met mijn temps 8)7 (uiteraard draai ik nu stock :/ )

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

SgtStrider schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:51:
Shuttle SN26P. Liever wil ik niet modden eigenlijk ;( Geen PCI sloten vrij, alleen 2x PCIe sloten die in gebruik zijn door de kaarten. Let wel op dat er dus bijna geen ruimte zit tussen de 2 kaarten :'(
Kan je misscien eens een foto maken van de binnekant, hoe krap het nu daadwerkelijk is? Daar ben ik dan toch wel erg benieuwd naar.

[edit]
Aah ok even zelf gezocht.

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/etc/2005q2/computex/shuttle-nf4-sli1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/shuttle_sn26p_sli/20.jpg

Dat is idd wel vrij krap ja :X

[ Voor 23% gewijzigd door loodgieter op 25-04-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyNtAx_TeRrOr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-10-2024

SyNtAx_TeRrOr

Gamerrrrrrrrrrr

Ik heb begrepen dat wanneer je in SLI mode draaid de beide kaarten nooit volledig voor 100% worden belast en dat de tweede kaart (die je erbij plaatst om SLI te draaien) minder warm en belast wordt. Klopt dat?

Ik begrijp dat SLI voor High end bedoeld is maar als je nu uitgaat dat de GPU ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden denk aan de Havok physics engine en de nieuwe 85.x drivers die nog uit moeten komen van Nvidia dan heeft SLI toch wat meer zin voor Midrange kaarten?

Omdat de GPU niet voor de volle 100% belast wordt in SLI mode dan heb je weer voordeel omdat dan de instructies van de Havok engine uitgevoerd kan worden.

Kortom klopt mijn redenatie?

If it moves shoot it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Weet iemand of er al een waterkoelblok voor de gf 7900 GT is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Nano2009 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:22:
Weet iemand of er al een waterkoelblok voor de gf 7900 GT is :?
Ja zekers zijn die er wel
Swifttech MCW60
Alphacool De NV40 (6800) kan ook op de 7900 serie. Want als die de 6800 koel kan houden dan is de 7900 makkelijk te doen :)

er zijn er vast nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168058

Jazeker zijn die er :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zerosignal.nl/pc/060424_041823_560.jpg

Dat is dus de Alphacool Nexxxos voor de Geforce 7800/7900 serie. Nog wat showoff pics van mijn setupje:

Afbeeldingslocatie: http://www.zerosignal.nl/pc/060425_163605_560.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zerosignal.nl/pc/060425_163626_560.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:20
Nano2009 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:22:
[...]

ja volgens mij zit je aan je max van core / mem

probeer is met atitool je max core en mem te vinden of kijk is of hij artifacts vind ;)
ik heb atitool gedraait en kom inderdaad op me max van core en mem uit, is dit te verleggen d.m.v. voltmods??

m.v.g. Mcdeath

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Anoniem: 168058 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:41:
Jazeker zijn die er :)

[afbeelding]

Dat is dus de Alphacool Nexxxos voor de Geforce 7800/7900 serie. Nog wat showoff pics van mijn setupje:

[afbeelding]
[afbeelding]

:P
wow die ziet er wel relax uit [ vga blok ] :D

En het gebruikt maar 1 slot :9~

[heb budget van 200 euro voor => VGA blok/radiator/pomp cpu hoeft niet watergekoeld want denk dat wc het al moeilijk zat heeft om 2 7900 GTs te waterkoelen vooral als ik ze dalijk ga vmodden] [heb nu btw nog maar 1 7900 GT] :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Nano2009 op 25-04-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twee videokaarten en een CPU zijn goed te koelen met waterkoeling. Hangt er gewoon vanaf wat voor componenten je gebruikt. Met mijn setje zou je het niet redden, maar het gaat mij dan ook niet zozeer om performance maar om stilte. (ok, liefst allebei :)) Maar met een flinke pomp en twee radiators moet het lukken.

Ik kom er overigens net achter dat de northbridge van mijn Asus A8N-E veel te heet wordt met de passieve Zalman heatsink. Hij is nu al een keer gefreezed bij veel I/O (heleboel kleine filetjes kopieeren) en op dat moment kon ik mijn vingers dus branden aan die heatsink. Daar ga ik nu ook een blokje voor kopen, maar het leuke is dat ik mijn moederbord moet demonteren om dat te installeren. WC weer leeg laten lopen, alles ontkoppelen, etc. Hopen dat ik niet meer vlekken op mijn geluidsdempingsmateriaal maak. Ik blijf wel bezig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 09:35
wat is de gemiddelde score van 2 7800gt's in sli , in 3dmark 2005 & 2006 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 19:19
V35, ziet er fraai uit, quanta costa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Gipsy King schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:20:
2005 heb ik niet getest, 2006 had ik 7700 stock, en bij OC met voltmod 9400. Overigens heb ik mijn temperatuurprobleem al achterhaald. De voltmod zorgt voor een gigantische temperatuurstoename op de GPU's. Nu ik de voltmod heb "weggehaald" zijn de temps weer normaal. Alleen voltmod doen dus bij betere koeler ... 8)7 weer wat geleerd. Nouja, ik kan weer gamen :)

edit; crap... ik moet beter lezen, je bedoelde 7800gt's ... ik ga weer terug naar bed |:(

[ Voor 11% gewijzigd door SgtStrider op 26-04-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Nexxxos NVXP3 heb ik gekocht bij Aquatuning.de voor 54 euro. Inmiddels is de prijs iets gestegen naar 58 euro, dus ik weet niet of daar bestellen nog steeds voordeliger is dan bij zaken in NL. In NL lag de prijs rond de 65 eur geloof ik. De 1/4" aansluitingen moet je er ook bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Anoniem: 168058 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 04:12:
Twee videokaarten en een CPU zijn goed te koelen met waterkoeling. Hangt er gewoon vanaf wat voor componenten je gebruikt. Met mijn setje zou je het niet redden, maar het gaat mij dan ook niet zozeer om performance maar om stilte. (ok, liefst allebei :)) Maar met een flinke pomp en twee radiators moet het lukken.

