Pioneer DVR-540, Panasonic DMR-EH55 of Sony RDR-HX725?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162949

Topicstarter
Sinds een paar weken zijn er weer nieuwe modellen verschenen op het gebied van DVD-recorders en natuurlijk volgt de ene fabrikant de andere op. Nu ben ik van plan mijn eerste HD DVD-recorder aan te schaffen, ik heb bewust gewacht tot de nieuwe modellen uit zouden komen. En nu zit ik te twijfelen tussen de Panasonic DMR-EH55, de Sony RDR-HX725 en de Pioneer DVR-540.

Panasonic DMR-EH55 (€375)

Afbeeldingslocatie: http://www.eshop.nl/images//lrg/26497.jpg

Opname mogelijkheden: DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-RAM
Weergave: CD, CD-R, CD-RW, DivX, DVD-Audio, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD-R DL, DVD+RW, DVD-RAM, JPEG, MP3, SVCD, Video-CD
Digitale decoder: Nee
Progressive scan: Niet bekend
DTS: Ja
Ingebouwde videorecorder: Nee
Guide+: Ja
Timeslip: Ja
Single layer opnametijd (XP): 60 min.
Single layer opnametijd (SP): 120 min.
Single layer opnametijd (LP): 240 min.
Single layer opnametijd (EP): 480 min.
Dual layer opnemen: Ja
Dual layer opnametijd (XP): 105 min.
Dual layer opnametijd (SP): 215 min.
Dual layer opnametijd (LP): 430 min.
Dual layer opnametijd (EP): 860 min.
Harde schijf: Ja
Opslagcapaciteit: 160 GB
HD opnametijd (XP): 36 uur
HD opnametijd (SP):70 uur
HD opnametijd (LP): 138 uur
HD opnametijd (EP): 284 uur
Optische uitgang: Ja
Coaxiale uitgang: Nee
Component uitgang: Ja
Aantal scart uitgangen: 2
HDMI-uitgang: Nee
S-video ingang: 1
S-video uitgang: 1
DV-ingang: Ja
Gewicht: 4.2 k

Sony RDR-HX725 (€410)

Afbeeldingslocatie: http://xs75.xs.to/pics/06145/sony-rdr-hx725s2.jpg

Opname mogelijkheden: DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
Weergave: DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD+R (Double Layer 8.5 GB), VCD, SVCD, CD, CD-R, CD-RW, MP3, JPEG, DivX, Video-CD
Progressive Scan: Nee

Aantal timer blokken: 30
Aantal timer dagen: 31
Single layer opnametijd (XP): Niet bekend
Single layer opnametijd (SP): Niet bekend
Single layer opnametijd (LP): Niet bekend
Single layer opnametijd (EP): Niet bekend
Dual layer opnametijd (XP): Niet bekend
Dual layer opnametijd (SP): Niet bekend
Dual layer opnametijd (LP): Niet bekend
Dual layer opnametijd (EP): Niet bekend
HD opnametijd (XP): Niet bekend
HD opnametijd (SP): Niet bekend
HD opnametijd (LP): Niet bekend
HD opnametijd (EP): Niet bekend
Optische uitgang: Nee
Coaxiale uitgang: Ja
Component uitgang: Ja
Aantal scart uitgangen: 2
S-video ingang: 2
S-video uitgang: Niet bekend
DV-ingang: Ja
Gewicht: 4.9 k

Pioneer DVR-540 (€440)

Afbeeldingslocatie: http://xs75.xs.to/pics/06145/pioneer-dvr-540-2.jpg

Opname mogelijkheden: DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-R (Dual Layer 8.5 GB)
Weergave: DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW (Allen óók in Double Layer 8.5 GB), VCD, SVCD, CD, CD-R, CD-RW, MP3, JPEG, WMA, Video-CD, DivX
Progressive Scan: Ja
Aantal timer blokken: 32 (?)
Aantal timer dagen: 31 (?)
Single layer opnametijd (XP): Niet bekend
Single layer opnametijd (SP): Niet bekend
Single layer opnametijd (LP): Niet bekend
Single layer opnametijd (EP): Niet bekend
Dual layer opnametijd (XP): Niet bekend
Dual layer opnametijd (SP): Niet bekend
Dual layer opnametijd (LP): Niet bekend
Dual layer opnametijd (EP): Niet bekend
HD opnametijd (XP): Niet bekend
HD opnametijd (SP): Niet bekend
HD opnametijd (LP): Niet bekend
HD opnametijd (EP): Niet bekend
Optische uitgang: Ja (?)
Coaxiale uitgang: Nee (?)
Component uitgang: Ja (?)
Aantal scart uitgangen: 1 (?)
S-video ingang: 2 (?)
S-video uitgang: 2 (?)
DV-ingang: Nee
Gewicht: Niet bekend

Uit de ervaringen die ik heb gelezen over de Pioneer DVR-530 en de Sony-HX725 was dat ze beiden erg goed waren en elkaar in kwaliteit nauwelijks ontlopen. De Sony zou een betere beeldkwaliteit geven terwijl de Pioneer weer EPG had die bij de Sony ontbrak en een betere gebruiksgemak bood. Over de Panasonic DVD-recorders is wat minder feedback aanwezig.
Qua prijs maakt het bij allemaal niet zoveel uit omdat de prijsverschillen toch te verwaarlozen zijn. Qua opnamemogelijkheden zou ik graag R/RW + en - (Dual Layer) willen hebben. Ik hoef geen HDMI-aansluiting omdat ik voorlopig toch niet overga op een LCD of Plasmascherm die HDTV ondersteuning biedt (tenzij ze sterk in prijs dalen) en de mogelijkheden met HDTV zijn toch al niet bijster ruim op dit moment.
Qua beeldkwaliteit zou ik de recorder willen die de beste beeldkwaliteit biedt voor een breedbeeldtelevisie. Een jukebox vind ik niet zo belangrijk, maar het is wel een mooie toevoeging. Uiterlijk vind ik ook niet van belang, ze zien er alle drie wel mooi uit, een DVI is ook geen must, ik weet niet precies wat het verschil is tussen een optische en coaxiale uitgang is en de meningen verschillen ook over welke nou beter is (misschien kunnen jullie mij daar over bijpraten?). Meerdere scart-uitgangen zou ideaal zijn.

Welke DVD-recorder zouden jullie (mij) aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Pioneer 540... Heb hemzelf ook. Ben erg tevreden erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 17:55
Heb zelf ff gekeken naar de pioneer in HiFi shop gister.
Mooi apparaat zeg. Volgens de verkoper halen de andere merken bij lange na niveau van pioneer niet.
Weet niet hoeveel waarde ik daaraan moet hechten maar mijn ervaringen zijn iig zeer goed met pioneer.

