Dit is inderdaad een 'speciale' verzekering, als je op de site van Wiggers kijkt dan zie je dat ze nog meer 'speciale' auto's voor weinig kunnen verzekeren.johnnyv.nl schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:31:
[...]
Neem aan dat dit dus een weekend/hobby auto verzekering is?
Hobby-auto 1:
• Merk: Peugeot
• Type: 205 1.6 CTI S6
• Motor: 1.6 benzine, 105pk
• Bouwjaar: 1988
• Leeftijd: 25
• Aantal schade vrije jaren: 2
• Verzekeringsmaatschappij: Elaska
• Welk verzekeringspakket je hebt: WA Klassiekerverzekering
• Premie: € 95 per jaar, max. 12.000 km
Werkpaard (gaat volgende week de deur uit):
• Type: 205 1.8 D TURBO COMMERCIAL
• Motor: 1.8 Turbodiesel. Stock 78pk, door montage van IC nu ongeveer 90-95pk
• Bouwjaar: 1991
• Verzekeringsmaatschappij: London, via Netpolis.nl
• Welk verzekeringspakket je hebt: WA
• Premie: ± €25 per maand
Hobby-auto 2 (komt volgende week):
• Type: 205 1.9GTI U9
• Motor: 1.9 benzine, stock 122pk, door montage van een Garett TD04 turbo nu geschat op 170~180pk

• Bouwjaar: 1992
• Premie: ±€25 per maand, max. 20.000 km
• Type: 205 1.6 CTI S6
• Motor: 1.6 benzine, 105pk
• Bouwjaar: 1988
• Verzekeringsmaatschappij: Elaska
• Welk verzekeringspakket je hebt: WA Klassiekerverzekering
• Premie: € 95 per jaar, max. 12.000 km
Werkpaard (gaat volgende week de deur uit):
• Type: 205 1.8 D TURBO COMMERCIAL
• Motor: 1.8 Turbodiesel. Stock 78pk, door montage van IC nu ongeveer 90-95pk
• Bouwjaar: 1991
• Premie: ± €25 per maand
Hobby-auto 2 (komt volgende week):
• Type: 205 1.9GTI U9
• Motor: 1.9 benzine, stock 122pk, door montage van een Garett TD04 turbo nu geschat op 170~180pk
• Premie: ±€25 per maand, max. 20.000 km
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Het aantal schadevrije jaren is inmiddels zo'n beetje 1 en de maandpremie is gedaald van € 55,60 naar €42,-J0YR1D3R schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:23:
- Merk: Fiat
- Type: Panda
- Motor: 1.2 Dynamic
- Bouwjaar: 2004
- Leeftijd: 21
- Aantal schade vrije jaren: 0
- Verzekeringsmaatschappij: Aeon
- Welk verzekeringspakket je hebt: All-risk
- Maandpremie: € 55,60
• Merk: Daewoo
• Type: Espero
• Motor: 1.8 Benzine/LPG, 95PK 145Nm/kg
• Bouwjaar: 1995
• Leeftijd: 22
• Aantal schade vrije jaren: -3 (door een simpele parkeerschade
)
• Verzekeringsmaatschappij: ZLM
• Welk verzekeringspakket je hebt: WA + inzittenden verzekering
• Premie: +/- €70 per maand
De nieuwe premie is nog niet bekend. Momenteel sta ik nog op +1 schadevrije jaren, maar een paar maanden geleden (net in het nieuwe verzekeringsjaar) heb ik een stomme parkeerschade veroorzaakt waarbij mijn trekhaak in een bumper van een andere terecht kwam. In het najaar dit jaar spring ik daar 4 jaar terug, maar op dit moment betaal ik nog €51
• Type: Espero
• Motor: 1.8 Benzine/LPG, 95PK 145Nm/kg
• Bouwjaar: 1995
• Aantal schade vrije jaren: -3 (door een simpele parkeerschade
• Verzekeringsmaatschappij: ZLM
• Welk verzekeringspakket je hebt: WA + inzittenden verzekering
• Premie: +/- €70 per maand
De nieuwe premie is nog niet bekend. Momenteel sta ik nog op +1 schadevrije jaren, maar een paar maanden geleden (net in het nieuwe verzekeringsjaar) heb ik een stomme parkeerschade veroorzaakt waarbij mijn trekhaak in een bumper van een andere terecht kwam. In het najaar dit jaar spring ik daar 4 jaar terug, maar op dit moment betaal ik nog €51
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
- Merk: Suzuki
- Type: Swift
- Motor: 1.3
- Bouwjaar: 1986
- Leeftijd: 18
- Aantal schadevrije jaren: 0
- Verzekeringsmaatschappij: KNMV Verzekeringen
- Welk verzekeringspakket je hebt: WA
- Maandpremie: € 6,75
Pas geleden mijn verzekering aan laten passen, dus hierbij het nieuwe :
- Merk: Volkswagen
- Type: Scirocco
- Motor: 1.8i 16v KR
- Leeftijd: 23
- Aantal schade vrije jaren: 5
- Verzekeringsmaatschappij: Delta Lloyd
- Maandpremie: € 18,76
Wabbawabbawabbawabba
4 jaar terug omdat je met een trekhaak tegen iemand z'n bumper zat? Damn, wat een lijpe verzekering is dat dan. Je zou denken dat je dan gewoon 1 jaartje terug gaat? Shit zeg, kan je net zo goed uit eigen zak die bumper betalen ipv 4 jaar lang een hogere premie om op het niveau te komen waar je nu zit....RvL schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:06:
In het najaar dit jaar spring ik daar 4 jaar terug, maar op dit moment betaal ik nog €51
Merk: Lancia
Type: Nouva Delta HPE 2.0 16v HF Turbo
Motor: 2.0 16v Turbo Garrett T3
Bouwjaar: 1997
Leeftijd: 29
Aantal schade vrije jaren: 7
Verzekeringsmaatschappij: Centraal beheer
Welk verzekeringspakket je hebt: All Risk
Maandpremie: 89 euro per maand
Deze dus:

Type: Nouva Delta HPE 2.0 16v HF Turbo
Motor: 2.0 16v Turbo Garrett T3
Bouwjaar: 1997
Verzekeringsmaatschappij: Centraal beheer
Welk verzekeringspakket je hebt: All Risk
Maandpremie: 89 euro per maand
Deze dus:
[ Voor 18% gewijzigd door vosss op 11-05-2006 12:49 ]
Meestal 20% noclaim.Sander Prinsen schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:32:
Heb afgelopen weekend een aanrijding gehad (mijn schuld...), maar hoever zak je doorgaans terug qua schadevrije jaren? Ik heb (had...) er nu 5.
Aannames zijn fataal.
6,75 euro?Jan Jaap schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:20:
- Merk: Suzuki
- Type: Swift
- Motor: 1.3
- Leeftijd: 18
- Aantal schadevrije jaren: 0
- Verzekeringsmaatschappij: KNMV Verzekeringen
- Maandpremie: € 6,75
Of je hebt hem met wat omlullen naar een classic verzekerd, maar dat lijkt me niet. (dan valt hij er echt nét in)
[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 11-05-2006 14:09 ]
Dat kun je niet zo globaal zeggen. Het is erg afhankelijk van je verzekeraar en de schadevrije jaren die je hebt opgebouwd. Elke verzekeraar heeft daar een eigen tabelletje van die je er even bij moet nemen. De meeste tabellen lijken wel op elkaar, maar er zitten vaak hele kleine verschillen in.
