Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Gulfstream G650
alleen wel irri om erg in te houden als je iets wilt kijken (analoog/digitaal) en opnemen tegelijk.
heb 2 dingen die nu niet kloppen wellicht kunnen jullie helpen
1) pause live tv knop werkt niet ondanks bij settings alles goed, las hier ergens dat scart kabel op eerste ingang MOET zitten klopt dat?
2) momenteel als de recorder opneemt van analoog kanaal knalt ie dit zelfde beeld over digitale (decoder UPC) beeld heen. Moet ik de recorder wellicht op een ander nr. instellen zodat ie in mijn geval niet op '3' waar digitale tv zit maar op '4' de recorder toont
hoop dat iemand dit begrijpt. Heb Sony breedbeeld tv
voor de rest werkt Guide+ lekker al zou het mooi zijn als BBC 3,4 en Adventure 1 ook in gids erbij komen. Heb al wat met Luxemburg gemaild en wellicht gaan ze deze tzt toevoegen aan NL gids.
Gister hadden we weer iets, mijn ouders wouden graag een opgenomen stukje video zien. Bij de harde schijf startte hij wel bij het begin met de preview. Drukte we op "selecteren->enter" of op "rechts->weergave" dan begon hij ergens aan het einde van de film.
Als we de speler overigens aanzetten en een tijdje wachten voordat we daarna een knop indrukken (voor een functie als opnemen, schijfinhoud bekijken, etc ) dan hebben we nog geen problemen gehad. Problemen traden alleen maar op als we dachten dat de speler volledig was opgestart maar dit niet zo bleek te zijn.
Ik zou graag willen weten of dit bij meer mensen is voorgekomen..
[LTS][MTS][HTS]
Anoniem: 195038
Weet iemand misschien meer?
Ervaring tot nu toe is zeer positief. En een aantal nadelen die eerder genoemd zijn herken ik niet.
- DVD+R met DiVX speelt hij af (handleiding zegt inderdaad anders)
- DVD+RW opgenomen op computer en op mijn DVD-Recorder van Philips speelt hij zonder problemen af
- Guide+ werkt snel en tot nu toe goed
Waar ik zelf nog naar op zoek ben (en die vraag is eerder gesteld) is de mogelijkheid om automatisch om b.v. de 10 minuten hoofdstukken te maken. Mijn Philips doet dit wel, en dit zoekt makkelijker. Is dit mogelijk op de Panasonic?
Gulfstream G650
Anoniem: 195930
Ik zit zelf vrij serieus te denken aan het aanschaffen van een HDD recorder, maar stel het denk ik nog een tijdje uit omdat de startprijs voor recorders met HDMI vrij hoog is. Daar komt bij dat ik heb geleerd dat een interne DVB tuner nodig is voor het behouden van de EPG bij het overstappen op digitale televisie. Digitaal heeft weliswaar nog niet helemaal overgenomen, maar als ik honderden euri voor een recorder uitgeef wil ik wel dat hij net zo goed blijft werken als alles eenmaal digitaal aan het werken is hier. Daar is dus minimaal de HDMI aansluiting voor nodig, en eigenlijk ook de interne DVB tuner...
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik denk eerlijk gezegd dat tegen de tijd dat digitaal er helemaal doorheen is dat je recorder ook aan vervanging toe is.Anoniem: 195930 schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:10:
Vinden jullie het niet vervelend dat geen van deze 3 apparaten een HDMI aansluiting heeft?
Ik zit zelf vrij serieus te denken aan het aanschaffen van een HDD recorder, maar stel het denk ik nog een tijdje uit omdat de startprijs voor recorders met HDMI vrij hoog is. Daar komt bij dat ik heb geleerd dat een interne DVB tuner nodig is voor het behouden van de EPG bij het overstappen op digitale televisie. Digitaal heeft weliswaar nog niet helemaal overgenomen, maar als ik honderden euri voor een recorder uitgeef wil ik wel dat hij net zo goed blijft werken als alles eenmaal digitaal aan het werken is hier. Daar is dus minimaal de HDMI aansluiting voor nodig, en eigenlijk ook de interne DVB tuner...
zie ander topic
[ Voor 29% gewijzigd door mxhans196 op 07-11-2006 08:46 ]
Deze tekst niet lezen !
Ik ben ookk op zoek naar een HDD recorder, en je hebt wat over het hoofd gezien:Anoniem: 195930 schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:10:
Vinden jullie het niet vervelend dat geen van deze 3 apparaten een HDMI aansluiting heeft?
Er zijn wel degelijk goede HDD recorders, met HDMI EN niet zo duur. Sony valt voor mij af doordat ie te groot is en veel lawaai maakt, Pioneer is te duur voor wat je krijgt, en ook te groot. Samsungs zijn het mooiste, maar Samsung is qua HD-recorder een beginnende merk. Dan blijven de Panasonics over...