Hoe kom jij aan die prijs van 440 euro? Ik heb hem alleen gezien voor 499 euro.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik wist helemaal niet dat de epg niet op elke hdd-recorder zat... (ben op dit gebied dus nog een behoorlijke analfabeet)

Blijkbaar heeft die Pioneer het wel en Sony niet?
Haalt de Pioneer de EPG uit het gewone analoge kabelsignaal of moet er een internetverbinding zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door The_Sukkel op 08-04-2006 11:51 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

de Panasonic kan niet overweg met DivX op DVD+R,
(alleen met DivX op CD-R/RW en DVD-R)
kan de Sony dit wel,
en evt. gecombineerd met JPG en MP3,
zoals op de meeste DVD-spelers van tegenwoordig kan?

[ Voor 116% gewijzigd door BadMotha op 08-04-2006 22:00 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128111

BadMotha schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:29:
kan de Sony dit wel,
Kan de pioneer ook overweg met divx op dvd ?

Het geen dat mij opvalt is dat al deze spelers zilver zijn is de pioneer 540 eigenlijk te verkrijgen in het zwart ik heb al redelijk wat opzoekwerk gedaan maar er is nog niet bijster veel informatie over te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:07
BadMotha schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:29:
kan de Sony dit wel,
Hoe kom je erbij dat de Panasonic geen mpeg4 op DVD+R kan afspelen?
Over de Panasonic DVD-recorders is wat minder feedback aanwezig.
De Panasonic EH60 is als beste getest door de Consumentenbond en Kieskeurig voor de zeer goede beeld en geluidskwaliteit. Zat testinformatie over te vinden dus. de EH55 is identiek maar met 160 GB (zie het nut van meer dan 160GB niet, 80GB lijkt me ook al ruim voldoende).
Ik zou voor de EH55 gaan.

Volgens mij heeft geen enkele dvdrecorder volledige ondersteuning voor mpeg4, dus met goede ondersteuning voor ondertiteling, Packed Bitstream (veel xvids die je download maken hier gebruik van, als je dvdspeler dit niet ondersteund gaat het beeld traag en hakkerig), Ogg Vorbis ondersteuning, etc.
Dus een standalone dvdspeler met goede mpeg4 ondersteuning is altijd wel handig denk ik.

Voor de TS is het handig als je onderscheidende features erbij zet, zo zal de Panasonic automatisch verder opnemen op harde schijf als tijdens de opname blijkt dat er onvoldoende ruimte vrij is op de lege DVD.
Ook kan je een oude opname bekijken terwijl je een programma opneemt, tegelijk. Ook kan de timeropname gewoon starten terwijl de recorder aan is en je een oudere opname bekijkt. Zo heeft hij wel meer handige dingetjes.
Dat hij DVD-RAM ondersteund is een leuke extra. Je kan DVD-RAM namelijk zien als een externe harddisk, het werkt heel snel, je kan simpel bewerkingen uitvoeren met opnames op DVD-RAM en 100.000x opnemen/wissen. Ook hoeft een ram schijf niet geformatteerd te worden (volgens mij).
Dus 1 RAM schijfje kopen (misschien bijgeleverd) is een handige aanvulling/alternatief voor de harddisk.

De Pioneer heeft geen DVingang, voor zo'n erg dure speler vind ik dat slecht, DV zou standaard moeten zijn bij harddiskrecorders.

De panasonic is volgens Kieskeurig 369 euro...
Ik hoop dat er ook een 80GB versie komt van deze serie, met een prijs van/onder 300euro.
De Sony lijkt qua specs erg op de Panasonic, maar is duurder. DualLayer opname is leuke marketing, maar voegt in werkelijkheid niks toe aangezien dat soort schijfjes hun prijs gewoon niet waard zijn en ze in de toekomst niet goedkoper zullen worden (stond in een nieuwsbericht op Tweakers).

Oja, de Panasonic speelt ook DVD-Audio schijfjes af :)

Als je op Kieskeurig bij DVDrecorders een productvergelijking doet en daarbij "opname op DVD+R, weergave van DivX, Guide+ (=EPG), met Harddisk, met DV ingang" selecteert komen deze 3 spelers tevoorschijn. Ook een Liteon verschijnt maar die heeft helemaal geen EPG helaas.
Onee, de Pioneer kent kieskeurig niet.
Maar toch een heel goede selectie in dit topic :)

[ Voor 37% gewijzigd door Jazco2nd op 09-04-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Jazco2nd schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:12:
[...]

ik heb er hier 1 in de huiskamer staan.
hij doet alleen DivX op CD-R/W en DVD-R

check voor alle gegevens even deze pagina: LINK

en o ja, de Panasonic is ook in het zwart leverbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door BadMotha op 09-04-2006 20:29 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
BadMotha schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:07:
[...]ik heb er hier 1 in de huiskamer staan.
hij doet alleen DivX op CD-R/W en DVD-R

check voor alle gegevens even deze pagina: LINK

en o ja, de Panasonic is ook in het zwart leverbaar.
Ooh wat stom zeg. nouja wie weet met een firmware upgrade.. of doet Panasonic daar niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

fryskmantsje schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:23:
Heb zelf ff gekeken naar de pioneer in HiFi shop gister.
Mooi apparaat zeg. Volgens de verkoper halen de andere merken bij lange na niveau van pioneer niet.
Weet niet hoeveel waarde ik daaraan moet hechten maar mijn ervaringen zijn iig zeer goed met pioneer.

Hoe kom jij aan die prijs van 440 euro? Ik heb hem alleen gezien voor 499 euro.
Het antwoord van de verkoper is subjectief, niet objectief. Een verkoper zal graag datgene verkopen wat volop in het magazijn staat of waar de voor de winkel de meeste omzet marge's op worden behaald. Daarom ga niet zo af op een verkoper, hij/zij is altijd subjectief.

Verder weet ik van de Sony recorders dat ze een goeie/mooie interface hebben en dat ze kwalitatief mooie opname's neerzetten, met name op een sat. Pioneer heeft voor mij persoonlijk al lang geleden afgedaan, omdat ze nog steeds weigeren het + formaat te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:28

arnova

weet veel, maar niet alles

Iemand enig idee of de timer-functie bij de Panasonic DMR-EH55 (eindelijk) verbeterd is (ten op zichte voor zijn voorgangers)? D.w.z:
- Hoef je hem niet meer uit te zetten om de timer te activeren?
- Kan je, terwijl de timer geactiveerd is, een OTR (One-Touch-Recording maken? En zo ja, blijft dab ook de timer actief nadat een OTR klaar is? Vooral dit was een groot manko bij de vorige modellen.

Ik zit namelijk ook erg te twijfelen tussen de nieuwe Panasonic en de nieuwe Pioneer en het hangt vooral een beetje af van de 2 bovenste puntjes.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 16:38
Wij hebben zelf al enkele maanden (4) de pioneer 530 met 160gig schijf, en het is werkelijk een perfect apparaat. Lang getwijfeld tussen deze en de Panasonic, maar toch voor de Pioneer gekozen.

Vooral de EPG guide functie wil ik nooit meer kwijt!!! Wat is dat geweldig zeg.... Binnen een minuut al je programma's opgenomen, laat ze 10 of 20 minuten uit lopen en alles heb je gewoon zeker er op staan. De informatie is op zijn hoogst 12 uur oud, dus klopt altijd (gelijk aan teletext meen ik)

Die EPG zou je naar mijn bescheiden mening erg zwaar moeten laten meewegen. Mooi meegenomen is natuurlijk ook dat alle menu's in het Nederlands zijn, en dat het ding gewoon ontzettend eenvoudig te bedienen is. Een toppertje!