Ik heb er even willekeurig eentje gepakt, en die geeft met BM trede 5 (er werd over 5 schadevrije jaren gesproken) een kortingspercentage van 35% en met 1 schade terugval naar trede 2.
Trede 2 geeft 0% korting.
Je verliest dus 35%.
De grap is dat trede 4 (25%) ook terugvalt naar trede 2, en je dus maar 25% verliest.
Sta je echter hoog op de ladder, dan val je wel een paar tredes terug, maar her kortingspercentage verandert dan niet.
Voorbeeldje van een BM kortingstabel:
BM-ladder trede | Korting Perc. | zonder schade | met 1 schade | met 2 schaden |
19 | 75 | 19 | 14 | 9 |
Bonus-bescherming | ||||
18 | 75 | 19 | 13 | 8 |
17 | 75 | 18 | 12 | 7 |
16 | 75 | 17 | 11 | 6 |
15 | 75 | 16 | 10 | 5 |
14 | 75 | 15 | 9 | 4 |
13 | 70 | 14 | 8 | 3 |
12 | 65 | 13 | 7 | 2 |
11 | 62.5 | 12 | 6 | 2 |
10 | 60 | 11 | 5 | 2 |
9 | 55 | 10 | 4 | 1 |
8 | 50 | 9 | 4 | 1 |
7 | 45 | 8 | 3 | 1 |
6 | 40 | 7 | 3 | 1 |
5 | 35 | 6 | 2 | 1 |
4 | 25 | 5 | 2 | 1 |
3 | 15 | 4 | 1 | 1 |
2 | 0 | 3 | 1 | 1 |
1 | -20 | 2 | 1 | 1 |
Signatures zijn voor boomers.
Rijd zeker prima!ArieR schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:36:
Mooi bakkie!
Een vriend van mij heeft die ook! Rijd prima!
Ik ben al een hele tijd aan het denken om hem te laten chippen.
Dalijk met vakantiegeld maar eens oden ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door vosss op 11-05-2006 14:13 ]
Ja, nou je het zegt ja, je valt een aantal tredes terug, maar niet iedere trede vertegenwoordigt evenveel korting, naarmate je hoger komt worden de stapjes korting kleiner. Ook hanteert weer niet iedere verzekeraar dezelfde voorwaarden, dus het is een kwestie van de polis van jouw verzekeraar doorlezen.
Overigens zit ik zelf in trede 13, maar ik kan je garanderen dat ik echt geen 13 schadevrije jaren heb.
Volgens mij zijn die tredes overigens ook al niet universeel, als in, gelijk bij iedere verzekeraar.
Ik ging volgens mij tot 60% no-claim met stappen van 10 per jaar, toen naar 67,5 en nu ik op 70% zit, zijn het stapjes van 2,5% per jaar dacht ik.
[ Voor 40% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-05-2006 14:35 ]
Aannames zijn fataal.
Klopt, hij is als oldtimer verzekerd. Niets hoeven lullen, gewoon op de dag dat ie 20 werd gebeld, en hij kon zo verzekerd worden, gewoon op mijn eigen naamjohnnyv.nl schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:58:
[...]
6,75 euro?Ik neem aan dat dit óf een foutje is óf dat je hem op iemand anders' naam hebt staan. Als ik precies dezelfde gegevens bij hun invul (auto, leeftijd) kom ik op 700 euro per jaar.
Of je hebt hem met wat omlullen naar een classic verzekerd, maar dat lijkt me niet. (dan valt hij er echt nét in)
Dat gaat zo bij heel veel verzekeraars. Staat in de algemene voorwaarde dat je bij schade, klein of groot die jou verzekeraar moet betalen een x aantal jaar terug gaat in no-claim. Bij mij is dat 4 en volgens mij bij anderen ook. Centraal Beheer weet ik zeker in ieder geval.Sick Nick schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:26:
[...]
4 jaar terug omdat je met een trekhaak tegen iemand z'n bumper zat? Damn, wat een lijpe verzekering is dat dan. Je zou denken dat je dan gewoon 1 jaartje terug gaat? Shit zeg, kan je net zo goed uit eigen zak die bumper betalen ipv 4 jaar lang een hogere premie om op het niveau te komen waar je nu zit....
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
En je rijdt er dus max 10k per jaar mee?Jan Jaap schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:54:
[...]
Klopt, hij is als oldtimer verzekerd. Niets hoeven lullen, gewoon op de dag dat ie 20 werd gebeld, en hij kon zo verzekerd worden, gewoon op mijn eigen naam.
Dat is nog een dure oldtimer verzekering. Ik heb deze

Verzekerd voor €50 per JAAR, dat is dus €4,17 per maand. En het is gewoon een goede WA-plus dekking bij Centraal Beheer.

Verzekerd voor €50 per JAAR, dat is dus €4,17 per maand. En het is gewoon een goede WA-plus dekking bij Centraal Beheer.
https://untappd.com/user/OzzBier
Mijn verzekering is inderdaad niet de goedkoopste, maar ik heb hiervoor gekozen om de volgende redenen:
- Geen auto voor dagelijks gebruik nodig
- 10.000 km per jaar toegestaan
Ik ben aardig wat verzekeringen afgegaan, maar kon geen andere vinden met deze voorwaarden.
- Geen auto voor dagelijks gebruik nodig
- 10.000 km per jaar toegestaan
Ik ben aardig wat verzekeringen afgegaan, maar kon geen andere vinden met deze voorwaarden.
Ja, ik heb ook geen auto voor dagelijks gebruik. Toen ik de verzekering afsloot had ik wel een bedrijfs auto maar die valt daar niet onder. Ik mag maar 7500 rijden per jaar, maar meer rijd ik toch niet want hij rijdt maar 1 op 4!!! Haha.

Dan kwam die ook aardig in de buurt. Een ander punt was de leeftijd (van de bestuurder dus), veel verzekeringen accepteren oldtimerverzekeringen pas vanaf 24 jaar.
Anoniem: 104562
- Merk: Honda
- Type: CRX
- Motor: D16a9 1.6 16v
- Bouwjaar: 1989
- Leeftijd: 17
- Verzekeringsmaatschappij: Interpolis
- Maandpremie: Rond de 60 euro per maand. vorige maand 65, deze 58...erg vreemd.
Ja dat klopt ja, daar had ik ook nog wat problemen mee toen ik hem 3 jaar geleden afsloot (ben nu 23).Jan Jaap schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:47:
Dan kwam die ook aardig in de buurt. Een ander punt was de leeftijd (van de bestuurder dus), veel verzekeringen accepteren oldtimerverzekeringen pas vanaf 24 jaar.
Merk: Seat
Type: Marbella
Motor: 900 cc
Bouwjaar: 1991
Leeftijd: 24
Aantal schadevrije jaren: 2
Verzekeringsmaatschappij: nu nog OHRA
Pakket: WA + inzittenden @ max. 12k/jaar
Maandpremie: 23 euro
Hoe ben ik bij OHRA gekomen: via Independer.nl (Netpolis wilde me niet)
Ik ga overstappen naar de VVAA (Vereniging voor Arts en Auto). Die brengen hun verzekering onder bij de Europeesche geloof ik. Voordeel daar is dat, wanneer je 10 jaar schadevrij rijdt, je 10 jaar schadevrij houdt de rest van de leven, ook al rijd je schade. Deze verzekering is in diverse tests als beste naar voren gekomen. Je moet echt wel arts zijn om lid te kunnen worden van de VVAA (of je partner is lid, zoals bij mij het geval is).