Ik kom er overigens net achter dat de northbridge van mijn Asus A8N-E veel te heet wordt met de passieve Zalman heatsink. Hij is nu al een keer gefreezed bij veel I/O (heleboel kleine filetjes kopieeren) en op dat moment kon ik mijn vingers dus branden aan die heatsink. Daar ga ik nu ook een blokje voor kopen, maar het leuke is dat ik mijn moederbord moet demonteren om dat te installeren. WC weer leeg laten lopen, alles ontkoppelen, etc. Hopen dat ik niet meer vlekken op mijn geluidsdempingsmateriaal maak. Ik blijf wel bezig :|
Welke heatsink van Zalman heb je? En hoe warm wordt je NB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
SgtStrider schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:29:
[...]

2005 heb ik niet getest, 2006 had ik 7700 stock, en bij OC met voltmod 9400. Overigens heb ik mijn temperatuurprobleem al achterhaald. De voltmod zorgt voor een gigantische temperatuurstoename op de GPU's. Nu ik de voltmod heb "weggehaald" zijn de temps weer normaal. Alleen voltmod doen dus bij betere koeler ... 8)7 weer wat geleerd. Nouja, ik kan weer gamen :)

edit; crap... ik moet beter lezen, je bedoelde 7800gt's ... ik ga weer terug naar bed |:(
Tja, logisch oorzaak/gevolg-gevalletje. Was misschien ook handig geweest om dat erbij te vermelden, waren we er waarschijnlijk al eerder uitgeweest :P
Maar inderdaad wordt er in diverse forums aanbevolen de voltmod alleen te doen in combinatie met een aangepaste koeler (mijn Arctic NV Silencer 5 rev. 3 is onderweg :9 ), maar ben blij dat je de oorzaak in ieder geval gevonden hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Atrax op 26-04-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
een enkele haalt rustig de 8000 in 3dmark05 denk dat twee er wel rustig een 10k score overheen gooien...

m.v.g. Mcdeath

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:57
Met beetje overklokken zon 12K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

er staat een leuke test op de FP over verschilende vga koelers misschien handig om deze mee te nemen in de Start post

6 vga koelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atrax schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:03:
Welke heatsink van Zalman heb je? En hoe warm wordt je NB?
Ik heb de ZM-NB47J, die blauwe dus. Volgens speedfan varieert de northbridge temperatuur van 30 tot 65 graden. Ik vertrouw die readings alleen voor geen meter, aangezien de heatsink constant te heet om vast te houden is. Dat komt doordat ik erg weinig airflow heb (Nexus 1000 rpm fans), en dat wil niet echt in combinatie met passieve heatsinks. Nu heb ik tijdelijk een 2500 rpm 120mm in mijn kast gezet, en dat helpt goed.

Ik zie trouwens in je sig dat je een San Diego op 2750 Mhz hebt met 1.325 vcore. Hoe krijg je dat voor elkaar? :) Mijne draait ook wel 2800 Mhz, maar daarvoor moet ik het voltage opschroeven tot minimaal 1.45v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Anoniem: 168058 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:09:
[...]

Ik heb de ZM-NB47J, die blauwe dus. Volgens speedfan varieert de northbridge temperatuur van 30 tot 65 graden. Ik vertrouw die readings alleen voor geen meter, aangezien de heatsink constant te heet om vast te houden is. Dat komt doordat ik erg weinig airflow heb (Nexus 1000 rpm fans), en dat wil niet echt in combinatie met passieve heatsinks. Nu heb ik tijdelijk een 2500 rpm 120mm in mijn kast gezet, en dat helpt goed.

Ik zie trouwens in je sig dat je een San Diego op 2750 Mhz hebt met 1.325 vcore. Hoe krijg je dat voor elkaar? :) Mijne draait ook wel 2800 Mhz, maar daarvoor moet ik het voltage opschroeven tot minimaal 1.45v.
Hmm, toch vreemd. Ik heb ook niet zo'n geweldige airflow 1x120mm in @ 1500rpm, 1x120mm out @ 1500rpm, maar mijn NB-temp komt nooit boven de 30 graden uit.....(gebruik dezelfde ZM-NB45J).
Misschien dat het blokje geen goed contact maakt?
Ik kreeg van Allstar trouwens een goede tip aangaande die passieve koeler. Zorg dat deze met de fins in lengterichting op de airflow staat, omdat op die manier de grotere openingen tussen de fins op de airflow gericht staan, waardoor die beter door kan stromen. Ik moet die aanpassing ook nog maken, maar wacht daarmee tot mijn nieuwe VGA-koeler binnenkomt. Dan moet ik toch in de ZM-NB45J gaan zagen want zo'n Arctic NV Silencer 5 rev. 3 en een Asus A8N-SLI SE gaan niet samen wat dat betreft ;)

