Ik heb een eigen template gemaakt, maar er zit nog een foutje in. Er zit veel te veel ruimte tussen de menulinks. Hoe fix ik dit? Ik heb nu een hele lange pagina, er zitten namelijk veel linksi n het menu, maar doordat er zoveel ruimte tussenzit wordt het een hele lange pagina.....
Nou ik denk dat je het beste de ruimte tussen de links kleiner kan maken.maarud schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:15:
Ik heb een eigen template gemaakt, maar er zit nog een foutje in. Er zit veel te veel ruimte tussen de menulinks. Hoe fix ik dit? Ik heb nu een hele lange pagina, er zitten namelijk veel linksi n het menu, maar doordat er zoveel ruimte tussenzit wordt het een hele lange pagina.....
Geef eens wat code, want zonder dat kunnen we er natuurlijk niks mee. En sowieso is dat iets wat niks met Joomla te maken heeft, maar met Webdesignen, waar een ander forum voor is
Nou, de code is heel simpel, gewoon 1 tabel met daarin 1 regel php-code die verwijst naar moduletable.... Dus de fout ligt wel degelijk in Joomla, en niet in de code want daarin valt niks te veranderen. Ik wil dus weten hoe je die ruimte tussen de links moet verkleinen.....
Ik heb dat probleem ook gehad, als ik je omschrijving tenminste correct interpreteer. Bij mij kwam het doordat Joomla tussen de links een afbeelding "indent.jpg" voegt. Trouwens, klopt het dat je er in Firefox niets van ziet?maarud schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:00:
Nou, de code is heel simpel, gewoon 1 tabel met daarin 1 regel php-code die verwijst naar moduletable.... Dus de fout ligt wel degelijk in Joomla, en niet in de code want daarin valt niks te veranderen. Ik wil dus weten hoe je die ruimte tussen de links moet verkleinen.....
Ik heb het opgelost door in de css van het menu de regel
code:
1
2
3
| .moduletable_usermenu img { position:absolute; } |
toe te voegen. Mijn menu heeft hier trouwens als prefix nog "_usermenu".
Overigens valt er genoeg in de code te veranderen hoor. Ik denk dat jij doelt op je index.php waar inderdaad 1 regeltje code (meestal in een table of div) de php-code voor je moduletable aanroept. Die php-code kun je ook wel ergens in je Joomladir terugvinden en editen.
[ Voor 17% gewijzigd door K-Jay op 13-02-2007 11:52 ]
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
"Ik heb een eigen template gemaakt" "gewoon 1 tabel met daarin 1 regel php-code" HUH? Wat heb je gemaakt? In 1 regel past geen template, dat is zeker. Of je hebt een module gemaakt, of je hebt een template aangepast, of misschien nog iets anders, maar ik heb geen idee waar je het over hebt.maarud schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:00:
dit is "een eigen template gemaakt"
En zonder HTML-code van je pagina kan ik geen layout voor je gaan debuggen.
Het is weer dinsdagMBV schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:38:
hmm, in dat geval denk ik dat je iets fout hebt ingevuld. Ik zal, als ik er dinsdag aan denk, eens op mijn werk spelen met de active directory, misschien kan ik je vertellen wat je fout doet
Oh ja, in de C'T stond laatst een serie van 3 artikelen over LDAP, overgenomen uit de IX ofzo. Misschien kan je die nog vinden, of heb je er wat aan als ik de scans doorstuur(dinsdag)
ik heb wat kleine problemen hier, maar met een beetje geluk heb ik vandaag nog de tijd om weer even te kijken naar de LDAP verhaal. Ik zou erg graag wat meer info willen hebben.
Wel jammer dat de module niet in 1 keer werkt zo, of ik moet iets fout hebben ingevuld, en dat kan ik me na 10x controleren gewoon niet meer voorstellen...
hopelijk vanmiddag dus even verder kijken. Anders zeer waarschijnlijk morgen even.
iig nogmaals bedankt voor de moeite die je erin steekt voor me!
idd, ik bedoelde de index.phpK-Jay schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:15:
[...]
Ik heb dat probleem ook gehad, als ik je omschrijving tenminste correct interpreteer. Bij mij kwam het doordat Joomla tussen de links een afbeelding "indent.jpg" voegt. Trouwens, klopt het dat je er in Firefox niets van ziet?
Ik heb het opgelost door in de css van het menu de regel
code:
1 2 3 .moduletable_usermenu img { position:absolute; }
toe te voegen. Mijn menu heeft hier trouwens als prefix nog "_usermenu".
Overigens valt er genoeg in de code te veranderen hoor. Ik denk dat jij doelt op je index.php waar inderdaad 1 regeltje code (meestal in een table of div) de php-code voor je moduletable aanroept. Die php-code kun je ook wel ergens in je Joomladir terugvinden en editen.
PHP:
1
| <td width="15%" height="269" bgcolor="#713584"><?php mosLoadModules ( 'left' ); ?></td> |
ik ga eens even spelen met je stukje code + de php's van Joomla doorspitten.
Trouwens, in IE is het ook zo, ik heb de indent.png's uitgeschakeld, maar nog is er teveel ruimte
edit:
hmm.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| .moduletable_usermenu img { position:relative; } |
werkt beter, maar nou is alles wel erg dicht op elkaar, er mag wel ietsje meer ruimte inzitten
[ Voor 15% gewijzigd door maarud op 13-02-2007 14:50 ]
Is er ook al iemand bezig met Joomla! 1.5 templating?
Ben er sinds kort mee aan de slag gegaan, beetje mee spelen, en ik moet zeggen: Joomla 1.5 templates zijn
Template override
Template parameters
Standaard poept Joomla 1.5 nog vrij veel tabellen uit, die zijn via de template zelf voor de meeste modules al vrij eenvoudig eruit te halen.
En via de template overrides ben ik een beetje aan het stoeien om de laatste tabellen helemaal weg te werken. Heb op dit moment 0 tabellen over, dus dat is al aardig gelukt
Nu het finetunen en vooral, het weten wat ik nu eigenlijk doe. Ben geen webdevver, ik kloot maar wat aan, dus daar valt nog wel het eea aan te verbeteren. ;-)
En via de template params kan ik nu via het admin panel de kleur aanpassen, door eenvoudig de juiste css (Met alleen kleurstyles) te laden.
En dat is dan nog maar een eenvoudig voorbeeld wat met de params te doen is.
Site is nog niet XHTML 1.0 Strict, dat gaat nog wel flink wat uurtjes kosten denk ik
Ben er sinds kort mee aan de slag gegaan, beetje mee spelen, en ik moet zeggen: Joomla 1.5 templates zijn
Template override
Template parameters
Standaard poept Joomla 1.5 nog vrij veel tabellen uit, die zijn via de template zelf voor de meeste modules al vrij eenvoudig eruit te halen.
En via de template overrides ben ik een beetje aan het stoeien om de laatste tabellen helemaal weg te werken. Heb op dit moment 0 tabellen over, dus dat is al aardig gelukt
Nu het finetunen en vooral, het weten wat ik nu eigenlijk doe. Ben geen webdevver, ik kloot maar wat aan, dus daar valt nog wel het eea aan te verbeteren. ;-)
En via de template params kan ik nu via het admin panel de kleur aanpassen, door eenvoudig de juiste css (Met alleen kleurstyles) te laden.
En dat is dan nog maar een eenvoudig voorbeeld wat met de params te doen is.
Site is nog niet XHTML 1.0 Strict, dat gaat nog wel flink wat uurtjes kosten denk ik
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Sorry, geen tijd/zin meer. Donderdag ben ik weer op mijn werk, zal dan echt even wat ldap-queries testenExtera schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:26:
[...]
Het is weer dinsdag(Mijn werkweek begint ook op dinsdag)
ik heb wat kleine problemen hier, maar met een beetje geluk heb ik vandaag nog de tijd om weer even te kijken naar de LDAP verhaal. Ik zou erg graag wat meer info willen hebben.
Wel jammer dat de module niet in 1 keer werkt zo, of ik moet iets fout hebben ingevuld, en dat kan ik me na 10x controleren gewoon niet meer voorstellen...
hopelijk vanmiddag dus even verder kijken. Anders zeer waarschijnlijk morgen even.
iig nogmaals bedankt voor de moeite die je erin steekt voor me!
PrimaMBV schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:46:
[...]
Sorry, geen tijd/zin meer. Donderdag ben ik weer op mijn werk, zal dan echt even wat ldap-queries testen
iemand ideetjes? krijg het niet voor elkaarmaarud schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:45:
[...]
idd, ik bedoelde de index.php
PHP:
1 <td width="15%" height="269" bgcolor="#713584"><?php mosLoadModules ( 'left' ); ?></td>
ik ga eens even spelen met je stukje code + de php's van Joomla doorspitten.