Ik kreeg trouwens laatst weer een aanpassing binnen (was jarig geweest) en daar stond op "korting 70%". Dat lijkt me niet kloppen of wel
Overigens begon ik destijds met een premie van ruim 50 euro. Toen ik jarig werd, ging er 10 euro vanaf en toen ik mijn eerste schadevrij binnen had, nog es 10 euro
Type: Marbella
Motor: 900 cc
Leeftijd: 24
Verzekeringsmaatschappij: nu nog OHRA
Pakket: WA + inzittenden @ max. 12k/jaar
Maandpremie: 23 euro
Hoe ben ik bij OHRA gekomen: via Independer.nl (Netpolis wilde me niet)
Ik ga overstappen naar de VVAA (Vereniging voor Arts en Auto). Die brengen hun verzekering onder bij de Europeesche geloof ik. Voordeel daar is dat, wanneer je 10 jaar schadevrij rijdt, je 10 jaar schadevrij houdt de rest van de leven, ook al rijd je schade. Deze verzekering is in diverse tests als beste naar voren gekomen. Je moet echt wel arts zijn om lid te kunnen worden van de VVAA (of je partner is lid, zoals bij mij het geval is).
Ik kreeg trouwens laatst weer een aanpassing binnen (was jarig geweest) en daar stond op "korting 70%". Dat lijkt me niet kloppen of wel
Overigens begon ik destijds met een premie van ruim 50 euro. Toen ik jarig werd, ging er 10 euro vanaf en toen ik mijn eerste schadevrij binnen had, nog es 10 euro
[ Voor 28% gewijzigd door havana op 18-05-2006 12:39 ]
Merk: BMW
Type: M3
Motor: 3246 cc
Bouwjaar: 2003
Leeftijd: 22
Verzekeringsmaatschappij: Centraal Beheer
Pakket: All Risk
Maandpremie: iets van 350 euro
Signature
Dat vind ik eigenlijk nog goedkoop gezien je leeftijd en auto.BMW_M3 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:28:
Vraag me dan alleen af hoe je op je 22e aan een m3 komt
Ach.. zo zijn er wel meerdere tweakerts met een leuke wagen (of leuke wagens) op relatief jeugdige leeftijden...
Geeft mij altijd reden te denken: "waar heb ik toch iets fout gedaan?"
BMW 535D
Dat heb ik dus ookSoulfly schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:34:
Ach.. zo zijn er wel meerdere tweakerts met een leuke wagen (of leuke wagens) op relatief jeugdige leeftijden...
Maar met een beetje geluk is al dat studeren niet voor niets geweest he.
m3 is niet zo'n probleem...johnnyv.nl schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:30:
[...]
Dat vind ik eigenlijk nog goedkoop gezien je leeftijd en auto.
Vraag me dan alleen af hoe je op je 22e aan een m3 komt
eentje uit 2003 is dit wel...
Iemand nog tips voor welke verzekering je het beste kunt nemen als je alleen een porsche 924 wil verzekeren (max 7500/10000 km/jaar)? Ik was net bij de unive en daar kwamen ze op 990 euro wat me iets teveel van het goede is
Ik ben trouwens 19 zonder schadevrije jaren

990€ per maand? Als je een Porsche kunt kopen, kan je dat ook wel betalen
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ach moet je voor de grap eens in Amsterdam kijken. Zat families die geld bij elkaar leggen om een dikke wagen te kopen om er elk één dag van de week in te rijdenSoulfly schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:34:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Anoniem: 64033
En dat is het mooiste van een 924, iedereen zegt van "Jij rijdt duur" terwijl je voor 1500,- een heel goed exemplaar hebtMx. Alba schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:07:
Ik heb zelf ook een 924, ben 20 en ook geen schadevrije jaren.3p0x schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:00:
Iemand nog tips voor welke verzekering je het beste kunt nemen als je alleen een porsche 924 wil verzekeren (max 7500/10000 km/jaar)? Ik was net bij de unive en daar kwamen ze op 990 euro wat me iets teveel van het goede is![]()
Ik hebt het als volgt gedaan, zoals in dit topic ook wel te lezen is, de Subaru Vivio van mijn ouders (2e auto) is op mijn naam gezet. Die heb ik bij de interpolis verzekerd met mijn vader als hoofdbestuurder (9 schadevrije jaren).
Omdat ik nu een auto voor dagelijks gebruik heb, kan ik de 924 als oldtimer bij de ANWB verzekeren voor € 100,- nog wat per jaar. Ik mag maar 5.000 km rijden, maar dat is voor mij geen probleem (4 fietsen, OV-jaarkaart en nog 2 auto's tot mijn beschikking).
Want het probleem bij de meeste oldtimer verzekeringen is dat je een eerste auto moet hebben, en dat heb ik via deze constructie dus. En aangezien ik meer in de Vivio rijdt dan in de Porsche en mijn vader meer in de Vivio dan ik, is het mogelijk.
Dat was per jaarMx. Alba schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:07:
Probeer interpolis...denk dat je voor WA daar klaar zou moeten zijn voor hooguit 75 euro per maand.
Man, als ik m'n carina daar invoer ben ik al 1150 euro per jaar kwijt...Anoniem: 104562 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:35:
Probeer interpolis...denk dat je voor WA daar klaar zou moeten zijn voor hooguit 75 euro per maand.
Merk: Peugeot
Type: 307
Motor: 2.0 HDI
Bouwjaar: 2002
Leeftijd: 25
Aantal schadevrije jaren: 0
Verzekeringsmaatschappij: LONDON via ANWB
Maandpremie: iets van 255 euro
€ 150 eigen risico.
Ok ik rij wel in de 20.000+ categorie. (45.000 km per jaar)
tot nu toe 1x radio gestolen 1x voorruit kapot door steen en 1x een ongeluk dat iemand achterop zat in de file.
Type: 307
Motor: 2.0 HDI
Leeftijd: 25
Aantal schadevrije jaren: 0
Verzekeringsmaatschappij: LONDON via ANWB
Maandpremie: iets van 255 euro
€ 150 eigen risico.
Ok ik rij wel in de 20.000+ categorie. (45.000 km per jaar)
tot nu toe 1x radio gestolen 1x voorruit kapot door steen en 1x een ongeluk dat iemand achterop zat in de file.
[ Voor 34% gewijzigd door sweetdude op 25-05-2006 17:06 ]
€255 per maand?!
Sta je soms negatief op de BM-ladder, want ik vind het wel erg hoog... Ik vond de €90 per maand (WA +) voor mijn Corolla al stevig...
[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 25-05-2006 18:17 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Merk: Opel
Type: Corsa
Motor: 1.2
Leeftijd bestuurder: 26
Aantal schade vrije jaren:5
Verzekeringsmaatschappij: London
Welk verzekeringspakket je hebt: allrisk
Premie: 85 euro per maand
Nooit nog iets gehad *afkloppen* Toen ik m'n auto pas had betaalde ik 115 euro
Motor: 1.2
Aantal schade vrije jaren:5
Welk verzekeringspakket je hebt: allrisk
Premie: 85 euro per maand
Nooit nog iets gehad *afkloppen* Toen ik m'n auto pas had betaalde ik 115 euro
[ Voor 17% gewijzigd door Nitai op 28-05-2006 11:31 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Pfoe...115 euro per maand voor een Corsa
Tussendoor: Snap inmiddels waarom mijn premie zo laag is, kwestie van 25% starterskorting, en wat andere verzekeringen hebben lopen daar wat voor wat korting zorgt. Heb gekeken voor een andere auto, en de enige conclusie die ik kon trekken was dat ik voorlopig dit maar moet houden verzekeringstechnisch gezien, want 58 euro voor een CRX is gewoon belachelijk goedkoop...