Wat betreft mijn CPU: krijg hem met voltage verhogingen tot 1.5v max. niet sneller dan 2860mhz (Prime stable), maar kan hem wel leuk met undervoltage draaien op een aardige snelheid. Is ook volledig (+10h) Prime stable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38
Er zit geen temp sensor op je NB, mits je uiteraard een NForce 4 bordje hebt waar 't wel op lijkt, die 30 graden is de temp van je mobo, ergens in de buurt van je NB volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Anoniem: 168058 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:09:
Mijn oplossing voor dat probleem is nogal simpel. Ik heb op de ZM-NB47 een 40mm papst van 18Dba geplaatst dat fannetje is super stil en heb hem zelfs op 5 volt lopen doormiddel van een fancontroller en dan is die echt niet meer hoorbaar. Maar geeft toch genoeg lucht strooming om met NF4 chip koel te houden :)

ik heb ook een Asus A8n-SLi Deluxe. De fan is trouwens niet bovenop geplaatst maar aan de zijkant van de NB47. En moest enkele koelvinnen iets buigen anders paste me Zalman VF700Cu niet :)

zie hier:
ZM46 + papst 40mm fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip, maar ik heb het inmiddels al opgelost:
Afbeeldingslocatie: http://www.zerosignal.nl/pc/060427_235708.jpg

NB blijft nu keurig op 34c :)

Even totaal wat anders: Als ik 3dmark2005 draai en hij is klaar met alle benches, en gaat terug naar de interface, duurt het een poos (30 sec ofzo) voordat hij de score laat zien. Hebben jullie dit ook?

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 168058 op 28-04-2006 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:33
Anoniem: 168058 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:47:
Even totaal wat anders: Als ik 3dmark2005 draai en hij is klaar met alle benches, en gaat terug naar de interface, duurt het een poos (30 sec ofzo) voordat hij de score laat zien. Hebben jullie dit ook?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:04
ik heb een xfx 7900gt die stock 550/1630 doet

hij draait nu 565/1750 en haal er 9480 3dmark 05 mee hoeveel haal ik als ik ereen zelfde kaart in sli ga draaien mee?

en merk je het verschil met game dat ik bijcoorbeeld 15 fps meer heb in fear bf2 en css.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Bedankt voor de tip, maar ik heb het inmiddels al opgelost:[afbeelding]

Dat kan ook. Alleen redelijke dure oplossing maarja :) Het ziet er wel netjes uit.

wat betreft de 3d2005 dat heb ik ook volgensmij moet die ff alles op een rijtje zetten.

[edit]
Wel vreemd is dat je Chip dan nog zo "warm" is. met mijn combinatie word die tussen de 28 en 31 graden idle en als het warmer word dan 32 a 35 graden?

en kan je misschien eens een tekeing laten zien van hoe jij je setup in elkaar hebt met 2 Rads erin?

[ Voor 19% gewijzigd door loodgieter op 28-04-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
Mcdeath schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:04:
Hallo mede tweakers,

ben ook al weer een tijdje bezig met het oc van mijn 7800gt,
maar nu loop ik tegen een probleem aan.
de specs zijn:
CPU: AMD Athlon 64 4000+ (stock koeling) @ 2750mHz
GPU: XFX GeForce 7800GT 256MBDDR3DUAL DVI VIVOPCI-E (stock koeling)
MEM: 2* Kingston 512 mb ram dual channel 3-3-3-8 @ 450mHz

Nu heb ik hem al op 510/1197mHz draaien (dit is b.t.w. mijn 24/7 speed).
Ik kom niet door de testen heen:
Wanneer core groter of gelijk is aan 515mHz
Wanneer mem groter of gelijk is aan 1250mHz

Nu komt hij wel door de testen heen als de instellingen als volgt zijn:
Core op 514mHz & Mem op 1240mHz

maar als ik dan 3dmark05 draai op deze instellingen loopt hij vast, hoe kan dit, hij wordt niet super warm??
of zit ik gewoon op het max van mijn kaart?

dit is allemaal met standaart voltages!!

m.v.g. Mcdeath
hallo mede tweakers

Ik heb nu ATITOOL gedraait, en ik zit inderdaad tegen de max van mijn mem en core aan.
Kunnen voltmods dit nog verbeteren of kan ik gewoon niet verder klocken??

m.v.g. Mcdeath

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Mcdeath schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:07:
hallo mede tweakers

Ik heb nu ATITOOL gedraait, en ik zit inderdaad tegen de max van mijn mem en core aan.
Kunnen voltmods dit nog verbeteren of kan ik gewoon niet verder klocken??

m.v.g. Mcdeath
Ik zal er niets mee doen dit is een nette OC voor je kaart. voltmodden kan maar je garantie is dan wel direct verlopen eigenlijk met OC`n ook maar dat is afhankelijk welke fabrikant je hebt.

En nog even een opmerking:
Je mem draait op 450MHz en het is PC3200 ik neem aan dat je bedoel 225MHz x2 :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Bedankt voor de tip, maar ik heb het inmiddels al opgelost:
[afbeelding]

Netjes!
Blijf het toch mooi vinden, waterkoeling......(helaas voorlopig buiten bereik voor mij ;) )

Edit: Ik heb trouwens geen vertraging bij de scores met 3dMark05. Krijg vrijwel direct de resultaten te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Atrax op 28-04-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klein vraagje: Hoe hoog staat bij jullie de frequenties (core/mem) in 2D standaard en overklokt :?

Bij m'n oude 6600GT was dit nog verschillend, maar bij m'n 7900GT zijn beide waarde gelijk. Als ik energie kan besparen dan doe ik dat natuurlijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn Club3D 7900GT wordt met de automatische testfunctie op 566MHz Core en 784MHz mem gezet. Standaard draait hij op 450MHz en 660MHz. Op zich best wel netjes, zeker wanneer ik meeneem dat ik mijn oude 7800GTX die maar 450 Core en 650MHz mem kon draaien had verkocht voor de nieuwprijs van deze kaart.