Trouwens, in IE is het ook zo, ik heb de indent.png's uitgeschakeld, maar nog is er teveel ruimte
edit:
hmm.
Cascading Stylesheet:
1 2 3 .moduletable_usermenu img { position:relative; }
werkt beter, maar nou is alles wel erg dicht op elkaar, er mag wel ietsje meer ruimte inzitten
Voor de mensen die met LDAP bezig zijn, is dat op Joomla 1.x of 1.5?
Op het J! 1.5 board loopt een topic over LDAP: http://forum.joomla.org/index.php/topic,103577.0.html
Op het J! 1.5 board loopt een topic over LDAP: http://forum.joomla.org/index.php/topic,103577.0.html
Nu zitten de regels te dicht op elkaar begrijp ik? Probeer iets met padding in je css...maarud schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:41:
[...]
iemand ideetjes? krijg het niet voor elkaar
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
height is 269? Regels? em's? %? of bedoel je 269px?maarud schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:41:
[...]
iemand ideetjes? krijg het niet voor elkaar
Als je een url geeft kan ik zien wat er fout gaat, met onvolledige code CSS debuggen kan namelijk niet
[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 15-02-2007 12:08 ]
ik zal hem proberen online te zetten, draai hem eerst lokaal om hem helemaal klaar te makenMBV schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:07:
[...]
height is 269? Regels? em's? %? of bedoel je 269px?
Als je een url geeft kan ik zien wat er fout gaat, met onvolledige code CSS debuggen kan namelijk niet
Ik heb het probleem hier ook gekregen wanneer ik geen wachtwoord invul. Waarschijnlijk is je login dus verkeerd.Extera schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:37:
Ik heb iig een foutje eruit gehaald, pingen naar het host adres ging niet door een fout in de dns instellingen op de server (Dit is een test omgeving, de server is pas overzet naar een Gb internet lijn)
Deze fout is nu opgelost en pingen naar het host adres (pdc-skoba.skoba.local) lukt nu.
Als ik telnet naar dat host adres krijg ik een leeg cmd scherm te zien met de titel Telnet pdc-skoba.skoba.local. Ik heb echter geen idee wat ik hierna moet doen, ik denk dat het werkt?
Het php verhaaltje, met mijn beperkte php kennis en wat hulp van mijn collega heb ik het volgende gedaan.
Dit stukje code
PHP:
1 echo "<pre>ldap_search($resource, $dn, $search_filter)</pre>\n";
in joomla.ldap.php gezet op de regel boven 241.
Op de site was nu het volgende te zien.
code:
1 2 3 ldap_search(Resource id #24, o=skoba.local, (|(networkAddress=9#\04\63\d5\7e\83\5a)(networkAddress=1#\d5\7e\83\5a))) Warning: ldap_search() [function.ldap-search]: Search: Operations error in D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php on line 242
Kun je hier wat mee? iig bedankt voor je hulp!
Dit werkte bij mij zonder errors (geen resultaat verwerkt verder ofzo
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $l_hLdap = ldap_connect ('ldap://local.domein.nl') or die('no ldap'); $l_hBind = ldap_bind ($l_hLdap, 'mbv@local.domein.nl', 'password') or die('no bind'); $l_hRs = ldap_search($l_hLdap, 'OU=Domein Users, ou=domein, dc=local, dc=domein, dc=nl', 'sAMAccountName=mbv@local.domein.nl', array ('name', 'sAMAccountName', 'userPrincipalName') ) or die ('search error'); $info = ldap_get_entries($l_hLdap, $l_hRs); print_r($info); |
Gewoon in test.php ofzo zetten, en uitvoeren. Ik heb de bedrijfsnaam/url vervangen door 'domein'. Bij mij gaf hij trouwens als enige resultaat 'count' => 0, maar dat mag de pret niet drukken
Suc6
Yups, zaakje is er flink op vooruit gegaan. Op dit moment heb ik voor de site in mijn sig de nieuwe template al klaar. Echter gaat er straks ook een nieuw comment systeem gebruikt worden welke gestyled moet worden dus ik wacht even op de final van alles wat ik nodig heb voor ik verder ga. Er wil namelijk nog wel eens links en rechts iets wijzigen tijdens het development.Nakebod schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:36:
Is er ook al iemand bezig met Joomla! 1.5 templating?
Voordeel is straks inderdaad dat je de output kunt overriden, ik wacht echter even met het ontdoen van tabellen in de core content (modules heb ik nu ook al gestript qua tabellen) om aan te kijken of men niet bij iedere update iets wijzigt waardoor je weer met een shitload aan werk komt te zitten.
Waarom strict? Transitional is toch meer dan voldoende? Ik vind strict een beetje te beperkend, geen target="blank" e.d kunnen gebruiken, lastig met embedded media etc etc. Nee ik houd het wel op valid xhtm transitional.... levert al meer dan genoeg kopzorgen opSite is nog niet XHTML 1.0 Strict, dat gaat nog wel flink wat uurtjes kosten denk ik
Maar Joomla 1.5 is de goede kant op aan het gaan, ik heb zelf nog wat probleempjes in het backend maar ik verwacht dat als alles straks echt af is dat ook prima zal gaan werken. Joomla 1.5 heeft bij mij in ieder geval de twijfel weg genomen wat betreft het overstappen naar het nogal lompe doch krachtige typo3 of naar Drupal die een hele mooie code output heeft.
Dat verander je in je CSS en dan je mainlevel_nav zo uit het blote hoofd... ik gebruik allemaal custom classes aangezien ik de tabellen er uit gestript heb dus heb geen orginele stylesheet bij de hand.maarud schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:15:
Je moet in ieder geval de regel hoogte (line height) even aanpassen van je menu links. Of nog beter, gewoon een ,-2 in je template zetten bij de desbetreffende module zodat alle tabellen er uit getyft worden en alles netjes in een list zetten zoals het hoort. Voor een menu een tabel aan maken (zoals Joomla zelf standaard doet) is namelijk wel erg van de pot af gerukte source output naar mijn mening
[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 17-02-2007 19:41 ]
Ik heb een vraagje m.b.t de z00m component.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om de foto's die in een album staan , ook te laten zien in een andere volgorde.
Ik doe namelijk dikwijls in een album , later foto's extra toevoegen.
Deze laat hij dan altijd achteraan zien.
Is het binnen z00m dus mogelijk om de laatst toegevoegde afbeeldingen eerst te laten zien , en de afbeeldingen die er al in stonden , erna pas te laten zien?
Dus eigenlijk de volgorde omdraaien.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om de foto's die in een album staan , ook te laten zien in een andere volgorde.
Is het binnen z00m dus mogelijk om de laatst toegevoegde afbeeldingen eerst te laten zien , en de afbeeldingen die er al in stonden , erna pas te laten zien?
www.degroot-it.nl
Hier nog een andere (basic) vraag:
http://www.mindstormscomp...task=view&id=19&Itemid=43
Als ik op "Het NXT systeem" druk, schiet ie opeens op een andere categorie. Ik vind het indelen van menuitems in de module manager nog maar vaag.
Alle "Onderwijs" menu items zijn gelink aan "Het NXT systeem" maar toch springt ie op "Particulier"
Update: solved.
Ik denk dat het een bug in Joomla is. Je maakt gewoon eerst een static content item aan, die voeg je dmv de static content manager aan de gewenste menu's toe en dan assign je het item ook nog eens in de module manger voor de betreffende groepen.
http://www.mindstormscomp...task=view&id=19&Itemid=43
Als ik op "Het NXT systeem" druk, schiet ie opeens op een andere categorie. Ik vind het indelen van menuitems in de module manager nog maar vaag.
Alle "Onderwijs" menu items zijn gelink aan "Het NXT systeem" maar toch springt ie op "Particulier"
Update: solved.
Ik denk dat het een bug in Joomla is. Je maakt gewoon eerst een static content item aan, die voeg je dmv de static content manager aan de gewenste menu's toe en dan assign je het item ook nog eens in de module manger voor de betreffende groepen.
[ Voor 24% gewijzigd door jopiek op 19-02-2007 19:17 ]
Cogito Ergo Credo
Hallo allemaal,
Ik ben erover aan het nadenken om Joomla te gaan gebruiken in combinatie met coppermine of gallery2. Persoonlijk ben ik qua layout beter te spreken over gallery2. Dit spreekt mij het meeste aan. Wat ik me nog wel af vraag is of als je gallery2 integereet in joomla je het gebruikersbeheer ook kan beheren vanui joomla.
Dus moet iedereen hier twee keer inloggen (1 keer op joomla en 1 keer op gallery2) of kan je dat gelijktrekken?
Heeft iemand misschien ook een voorbeeldje van deze integratie? Ik wil graag zien hoe dit eruit ziet.
