Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.689 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:52

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

zwahiel schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:36:
Mijn iBook is gisteren gestolen uit mijn kamer :'(

* zwahiel is erg boos!

zie mijn website beneden :'(
aaah, Wiel! Das k voor je!

BTW intro was super ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:45:
[...]

OT: Apple weet toch van iedereen wie welke iPod/iBook/PowerBook etc. verkocht heeft? Het is toch een kleine zaak om dagelijks een proggie te draaien om de gestolen serienummers op te sporen die online zijn. Koppelen aan IP adres en hoppa: dief te traceren. Helaas werkt het niet zo in de wereld en heeft Apple baat bij diefstal ( ze verkopen een nieuwe ), verzekeringsmaatschappijen ook ( ze verkopen verzekeringen ), creditcardmaatschappijen ook ( ze verkopen cc's vanwege o.a. de verzekering ) etc. Geldt ook bij telefoontoestellen die gejat worden.
De hele wereld zou over Apple heen vallen bij het beschikbaar worden van een dergelijke app. Er moet in dat geval namelijk info vanuit de Mac naar Apple verstuurd worden en we zijn allemaal al zo gebrand op onze privacy tegenwoordig. Daarnaast zou een dergelijke functie vrij eenvoudig te omzeilen zijn door outgoing packets te firewallen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.jef schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:41:
@Avensys

Die lelijke Drell Monitor en gore muis verkloten het wel een beetje :( 'k weet wel dat de Dells cheaper zijn en hetzelfde scherm hebben eigenlijk... Maar toch... Apple Cinema Display zou vééééél knapper zijn...
Ja, ik weet het :) Echter schenkt niet iedereen evenveel waarde aan de uitstraling/looks van zijn workspace. Ik hou van kwaliteit/functionaliteit maar ik kan me niet druk maken om het feit dat ik naar een Dell-scherm zit te staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Whieee schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:37:
[...]

De hele wereld zou over Apple heen vallen bij het beschikbaar worden van een dergelijke app. Er moet in dat geval namelijk info vanuit de Mac naar Apple verstuurd worden en we zijn allemaal al zo gebrand op onze privacy tegenwoordig. Daarnaast zou een dergelijke functie vrij eenvoudig te omzeilen zijn door outgoing packets te firewallen.
En toch kan coconutIdentity een database met serienummers van gestolen macs raadplegen. (Niet die van Apple overigens, hoewel ze dat afaik wel bijhouden idd.. Als je een gestolen Mac inlevert voor garantie gaat er in dat geval afaik een vlaggetje op).

Werkt overigens niet als je een logicboard-replacement hebt gehad o.i.d. want dan heeft je mobo geen serienummer meer.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 22-09-2006 15:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:44:
[...]

Dat is wel erg ***.. Van de politie daar moet je het nu maar niet hebben. Zelf research doen, maar dat had je al gedaan. Verder weinig aan te doen. Wel minder van je data, maar ook een beetje je eigen schuld. Backup !! IIg veel succes met het vinden van de dader.

Nu weer wat foto's!
ik backup niet elke dag maar werk wel veel op mijn mac ;)

Ik backup maandelijks of zo, maar mijn laatste backup ligt in Nederland en ik zit zelf in Zuid Amerika, dus aan die backup heb ik niks omdat internet niet zo snel is dat ik 9gb binnen kan trekken...

Ik was in het proces om een externe hdd te kopen hier lokaal omdat als je een half jaartje naar Chili gaat je alle kg's van de max 20 die je mee mag nemen nodig hebt... De hdd is zelfs al besteld! :(

Backup is een gewoonte, niet iets waar je aan moet denken!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:47:
[...]

Ja, ik weet het :) Echter schenkt niet iedereen evenveel waarde aan de uitstraling/looks van zijn workspace. Ik hou van kwaliteit/functionaliteit maar ik kan me niet druk maken om het feit dat ik naar een Dell-scherm zit te staren.
Helemaal mee eens. Sowieso, "lelijke Drell monitor"?! Wat klets jij nou, is toch een monitor van minimaal €470 euro geweest. Bovendien vind ik 'm zo lelijk niet.

Goed en nu weer ontopic, kom maar op met die pics!

[ Voor 36% gewijzigd door The_Bash op 23-09-2006 13:14 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Verwijderd

Nou ik zal mijn werkplekje ook maar eens posten. Eenvoudig maar ik ben er super blij mee!

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y247/wodkalime14/IMG_0381.jpg

Mijn 12 " ibook G4
nano 2gb
Los beeldscherm 17" BenQ
Logitech speakers (incl. subwoofertje onder het bureau)
mighty mouse
Logitech toetsenbord (met hele platte toetsjes)

Ikea bureau+ikea bureaustoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:36:
Mijn iBook is gisteren gestolen uit mijn kamer :'(

* zwahiel is erg boos!

zie mijn website beneden :'(
Ik wil niet de detective uithangen maar:

- Het moet een bekend geweest zijn
- Normale dieven hebben over lak aan en zouden dan ook het GELD ZEKER mee hebben genomen.
- Daarnaast is je paspoort ook niet weg

Wat je kan doen

een goedkope labtop op dezelfde plek leggen en een camera ophangen of je zelf verstoppen. Zodat je je huisgenoot op heterdaad kan betrappen.

conclusie :

Een bekende is de dader. Dit omdat normale dieven, in een rush geen gewetens hebben ze nemen alles mee wat ze mee kunnen nemen. En geld is iets wat dieven altijd meenemen.

fucked up en succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:42:
[...]