Succes met je keuze! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

master_artech schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:11:
Iemand enig idee of de timer-functie bij de Panasonic DMR-EH55 (eindelijk) verbeterd is (ten op zichte voor zijn voorgangers)? D.w.z:
- Hoef je hem niet meer uit te zetten om de timer te activeren?
- Kan je, terwijl de timer geactiveerd is, een OTR (One-Touch-Recording maken? En zo ja, blijft dab ook de timer actief nadat een OTR klaar is? Vooral dit was een groot manko bij de vorige modellen.

Ik zit namelijk ook erg te twijfelen tussen de nieuwe Panasonic en de nieuwe Pioneer en het hangt vooral een beetje af van de 2 bovenste puntjes.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden....
je hoeft het apparaat niet uit te zetten, en je hoeft ook niet meer de timerknop in te drukken.

en je kan gewoon opnames maken, als er timers actief zijn.

/edit mmm.. weer een minpuntje voor de Panasonic, ik kan geen op de PC gebrande DVD+RW's afspelen!
in m'n Sony DVDspeler worden ze wel afgespeeld, en ik heb 2 verschillende merken geprobeerd.... terug naar de winkel met dat ding, 's kijken hoe de Sony het doet.

[ Voor 14% gewijzigd door BadMotha op 10-04-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

BadMotha schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:41:
[...]

je hoeft het apparaat niet uit te zetten, en je hoeft ook niet meer de timerknop in te drukken.

en je kan gewoon opnames maken, als er timers actief zijn.

/edit mmm.. weer een minpuntje voor de Panasonic, ik kan geen op de PC gebrande DVD+RW's afspelen!
in m'n Sony DVDspeler worden ze wel afgespeeld, en ik heb 2 verschillende merken geprobeerd.... terug naar de winkel met dat ding, 's kijken hoe de Sony het doet.
Dat is mooi. Nog even voor de duidelijkheid:
- Als je een "iets" aan het bekijken bent (DVD of eerder opgenomen programma) dan start de timer-opname gewoon in de achtergrond, right?
- Als er een timeropname bezig is, kan je gewoon wat anders gaan kijken (wederom bv. een DVD of eerder opgenomen programma), right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

master_artech schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:38:
[...]

Dat is mooi. Nog even voor de duidelijkheid:
- Als je een "iets" aan het bekijken bent (DVD of eerder opgenomen programma) dan start de timer-opname gewoon in de achtergrond, right?
- Als er een timeropname bezig is, kan je gewoon wat anders gaan kijken (wederom bv. een DVD of eerder opgenomen programma), right?
JA, terwijl de Pana opneemt, kan je gewoon een DVD kijken (geen DVD+RW die door een ander app. is opgenomen...)
of andere opnames bekijken. werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Nog een laatste vraagje: kan de Panasonic ook XviD afspelen cq. (srt) subtitles bij DivX/XviD weergeven?

Dit staat namelijk niet op de website cq. in de (online) manual van Panasonic vermeld...

[ Voor 42% gewijzigd door arnova op 12-04-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
als hij xvid kan kan hij ook divx.

maar ik zou nooit een hdd/dvdrecorder als standaard dvd/divx/xvid speler gebruiken, geen enkele die daar fatsoenlijke ondersteuning voor heeft.

maarja dat hij +R formaat zo boycot is echt een minpunt.
De Pioneer heeft geen DV ingang.. lijkt Sony over te blijven voor mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Jazco2nd op 15-04-2006 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 17:11
weet iemand hoe het zit op de panasonic met de 16/9 naar 4/3 restrictie als je van harddisk naar schijf brand ..
en werkt de guide+ ook met een digitale decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Jazco2nd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 03:26:
als hij xvid kan kan hij ook divx.

maar ik zou nooit een hdd/dvdrecorder als standaard dvd/divx/xvid speler gebruiken, geen enkele die daar fatsoenlijke ondersteuning voor heeft.

maarja dat hij +R formaat zo boycot is echt een minpunt.
De Pioneer heeft geen DV ingang.. lijkt Sony over te blijven voor mij.
Heeft die Sony nu wel of geen epg?
Volgens de startpost niet... maar is dat ook zo?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

The_Sukkel schreef op woensdag 19 april 2006 @ 02:09:
[...]

Heeft die Sony nu wel of geen epg?
Volgens de startpost niet... maar is dat ook zo?
Sony heeft wel EPG (GuidePlus+),
en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat 'ie ook DivX vanaf DVD+RW speelt, maar dit moet ik zelf nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik ben zelf ook opzoek naar een goede hdd recorder. Ik zat zelf aan de Sony te denken omdat dat dan mooi zou staan samen met een Sony LCD.
Is incombinatie met een lcd, een hdmi uitgang op de recorder aan te raden? Of ga ik dit verschil toch niet merken met de onderstaande TV?
http://www.sony.nl/view/S...rview&category=TVP+LCD+TV
Is de HX725 nu de opvolger van de HX710 of van de brakke 717?
En iemand al gebruikerservaringen met de HX725?

[ Voor 19% gewijzigd door Doppert op 27-04-2006 19:45 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Anoniem: 128111 schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:53:
[...]

Kan de pioneer ook overweg met divx op dvd ?

Het geen dat mij opvalt is dat al deze spelers zilver zijn is de pioneer 540 eigenlijk te verkrijgen in het zwart ik heb al redelijk wat opzoekwerk gedaan maar er is nog niet bijster veel informatie over te vinden...
de Pioneer speelt WEL DivX vanaf DVD(+RW), zelf even getest vandaag.
mooi apparaat trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik ben van plan de Sony RDR-HX725 bij www.redcoon.nl te bestellen. Daar kost ie 362€. Ik wil daar meteen kabels bij gaan bestellen, maar moet wel weten welke ik moet nemen. Is alleen een goede scart kabel voldoende? Of moet ik nog rekening houden met andere aansluitkabels?

Heeft er iemand ervaring met de bovengenoemde webshop?

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Weet iemand eigenlijk of met name de Panasonic (maar ook de Sony of de Pioneer) de mogelijkheid hebben om (extern) de tuner van bv. een sateliet of digitale ontvanger aan te sturen (zodat je verschillende timer opnames kan programmeren met verschillende kanalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161106

master_artech schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:36:
Weet iemand eigenlijk of met name de Panasonic (maar ook de Sony of de Pioneer) de mogelijkheid hebben om (extern) de tuner van bv. een sateliet of digitale ontvanger aan te sturen (zodat je verschillende timer opnames kan programmeren met verschillende kanalen)?
De Pioneer 540H in ieder geval wel, ik heb de Mediabox van UPC (Thomson) werkt perfect samen met de recorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

Weet iemand of deze recorders ook losse mpg files afspelen? Ik heb nl. nog veel disks liggen met divx en mpeg bestanden en het zou jammer zijn als ik die niet kan afspelen!