Tussendoor: Snap inmiddels waarom mijn premie zo laag is, kwestie van 25% starterskorting, en wat andere verzekeringen hebben lopen daar wat voor wat korting zorgt. Heb gekeken voor een andere auto, en de enige conclusie die ik kon trekken was dat ik voorlopig dit maar moet houden verzekeringstechnisch gezien, want 58 euro voor een CRX is gewoon belachelijk goedkoop...
Maar hoe ben je aan die starterskorting gekomen dan?Anoniem: 104562 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:08:
Pfoe...115 euro per maand voor een Corsa![]()
Nope 0 schade vrije jaren en heb nooit een auto gehad. Die krengen zeker met leuke diesels zijn erg duur in het verzekeren heb ik ontdekt. Ik heb het voor alle zekerigheid nog nagerekend op de website van de ANWBWok schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:16:
€255 per maand?!Sta je soms negatief op de BM-ladder, want ik vind het wel erg hoog... Ik vond de €90 per maand (WA +) voor mijn Corolla al stevig...
WA Premie/Maand
Voor schade die u of uw eigendom aan anderen toebrengt. Productinfo €139,62
Gedeeltelijk Casco
Extra verzekerd tegen brand- en natuurschade, diefstal en ruitbreuk. Productinfo €11,86
Casco Select met ANWB SchadeService
Extra verzekerd tegen aanrijdingen Productinfo €162,36
Totaal premie Premie per Maand
Totaal € 222,72
[ Voor 36% gewijzigd door sweetdude op 28-05-2006 17:10 ]
Dat was een tijdelijke aanbieding, je kreeg dan 25% korting in het eerste jaar, zodat je rustig kan beginnen. Met andere woorden, ondanks dat mijn no-claim zal stijgen op de ladder volgend jaar, zal ik toch meer moeten betalen. Wel heb ik nog een 10 of 15% extra korting omdat ik meerdere verzekeringen heb lopen bij interpolis, wat voor die laatste 8 euro korting zorgt.MikeyMan schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:36:
[...]
Maar hoe ben je aan die starterskorting gekomen dan?
Maargoed, zodra ik bij deze niet meer zo goedkoop verzekerd ben heb ik nog een andere maatschappij die 33% korting geeft het eerste jaar...zo blijven we nog wel ff aan de gang
Welke is dat dan...?Anoniem: 104562 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:17:
[...]
Maargoed, zodra ik bij deze niet meer zo goedkoop verzekerd ben heb ik nog een andere maatschappij die 33% korting geeft het eerste jaar...zo blijven we nog wel ff aan de gang
Ik ben het nog nergens tegengekomen namelijk...
Sorry voor de kick, maar ik heb me gister laten informeren voor de auto die ik aan wil schaffen:
Type: 850i
Motor: 5 liter, V12, 299pk
Aantal schade vrije jaren: 0
Verzekeringsmaatschappij: Axa Topcar (schijnt een verzekering te zijn die pas 3 maanden bestaat)
Welk verzekeringspakket je hebt: WA
Maandpremie: € 118,-
Vergeleken met wat ik hier zie vind ik het reuze meevallen!
Heb overigens altijd op mijn moeders naam gereden, maar wil nu zelf jaren opbouwen.
Dit was ook de goedkoopste verzekering van de 4 die mij accepteren, de duurste was iets van €250 per maand...
Bij veel verzekeringen is het
- Teveel vermogen
- Auto te zwaar (1855 kilo)
- Leeftijd (er was er een bij waar je 30 jaar moest zijn!!)
Type: 850i
Motor: 5 liter, V12, 299pk
Verzekeringsmaatschappij: Axa Topcar (schijnt een verzekering te zijn die pas 3 maanden bestaat)
Maandpremie: € 118,-
Vergeleken met wat ik hier zie vind ik het reuze meevallen!
Heb overigens altijd op mijn moeders naam gereden, maar wil nu zelf jaren opbouwen.
Dit was ook de goedkoopste verzekering van de 4 die mij accepteren, de duurste was iets van €250 per maand...
Bij veel verzekeringen is het
- Teveel vermogen
- Auto te zwaar (1855 kilo)
- Leeftijd (er was er een bij waar je 30 jaar moest zijn!!)
Read the badge, Bitch!
valt inderdaad mee... Er zijn verzekeringsmaatschappijen die me dat laten betalen voor mn carina...
- Merk: Audi
- Type: Coupe GT
- Motor: 2.2 5-cilinder
- Bouwjaar: 1985
- Leeftijd: 22
- Verzekeringsmaatschappij: Netpolis
- Maandpremie: Ongeveer 56 eur per maand
- Merk: Citroen
- Type: Xsara
- Motor: 1.4i LPG G3
- Bouwjaar: 2000
- Leeftijd: 24
- Aantal schade vrije jaren: 3
- Verzekeringsmaatschappij: Unive
- Maandpremie: Ongeveer 46 eur per maand
- Merk: Alfa Romeo
- Type: 146ti
- Motor: 2.0i
- Bouwjaar: 1997
- Leeftijd: 25
- Aantal schade vrije jaren: 3 (ben er helaas een paar kwijt geraakt met het switchen tussen verschillende verzekeringsmaatschappijen)
- Verzekeringsmaatschappij: Orion Direct
- Welk verzekeringspakket je hebt: WA extra
- Maandpremie: Ongeveer 30 eur per maand, WA is iets van 20 euro per maand
[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 29-08-2006 15:43 ]
- Merk: Renault
- Type: Megane
- Motor: 1.9 DCi
- Bouwjaar: 2001
- Leeftijd: 22
- Aantal schade vrije jaren: 3
- Verzekeringsmaatschappij: Avero Achmea
- Welk verzekeringspakket je hebt: WA +
- Maandpremie: Ongeveer 65 eur per maand
Dat is idd een heel redelijke premie, Zeeuw! Maar let ook op de kleine lettertjes. Ga je niet bv opeens het dubbele betalen als je een klein tikje krijgt?
- Merk: Hyundai
- Type: Satellite SVX
- Motor: 2.5 TDI
- Leeftijd: 28
- Verzekeringsmaatschappij: Suravenir Assurances
- Welk verzekeringspakket je hebt: All Risk
- Maandpremie: Zo'n 150€ per maand
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Nou per september naar WA , en dat kost € 97,00/maandVatt schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:27:2 aanrijdingen gehad, dus vandaar zo'n idioot hoge premie.
- Merk: FIAT
- Type: Stilo Abarth
- Motor: 2.4 20V
- Bouwjaar: 2003
- Leeftijd: 32
- Aantal schade vrije jaren: -2
- Verzekeringsmaatschappij: Simpliciter
- Welk verzekeringspakket je hebt: WA + Casco (all risk)
- Maandpremie: € 227,00
Eindelijk van die idioot hoge premie af. Nu maar hopen dat niemand hem gaat stelen.
- Merk: Mazda
- Type: 323F
- Motor: 323-F 1.6i 16V GLX
- Bouwjaar: 1993
- Leeftijd: 13
- Verzekeringsmaatschappij: Centraal Beheer
- Maandpremie: 44 Euro per maand.
Zo eentje dus alleen dan in het groen. en zonder de body kit ( die overigens wel bestelt gaat worden :D:D:D:D )

[ Voor 5% gewijzigd door ShadowBumble op 29-08-2006 16:08 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Dat wel ja, dan ben ik 1000 euro per jaar meer kwijt, maar daar gaan we niet vanuit...Mx. Alba schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:46:
Dat is idd een heel redelijke premie, Zeeuw! Maar let ook op de kleine lettertjes. Ga je niet bv opeens het dubbele betalen als je een klein tikje krijgt?