Ik ben erover aan het nadenken om Joomla te gaan gebruiken in combinatie met coppermine of gallery2. Persoonlijk ben ik qua layout beter te spreken over gallery2. Dit spreekt mij het meeste aan. Wat ik me nog wel af vraag is of als je gallery2 integereet in joomla je het gebruikersbeheer ook kan beheren vanui joomla.
Dus moet iedereen hier twee keer inloggen (1 keer op joomla en 1 keer op gallery2) of kan je dat gelijktrekken?
Heeft iemand misschien ook een voorbeeldje van deze integratie? Ik wil graag zien hoe dit eruit ziet.
Ik heb een integratie gedaan met een simple machines forum en nu werkt in een aantal gevallen mijn menu niet meer:
http://www.mindstormscomp...?option=com_smf&Itemid=67
bijvoorbeeld als ik inlog, uitlog of registeer dan zegt ie, doe het maar lekker zelf.
de link van "login" is bijv.
http://www.mindstormscomp...mf&Itemid=65&action=login
en moet
http://www.mindstormscomp...mf&Itemid=67&action=login
zijn om goed te werken, hoe kan ik dit fixen?
http://www.mindstormscomp...?option=com_smf&Itemid=67
bijvoorbeeld als ik inlog, uitlog of registeer dan zegt ie, doe het maar lekker zelf.
de link van "login" is bijv.
http://www.mindstormscomp...mf&Itemid=65&action=login
en moet
http://www.mindstormscomp...mf&Itemid=67&action=login
zijn om goed te werken, hoe kan ik dit fixen?
[ Voor 32% gewijzigd door jopiek op 21-02-2007 15:41 ]
Cogito Ergo Credo
Ik Kick/Qoute mezelf even....degroot schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:24:
Ik heb een vraagje m.b.t de z00m component.
Ik heb hier nog steeds geen oplossing voor gevonden..
Weet iemand dit toevallig?
www.degroot-it.nl
Ik neem aan dat het ding een query doet, met een ORDER BY veldnaam DESC, daar maak je dan ASC van (dan loopt het resultaat op ipv af).degroot schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:07:
[...]
Ik Kick/Qoute mezelf even....
Ik heb hier nog steeds geen oplossing voor gevonden..
Weet iemand dit toevallig?
Cogito Ergo Credo
is er ook een component beschikbaar waarmee ik kan toevoegen en wat hun functie is?
Dus:
PeobleBook werkt niet bij mij, krijg allemaal Warning: xxx on line 149 errors
Dus:
code:
1
2
3
| Naam: Plaats: Functie: Overig: Piet P. Lutjebroek Timmerman Heeft een gebroken been Henk H. Lotjetrui Oplichter Heeft zijn vak verleerd |
PeobleBook werkt niet bij mij, krijg allemaal Warning: xxx on line 149 errors
[ Voor 8% gewijzigd door maarud op 21-02-2007 20:03 ]
Ik gebruik een template voor een site met mambo 4.5.2 die ik bijhoud (http://www.dionysus.nl/). Nu worden het 2e en 3e nieuwsbericht naast elkaar geplaatst. Echter moeten deze onder elkaar komen. Hoe kan ik dit veranderen? Ik dacht dus met een wysiwyg editor. Klopt dit?
Ik heb net mosCE geinstalleerd (com en bot), maar kan dit nergens weer vinden als ik in de Mambo administration rondneus. Er staat wel mosCE admin bij components, maar dit zijn alleen instellingen? Bij Global Configuration heb ik mosCE als WYSIWYG editor ingesteld. Hoe gebruik ik deze editor of wat moet ik mij erbij voorstellen?
Dus hoe verander ik de weergave van de nieuwsberichten of het aantal weergaves (is nu 3)?
Ik heb net mosCE geinstalleerd (com en bot), maar kan dit nergens weer vinden als ik in de Mambo administration rondneus. Er staat wel mosCE admin bij components, maar dit zijn alleen instellingen? Bij Global Configuration heb ik mosCE als WYSIWYG editor ingesteld. Hoe gebruik ik deze editor of wat moet ik mij erbij voorstellen?
Dus hoe verander ik de weergave van de nieuwsberichten of het aantal weergaves (is nu 3)?
[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 23-02-2007 00:35 ]
Ga naar admin panel, mainmenu > home > zet Columns op 1 ..Vos schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 00:23:
Ik gebruik een template voor een site met mambo 4.5.2 die ik bijhoud (http://www.dionysus.nl/). Nu worden het 2e en 3e nieuwsbericht naast elkaar geplaatst. Echter moeten deze onder elkaar komen. Hoe kan ik dit veranderen? Ik dacht dus met een wysiwyg editor. Klopt dit?
En wat als ik nu een item weg wil hebben, ik heb een top item op de site en die zorgt voor problemen onder IE5 en lager.Zephyer schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:49:
[...]
Ga naar admin panel, mainmenu > home > zet Columns op 1 ..
Update: weet iemand ook hoe je in de code kunt opvragen wat het huidige template is?
[ Voor 12% gewijzigd door jopiek op 24-02-2007 13:54 ]
Cogito Ergo Credo
In je template-code zelf wordt je geacht dat niet te gebruiken, heb ik me ook wel over verbaasd. CSS dingen enzo krijgen dus
code:
1
| href="<?php echo $mosConfig_live_site; ?>/templates/own/css/template_css.css" |
Ik wilde net Joomla downloaden, maar de downloadsite van Joomla.org ligt eruit atm. en op.dutchjoomla.org kan ik de downloadlink niet vinden in de downloadpagina 
Heeft iemand een linkje??

Heeft iemand een linkje??
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Nog meer mensen die last hebben van het feit dat zOOm geen 300+ foto's aan kan in 1 map? 200 gaat wel maar dat gaat enorm langzaam. Bij 300+ krijg ik "Maximum execution time of 30 seconds exceeded". Het was altijd zo'n heerlijke gallery. Ik ben nu maar overgestapt naar Expose, die werkt super alleen daar heb je weer geen lekker fotooverzicht als je een album opent.
nee gewoon veel foto's 
Edit: Tegenwoordig is dat niet zo gek meer toch?
[ Voor 50% gewijzigd door -LA- op 25-02-2007 17:13 ]
Maar ik moet het toch weten, niet in een template maar in een module. Ik wil dus niet de live_site hebben maar het huidige template. Probleem is namelijk dat het forum zichtbaar moet zijn voor beide templates en toch het juiste geselecteerde menu behorend bij een bepaalde module moet tonen.MBV schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:41:
In je template-code zelf wordt je geacht dat niet te gebruiken, heb ik me ook wel over verbaasd. CSS dingen enzo krijgen duscode:
1 href="<?php echo $mosConfig_live_site; ?>/templates/own/css/template_css.css"
Cogito Ergo Credo
In windows op je harde schijf niet nee, maar online is dat een beetje overkill-LA- schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:14:
nee gewoon veel foto's
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Altijd te gek om 300+ foto's in 1 map te hebben. Organiseer ze ergens op, bijv datum, evenement waarvan, dat soort dingen. Als je ze niet in ruwe categorieën kan indelen op minder dan 300, dan moet je weggooien. Anders alleen organiseren-LA- schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:14:
nee gewoon veel foto's
Dan moet je even zoeken hoe ze het elders doen:jopiek schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:26:
[...]
Maar ik moet het toch weten, niet in een template maar in een module. Ik wil dus niet de live_site hebben maar het huidige template. Probleem is namelijk dat het forum zichtbaar moet zijn voor beide templates en toch het juiste geselecteerde menu behorend bij een bepaalde module moet tonen.
martin@s051377:~/svn_joomla$ grep -ir --include=*.php "current template" * components/com_contact/contact.php: // loads current template for the pop-up window components/com_content/content.html.php: * @param string The current template includes/patTemplate/patTemplate/Reader.php: * close the current template includes/patTemplate/patTemplate/Function/Call.php: * current template. includes/patTemplate/patTemplate/Function/Call.php: * current template. includes/joomla.php: /** @var string The current template */ includes/joomla.php: * Checks to see if an image exists in the current templates image directory includes/joomla.php: * Checks to see if an image exists in the current templates image directory
Ik zoek dus met VIM in includes/joomla.php op "checks to see", en vind de functie ImageCheck. Daarin staan de volgende 2 regels:
PHP:
1
2
3
| global $mosConfig_absolute_path, $mosConfig_live_site, $mainframe; $cur_template = $mainframe->getTemplate(); |
Heb jij nog nooit onderhoud gedaan aan een slecht gedocumenteerd systeem ofzo
Ja, de bash tools zijn er ook voor windows. Zoek eens op Cygwin
Hmm, dat ziet er iig interessant uit. Nee, ik heb nog nooit onderhoud gedaan aan een slecht gedocumenteerd systeem (ooh, wacht ff toch wel, maar dat waren dan eigen projecten die ik een jaar later wer oppakte). Ik heb van de week al wel de diff port op de server geinstalleerd en heb grep ook al wel gebruikt om wat onderzoek te doen, maar ik wil gewoon te veel in te korte tijd misschien (dan leer je joomla wel, maar het maakt het lastig overzicht te houden). En bash tools voor windows daar heb ik niets aanMBV schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:09:
[...]