Hoe werkt de testfunctie van Atitool eigenlijk? Ik zie soms gele spikkeltjes, maar hij geeft aan dat er geen errors zijn.

Ook ondersteund Atitool en Rivatuner mijn kaart niet. Waarschijnlijk komt dit door XP64. Verder draait deze kaart prima. Alleen heel jammer vind ik dat de fan altijd op 100% draait. Denk er aan om hem terug te sturen, want de 7800GTX past zijn fanspeed aan. Hij draait minder hard onder 2D en schakelt over in 3D. De 7900GT moet het ook kunnen volgens de tekst op de achterkant van de doos, maar helaas werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
kiddyl schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:27:
Mijn Club3D 7900GT wordt met de automatische testfunctie op 566MHz Core en 784MHz mem gezet. Standaard draait hij op 450MHz en 660MHz. Op zich best wel netjes, zeker wanneer ik meeneem dat ik mijn oude 7800GTX die maar 450 Core en 650MHz mem kon draaien had verkocht voor de nieuwprijs van deze kaart.

Hoe werkt de testfunctie van Atitool eigenlijk? Ik zie soms gele spikkeltjes, maar hij geeft aan dat er geen errors zijn.

Ook ondersteund Atitool en Rivatuner mijn kaart niet. Waarschijnlijk komt dit door XP64. Verder draait deze kaart prima. Alleen heel jammer vind ik dat de fan altijd op 100% draait. Denk er aan om hem terug te sturen, want de 7800GTX past zijn fanspeed aan. Hij draait minder hard onder 2D en schakelt over in 3D. De 7900GT moet het ook kunnen volgens de tekst op de achterkant van de doos, maar helaas werkt het niet.
Gele spikkeltjes zijn fouten, dus dan moet je terug klokken. Je geheugen kan met ATI tool waarschijnlijk nog een stuk hoger, je core moet vanwege de spikkeltjes waarschijnlijk wat lager.

Als je toch met de ATI tool gaat spelen, wil je dan even posten hoe hoog jouw 2D snelheden staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:20:
Klein vraagje: Hoe hoog staat bij jullie de frequenties (core/mem) in 2D standaard en overklokt :?

Bij m'n oude 6600GT was dit nog verschillend, maar bij m'n 7900GT zijn beide waarde gelijk. Als ik energie kan besparen dan doe ik dat natuurlijk :P.
Standaard was 2D bij mij hetzelfde als 3D, dus 450/660. Met powerstrip heb ik 650/910 voor 3D ingesteld, en 450/910 voor 2D. Hij switched alleen nooit naar 2D mode. Misschien vond Nvidia de 7900GT al zuinig genoeg en hebben ze die functie maar weggelaten? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwste drivers van Guru3D, 85.46.
Hier de link naar de NGO optimized versie :)
* Added support for GeForce 7950 GX2 (Quad SLI)
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:00:

[...]
Ik zal eens kijken of ik hiermee meer 3dmarks scoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Ok inmiddels een Zalman V700 op mijn Club3d 7900 gt gedaan. Maximale overklok is nu 539/1760. Binnenkort maar eens de 1,4v mod uitproberen. Over de mod gesproken, ik had daar een ideetje voor. In plaats van de geleidende verf o.i.d. direct op de kaart aan te brengen, misschien handig om eerst gewone tape op de kaart te plakken en dan daarop de verf aan te brengen? Als je het dan ongedaan wilt maken kun je gewoon de tape eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:00:

[...]
Het is zelfs de 84.56 ;) >:)

Edit: Vreemd, met die nieuwe drivers vindt Coolbits 2 opeens dat ik wel 10mhz omhoog mag, naar 550mhz core :)

[ Voor 18% gewijzigd door Atrax op 29-04-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaak123
  • Laatst online: 22:30
Atrax schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 22:08:
[...]
Edit: Vreemd, met die nieuwe drivers vindt Coolbits 2 opeens dat ik wel 10mhz omhoog mag, naar 550mhz core :)
Bedoel je niet beter? :P

Overigens: Wat betekent eigenlijk NGO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Snaak123 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 22:20:
[...]
Bedoel je niet beter? :P

Overigens: Wat betekent eigenlijk NGO?
Is beter, maar toch vreemd of niet...voorheen had ik op deze snelheid ook artifacts, nu niet....rraaaarrr...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atrax schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 22:08:
[...]

Het is zelfs de 84.56 ;) >:)

Hehe, was typfout. Maar zijn idd erg goede drivers, ben er wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
wwillem schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:38:
[...]

Gele spikkeltjes zijn fouten, dus dan moet je terug klokken. Je geheugen kan met ATI tool waarschijnlijk nog een stuk hoger, je core moet vanwege de spikkeltjes waarschijnlijk wat lager.

Als je toch met de ATI tool gaat spelen, wil je dan even posten hoe hoog jouw 2D snelheden staan?
AtiTool laat bij mij niks zien. Denk dat het mede komt omdat ik XP64 draai. In de release notes wordt mijn kaart wel ondersteund, maar alles blijft blank en kan niks instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Hmmm,...

Daarnet 'per ongeluk' op het 'Detect Optimal Frequencies' gedrukt, krijg toch best een hoge, stabiele clocksnelheden eruit.

GPU: 580MHz
DDR: 876MHz (x2 = 1752)

Echter haal ik geen 10k punten in 3dMark05, zoals Nano2009 dat wel haalt op pagina 1...
Mijn CPU (3500+) draait 2,5GHz. En dat is slechts 100MHz minder, maar m'n GPU/DDR draait veel hoger dan tijdens zijn 10k sessie ...