Je hebt 3 goede Pana's:
Panasonic DMR-EH55: 160GB, Component, SD, G+ etc E: ~350
Panasonic DMR-EH65: 250GB, Component, SD, G+ HDMI+HD-Up Conversion etc E: ~ 500
Panasonic DMR-EX75: 160GB, Component, SD, G+ HDMI+HD-Up Conversion etc E: ~500
Zoals je ziet, zijn de -65 en de -75 de beste keus. Ikzelf twijfel nog, of ik nu er eentje ga kopen, of dat ik wacht tot de prijzen wat minder prijzig worden. 160GB is volgens mij meer dan genoeg, voor iedereen. Maar daar gaat het me niet om, het gaat me om die HDMI-Aansluiting. Ik wil DVD's en Xvid's in HD kunnen bekijken op mijn tv. Nu sta ik voor het vraagstuk: Betaal ik 100/150 Euro meer, om alleen in HD te kunnen kijken? Ik twijfel nog..
Wil je 90 GB meer, en een HDMI aansluiting, dan betaal je 150 E extra, en/of:
Wil je een DVB-T tuner, en een HDMI-aansluiting, dan betaal je ook 150 Xtra.
Ik denk niet dat het zo snel 1,2,3 gaat gebeuren dat de TV via de Kabel antenne weg gaat. Deze week hadden ze de normale Aerial antenne pas weggehaald, en onderstuent niks in Nederland dit meer. Dus volgens mij gaat het nog zo'n minstens 6 jaar duren voordat DVB-T de standaard word. Dus daarvoor zou ik hem niet kopen.
De EH-55 zag ik in Mediamarkt Eindhoven, in de "aanbieding" voor 349 Euro, terwijl hij een week geleden 299 kostte bij een andere MM...
Helaas heeft geen enkel DVD recorder een HDMI/COMPONENT ingang, waardoor je niet in HD kunt opnemen.
Gulfstream G650
Anoniem: 195930
Dan blijft de afweging betreffende de DVB-T tuner over. Ik ben niet zo thuis in de ontwikkelingen op het gebied van de overgang van analoog -> digitaal. Ik neem daarom maar van je aan dat het nog jaren mogelijk moet zijn om analoog TV te kijken. Wel schiet de volgende vraag vervolgens in gedachten: komen we hier in huis niet op hogere kosten of andere problemen uit als we voor een combinatie van digitaal en analoog gaan? Mijn huisgenoten zijn wel gecharmeerd van het digitale idee, we hebben dan ook al een decoder van UPC in huis gekregen. Kan UPC geen roet in het eten gooien door ons tot een keuze te dwingen, of simpelweg het signaal van de analoge kabel uit te schakelen? Als dit een domme vraag is bied ik mijn excuses aan, ik ben nog een aardige leek op dit forum, maar iedereen is ooit begonnen
Bij een bevredigend antwoord kan ik me voorstellen dat ik toch overga tot het kopen van een goedkoper model, zonder HDMI en DVB-T. Voor de bedragen die voor dergelijke recorders staan hoef ik het niet te laten vanwege het besef dat ik over een aantal jaar weer een nieuwe moet kopen!
Een keertje, bij mijjn buurman thuis, had ik gezien dat hij een digitale Decoder had, van Samsung. Zijn aanbieder is Essent. Ik weet niet hoe het gaat, maar volgens mij geeft de aanbieder je een klein boxje, die de Inkomende antenne uit de grond splitst in 2 antennes: de Digitale -die is bedoelt alleen voor de Decoder, en dan blijft de normale Coax antenne dus over.
Vraag beantwoord?
Maar hij heeft dus nu EN digitaal, EN analoog.
Mijn tip aan jouw:
Koop de Panasonc DMR EH-55.
Dat is de beste nu, wil je meer, dan kun je wel blijven zeggen: 250GB erbij.. HDMI erbij.. DVB-T decder erbij.. dan ga je maar door, tot de prijs boven de 1000E schiet!
Die EH-55 is bij goed zoieken voor 299 te vinden, anders voor 349.
Gr
Gulfstream G650
Ik heb destijds toch echt de Pioneer 540 gekocht ipv de Pana 55 omdat de Pana me afgeraden werd omdat ie nogal kritisch was met DVD+R(W)'s.salimrmaf schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:31:
Mijn tip aan jouw:
Koop de Panasonc DMR EH-55.
Dat is de beste nu, ...
Het enige voordeel van de Pana was de input voor een camcorder.
Kun je uitleggen waarom jij die Pana zoveel beter vind dan de rest?
Heb zelf de dmr-eh65 3 maanden en daar zat al de nieuwe firmware in en geen problemen met dvd+rw s.