Altijd te gek om 300+ foto's in 1 map te hebben. Organiseer ze ergens op, bijv datum, evenement waarvan, dat soort dingen. Als je ze niet in ruwe categorieën kan indelen op minder dan 300, dan moet je weggooien. Anders alleen organiseren
[...]
Ik zoek dus met VIM in includes/joomla.php op "checks to see", en vind de functie ImageCheck. Daarin staan de volgende 2 regels:
PHP:
1 2 3 global $mosConfig_absolute_path, $mosConfig_live_site, $mainframe; $cur_template = $mainframe->getTemplate();
Heb jij nog nooit onderhoud gedaan aan een slecht gedocumenteerd systeem ofzo![]()
Ja, de bash tools zijn er ook voor windows. Zoek eens op Cygwin
[ Voor 22% gewijzigd door jopiek op 26-02-2007 09:27 ]
Cogito Ergo Credo
Ik ben het probleem al vaak tegen gekomen, ook op het dutch.joomla.org forum, maar ik kom er toch niet uit.
Ik gebruik Joomla! 1.0.12. Sinds een paar dagen staat er op mijn frontpage voor ieder item wat ik op de frontpage zet de tekst: "U bent niet bevoegd om dit onderdeel te bekijken." Deze items zijn allemaal gepubliceerd, als ik via het menu naar de Category blog ga kan ik er gewoon bij. Dit wijkt ook af van het veel genoemde probleem dat je dit pas krijgt als je op de link "Lees meer" drukt. Bij mij staat de tekst al op de frontpage.
In de meeste gevallen schijnt dit een probleem te zijn in de core van joomla die een verkeerd itemid probeert te tonen. Dit heb ik uitgesloten als oorzaak door de twee queries die gebruikt worden om het item op de frontpage en het item zelf te tonen te vergelijken. Deze leveren dezelfde gegevens op over het juiste item.
Mogelijke oplossingen die ik al heb geprobeerd:
- Een menuitem aan te maken voor zowel de section, category en het item zelf. Ook in een hidden menu.
- OpenSef verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- SEO in de global configuration aan/uit gezet.
- Sections & categorieen opnieuw aangemaakt en een willekeurig item daarin gezet en deze publiceren op de frontpage.
Weet iemand nog een mogelijke oplossing?
Ik gebruik Joomla! 1.0.12. Sinds een paar dagen staat er op mijn frontpage voor ieder item wat ik op de frontpage zet de tekst: "U bent niet bevoegd om dit onderdeel te bekijken." Deze items zijn allemaal gepubliceerd, als ik via het menu naar de Category blog ga kan ik er gewoon bij. Dit wijkt ook af van het veel genoemde probleem dat je dit pas krijgt als je op de link "Lees meer" drukt. Bij mij staat de tekst al op de frontpage.
In de meeste gevallen schijnt dit een probleem te zijn in de core van joomla die een verkeerd itemid probeert te tonen. Dit heb ik uitgesloten als oorzaak door de twee queries die gebruikt worden om het item op de frontpage en het item zelf te tonen te vergelijken. Deze leveren dezelfde gegevens op over het juiste item.
- Een menuitem aan te maken voor zowel de section, category en het item zelf. Ook in een hidden menu.
- Sections & categorieen opnieuw aangemaakt en een willekeurig item daarin gezet en deze publiceren op de frontpage.
Problem Exists Between Chair And Keyboard
* MBV is fulltime Ubuntu-gebruiker, maar aangezien in dit topic nogal veel noobs rondlopen dacht ik even een leuke hint te laten vallenjopiek schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:27:
[...] En bash tools voor windows daar heb ik niets aan(OS X en FreeBSD, ik gebruik XP nog om een Legacy apparaat aan te sturen en that's it).
[edit]@majorno: waarom beschouwt iedereen een open-source PHP-applicatie als closed-source binary? Je kan gewoon debuggen enzo, zelf even een echo neerzetten, zoeken waar die melding vandaan komt, enzovoort
[ Voor 20% gewijzigd door MBV op 26-02-2007 13:02 ]
Ook al is het Open Source, je hoeft niet van alle gebruikers te verwachten dat ze gaan debuggen om een probleem zelf op te lossen. Ook al ben ik zelf een internet ontwikkelaar, daar begin ik niet aan.
IIG, ik heb het opgelost door de joomla package opnieuw te installeren.
IIG, ik heb het opgelost door de joomla package opnieuw te installeren.
Dat SMF zit trouwens wel lekker slecht in elkaar. Als Joomla zelf ook zo lekker niet-modulair is... Ik heb het hele ding inmiddels verbouwd... er staat hard in de code bij ?action= (moet steeds aangepast worden in &action= en zo) en die scripturl (waar ik dus een functie voor geschreven heb...)
Cogito Ergo Credo
Echt netjes is het niet in elkaar gezet nee. Maar het is wel snel, en werkt over het algemeen best goed. Dat snel kan je niet zeggen van wordpress... daar wilde ik een blog mee bijhouden, maar over het 'berekenen' van 1 pagina doet hij al 20 sec

Hmm, die installeer ik maar niet dan, ik draai de server nu wel op een park, maar dan nog! Dank je voor de tip. Iig leer ik zo Joomla wel beter kennen en vanaf de achterkant. Voor de rest vind ik Joomla ook wel aardig werken.MBV schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:00:
Echt netjes is het niet in elkaar gezet nee. Maar het is wel snel, en werkt over het algemeen best goed. Dat snel kan je niet zeggen van wordpress... daar wilde ik een blog mee bijhouden, maar over het 'berekenen' van 1 pagina doet hij al 20 sec
Cogito Ergo Credo
Zijn er nog alternatieven voor BBclone?
Deze module zou bij moeten houden hoeveel visitors ik heb..
Het werkte tot 6 unique visitors en 22 page views, opeens deed het niks meer
Iemand nog een tip voor een goeie module die bij houd hoeveel mensen m'n site bezoeken?
Iemand nog een tip voor een goeie module die bij houd hoeveel mensen m'n site bezoeken?
Ik heb dit probleem ook. Alleen ik ben zo ver dat alles werkt (behalve weblinks)majornono schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:17:
Ik heb de oplossing gevonden in een andere .htaccess
http://forum.joomla.org/index.php/topic,74828.0/wap2.html
Het vage alleen is hier komt het: dat ik de standaard Joomla sef UIT heb staan. Als ik die aan zet doet me search het niet meer

[ Voor 52% gewijzigd door Brazza op 28-02-2007 03:19 ]
http://extensions.joomla.org is je antwoord.stijnos1991 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:26:
Zijn er nog alternatieven voor BBclone?
Heb zelf een tijd terug BQS Stats gehad, werkt best goed.
Hee bedankt!
Die site had ik nog niet, te lui om te zoeken in de vakantie
Tjostijnos1991 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:38:
Hee bedankt!

Bookmark dan gelijk deze, deze en deze site!
(de eerste link doet het atm bij mij niet, maar bestaat wel degelijk!)
==
hoi
Oh, doet ie het niet? Da's een Joomla versie zonder fouten, met multi-user ondersteuning, ICC support en supersnel
==
hoi
Forge heeft laatste tijd wat connectie problemen 
Erg lastig als je vrij veel over de forge rondneust.
Of hij is heel traag, of ligt er helemaal uit.
Gister was zelfs de gehele *joomla.org site een tijdje uit de lucht, database erreur. En net als ik weer wat voor de Joomla 1.5 SVN moest zoeken
Erg lastig als je vrij veel over de forge rondneust.
Of hij is heel traag, of ligt er helemaal uit.
Gister was zelfs de gehele *joomla.org site een tijdje uit de lucht, database erreur. En net als ik weer wat voor de Joomla 1.5 SVN moest zoeken
Beste mensen,
Voor mijn Site overweeg ik gebruik te gaan maken van Gallery en Of coppermine. Maar voordat ik de heleboel ga opzetten heb ik een vraagje:
Hoe zit het met het gebruikers beheer als ik een gallery integreer in mambo? Moet ik dat dan op twee plaatsen beheren? Of wordt er met integratie bedoelt dat alleen hij alleen qua layout wordt geintegreerd?
Voor mijn Site overweeg ik gebruik te gaan maken van Gallery en Of coppermine. Maar voordat ik de heleboel ga opzetten heb ik een vraagje:
Hoe zit het met het gebruikers beheer als ik een gallery integreer in mambo? Moet ik dat dan op twee plaatsen beheren? Of wordt er met integratie bedoelt dat alleen hij alleen qua layout wordt geintegreerd?
