Ik ben aan het zoeken naar een HDD recorder, die zoals jullie weten nog vrij prijzig zijn als je een beetje kwaliteit in huis wilt halen. Mijn oog is gevallen op de Pioneer DVR-545H-S, die naast de basisbenodigdheden als ShowView en EPG ook een HDMI aansluiting heeft. Dit is met het oog op de toekomst belangrijk voor mij, omdat het natuurlijk niet heel lang meer gaat duren voor een HDTV de bijbehorende signalen mijn kamer binnen moet gaan laten komen. Wat me echter opviel bij het vergelijken van het genoemde model met andere (duurdere) Pioneer recorders, is het volgende:
Zowel de TV Tuner als de EPG zijn "analoog", in tegenstelling tot "digitaal" (DVB-T) of een combinatie van beide bij de andere modellen. (Klik hier voor specificaties van de DVR-545H-S)
Betekent dit, in het geval van kiezen voor het analoge model, dat mijn recorder onbruikbaar wordt als digitale TV eenmaal definitief heeft overgenomen? Of heeft dit onderscheid van analoog/digitaal betrekking op een ander gegeven? Ziet de EPG er analoog anders uit dan digitaal?
Naar de antwoorden op deze vragen heb ik het hele weekend zitten zoeken, maar het blijven (voorlopig) de enige kwesties waar ik nog mee zit. Op deze twijfels na lijkt de Pioneer DVR-545H-S voor mijn budget (450 max) de beste keus, mensen die naast de door mij gezochte antwoorden ook ander commentaar op het apparaat hebben zijn natuurlijk welkom. Alvast bedankt!