Anoniem: 157915
om welke firmware gaat het? en hoe is dat te bekijken?Happy2000 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:06:
Het probleem met de dvd+rw schijfjes is al opgelost door een firmware update, het probleem was dat gebrande dvd+rw's van de pc niet altijd te lezen waren.
Heb zelf de dmr-eh65 3 maanden en daar zat al de nieuwe firmware in en geen problemen met dvd+rw s.
ik zit nog steeds met het probleem dat ik niet kan zien hoe lang een dvd nog duurt (remaining play time)
heb al eens eerder de vraag gesteld, maar niemand schijnt het te weten
do you know?
Kan de EH55 ook XVid afspelen?
Hier blijft ie op hangen:

Hoe kan ik de firmware versie achterhalen?
De Pioneer lijkt me ook goed, maar ja, weer zo'n kleine foutje: Geen DV-In. En omdat ik niet weet welke Digitale Camcorder ik wil halen, waarschijnlijk wel met DV-out valt de Pioneer dus af. De Camcorders van Panasonic, zijn ook heel goed. Ze kosten wel wat, maar ja, dan kun je de opnames heel gemakkelijk vanaf de SD-kaart kopieren naar je DMR-EH55/65.

Wat zou het toch goed zijn voor de consument, als iemand als ik bij Panasonic zou werken.
Elke 2 maanden een Update, met de niuewste Codecs, meer afpseelmogelijkheden etc. Zoals h.264, WMA, WAV, Opnemen via Composiet Rood+Wit naar MP3 op de HD etc.
Nu twijfel ik dus tusen de Pioneer en PanaStation, eeuh Playsonic. SonySonic. Playstation, Panasonic bedoel ik dus. Wat een P's!

PS: maar let wel op bij Xvid en Divx, ze kunnen een andere source gebriken zoals h.264, fourcc etc. Dat is ook een verschil. DivX speelt ie als t goed is alleen versie tot .6
Ik ga wel even voor je op zoek naar Firmware-sites. Als het goed is moet je een bestand, gedownload van het internet branden op CD, waarna je m laadt via de Recorder.
[ Voor 11% gewijzigd door SalimRMAF op 14-11-2006 22:16 ]
Gulfstream G650
Anoniem: 131548
Dat hoge cijfer daar is dan wel vreemd. ?
Hier al meer ervaringen inmiddels ?
Heb nu de RDR-HX725 van Sony staan, die wil het beeld ook niet automatisch omzetten via component out en progressief on.
Al dat geneuzel over RW vind ik niet belangrijk, met de huidige schijfprijzen gebruik ik die namelijk nooit (kijk m'n film en geef hem weg) Opnemen vanaf HDD naar schijf ? Heb al 2 jaar zo'n recorder (eerst phocus) en dat heb ik nog nooit gedaan.
mijn input :
Sony menu is traag inderdaad, het laden van de schijf ook.
EPG tot zo'n 6x per dag/nacht
Een opname van de hdd verwijderen > 4x aanvinken/weet u het zeker alvorens .... gedoe hoor.
Dat guide+ vind ik in het algemeen geen winst. Opname tijd dient altijd aangepast te worden en eer je soms een programma hebt gevonden, handmatig uit de gids is sneller.
Vraag over panasonic : het schijnt dus dat je geen pal-opname geprogrammeerd mag hebben om tegelijkertijd ntsc te kunnen draaien, alleen geprogrammeerd of moet ie ook met uitvoeren bezig zijn ??? Onhandig als ik de lijst met wekelijkse opnames steeds moet 'uitzetten'
Weet iemand wat het probleem is of wat ik eventueel verkeerd doe?
Het is moelijk om te zien welke firmware je in de panasonic hebt, je kunt het wel testen doormiddel van een dvd+rw te formateren in een computer en er een dvd film op te zetten, als hij deze afspeeld heb je een nieuwe frmware update.Anoniem: 157915 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:50:
[...]
om welke firmware gaat het? en hoe is dat te bekijken?
ik zit nog steeds met het probleem dat ik niet kan zien hoe lang een dvd nog duurt (remaining play time)
heb al eens eerder de vraag gesteld, maar niemand schijnt het te weten
do you know?
Ook kun je even kijken in het service menu naar de productie datum kijken diet doe je als volgt.
EIGEN RISICO
Zet de panasonic op standby.
Druk 5 seconden lang de REC, CH UP and OPEN / CLOSE toetsen op de panasonic in, nu komt er serv op het display te staan.
Als je in het service menu zit druk dan met de ab 61 in, nu komt de datum van de productie in het display te staan.
Als het goed is en de datum van juni 06 of hoger is zit er nieuwe firmware in.
Door de panasonic weer op standby te zetten verlaat je het service menu.
Als je nieuwe firmware in je panasonic wilt hebben moet deze opgestuurd worden, panasonic wil geen firmware op hun site zetten of je firmware toe sturen.