Ik wil niet de detective uithangen maar:

- Het moet een bekend geweest zijn
- Normale dieven hebben over lak aan en zouden dan ook het GELD ZEKER mee hebben genomen.
- Daarnaast is je paspoort ook niet weg

Wat je kan doen

een goedkope labtop op dezelfde plek leggen en een camera ophangen of je zelf verstoppen. Zodat je je huisgenoot op heterdaad kan betrappen.

conclusie :

Een bekende is de dader. Dit omdat normale dieven, in een rush geen gewetens hebben ze nemen alles mee wat ze mee kunnen nemen. En geld is iets wat dieven altijd meenemen.

fucked up en succes verder
Laptops zijn item numero uno waar dieven tegenwoordig voor gaan: relatief veel waarde en makkelijk mee te nemen. Vaak liggen ze op tafels. bureau's etc, geld ligt meestal niet zomaar overal (en zeker niet gelijk aan de waarde van een laptop).

Rijd maar eens een paar weken met je laptop naast je in de auto door het centrum van Utrecht ofzo. Moet je niet raar opkijken als je opeens heel veel "vriendjes" op scooters krijgt die naast je gaan rijden, en wachten op het moment dat ze je ruit in slaan.

Beetje offtopic allemaal, sorry :)

Binnenkort pics van een 24" iMac

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Mijn beurt om te showen >:)

Hier ben ik zooi aan het overzetten van m'n powerbook naar m'n Mac Pro
Afbeeldingslocatie: http://yilkee.com/macpro/Site/Photos_files/DSC_9154.jpg
Specs: 2x Xeon 2,66GHz - 3GB ram - 160GB HDD - ATI X1900 - BT+airport - Wireless keyboard/mouse

Verder vind je nog een 2405 monitor van dell, een 4GB mini iPod, 250GB LaCie HDD, 250GB WD HDD, Xbox360, EyeTV 250 en natuurlijk m'n powerbook G4 1,33GHz

Check hier voor wat meer foto's
http://yilkee.com/macpro/

[ Voor 6% gewijzigd door Alpha-sphere op 27-09-2006 16:43 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Zo'n plaatje heb ik ook ongeveer :P

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/DSC04082.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 27-09-2006 18:14 ]

Verwijderd

wat staat hier toch weer leuk spul, ik zit al tijden te wikken en wegen om ook een macje te kopen maar zelfs met bootcamp is het nog wat eng. maar gaaf spul vooral de grote beeldschermen

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Afbeeldingslocatie: http://www.tomaatnet.nl/~nkooiker/iMac-klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tomaatnet.nl/~nkooiker/iMac-klein2.jpg
iMac 24"
Core 2 Duo 2.16GHz
2GB RAM
500 GB harddisk
7600GT 256MB

Gisteren binnen gekregen \o/
Op het plaatje foto's aan het overpompen van m'n oude PC :)

[ Voor 27% gewijzigd door R4NCOR op 27-09-2006 19:40 ]

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:24:
wat staat hier toch weer leuk spul, ik zit al tijden te wikken en wegen om ook een macje te kopen maar zelfs met bootcamp is het nog wat eng. maar gaaf spul vooral de grote beeldschermen
Ik blijf het raar vinden dat mensen overwegen om Apple hardware te kopen om er vervolgens windows op te installeren? Ik bedoel, het is natuurlijk supersnelle hardware, maar dan heb je de kans om ook nog eens op een gigantisch gaaf OS te werken en dan pak je die kans niet??? Ik kocht mijn eerste mac toch echt vanwege OS X, en niet vanwege de hardware? :?

Rookworst zonder R is ook worst.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind dat echt niet raar hoor, ik ben zelf ook één van die personen. Ik vind Mac OS X echt een top OS wat ik van plan ben 95% van de tijd te gaan gebruiken, maar ik wil nog wel Windows kunnen gebruiken voor bijv. een potje BattleField 2. November (als alles goed gaat) komt hier dan ook een iMac 20" ter vervanging van mijn PC.

Het is inderdaad wat 'raar' om een Mac meer met Windows te gebruiken dan met Mac OS X, maar het moet toch kunnen imo, deze mensen kunnen zelf wel beslissen wat ze doen met hun Mac. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Frietsaus op 27-09-2006 18:56 ]

Verwijderd

ik werk in osx en na het werk reboot in naar xp om te gaan gamen (tenzij ik wow ga spelen)

niks mis mee toch ?

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
BezurK schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:43:
[...]

Ik blijf het raar vinden dat mensen overwegen om Apple hardware te kopen om er vervolgens windows op te installeren? Ik bedoel, het is natuurlijk supersnelle hardware, maar dan heb je de kans om ook nog eens op een gigantisch gaaf OS te werken en dan pak je die kans niet??? Ik kocht mijn eerste mac toch echt vanwege OS X, en niet vanwege de hardware? :?
Helaas is nog (lang) niet alle software compatible met OSx.. Voor school moet ik bijvoorbeeld SPSS gebruiken, en die heeft dus geen OSx variant.. en zo zijn er nog tig andere programma's die je niet kan krijgen voor de mac.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
als ik dit zo allemaal zie kan ik niet wachten tot m'n MacBook binnen is :o (wordt pas 2okt verstuurd :o 11okt verwacht!)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

teh_twisted schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:03:
als ik dit zo allemaal zie kan ik niet wachten tot m'n MacBook binnen is :o (wordt pas 2okt verstuurd :o 11okt verwacht!)
HEY! de mijne ook!! gisteren besteld toevallig? wachten is ondraaglijk, maar we krijgen er zoveel moois voor terug.. succes!!!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Damn Lowfi! wat heb je in je Mac Pro zitten? :> Ik meen me trouwens (oud topic) te herinneren dat jij een stel hele vette speakers had staan, wat is daarmee gebeurd.