Uit een Duits forum heb ik al wel begrepen dat de Sony het helaas niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

master_artech schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:36:
De Panasonic kan het niet,
bij de Sony wordt wel een IR-setje geleverd.
Hak schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:56:
Weet iemand of deze recorders ook losse mpg files afspelen? Ik heb nl. nog veel disks liggen met divx en mpeg bestanden en het zou jammer zijn als ik die niet kan afspelen!

Uit een Duits forum heb ik al wel begrepen dat de Sony het helaas niet kan...
Pioneer : DivX vanaf DVDRW/CDRW
Panasonic: DivX vanaf CDRW
Sony: DivX vanaf DVDRW/CDRW(niet zelf getest, bovenste 2 app. wel)
MPG lijkt me dat je die moet omzetten naar VCD.

[ Voor 38% gewijzigd door BadMotha op 03-05-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134289

Weet iemand welke van deze apparaten het stilste is? Ik las op kieskeurig dat je bij de sony nog wel de ventilator kan horen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Vraagje aan de mensen KPN Digitale TV / Digitenne en 1 van deze 3 apparaten

Ik ben van plan om de Panasonic EH 55 te kopen. Divx/Xvid maakt me niet zoveel uit. En DVD+RW afspelen doe ik wel op mijn DVD speler.

Op de EH55 zit Guide Plus+ op, kan dit samen werken met de KPN digitale TV (DVB-T)? Met Windows MCE worden de gegevens van internet gehaald en word de zender omgezet met een IR-Blaster.

Is dat het zelfde geval met de EH55? Waar moet hij zijn GuidePlus gegevens vandaan halen? Ik las net al even snel door het topic dat de EH55 geen IR oogje mee levert om kanalen te verwisselen en Sony wel.

Hoe zit dit met de 540 van Pioneer zit daar wel een IR oogje bij?. Ik maak gebruik van de single tuner van KPN dus ik weet dat ik maar naar 1 kanaal kan kijken.

Zijn dus 2 dingen eigenlijk die mij er van weerhouden om een van deze 3 aan te schaffen. Zowel Panasonic als Pioneer genieten mijn voorkeur en dan eigenlijk met name Panasonic. Maar als dit niet goed werkt met KPN/Digitenne zit er niks anders op.

Heb op internet gezocht naar gebruikers ervaringen over deze combinatie maar kan er helemaal niks over terug vinden.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Anoniem: 134289 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:07:
Weet iemand welke van deze apparaten het stilste is? Ik las op kieskeurig dat je bij de sony nog wel de ventilator kan horen. Heeft iemand hier ervaring mee?
De Panasonic heeft zo ie zo een temperatuur-geregelde ventilator, en die schijnt erg stil te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 27-04 19:33
Is de HX725 nu de opvolger van de HX710 of van de brakke 717?
heb het aan Sony zelf gevraagd. De HX725 is de opvolger van de HX710. Hij heeft als extra dat de opgenomen programma's automatisch een naam krijgen (vanuit de EPG vermoed ik). Daarentegen heeft de HX710 geen "Dynamic VBR-dubbing", wat de HX710 wel had. (kan iemand trouwens uitleggen wat dit is?)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 08:34

SeatRider

Hips don't lie

crowke schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:49:
[...]
heb het aan Sony zelf gevraagd. De HX725 is de opvolger van de HX710. Hij heeft als extra dat de opgenomen programma's automatisch een naam krijgen (vanuit de EPG vermoed ik). Daarentegen heeft de HX710 geen "Dynamic VBR-dubbing", wat de HX710 wel had. (kan iemand trouwens uitleggen wat dit is?)
De HX710 geeft ook automatisch de programma's een naam. Vanuit de teletekst overigens.

FANTASTISCH apparaat overigens, dat ding! _/-\o_

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Laatst online: 09-05 13:09

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ik zit eraan te denken om die pioneer aan te schaffen, nou kan ik alleen nergens vinden hoe hij omgaat met divx, speelt hij alle divx's af? vanaf dvd-r ?
hij speelt ook xvid's?

kan je ook divx's op de hd zetten vanaf dvd ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

The Otherside schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:33:
Is dat het zelfde geval met de EH55? Waar moet hij zijn GuidePlus gegevens vandaan halen? Ik las net al even snel door het topic dat de EH55 geen IR oogje mee levert om kanalen te verwisselen en Sony wel.

Hoe zit dit met de 540 van Pioneer zit daar wel een IR oogje bij?. Ik maak gebruik van de single tuner van KPN dus ik weet dat ik maar naar 1 kanaal kan kijken.
.
naar mijn weten wordt alleen bij de Sony wordt een IR-oogje geleverd.
(en ook bij de JVC DR-MH300 welke verder niet in dit topic wordt genoemd)

en nog even over DVB-T(V): je moet een gast kanaal instellen voor het ontvangen van gegevens.
dit moet TMF of Eurosport zijn. Lijkt me niet mogelijk, om constant je DVB-tuner op 1 van die
kanalen te zetten, en via scart de gegevens te ontvangen.
dus, indien mogelijk, gewoon met de kabel tuner werken.

trouwens, er is ook een Pioneer met ingebouwde DVB tuner, de 540 HX:
http://www.pioneer.nl/nl/...=12163&taxonomy_id=45-133
maar dat zal in Nederland waarschijnlijk niet werken.....

[ Voor 5% gewijzigd door BadMotha op 04-05-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175250

Ik heb juist de Sony besteld en ben op dit forum gekomen met het zoeken achter informatie.
Wat word er bedoeld met het infrarood setje en wat kan men ermee ?
Op kieskeurig stelt men ook regelmatig de vraag of men reklameblokken kan knippen , kan dit op een simpele manier ?

Ps: Wij wonen in belgie en hebben gewoon kabel tv via integan in antwerpen.

mvg
Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175302

rjn27 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:12:
weet iemand hoe het zit op de panasonic met de 16/9 naar 4/3 restrictie als je van harddisk naar schijf brand ..
en werkt de guide+ ook met een digitale decoder
Zie onderstaande link. Hier kun je de discussie omtrent het 16:9 verhaal lezen. 16:9 wordt wel opgenomen alleen de flag (16:9 herkenning) wordt niet overgezet. Dus alleen geen automatische omzetting naar 16:9.

http://www.dvdboard.de/forum/showthread.php?t=91824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175302

Jazco2nd schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:12:
[...]

[...]

De Panasonic EH60 is als beste getest door de Consumentenbond en Kieskeurig voor de zeer goede beeld en geluidskwaliteit. Zat testinformatie over te vinden dus. de EH55 is identiek maar met 160 GB (zie het nut van meer dan 160GB niet, 80GB lijkt me ook al ruim voldoende).
Ik zou voor de EH55 gaan.

Volgens mij heeft geen enkele dvdrecorder volledige ondersteuning voor mpeg4, dus met goede ondersteuning voor ondertiteling, Packed Bitstream (veel xvids die je download maken hier gebruik van, als je dvdspeler dit niet ondersteund gaat het beeld traag en hakkerig), Ogg Vorbis ondersteuning, etc.
Dus een standalone dvdspeler met goede mpeg4 ondersteuning is altijd wel handig denk ik.