Ook geeft panasonic zelf niet aan als er een firmware update is.
Ik weet het, het beleid van panasonic in k.t, het is zoiets van zoek het zelf maar uit lijkt het wel.
[ Voor 12% gewijzigd door Happy2000 op 16-11-2006 09:41 ]
Is er iemand die momenteel een aanbieding van de Panasonic DMR-EH55 weet ergens?salimrmaf schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:08:
@Mikkel:
De EH-55 zag ik in Mediamarkt Eindhoven, in de "aanbieding" voor 349 Euro, terwijl hij een week geleden 299 kostte bij een andere MM...
299 of net iets meer? Liefst een betrouwbaar bedrijf.
The orange or the black pill..
zelf heb ik de Pioneer 540 recorder en bevalt zeer goed..
plus/min Pioneer:
# voor/nadeel afzonderlijke gids (weliswaar vele malen stabieler dan de UPC gids) met minder digi kanalen in. Overigens recentelijk ook BBC3,4 en Hallmark en Adventure1 toegevoegd aan Guide+ gids zie hier deze lijst: http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html
# voordeel: naderhand of gelijk branden op dvd
# nadeel: je hebt naast je UPC box nog een kastje staan
# eenmalig 350-400 euro ophoesten (bij UPC maandelijks 9,95, weliswaar 1e jaar 4,95)
# i-link kabel essentieel om op te nemen van digitv (zit bij meestte recente types waaronder de 540)
die zorgt ervoor dat je Pioneer recorder signaal stuurt (kanaalnr.) om UPC box (gewone) op juiste kanaal te zetten.
jopie schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:15:
Is er iemand die ervaring heeft met de Harddisk Recorder van UPC, en hoe dat zich verhoudt tot bijvoorbeeld de Pioneer? Dan mis je wel DVD speler en opnemen, maar voor DVD afspelen staat er al een apparaat. Opnemen op DVD lijkt me niet zo nodig.
Als ik daar iets heb ingesteld met de timer, bijv RTL4 om 21:00 uur en ik zit om 20:59 uur naar SBS6 te kijken, dan springt de TV automatisch naar Scart 2 en zit ik te kijken wat ik ga opnemen RTL4 dus.
Op scart 1 zit digitale tv. Dus dan moet ik een knopje indrukken op de ab van de recorder om terug te gaan naar scart1. Dit vindt ik heel vervelend.
Is dat bij alle recorders zo dat ze ook op het kanaal springen wat ik ga opnemen ?
Maar ik ben eroverheen, en zit nog steeds met:
De Panasonic DMR-65EH
De Pioneer DVR-645H-S.
De Pioneer vind ik zelf mooier. De 545 valt zoieso af, omdat hij; 1 CM hoger is (8cm hoog), en dat maakt de recorder veel lelijker.
De DVB-T receiver is een leuke optie, maar die heb ik niet echt nodig.
Verder zijn ze hetzelfde. Ook heeft de 645 250GB HD ipv 160. Dat kleine verschil maakt mij ook niets uit.
Maar heb nog een aantal vraagjes:
De Pioneer 645, vrijwel identiek als de 545, heeft een HDMI-Out aansluiting, maar ik wi weten, of de Pioneer GOEDE HD-UP CONVERSIE heeft. Kun ej DVD's dus met "HD" resolutie bekijken, net als de Panasonic dit doet.
Ten tweede, Wil ik weten of hij Alle DivX en Xvid Bestanden kan afspelen vanaf DVD/CD, en of je .srt Subtitle ondersteuning hebt, en of je de Divx (.avi/.mpg) bestanden rechtstreeks met de .srt bestanden kan kopieren naar de HDD.
Dat zijn de laatste kleine vragen die ik heb.
Hij is wel duur, nog zo'n 550E.
Gulfstream G650
Of de Panasonic DMR EH-65, of de Pioneer DVR-645H-S
Ze zijn allebei een van de beste Prijs/kwaliteit recorders van dit moment.
Nu is er een klein probleempje:
Via mijn TV, heb ik 2 Scart aansluitingen. Scart 1 En Scart 2. Op Scart 1, heb ik m.b.v. een scart-verdeler 3 apparaten: de PS2, een Digitale schotel ontvangen en mijn Videorecorder. Nu kan ik via de tv instellen welk signaal ik wil verzenden naar Scart 2 OUT. Hier is Scart 2 dus zowel OUT EN IN. Met mijn videorecorder gaat het prime. Als die gekoppeld is aan scart 2, en ik Scart2 Out op Scart 1 zet, waar de PS2 dan staat ingesteld, krijg ik gewoon de beeld van de PS2 op de AV1 van mijn Videorecorder die op Scart 2 staat.
