Over Konica Minolta en teveel knopjes gesproken, heb je een 5D in handen gehad? Daar zitten beduidend minder knopjes op dan de 7D, waarvan het grootste deel zelfs met de rechterhand te bedienen is. En voor zover ik heb gemerkt zijn met een beetje handigheid die paar knopjes aan de linkerkant ook nog wel te bereiken met je rechterhand.
Voorlopig heb ik er dus nog ff niets aan...mphilipp schreef op maandag 01 mei 2006 @ 07:48:
[...]
Ehhh...nog enige interesse in dat rare statief? Anders ga ik 'm gewoon lekker zelf gebruiken, hij is wel handy voor m'n zware 100-300...
Is goed, ga ik 'm zelf (proberen te) gebruiken. Mocht je toch nog interesse hebben, geef je maar een lel aan de bel.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Ik kan me niet herinneren dat ik voor die shoot knopjes aan de linkerkant nodig had... Misschien voor t naviewen van geschoten foto's? (Wat ik bij voorkeur niet doe)Wolfensteijn schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:42:
Over Konica Minolta en teveel knopjes gesproken, heb je een 5D in handen gehad? Daar zitten beduidend minder knopjes op dan de 7D, waarvan het grootste deel zelfs met de rechterhand te bedienen is. En voor zover ik heb gemerkt zijn met een beetje handigheid die paar knopjes aan de linkerkant ook nog wel te bereiken met je rechterhand.
En de 5D is een stuk lichter dan de 7D.
Prima camera... alleen jammer dat de objectieven-voorraad op t moment niet wordt aangevuld. Dus maar wachten op Sony Alpha
Verwijderd
acolyte,
onderwerp: fotograveren met linkerhand!
dat zou de enige mogelijkheid zijn, mijn hobby weer ter hand te kunnen nemen.
ik ben door een herseninfarct, rechts n.l. verlamd geraakt, zou u, jij een oplossing voor mij hebben c.q. weten.
zie graag een berichtje van je tegemoet.
vriendelijke groet,
statief
onderwerp: fotograveren met linkerhand!
dat zou de enige mogelijkheid zijn, mijn hobby weer ter hand te kunnen nemen.
ik ben door een herseninfarct, rechts n.l. verlamd geraakt, zou u, jij een oplossing voor mij hebben c.q. weten.
zie graag een berichtje van je tegemoet.
vriendelijke groet,
statief
Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om een dSLR te bedienen met alleen de linker hand. Deze toestellen zijn juist zo ontworpen dat >90% van de bedieling met de rechterhand gebeurt. De linker hand wordt dan vaak als ondersteuling voor de lens/extra stabiliteit gebruikt.
Gemakkelijker lijkt mij een compact met een statief of zoals hier al genoemd een schouderstatief. Vasthouden van de camera en bedienen te gelijk zal met de linker hand denk ik erg moeilijk worden.
Gemakkelijker lijkt mij een compact met een statief of zoals hier al genoemd een schouderstatief. Vasthouden van de camera en bedienen te gelijk zal met de linker hand denk ik erg moeilijk worden.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Wellicht dat je contact op kunt nemen met arjants?
Lijkt erop dat dit probleem voor sommigen overkomelijk is...arjants schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:14:
Mijn zus heeft ook een beperking, bij haar aan de rechterkant.
Omdat ze toch zelf ook graag foto's wilde maken zijn we naar een fotozaak geweest en hebben een aantal camera's bekeken/getest.
Wat bleek: Bijna elke camera kon ze ondersteboven bedienen met links
Ze maakt nu alle foto's op-de-kop met een nikon
Verwijderd
Daarbij heb je als je gebruik maakt van een stafief (denk ik) genoeg mogelijkheden om SLR met 1 hand te bedienen. Iets minder rap gok ik maar net een beetje wennen en oefenen zou het te doen moeten zijn.
Verwijderd
Arjants,
Puchelaar, gaf mij de raad om contact met jou op te nemen voor mijn probleem.
Ik was een echte foto hobby-ist. Maar doordat ik echt helemaal niéts meer kan met mijn rechterarm en hand, is mijn hobby zomaar weggevallen.
Jij hebt door je zusje het probleem al eerder aan de hand gehad begrijp ik.
Aan een gewoon statief heb ik dus niets, zoal HeckerBob voorstelt.