Voor de TS is het handig als je onderscheidende features erbij zet, zo zal de Panasonic automatisch verder opnemen op harde schijf als tijdens de opname blijkt dat er onvoldoende ruimte vrij is op de lege DVD.
Ook kan je een oude opname bekijken terwijl je een programma opneemt, tegelijk. Ook kan de timeropname gewoon starten terwijl de recorder aan is en je een oudere opname bekijkt. Zo heeft hij wel meer handige dingetjes.
Dat hij DVD-RAM ondersteund is een leuke extra. Je kan DVD-RAM namelijk zien als een externe harddisk, het werkt heel snel, je kan simpel bewerkingen uitvoeren met opnames op DVD-RAM en 100.000x opnemen/wissen. Ook hoeft een ram schijf niet geformatteerd te worden (volgens mij).
Dus 1 RAM schijfje kopen (misschien bijgeleverd) is een handige aanvulling/alternatief voor de harddisk.

De Pioneer heeft geen DVingang, voor zo'n erg dure speler vind ik dat slecht, DV zou standaard moeten zijn bij harddiskrecorders.

De panasonic is volgens Kieskeurig 369 euro...
Ik hoop dat er ook een 80GB versie komt van deze serie, met een prijs van/onder 300euro.
De Sony lijkt qua specs erg op de Panasonic, maar is duurder. DualLayer opname is leuke marketing, maar voegt in werkelijkheid niks toe aangezien dat soort schijfjes hun prijs gewoon niet waard zijn en ze in de toekomst niet goedkoper zullen worden (stond in een nieuwsbericht op Tweakers).

Oja, de Panasonic speelt ook DVD-Audio schijfjes af :)

Als je op Kieskeurig bij DVDrecorders een productvergelijking doet en daarbij "opname op DVD+R, weergave van DivX, Guide+ (=EPG), met Harddisk, met DV ingang" selecteert komen deze 3 spelers tevoorschijn. Ook een Liteon verschijnt maar die heeft helemaal geen EPG helaas.
Onee, de Pioneer kent kieskeurig niet.
Maar toch een heel goede selectie in dit topic :)
De eh55 is niet identiek aan de eh60. Er zit een 12bit/108mhz dac in. Ook voor het geluid zijn er een paar verbeteringen. Zie link http://panasonic.co.jp/pavc/global/diga/europe/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit er sterk aan te denken de panasonic EH55 te komen, alleen vraag ik me nog een aantal dingen af. We hebben nu een 'ouderwetse' analoge kabelaansluiting. Stel ik wil ooit overstappen op digitale televisie:

1) kan ik de recorder dan nog gewoon gebruiken
2) werkt de EPG dan nog?
3) zijn er andere functies die het niet meer doen?
4) is dit evt aan te passen door een extra 'investering', zodat alles het weer doet (als er zaken zijn die het niet meer doen tenminste) of is het slimmer een ander model te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Anoniem: 134289 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:51:
Ik zit er sterk aan te denken de panasonic EH55 te komen, alleen vraag ik me nog een aantal dingen af. We hebben nu een 'ouderwetse' analoge kabelaansluiting. Stel ik wil ooit overstappen op digitale televisie:

1) kan ik de recorder dan nog gewoon gebruiken
2) werkt de EPG dan nog?
3) zijn er andere functies die het niet meer doen?
4) is dit evt aan te passen door een extra 'investering', zodat alles het weer doet (als er zaken zijn die het niet meer doen tenminste) of is het slimmer een ander model te kopen
1) ja, mits nog steeds analoog aangesloten
2) ja, mits nog steeds analoog aangesloten
3) nee, mits analoog aangesloten
4) De Panasonic wordt niet geleverd met een infrarood"oogje" die een extern app. zoals een DVB ontvanger of schotel ontvanger aanstuurd (Sony en JVC wel)

het EPG verhaal kan je omzeilen, door gewoon met EPG te programmeren, en daarna het kanaal te wijzigen in het externe kanaal waar de DVB ontvanger aan zit, en de DVB ontvanger op het juiste kanaal te zetten.

kortom, deze recorders werken alleen naar behoren, als ze gewoon op de kabel zijn aangesloten.
het is echter een kwestie van tijd, dat er HDD recorders komen, met een ingebouwde DVB ontvanger, zodat alles vlekkeloos werkt. (Pioneer heeft er bv al 1, zie hierboven in de thread)

[ Voor 10% gewijzigd door BadMotha op 08-05-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BadMotha schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:12:
[...]

4) De Panasonic wordt niet geleverd met een infrarood"oogje" die een extern app. zoals een DVB ontvanger of schotel ontvanger aanstuurd (Sony en JVC wel)
Even op punt 4 terugkomen, dus als ik de sony kies kan ik altijd zo'n IR oogje erbij kopen. Neem aan dat die als een soort afstandbediening werkt. Kan ie daarmee wel volledig gelijk aan analoog signaal werken? En weet iemand wat zo'n oog kost?
BadMotha schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:12:
[...]

het is echter een kwestie van tijd, dat er HDD recorders komen, met een ingebouwde DVB ontvanger, zodat alles vlekkeloos werkt. (Pioneer heeft er bv al 1, zie hierboven in de thread)
De Pioneer wordt volgens mij niet in NL geleverd. Neem aan dat deze digitale tuner niet noor NL geschikt is (werd ook al eerder in dit forum geroepen)? Of werkt die wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Anoniem: 134289 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:43:
[...]

Even op punt 4 terugkomen, dus als ik de sony kies kan ik altijd zo'n IR oogje erbij kopen. Neem aan dat die als een soort afstandbediening werkt. Kan ie daarmee wel volledig gelijk aan analoog signaal werken? En weet iemand wat zo'n oog kost?
Word meegeleverd :), heb zelf de HX725 gekocht en hij werkt perfect met dit IR oogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09-2024

EB

CU online

Even voor de duidelijkheid: Dat infrarood oogje wat bij de Sony RDR-HX725 wordt meegeleverd, zorgt ervoor dat je kan zappen met de Sony afstandsbediening, zodat ook het digitale kanaal op de (cable)decoder omgezet wordt?