Nu wil ik mijn videobanden kopieren van de Videorecorder op Scart-1 , naar Scart 2 (waar de Harddisk recorder komt te zitten). De HDRecorder zal ook via scart zijn gekoppeld op Scart 2. Wie heeft een van de 2 recorders, en heeft dit getest? Zonder dat de recorders een Scart in op beide ingangen ondersteunen, kan ik die niet kopen.
Gulfstream G650
Ik wil vragen of mensen met de Pioneer , 540/545/645 mij willen toevoegen via MSN of een email kunnen sturen naar: salimrmaf -at- hotmail.com
Ik heb namelijk nog een aantal vraagjes
Gulfstream G650
Is er iets verandert met het host-channel? Toch nog steeds Eurosport?
Of bel de kabelmaatschappij.
Gulfstream G650
Voor de duidelijkheid: je kunt wel RGB-signalen op je LINE3 binnenkrijgen (worden ook doorgelust naar TV wanneer recorder uitstaat), maar zodra je beeld van LINE3 gaat opnemen, neemt hij het composiet/CVBS/FBAS-signaal op.
Zijn er mensen met een 725 in hun bezit die hier ervaring mee hebben?
Pioneer, neemt die wel gewoon op in RGB?
Gulfstream G650
Na een week is Guide+ opeens weer in de lucht.... zal wel iets zijn omgevallen bij de kabelboer dan.catchingfire schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:31:
Sinds begin deze week is mijn Guide+ niet meer in de lucht. Ook bij andere mensen in ons dorp, met andere HDD-recorders is dit 't geval.
Is er iets verandert met het host-channel? Toch nog steeds Eurosport?
De Pioneer DVR545HX-S , dus met DVB-T tuner te koop vor 4999!
Ik vind het best goedkoop, maar toch wil ik de pioneer 645H-S, omdat ie 1 CM lager is.
Dat is namelijk veel mooier, want ik haat dikke decoders etc. Ik heb in de winkels eens geluisterd naar de 'lawaai' van de 640, ik drukte op "Pauze Live TV" , en ik hoorde de fan draaien, of de HDD. Het geluid was eens niet zacht, fluisterstil dus. Dat is wel goed, maa rde 645 is niet in de winkels te vinden. Kan iemand mij vertellen waar die nog wel te koop is?
Gr
Gulfstream G650
Bijna 5000 euro voor een digitale hdd recorder goedkoop? Lijkt toch een beetje veel ;-)salimrmaf schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:53:
Bij onze Harense Smid, is er een kerstactie:
De Pioneer DVR545HX-S , dus met DVB-T tuner te koop vor 4999!
Ik vind het best goedkoop, maar toch wil ik de pioneer 645H-S, omdat ie 1 CM lager is.![]()
Dat is namelijk veel mooier, want ik haat dikke decoders etc. Ik heb in de winkels eens geluisterd naar de 'lawaai' van de 640, ik drukte op "Pauze Live TV" , en ik hoorde de fan draaien, of de HDD. Het geluid was eens niet zacht, fluisterstil dus. Dat is wel goed, maa rde 645 is niet in de winkels te vinden. Kan iemand mij vertellen waar die nog wel te koop is?
Gr
De Pioneer DVR645H-S DVD/HDD Recorder
De Panasonic GS300 Videocamera met DV-out+in. Camera, nu mag jij raden waarom deze.
Een TomTommy 910 of 710, om telkens naar vakantie gaan naar Marokko.
En natuurlijk een Xbox360 of Playstation3. Welke, is nog onbekend...
Na dit alles, ben ik uitverkocht...
Ik heb net uren zitten werken aan LED's boven mijn TV-Vitrine, die gekoppeld is aan mijn PS2-USB poorten. Als ik de PS2 aanzet, gaan dus ook de sfeervolle Leds aan.
Ik zal nog een fototje posten.
Gulfstream G650
Gulfstream G650
een paar berichten hierboven staat dat hij overweegt om er 1 te kopen....salimrmaf schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:17:
Doe het zelf!
Idd, ik heb er nog geen. Anders had ik het natuurlijk zelf al gedaan.salimrmaf schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:17:
Doe het zelf!
Hmm, dat probleem , of iets ermee (16:9 naar 4:3 etc, branden op DVD etc) zal je op elke DVD-recorder terugzien. De ene heeft meer opties dan de andere.
Gulfstream G650
Zag een advertentie in de krant van Correct: Panasonic DMR-EH55 voor € 349,-. Voor een 'niet-internet winkel' een heel goede prijs, maar zou me niet verbazen als het om een showmodel of open doos model gaat (ik heb het niet zo op die ballentent).Rob_Kstr schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:34:
[...]
Is er iemand die momenteel een aanbieding van de Panasonic DMR-EH55 weet ergens?
299 of net iets meer? Liefst een betrouwbaar bedrijf.