Anyways, volgende week (lees morgen/overmorgen) komt m'n 3700+ en m'n VF900 binnen, dan kan het OC festijn beginnen >:), DDR flink opschroeven (zowel in Voltage als timings), VGA nog verder pushen, en natuurlijk de 3700+ richting de 3GHz helpen :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
kiddyl schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:11:
AtiTool laat bij mij niks zien. Denk dat het mede komt omdat ik XP64 draai. In de release notes wordt mijn kaart wel ondersteund, maar alles blijft blank en kan niks instellen.
Welke versie van ATi tool heb je? Ik gebruik 0.25 beta 104 (nieuwste) en deze werkt prima onde Windows XP x64 :).
EyeWitness schreef op zondag 30 april 2006 @ 02:23:
Daarnet 'per ongeluk' op het 'Detect Optimal Frequencies' gedrukt, krijg toch best een hoge, stabiele clocksnelheden eruit.

Volgens ATI tool draait je DDR snelheid dan op 438 MHz (876/2). De snelheid van 876 is dus al x2 gedaan volgens mij. Ik zie het wel meer mensen nog eens extra vermenigvuldigen met twee en volgens mij klopt dat niet.

Weet iemand hoe dit precies zit :? Ik weet dat je eenmalig kan vermenigvuldigen met twee om te vergelijken met het al jaren ouderwetse SDRAM. Marketing technisch interessant, maar je kan niet blijven vermenigvuldigen :P.

[ Voor 29% gewijzigd door dr snuggles op 30-04-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
wwillem schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:14:
[...]

Welke versie van ATi tool heb je? Ik gebruik 0.25 beta 10 (nieuwste) en deze werkt prima onde Windows XP x64 :).
Ik heb AtiTool 0.25 beta 14 draaien. Hij doet het wel, maar kan dus geen klokfrequenties zien. Als ik ze instel dan schuift alles weer naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
kiddyl schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:50:
[...]

Ik heb AtiTool 0.25 beta 14 draaien. Hij doet het wel, maar kan dus geen klokfrequenties zien. Als ik ze instel dan schuift alles weer naar 0.
Vreemd. Het enige verschil bij mij is dat ik coolbits nog geinstalleerd heb en dat ik een ander merk kaart heb. Als ook jij coolbits hebt dan is jouw kaart dubieus. Je fancontroller was ook al niet temperatuur gestuurd, dus ik zou hem dan denk ik omruilen, liefst een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb ook coolbits geinstalleerd. De fancontrol issue hebben heel veel mensen met verschillende kaarten. Hij kan soms het ineens wel doen. Bij anderen is het gelukt hem werkend te krijgen door de fsn te ontkoppelen wanneer de computer aanstaat en daarna weer aan te sluiten. Ook kan een driver cleaner ook werken. Ik ga dat laatste eerst proberen en dan het trucje van losmaken onder het draaien.

Ik had eerst 84.25 en nu 84.56. Geen verbeteringen in AtiTool en Rivatuner. Die laatste herkend mijn kaart ook niet namelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door kiddyl op 30-04-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05 15:38
ATI checken op artifact zie je automatisch pikkeltjes, wat is dat voor stom opmerking, van dat je geen mag zien, die zet steeds meer pikkeltjes neer, en naarmate ze niet in mekaar boren, zodat je een lijn krijgt is het nog altijd goed, je moet maar zien bij artifacts scannen, die zet steeds meer puntjes neer en zegt dan geen error :) ook al draai je standard clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
EyeWitness schreef op zondag 30 april 2006 @ 02:23:
Hmmm,...

Echter haal ik geen 10k punten in 3dMark05, zoals Nano2009 dat wel haalt op pagina 1...
Mijn CPU (3500+) draait 2,5GHz. En dat is slechts 100MHz minder, maar m'n GPU/DDR draait veel hoger dan tijdens zijn 10k sessie ...

Anyways, volgende week (lees morgen/overmorgen) komt m'n 3700+ en m'n VF900 binnen, dan kan het OC festijn beginnen >:), DDR flink opschroeven (zowel in Voltage als timings), VGA nog verder pushen, en natuurlijk de 3700+ richting de 3GHz helpen :7.
ik had een paar paginas terug [d8 pagina 2,3,4 weet niet zeker] gelezen dat je met een dual core cpu bij 05 ook nog wat extra puntjes erbij kunt krijgen ;)

of dit waar is : geen idee

verder heb heb jij je GPU 30 mhz verder oc dan mij maar mijn geheugen is weer 80 mhz sneller :)

of dit verschil maakt : geen idee :P

maar ik hoop iig dat je ook boven de 10k uit komt [en dat je mischien wel mijn score verbreekt ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Skoop schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:56:
ATI checken op artifact zie je automatisch pikkeltjes, wat is dat voor stom opmerking, van dat je geen mag zien, die zet steeds meer pikkeltjes neer, en naarmate ze niet in mekaar boren, zodat je een lijn krijgt is het nog altijd goed, je moet maar zien bij artifacts scannen, die zet steeds meer puntjes neer en zegt dan geen error :) ook al draai je standard clocks.
Zou je deze post willen herschrijven? Ik snap je verhaal niet. Probeer het op te splitsen in meerdere zinnen en lees het nog eens na :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij bedoelt hij dat spikkeltjes dus niet perse artifacts betekenen. Dat zou pas zo zijn als ze een lijn vormen.
Ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar dat is dus niet waar :) Spikkeltjes zijn gewoon artifacts. De reden dat ATITool nog steeds aangeeft 'no errors', is dat deze klok pas gereset wordt naar 0 op het moment dat je daadwerkelijk geen errors hebt. Als je dus continu artifacts hebt, blijft de klok gewoon doorlopen, was nogal misleidend kan zijn.