Read the badge, Bitch!
- Merk: Opel
- Type: Corsa
- Motor: 1.2 16v
- Bouwjaar: 1999
- Leeftijd: 31
- Aantal schade vrije jaren: 6 ofzo, echt geen flauw idee (trede 12, 67,5% bonus)
- Verzekeringsmaatschappij: Fortis
- Welk verzekeringspakket je hebt: All risk
- Maandpremie: 130 euro per 3 maand.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Het is een risico dat je neemt om zo'n jonge auto enkel wa te verzekeren. Simpele dingen als ruitschades en inbraak zijn nu zelfs voor eigen rekening. Was beperkt casco geen optie geweest?Vatt schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:54:
[...]
Nou per september naar WA , en dat kost € 97,00/maand
Eindelijk van die idioot hoge premie af. Nu maar hopen dat niemand hem gaat stelen.
Audi: Vorsprung durch Technik
Anoniem: 152769
Merk: Kia
Type: Rio
Motor: 1600
Bouwjaar: 2006
Leeftijd bestuurder: 20
Verzekeringsmaatschappij: DVV
Welk verzekeringspakket je hebt: Full Omnium
Premie: 144 euro per maand
Type: Rio
Motor: 1600
Bouwjaar: 2006
Leeftijd bestuurder: 20
Verzekeringsmaatschappij: DVV
Welk verzekeringspakket je hebt: Full Omnium
Premie: 144 euro per maand
1e auto:
Merk/type: Volkswagen Golf 1.8 GT Special (type 3)
Bouwjaar: 1992
Leeftijd: 26
Aantal schadevrije jaren: 5
Verzekeringspakket: WA+
Premie: € 44,82 / maand
Boodschappenwagentje (als 2e auto op mijn naam dus):
Merk/type: Ford Thunderbird LX 4,6l V8
Bouwjaar: 1995
Verzekeringspakket: WA
Premie: € 66,84 / maand
ik moet nodig eens kijken naar wat anders, maar het punt is dat men geen auto's ouder dan 10 jaar WA+ meer wil verzekeren. Dat zou betekenen dat wanneer ik overstap, ik niet meer voor diefstal van m'n golf gedekt ben. Aangezien dat toch een gewild modelletje is, leek het me nog wel verstandig om hem nog even WA+ te houden en m'n thunderbird ernaast (scheelt toch weer wat in vergelijking met een andere maatschappij)
Merk/type: Volkswagen Golf 1.8 GT Special (type 3)
Aantal schadevrije jaren: 5
Verzekeringspakket: WA+
Premie: € 44,82 / maand
Boodschappenwagentje (als 2e auto op mijn naam dus):
Merk/type: Ford Thunderbird LX 4,6l V8
Bouwjaar: 1995
Premie: € 66,84 / maand
ik moet nodig eens kijken naar wat anders, maar het punt is dat men geen auto's ouder dan 10 jaar WA+ meer wil verzekeren. Dat zou betekenen dat wanneer ik overstap, ik niet meer voor diefstal van m'n golf gedekt ben. Aangezien dat toch een gewild modelletje is, leek het me nog wel verstandig om hem nog even WA+ te houden en m'n thunderbird ernaast (scheelt toch weer wat in vergelijking met een andere maatschappij)
Anoniem: 15006
Spookster's auto:
* Merk: Volvo
* Type: S80
* Motor: 2.4 170PK 20V
* Bouwjaar: 2000
* Leeftijd: 32
* Aantal schade vrije jaren: trede 12, 67,5% bonus
* Verzekeringsmaatschappij: Werkgever (heeft eigen verzekeringsbedrijf)
* Welk verzekeringspakket je hebt: WA+
* Maandpremie: 28 EUR / maand.
Auto van Spookster's eega:
* Merk: Ford
* Type: Focus ZX3 (US)
* Motor: 2.0 140PK Sportautomaat 16V
* Bouwjaar: 1999
* Leeftijd: 31
* Verzekeringsmaatschappij: Werkgever
* Maandpremie: 32 EUR / maand
* Merk: Volvo
* Type: S80
* Motor: 2.4 170PK 20V
* Bouwjaar: 2000
* Leeftijd: 32
* Verzekeringsmaatschappij: Werkgever (heeft eigen verzekeringsbedrijf)
* Maandpremie: 28 EUR / maand.
Auto van Spookster's eega:
* Merk: Ford
* Type: Focus ZX3 (US)
* Motor: 2.0 140PK Sportautomaat 16V
* Bouwjaar: 1999
* Leeftijd: 31
* Verzekeringsmaatschappij: Werkgever
* Maandpremie: 32 EUR / maand
Merk/type: Citroen BX Sport
Bouwjaar: 1986
Verzekeringsmaatschappij: ANWB
Premie: € 6,- per maand (old timer verzekering)
Bah hoe heb jij die zo goedkoop gekregen?Voor mijn 323F BA betaal ik 104 euro per maand, ook geen schade vrije jaren net mijn rijbewijs, alleen heb ik WA+ zonder diefstal.ShadowBumble schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:07:Niet slecht voor iemand die pas 2 weken zijn rijbewijs heeft
- Leeftijd: 13
- Verzekeringsmaatschappij: Centraal Beheer
- Maandpremie: 44 Euro per maand.
Zo eentje dus alleen dan in het groen. en zonder de body kit ( die overigens wel bestelt gaat worden :D:D:D:D )
[afbeelding]
Type: Calibra
Motor: 2.0i-8v (120PK)
Leeftijd: 23
Aantal schade vrije jaren: 1
Verzekeringsmaatschappij: Centraal Beheer Achmea
Maandpremie: € 69,--
Type: Calibra
Motor: 2.0i-8v (120PK)
Leeftijd: 23
Verzekeringsmaatschappij: Centraal Beheer Achmea
Maandpremie: € 69,--
Simpel: ShadowBumble is, in tegenstelling tot wat ie meldt, niet 13 jaar maar 24 en valt buiten de risicogroep, jij bent 19 en valt er ruim binnen.Aight! schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:11:
[...]
Bah hoe heb jij die zo goedkoop gekregen?Voor mijn 323F BA betaal ik 104 euro per maand, ook geen schade vrije jaren net mijn rijbewijs, alleen heb ik WA+ zonder diefstal.
Nog ff een update van mijn situatie
- Type: Golf 1.6 CL
- Motor: 1.6
- Bouwjaar: 1992
- Leeftijd: 24
- Verzekeringsmaatschappij: Univé
- Welk verzekeringspakket je hebt: WA+
- Maandpremie: Ongeveer 47,50 per maand
[ Voor 29% gewijzigd door Flotter op 01-09-2006 10:09 ]
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Opsomtopics rule...
- Merk: BMW
- Type: X5 Automaat
- Motor: 3.0D 182 PK
- Bouwjaar: 2003
- Leeftijd: 29
- Aantal schade vrije jaren: ik dacht 7 of 8 ??
- Verzekeringsmaatschappij: KBC
- Welk verzekeringspakket je hebt: The usual stuff
- Maandpremie: +/- 45 €
edit:
Wel in België...
Wel in België...
[ Voor 4% gewijzigd door D4Skunk op 01-09-2006 10:36 ]
Is dat wel verstandig? Als je hem toto rijdt dan ben je in een keer 10.000 euro armer.Vatt schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:54:
[...]