KUN JE MET DE PIONEER 645 DIVX BESTANDEN VAN CD/DVD KOPIEREN NAAR DE HARDE SCHIJF?
Gulfstream G650
lees je gek zou ik zeggensalimrmaf schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:07:
Bada Bing bada boom, hier is mijn koningsvraag:
KUN JE MET DE PIONEER 645 DIVX BESTANDEN VAN CD/DVD KOPIEREN NAAR DE HARDE SCHIJF?
dafz0r schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:08:
zou je met de De Pioneer DVR545HX-S de gratis dvb-t kanalen in belgië uit de lucht kunnen plukken?
Overige bijzonderheden Ingebouwde DVB-T tuner (kieskeurig)funrider schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:15:
het is een dvdrecorder.. geen decoder.. en dan nog hij is puur voor de kabel I think.
[...]
En de kanalen zijn gratis dus ik weet niet of ik een decoder moet hebben (vandaar ook de vraag)
van de één.be website
hier staat van niet maar dan vroeg ik mij af of der nog een antenne ofzo aangehangen dient te wordenWat kun je ontvangen via DVB-T?
Via DVB-T kun je nu Eén en Canvas/Ketnet ontvangen. Beide netten hebben digitaal stereogeluid en teletekst.
Daarenboven zijn ook Radio 1, Radio 2, Klara, Klara Continuo, Studio Brussel, Radio Donna, Donna Hitbits, Nieuws+ en Sporza via DVB-T te ontvangen.
Alle programma's zijn vrij te ontvangen. Je hebt dus geen abonnement of decoderkaart nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door dafz0r op 18-01-2007 13:07 ]
Er zijn 2 soorten; de Pioneer 545HX-S en de 545H-S. De HX-S heeft een Digitale Decoder, USB en I-Link. de H-S niet.
Gulfstream G650
Anoniem: 90756
Bij Pioneer kan je alleen audio's cd's rippen in lossless formaat? Hoe zit het bij Sony en Panasonic? Verder heeft Philips ook zulke apparaten of zuigen die zo hard dat ik ze nergens hier tegenkom?
In het begin negeerde ik Pio, en was helemaal gek van Panasonic, behalve zijn uiterlijk. Maar toen ik Pioneer accepteerde, ook al is die duurder, ben ik erachtergekomen dat die toch wel de betere is. Ik heb hem nog niet, maar dat zal niet alng meer duren.
Als het goed is kun je bij de Pioneer via de USB-aansluiting bestanden kopieren naar de HDD, maar dat weet ik niet zeker.
Je kan in ieder geval MP3's als Muziek-CD branden, met bv Realplayer of Windows Media Player, of NERO. Daarna kun je ze dus gewoon kopieren.
Je moet als het goed is wel de gegevens bewerken zoals de ID3-Tag, zodat je op de Pioneer's menu niet ziet; Track 01 ofzo, zonder dat je weet wat het is.
Gulfstream G650
Volgens de handleiding wel...salimrmaf schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:25:
Als het goed is kun je bij de Pioneer via de USB-aansluiting bestanden kopieren naar de HDD, maar dat weet ik niet zeker.
Anoniem: 90756
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 90756 op 01-02-2007 10:00 ]
Instellingen in menu van guide+ lopen goed tot ik een kanaal moet invoeren of zoiets. Letterlijk staat er: "Geef alstublieft het zendernummer op op welk uw externe ontvanger op uw recorder is afgesteld."
Geen idee wat ik hier moet invoeren (begrijp de zin ook niet helemaal
Wat doe ik hier nu fout?

[ Voor 8% gewijzigd door BrainZz op 07-02-2007 16:25 ]
Probeer eens, dat is een BEVEL!
Gulfstream G650
Op de Pioneer website kom ik de 540 niet meer tegen, wel de 545, is de 545 gewoon de opvolger van de 540 ?
Als ik ze vergelijk op kieskeurig zou de 540 Progressive Scan hebben en de 545 niet. Klopt dit wel en is dat het enige verschil of zijn er nog meer (belangrijke) verschillen ? Ik weet dat de HX versie tov de H versie een DVB-T tuner heeft, maar dat is voor mij niet interessant want ik heb UPC Digital.
nb: Voor mij is het nadelig dat de Pio geen optische audio uitgang heeft (zoals de Panasonic 55), ik heb op mijn JVC surround set maar 1 coax aansluiting en die is al bezet door de UPC mediabox, heb nog wel aantal optische ingangen over.
[ Voor 31% gewijzigd door sanook op 14-02-2007 11:58 ]
Mooie 'aanbieding' was dat zeg, bleek niet om de HX maar om de gewone H versie te gaan, dus zónder DVB-T tuner (voor mij niet interessant) en zónder usb/dv aansluiting (wel interessant).hvangent schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:49:
deze week bij Saturn de Pioneer DVR 545 HX in de aanbieding voor € 379,-, volgens mij een goede prijs. Ik vraag me echter af wat de verschillen zijn met de DVR 540.