[ Voor 18% gewijzigd door Matias op 27-09-2006 20:48 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:52
Eswip schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:52:
[...]

Helaas is nog (lang) niet alle software compatible met OSx.. Voor school moet ik bijvoorbeeld SPSS gebruiken, en die heeft dus geen OSx variant.. en zo zijn er nog tig andere programma's die je niet kan krijgen voor de mac.
SPSS is er wel voor de Mac ;) Alleen er is nog geen intel versie.

• BezurK
Frietsaus schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:53:
Ik vind dat echt niet raar hoor, ik ben zelf ook één van die personen. Ik vind Mac OS X echt een top OS wat ik van plan ben 95% van de tijd te gaan gebruiken, maar ik wil nog wel Windows kunnen gebruiken voor bijv. een potje BattleField 2. November (als alles goed gaat) komt hier dan ook een iMac 20" ter vervanging van mijn PC.

Het is inderdaad wat 'raar' om een Mac meer met Windows te gebruiken dan met Mac OS X, maar het moet toch kunnen imo, deze mensen kunnen zelf wel beslissen wat ze doen met hun Mac. :)
Ik heb het meer over de mensen die OS X uberhaupt niet gaan gebruiken... Dat snap ik niet. Een dual-boot voor speciale toepassingen begrijp ik nog wel. Al gebruik ik daar zelf gewoon parallels voor ;)

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:06:
[...]

HEY! de mijne ook!! gisteren besteld toevallig? wachten is ondraaglijk, maar we krijgen er zoveel moois voor terug.. succes!!!
afgelopen zaterdag, vind 't belachelijk hoe lang 't duurt... kan met m'n iPod vorig jaar nog herinneren, volgende dag toen de betaling was geaccepteerd was ie al verstuurd, had 'em de dag erna binnen.

dit duurt me te lang :'(

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ok, vóórdat de regel moet worden ingesteld dat elke derde post een foto van een Mac moet bevatten :+ wil ik vriendelijk verzoeken om niet teveel offtopic te posten, maar het te beperken tot waar dit topic voor bedoeld is: het posten van foto's ;)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://mnmldjs.com/kiwi/ztp.jpg

imac 20" g5
ibook 14" g4
powerbook 15" g4

en wat draai spulletjes

• lowfi
Matias schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:47:
[...]

Damn Lowfi! wat heb je in je Mac Pro zitten? :> Ik meen me trouwens (oud topic) te herinneren dat jij een stel hele vette speakers had staan, wat is daarmee gebeurd.
In mijn mac pro zit 4x3ghz 500gb een radeon en te weinig geheugen ;)

Ja die speakers staan beneden bij HT gebeuren. Had er hier niet echt plaats meer voor na de verhuizing......

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:11:
[afbeelding]

imac 20" g5
ibook 14" g4
powerbook 15" g4

en wat draai spulletjes
Die zolderkamer heb ik ergens anders ook al een keer voorbij zien komen volgens mij, prachtige setup :9~

Verwijderd

Die zolderkamer heb ik ergens anders ook al een keer voorbij zien komen volgens mij, prachtige setup :9~
klopt. Ik ben veel actief op dj gerelateerde fora

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:11:
[afbeelding]

imac 20" g5
ibook 14" g4
powerbook 15" g4

en wat draai spulletjes
Xone \o/

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Zo, vorige week m'n MacBookje binnen gekregen.. ook maar even showen dan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.robbieb.nl/macbook.jpg

Wat staat er allemaal:

MacBook 1,83 standaard (uitbreiding naar 2 GB komt nog als de memory prijzen wat dalen)
Mighty Mouse Wireless
Freecom externe HD 250 GB
Sennheiser HD-25

Mijn eerste Mac, maar kben er helemaal happy mee, ondanks dat door het lage interne geheugen sommige niet universal programma's (FS/Traktor, Word en consorten, Photoshop) nog niet al te snel draaien, hopelijk dalen de prijzen snel..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Laatst online: 13-06 19:31
Afbeeldingslocatie: http://unsound.kicks-ass.org/Plaatjes/setup011006.jpg

Wat staat er allemaal:

PowerMac G5
- 4 GB Ram
- 2 Raptor X 150 GB harde schijven
- LaCie D2 Big Disk Extreme 600 GB via FireWire 800
- LaCie D2 LightScribe DVD±R Dual Layer brander
- 20 inch Cinema Display
- Altec Lansing FX 6021 speakers
- iSight

PowerBook G4
- 1,5 GB Ram
- 160 GB harde schijf
- 15 inch scherm met hoge resolutie ( 1440 x 960 )
- Dual Layer DVD±R brander

Accesoires
- 2 iPods
- Ferrari 250 LM

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
unSOUND schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:01:
[afbeelding]

Wat staat er allemaal:

PowerMac G5
- 4 GB Ram
- 2 Raptor X 150 GB harde schijven
- LaCie D2 Big Disk Extreme 600 GB via FireWire 800
- LaCie D2 LightScribe DVD±R Dual Layer brander
- 20 inch Cinema Display
- Altec Lansing FX 6021 speakers
- iSight

PowerBook G4
- 1,5 GB Ram
- 160 GB harde schijf
- 15 inch scherm met hoge resolutie ( 1440 x 960 )
- Dual Layer DVD±R brander