Nou per september naar WA , en dat kost EUR 97,00/maand
- Merk: Seat
- Type: Toledo 1.9 tdi signo
- Motor: 1.9 tdi 110 pk gechipt @ 148 pk
- Leeftijd: 34
- Aantal schade vrije jaren: 8
- Verzekeringsmaatschappij: Hema
- Welk verzekeringspakket heb je? Volledig casco + noclaim garantie + inzittendenverz. & rechtsbijstand
- Maandpremie: € 72,00
Eigenlijk heb ik 14 schadevrije jaren maar heb verzekering vroeger op naam van mijn vader gehad. Heb hem sinds mijn 24e op mijn eigen naam staan maar door gekloot van mijn vorige verzekeraar ben ik 2 jaar kwijt geraakt
Nooit schade gereden zelf, wel schade gehad door anderen.
Ik rijdt trouwens +/- 50.000 km per jaaar.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Heb kunnen onderhandelen derover aangezien al onze verzekeringen daar lopen.Aight! schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:11:
[...]
Bah hoe heb jij die zo goedkoop gekregen?Voor mijn 323F BA betaal ik 104 euro per maand, ook geen schade vrije jaren net mijn rijbewijs, alleen heb ik WA+ zonder diefstal.
De auto is 13 jaar dacht dat er dat bedoelt werd maar ik ben 23 en val dus ook nog in de risico groep.Flotter schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:05:
[...]
Simpel: ShadowBumble is, in tegenstelling tot wat ie meldt, niet 13 jaar maar 24 en valt buiten de risicogroep, jij bent 19 en valt er ruim binnen.
- Merk: Saab
- Type: 9-5
- Motor: 1.9 TiD
- Bouwjaar: 2006
- Leeftijd: 33
- Aantal schade vrije jaren: 1 (in de UK teminste)
- Verzekeringsmaatschappij: NatWest
- Welk verzekeringspakket je hebt: All-Risk
- Maandpremie: Ongeveer 87 eur per maand (ongeveer GBP 700 per jaar, inclusief korting omdat het mijn bank is)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
ShadowBumble schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:10:
[...]
De auto is 13 jaar dacht dat er dat bedoelt werd maar ik ben 23 en val dus ook nog in de risico groep.
offtopic:
Dan staat je geboortedatum verkeerd in je profiel
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Flotter schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:04:
[...]
offtopic:
offtopic:
je hebt nog gelijk ook. Aangepast
je hebt nog gelijk ook. Aangepast
Anoniem: 79417
Merk: Nissan
Type: Primera
Motor: 2.0 16V
Bouwjaar: 1998
Leeftijd: 20
Aantal schade vrije jaren: 2
Verzekeringsmaatschappij: Polis Direct
Maandpremie: € 17,40
Staat op mn moeders naam
Staat op mn moeders naam
- Type: Golf 1.6 CL
- Motor: 1.6 74kW
- Bouwjaar: 1997
- Leeftijd: 20
- Aantal schade vrije jaren: 1
- Verzekeringsmaatschappij: Proteq
- Maandpremie: 72,52
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
* Merk: Audi
* Type: A3 (Attraction uitvoering)
* Motor: 1.6 8V 101PK
* Kenteken auto: 15 mei 1998
* Leeftijd bestuurder: 20 bij aanschaf, nu 21
* Schadevrije jaren: 3 (via auto ouders, 0 van mezelf
)
* Verzekeringsmaatschappij: Centraal beheer
* Verzekerd voor: WA, ruiten, inzittenden extra verzekerd
* Premie per maand: 104,67 Euro
* Eigen risico: 0 Euro
Best een aardig bedrag, mja, wou per se een A3
Zojuist even geinformeerd, had gehoord dat een alarm mogelijk korting opleverde. Niet dus, de nieuwprijs is te laag hiervoor en indien die hoger lag had het nog geen voordeel opgeleverd maar was het een verplichting van CB. IIg al een heel gedoe gehad rondom de SCN/TNO startonderbreking om deze auto op mijn naam, icm de nieuwprijs verzekerd te krijgen.
* Type: A3 (Attraction uitvoering)
* Motor: 1.6 8V 101PK
* Kenteken auto: 15 mei 1998
* Leeftijd bestuurder: 20 bij aanschaf, nu 21
* Schadevrije jaren: 3 (via auto ouders, 0 van mezelf
* Verzekeringsmaatschappij: Centraal beheer
* Verzekerd voor: WA, ruiten, inzittenden extra verzekerd
* Premie per maand: 104,67 Euro
* Eigen risico: 0 Euro
Best een aardig bedrag, mja, wou per se een A3
Zojuist even geinformeerd, had gehoord dat een alarm mogelijk korting opleverde. Niet dus, de nieuwprijs is te laag hiervoor en indien die hoger lag had het nog geen voordeel opgeleverd maar was het een verplichting van CB. IIg al een heel gedoe gehad rondom de SCN/TNO startonderbreking om deze auto op mijn naam, icm de nieuwprijs verzekerd te krijgen.
Whoop!
<insert preek over verzekeren op ouders naamAnoniem: 79417 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:01:
Staat op mn moeders naam
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
hey jij zit ook op het nissan forum..Anoniem: 79417 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:01:
Staat op mn moeders naam
Type: Primera SRi
Motor: 2.0 16V G3
Bouwjaar: 1999
Verzekeringsmaatschappij: Fortis
Maandpremie: € 60,00
6 euro? Als ik mijn Volkswagen golf uit '86 op de anwb site invul kom ik nog aan de dik 60 euro? Doe ik wat verkeerd?Wokschotel schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:13:
Merk/type: Citroen BX Sport
- Merk: DAF
- Type: 66 1300 Marathon
- Motor (dus welk blok erin ligt): 1300cc
- Bouwjaar: 1974
- Leeftijd bestuurder: 19
- Verzekeringsmaatschappij: London Verzekeringen
- Premie: 80 euro per jaar.
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Omdat je een Golf hebt? Omdat een Golf gelijk staat aan gepimpt, verlaagd, risicogroep, diefstalgevoelig, boomkleverig? Omdat een BX Sport alleen gelijk staat aan "oh buurman, wat doet u nu?"?sig69 schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:01:
[...]
6 euro? Als ik mijn Volkswagen golf uit '86 op de anwb site invul kom ik nog aan de dik 60 euro? Doe ik wat verkeerd?
Of omdat de ANWB site de premie per jaar geeft, en 60 euro per jaar is 5 euro per maand?
Een kickje...
Ik zit momenteel te twijfelen over een andere verzekering, bij PolisDirect...
Zit nog te twijfelen of ik de ongevalleninzittenden-verzekering neem, en of ik uberhaupt in zee ga met PolisDirect...
Maar is zo'n inzittendenverzekering nou echt nodig? Zie her en der dat de WA verzekering al verplicht is tot uitkering van schade van inzittenden...
Zit nog te twijfelen of ik de ongevalleninzittenden-verzekering neem, en of ik uberhaupt in zee ga met PolisDirect...
Maar is zo'n inzittendenverzekering nou echt nodig? Zie her en der dat de WA verzekering al verplicht is tot uitkering van schade van inzittenden...
Oldtimerverzekeringen kosten gewoon een zooi minder. Meestal mag je er ook maar weinig KM per jaar mee rijden <10k e.d.sig69 schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:01:
[...]
6 euro? Als ik mijn Volkswagen golf uit '86 op de anwb site invul kom ik nog aan de dik 60 euro? Doe ik wat verkeerd?