Op de Pioneer website kom ik de 540 niet meer tegen, wel de 545, is de 545 gewoon de opvolger van de 540 ?
Als ik ze vergelijk op kieskeurig zou de 540 Progressive Scan hebben en de 545 niet. Klopt dit wel en is dat het enige verschil of zijn er nog meer (belangrijke) verschillen ? Ik weet dat de HX versie tov de H versie een DVB-T tuner heeft, maar dat is voor mij niet interessant want ik heb UPC Digital.
nb: Voor mij is het nadelig dat de Pio geen optische audio uitgang heeft (zoals de Panasonic 55), ik heb op mijn JVC surround set maar 1 coax aansluiting en die is al bezet door de UPC mediabox, heb nog wel aantal optische ingangen over.
Anoniem: 202598
Het belangrijkste verschil tussen 540 en 545 dat ik heb kunnen vinden is, dat de 545 een hdmi interface heeft. Ik heb nu een tijdje de 545HX-S - ik moest de HX nemen, want ik gebruik dvb-t free to air - en de digitale ontvanger die er in zit is erg goed. Verder vind ik de bediening ook prima, het opnemen via EPG is erg handig. De 545 heeft USB en DV-in.hvangent schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:49:
deze week bij Saturn de Pioneer DVR 545 HX in de aanbieding voor € 379,-, volgens mij een goede prijs. Ik vraag me echter af wat de verschillen zijn met de DVR 540.
Weet nou echt niemand dit?catchingfire schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:36:
De Pioneer DVR540 heeft de vervelende eigenschap dat als ie iets aan het opnemen is van TV (PAL dus hier), hij niet tegelijkertijd een NTSC DVD kan afspelen. Zeeeeeeer irritant aangezien ik nogal veel NTSC films heb. Hebben andere merken deze "feature" ook?
Hier zijn firmware updates van de Pioneer aan te vragen... nu nog eens uitvissen wat mijn huidige firmware versie is.
Ik koop binnenkort een panasonic plasma (ben nu aan het wachten op het nieuwe model, oude model was niet meer verkrijgbaar) en wil er ook een recorder bijkopen. Aangezien er een nieuw model uitkomt voor de 55 serie DMR-EH575EGK vraag ik mij af of ik beter voor dit nieuwe model kies of toch nog voor de 65-serie. Welke is de betere van de twee.
Bedankt
Volgens Panasonic Nederland is nog niet bekend welk model de opvolger wordt van de 55 en 65, maar lijkt me sterk dat dit niet de 575 zal worden. de 575 heeft al HDMI dus dat is al een voordeel tov de 55 (alhoewel ik ook wel problemen lees over HDMI op de 65), ik zou dus wachten op de nieuwe modellen. Ik heb mijn Panasonic plasma nu ong een maand en heb er geen moment spijt van gehad. Twijfel nu alleen nog tussen UPC DVR of een (Panasonic) HDD recorder.Ekfad schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:59:
Hallo,
Ik koop binnenkort een panasonic plasma (ben nu aan het wachten op het nieuwe model, oude model was niet meer verkrijgbaar) en wil er ook een recorder bijkopen. Aangezien er een nieuw model uitkomt voor de 55 serie DMR-EH575EGK vraag ik mij af of ik beter voor dit nieuwe model kies of toch nog voor de 65-serie. Welke is de betere van de twee.
Bedankt
Dankje, het lijkt mij ook sterk, tprobleem is dat ik rechtstreeks bij panasonic ga bestellen (kheb extra korting via het toyata F1-team) maar momenteel willen ze niks lossen over een nieuwe DVD recorder. Over de nieuwe plasma wou men enkel kwijt dat dit in maart zal zijn en ik best wacht met de bestelling. Waar ik nu mij zit is of het de moeite is om (langer) te wachten op de nieuwe dvd recorder. Ik vermoed dat die toch nog iets meer mogelijkheden zal hebben en ook de problemen zal hebben weggewerkt.hvangent schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:13:
[...]
Bedankt voor de vlugge respons
Volgens Panasonic Nederland is nog niet bekend welk model de opvolger wordt van de 55 en 65, maar lijkt me sterk dat dit niet de 575 zal worden. de 575 heeft al HDMI dus dat is al een voordeel tov de 55 (alhoewel ik ook wel problemen lees over HDMI op de 65), ik zou dus wachten op de nieuwe modellen. Ik heb mijn Panasonic plasma nu ong een maand en heb er geen moment spijt van gehad. Twijfel nu alleen nog tussen UPC DVR of een (Panasonic) HDD recorder.