Kun je dan de (cable)decoder afstandsbediening in de kast gooien, omdat je nu alles programmeert met de EPG van de Sony afstandbediening? Dat zou mooi zijn. _/-\o_

Laat even weten of dat echt lekker werkt, want ik zou eigenlijk liever een recorder willen hebben met Digitale tuner.. :9

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 14:21

JAM

naar mijn weten wordt alleen bij de Sony wordt een IR-oogje geleverd.
De Pioneer 540H wordt óók met een infrarood setje (G-link) geleverd. Dit werkt erg goed.
De zenders van de externe decoder (in mijn geval een Samsung decoder voor TV Home) komen gewoon in de recorder te staan alsof ze ontvangen worden door de ingebouwde tuner. De zenders van de recorder tuner bestaan uit 2 cijfers en die van de ext. decoder uit 3 cijfers
trouwens, er is ook een Pioneer met ingebouwde DVB tuner, de 540 HX:
http://www.pioneer.nl/nl/...=12163&taxonomy_id=45-133
maar dat zal in Nederland waarschijnlijk niet werken.....
Ik heb daar even wat over opgezocht. Het gaat om een ingebouwde DVB-T(erestrial) decoder die in principe met Digitenne (KPN) zou moeten kunnen werken. Daar ben ik echter niet zeker van. Ook weet ik niet zeker of deze recorder/decoder voor de Nederlandse markt bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Mn vader heeft de pioneer DVR 540 gekocht en op zich werkt het allemaal goed, maar hij hapert regelmatig, zowel bij het afspelen van cd's als dvd's. Iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen, of is ie gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

weer even een update van mijn kant, ik heb even met de Sony RDR-HX727 kunnen knoeien.
(een speciale uitvoering van de 725, het verschil zou ik zo 1,2,3 niet kunnen noemen met de 727)
het opnemen e.d. zal allemaal ongetwijfeld goed werken, dit heb ik niet getest, ivm slecht signaal, en geen genoeg tijd om Guide+ te laden.

installatie v/d recorder is handig en eenvoudig opgezet, en apparaat is mooi snel.
en stil, in tegenstelling van wat ik lees op de fora.
gemengde inhoud op een DVD recordable werkt niet,
wel speelt hij meerdere Divx af vanaf een DVD-recordable (in mijn geval een DVD+RW).

een groot nadeel vind ik persoonlijk, dat bij versneld afspelen van DVD's de ondertitels en het geluid wegvallen, hier hebben de Pioneer en de Panasonic geen last van. (fast forward)

tot nu toe staat de Pioneer, ondanks het ontbreken van DV-in bovenaan mijn lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

MN vader heeft nu zn pioneer geruild voor een panasonic vanwege het haperen van dvd en cd. Het bleek dat door fluctuaties in het stroomnet de pioneer ging haperen. (bv als de koelkast aansloeg of als het licht aangezet werd) Verder nog nooit eerder last van gehad met andere apparaten, de panasonic heeft deze problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb interesse in de Sony 725. Maar las op het net dat wanneer je gebruikt wilt maken van het EPG verhaal dat je de zenderindeling niet zelf kunt bepalen? Klopt dit, heeft iemand hier ervaring mee? Dit is nu ook het geval bij UPC digital en is uiterst iritant.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

nou, na lang wikken en wegen, staat hier dan een Pioneer in het audiorack te blinken!!

maar...weet iemand op wat voor manier ik een DVD+RW'tje moet formatteren, om hem te kunnen beschrijven in de Pioneer? Ik heb hier een aantal liggen, die ik al eens in de computer heb gebruikt, maar op deze kan ik niet opnemen.
wel op een nieuw gekocht schijfje.
dit probleem heb ik echter niet met (gebruikte) DVD-RW schijven.

[ Voor 48% gewijzigd door BadMotha op 26-05-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik ben ook wel benieuwd of die Sony (goed) samenwerkt met Digitale TV van KPN. Zijn er features van de SOny die het dan niet doen of zijn er zaken te verwachten waar ik tegenaan kan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Dirkson schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:48:
Ik ben ook wel benieuwd of die Sony (goed) samenwerkt met Digitale TV van KPN. Zijn er features van de SOny die het dan niet doen of zijn er zaken te verwachten waar ik tegenaan kan lopen?
Nu doet de Sony HX725 het prima in combinatie met Digi TV van KPN, GuidePlus kan ontvangen worden via TMF. De vraag is eerder voor hoelang nog.

KPN schijnt gestopt te zijn met het uitzenden van GuidePlus signaal via Eurosport.
En GuidePlus wil Mei/Juni gaan stoppen met het uitzenden van GuidePlus via TMF.

Tot op heden werkt bij mij alles perfect en je kan inprincipe alle functies gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aktweakers
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Kom je er na het vergelijken van de specificaties niet uit, maar ben je wel geinteresseerd in een lage prijs? Toevallig kwam ik net dit tegen. De Pioneer is dus voor 399,- te koop.

Cheers!

(Nee, ik heb geen banden met winkel of fabrikant of wat dan ook)

ak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brownee
  • Laatst online: 07-05 23:05
zijn er mensen die of de Sony of de Panasonic in huis hebben?
Ik twijfel tussen de 725 en de EH55.
De Sony schijnt geen Divx met AC3 af te kunnen spelen. Is dat zo?

De Panasonic kan geen DVD+RW of DVD+R opgenomen met PC afspelen. Geldt dit ook voor DVD-RW? Kortom, is er iemand die een DVD-RW met Divx files heeft gestest met de Panasonic?

De menu's van de Sony schijnen ook erg traag te zijn en daarom neig ik naar de Panasonic.
Maar een rewritable DVD moet hij op z'n minst toch wel lusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:23
aktweakers schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:39:
Toevallig kwam ik net dit tegen. De Pioneer is dus voor 399,- te koop.
Voor dezelfde prijs zag ik hem ook bij Mediamarkt Utrecht staan en werkend op een klein plat tv'tje. De naam van de zender stond op de display.

Kent iemand nog (goede) reviewsites naast Kieskeurig en Areadvd met de Panasonic en Pioneer? Ik ben zelf ook aan het rondneuzen aangezien de vcr hoogbejaard is en wil naast het dagelijkse opnemen ook videobanden overzetten(geleidelijk). Daarbij is dat Guideplus ideaal als ik het zo lees. En ook een eis is pdc/vps.

En als ik zo alles lees, zijn Pioneer en Panasonic de beste merken op dit gebied (lees nauwelijks tot geen bugs met deze merken terwijl je bij andere merken het veel leest (bijvoorbeeld de stopbug). In mijn budget blijft dan de 440, 540 van Pioneer over (ik vermoed dat 80 gig al ruim voldoende en HDTV toch nog jaren duurt eer het standaard wordt) samen met de 56 van Panasonic. De laatste eis is wel dat er een coaxiale kabelaansluiting is voor het 5.1 geluid. Ik heb namelijk slechts 1 scartaansluiting op de tv en moet nog kijken of ik het via een scartverdeelapparaat doe of de dvd's ga kijken via de dvdrecorder ipv de dvdspeler. Dan moet de dvdrecorder wel hetzelfde geluidsignaal kunnen afgeven wat ik nu via de pioneer dvdspeler (is al zeker 4-6 jaar oud) heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
martwoutnl schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:23:
[...]

Voor dezelfde prijs zag ik hem ook bij Mediamarkt Utrecht staan en werkend op een klein plat tv'tje. De naam van de zender stond op de display.

Kent iemand nog (goede) reviewsites naast Kieskeurig en Areadvd met de Panasonic en Pioneer? Ik ben zelf ook aan het rondneuzen aangezien de vcr hoogbejaard is en wil naast het dagelijkse opnemen ook videobanden overzetten(geleidelijk). Daarbij is dat Guideplus ideaal als ik het zo lees. En ook een eis is pdc/vps.