Je kunt gallery zo integreren dat hij de users synchroniseert met Joomla.Jigs schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:08:
Beste mensen,
Gewoon installeren & draaien maar. In de opties kun je aangeven welk pakket leidend is wat de users betreft, Joomla of Gallery.Jigs schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:32:
Ok bedankt maar vereist dat veel eigen inzicht mbt het programmeerwerk of zijn daar tutorials voor?
Ten opzichte van bijvoorbeeld een typo3 niet nee maar typo3 is een compleet framework onderhand en veel te onhandig om mee te werken (vind ik persoonlijk, er zijn ook mensen die het andersom vinden).MBV schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:00:
Joomla 1.5 is echter een hele vooruitgang, de huidige versie is gewoon verouderd en als het dev team destijds niet was afgesplitst van Mambo hadden we nu waarschijnlijk al lang en breed met 1.5 gewerkt en was 2.0 al langzaam maar zeker aan de orde gekomen.
Wat mij echter bij Joomla heeft doen blijven is het feit dat men steeds meer probeert de standaarden te volgen, 1.5 is al een hele vooruitgang wat dat betreft en 2.0 zou helemaal moeten worden zoals het hoort.
En wordpress vergelijken met Joomla is appels met peren vergelijken, Joomla is een CMS, wordpress is blog software. Ik moet er niet aan denken dan ik een site zoals die in mijn sig op zou moeten zetten met wordpress.
Blog is een subset van CMS (= je kan er minder mee dan een CMS). Als je die subset aan functionaliteit ZO veel langzamer implementeert, is er iets mis aan die manier van implementatie. Heeft denk ik iets te maken met de manier waarop ze met argumenten omgaan
Zo, eindelijk weer tijd om te pielen. Ik heb bovenstaande code uitgevoerd, Ik kreeg ook het resultaat resultaat 'count' => 0. Volgens mij geeft dit aan dat het wel werkt, als ik iets verander in de code (domein, wachtwoord, enz) krijg ik een foutmelding. Hij maakt dus een connectie naar de active directory, anders "weet hij" natuurlijk nooit dat mijn wachtwoord fout is. Een kleine vooruitgang dusMBV schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:17:
[...]
Ik heb het probleem hier ook gekregen wanneer ik geen wachtwoord invul. Waarschijnlijk is je login dus verkeerd.
Dit werkte bij mij zonder errors (geen resultaat verwerkt verder ofzo):
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 $l_hLdap = ldap_connect ('ldap://local.domein.nl') or die('no ldap'); $l_hBind = ldap_bind ($l_hLdap, 'mbv@local.domein.nl', 'password') or die('no bind'); $l_hRs = ldap_search($l_hLdap, 'OU=Domein Users, ou=domein, dc=local, dc=domein, dc=nl', 'sAMAccountName=mbv@local.domein.nl', array ('name', 'sAMAccountName', 'userPrincipalName') ) or die ('search error'); $info = ldap_get_entries($l_hLdap, $l_hRs); print_r($info);
Gewoon in test.php ofzo zetten, en uitvoeren. Ik heb de bedrijfsnaam/url vervangen door 'domein'. Bij mij gaf hij trouwens als enige resultaat 'count' => 0, maar dat mag de pret niet drukken. Dit mag geen error geven, als dat wel gebeurd heb je je gebruikersnaam, wachtwoord of je base_dn fout.
Suc6
De fout zit dus in de joomla module (mambots) De fout komt alleen op de site te staan als de SSO (single sign on) module is ingeschakeld. De fout was je bekend, maar hier nog een keer de fout
De fout zit dus ergens in de mambot / module. Ik heb alleen geen idee waar, en hoe ik deze kan ondervangen / eruit kan halenWarning: ldap_search() [function.ldap-search]: Search: Operations error in D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php on line 241
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php:241) in D:\www\JCMS\INTRA\index.php on line 250
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php:241) in D:\www\JCMS\INTRA\index.php on line 251
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php:241) in D:\www\JCMS\INTRA\index.php on line 252
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php:241) in D:\www\JCMS\INTRA\index.php on line 253
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\www\JCMS\INTRA\mambots\system\joomla.ldap.php:241) in D:\www\JCMS\INTRA\index.php on line 254
Ik ga er vanuit dat je ergens je wachtwoord verkeerd hebt ingevuld o.i.d. Ik ga niet iemand anders zijn bagger debuggen zolang ik er zelf geen last van hebExtera schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:13:
[...]
Zo, eindelijk weer tijd om te pielen. Ik heb bovenstaande code uitgevoerd, Ik kreeg ook het resultaat resultaat 'count' => 0. Volgens mij geeft dit aan dat het wel werkt, als ik iets verander in de code (domein, wachtwoord, enz) krijg ik een foutmelding. Hij maakt dus een connectie naar de active directory, anders "weet hij" natuurlijk nooit dat mijn wachtwoord fout is. Een kleine vooruitgang dus![]()
De fout zit dus in de joomla module (mambots) De fout komt alleen op de site te staan als de SSO (single sign on) module is ingeschakeld. De fout was je bekend, maar hier nog een keer de fout
[...]
De fout zit dus ergens in de mambot / module. Ik heb alleen geen idee waar, en hoe ik deze kan ondervangen / eruit kan halen
Oke, bedankt voor al je hulp, ik stel het echt zeer op prijs.
Ik ga Joomla 1.5 nog eens proberen, die heeft de funtie ingebakken, misschien dat het daar wel werkt.
Ik ga Joomla 1.5 nog eens proberen, die heeft de funtie ingebakken, misschien dat het daar wel werkt.
[ Voor 70% gewijzigd door Extera op 06-03-2007 10:49 ]
Ik ben op zoek naar een component om een e-mail mee te versturen naar te selecteren personen.
Ik zie het voor me als een veld waarin je de e-mail schrijft, een veld om je e-mail adres in te vullen en een lijst me gebruikers waarbij je kan aanvinken aan wie je de e-mail wil sturen.
Die lijst is niet groot aangezien het een vriendensite is en dat dan ook alleen de geregitreerde gebruiker zijn.
Helaas is het enige waar ik steeds op uit kom een nieuwsbrief component waarbij ik veel te veel opties heb die ik niet wil en hetgeen wat ik wel wil juist niet heeft.
Omdat mijn php kennis niet toereikend is om zoiets zelf te schrijven zoek ik naar iets waar in ieder geval de volgende dingen in zitten:
- front-end toegang voor registered+
- e-mail functie met wat veldjes
De rest kan ik er zelf wel bij coden zonder problemen neem ik aan.
Ik kan dan gewoon alle namen toevoegen met checklists en daar e-mail adressen aanhangen denk ik zo, daar ben ik ook niet te beroerd voor.
Ik heb inmiddels al wat verder gezocht en de volgende dingen gedaan/ondervonden:
Formulierextensies heb ik geprobeerd maar voor mij toch niet echt duidelijk. Misschien dat ik ook de verkeerde componentents heb gekozen, dus wat advies is altijd welkom.
Ik heb ook verschillende PMS components geprobeerd en dat ziet er veelbelovend uit.
Maar... aan elke component schort wel wat. De beste die ik tot nu toe gehad heb is PMS Enhanced 2.0.2 met Nederlandse Language pack erbij.
http://stefan-klingner.de/
Deze ziet er keurig uit maar mist nou net datgene wat ik zo graag wil, namelijk een reply-to-all functie en het zichtbaar maken van de geadresseerden.
Na de code wat afgespeurd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat dat ook niet in te bouwen is omdat als je meerdere ontvangers toevoegt deze allemaal afzonderlijk een bericht krijgen ipv een gezamelijk bericht.
Nog ideetjes?
Ik zie het voor me als een veld waarin je de e-mail schrijft, een veld om je e-mail adres in te vullen en een lijst me gebruikers waarbij je kan aanvinken aan wie je de e-mail wil sturen.
Die lijst is niet groot aangezien het een vriendensite is en dat dan ook alleen de geregitreerde gebruiker zijn.
Helaas is het enige waar ik steeds op uit kom een nieuwsbrief component waarbij ik veel te veel opties heb die ik niet wil en hetgeen wat ik wel wil juist niet heeft.
Omdat mijn php kennis niet toereikend is om zoiets zelf te schrijven zoek ik naar iets waar in ieder geval de volgende dingen in zitten:
Ik kan dan gewoon alle namen toevoegen met checklists en daar e-mail adressen aanhangen denk ik zo, daar ben ik ook niet te beroerd voor.
Ik heb inmiddels al wat verder gezocht en de volgende dingen gedaan/ondervonden:
Formulierextensies heb ik geprobeerd maar voor mij toch niet echt duidelijk. Misschien dat ik ook de verkeerde componentents heb gekozen, dus wat advies is altijd welkom.