Hoe kom je aan die update dan?catchingfire schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:37:
[...]
Weet nou echt niemand dit?
Hier zijn firmware updates van de Pioneer aan te vragen... nu nog eens uitvissen wat mijn huidige firmware versie is.
Je kunt wel de productiedatum van de software uitvragen, zie Happy2000 in "Pioneer DVR-540, Panasonic DMR-EH55 of S..."
Anoniem: 210487
De DMR-EH57 heeft nu HDMI en ondersteunt 1080p. (komt 3e week maart)
De DMR-EH67 heeft ook 1080p en een SD-HC slot..( begin mei)
[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 17-10-2007 22:17 ]
Anoniem: 211917
Ik twijfel tussen aanschaf van de Panasonic en de Pioneer.
Een (belangrijk?) verschil is dat de Panasonic niet over Pause live TV beschikt.
In theorie lijkt dit een handige optie, maar ik zie ook een aantal beperkingen (de hd staat steeds op te nemen; als je zapt wordt de buffer geleegd).
Daarom wil ik graag weten welke praktijkervaringen zijn op dit gebied.
Heb je er echt plezier van of kan je net zo goed de hd direct op opnemen zetten als je schoonmoeder belt?
Je krijgt een downloadlink per mail opgestuurd.Arnout schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:24:
Hoe kom je aan die update dan?
How to check for what firmware version your DVR has do the following:Je kunt wel de productiedatum van de software uitvragen, zie Happy2000 in "Pioneer DVR-540, Panasonic DMR-EH55 of S..."
Via the remote, from the Home Menu, go to Initial Setup, then select Audio Out, select Digital Out, highlight the "On" setting (i.e. don´t click enter just make sure it is highlighted), then press the Angle button, the firmware versions are now shown.
Anoniem: 145878
Zelf heb ik een Sony, maar in de praktijk heb ik (in ruim 'n jaar tijd) Pause Live TV slechts één keer gebruikt. En eigenlijk beviel dat niet. Op de Sony is het zo dat de opname anoniem is. Je hebt geen mogelijkheid om achteraf toch op te slaan, en dat zou wel handig zijn. In de praktijk is het opnemen van het programma zodra de telefoon gaat, of de deurbel, nauwelijks meer werk dan Live TV. In plaats van op stop, druk je op opnemen... ;-) (En bij de sony krijg je bij herhaald drukken op 'opnemen' steeds een half uur bij de tijd opgeteld)Anoniem: 211917 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 09:52:
Pause Live TV niet op de Panasonic.
Ik twijfel tussen aanschaf van de Panasonic en de Pioneer.
Een (belangrijk?) verschil is dat de Panasonic niet over Pause live TV beschikt.
In theorie lijkt dit een handige optie, maar ik zie ook een aantal beperkingen (de hd staat steeds op te nemen; als je zapt wordt de buffer geleegd).
Daarom wil ik graag weten welke praktijkervaringen zijn op dit gebied.
Heb je er echt plezier van of kan je net zo goed de hd direct op opnemen zetten als je schoonmoeder belt?
DickB
Inmiddels kun je bij Pioneer een firmware update downloaden, zelf effe op een CD-tje branden en upgraden maar:Arnout schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:24:
Hoe kom je aan die update dan?
http://www.pioneer.eu/eur...t/upgrade/DVR540_440.html
dit is de change log: http://www.pioneerfaq.inf...0/Change_Log_DVR-X40H.pdf
Dank!catchingfire schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:39:
[...]
Inmiddels kun je bij Pioneer een firmware update downloaden, zelf effe op een CD-tje branden en upgraden maar:
http://www.pioneer.eu/eur...t/upgrade/DVR540_440.html
dit is de change log: http://www.pioneerfaq.inf...0/Change_Log_DVR-X40H.pdf
Anoniem: 117277
De gebruiksaanwijzing heb ik gelezen
Bij:setup/disc/instellingen voor opname heb ik 'opname op hoge snelheidskopie' ingeschakeld.
Tevens heb ik de beperkingen gelezen op pagina 51, wanneer hoge snelheidskopie niet werkt:
- Bij afspeellijsten gemaakt van titels opgenomen in verschillende opnamefuncties
- Bij afspeellijsten gemaakt van titels met opnamefunctie 'FR
- Bij afspeellijsten gemaakt van titels bestaande uit meerdere typen geluid
- Bij titels die veel gewiste segmenten bevatten
- Titels vanaf SD card naar HDD
Geen van genoemde is van toepassing. Ik heb gewoon 1 opname van TV in SP of LP proberen te kopieren en krijg dus elke keer de melding dat het niet kan in hoge snelheid , zowel via optie 'kopieren' als 'geavanceerde kopie'.
Ik heb al zoveel gezocht dat ik nu de vraag hier maar stel: Wat gaat er nu mis?