Accesoires
- 2 iPods
- Ferrari 250 LM

Erg toffe setup, ik zit steeds te twijfelen over die Altec Lansing speakers. Vind ze wel erg tof bij Macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Waarom 2 iPods?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Nieuw spul vervangt het oude spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, is dat samsung scherm echt zo gelig? Of is dat de foto? Hier ziet het mac scherm er oneindig veel beter uit (met écht wit :p )
Is dat een window in je powermac? (of staat die gewoon open). In elk geval groot gelijk, zelfs de binnenkant van deze computers zijn om van te smullen. Prachtige afwerking, ook op dingen die normaal niet te zien zijn. Gotta love it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n window zit er standaard op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal zo even opnieuw posten.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas moet ik van m'n OS meededelen dat deze file niet aanwezig is op mijn harddisk...

Ik had jou ook liever die file gegeven, maar als dat ding niet bestaat dan houdt 't op hè ;(

inderdaad...ik zie niks ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:16:
[...]

Helaas moet ik van m'n OS meededelen dat deze file niet aanwezig is op mijn harddisk...

Ik had jou ook liever die file gegeven, maar als dat ding niet bestaat dan houdt 't op hè ;(

inderdaad...ik zie niks ;(
? Wat zie je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ze ff elders uploaden... 1 sec :).. Tuurlijk, voor ftp heb je weer een tool nodig @ mac os x... ff Fetch downloaden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:25:
[...]

Zal ze ff elders uploaden... 1 sec :).. Tuurlijk, voor ftp heb je weer een tool nodig @ mac os x... ff Fetch downloaden.
Extra tool? OS X heeft juist alles out-of-the-box. Je bent in de war met Windows.

Probeer in Finder eens Appeltje+K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan, staat alles er netjes op:

(Let niet op de foto qualiteit, digitale cam ligt bij m'n ouders..)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/maikelschippers/Apple/iMac+Macbook_prev.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/maikelschippers/Apple/iMac%20+%20PSP%20+%20Nano_prev.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/maikelschippers/Apple/Macbook_prev.jpg
Wat zie je allemaal:

iMac 17":
Intel Core 2 Duo 2.0Ghz
2GB PC5300 677Mhz
160GB HDD
Ati 1600 128MB
Superdrive

Macbook
Intel Core Duo 1.83Ghz
1GB PC5300 667Mhz
Combodrive
60GB HDD

Randapparatuur:
Harman Kardon 2.1 II Soundsticks
Apple Keyboard
Apple Mighty Mouse
Apple bluetooth Mighty Mouse
iPod Nano 4GB Zwart
Tucano 2nd Sleeve
Sony PSP Zwart (Firmware 1.5) + 1GB Stick
Logitech G7 LAN (Voor de iMac icm Windows(gamen)

Wat zie je niet:
Server (AMD 2600+/2GB/500GB/XP Pro
MCE (Celeron D 2.8/1,5GB/250GB/Remote Control
LG 194WT 19.1" TFT
Workstation vriendin (AMD 64 3000+/1GB/120GB/19" CRT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen,

Zijn die Soundsticks echt goed of moet ik die altec lansing FX 6021 speakers nemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:54:
Ik zit te twijfelen,

Zijn die Soundsticks echt goed of moet ik die altec lansing FX 6021 speakers nemen??
Ik ben gegaan voor qualiteit, maar design was ook een pre... Vandaar de soundsticks.... Vind dat soort dingen vaak persoonlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is de qualiteit van die soundsticks goed? Want geluid vind ik een heel belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:05:
Maar is de qualiteit van die soundsticks goed? Want geluid vind ik een heel belangrijk punt.
Ik vind ze persoonlijk zeer goed klinken... Andere presteren even goed, iig sommige, maar kosten wat minder, maar dat komt omdat er dan geen HK op staat...
Als je super qualiteit wil kom je bijde Bose uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:05:
Dat is nogal persoonlijk denk ik, ga gewoon ergens luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:54:
Ik zit te twijfelen,

Volgens oa ilounge zijn de altec lansings beter. Zelf ben ik niet kapot van het design van die soundsticks. Als je een ACD hebt passen de altecs er sowieso beter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:08:
[...]

Ik vind ze persoonlijk zeer goed klinken... Andere presteren even goed, iig sommige, maar kosten wat minder, maar dat komt omdat er dan geen HK op staat...
Bose is IMHO nogal overpriced, en mist alle midrange. Het is niet slecht, maar het geluid staat me niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:43:
[...]

Ik ga er verder niet op reageren want dat helpt toch niet en ik herhaal dan toch maar wat al gezegd is door anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ergens gaan luiseren met je eigen muziek is de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Sinds augustus ben ik ook in het bezit van een MacBook Pro. In plaats van voor de laptop te kiezen die door school werd aanbovelen, heb ik zelf voor eentje gezorgd, wat dus de MacBook Pro is geworden. Het is de 2,0GHz-editie met op dit moment nog 512MB werkgeheugen, wat over een tijdje iets van 2GB moet worden omdat er op school gewerkt wordt met beeld- en videobewerkingen waardoor veel ram een pré is. De MacBook Pro is al merkbaar sneller dan menigeen schoollaptop, die 1GB ram aan boord hebben.