Ik heb ook verschillende PMS components geprobeerd en dat ziet er veelbelovend uit.
Maar... aan elke component schort wel wat. De beste die ik tot nu toe gehad heb is PMS Enhanced 2.0.2 met Nederlandse Language pack erbij.
http://stefan-klingner.de/
Deze ziet er keurig uit maar mist nou net datgene wat ik zo graag wil, namelijk een reply-to-all functie en het zichtbaar maken van de geadresseerden.
Na de code wat afgespeurd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat dat ook niet in te bouwen is omdat als je meerdere ontvangers toevoegt deze allemaal afzonderlijk een bericht krijgen ipv een gezamelijk bericht.
Nog ideetjes?
Mijn post is interessanter dan mijn Sig..
Anoniem: 8888
Ik heb opeens sinds zaterdagnacht de melding op mijn cms dat mijn template niet is gevonden..
Template niet gevonden! Er wordt gezocht naar deze template:
Verders staat er niks? Ik heb alle template's verwijderd, teruggezet. Hielp niks.
Ik kan ook geen template als default aanvinken.. zou dat iets zijn?
Template niet gevonden! Er wordt gezocht naar deze template:
Verders staat er niks? Ik heb alle template's verwijderd, teruggezet. Hielp niks.
Ik kan ook geen template als default aanvinken.. zou dat iets zijn?
Hey Reind, ik vind dat je een mooie site hebt, heb je een kant en klare template gebruikt? of zelf gemaakt?
Je geeft aan dat joomla 1.5 een stuk beter is maar kan je deze al gebruiken als je site veilig moet zijn? het is per slot van rekening nog altijd een beta
@ kaiiestan: afaik, en zover ik d8 ik hier gelezen te hebben, is dat een custom made template.
En over 1.5, na een fresh install: ** Joomla! 1.5.0 Beta should NOT to be used for `live` or `production` sites. **
Iets zegt mij dat ze daar adviseren om deze niet te gebruiken
En sowiezo wordt het afgeraden om de huidige beta te gebruiken, maar de laatste/daily SVN, gezien er sinds de beta release enorm veel is veranderd/verbeterd.
Ben zelf met 1.5 aan het spelen, en dan vooral een beetje met templating: http://nakebod.nl
An sich vrij simpel design, maar onderliggend worden er wel wat nieuwe Joomla functies gebruikt, zoals extra parameters.
Heb alle kleuren in een losse CSS staan, en via de admin kan ik zo de een andere CSS laden met andere kleuren erin. (Groen, blauw en rood. Alleen de groene is echt ontwikkeld, de andere meer voor het spelen.)
En variabele kolommen, nu zijn het 3 kolommen, zet ik het main menu in de rechter kolom, verdwijnt automatisch de linker kolom, en is de content breder.
En over 1.5, na een fresh install: ** Joomla! 1.5.0 Beta should NOT to be used for `live` or `production` sites. **
Iets zegt mij dat ze daar adviseren om deze niet te gebruiken
En sowiezo wordt het afgeraden om de huidige beta te gebruiken, maar de laatste/daily SVN, gezien er sinds de beta release enorm veel is veranderd/verbeterd.
Ben zelf met 1.5 aan het spelen, en dan vooral een beetje met templating: http://nakebod.nl
An sich vrij simpel design, maar onderliggend worden er wel wat nieuwe Joomla functies gebruikt, zoals extra parameters.
Heb alle kleuren in een losse CSS staan, en via de admin kan ik zo de een andere CSS laden met andere kleuren erin. (Groen, blauw en rood. Alleen de groene is echt ontwikkeld, de andere meer voor het spelen.)
En variabele kolommen, nu zijn het 3 kolommen, zet ik het main menu in de rechter kolom, verdwijnt automatisch de linker kolom, en is de content breder.
[ Voor 4% gewijzigd door Nakebod op 12-03-2007 10:51 ]
Heb net geupgrade van 1.09 naar de nieuwste versie. Helpt nog niks..
Krijg een groene regel : Template niet gevonden! Er wordt gezocht naar deze template
Kan dus geen template meer als default zetten. Komt geen groen vinkje bij te staan.
Dit stond nog in de logfile's bij mijn hostingprovider :
070312 10:12:26 [ERROR] C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 4.1\bin\mysqld-max-nt: Can't find file: '.\cms\jos_stats_agents.frm' (errno: 13)
en dat 5x
Krijg een groene regel : Template niet gevonden! Er wordt gezocht naar deze template
Kan dus geen template meer als default zetten. Komt geen groen vinkje bij te staan.
Dit stond nog in de logfile's bij mijn hostingprovider :
070312 10:12:26 [ERROR] C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 4.1\bin\mysqld-max-nt: Can't find file: '.\cms\jos_stats_agents.frm' (errno: 13)
en dat 5x
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 12-03-2007 12:13 ]
Volgens mij is een .frm bestand een stukje van de MySQL database.
Aan de naam te zien moet het iets met statistieken te maken hebben, en dan wel een missende tabel.
Als je iets van phpMyAdmin kunt gebruiken, kan je eens controleren of de tabel jos_stats_agent bestaat?
En zo nee, aanmaken:
En dit heb ik hier als inhoud:
Of kijk of je (search?) statistieken uit kan schakelen en of het werkt.
Aan de naam te zien moet het iets met statistieken te maken hebben, en dan wel een missende tabel.
Als je iets van phpMyAdmin kunt gebruiken, kan je eens controleren of de tabel jos_stats_agent bestaat?
En zo nee, aanmaken:
SQL:
1
2
3
4
5
| CREATE TABLE `jos_stats_agents` ( `agent` varchar(255) NOT NULL default '', `type` tinyint(1) unsigned NOT NULL default '0', `hits` int(11) unsigned NOT NULL default '1' ) ENGINE=MyISAM DEFAULT |
En dit heb ik hier als inhoud:
SQL:
1
2
3
4
| /*!40000 ALTER TABLE `jos_stats_agents` DISABLE KEYS */; LOCK TABLES `jos_stats_agents` WRITE; UNLOCK TABLES; /*!40000 ALTER TABLE `jos_stats_agents` ENABLE KEYS */; |
Of kijk of je (search?) statistieken uit kan schakelen en of het werkt.
Ik kom er nu achter (vergelijk even 2 joomla databases) dat ik gewoon de laatste tables mis?
Module/component/mambot un/install die fout gegaan is?
ik heb een background in mijn index.php gedaan, alleen hij is alleen zichtbaar waar geen tekst staat
link. Waar dus de inhoud staat stopt de achtergrond. Hoe fix ik dit? Is dit mijn css probleem of ligt het aan Joomla's css?
link. Waar dus de inhoud staat stopt de achtergrond. Hoe fix ik dit? Is dit mijn css probleem of ligt het aan Joomla's css?
CSS is niet het probleem van Joomla's CSS of jouw CSS: jouw CSS zit over die van Joomla heen, vandaar Cascading Style Sheets. Ik heb even gekeken met FireBug (geweldige Firefox plugin
, maar het had ook met de IE Web Development Toolbar gekund), en het blijkt dat op alle tables van klasse (class) contentpaneopen de volgende regel van toepassing is:
Oplossing, voor in jouw eigen CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| .contentpaneopen { background: "#FFFFFF none repeat scroll 0%"; } |
Oplossing, voor in jouw eigen CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| .contentpaneopen { background: none; } |
geniaal... dank je wel!!
nu je het zegt, dit had ik zelf ook wel kunnen ontdekken
maar hartstikke bedankt!
nu je het zegt, dit had ik zelf ook wel kunnen ontdekken
Je hebt geluk dat ik in een goeie bui ben vandaag, meestal ga ik ergens anders kijken als ik dit soort vragen hier langs zie komen. Gelukkig geef jij Joomla niet de schuld van het mislukken van je layout, blader maar eens terug om er 20 tegen te komen
"Ja, ik heb in joomla zo'n tabelletje gedaan, en die wordt nu veel te breed. Stomme Joomla! Hoe zorg ik nu weer dat dat goed komt? :("
Dat soort reacties bedoel ik

"Ja, ik heb in joomla zo'n tabelletje gedaan, en die wordt nu veel te breed. Stomme Joomla! Hoe zorg ik nu weer dat dat goed komt? :("
Dat soort reacties bedoel ik
nou heb ik nog even een vraagje, ik heb zo'n menu:
nou wil ik graag dat als je in het sub of subsub menu zit, dat dan de hoofdtitel (in dit geval Menulink) oplicht, of gemarkeert is, of een extra streep eronder ofzo. Is dit mogelijk?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Menulink . Menulink2 . . Menulink 2a . . Menulink 2b . Menulink 3 Menulink 4 etc |
nou wil ik graag dat als je in het sub of subsub menu zit, dat dan de hoofdtitel (in dit geval Menulink) oplicht, of gemarkeert is, of een extra streep eronder ofzo. Is dit mogelijk?