Heb jij enig idee wat mij weer aan het fotograferen zou kunnen zetten?
vriendelijke groet,
statief
Ik was een echte foto hobby-ist. Maar doordat ik echt helemaal niéts meer kan met mijn rechterarm en hand, is mijn hobby zomaar weggevallen.
vriendelijke groet,
statief
Statief, ik denk dat je hem beter kan mailen. Zijn mail adres staat in zijn profiel en is:Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:40:
Arjants,
vriendelijke groet,
statief
a r j a n t s _ADD_ h o t m a i l . com (hoop voor arjan dat die mail zoekers dit niet snappen
wees dan slim en verwijs gewoon naar zijn profiel, zonder zijn mailadres uit te tikkennomad85 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:51:
[...]
Statief, ik denk dat je hem beter kan mailen. Zijn mail adres staat in zijn profiel en is:
[knip] (hoop voor arjan dat die mail zoekers dit niet snappen)
@hieronder: in het profiel staat het als plaatje, copy/paste dan gewoon de url daarvan
[ Voor 21% gewijzigd door MBV op 21-03-2007 11:52 ]
Denk dat dat wel losloopt, wat het @ teken staat niet voor add (=toevoegen) maar voor at (=op (als in plaatsaanduiding, dus 'op_hotmail.com'). Maar wil je 'safe' spelen met een mailadres, dan kan je nog beter apestaartje of zo zeggen.
In dit geval heeft MBV gelijk en is verwijzen naar z'n profiel natuurlijk nog beter, maar dat kan natuurlijk niet in elke situatie
In dit geval heeft MBV gelijk en is verwijzen naar z'n profiel natuurlijk nog beter, maar dat kan natuurlijk niet in elke situatie
Verwijderd
offtopic: of 'monkeytail', dat wordt vast ook niet gesnaptpuchelaar schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:27:
Maar wil je 'safe' spelen met een mailadres, dan kan je nog beter apestaartje of zo zeggen.
Of het plaatje met het emailadres uit het profiel kopiëren.puchelaar schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:27:
Maar wil je 'safe' spelen met een mailadres, dan kan je nog beter apestaartje of zo zeggen.
*kick*
Het is echt een tijd geleden dat dit topic voor het laatst aandacht kreeg, zeg. Heb het ook voor mezelf een tijdje laten rusten. Veel drukte op school ook, dus echt geen tijd om eraan te denken of tot aanschaf van iets over te gaan. Ik heb dus nog steeds de oude vertrouwde V3.
Mijn wens voor dSLR blijft echter. En hij is eigenlijk wel weer aangewakkerd. Once again
.
Veel is er veranderd in dSLR land en inmiddels kennen we de D80, de 400D, D40x en de A100 van Sony. Laatstgenoemde is ook zeker geen slecht toestel als je het mij vraagt.
Point being: eigenlijk zou ik mij opnieuw moeten oriënteren op wat er nu weer te krijgen is.
Oh, btw, in december 2006 (tijdje terug alweer) ben ik bij Konijn in Den Ham langsgeweest om een en ander eens te bespreken en uit te zoeken met die mensen. Hoewel de mensen daar erg professioneel overkomen en de juiste instelling hadden mij dingen uit te laten proberen, was het toch hun gebrek aan kennis van wat ik wel en niet kon wat alles een beetje parten speelde en kwam het er dus in feite op neer dat ik met de meeste suggesties kwam. Ook niet verkeerd natuurlijk, maar toch.
Uitkomst: nekstrap (bij de camera) + Gitzo monopod in een Lowepro S&F Deluxe Waistbelt dat heel veel vakjes rondom heeft waar je een monopod in zou kunnen laten rusten.
Nu, een half jaartje later, denk ik daar ietsjes anders over. Leuk en aardig allemaal, maar ga ik er echt op vooruit? Ik zou zo graag eerst willen uitsluiten dat met ondersteuning van de linkerhand fotograferen en dan maar onhandig steeds met rechts zoomring instellen echt niet werkbaar is alvorens ik mij scheel ga betalen aan dure hulpmiddelen. Niet dat ik het om de prijs wil laten, maar ik weet nog zo net niet of het echt wel zoveel zal belemmeren in het nemen van shots.
Daarom zou ik zo graag eens met een van bovengenoemde camera's een dag willen prutsen. Ongelimiteerd, zonder dat iemand steeds over m'n schouder heenkijkt. Gewoon even een dag ik en de camera die elkaar leren kennen zeg maar. Ik weet het, dat betekent dus dat je de camera in de handen van een vreemde moet leggen, maar het zou me zoveel meer inzicht geven in de zaak dan wanneer ik daar bij Konijn het even vlug uitprobeer of bij een mini meet waar er 8 anderen naar je staan te gapen van 'hoe bevalt hem dat?'.