Ik had er meteen een fatsoenlijke tas bij gekocht en een sleeve voor als ik alleen de laptop mee hoef te slepen, beide van Crumpler. De Sticky Date Big Logo is eigelijk bedoeld voor laptops met een 17 inch beeldscherm, maar gezien dat ik liever wat meer ruimte heb voor extra zut, is het een geweldige stevige tas. Als sleeve gebruik ik The Gimp 15"W in de kleur silver, die volgens de verkoper qua kleur erg gewild en zeldzaam was. Toevallig (of dat 'toevallig' toevallig was weet ik niet) had hij die daar hangen, terwijl ik in een andere vestiging - waar ze de MacBook Pro die ik op het oog had niet op voorraad hadden- gekozen had voor een zwart/groene sleeven, maar dat was geen 15" Wide waardoor de MBP niet in de sleeve zou passen zonder dat er krassen op de behuizing zou komen.

Op de planning staat een geheugenuitbreiding en een grotere en snellere harde schijf. Het feit dat ik die niet meteen heb gepakt is omdat ik de meerprijs viia Apple erg veel vind. Ook het garantiepakket van Apple vond ik ontzettend duur, maar dat zal komen doordat ik een laptop heb gekocht die gericht is op de prosumer. De looks en werking van de MacBook Pro bevalt mij erg goed, en ik ben dan ook een van de weinige die op school rondloopt met een notebook van Apple. De rest moet het doen met notebooks van Fujitsu-Siemens en NEC, die gezien en gehoord de ervaringen zowat waardeloos zijn qua levensduur en kwaliteit. Genoeg getypt, tijd voor plaatjes:

De doos zoals -ie toentertijd op de tafel lag, vragend hoe Apple alles in die kleine doos heeft kunnen passen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8a3540c7177322fcd7ef24a0e58f8b4f/full.jpg

Met een big smile de doos geopend, en verbazingwekkend hoe Apple erover gedacht heeft om de consument zijn product te laten uitpakken. Geen onnodige grote doos met folders en reclame, maar de basic dingen en je ziet meteen waar alles ligt, zonder dat accessoires in aparte dozen zijn verpakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c4ed60382f7cef784b080894200711ce/full.jpg

Een van de eerste schermen die je krijgt te zien zodra de MacBook Pro is geboot. Niks geen welkomschermen of introductie, gewoon zonder poespas vragen welke taal je prefereert om direct door te gaan met instellen. Niet denken of de gebruiker wel weet wat jij als fabrikant bedoeld, maar er direct er van uitgaan en weten wat jij als fabrikant bedoeld en dit direct aan de gebruiker vragen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/05a397828f2b0f764e6efdb0a763cc4f/full.jpg

'Stewie' is de naam, en lag zojuist op het bureau naast mijn workstation. Via de usb-poort zit een eenvoudige Logitech G1-muis aangekoppeld. School eist dat als je op het interne netwerk wilt kunnen, dat er Windows op het systeem staat geïnstalleerd. Gelukkig kan via Boot Camp Windows gedraait worden, evenals een zooi andere programma's die voor school nodig zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fdc34197909ee8c1ca449edd54d0ca51/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/51f45fc71e6210f5f58c0a616cb5e2fc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/04592991984aa340b4331ce1a1b051b4/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Het blijft een mooi ding zo'n macbook pro.

Edit: Mooie sleeve en tas :)

* Stekeltje gaat goed sparen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Stekeltje op 01-10-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OS X heeft toch echt een welkomsfilmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Laatst online: 13-06 19:31
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:07:
Is dat een window in je powermac? (of staat die gewoon open).
Er zit standaard een paneel in, maar deze zit enkel over de PCI bay en de CPU bay. Ik heb een extra perspex plaat gemaakt zodat ook de Brander en de HD's achter glas zitten...
Blaxje schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:34:
ik zit steeds te twijfelen over die Altec Lansing speakers. Vind ze wel erg tof bij Macs.
Geluid is ook erg goed, ik ben er heel erg blij mee.
Een van mij, een van de vrouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 18:15
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:10:
OS X heeft toch echt een welkomsfilmpje.
Eerlijk gezegd kan ik me niet herrineren dat ik die gezien heb toen ik mijn iMac aanzette :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomaszki schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:09:
[...]

Eerlijk gezegd kan ik me niet herrineren dat ik die gezien heb toen ik mijn iMac aanzette :?
Je zag een soort van spotlight en een leuk muziekje, terwijl er in alle talen "Welkom" passeerde :)

http://youtube.com/watch?v=t7WEQcROs2Y

Zelf kon ik hem overigens niet skippen (iig niet met mijn beperkte kennis van OS X toen).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:14:
[...]

Je zag een soort van spotlight en een leuk muziekje, terwijl er in alle talen "Welkom" passeerde :)

http://youtube.com/watch?v=t7WEQcROs2Y

Zelf kon ik hem overigens niet skippen (iig niet met mijn beperkte kennis van OS X toen).
Gewoon Escape rammen skipped het filmpje volgens mij :D En naar min weten draait dit filmpje ook NA de initial setup. Dus na je taalkeuze enzo. Gaaf filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit zeker wel een filmpje in, waarin welkom in alle talen even word weergegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
Volgens mij heb ik dat dan meteen geskipped ofzo :P

Kan het me iig niet herrineren. Maarja ach, zo erg is het ook weer niet zon filmpje.

trouwens, hier op me werk op school een paar emate 300's teruggevonden :o :D

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/116/258573445_2b870de853.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/86/258573444_24eb2ee507.jpg

Vette shit :*) Heb er nog 15 meer hier, en moest ze echt even laten zien aan jullie :)

[ Voor 52% gewijzigd door Thomaszki op 02-10-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Thomaszki schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:18:

Kan het me iig niet herrineren. Maarja ach, zo erg is het ook weer niet zon filmpje.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vette shit :*) Heb er nog 15 meer hier, en moest ze echt even laten zien aan jullie :)
offtopic:
Dat is nou nog eens leuk om te zien O+

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

[afbeelding]

[afbeelding]

Wow, dat zijn leuke apparaatjes. Als je er nog wat kwijt wil, m'n mailadres staat in m'n profiel (en DM staat ook aan) :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een gekke vraag, maar wat kun je daar nou allemaal mee wat voor tegenwoordig nog een beetje nuttig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK

[afbeelding]

[afbeelding]

Mag/kun je ze verkopen? Zo ja, wat wil je ervoor hebben? Leuk hebbedingetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Applehoek van m'n vriendin en ik:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c88465bfe8f8cd9a85bf816457f0d94b/full.jpg

Rechts is mijn hoek met een Mac Pro, 23" ACD en Logitech S530 desktop set. Ik vind deze Logitech set lekkerder muizen en typen dan de mighty mouse en het Apple keyboard (en het staat wel zo schattig met beide hetzelfde scherm en muis/keyboard :+ )

De Mac Pro is voorzien van twee 2.66GHz dualcore Xeon's, 4GB FB-DIMM, X1900 XT grafische kaart en een Raptor 150GB plus twee 300GB Maxtor's. En hij is verbazingwekkend stil :)

[ Voor 5% gewijzigd door Abbadon op 02-10-2006 19:53 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:36:

[afbeelding]

Rechts is mijn hoek met een Mac Pro, 23" ACD en Logitech S530 desktop set. Ik vind deze Logitech set lekkerder muizen en typen dan de mighty mouse en het Apple keyboard (en het staat wel zo schattig met beide hetzelfde scherm en muis/keyboard :+ )

De Mac Pro is voorzien van twee 2.66GHz dualcore Xeon's, 4GB FB-DIMM, X1900 XT grafische kaart en een Raptor 150GB plus twee 300GB Maxtor's. En hij is verbazingwekkend stil :)

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje

[afbeelding]

Ik viel van m'n stoel.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Laatst online: 11-09 21:46
Volgens mij vielen we samen! :o

Wat voor systeem heeft zei dan Abbadon? Is dat een Macbook/iBook wat daar half onder haar scherm ligt?!

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenGans op 02-10-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Dude mijn mond staat nog open. Tjees wat een nette setup(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

[afbeelding]

Hulde _O_ Ik moet t doen met enkel een MacBook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
't Is voor de foto iets netter dan normaal hoor, heb wat prularia als theekopje, asbak etc. even v.d. tafel gehaald :) En zij heeft inderdaad een MacBook met nog twee Lacie disken er naast (links van haar scherm). Wacht alleen nog op een Lacie USB cardreader die ik besteld heb, past er ook mooi bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zooo, van je Xeon's af? Mooie setup zeg, ik wou dat ik zo'n ACD had. Al zit er bij mij een Dell 24"je in de pipeline :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 09:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Abbadon schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:47:
't Is voor de foto iets netter dan normaal hoor, heb wat prularia als theekopje, asbak etc. even v.d. tafel gehaald :) En zij heeft inderdaad een MacBook met nog twee Lacie disken er naast (links van haar scherm). Wacht alleen nog op een Lacie USB cardreader die ik besteld heb, past er ook mooi bij.
Dat scherm is ook veel beter dan die Dell die je had. Hele fijne setup zo!
zonoskar schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:56:
[...]

Zooo, van je Xeon's af? Mooie setup zeg, ik wou dat ik zo'n ACD had. Al zit er bij mij een Dell 24"je in de pipeline :)
In zijn Mac Pro zitten ook Xeon's toch?

[ Voor 22% gewijzigd door breinonline op 02-10-2006 21:12 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:08:

:X :X

Zet alsjeblieft nooit meer het woord 'qualiteit' met de naam 'bose' in een zin...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
breinonline schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:11:
[...]

Dat scherm is ook veel beter dan die Dell die je had. Hele fijne setup zo!

[...]

In zijn Mac Pro zitten ook Xeon's toch?
gjeh, idd, vond het ook al een beetje vreemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

CyBeR schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:24:
[...]

Zet alsjeblieft nooit meer het woord 'qualiteit' met de naam 'bose' in een zin...
Kwaliteit = prijs + styling dat weet je toch hè :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

leokennis schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:03:
[...]

Kwaliteit = prijs + styling dat weet je toch hè :P
Styling heb ik Bose ook nog niet op kunnen betrappen :P , maar beter dan de meeste computerspeakers zal het vast wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:47:
En zij heeft inderdaad een MacBook met nog twee Lacie disken er naast (links van haar scherm).
Is wel behelpen voor haar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CyBeR schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:24:
[...]

Ter onderbouwing hiervan wil ik iedereen verwijzen naar het artikel van de Consumenten bond van deze maand. Hierin staat namelijk een test met surround sets :P Die van mij is beste koop *O*

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, dat is niet zo handig met het kijken van digitale blote vrouwen, he Abbadon ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

touchdomex schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:39:
[...]