Ja.

Kennelijk heb je niet het standaard-menu, daar staat dat namelijk standaard aan. Met mod_exmenu moet je "Active Menu Class" aanzetten. Dan krijg je een extra class zodra een item active is: mainlevel_active of sublevel_active. En daar kan je dus in je CSS wat mee doen
Of bedoel je dat als hij uitgeklapt is, dat hij dan een onderlijning krijgt? Dat kan ook, maar in dat geval moet ik echt weten wat voor module je hebt, en hoe je je layout gebruikt. Ik heb Son of Suckerfish, daar kan ik je dus wat makkelijker mee helpen
Kennelijk heb je niet het standaard-menu, daar staat dat namelijk standaard aan. Met mod_exmenu moet je "Active Menu Class" aanzetten. Dan krijg je een extra class zodra een item active is: mainlevel_active of sublevel_active. En daar kan je dus in je CSS wat mee doen
Of bedoel je dat als hij uitgeklapt is, dat hij dan een onderlijning krijgt? Dat kan ook, maar in dat geval moet ik echt weten wat voor module je hebt, en hoe je je layout gebruikt. Ik heb Son of Suckerfish, daar kan ik je dus wat makkelijker mee helpen
[ Voor 31% gewijzigd door MBV op 14-03-2007 22:29 ]
Bij deze plaats ik mijn probleem nog maar eens, omdat ik daar nog geen reactie op had gehad.
Ik ben op zoek naar een component om een e-mail mee te versturen naar te selecteren personen.
Facileforms bijvoorbeeld, das dus echt te veel van het goede en daar zie ik door de bomen het bos niet meer.
PMS systeem is geen optie, het moet echt richting e-mail box gaan, daarna moeten mensen reply-to-all kunnen gebruiken om iedereen een reactie te geven.
Facileforms bijvoorbeeld, das dus echt te veel van het goede en daar zie ik door de bomen het bos niet meer.
PMS systeem is geen optie, het moet echt richting e-mail box gaan, daarna moeten mensen reply-to-all kunnen gebruiken om iedereen een reactie te geven.
Mijn post is interessanter dan mijn Sig..
ja dat bedoel ik, kijk maar bij een site als dezeMBV schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:27:
Ja.
Ik heb een vraagje m.b.t JoomFish.
ik heb deze module geinstalleerd , en alle componenten worden netjes vertaald.
Ook wil ik de static contents van mijn site netjes vertalen.
Dit moet handmatig gebueren , dus JoomFish is hier uitermate geschikt voor.
Echter....is het mogelijk , om 1 content(deze is in het engels) , naar meerdere talen te vertalen(ik gebruik nederlands en spaans als voorbeeld)
Naar enkel 1 taal lukt perfect , en hij slaat alles netjes op.
Maar waar kan ik deze tekst ook voor beide talen zo opslaan? , dat is toch mogelijk met deze module?
Echter....is het mogelijk , om 1 content(deze is in het engels) , naar meerdere talen te vertalen(ik gebruik nederlands en spaans als voorbeeld)
Maar waar kan ik deze tekst ook voor beide talen zo opslaan? , dat is toch mogelijk met deze module?
www.degroot-it.nl
nogmaal de "no translation" aanklikken en dan weer een vertaling maken en andere taal selecteren.degroot schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:45:
Ik heb een vraagje m.b.t JoomFish.
het werkt allemaal wel dat joomfish maar ik vind het een erg omslachtige manier, groot minpunt van joomla vind ik. Maar daar komt verbetering in bij versie 1.5 als het goed is
Sorry , maar volgens mij werkt dit niet.Bever schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:16:
[...]
nogmaal de "no translation" aanklikken en dan weer een vertaling maken en andere taal selecteren.
het werkt allemaal wel dat joomfish maar ik vind het een erg omslachtige manier, groot minpunt van joomla vind ik. Maar daar komt verbetering in bij versie 1.5 als het goed is
Zodra ik NO TRANSLATION in dat rechter vak aanklik , en de boel weer opslan(met of zonder publish??).
Dan verwijdert hij de vorige vertaalde content.
Dus als ik net nederlands had ingevoerd en had opgeslagen.
En ik klikte datzelfde content weer aan , klikte op NO translation , en opslaan , dan doet ie dat.
En als ik daar andere content invoer , dan overschrijft hij die gewoon.
Lijkt dus of er maar 1 content mogelijk is
[ Voor 7% gewijzigd door degroot op 20-03-2007 16:37 ]
www.degroot-it.nl
Anoniem: 28513
Heerlijk tooltje dat joomla ik heb alleen het volgende probleem.
"register_globals setting is `ON` instead of `OFF` "
Uiteraard heb ik hiernaar gezocht en genoeg gevonden en ik heb het zelfs in globals.php uitgeschakelt, maar joomla blijft het aangeven is dit normaal?
Uiteraard heb ik hiernaar gezocht en genoeg gevonden en ik heb het zelfs in globals.php uitgeschakelt, maar joomla blijft het aangeven is dit normaal?
dit kan je in je .htaccess op je server neer zetten. dan werkt het ook.Anoniem: 28513 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:49:
Heerlijk tooltje dat joomla ik heb alleen het volgende probleem.
[ Voor 73% gewijzigd door wroekel op 20-03-2007 16:52 . Reden: Lol quote vergeten. ]
Ehm, maar welke module gebruik je dan voor je menu?maarud schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:05:
[...]
ja dat bedoel ik, kijk maar bij een site als deze
Nou deze pure ellende is eindelijk opgelost.degroot schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:34:
[...]
Sorry , maar volgens mij werkt dit niet.
Zodra ik NO TRANSLATION in dat rechter vak aanklik , en de boel weer opslan(met of zonder publish??).
Dan verwijdert hij de vorige vertaalde content.
Dus als ik net nederlands had ingevoerd en had opgeslagen.
En ik klikte datzelfde content weer aan , klikte op NO translation , en opslaan , dan doet ie dat.
En als ik daar andere content invoer , dan overschrijft hij die gewoon.
Lijkt dus of er maar 1 content mogelijk is
Kost een moeite , maar dan heb je ook een beetje
Inderdaad een erg omslachtige manier.
Maar nu komt het volgende.
Ik werk met mod rewrite voor de schone urls.
En dat werkt , ik kan mijn site namelijk bereiken op localhost/cms/lang/en/
Verwissel ik van langauge , dan schiet de url op localhost/cms/index.php?lang=nl
Naar mijn weten is dat niet met mod_rewrite in te stellen , en dus moet de Class van joomFish aangepast worden , want deze moet de url anders terugsturen(toch??)
Is dit mogelijk namelijk?
www.degroot-it.nl
Hij geeft wel block out aan neem aan dat dat dus goed zit? De melding stoort opzich niet het is alleen een beetje vreemd dat het uitgeschakeld staat en dan nog steeds die melding krijg.wroekel schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:52:
[...]
dit kan je in je .htaccess op je server neer zetten. dan werkt het ook.
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem:
Stel er draait bij een bedrijf een webapplicatie (php/mysql) met een eigen users table en login systeem. De gebruikers van de applicatie werken veel met Joomla componenten, en vinden het vervelend om voor Joomla en de applicatie apart in te moeten loggen. Nu is het de bedoeling dat het mogelijk wordt om vanuit Joomla door te klikken naar de applicatie, en dat er geen extra login nodig is.
Ik ben nu al een tijdje op zoek op internet naar manieren hiervoor, maar ik kan nog niets vinden dat mij echt op weg helpt.
In ieder geval zal ik de applicatie gebruik moeten laten maken van de users table van Joomla, om de login gegevens gelijk te trekken. Voor het login gedeelte zal ik de applicatie gebruik moeten laten maken van de cookie(s) van Joomla. Dat is echter niet zo makkelijk als het lijkt. Joomla maakt twee cookies aan met namen die bestaan uit een md5 hash en values die ook uit een md5 hash bestaan.
Is er iemand die dit eerder heeft gedaan? Is er een standaard component o.i.d. voor? Zo nee, heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?
Stel er draait bij een bedrijf een webapplicatie (php/mysql) met een eigen users table en login systeem. De gebruikers van de applicatie werken veel met Joomla componenten, en vinden het vervelend om voor Joomla en de applicatie apart in te moeten loggen. Nu is het de bedoeling dat het mogelijk wordt om vanuit Joomla door te klikken naar de applicatie, en dat er geen extra login nodig is.
Ik ben nu al een tijdje op zoek op internet naar manieren hiervoor, maar ik kan nog niets vinden dat mij echt op weg helpt.