Ik was helemaal vergeten mijn 3dmark05 score te pimpen:
Afbeeldingslocatie: http://www.zerosignal.nl/pc/3dmark05-10688.jpg
10688 3DMarks 100% stabiel 8) Ik ga nog proberen of ik de 11000 kan halen.

Voor de duidelijkheid nog wat info erbij ;)

San Diego 3700+ @ 250x11 = 2750 Mhz op 1.450v met CnQ enabled.
4x 512MB Corsair met 333 divider op 196 Mhz, timings 8-3-3-11-14.
Club3D 7900GT @ 650/910 Mhz met 1.45v voltmod en Nexxxos waterblok.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 168058 op 30-04-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Nano2009 schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:36:
[...]

ik had een paar paginas terug [d8 pagina 2,3,4 weet niet zeker] gelezen dat je met een dual core cpu bij 05 ook nog wat extra puntjes erbij kunt krijgen ;)

of dit waar is : geen idee

verder heb heb jij je GPU 30 mhz verder oc dan mij maar mijn geheugen is weer 80 mhz sneller :)

of dit verschil maakt : geen idee :P

maar ik hoop iig dat je ook boven de 10k uit komt [en dat je mischien wel mijn score verbreekt ;) ]
Juist, je geheugen loopt idd. sneller :9, my bad.
Ik zal proberen het geheugen nog wat verder te pushen. Maarja, dat gebeurd pas als m'n nieuwe spul binnen is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Anoniem: 168058 schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:14:
Volgens mij bedoelt hij dat spikkeltjes dus niet perse artifacts betekenen. Dat zou pas zo zijn als ze een lijn vormen.
Ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar dat is dus niet waar :) Spikkeltjes zijn gewoon artifacts. De reden dat ATITool nog steeds aangeeft 'no errors', is dat deze klok pas gereset wordt naar 0 op het moment dat je daadwerkelijk geen errors hebt. Als je dus continu artifacts hebt, blijft de klok gewoon doorlopen, was nogal misleidend kan zijn.

[afbeelding]
is dat met voltmod :?
EyeWitness schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:38:
[...]

Juist, je geheugen loopt idd. sneller :9, my bad.
Ik zal proberen het geheugen nog wat verder te pushen. Maarja, dat gebeurd pas als m'n nieuwe spul binnen is :*)
ja nu heb ik ook nog stock koeler....

volgende week waterkoeling :D [nexXxos] vraag me af hoever ik dan kan >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Nano2009 op 30-04-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online

[afbeelding]
Zou je in je post even de snelheden erbij willen posten + core voltage + cpu snelheid + hoeveelheid geheugen? Dan kunnen wij jouw post als referentie gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
wwillem schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:44:
[...]

Zou je in je post even de snelheden erbij willen posten + core voltage + cpu snelheid + hoeveelheid geheugen? Dan kunnen wij jouw post als referentie gebruiken :).
Zie z'n onderschrift:
X64: Antec SLK3700AMB / Seasonic 430W / San Diego 3700+@2750 Mhz / 4x Corsair 512MB PC400 / 7900GT@650*910 / 2x Seagate 120GB RAID0 / Watergekoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er inmiddels wat meer info bijgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
EyeWitness schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:05:
[...]
Zie z'n onderschrift:
X64: Antec SLK3700AMB / Seasonic 430W / San Diego 3700+@2750 Mhz / 4x Corsair 512MB PC400 / 7900GT@650*910 / 2x Seagate 120GB RAID0 / Watergekoeld
't Core voltage staat er niet bij en niet iedereen heeft onderschriften aan staan :).
Anoniem: 168058 schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:13:
Ik heb er inmiddels wat meer info bijgezet.
Tnx :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
dan is het maar 600 punten hoger dan mijn score zonder voltmod :o

of dat dan een voltmod waard is is nog te bezien :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij het OC'en heb ik gemerkt dat ik ongeveer 100 3DMarks per 20Mhz core verhoging erbij krijg. Het lijkt niet echt veel, maar ik heb het idee dat 3DMarks geen lineare schaal zijn. De FPS heb ik wel degelijk flink zien stijgen, zeker op 'choke points'. Maar dat is ook maar subjectief natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Anoniem: 168058 schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:46:
Bij het OC'en heb ik gemerkt dat ik ongeveer 100 3DMarks per 20Mhz core verhoging erbij krijg. Het lijkt niet echt veel, maar ik heb het idee dat 3DMarks geen lineare schaal zijn. De FPS heb ik wel degelijk flink zien stijgen, zeker op 'choke points'. Maar dat is ook maar subjectief natuurlijk :)
Nette Resultaten V35. Ik zag dat je water gebruikt, waarom heb jeje CPU dan niet op 2900draaien? Dat kan die makkelijk halen Kep het zelf ook met water op 2910MHz @ 1,5v lopen. 3GHz kan wel, maar dan loopt me geheugen in de prak.

Ik wacht nog steeds op mijn 7900GT :( . zit al alle winkels af te struinen maar helemaal niets. Allemaal op pre-order status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Twix schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:53:
[...]
Ik wacht nog steeds op mijn 7900GT :( . zit al alle winkels af te struinen maar helemaal niets. Allemaal op pre-order status
Bij cool-prices hebben ze er nog een stuk of 20 van verschillende merken op voorraad. De goedkoopste is 289 euro oid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Nano2009 schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:57:
dan is het maar 600 punten hoger dan mijn score zonder voltmod :o

of dat dan een voltmod waard is is nog te bezien :|
Idd. ik dacht dat er uit een voltmod altijd wel meer uit te persen was :9

@ Nano,
Wat zijn jouw SM2.0 en HDR/SM3.0 scores in 3dmark06 ... eens kijken of die x2 CPU echt die 3dmark05 score over de 10k trekt :9.