En als ik zo alles lees, zijn Pioneer en Panasonic de beste merken op dit gebied (lees nauwelijks tot geen bugs met deze merken terwijl je bij andere merken het veel leest (bijvoorbeeld de stopbug). In mijn budget blijft dan de 440, 540 van Pioneer over (ik vermoed dat 80 gig al ruim voldoende en HDTV toch nog jaren duurt eer het standaard wordt) samen met de 56 van Panasonic. De laatste eis is wel dat er een coaxiale kabelaansluiting is voor het 5.1 geluid. Ik heb namelijk slechts 1 scartaansluiting op de tv en moet nog kijken of ik het via een scartverdeelapparaat doe of de dvd's ga kijken via de dvdrecorder ipv de dvdspeler. Dan moet de dvdrecorder wel hetzelfde geluidsignaal kunnen afgeven wat ik nu via de pioneer dvdspeler (is al zeker 4-6 jaar oud) heb.
Waar je op moet letten bij de Panasonic is dat deze NIET beschikt over G-Link mogelijkheden. Dit houd in dat jij je decorder (mocht je digitale televisie nemen) moet instellen om op te nemen en niet de recorder.... en dus heb je geen drol aan GuidePlus+ op die manier. Pioneer heeft dit wel maar het nadeel van Pioneer is het ontbreken van de I-Link aansluiting. Daarom heb ik destijds voor de HX725 van sony gekozen. Top recorder, valt in jou prijs klasse en heeft een beetje het beste van twee werelden. Heeft een Glink aansluiting en heeft een I-Link aansluiting. Menu's kunnen idd wat traag over komen maar ik vind dit persoonlijk mee vallen. Kijk ook zeker even naar die recorder als je bij Media Markt Utrecht bent die is namelijk ook aangesloten.

Pioneer 540: 449
Sony HX725: 449
Panasonic EH55: 419
Pioneer 440: 399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135630

Ik heb sinds een dag of twee de HX725 van Sony. Deze is aangesloten op een 42" plasma van LG. Voorheen had ik een goed analoog signaal. Ik heb ook digitale TV, maar analoog was prima te bekijken. Echter nu met de 725 ertussen is de beeldkwaliteit van het analoge signaal dramatisch. Veel ruis en strepen. Ik gebruik Profigold bekabeling, dus dat mag het probleem niet zijn.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118186

Heeft er al iemand getest of je divx met ondertitels kan afspelen (.srt) met de pioneer DVR-540 en/of Sony ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168035

Sony HX725

Op de Sony HX725 lukt het niet om een cd af te spelen waaop mp3 en jpeg bestanden staan.
Hij blijft de jpeg bestanden afspelen en het lukt mij niet om een mp3 bestand af te spelen.
Heeft iemand hier een oplossing voor of is een gecombineerde cd niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172045

Anoniem: 118186 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:40:
Heeft er al iemand getest of je divx met ondertitels kan afspelen (.srt) met de pioneer DVR-540 en/of Sony ?
Sony:

Divx bestande vergezeld laten gaan is mogelijk, alhoewel het enigszins verstopt is door Sony. Het kan m.b.v. onderstaand programma (freeware):

AviSub

Het programma kan worden uitgevoerd zonder te hoeven installeren, da's een voordeel.
  1. Na het programma te hebben gestart, is het een kwestie van selecteren van *.avi bestand en *.srt bestand.
  2. Druk op knop "Generate Subbed Avi"; dit resulteert in een nieuw bestand met de extensie *.divx. Het originele bestand blijft onaangeraakt. Dit hele proces duurt nog geen vijf minuten!!
  3. Dit *.divx bestand kan worden gebrand naar schijf en vanaf dat moment zijn de ondertitels selecteerbaar. (Eerst schrok ik bij het afsprlen, geen ondertitels... Eenmaal op de "subtitle"knop op de afstandbediening gedrukt et voila!!).
Met de Panasonic heb ik geen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Vanmiddag eindelijk mijn Panasonic gehaald, type DMR-EH55EC (zilver), in de aanbieding bij de Mediamarkt in Alphen voor e369,- en ik moet zeggen dat ik nu al lyrisch ben over het apparaat:
- Makkelijke bediening, je moet het alleen even door hebben daarna is het super simpel in gebruik
- Tegelijk opnemen & afspelen, time-chase, en natuurlijk EPG
- XviD blijkt gewoon te werken
- DivX/XviD van DVD+R werkt ook gewoon
- Opname kwaliteit in in alle standen (XP,SP,LP,EP) is echt heel goed. Ik zie bijna geen onderscheid.
- (Srt) subtitles bij DivX/XviD doen het ook. Tevens is het apparaat zo slim om rekening te houden met het feit dat de ondertitles hoger geplaatst moeten worden indien ie voor een 16:9 TV staat geconfigureerd.

Vooral over de laatste 3 puntjes was er veel onduidelijkheid, en ben dan ook erg verheugd dat het gewoon "werkt". Ik hoop voor diegene die (blijkbaar) oudere firmware hebben, dat Panasonic snel een firmware-update voor deze mensen beschikbaar stelt. Bovendien denk ik dat voor veel potentiele kopers dit ook zeker de doorslag zal geven voor anderen om er wellicht 1 aan te schaffen....

Enige minpuntjes die ik tot nu toe tegen ben gekomen (tja, je moet altijd iets te zeuren hebben), is dat wanneer je in bepaalde menu's zit (zoals het timer menu), dat het geluid van het huidige kanaal gemute wordt en dat hij subtitles bij DivX/XviD standaard altijd uit (off) staan...

Als mensen verder nog info willen ofzo, laat maar even horen. Ik zit er zo ie zo sterk aan te denken om een apart Panasonic DMR-EH55/65 topic te openen, als hier voldoende animo voor is....

[ Voor 21% gewijzigd door arnova op 01-07-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Laatst online: 20:29

SmidsY

hallo!?.............

De Sony RDR-HX725S gezien van binnen, met daarin de standaard PC hardware, Maxtor 160GB S-ATA (6L160MO) en Sony DRW-V35A. Heb hem nu alweer een tijdje en moet zeggen dat hij me goed bevalt, zeker gezien ik nu definitief van VHS ben verlost

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Music
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Hallo

Ik vroeg mij af of er een Harddisk recorder bestaat die zowel video als WAVE (16 bit pcm) geluid kan opnemen.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen na een zoektoch op internet zonder succes.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Mr.Music schreef op zondag 02 juli 2006 @ 00:17:
Hallo

Ik vroeg mij af of er een Harddisk recorder bestaat die zowel video als WAVE (16 bit pcm) geluid kan opnemen.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen na een zoektoch op internet zonder succes.

bedankt
Misschien handig als je even verteld voor wat voor toepassing het is.... (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Ik heb vandaag een beetje met mijn nieuwe aanwist, de Panasonic DMR-EH55, zitten spelen en ben tegen de volgende dingen aangelopen:
- Teletext gebruiken via dit apparaat werkt niet. Dit geldt zowel voor bij een opname als direct kijken van de tuner;

- Guide+(EPG) zie ik regelmatig ook 's middags en 's morgens "updaten" (staat er GUIDE in het display). Nu heb ik begrepen dat ie dit eigenlijk 's nachts zou moeten doen, bovendien begrijp ik uit de manual dat wanneer GUIDE aan het updaten is, er geen (timer) opnames gemaakt kunnen worden. Klopt dit?