Ideetje: over een aantal dagen zal ik 11 dagen te vinden zijn op CampZone. Zijn er hier mensen die daar ook van de partij zijn? Zo ja, wie weet is daar wat af te spreken? Blijft het toch dicht bij je, en zou ik even ongestoord mijn gang kunnen gaan
.
Wow, wat een lap tekst...
Het is echt een tijd geleden dat dit topic voor het laatst aandacht kreeg, zeg. Heb het ook voor mezelf een tijdje laten rusten. Veel drukte op school ook, dus echt geen tijd om eraan te denken of tot aanschaf van iets over te gaan. Ik heb dus nog steeds de oude vertrouwde V3.
Mijn wens voor dSLR blijft echter. En hij is eigenlijk wel weer aangewakkerd. Once again
Veel is er veranderd in dSLR land en inmiddels kennen we de D80, de 400D, D40x en de A100 van Sony. Laatstgenoemde is ook zeker geen slecht toestel als je het mij vraagt.
Point being: eigenlijk zou ik mij opnieuw moeten oriënteren op wat er nu weer te krijgen is.
Oh, btw, in december 2006 (tijdje terug alweer) ben ik bij Konijn in Den Ham langsgeweest om een en ander eens te bespreken en uit te zoeken met die mensen. Hoewel de mensen daar erg professioneel overkomen en de juiste instelling hadden mij dingen uit te laten proberen, was het toch hun gebrek aan kennis van wat ik wel en niet kon wat alles een beetje parten speelde en kwam het er dus in feite op neer dat ik met de meeste suggesties kwam. Ook niet verkeerd natuurlijk, maar toch.
Uitkomst: nekstrap (bij de camera) + Gitzo monopod in een Lowepro S&F Deluxe Waistbelt dat heel veel vakjes rondom heeft waar je een monopod in zou kunnen laten rusten.
Nu, een half jaartje later, denk ik daar ietsjes anders over. Leuk en aardig allemaal, maar ga ik er echt op vooruit? Ik zou zo graag eerst willen uitsluiten dat met ondersteuning van de linkerhand fotograferen en dan maar onhandig steeds met rechts zoomring instellen echt niet werkbaar is alvorens ik mij scheel ga betalen aan dure hulpmiddelen. Niet dat ik het om de prijs wil laten, maar ik weet nog zo net niet of het echt wel zoveel zal belemmeren in het nemen van shots.
Daarom zou ik zo graag eens met een van bovengenoemde camera's een dag willen prutsen. Ongelimiteerd, zonder dat iemand steeds over m'n schouder heenkijkt. Gewoon even een dag ik en de camera die elkaar leren kennen zeg maar. Ik weet het, dat betekent dus dat je de camera in de handen van een vreemde moet leggen, maar het zou me zoveel meer inzicht geven in de zaak dan wanneer ik daar bij Konijn het even vlug uitprobeer of bij een mini meet waar er 8 anderen naar je staan te gapen van 'hoe bevalt hem dat?'.
Ideetje: over een aantal dagen zal ik 11 dagen te vinden zijn op CampZone. Zijn er hier mensen die daar ook van de partij zijn? Zo ja, wie weet is daar wat af te spreken? Blijft het toch dicht bij je, en zou ik even ongestoord mijn gang kunnen gaan
Ik zie dat je in groningen woont. Ik woon daar ook. Ben zuinig op mijn gear, maar ik wil het best toe vertrouwen. Kan jij thuis wat mij betreft een dag proberenAcolyte schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 02:22:
*kick*
Mijn wens voor dSLR blijft echter. En hij is eigenlijk wel weer aangewakkerd. Once again.
Ideetje: over een aantal dagen zal ik 11 dagen te vinden zijn op CampZone. Zijn er hier mensen die daar ook van de partij zijn? Zo ja, wie weet is daar wat af te spreken? Blijft het toch dicht bij je, en zou ik even ongestoord mijn gang kunnen gaan.
Stuur maar even een dm ofzo, dan kunnen we details bespreken over waar/wanneer etc.
edit: er aan toevoegen dat je misschien beter bij de mediamarkt een toestel kan uitkiezen en die proberen. Je kan bij hun altijd twee weken proberen, daar hebben ze die regel voor.
Mijn camera is niet meer nieuw te koop en ik kan me voorstellen dat je liever niet een te zware body hebt. Zodoende kan je misschien beter proberen met een D40 of 400D (respectievelijk nikon of canon)
[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 17-07-2007 14:34 ]