Ik haal zelf met de overclock zo'n 2250 voor beide...
CPU zit slechts rond de 950 ...

[ Voor 29% gewijzigd door EyeWitness op 30-04-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
...

Voor de duidelijkheid nog wat info erbij ;)

San Diego 3700+ @ 250x11 = 2750 Mhz op 1.450v met CnQ enabled.
4x 512MB Corsair met 333 divider op 196 Mhz, timings 8-3-3-11-14.
Club3D 7900GT @ 650/910 Mhz met 1.45v voltmod en Nexxxos waterblok.
Ik heb als ik morgen mijn voltmod heb uitgevoerd (ga ook voor de 1.45v) ongeveer de zelfde setup als jij: 3700+ SD @2750 @ 1.325v, 7900GT @1.45v en 2gb geheugen. Kijken of we een beetje gelijk scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
EyeWitness schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:21:
[...]

Idd. ik dacht dat er uit een voltmod altijd wel meer uit te persen was :9

@ Nano,
Wat zijn jouw SM2.0 en HDR/SM3.0 scores in 3dmark06 ... eens kijken of die x2 CPU echt die 3dmark05 score over de 10k trekt :9.

Ik haal zelf met de overclock zo'n 2250 voor beide...
CPU zit slechts rond de 950 ...
lol heb 3dmark06 er nog niet opstaan [ poep windows zat weer te zeiken dat ie een bestandje niet kon vinden dus moest vorige week hele pc opnieuw installen 8)7 :'( ] maar ga nu ef downe en dan laat ik het je zo snel mogelijk weten ;)

btw score met een oc cpu of stock ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Nano2009 schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:37:
[...]

lol heb 3dmark06 er nog niet opstaan [ poep windows zat weer te zeiken dat ie een bestandje niet kon vinden dus moest vorige week hele pc opnieuw installen 8)7 :'( ] maar ga nu ef downe en dan laat ik het je zo snel mogelijk weten ;)

btw score met een oc cpu of stock ?
Het liefst met de oc waarmee je 10k hebt gescoord :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Nano2009 schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:37:btw score met een oc cpu of stock ?
Post ze allebei en kan je zelf ook zien of je CPU OC nog een performance winst heeft opgeleverd :).

@ Atrax:
Ik heb binnenkort ook het zelfde

AMD 3700, 2GB Geheugen en een 7900GT

De 1GB word besteld en de 7900GT komt er binnenkort ook aan hoop ik als de winkels meewerken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Damn we krijgen hier wel allemaal soortgelijke systemen :P

M'n 3700+ komt ook binnen, heb ook een 7900GT en ook 2GB geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
EyeWitness schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:45:
Damn we krijgen hier wel allemaal soortgelijke systemen :P

M'n 3700+ komt ook binnen, heb ook een 7900GT en ook 2GB geheugen
Wat voor een MoBo heb je? Ik zag dat de Asus A8N-SLi ook populair is....daar heb ik zelf ook een versie van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Atrax schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:01:
[...]

Wat voor een MoBo heb je? Ik zag dat de Asus A8N-SLi ook populair is....daar heb ik zelf ook een versie van :)
Helaas, ik heb een DFI N4 SLI-DR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twix schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:53:
[...]
Nette Resultaten V35. Ik zag dat je water gebruikt, waarom heb jeje CPU dan niet op 2900draaien? Dat kan die makkelijk halen Kep het zelf ook met water op 2910MHz @ 1,5v lopen. 3GHz kan wel, maar dan loopt me geheugen in de prak.

Bedankt. Ik ga de 2900+ Mhz zeker wel proberen te draaien om een keer die 11000 neer te zetten. Maar voor normaal gebruik hou ik m'n systeempje graag cool 'n quiet :) 1.450v vs 1.500v vcore scheelt namelijk nogal wat in stroomgebruik en idle temperaturen.
Atrax schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:30:
[...]

Ik heb als ik morgen mijn voltmod heb uitgevoerd (ga ook voor de 1.45v) ongeveer de zelfde setup als jij: 3700+ SD @2750 @ 1.325v, 7900GT @1.45v en 2gb geheugen. Kijken of we een beetje gelijk scoren :)
Ik ben benieuwd :)

Gebruiken mensen hier nog bepaalde softwarematige tweaks of bepaalde drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Anoniem: 168058 schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:26:
[...]

Bedankt. Ik ga de 2900+ Mhz zeker wel proberen te draaien om een keer die 11000 neer te zetten. Maar voor normaal gebruik hou ik m'n systeempje graag cool 'n quiet :) 1.450v vs 1.500v vcore scheelt namelijk nogal wat in stroomgebruik en idle temperaturen.

[...]

Ik ben benieuwd :)

Gebruiken mensen hier nog bepaalde softwarematige tweaks of bepaalde drivers?
wat voor score haal je in 3dmark06 :?
ik gebruik NGO NVIDIA Optimized Driver v1.8456 gebaseerd op nvidia 84.56 drivers.

Dit is mijn score bij 3dmark06 hier kun je ook meteen de cpu score zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://img283.imageshack.us/img283/3479/3dmark0601jpeg5za.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Nano2009 schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:32:
[...]

wat voor score haal je in 3dmark06 :?
ik gebruik NGO NVIDIA Optimized Driver v1.8456 gebaseerd op nvidia 84.56 drivers.

