Toon posts:

nVidia 7800 of ATI 1400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een vraagje.
Ik heb een Dell Inspiron besteld met nVidia 7800 kaart
misschien is het probleem bij jullie bekend maar deze is niet leverbaar.
Nu hebben ze mij de ATI 1400 aangeboden als alternatief met nog wat extra werkgeheugen en opslag geheugen.
Weten jullie of dit een goede deal is.
Ik ben BTW niet echt een gamer.

greetzz
Martijn

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Een ati 1400? Zal dit een hoger geclockte x1300 zijn?

Maar iig, als je geen gamer bent dan had je zowiezo al een overkill gehad met een 7800 (GS, GT, GTX?).
Ik weet niet hoeveel geheugen je er allemaal bij krijgt, misschien kun je dat even vermelden, zodat er dan kan worden gekeken als de deal goed is.

Graag gedaan.

Verwijderd

de 7800 is beter, de x1400 is een beetje een budget kaart, die zo rond de x600 presteerd, de 7800 presteerd dacht ik iets onder de 6800 ultra en is dus geschikter om te gamen. benchmarks kan ik zo gauw niet vinden

Verwijderd

Topicstarter
Whiteraver schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:49:
Een ati 1400? Zal dit een hoger geclockte x1300 zijn?

Maar iig, als je geen gamer bent dan had je zowiezo al een overkill gehad met een 7800 (GS, GT, GTX?).
Ik weet niet hoeveel geheugen je er allemaal bij krijgt, misschien kun je dat even vermelden, zodat er dan kan worden gekeken als de deal goed is.
Werkgeheugen van 1g naar 2g
opslag van 60 naar 80
het was een 7800GS

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Omdat je geen gamer bent zou ik dus voor de optie gaan om de 7800GS te vervangen voor de 1400 (heel apart, is dit dan een agp 8x kaart of zo? hmmm...ik dacht dat de x1000 serie alleen pci-e was) . Alleen dan is weer de vraag: wat ben je van plan om met je labtop (pc, wat is het?) te gaan doen. Voor standaard office en internet surfen is 2 GB intern geheugen enorme overkill, maar die 80 GB zal vast wel van pas komen. Ben je druk met audio en video bewerking bezig lijkt mij die 2 GB intern wat interesanter.

Dus, kom maar met alle info die je hebt.

Graag gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een laptop, en wat ik er van plan mee ben is idd gewoon een beetje internetten maar vooral ook AutoCADten.

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

voor internet heb je aan 512MB al voldoende, maar voor autocad is die 2GB misschien wel handig, vooral als je meerdere tekeningen open hebt met wat internet pagina's erbij. Dan zal je het verschil wel merken, alleen nou weet ik niet als Autocad ook zoveel meer baat bij een sterke grafischekaart heeft.
Dus...misschien iemand hier die meer ervaring heeft met autocad. Wat heeft ie meer nodig: meer intern geheugen of een snelere grafische kaart.
En die 20 GB zal vast wel van pas komen.

Ik zal mijn persoonlijke mening maar niet geven, want ik ben een gamer :) .

Graag gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nog andere mensen die mij kunnen helpen ????

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

AutoCAD is toch OpenGL ?? En verder weet ik niet wat voor tekeningen je maakt, maar zelfs al maak je 3D spul heb je dacht ik niet echt een top videokaart nodig toch ?!

Gewoon een dikke CPU+RAM+HD Ruimte ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Iemand die al een review heeft gevonden van de Ati x1300/x1400. Is deze sneller dan bijvoorbeeld de x700 en is het wel PCI-Express?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

In die laptop zit trouwens een 7800Go en geen 7800GS. Bovendien ligt het er een beetje aan of die x1400 dedicated of shared geheugen heeft. Videokaartjes met shared geheugen zijn namelijk niet vooruit te branden in 3D applicaties. Maar aangezien je zelf zegt dat je geen gamer bent, zou dat niet zoveel uit moeten maken. (Tenzij AutoCAD ook erg op de GPU leunt.)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 13:19

Barrycade

Through the...

Tja je moet zelf de afweging maken natuurlijk.

Als een afweging bv de prijs is: wat is 1 gig geheugen en 20 gig HD extra meer waard en weegt dit op tegen het verlies van grafische kracht. Volgens mij is dat ongeveer wel dezelfde.

AutoCad LT draait hier op een Celeron D met Intel Graphics 2 redelijk. Maar volgens mij leunt het allemaal zwaar op de CPU ipv de GPU dus als je niet (extreem) wil gamen zou ik die aanbieding nemen. Zo'n 1300 kaartje had men laatst nog getest in de ComputerTotaal geloof ik en er is redelijk een spelletje op te spelen. Verwacht alleen geen 1600x800 8x AA etc etc.

Verwijderd

Maar ik zit een beetje te kiezen tussen de

Dell Inspiron 6400 met een X1400 256mb
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1121012/0

of

Uniwill 259 met 256mb Nvidia GeForce Go 6600 of Ati X700 128mb
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1071746/0

EDIT: Dell te traag voor gamen, dit plaatje even bekeken Afbeeldingslocatie: http://notebook.cz/clanky/technologie/2006/ATI-Mobility-Radeon-X1400/ATIx1400tab.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 12:56 ]

Pagina: 1