In ieder geval zal ik de applicatie gebruik moeten laten maken van de users table van Joomla, om de login gegevens gelijk te trekken. Voor het login gedeelte zal ik de applicatie gebruik moeten laten maken van de cookie(s) van Joomla. Dat is echter niet zo makkelijk als het lijkt. Joomla maakt twee cookies aan met namen die bestaan uit een md5 hash en values die ook uit een md5 hash bestaan.
Is er iemand die dit eerder heeft gedaan? Is er een standaard component o.i.d. voor? Zo nee, heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Vanaf scratch helemaal zelf gemaakt. Tableless design + alle modules tabelless alleen nog tabellen in de content zelf maar ik heb geen zin in heavy core modification dus daar begin ik niet aan. Wel is de content.html.php aangepast zodat er in plaats van die onbenullige classes voor headers gewoon H1 tags e.d gebruikt worden.kaiiestan schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:17:
[...]
Hey Reind, ik vind dat je een mooie site hebt, heb je een kant en klare template gebruikt? of zelf gemaakt?
Kost een hoop tijd als je 0,0 ervaring hebt met webdesign maar gaandeweg leer je een hele hoop.
Zeer zeker geen beta gebruiken, ik heb een test site lopen met de beta en iedere keer kan ik weer in de database duiken na een update. Er veranderd gewoon nog zo ontzettend veel en er word nog zoveel aangepast dat het niet aan te raden is. Met AboutDJ ga ik ook zeer zeker niet in het eerste begin meteen over, ik wacht minstens een kwartaal voor alles omgezet word na de final release van 1.5Je geeft aan dat joomla 1.5 een stuk beter is maar kan je deze al gebruiken als je site veilig moet zijn? het is per slot van rekening nog altijd een beta
Niet omdat ik bang ben voor bugs in de code van 1.5 zelf maar wel omdat migreren nog niet vlekkeloos gaat. Laat iedereen eerst daar maar tegen problemen aan lopen dan kan ik ze bij een latere migratie makkelijker fixen
Dat is nu ook al mogelijk met Joomla 1.0.x Volgens mij kon dat zelfs al in de mambo periode. Voordeel van 1.5 vind ik zelf dat je mooi alle maar dan ook echt alle output kunt bewerken naar wens. Een erg grote vooruitgang ten opzichte van 1.1.xNakebod schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:49:
[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 22-03-2007 00:04 ]
Niemand die een idee heeft hoe ik mijn probleem aan moet pakken?
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Dan zul je het security deel van joomla moeten gaan gebruiken....Tux schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:11:
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem:
Ik heb zelf een keer een applicatie gemaakt die de taalselectie van joomla gebruikte.
Je moet dan gewoon de files van joomla includen die joomla zelf daar ook voor gebruikt... daar ben je wel even druk mee denk ik voordat alles werkt.
hoe bedoel je dat? En kan ik ook bolletjes (indent.png's) weergeven voor de eerste link? Nu krijg ik ze pas bij sub-links ....MBV schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:48:
[...]
Ehm, maar welke module gebruik je dan voor je menu?
Nou, vrij simpel. Welke module gebruik jij om je menu weer te geven? Iets van mod_...menu, bij mij is dat mod_exmenu, default is mod_mainmenu. De default is nogal beperkt.maarud schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:04:
[...]
hoe bedoel je dat? En kan ik ook bolletjes (indent.png's) weergeven voor de eerste link? Nu krijg ik ze pas bij sub-links ....
mod_mainmenu gewoon. als jij mij kan uitleggen of ik ook indentjes voor een gewone link kan zetten ipv alleen sublinks, ben jij mijn held
Ik zit met een probleempje.
Ik heb vorige week mijn site over gezet van een fysieke server met WAMP geinstalleerd naar een viruele server met IIS 6.0, PHP, MySQL en PHPmyadmin.
De site draait goed, alleen kan ik SEF urls niet meer aanzetten (search engine friendly urls)
Op dutchjoomla stond dezelfde vraag met als oplossing het upgraden naar 1.0.12. Mijn site draait echter al op .12, ik heb wel de core package van Joomla er opnieuw overheen gezet. De .htacces vervangen door een nieuwe uit de core package (zodat deze iig niet beschadigt zou zijn)
Ik snap er niets van, het zou in principe gewoon moeten werken nu dacht ik.
Iemand een idee?
Ik heb vorige week mijn site over gezet van een fysieke server met WAMP geinstalleerd naar een viruele server met IIS 6.0, PHP, MySQL en PHPmyadmin.
De site draait goed, alleen kan ik SEF urls niet meer aanzetten (search engine friendly urls)
Op dutchjoomla stond dezelfde vraag met als oplossing het upgraden naar 1.0.12. Mijn site draait echter al op .12, ik heb wel de core package van Joomla er opnieuw overheen gezet. De .htacces vervangen door een nieuwe uit de core package (zodat deze iig niet beschadigt zou zijn)
Iemand een idee?
Nu heb ik op enkele sites de nieuwe zOOm RC4 wk8 geinstalleerd. Maar nu kan ik geen foto's meer uploaden cq verplaatsen.
De volgende melding wordt gegeven:
Medium Name Error type
578303_66778698.jpg Medium kon niet worden verplaatst!
heeft iemand een idee waar het ik kan zitten. Ik heb rondgekeken, maar niks gevonden.
Medium Name Error type
heeft iemand een idee waar het ik kan zitten. Ik heb rondgekeken, maar niks gevonden.
[ Voor 15% gewijzigd door Falcon2107 op 03-04-2007 16:43 ]
de .htaccess is alleen voor de Apache-servers... staat netjes in de faq, ik ben hem iig ergens tegengekomenExtera schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:00:
Ik zit met een probleempje.
Iemand een idee?
Staan je rechten wel goed? gooit hij je foto's niet in een andere map waar apache/IIS geen rechten op heeft?Falcon2107 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:41:
Nu heb ik op enkele sites de nieuwe zOOm RC4 wk8 geinstalleerd. Maar nu kan ik geen foto's meer uploaden cq verplaatsen.
Medium Name Error type
Zonder javascript gaat het je niet lukken, vziw is er geen conditie in CSS mogelijk "als er een element in een element zit met id 'active', dan...". En vziw is er gewoon die optie niet in mod_mainmenu.maarud schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:09:
mod_mainmenu gewoon. als jij mij kan uitleggen of ik ook indentjes voor een gewone link kan zetten ipv alleen sublinks, ben jij mijn held
Installeer eens mod_exmenu, daar kan het 100% zeker wel mee
alles staat op 777 en nog lukt het niet
Ja het is een slechte gewoonte de startpost maar 1 maal te lezen he...MBV schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:20:
[...]
de .htaccess is alleen voor de Apache-servers... staat netjes in de faq, ik ben hem iig ergens tegengekomen
affijn, bedankt voor de opheldering, nu heb ik weer wat te stoeien. Ik denk dat ik maar gelijk voor een linux oplossing ga, dan hoef ik in de toekomst ook geen Windows 2k3 licentie aan te schaffen.
[ Voor 15% gewijzigd door Extera op 04-04-2007 09:57 ]
Anoniem: 84159
Ik ben bezig met kijken of Joomla een optie is voor ons intranet op de zaak, maar een van de dingen die ik wil doen (geen must-have) is gebruikers naast de standaard navigatie ook een user-based navigatie aanbieden. Dus een soort quicklist die een gebruiker zelf kan wijzigen. Ik heb hier nog geen plugins voor gevonden, maar iemand enig idee of dit mogelijk is en hoe?
Als er al een component is die dat zou kunnen, zou dit denk ik Community Builder zijn.
Alleen zover ik weet kan CB dit niet.
Misschien wel via plugins of via userpages te realiseren.
En wie weet willen er wel mensen een plugin schrijven die zoiets kan.
Alleen zover ik weet kan CB dit niet.
Misschien wel via plugins of via userpages te realiseren.
En wie weet willen er wel mensen een plugin schrijven die zoiets kan.
Tuurlijk kan dat wel, een voorbeeld zit al in de standaard template die bijgeleverd word (Rhuk solarflare), kwestie van aanpassen in de CSS en klaar ben je.MBV schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:20:
Zonder javascript gaat het je niet lukken, vziw is er geen conditie in CSS mogelijk "als er een element in een element zit met id 'active', dan...". En vziw is er gewoon die optie niet in mod_mainmenu.
Installeer eens mod_exmenu, daar kan het 100% zeker wel mee
Het kan zelfs nog mooier door het menu in een flat list te zetten en het compleet CSS styled te doen zoals ik bijvoorbeeld op AboutDJ heb.
Iemand die weet hoe de ingebouwde kalender te vertalen is (eng > nl) ? Met joomfish lukt het mij in ieder geval niet.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen stellen is prima, maar het is hier geen helpdesk. Zie hier
Vragen stellen is prima, maar het is hier geen helpdesk. Zie hier