Ter onderbouwing hiervan wil ik iedereen verwijzen naar het artikel van de Consumenten bond van deze maand. Hierin staat namelijk een test met surround sets :P Die van mij is beste koop *O*
offtopic:
Haha! Je bent er ingetrapt! :P Als er één instantie is die je niet moet geloven met dit soort tests dan is het wel de consumentenbond. Eigenlijk met vrijwel geen enkele test, want volgens mij hebben ze daar allemaal mensen werken die wel iets weten van de onderwerpen, maar niet genoeg. Anyway......je set zal vast ok zijn, maar ga niet zomaar uit van de Consumentenbond. Dat is mijn ervaring. Er zitten (blijkbaar) geen specialisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

ik herinner me de test van de Consumenten Bond van digitale (compact) camera's. Als vreemde eenden in de bijt, stonden de Nikon D100 en de Fuji S2Pro er ook tussen. Bij de minpunten stond dat je het schermpje niet kon gebruiken om je foto te maken. Een of andere brakke compact koekiebabba toestel won de test als beste keuze.....

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:35:
Misschien een gekke vraag, maar wat kun je daar nou allemaal mee wat voor tegenwoordig nog een beetje nuttig is?
Dat ding kan 2 dingen:

A. typen
B. tekenen

Meer echt niet :P ja oke er zit een rekenmachine op enzo. Verder zit er 2mb opslag geheugen in O+

Maar die dingen zijn dus gemaakt om te gebruiken door leerlingen, ze overleven echt álles. Dat zie je er ook wel aan, ze doen het nog 100% na al die tijd.

Kan ze helaas niet verkopen, sorry mensen... als ik er ooit een paar mee naar huis mag nemen zal ik dat wel hier melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
surfpunk schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 08:59:
ik herinner me de test van de Consumenten Bond van digitale (compact) camera's. Als vreemde eenden in de bijt, stonden de Nikon D100 en de Fuji S2Pro er ook tussen. Bij de minpunten stond dat je het schermpje niet kon gebruiken om je foto te maken. Een of andere brakke compact koekiebabba toestel won de test als beste keuze.....

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
De Consumentenbond heeft een andere insteek met betrekking tot zijn tests. De lezer van de Consumentbond heeft immers andere eisen en wensen dan een tweaker, waardoor het gebruiken van een scherm om een foto te maken een pluspunt is ten opzichte van een dSLR. Een tweaker wil het beste en nieuwste van het nieuwste en wil daar dan ook veel geld voor uitgeven, terwijl een doorsnee gebruiker blij is met een standaard apparaat wat voor hem betaalbaar is. Dan kan ik best begrijpen dat een compacte digitale camera het in een dergelijke test wint van een dSLR.

* Robin is niet geinteresseerd in de tests van de Consumentenbond juist vanwege de andere en voor mij niet-relevante insteek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 08:36
Het mag wel weer een klein beetje ontopic hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Oke :)
Bureau opgeruimd, ff camera onder het stof vandaan gehaald om paar plaatjes te schieten:

Afbeeldingslocatie: http://99procentsap.nl/thumb/68/ Afbeeldingslocatie: http://99procentsap.nl/thumb/67/
klikbaar

U ziet:
- MacBook 1.83GHz Intel Core Duo, 512MB, 60GB (de goedkoopste)

- Samsung 930BF
- Logitech UltraX toetsenbord
- Logitech MX510 muis
- fUnc sUrface 1030 muismat
Aangesloten op een P4 3,0GHz met Windows.

Verder als je heel erg goed kijkt (brakke camera):
- Samsung D600 telefoon
- Sony NW-A1000 6GB MP3-player
- Powerball Blue
- Speaker van LG hifi-setje
- Ikea bureaulampjes
- Kleingeld blikje
- Plectrums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Afbeeldingslocatie: http://www.psxp.nl/uploads/zooi/IMG_4281.JPG
Inmiddels met wireless keyboard en Mighty Mouse.

Afbeeldingslocatie: http://www.psxp.nl/uploads/zooi/IMG_4285.JPG
En zilveren Nano 2gig (naast Apple remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
ff m'n nieuwe phonecam uitproberen, zie gelijk dat ik m'n pb wel eens mag schoonmaken :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8a161af0d2740d3aa82b4cd104b43054/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Blaxje schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:04:
[afbeelding]

[afbeelding]
:9

offtopic:
Echt mooi spul , ik ben inmiddels ook zover om voor een 20" te gaan, als ik niet al een laptop had had ik er ook gelijk een MacBook bij gekocht. Trouwens, zijn dat Creative/Cambridge Soundworks MegaWorks 250D speakers? Zo ja, hoe bevallen die? Ze zijn nu behoorlijk betaalbaar dus die interesseren me wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Frietsaus schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:46:
[...]

:9

offtopic:
Echt mooi spul , ik ben inmiddels ook zover om voor een 20" te gaan, als ik niet al een laptop had had ik er ook gelijk een MacBook bij gekocht. Trouwens, zijn dat Creative/Cambridge Soundworks MegaWorks 250D speakers? Zo ja, hoe bevallen die? Ze zijn nu behoorlijk betaalbaar dus die interesseren me wel. :)
Ja, zijn goeie boxjes, krijg ze alleen niet digitaal aan de praat via m'n iMac/MacBook.
Vooral de subwoofer van de set is erg goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

[afbeelding]

ok, de hardware zal in orde zijn (binnen de Mac), nu de omgeving nog. man man, ik zou liever op jouw bureau worden geopereerd dan op een gemiddelde operatietafel. wat een steriele boel. ik maar denken dat Apple-gebruikers creatief van geest zijn. gezellige echte mensen. links alternatief en welgesteld zegmaar. of ben je net verhuisd? kan je zo wel werken? (de warmte moet wel van je vriendin komen dan ;) )

(proef even door de ironie heen, maar er zit wel een gedachte achter. het valt me vaak op dat de bureaus zo opgeruimd en stil zijn. en dan vaak in zo'n lege kamer met kale muren. brrr..)