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
• Merk: Suzuki
• Type: Swift 1.3 GLX
• Motor: 1.3 l 8v, 50 kW
• Bouwjaar: 1997
• Leeftijd: 27
• Aantal schade vrije jaren: 0 (eerste auto)
• Trede Bonus/malus-ladder: 5
• Verzekeringsmaatschappij: Budgio (onderdeel van Fortis)
• Dagwaarde auto: 2200 euro
• Maandpremie: 41,75 euro
• Eigen risico: 250,00 euro
• Welk verzekeringspakket je hebt: WA+, ongevalsinzittenden, schade inzittenden, verhaalsbijstand, noclaim-beschermer
Eerste eigen auto gekocht in maart dit jaar. Ik dacht dat ik hoger zou zitten met premie, maar de premie voor WA was 29 euro, voor WA+ 32 euro. Met de extra's die ik er bij heb genomen zit ik op 41,75 euro, omdat ik op treetje 5 ben ingeschaald, ondanks dat het mijn eerste auto is (dus geen schadevrije jaren).
• Type: Swift 1.3 GLX
• Motor: 1.3 l 8v, 50 kW
• Bouwjaar: 1997
• Aantal schade vrije jaren: 0 (eerste auto)
• Trede Bonus/malus-ladder: 5
• Verzekeringsmaatschappij: Budgio (onderdeel van Fortis)
• Dagwaarde auto: 2200 euro
• Maandpremie: 41,75 euro
• Eigen risico: 250,00 euro
• Welk verzekeringspakket je hebt: WA+, ongevalsinzittenden, schade inzittenden, verhaalsbijstand, noclaim-beschermer
Eerste eigen auto gekocht in maart dit jaar. Ik dacht dat ik hoger zou zitten met premie, maar de premie voor WA was 29 euro, voor WA+ 32 euro. Met de extra's die ik er bij heb genomen zit ik op 41,75 euro, omdat ik op treetje 5 ben ingeschaald, ondanks dat het mijn eerste auto is (dus geen schadevrije jaren).
[ Voor 15% gewijzigd door Goverman op 08-05-2007 14:44 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Bij mij is het rottig om neer te zetten aangezien mijn vriendin en ik een gezinsverzekering hebben. Zij heeft mijn noclaim korting meegenomen (losstaand van die van mij!) en zo dus ook een goede korting kunnen krijgen. De premie is voor 2 auto's (Megane('96) en Micra('94) 78,83euro.
Merk: Renault
Type: Megane RN 1.6e
Motor (dus welk blok erin ligt): 1600cc
Bouwjaar: 1996
Verzekeringsmaatschappij: AXA met als tussenpersoon ASRO
Welk verzekeringspakket je hebt: WA.
Merk: Renault
Type: Megane RN 1.6e
Motor (dus welk blok erin ligt): 1600cc
Bouwjaar: 1996
Verzekeringsmaatschappij: AXA met als tussenpersoon ASRO
Welk verzekeringspakket je hebt: WA.
Even aangepast aan huidige situatiejohnnyv.nl schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:37:
Merk: Volkswagen
Type: Golf CL
Motor: 1.8 90pk
Bouwjaar: 1990
Aantal schade vrije jaren: 0 (bijna 1) 1
Verzekeringsmaatschappij: Verzekeruzelf.nl
Welk verzekeringspakket je hebt: WA > 20k kilometer/jaar
Maandpremie: € 29,12 27,39
^^ volgens mij best nette prijs per maand
Tsja, als volgens mij is het ook dubbel verzekerd inderdaad...MikeyMan schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:32:
Een kickje...
Bij schade aan inzittenden moet de WA inderdaad uitbetalen, bij eventuele ziektekosten heeft ook iedereen een verzekering.
Zelf heb ik wel inzittenden verzekering maar eigenlijk betaal je dubbel, misschien wel om als je dit ooit nodig gaat hebben geen gezeur hierover te krijgen.
Motor: 1.2i 8v 45 pk
Verzekeringsmaatschappij: Fortis ASR
Welk verzekeringspakket je hebt: WA 12k
Maandpremie: € 46,51
Tot nu toe dezelfde verzekering als waar ik mee begonnen ben, is met tussenpersoon.
Wel een keer overzetten, tussenpersoon had ik helemaal niets aan toen er een auto bij mij achterop was geklapt. Nog alle correspondentie, telefoontjes etc. zelf kunnen doen.
Zit overigens in schaal 4 met dacht zo uit mijn hoofd 25% korting.
[ Voor 26% gewijzigd door GH45T op 08-05-2007 14:51 ]
• Merk: BMW
• Type: 318d Touring
• Motor: 1951cc, 85 KW / 115 pk
• Bouwjaar: 2004
• Leeftijd: 32
• Aantal schade vrije jaren: 4
• Trede Bonus/malus-ladder: SF3 (Duitsland)
• Verzekeringsmaatschappij: Allianz 24 Duitsland
• Welk verzekeringspakket je hebt: All risk
• Maandpremie: 84 euro
• Eigen risico: 300,00 euro
Auto staat op Duits kenteken.
• Type: 318d Touring
• Motor: 1951cc, 85 KW / 115 pk
• Bouwjaar: 2004
• Leeftijd: 32
• Aantal schade vrije jaren: 4
• Trede Bonus/malus-ladder: SF3 (Duitsland)
• Verzekeringsmaatschappij: Allianz 24 Duitsland
• Maandpremie: 84 euro
• Eigen risico: 300,00 euro
Auto staat op Duits kenteken.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Hehe, dat alles zou te mooi zijn heh... Punt is dat jouw eigen WA-verzekering (dus niet voor auto, maar persoonlijke WA) als uitsluiting heeft dat wanneer je in een auto schade of letsel veroorzaakt aan inzittenden deze verzekering niet uitkeert... Snap je nu waarom de WA-premie zo laag is dat ie vaak 'gratis' wordt aangeboden bij inboedelpakketten etc.?Bij schade aan inzittenden moet de WA inderdaad uitbetalen, bij eventuele ziektekosten heeft ook iedereen een verzekering.
Hetzelfde geldt voor de ziektekostenverzekering. Als jij iemand aanrijdt, dan betaalt de ziektekostenverzekering van het slachtoffer wel, maar deze verzekeraar gaat jou wel aanspreken. In dat geval dus jouw WA (auto)-verzekering. Heb je een aanrijding waarbij jij een van je passagiers het ziekenhuis in rijdt, dan geldt hetzelfde principe: slachtoffer is hoe dan ook verzekerd, maar de rekening van zijn verzekeraar gaat naar jouw autoverzekeraar. En bij alleen WA keert deze dus niet zomaar uit...
Dus: ongevalsinzittendenverzekering: WEL doen, voor 2 euro extra ben jij in ieder geval gedekt...
Mjah, maar de vraag is dus of de wa-verzekering van de auto niet sowieso moet uitkeren bij schade aan inzittenden...Goverman schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:49:
[...]
Hehe, dat alles zou te mooi zijn heh... Punt is dat jouw eigen WA-verzekering (dus niet voor auto, maar persoonlijke WA) als uitsluiting heeft dat wanneer je in een auto schade of letsel veroorzaakt aan inzittenden deze verzekering niet uitkeert... Snap je nu waarom de WA-premie zo laag is dat ie vaak 'gratis' wordt aangeboden bij inboedelpakketten etc.?
Hetzelfde geldt voor de ziektekostenverzekering. Als jij iemand aanrijdt, dan betaalt de ziektekostenverzekering van het slachtoffer wel, maar deze verzekeraar gaat jou wel aanspreken. In dat geval dus jouw WA (auto)-verzekering. Heb je een aanrijding waarbij jij een van je passagiers het ziekenhuis in rijdt, dan geldt hetzelfde principe: slachtoffer is hoe dan ook verzekerd, maar de rekening van zijn verzekeraar gaat naar jouw autoverzekeraar. En bij alleen WA keert deze dus niet zomaar uit...