Dit is mijn score bij 3dmark06 hier kun je ook meteen de cpu score zien ;)

[afbeelding]
Damn wat een score heeft die x2 man, teeeeringgg.
Ik haal slechts 950 CPU punten, en ietsjes meer VGA score ...

Nu rest mij nog 1 vraag, wat is de CPU score van een 3700+ @ 2,7 á 2,8 GHz :P, wie ó wie kan hem beantwoorden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
EyeWitness schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:42:
[...]

Nu rest mij nog 1 vraag, wat is de CPU score van een 3700+ @ 2,7 á 2,8 GHz :P, wie ó wie kan hem beantwoorden _/-\o_
jah maar 3dmark06 is ook wel dual core optimized.

wat dalijk alle spellen zullen zijn :D

want als je kijk 950 + 950 = 1900 = ongeveer mijn score, dus jouw score x mijn 2 cores ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Nano2009 schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:54:
[...]

jah maar 3dmark06 is ook wel dual core optimized.

wat dalijk alle spellen zullen zijn :D

want als je kijk 950 + 950 = 1900 = ongeveer mijn score, dus jouw score x mijn 2 cores ;)
Mja oké, maar dat zou in 3dmark05 toch niet 500 punten mogen uitmaken...
(ben nu ook nieuwsgierig naar jouw CPU score @ 3dMark05 :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 09:35
Mijn Scores :

2006 :

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=273433

2005 :

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1988989

2003

http://service.futuremark.com/compare?2k3=4765422

2001

http://service.futuremark.com/compare?2k1=8963696

Only the beginning :) ben nog druk bezig om cpu @ 3ghz full stable te krijgen en vga's wat op te pompmpen , best moeilijk met luchtcooling >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Gipsy King op 30-04-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

[...]

Lol die 5400 punten haal ik ook ( 5578 ) met mijn 7900GTX, maar dan wel met een singlecore 3500 op 2.64Ghz :P Dus ik verwacht met een X2 tog wel aan de 6300/6400 te komen.

Met die 3500 haal ik 1014 cpu puntjes in 06. Ik wil eigenlijk komende maand gaan upgraden naar een X2 4200, maar ja, met AM2 en Intel Conroe voor de deur, weet ik niet of dat wel een juiste beslissing is...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 30-04-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 107573 schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:03:
[...]

Lol die 5400 punten haal ik ook ( 5578 ) met mijn 7900GTX, maar dan wel met een singlecore 3500 op 2.64Ghz :P Dus ik verwacht met een X2 tog wel aan de 6300/6400 te komen.

Met die 3500 haal ik 1014 cpu puntjes in 06. Ik wil eigenlijk komende maand gaan upgraden naar een X2 4200, maar ja, met AM2 en Intel Conroe voor de deur, weet ik niet of dat wel een juiste beslissing is...
De 7900 GTX is op rauwe snelheid echt lekker rap :p :*)

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=252382

[ Voor 3% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 30-04-2006 20:16 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Woww die X2 op ruim 2.8Ghz >:) :9 . Hup gelijk 2200 cpu puntjess hehe. Ja dat tikt lekker aan dan.

Hee ik zie dat jij ook een Leadtek 7900GTX hebt. Bevalt lekker he? Ik draai hem op 690/1742, zonder andere bios o.i.d. Ik ga daar misschien ook nog is voor kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
ik heb prob. met 3dmark05

hij gaat maar tot 29 fps net of dat ie frame limited is :?

hij gaat wel lager maar niet hoger :?
iemand idee waar het aan kan liggen ?

hier had ik nog nooit last van maar heb hem opnieuw moeten downe net omdat ik windows opnieuw had geinstald

[ Voor 26% gewijzigd door Nano2009 op 30-04-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
[...]

Voor mijn cpu krijg ik zo'n 1100-1150 punten 3700+ @ 2750-2850mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05 15:38
Nou bij mij als ik die aanzet gaat ie punten bijzetten en zolang ze niet in mekaar lopen, geen error, zet de te mhz hoger dan overclocked al, dus zodat ie normaal fout zou geven, krijg je grote vlokken, dus verbindingen tussen die punten en zegt ie errors..... maarja tis maar ook een beta versie van ati tool, veel bugs:p, kent iemand anders mss een ander programma:p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweede poging: 10895 3DMarks :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zerosignal.nl/pc/3dmark05-10895.jpg

San Diego 3700+ @ 255x11 = 2805 Mhz op 1.500v met CnQ enabled.
4x 512MB Corsair met 333 divider op 200 Mhz, timings 8-3-3-11-14.
Club3D 7900GT @ 660/920 Mhz @ 1.45v

Ik ga nog wat verder tweaken, helaas zit mijn CPU wel zo'n beetje aan zijn max op 1.500 volt. Het vreemde is overigens dat mijn Asus A8N-E met de 1.500v instelling 1.488 volt geeft en als ik 1.4875v instel geeft ie 1.504v! 8)7 Die instelling heb ik dan ook gebruikt..

Eventjes kijken wat ik nog uit de GPU kan persen :)

* Update: 10934 3DMarks @ 665/925 Mhz.

Afbeeldingslocatie: http://www.zerosignal.nl/pc/3dmark05-10934.jpg

Dat is wel weer genoeg voor vandaag :P

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 168058 op 01-05-2006 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Ik zou graag de 1.4v voltmod uitvoeren. Weet iemand toevallig een grote shop die zilververf of Bison Electro of iets dergelijks verkoopt, de Gamma misschien?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 01-05-2006 00:56 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste