Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja dat is wel genoeg aangezien mijn iPod maar 8 uur mee gaat.
Maar ik ga de N91 morgen ook halen, lijkt me top toestelletje

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Noreaga_no1 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:51:
Voor de mensen die het niet weten:

Sinds enige tijd is het mogelijk om via de site van nokia firmware te updaten. Helaas zit de N91 nog niet in de lijst, maar volgens world on the blog moeten we 1 september onthouden.

De website om een nokia telefoon te updaten is:
http://www.nokia.co.uk/no...html?orig=/softwareupdate

Bron:
Nokia Phone Software Update
http://wordontheblog.com/n91/
Dit is geweldig nieuws en wist ik inderdaad nog niet!
Eindelijk kan het ook vanuit je luie stoel zonder dat je naar zo'n stomme NCP moet waar je genaaid word met of 24 uur (Phonehouse) je phone kwijt of dat je er nog voor mag betalen ook... of allebei.

Mijn Nokia N91 kan wel een update gebruiken.
Ik moest best wel schrikken toen ik mijn mobiel een demo liet geven aan iemand en dat het filmpje die de N series promote happerde.
En dan bedoel ik dat het af en toe gewoon 30 sec. stil stond.
De harddisk ging tekeer als een gek.
Nu loopt dat wel weer snor.
Maar bijvoorbeeld de Gallery openen... het duurt gewoon een eeuw en dat kan gewoon niet kloppen.
Op mijn Nokia 6630 duurt het enkele seconden.
(De Nokia N91 soms wel 40 seconden of langer... belachelijk en niet praktisch!)

Die Nokia 6630 verkoop ik door, dus die kan ik dan ook netjes voorzien van de nieuwste firmware1
Geweldig dit!

Hopen dat 1 september de heugelijke dag mag worden dat de N91 erin staat.
Deze serious issues met mijn N91 zijn niet grappig en onacceptabel.
(Las eerder ook al dat mensen last hadden van een Gallery die er gerust de tijd ervoor neemt om te openen... maar ... 40 seconden dan niet langer? WTF!?)

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 21:55
mijn Gallery ging 2 weken geleden helemaal niet meer open, het balkje 'openen' bleef lopen maar er gebeurde niets.... geen enkele knop van de telefoon werkte meer, hij reageerde nergens meer op. toen maar de batterij eruit gehaald, weer terug erin, telefoon deed het weer, maar gallery kon ik nogsteeds niet openen. thuis via massa-opslag afbeeldingen verwijderd, blijkbaar stonden er teveel in... na het verwijderen deed de gallery het gewoon normaal.

• Darkwolf_1982
Gaargod schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:33:
thuis via massa-opslag afbeeldingen verwijderd, blijkbaar stonden er teveel in... na het verwijderen deed de gallery het gewoon normaal.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je met deze workaround kan leven?
Op mijn Nokia 6630 had ik weet niet hoeveel foto's, wel tegen de 200 aan.
En tig filmpjes.
Het maakt ook niet uit wat je als eerste opent... hij is gewoon ontzettend lang bezig.
(Ik heb het accuraat getimed... wel 36 seconden.)
Tot nu toe heb ik maar 18 afbeeldingen erin staan.
Deze ellende begon eigenlijk met dat ik er 200 nummers bij heb gemikt, en zit nu aan de 500-zoveel nummers.
Dit kan nooit kloppen en goed zijn.

Zowiezo schijnt ook hier niemand te weten hoe je de Gallery kan doen laten voorkomen dat deze alles onder "tracks" laat zien.
Daar heb je de music library toch voor?
Hoe lossen jullie dit op als je een leuke ringtone ontvangt of wat geluidjes van vrienden / collega's?
Vind die nog maar eens terug tussen je 500 nummers als je ze even wilt laten horen of met iemand wilt delen...
Nog erder: ze komen ook in je muziek library.
Leuk als je gewoon luisterd op All Songs en er komt een grappig geluidje tussendoor.
Erg fijn... :/

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:54

SolidD

Gaargod schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:33:
mijn Gallery ging 2 weken geleden helemaal niet meer open, het balkje 'openen' bleef lopen maar er gebeurde niets.... geen enkele knop van de telefoon werkte meer, hij reageerde nergens meer op. toen maar de batterij eruit gehaald, weer terug erin, telefoon deed het weer, maar gallery kon ik nogsteeds niet openen. thuis via massa-opslag afbeeldingen verwijderd, blijkbaar stonden er teveel in... na het verwijderen deed de gallery het gewoon normaal.
Ja, ik had iets vergelijkbaars... de gallery deed het ook niet meer (ik weet niet meer precies waardoor het gebeurde, maar vermoedelijk toen ik via massaopaslag met m'n hd aan het spelen was om route 66 werken te krijgen). Hij kwam wel voorbij dat balkje met openen, en dan zat je in de 'gallerij', welke vervolgens helemaal leeg was. Alleen bij mij hielp het dus niet om de foto's te verwijderen, daarna deed ie het namelijk nog steeds niet. Toen was ik naar een servicepoint gegaan (phonehouse in leiden), maar die zouden 4 dagen nodig hebben (okee, met een zondag ertussen...) om een telefoon te flashen. Komop zeg, laat maar zitten dan...

Maarja, ik bleef wel gewoon foto's maken (en filmpjes, die video gallery gaf ook niks weer) en je kan ze ook wel met de pc van de HD af halen, eergister probeerde ik dus nog een keer om de gallerij te openen en toen werkte het wonderbaarlijk genoeg weer :S. Beetje vaag.. maarja, het werkt weer... Nu nog een keer die firmware zien te upgraden.

• Darkwolf_1982
SolidD schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:52:
Maarja, ik bleef wel gewoon foto's maken (en filmpjes, die video gallery gaf ook niks weer) en je kan ze ook wel met de pc van de HD af halen, eergister probeerde ik dus nog een keer om de gallerij te openen en toen werkte het wonderbaarlijk genoeg weer :S. Beetje vaag.. maarja, het werkt weer... Nu nog een keer die firmware zien te upgraden.
Morgen zou de grote dag moeten zijn en word de N91 ondersteunt door door de flash software en kun je dit zelf! :9

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
Ik wil nog steeds route 66 voor op de N91 maar ik weet niet welke ik moet kopen. Ik had op route66.nl gekeken en daar zag ik 2 verschillen versies deze:
http://route66.nl/route66...&sec=8&ssec=0&prodid=1788
of deze:
http://route66.nl/route66...&sec=7&ssec=0&prodid=1724

er zit een verschil van 50 euro tussen.
Ik hoop dat iemand me het kan uitleggen:)

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Darkwolf_1982 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:03:
[...]

Morgen zou de grote dag moeten zijn en word de N91 ondersteunt door door de flash software en kun je dit zelf! :9
Ik hoop echt dat morgen de grote dag is. Dan kunnen we onze phone up-to-date houden met de actuele firmwares!
masmas schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:19:
Ik wil nog steeds route 66 voor op de N91 maar ik weet niet welke ik moet kopen. Ik had op route66.nl gekeken en daar zag ik 2 verschillen versies deze:
http://route66.nl/route66...&sec=8&ssec=0&prodid=1788
of deze:
http://route66.nl/route66...&sec=7&ssec=0&prodid=1724

er zit een verschil van 50 euro tussen.
Ik hoop dat iemand me het kan uitleggen:)

In jouw 1e link verwijs je naar een upgrade. ik denk dat ze met deze pakket de oude versie (serie van N70, N90) upgraden naar de nieuwe versie (serie van N91, N80 [S60 v2/3]).

En de 2e link is de nieuwe versie. Hiervoor heb je de oude versie niet nodig.

.

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ik had het wel een beetje verwacht al, maar de N91 staat er dus mooi niet tussen.
Hmmm... kwestie van elke dag even spieken dus de komende tijd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:01:
Ik had het wel een beetje verwacht al, maar de N91 staat er dus mooi niet tussen.
Hmmm... kwestie van elke dag even spieken dus de komende tijd... :/
helaas helaas.... ik had dit ook al verwacht... maar stiekem had ik de stille hoop dat Wordontheblog [artikel van August 22, 2006] de juiste datum had....
helaas

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gelezen dat TomTom 6 uit is, is ie geschikt voor de N91 ? ze zijn de zaak aan het aanpassen op de site ben dus erg benieuw. Ik heb mijn route66 originele versie die geschikt zou zijn voor de N91 heel hard in de hoek gegooid dit is mij na 13 uur klooien niet gelukt diverse dingen geprobeerd, zoals diverse mobile 7 varianten, logo komt wel op maar zegt dan Resource files are missing. Please reinstall the application. Heb Benelux natuurlijk in de juiste directory gezet maar nope. Misschien weet iemand hier iets anders moet ik hopen dat tomtom 6 wel geschikt is voor de N91

Weet iemand welke software versie nu actueel is, ik heb de mei 2006 versie er in maar er moet een nieuwere zijn van augustus 2006. Jammer dat er nog geen online software update is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan je TomTom gewoon instaleren op je N91, weet het niet 100% zeker.

Ik heb mijn N91 nu sinds gister, en het bevalt me goed. Muziek erop zetten is opzich geen probleem, je kan het via mass storage doen of via die PC suite van nokia wat een simpel programatje is.
Doorspoelen gaat idd heel snel, je kan er gewoon livesets/doorlopende cds opzetten. Wlan had ik snel aan de praat zonder problemen. Geluidskwaliteit met de oordopjes ben ik zeer tevreden over, zelfs beter als mijn 3G iPod.
Browsen of internetten op de telefoon icm muziek gaat ook goed. Symbian programa's erop zetten gaat ook makkelijk en snel.
Ben dus tot nu toe nog erg tevreden met de N91, hopelijk geeft die geen problemen.

vraagje: hoe kan je bij de nummers een plaatje toevoegen zoals ook op die nummers zit die standaart op de telefoon zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@twest1 nee Tomtom heeft nooit op een N91 gedraaid en kunnen draaien. Misschien de nieuwe versie 6 wie weet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet specifiek gevraagd naar de N91, maar iemand zei wel dat TomTom op een symbian S60 toestel draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:54

SolidD

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar navigatiesoftware, Nav4All is sinds een paar weken ook beschikbaar voor de N91. Er loopt al een thread over dit programma, het is gratis navigatiesoftware voor mobiele toepassingen...
Ik heb het ook geprobeerd, en op zich werkt de software prima, alleen ik kreeg m'n GPS niet aan de praat. Ben nu ook het merk even kwijt, het was de goedkoopste versie die ze bij de mediamarkt verkopen. Anyway, volgens dat apparaat werkte het allemaal en mn telefoon kon ook met BT pairen, maar bij het ontvangen van coordinaten ging er vervolgens iets mis, of m'n phone heeft dat iig nooit doorgekregen van de gps ontvanger. Terwjil de combo wel gewoon een kwartier in de openlucht heeft gezocht...
Iemand hier nog positieve ervaringen met GPS ontvangers op de n91?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de gewone tomtom bluetooth ontvanger werkt gewoon met nav4all zonder problemen. Ik heb zelf de SiRF III Bllotooth GPS van Navicore, klein en werkt formidabel.

Nav4all is een leuk programma en werkt goed, vooral als je in een stad bent en iemand heeft zijn wireless open staan dan kun je een kaart downloaden werkt top. Alleen Tomtom werkt dan toch veel leuker alleen moet hij nog geschikt zijn voor de N91. Misschien de versie 6 even wachten en dan kunnen we wat testen.

Route66 werkt dus 100% NIET op de N91 dat is na vele uren rommelen en diverse forums verder te zijn geweest de uitkomst. Dus stop maar met proberen zou ik zeggen even wachten dat of route66 met een update komt of Tomtom6 voor de N91 geschikt blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:02:
Ik heb niet specifiek gevraagd naar de N91, maar iemand zei wel dat TomTom op een symbian S60 toestel draaide.
TomTom is beschikbaar voor Symbian, maar niet voor de Symbian versie die de N91 heeft. De N70 bijvoorbeeld heeft geen probleem met TomTom.

Maar aangezien dit topic over de N91 gaat, is het misschien makkelijk om ons tot dit toestel te beperken. Zo'n beetje iedere nokia model heeft zijn eigen topic.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 09:29:

Route66 werkt dus 100% NIET op de N91 dat is na vele uren rommelen en diverse forums verder te zijn geweest de uitkomst. Dus stop maar met proberen zou ik zeggen even wachten dat of route66 met een update komt of Tomtom6 voor de N91 geschikt blijkt te zijn.
Route 66 werkt dus wel met de N91, uren rommelen is niet nodig, gewoon contact opnemen met de helpdesk..

Ik een Adapt 750 gps, werkt perfect. pas viel dat ding onderweg van het dashboard onder de bestuurdersstoel, ik kon er niet bij maar hij bleef gewoon doorwerken totdat ik een half uur later op de bestemming was :?
Ik kan hem waarschijnlijk gewoon in mijn jaszak houden nadat tie een fix heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ponas

ja reeds gedaan en die bevestigen dat het inderdaad niet werkt met de N91 dus hoe het bij jou werkt is mij een raadsel. Of ik heb de verkeerde helpdesk gebeld (tomtom misschien ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ponas

als jij route66 erop hebt staan dan moet jij toch ook de melding :Resource files are missing. Please reinstall the application hebben gekregen nadat je het logo aanklikt ? Hoe heb jij dit opgelost dan. En vervolgens is mijn vraag welke mobile 7 .sis jij hebt gebruikt. Standaard zit in mijn (originele) versie mobile 7.0.1050.s.sis. Route66 helpdesk komt dan met de update mobile 7.0.1075.s.sis welke ook niet werkt. Vervolgens heb ikzelf de mobile7.3.468.s.sis geporbeerd zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HimmelHund
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06-2023
Net terug van vakantie. Had er een aantal afleveringen deadzone opgezet. Prima kunnen kijken :)
Verder volgezet met mp3 en een paar games.Radio werkt naar tevredenheid.
Had een 10-euro speakersetje meegenomen. Voldeed goed voor de hotelkamer. Ben tevreden over mijn N91. Muziek vind ie snel genoeg, maar het openen van videoclips gaat enorm traag. Is er niet een mogelijkheid om videoclips te indexeren? Denk dat ie nu de hele HD af moet om videoclips te zoeken. Dit kost dus veel tijd als de HD volstaat met mp3. Anders de firmware maar even afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:44:
@ponas

ja reeds gedaan en die bevestigen dat het inderdaad niet werkt met de N91 dus hoe het bij jou werkt is mij een raadsel. Of ik heb de verkeerde helpdesk gebeld (tomtom misschien ;) )
Ik moet even zoeken maar op de DVD van Route66 (Europa) staat Mobile7.3.468.sis
Ik heb het programma niet geinstalleerd via een sis.
Gewoon de N91 aansluiten als mass storage en de setup van de cd starten, registreren via sms
in tien minuten klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ponas

aha bedankt voor die info....maar op mijn dvd staat alleen een mobile7.exe en die is niet windows compatible ...ligt misschien daar aan. Ik ga er morgen mee naar de shop terug mogen ze het me eens voordoen.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:52:vraagje: hoe kan je bij de nummers een plaatje toevoegen zoals ook op die nummers zit die standaart op de telefoon zitten?
plaats de coverart die je aan een nummer wil toevoegen in de image gallery

zoek het liedje waaraan je een albumhoes wilt toevoegen op in je Muziek Bibliotheek, dan opties --> Albumhoes

opties --> wijzigen, de gallery word geopend en je kunt een afbeelding naar keuze selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Maat van me heeft de foon nu iets meer dan 2 maand. Laatst viel ie en toetsen kapot. Hij heeft em toen weggebracht voor garantie en dat werd afgewimpeld met vochtschade. Nu gelooft hij dat zelf ook omdat ie in de regen heeft gebeld en er een gat bovenin zit (koptelefoon). Nu heb ik de foon (6681) ook wel een aantal keer in de regen gebruikt met een groter gat bovenin, in een natte broek door een regenbui, voor muziek in de badkamer etc.. en ik heb no-problemo na 1 jaar. Je zou denken dat ie gewoon min of meer is opgelicht door dat NSP.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx GG voor je hulp het lukt me nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit dat nu als je je hardeschijf hebt geformateerd en je wilt alles weer in de orginele staat terug krijgen..... hoe krijg je dat voor mekaar..... want de code *#7370# gaat niet werken is daar nog een andere oplossing voor???

hij liep een beetje in het 100 en kreeg veel kure..... een backup maken lukte ook niet.... dus dacht alles eraf en op nieuw erop maar dat werkt ook niet 1 2 3....

nu heb ik lifeblog opnieuw gedownload maar die krijg ik ook niet meer geinstaleerd op de HD.... wie heeft er een oplossing??

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAAA we kunnen onze N91 nu eindelijk zelf van nieuwe firmware voorzien zie de melding van MASMAS.

ik ga het eens even proberen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:02:
JAAA we kunnen onze N91 nu eindelijk zelf van nieuwe firmware voorzien zie de melding van MASMAS.

Ik ben nu ook bezig, hulde voor Nokia om dit zo aan te bieden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cantona

verdorie ik heb mijn lader niet hier op mijn werk dus ik moet wachten tot vanavond #%$#^%#%$

laat me even wteen of ie werkt en welke versie je nu het *#000# (ik zag iets staan met een 8 er in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:59:
@cantona

verdorie ik heb mijn lader niet hier op mijn werk dus ik moet wachten tot vanavond #%$#^%#%$

laat me even wteen of ie werkt en welke versie je nu het *#000# (ik zag iets staan met een 8 er in)
't Werkt, alles via de back-up functie weer terug gezet zonder problemen. (Tis trouwens *#0000# :))

Versie is op dit moment: 2.00.052 van 25-7-06

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja inderdaad nulletje vergeten ik zag het.

geweldig laat je even weten hoe stabiel de software is, ik ben benieuwd.

Misschien werkt Tomtom 6 er nu ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Eric_Cantona schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:13:
[...]

't Werkt, alles via de back-up functie weer terug gezet zonder problemen. (Tis trouwens *#0000# :))

Versie is op dit moment: 2.00.052 van 25-7-06

*O*
Oeehhhhh geweldig!
En wat zijn je bevindingen van deze nieuwe firmware?
Reageert het toestel wat stabieler en sneller?

Maar vooral is de meest brandende vraag van allemaal: opent die stomme Gallery nu een stuk sneller?
Met 500+ nummers op je foon zit je gewoon 36 seconden te wachten voordat er eindelijk eens iets gebeurt.... :S

Ga mijn foon meteen flashen als ik thuis ben!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 04-09-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Darkwolf_1982 schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:37:
[...]

Oeehhhhh geweldig!
En wat zijn je bevindingen van deze nieuwe firmware?
Reageert het toestel wat stabieler en sneller?

Maar vooral is de meest brandende vraag van allemaal: opent die stomme Gallery nu een stuk sneller?
Met 500+ nummers op je foon zit je gewoon 36 seconden te wachten voordat er eindelijk eens iets gebeurt.... :S

Ga mijn foon meteen flashen als ik thuis ben!!!
Ik zie op dit moment nog niet echt 'n verschil, ik heb daar nu ook geen tijd voor om te checken. Heb wel effe gekeken naar de gallery. De eerste keer doet ie er bij mij zo'n 15 seconden over en daarna komt ie meteen in 't goede menu uit. Dus dat zou dan verbeterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja wat ik mis van Nokia is (wat wij wel altijd bij nieuwe software doen) de veranderingen in kaart brengen wat de verbeteriungen zijn.

Ik ga straks eens knutselen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, ik ga um straks ook even flashen.
Gister was ik even muziek aant luisteren, ik had de telefoon even gedempt staan. Ik hoor heel zacht op de achtergrond de visual radio spelen :S . echt heel raar

Edit: Pff dat backuppen duurt wel heel lang.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

valt toch wel mee, heb net de update er op gezet, en inclusief backup maken en weer terugzetten minder dan een kwartier bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, ik dacht even dat je ook de hele 4gb moest backuppen maar dat is dus niet nodig. ik heb hem net succesvol geflasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Eric_Cantona schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:42:
[...]

Ik zie op dit moment nog niet echt 'n verschil, ik heb daar nu ook geen tijd voor om te checken. Heb wel effe gekeken naar de gallery. De eerste keer doet ie er bij mij zo'n 15 seconden over en daarna komt ie meteen in 't goede menu uit. Dus dat zou dan verbeterd zijn.
Hmmm... 15 seconden.
Dat is nog steeds vrij lang maar beter dan bijna 40 seconden.
Als je er opnieuw in gaat dan blijft de index cache nog even hangen inderdaad, maar ik vrees dat dit snel voorbij is wanneer je weer een andere applicatie hebt gebruikt weet ik uit ervaring!
Ben zeer benieuwd... :)

Anders vraagje: staat onder "tracks" in de gallery nog steeds al je muziek?
Ik hoop dat er een optie is om dit uit te zetten, met de reden als al eerder beschreven in mijn post(s) hiervoor...

[ Voor 12% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 04-09-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste keer dat ik die gallerij opende duurde het ong. 20 sec. Daarna gewoon binnen 1 sec. je ziet dat balkje niet eens, ik weet niet of dat voor de software update ook was.
Maar onder Tracks staat nog steeds al je muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
Ik wilde mijn N91 ook flashen. maar de software kan niet geinstalleert worden ok de computer. Ik krijg de volgende foutmelding: "Error 1335. The cabinet file "data1.cab"required for this installation is corrupt and cannot be used. ...."

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:18:
Eerste keer dat ik die gallerij opende duurde het ong. 20 sec. Daarna gewoon binnen 1 sec. je ziet dat balkje niet eens, ik weet niet of dat voor de software update ook was.
Maar onder Tracks staat nog steeds al je muziek.
Zoals ik al zei: als je 'm de tweede keer opent dan komt dit door de even behouden index cache.
Start een andere applicatie of start je N91 opnieuw op, en je mag opnieuw 20 sec. wachten.
Ik hoop dat ik een optie kan vinden om dit uit te zetten, die muziek onder de Gallery.
Het is zwaar irritant en niet praktisch.
Ook is het wellicht de oorzaak waarom het eeuwig duurt voordat de Gallery geopent is.

[ Voor 6% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 04-09-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik snap wat je bedoeld dit is denk ik niet verholpen. Echter duurt het bij mij ook precies 15 sec. maar dit ligt denk ik aan de hoeveelheid die je erop heb staan.
Alhoewel heb ik nu wel 3gb aan nummers erop staan. Maar foto's, filmpjes etc. heb ik nog weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verdorie

kijk net op de site van Tomtom om te kijken of de N91 al in de lijst is opgenomen voor versie.HELAAS de site is ge-update en NIET geschikt voor de N91. :X

Jammer zal ik toch Route66 erop moeten zetten (als mijn versie wil gaan werken) Hopelijk komen ze snel met een update voor meerdere smartphone´s. Gedult is een schone zaak.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel dus TOMTOM versie 6 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en geduld is met een D slordig ! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iets veranderd met de browser? want hij onthield bepaalde inlog gegevens niet wat zwaar irritant was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:03:
Ok, ik snap wat je bedoeld dit is denk ik niet verholpen. Echter duurt het bij mij ook precies 15 sec. maar dit ligt denk ik aan de hoeveelheid die je erop heb staan.
Alhoewel heb ik nu wel 3gb aan nummers erop staan. Maar foto's, filmpjes etc. heb ik nog weinig.
Helaas...
Ik heb dus de firmware uitgevoerd (met pijn en moeite trouwens, heb heel veel 3rd party apps weer mogen herinstalleren) en de Gallery doet er nog altijd 36 - 40 seconden over.
De 3 GB heb ik niet gehaald nog aan nummers.
Plus het feit dat ik dus ook nog niet veel plaatjes en filmpjes heb.

Vroeg ik mij dus af... hoeveel nummers heb je daadwerkelijk erop staan?
En zijn dit mixen of allemaal losse files?
Heb je dit met Music Manager van Nokia gedaan of gewoon zelf ge-encode en erop gemikt?

Verders zie ik ook geen verbeteringen van snelheid, verandering van interface, ect.
(Ja een klein dingetje... mappen die je nu aanmaakt zijn standaard blauw i.p.v de normale gele mappen kleur.)

Voor de rest helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:58:
Al iets veranderd met de browser? want hij onthield bepaalde inlog gegevens niet wat zwaar irritant was
gmail onthoud ie nu iig wel, als je het toestel uit en daarna weer aanzet, moet je wel opnieuw je wachtwoord invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

updaten is bij mij mislukt, updater gaf ineens aan dat de verbinding verbroken was en de n91 stond op test nog wat en was vastgelopen, krijg nu alleen nog maar witte schermen, lekker is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:07:
[...]

Vroeg ik mij dus af... hoeveel nummers heb je daadwerkelijk erop staan?
En zijn dit mixen of allemaal losse files?
Heb je dit met Music Manager van Nokia gedaan of gewoon zelf ge-encode en erop gemikt?
Ik heb 4 foto's erop staan, voorderest 1 filmpje toegevoegd aan de standaard filmpjes die erop stonden. 28 uur aan muziek, ongeveer stuk of 200-300 nummers. Ik heb ze via music manager erop gezet en niet geencoded, gewoon als MP3. Duurt om precies te zijn 14 seconden om de gallerij te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:19:
[...]

Ik heb 4 foto's erop staan, voorderest 1 filmpje toegevoegd aan de standaard filmpjes die erop stonden. 28 uur aan muziek, ongeveer stuk of 200-300 nummers. Ik heb ze via music manager erop gezet en niet geencoded, gewoon als MP3. Duurt om precies te zijn 14 seconden om de gallerij te openen.
Dit was bij mij ook het geval.
En toen duurde het dus ook 14 seconden.
Het begon met de ellende toen ik er in een keer 200 nummers bij stampte en op een totaal zit van 531 nummers...

Dan ligt het dus aan al die tracks die je erop hebt staan.
Ik vind echt dat Nokia een onderscheid moet maken hierin, of dat hij niet scant op muziek.
Dat scheelt zoveel.
Wil gewoon al mijn ringtones en geluidjes apart kunnen zien in de Gallery, net zoals voorheen bij vorige toestellen.
Je hebt immers onder "Music" al je muziek al dus waarom moet ik verdories 40 seconden wachten omdat meneer Gallery al die tracks moet scannen?
Nokia?
Doe er wat aan... please!!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:06:
updaten is bij mij mislukt, updater gaf ineens aan dat de verbinding verbroken was en de n91 stond op test nog wat en was vastgelopen, krijg nu alleen nog maar witte schermen, lekker is dat...
Dit had ik ook, dan moet je gewoon even wachten.
Nokia Suite zegt dan inderdaad dat hij de verbinding is kwijt geraakt met de phone.
Schrok me dood!
Wat ik volgens mij deed was de stekker eruit trekken en er weer in.
Toen ging hij verder en was de update opeens compleet, en herstarte het toestel op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik heb 35 CD's en een stuk of 20 foto's/filmpjes op de harde schijf staan. Galerij openen duurde 5 seconden. En eigenlijk vind ik dit best wel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:33:
[...]

Dit had ik ook, dan moet je gewoon even wachten.
Nokia Suite zegt dan inderdaad dat hij de verbinding is kwijt geraakt met de phone.
Schrok me dood!
Wat ik volgens mij deed was de stekker eruit trekken en er weer in.
Toen ging hij verder en was de update opeens compleet, en herstarte het toestel op een gegeven moment.
Ik heb sindsdien dat hij alleen nog maar witte schermen krijgt en nieteens meer herkent wordt via usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de software update is het inderdaad dat het scherm wit wordt en enige tijd het toestel uitzet, waarna hij weer opkomt en het toestel in test-mode zet. Wat je dus niet moet doen is de conectie verbreken en/of de stroom eraf halen.

@Jelle

Ik denk dat je nu een stijf probleem hebt, succes...

@all Tomtom heeft gereageerd op mijn mailtje m.b.t. TTnavigatie 6 op Nokia N91, aangezien de versie pas helft september in de winkels ligt verwachten ze dat de lijst van ondersteunende telefoons zoals hij nu op de site staat verder uitgebried wordt. De lijst is dus NIET kompleet en wordt nog aangevuld. Nu alleen de verificatie dat de N91 het ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand hoe je je kan afmelden bij agile messenger, want ik log nu steeds in met een adres dat ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Erik_van_H schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:58:
Ik heb 35 CD's en een stuk of 20 foto's/filmpjes op de harde schijf staan. Galerij openen duurde 5 seconden. En eigenlijk vind ik dit best wel acceptabel.
Ik ook!
Zeer acceptabel.
Had ik dat maar.
Misschien komt het omdat Music Manager van Nokia gewoon zoveel folders maakt onder MyMusic.
I.p.v albums beginnen de folders met artists, en daarin zitten weer de albums, en daarin weer de tracks.
Dit word tijd rovend, maar ik ga er maar eens mee prutsen.
Nadeel: ik zou dan gewoon een AAC encoder willen hebben, maar heb geen proggie kunnen vinden die gewoon hup sleep een hele zwik MP3's naar AAC kan mikken. :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 05-09-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:02:

die nieuwe firmwear is die NL troeuwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Djambo schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:40:
[...]

die nieuwe firmwear is die NL troeuwens?
Ja, had geen keuze, maar ik had NL en na update nog steeds NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
Update ging goed bij mij. Erg makkelijk met die updater :)

Alleen heb ik iets raars met het terugzetten van de backup...hij zet al mn smsjes niet meer terug! En dat terwijl ze wel gebackupt zijn, want als ik het desbetreffende backup-bestand in een tekst-editor open staan al mn smsjes er gewoon tussen. En nog iets: WinXP geeft aan dat het backup-bestandje ruim 900Kb groot is maar volgens Content Copier (het backup proggie dat bij Nokia PC Suite zit) is de backup maar 500Kb groot...Nog meer mensen die dit probleem hebben? Of is het terugzetten van de backup verder bij iedereen goed gegaan, incl. alle tekstberichten?

Edit: opl. al gevonden in de FAQ op de Nokia site: klik
Edit2: Maar kom er met die onduidelijke uitleg toch niet uit :( iemand?

[ Voor 38% gewijzigd door RooN op 05-09-2006 13:39 ]

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn nolia is geen software update gevonden.
Ik heb firmware V1.10.030
05-05-06
RM-43
N91 (02.01)

Maar de nieuwste versie is toch V2.00 ofzo iets ?

Wie kan mij helpen waarom nokia software updater geen update vindt voor mijn gsm?
Help mij aub.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Nieuwste versie is V2.00.052
27-07-06
RM-43
N91 (02.01)

Althans, dat is wat ik gister via de update heb binnengekregen.

Heb je wel zowel de USB als ook de oplaadkabel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja usb in pc suite mode klopt ?
En hij zit ook aangesloten op oplader maar doet niks.

Anders voeg me ff toe op msn als je wilt is iets makkelijker ok ?
Want snap er niks meer van.

Ik hoop dat je me kan helpen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:10:
ja usb in pc suite mode klopt ?
En hij zit ook aangesloten op oplader maar doet niks.

Anders voeg me ff toe op msn als je wilt is iets makkelijker ok ?
Want snap er niks meer van.

Mijn msn is

Ik hoop dat je me kan helpen
Het is niet zo handig om je adres zo te plaatsen, dit omdat je anders veel spam kan verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RooN schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:17:
Update ging goed bij mij. Erg makkelijk met die updater :)

Alleen heb ik iets raars met het terugzetten van de backup...hij zet al mn smsjes niet meer terug! En dat terwijl ze wel gebackupt zijn, want als ik het desbetreffende backup-bestand in een tekst-editor open staan al mn smsjes er gewoon tussen. En nog iets: WinXP geeft aan dat het backup-bestandje ruim 900Kb groot is maar volgens Content Copier (het backup proggie dat bij Nokia PC Suite zit) is de backup maar 500Kb groot...Nog meer mensen die dit probleem hebben? Of is het terugzetten van de backup verder bij iedereen goed gegaan, incl. alle tekstberichten?

Edit: opl. al gevonden in de FAQ op de Nokia site: klik
Edit2: Maar kom er met die onduidelijke uitleg toch niet uit :( iemand?
ja daar heb ik ook inderdaad last van :( alle smsjes zijn weg.
verder is alles goed terug gezet allleen de smsjes zijn weg in en outbox..
verder zie je wel bij rapporten welke je hebt verzonden dus die zetdie wel goed terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik_van_H schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:04:
27-07-06
RM-43
N91 (02.01)

Althans, dat is wat ik gister via de update heb binnengekregen.

Heb je wel zowel de USB als ook de oplaadkabel aangesloten?
ik heb bijna de zelfde versie allen is dat v2.00.052
25-07-06
RM-43
N91 (02,01)

maar ik denk niet dat dat veel verschil maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:48:
Voor mijn nolia is geen software update gevonden.
Ik heb firmware V1.10.030
05-05-06
RM-43
N91 (02.01)

Maar de nieuwste versie is toch V2.00 ofzo iets ?

Wie kan mij helpen waarom nokia software updater geen update vindt voor mijn gsm?
Help mij aub.

Groetjes
hey,

dat had ik in het begin ook maar dan moet je gewoon een paar keer drukken op die knop dat die nieuwe updat moet gaan zoeken dan vindt die hem wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:48:
verdorie

kijk net op de site van Tomtom om te kijken of de N91 al in de lijst is opgenomen voor versie.HELAAS de site is ge-update en NIET geschikt voor de N91. :X

Jammer zal ik toch Route66 erop moeten zetten (als mijn versie wil gaan werken) Hopelijk komen ze snel met een update voor meerdere smartphone´s. Gedult is een schone zaak.... |:(
tomtom versie 6 is wel geschikt voor n91 deze week krijg ik waarschijnlijk een test versie :)
dan laat ik het wel even weten hoe die erop werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update geinstaleerd en werkt.
Internet doet het nu ook goed niet steeds die *** fout over cache.
Tot nu toe tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik heb volgens mij iets vreemds ontdekt ... als ik het internet op ga via wifi, dan kan ik dat op twee manieren doenm ..Via de knop op de zijkant en dan naar het diensten icoontje of direct naar de wereldbolletje op je "desktop". Als ik direct via het wereldbolletje ga dan worden pagina's niet geresized naar pad formaat .. en als ik via diensten ga dan wel .. Iemand die dit ook is opgevallen? Of ben ik gewoon langzaam gek aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gila-thiazz

ben zeeeeeer geintresseerd of ie werkt, en je moet wel een dealer o.i.d. zijn want mij hebben ze gemailed dat de versie pas midden september voor de consument geschikt is. Wil niet zeggen dat ik niet geintresseerd ben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrikjan schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:10:
Ik heb volgens mij iets vreemds ontdekt ... als ik het internet op ga via wifi, dan kan ik dat op twee manieren doenm ..Via de knop op de zijkant en dan naar het diensten icoontje of direct naar de wereldbolletje op je "desktop". Als ik direct via het wereldbolletje ga dan worden pagina's niet geresized naar pad formaat .. en als ik via diensten ga dan wel .. Iemand die dit ook is opgevallen? Of ben ik gewoon langzaam gek aan het worden?
Klopt heb er net ook even naar gekeken, via het icoontje op je desktop kan je met een soort muis browsen door internet paginas. In het menu kan je alleen maar links selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
Yes eindelijk is de updater online!

gelijk geprobeerd en het werkt perfect! Nokia heeft het uitstekend gedaan met de nieuwe tool!!

gr.

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de updater maar geprobeert omdat de nokia service point of geen tijd hebben of geen stekkertje hebben van de n91 en het werkt perfect 10 min. klaar, mijn muziek was zelfs niet verwijderd, toch voor de zekerheid backup teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik raar vind is dat hier
Erik_van_H schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:04:
27-07-06
RM-43
N91 (02.01)
de update 2.00.052 is

en als ik mijn tel bekijk krijg ik te zien.

V1.10.03
04-05-06
RM-43
N91 (39.01)

is die 39.01 wel normaal?
want nokia update vind niks nu zag ik wel dat je het vaker moest proberen "alleen na veel proberen zegt hij steeds dat de tel de nieuwste versie heeft"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:59:
[...]

Klopt heb er net ook even naar gekeken, via het icoontje op je desktop kan je met een soort muis browsen door internet paginas. In het menu kan je alleen maar links selecteren.
Ik denk dat de ene voor WAP based browsing is en de ander echt (X)HTML based browsing.
In de web browser is het namelijk zo dat je echt hele websites binnen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Darkwolf_1982 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat de ene voor WAP based browsing is en de ander echt (X)HTML based browsing.
In de web browser is het namelijk zo dat je echt hele websites binnen haalt.
hhmm .. ik vind het toch een beetje raar .. .. waarom niet een "browse" methode met een geavanceerd instellingen menu? Wordt het OS hierdoor niet onnodig groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
hendrikjan schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:08:
hhmm .. ik vind het toch een beetje raar .. .. waarom niet een "browse" methode met een geavanceerd instellingen menu? Wordt het OS hierdoor niet onnodig groot?
Qua ruimte zal het weinig uitmaken.
Denk meer dat ze hiervoor gekozen hebben zodat er niet (steeds) geswitched hoeft te worden met pagina rendering engines.
Ik heb mij er niet volledig in verdiept betreft de verschillen, maar Nokia zal vast wel haar redenen hebben gehad om het op deze manier te bewerkstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
beetje jammer... na het updaten van m'n firmware doet m'n phone het nog perfect, alleen het terugzetten van de backup lukt niet.... hij stopt op 80%, en wat ie dan heeft teruggezet zijn mijn custom profielen, images en geluidsclips van het telefoongeheugen... maar niet de contactenlijst en berichten. Echt zuur, weet iemand hoe ik die back-up bestanden kan openen zodat ik m'n contactenlijst eruit kan halen? als ik een backup bestand nu open in Kladblok, krijg ik duizenden tekens te zien waartussen wel ergens de contacten zijn... maar om dat nu allemaal uit te gaan zoeken dan ben ik wel tijdje bezig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Gaargod schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:04:
beetje jammer... na het updaten van m'n firmware doet m'n phone het nog perfect, alleen het terugzetten van de backup lukt niet.... hij stopt op 80%, en wat ie dan heeft teruggezet zijn mijn custom profielen, images en geluidsclips van het telefoongeheugen... maar niet de contactenlijst en berichten. Echt zuur, weet iemand hoe ik die back-up bestanden kan openen zodat ik m'n contactenlijst eruit kan halen? als ik een backup bestand nu open in Kladblok, krijg ik duizenden tekens te zien waartussen wel ergens de contacten zijn... maar om dat nu allemaal uit te gaan zoeken dan ben ik wel tijdje bezig :/
kan je je contacten niet syncen met de gevens in pc suite / outlook? Dan met je ze toch ook teug hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
cpootjes schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:09:
Hoi,
Wie is hier zijn N91 beu ?
Ik heb een N80 van 1 week oud en wil graag een N91.
Mail me maar corpuntpootjesatzonnet.nl

groeten,

cor
Hoezo wil jij je nokia N80 graag ruilen tegen een N91? Bevalt je N80 soms niet of al op uitgekeken?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

pinokkia schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:35:
[...]

Hoezo wil jij je nokia N80 graag ruilen tegen een N91? Bevalt je N80 soms niet of al op uitgekeken?
Ik lees 't vaker andersom :')

Al zou ik m'n N91 dus echt niet afgeven voor 'n N80, ik ben meer dan tevreden :Y

Behalve dat ik nog geen navigatie heb draaien, mede door financieel gebrek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga nu doen. aah here it goes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij duurt het echt nog 40 seconden om gallerij te openen :S
En trouwens, hebben jullie onder camera ,opties,aanpassen de optie om helderheid en contrast aan te passen ? Het staat in de zelfstudie maar ik zie die optie nergens! Ik kan wel witbalans en kleurtoon veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Hiervoor is Vraag & Aanbod bedoeld, meerdere advertenties in dit topic zijn dan ook niet echt de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door Eggy op 09-09-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
iemand nog wat leuke thema's tegengekomen? ik gebruik nu Saku, maar heb dat wel gezien... wat voor thema gebruiken jullie? met linkjes zou wel handig zijn ;)

Saku staat btw hier ergens tussen... klikken is meteen downloaden, dus kan geen duidelijkere link geven :/ (maar gelukkig bestaat er zoiets als ctrl+f)

http://www.techteam.gr/mo...?album=Nokia+N91&page=all

[ Voor 41% gewijzigd door Gaargod op 10-09-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

wat mij opvalt is dat mijn telefoon regelmatig crashed, terwijl ik daar hiervoor nooit last van had. Batterijduur is wel flink verbeterd, en dat is me ook veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik_van_H schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:52:
wat mij opvalt is dat mijn telefoon regelmatig crashed, terwijl ik daar hiervoor nooit last van had.
Dit probleem heb ik dus ook , snakes doet het niet eens meer :( , zelfs na installeren niet. Fijn weer problemen.

En waarom zijn de clipjes die je met 'Super ©' convert, niet helemaal full screen op je n91? en de kwaliteit suckt.
En het is ook raar dat de n91 bijna GEEN mp4 kan afspelen.
Als je met 'Super ©' convert is het 3gp toch? En als je het naar mp4 convert geeft ie aan dat ie het niet kan afspelen. Iemand een oplossing om full screen mp4 in super kwaliteit kan afspelen zoals op een ipod video, of is er een site waar je full screen vids kan downloaden voor geld, zoals de live 8 videos die er op staan..?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:21:
[...]

tomtom versie 6 is wel geschikt voor n91 deze week krijg ik waarschijnlijk een test versie :)
dan laat ik het wel even weten hoe die erop werkt
En nog nieuws??? Hoe werkt de TomTom op de N91 ??

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kan iemand even wat filmpjes maken en online gooien en foto's ?
Ik ben van plan de n91 overmorgen te kopen..

lijkt me wel leuk om te zien wat de kwaliteit is van de camera

[ Voor 23% gewijzigd door Aapie op 10-09-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bevindingen na update firmware van mijn toestel..

+ toestel crasht niet meer, hiervoor elke dag wel minimaal 1 keer..
+ batterij gaat langer mee
+ media gallerij opent sneller

- beeldkwaliteit camera lijkt minder geworden..
- videoclips spelen niet meer in fullscreen af
iemand dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:11:
Mijn bevindingen na update firmware van mijn toestel..

+ toestel crasht niet meer, hiervoor elke dag wel minimaal 1 keer..
+ batterij gaat langer mee
+ media gallerij opent sneller

- beeldkwaliteit camera lijkt minder geworden..
- videoclips spelen niet meer in fullscreen af
iemand dezelfde problemen?
Een kennis van mij heeft de nieuwste firmware er nu in zitten en heeft nergens geen last meer van. En ik nog steeds de oude firmware en heb ook nergens last van. Op 1 ding na: als ik veel bel gaat de batterij 2 dagen mee. Anders gaat de batterij zo`n 4 dagen mee.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
joosthaarman schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:07:
Kan iemand even wat filmpjes maken en online gooien en foto's ?
Ik ben van plan de n91 overmorgen te kopen..

lijkt me wel leuk om te zien wat de kwaliteit is van de camera
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je deze telefoon wilt halen voor foto en video, kan je beter voor de N80 gaan met 3 megapixels.. ben niet echt tevreden over de kwaliteit van de camera (zit ook geen flits op).

voor voorbeelden moet je even googlen, je vindt zeker wel wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:42:
[...]

als je deze telefoon wilt halen voor foto en video, kan je beter voor de N80 gaan met 3 megapixels.. ben niet echt tevreden over de kwaliteit van de camera (zit ook geen flits op).

voor voorbeelden moet je even googlen, je vindt zeker wel wat..
nee dat niet maar vind het leuk, handig als ik gewoon een camera bij me heb die enigsinds leuke foto's maakt.

als ik echt goede foto's wil neem ik me digitale camera wel mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:26:
bij mij duurt het echt nog 40 seconden om gallerij te openen :S
En trouwens, hebben jullie onder camera ,opties,aanpassen de optie om helderheid en contrast aan te passen ? Het staat in de zelfstudie maar ik zie die optie nergens! Ik kan wel witbalans en kleurtoon veranderen.
Irritant he?
Echter was ik het zat, en ben ik in de trein flink bezig geweest zonet opweg naar werk toe.
Nu duurt het nog maar 7 seconden bij mij voordat de gallerij opent.

Het geheim?
De manier van mappen aanmaken en muziek opslaan op je harddisk door de Nokia Music Manager, is echt ruk (heel netjes gezegt).
Het ziet er alsvolgt uit (als we even een voorbeeldje nemen): E:\DJ Dilerium\ID&T Trance CD1\Dear Yuki.ACC
Als jij dus een trance CD hebt met diverse artiesten hebt, maakt hij voor elke artist dus in de root van MyMusic een nieuwe map aan en daarin weer een map met de naam van de CD en daar weer in het AAC bestand met de titel van het nummer.
Mega omslachtig en erg slordig.
Maar... het genereert ook een gigantische complexe folder structuur.
En dit is nu de reden waarom het zo lang duurt om de Gallery te openen.
Hij moet (o.a) die hele MyMusic folder door spitten met al die vele folders.
Vanochtend was ik het zat en heb ik die hele zooi eraf gemikt wat neer komt op 10 uur muziek.
Alsnog heb ik 1 dag en 6 uur aan muziek erop, maar keurig in albums van een en dezelfde artiest.
Doch kost het me nu 7 seconden om de gallerij te openen.
Zal eens kijken of de manier van music archiveren ingesteld kan worden in dat programma.
Anders ga ik wel opzoek naar een AAC encoder en doe ik alles handmatig.

Ik kan ook volmondig ja knikken als ik de andere hoor over de batterij duur.
Deze is sterk verbeterd.
Zelfs nog beter dan die van de Nokia 6630.
(Die zou weer betere accu duur hebben dan de 7650, 3660, en de 6600 die ik dus ook allemaal gehad heb... niet dus...)
Dus ik heb sinds jaren weer een telefoon die ik om de 2 a 3 dagen hoef op te laden.
Dat is echt wennen voor mij.
Mijn vriendin kan bijna een week doen met haar l'amour telefoontje van Nokia.
Insane!! :X
Voor mij dan.

Qua thema's heb ik nooit echt iets kunnen vinden dat mega cool is.
Ook met mijn 6630 bleef ik bij het standaard thema.
Zo ook bij de Nokia N91.
Die helderblauwe achtergrond met die witte letters.
Lekker rustig op het oog en zeer neutraal.
En toch ook heel strak en mooi ogend.
De rest van de thema's die erop zitten zijn te druk en niet echt super mooi.
Zo ook dus de 3rd party theme's.
Ben benieuwd of ik wat impressive kan vinden.

Nog even over de gallery.
Het blijft vervelend dat leuke MP3 geluidjes en dingetjes gewoon tussen je andere tracks zitten en zelfs in je music library worden gezet als je een refresh doet.
Jammer dat dit niet gescheiden kan blijven.
Erg lastig als je leuke geluidjes wil uitwisselen en even snel wil laten horen.
Je vind ze never nooit meer terug.
Of je moet ze allemaal onthouden en met de search functie steeds naar voren halen.
Ook geen (praktisch) pretje natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 12-09-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Was het nou hier iedereen bekend dat de N91 ook was toegevoegd aan het lijstje van telefoons dat je zelf kan updaten :? Anders heb ik nog voor de zekerheid de link in de ts gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

DaannO schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:15:
Was het nou hier iedereen bekend dat de N91 ook was toegevoegd aan het lijstje van telefoons dat je zelf kan updaten :? Anders heb ik nog voor de zekerheid de link in de ts gezet ;)
Volg jij je eigen topics wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Erik_van_H schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:47:
[...]

Volg jij je eigen topics wel ;)
Jep, maar ik wist het even niet meer zeker, maar had toen nog niet de search gebruikt :P
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.