Dus: ongevalsinzittendenverzekering: WEL doen, voor 2 euro extra ben jij in ieder geval gedekt...
volgens mij dus niet als jij het ongeval hebt veroorzaakt... Zie het als schade aan je eigen auto, die wordt door de WA ook niet vergoed in dat geval.
Misschien toch maar even de polisvoorwaarden doorlezen dus
Misschien toch maar even de polisvoorwaarden doorlezen dus
• Type: 206 XS
• Motor: 1.16 16V / 110PK
• Bouwjaar: sept 2002
• Leeftijd: 26
• Aantal schade vrije jaren: 2 (zelf)
• Verzekeringsmaatschappij: Axa
• Maandpremie: 74 euro
Rij al 8 jaar auto, maar pas sinds 2 jaar een eigen auto. Ze hebben wel iets creatiefs gedaan met de verzekering, had iets te maken met de schadevrije jaren van mijn overleden oom die me ma mocht overnemen en destijds weer zijn overgegaan naar mij? Max korting iig...
• Type: 206 XS
• Motor: 1.16 16V / 110PK
• Bouwjaar: sept 2002
• Leeftijd: 26
• Aantal schade vrije jaren: 2 (zelf)
• Verzekeringsmaatschappij: Axa
• Maandpremie: 74 euro
Rij al 8 jaar auto, maar pas sinds 2 jaar een eigen auto. Ze hebben wel iets creatiefs gedaan met de verzekering, had iets te maken met de schadevrije jaren van mijn overleden oom die me ma mocht overnemen en destijds weer zijn overgegaan naar mij? Max korting iig...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
• Merk: Opel
• Type: Vectra B1 Caravan 2.2DTi
• Motor: 2171cc, 92 KW / 125 pk (nu 156 pk)
• Bouwjaar: 2001
• Aantal schade vrije jaren: (over een maand) 3
• Trede Bonus/malus-ladder: Geen flauw idee
• Verzekeringsmaatschappij: FBTO
• Welk verzekeringspakket je hebt: FBTO internetautoverzekering WA+
• Maandpremie: (over een maand) 67 euro
• Eigen risico: 0 euro
• Type: Vectra B1 Caravan 2.2DTi
• Motor: 2171cc, 92 KW / 125 pk (nu 156 pk)
• Bouwjaar: 2001
• Aantal schade vrije jaren: (over een maand) 3
• Trede Bonus/malus-ladder: Geen flauw idee
• Welk verzekeringspakket je hebt: FBTO internetautoverzekering WA+
• Maandpremie: (over een maand) 67 euro
• Eigen risico: 0 euro
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ook een updatePollewob schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:24:
- Merk: Volvo
- Type: V40
- Motor: 1.9 T4, 200 pk
- Bouwjaar: 1998
- Leeftijd: 22 23
- Aantal schade vrije jaren: 3 4
- Verzekeringsmaatschappij: Fortis
- Welk verzekeringspakket je hebt: Wa +
- Maandpremie: ~ € 80 € 64,18
Anoniem: 152769
• Merk: Kia
• Type: Rio 1.6EX automaat
• Motor: 1600cc 82 / 112 pk
• Bouwjaar: 2006
• Leeftijd: 20
• Aantal schade vrije jaren: 0
• Trede Bonus/malus-ladder: 16
• Verzekeringsmaatschappij: DVV voor verzekering, Kia voor omnium
• Welk verzekeringspakket je hebt: All risk (+vervangwagen)
• Maandpremie: 267 euro (neen, niet jaarbasis)
• Eigen risico: 125,00 euro
het erge is, die auto doet ongeveer 250km / maand, dus dat is 1€ verzekering / km.
• Type: Rio 1.6EX automaat
• Motor: 1600cc 82 / 112 pk
• Bouwjaar: 2006
• Leeftijd: 20
• Trede Bonus/malus-ladder: 16
• Verzekeringsmaatschappij: DVV voor verzekering, Kia voor omnium
• Welk verzekeringspakket je hebt: All risk (+vervangwagen)
• Maandpremie: 267 euro (neen, niet jaarbasis)
• Eigen risico: 125,00 euro
het erge is, die auto doet ongeveer 250km / maand, dus dat is 1€ verzekering / km.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 08-05-2007 15:26 ]
• Merk: Mazda
• Type: 323 HB Sport 1.3i 16v
• Motor: 1324cc 55kW / 75pk
• Bouwjaar: 1994
• Gewicht: 935kg
• Welk verzekeringspakket je hebt: WA+, inzittende verzekering
• Maandpremie: € 124,91
Voordat ik vorig jaar een ongeluk beging was mijn maandpremie € 78,22. Nu bijna een jaar later hoop ik dat mijn premie ook weer terug gaat naar dit bedrag, want die € 47 extra per maand is toch balen.
• Type: 323 HB Sport 1.3i 16v
• Motor: 1324cc 55kW / 75pk
• Bouwjaar: 1994
• Gewicht: 935kg
• Welk verzekeringspakket je hebt: WA+, inzittende verzekering
• Maandpremie: € 124,91
Voordat ik vorig jaar een ongeluk beging was mijn maandpremie € 78,22. Nu bijna een jaar later hoop ik dat mijn premie ook weer terug gaat naar dit bedrag, want die € 47 extra per maand is toch balen.
[ Voor 18% gewijzigd door Grote Smurf op 08-05-2007 15:29 ]
ikke:
• Merk: Volvo
• Type: V40
• Motor: 1.9D T3
• Bouwjaar: 2000
• Leeftijd: 29
• Verzekeringsmaatschappij: Maaf
• Welk verzekeringspakket je hebt: WA plus
• Bonus/Malus: 0.85
• Maandpremie: 52 euro (x 10 maanden)
)
vrouwlief:
• Type: 440
• Motor: 1.7i
• Leeftijd: 35
• Maandpremie: 32 euro (x 10 maanden)
)
• Type: V40
• Motor: 1.9D T3
• Leeftijd: 29
• Welk verzekeringspakket je hebt: WA plus
• Maandpremie: 52 euro (x 10 maanden)
vrouwlief:
• Type: 440
• Motor: 1.7i
• Leeftijd: 35
• Maandpremie: 32 euro (x 10 maanden)
inmiddels is het WA+ voor 54 geworden, nogsteeds bij FortisRev! schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:57:
[...]
hey jij zit ook op het nissan forum..
Type: Primera SRi
Motor: 2.0 16V G3
Bouwjaar: 1999
Verzekeringsmaatschappij: Fortis
Maandpremie: € 60,00
• Merk: Renault
• Type: Clio 2 Phase 1 - 1.6 16v S
• Motor: 1.6 16v (136pk)
• Leeftijd: 21
• Aantal schade vrije jaren: -3 - (19 januari onverkombaar ongeluk gehad)
• Verzekeringsmaatschappij: Centraal Beheer
• Maandpremie: 86 euro per maand
• Type: Clio 2 Phase 1 - 1.6 16v S
• Motor: 1.6 16v (136pk)
• Leeftijd: 21
• Aantal schade vrije jaren: -3 - (19 januari onverkombaar ongeluk gehad)
• Verzekeringsmaatschappij: Centraal Beheer
• Maandpremie: 86 euro per maand
Anoniem: 185039
- Leeftijd: 19
- Verzekeringsmaatschappij: ZLM Verzekeringen