[ Voor 8% gewijzigd door t-h op 04-10-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik gaf in een post daarna al aan dat ik het een en ander opgeruimd had :) Op dit moment is het alweer de standaard bende (wat wil je met twee personen aan hetzelfde bureau die beide full time werken en dus chronisch tijd tekort hebben om op te ruimen 8)7 ). Dus ja, ' windowdressing' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)

*plaatje*

Rechts is mijn hoek met een Mac Pro, 23" ACD en Logitech S530 desktop set. Ik vind deze Logitech set lekkerder muizen en typen dan de mighty mouse en het Apple keyboard (en het staat wel zo schattig met beide hetzelfde scherm en muis/keyboard :+ ).........
Misschien een beetje raar om te vragen, maar wat doen jullie er precies mee?
Ik neem aan dat het niet gebruikt word voor het checken van mail ofzo :)

prachtige setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Abbadon schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 06:41:
Ik gaf in een post daarna al aan dat ik het een en ander opgeruimd had :) Op dit moment is het alweer de standaard bende (wat wil je met twee personen aan hetzelfde bureau die beide full time werken en dus chronisch tijd tekort hebben om op te ruimen 8)7 ). Dus ja, ' windowdressing' .
Show daar eens een foto van? ;) Vind "Deze mac wordt echt gebruikt en is geen showmodel"-foto's ook altijd wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/644/pict0112ma0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/2412/pict0110cp8.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/3682/pict0109ye2.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/5053/pict0108ok7.th.jpg

Ziezo mn nieuw ingerichte kamer met aan de muur de japanse vlag en een prikbord met de fotos van mn opgroeing van baby naar tiener enzo verder. Ook nog een :

-17inch core 2 duo iMac
-Sony Ericsson K700i gsm
-Logitech z230 speakertjes
-muismat en lamp van de ikea
-werkblad van 2m lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Blaxje schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:04:
[afbeelding]

[afbeelding]
Deze shots vind ik echt mooi! Leuk ook om te zien dat de Apple Remote gewoon nog dikker is dan de iPod Nano :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Wootism schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 07:48:
[...]

Misschien een beetje raar om te vragen, maar wat doen jullie er precies mee?
Ik neem aan dat het niet gebruikt word voor het checken van mail ofzo :)

prachtige setup!
Ik doe er van alles mee. Heb er via Parallels Solaris 10 (om mee te spelen en testen) en Win XP (voor sommige tools) op draaien, internet, mail, DVD's branden etc. maar de meeste performance gaat op aan het bewerken van RAW foto's. Ondanks dat zijn vier core's vaak wel een beetje overkill (hoewel ik soms alle vier ook echt gebruik, het blíjft soepel :P ), maar er is gewoon geen andere Intel Mac waar je 4GB of meer in kunt drukken, en dat laatste is voor mij een keiharde eis want dat had ik ook in m'n pc. M'n vriendin belast haar MacBook ook tot het uiterste, dus het spul wordt wel gebruikt :)

Ik heb trouwens al heel lang een G5 Power Mac gewild (sinds de intro van dat ding), maar de vrij grote investering heeft me er toch altijd vanaf gehouden. Nu werd het wel eens tijd vond ik, enige nadeel is dat m'n eigen MacBook nu een beetje verwaarloosd raakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zo ik mag ook weer :)

Even beginnen met een lenertje: een PowerMac G4 (400MHz G4, 1280MB RAM) die tijdens een scouting evenement even voor server mag gaan spelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.whieee.nl/~benny/images/mac-okt06/mac1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.whieee.nl/~benny/images/mac-okt06/mac2.jpg

Next one up: een overzichtje van alle Mac hardware die in mijn bezit is :) Van links naar rechts: 20" Apple Cinema Display, 20" iMac Core 2 Duo (2.16GHz Core 2 Duo, 1GB, 250GB, SD, ATi X1600 128MB), Mac Mini (1.25GHz G4, 512MB, 40GB, Combo, R9200 32MB), MacBook (2GHz Core Duo, 1,25GB, 80GB, SD, Intel GMA950)
Afbeeldingslocatie: http://www.whieee.nl/~benny/images/mac-okt06/mac3.jpg

Een close up van mijn nieuwe iMac (superding! _/-\o_ )
Afbeeldingslocatie: http://www.whieee.nl/~benny/images/mac-okt06/mac4.jpg

De MacBook:
Afbeeldingslocatie: http://www.whieee.nl/~benny/images/mac-okt06/mac5.jpg

En nog een overzichtje:
Afbeeldingslocatie: http://www.whieee.nl/~benny/images/mac-okt06/mac6.jpg

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar regeltjes:

# Ga niet offtopic, dit is een bureau pats draadje en niet een helpdesk/vragen draadje. Het is dus niet zo dat je helemaal niks mag vragen over de setup van een ander, maar begin niet met vragen "welke mac moet ik kopen" enz. :).

# Maak a.u.b. 2 screenshots. 1 van je bureau in originele grootte en 1 preview daarvan. Deze preview is dus het bureau alleen dan verkleind naar 560x420 pixels, middels een programma als gimp o.i.d. Vervolgens plaats je een plaatje van je preview in het topic en dat plaatje laat je linken naar het grote plaatje. Zodra men erop klikt krijgt men dus het origineel te zien.

# Vertel wat over je Apple en misschien ook over de dingen er omheen.