- Dit vind ik nog het stomste waar ik tegenaan ben gelopen: Tijdens het kijken van een opname, DVD of DivX kun je niet zien (bv. via "Status") hoeveel tijd er nog "remaining" is en/of hoe lang de gehele opname/DVD/DivX duurt (?). Dit vind ik echt super onhandig. Misschien zie ik iets stoms over het hoofd (?)

Weet iemand eventuele oplossingen voor de bovenstaande problemen en/of weet er iemand een email adres van Panasonic waar men dit soort problemen kan melden?

[ Voor 12% gewijzigd door arnova op 03-07-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 16:19
The Otherside schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:27:
[...]

Waar je op moet letten bij de Panasonic is dat deze NIET beschikt over G-Link mogelijkheden. Dit houd in dat jij je decorder (mocht je digitale televisie nemen) moet instellen om op te nemen en niet de recorder.... en dus heb je geen drol aan GuidePlus+ op die manier. Pioneer heeft dit wel maar het nadeel van Pioneer is het ontbreken van de I-Link aansluiting. Daarom heb ik destijds voor de HX725 van sony gekozen. Top recorder, valt in jou prijs klasse en heeft een beetje het beste van twee werelden. Heeft een Glink aansluiting en heeft een I-Link aansluiting. Menu's kunnen idd wat traag over komen maar ik vind dit persoonlijk mee vallen. Kijk ook zeker even naar die recorder als je bij Media Markt Utrecht bent die is namelijk ook aangesloten.

Pioneer 540: 449
Sony HX725: 449
Panasonic EH55: 419
Pioneer 440: 399
Wat is dan precies het voordeel van I-Link ten opzichte van G-Link? Of wat kan de ene wat de andere niet kan?
Dacht tot nu toe dat je, indien je het apparaat op bv de mediabox van UPC wilt aansluiten, enkel op de G-Link hoeft te letten en dat dus de Sony en de Pioneer in dat opzicht beide goede keuzes waren.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70378

master_artech schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:36:
Ik heb vandaag een beetje met mijn nieuwe aanwist, de Panasonic DMR-EH55, zitten spelen en ben tegen de volgende dingen aangelopen:
- Teletext gebruiken via dit apparaat werkt niet. Dit geldt zowel voor bij een opname als direct kijken van de tuner;

- Guide+(EPG) zie ik regelmatig ook 's middags en 's morgens "updaten" (staat er GUIDE in het display). Nu heb ik begrepen dat ie dit eigenlijk 's nachts zou moeten doen, bovendien begrijp ik uit de manual dat wanneer GUIDE aan het updaten is, er geen (timer) opnames gemaakt kunnen worden. Klopt dit?

- Dit vind ik nog het stomste waar ik tegenaan ben gelopen: Tijdens het kijken van een opname, DVD of DivX kun je niet zien (bv. via "Status") hoeveel tijd er nog "remaining" is en/of hoe lang de gehele opname/DVD/DivX duurt (?). Dit vind ik echt super onhandig. Misschien zie ik iets stoms over het hoofd (?)

Weet iemand eventuele oplossingen voor de bovenstaande problemen en/of weet er iemand een email adres van Panasonic waar men dit soort problemen kan melden?
Over dat updaten van Guide+:

Heb je in de setup "nacht download" op aan aan staan? "(druk op [guide] daarna op [sub menu] vervolgens kies je "setup" en zet je "nacht download" op aan.

Je kunt wel timeropnames maken 's nachts alleen dan download hij een keer geen gegevens, omdat een timeropname voorrang krijgt(op zich geen probleem voor mij, omdat er toch iets van 7 dagen in staan)

De remaining time en meer van dat soort info is te verkrijgen door na op status te drukken nog een keer op status te drukken(dus twee keer op status). Al deze info staat trouwens ook gewoon in de handleiding.

Teletekst werkt idd niet. Dat is voor mij het enige minpuntje tot nu toe. Voor de rest echt een fantastisch apparaat! Voor 370 euro aangeschaft.

Wat ik bovendien ook erg mooi vind werken is de aansluiting "av2 ingang" Ik heb hier mijn home cinema set op aangesloten. Wanneer ik deze dan inschakel dan gaat de HDD recorder automatisch aan en springt mijn tv zodoende automatisch op de scart. Dit is voor mij handig, omdat ik maar één RGB-ingang heb op mijn tv.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 70378 op 04-07-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70378

Swinnio schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:39:
[...]

Wat is dan precies het voordeel van I-Link ten opzichte van G-Link? Of wat kan de ene wat de andere niet kan?
Dacht tot nu toe dat je, indien je het apparaat op bv de mediabox van UPC wilt aansluiten, enkel op de G-Link hoeft te letten en dat dus de Sony en de Pioneer in dat opzicht beide goede keuzes waren.
G-link is een optie dat ervoor zorgt dat je digitale ontvanger/decoder automatisch aan gaat en zich instelt op het juiste kanaal als je een timeropname maakt op de recorder. Dat heeft de panasonic als enige van de drie niet. Het heeft wel een soort gelijk iets "ext link" genaamd. Alleen zorgt dit er alleen maar voor dat wanneer je een opname instelt op de digitale ontvanger/decoder de recorder deze opname als het ware automatisch overneemt.

I-link is een ingang voor je digitale camera ook wel "DV in" genaamd. De pioneer heeft deze optie bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53

DoctorV64

Cosmopoliet

Even een beetje offtopic vraagje, als DMR-EH50 gebruiker kan ik op geen enkele wijze nu mijn Guideplus data binnen halen. De tips op http://www.europe.guideplus.com/ over het opnieuw instellen van onze postcode door eerst 0001 in te voeren en dan onze eigen postcode levert niets op. Wie heeft er een oplossing?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166601

mijn vader heeft een impulsieve aankoop gedaan; de panasonic dmr-eh55 met een 160 gig schijf.
Ik heb deze gisterenavond ingesteld en de eerste indrukken zijn idd positief.
heb wat vanalles geprobeerd, en nu een paar opmerkingen:
-hij speelt niet alle divx/xvid af (ter info ik heb geen GMC of AC3 en gebruik afwisselend DVD-R als DVD+R)
-WMA ondersteunt ie niet (spijtig, want ik was een dvdtje met mp3s aan het demonstreren en die wou men pa natuurlijk direkt, alleen heb ik al mijn mp3s recent naar wma geconverteerd, balen dus).
-die nachtelijke "download" van de EPG, moet het toestel daarvoor aan staan, of gewoon in standby?
-enorm veel ondersteunde DVD formaten, wat op zich wel positief is, maar mij lijkt de beste methode alsnog opnemen op de HDD, dan titels die je wil bewaren bewerken en op DVD-R schrijven.
DVD-Ram heeft zo zijn voordelen, maar die kan ik dan weer niet lezen in de dvd-writer van mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04:20
Anoniem: 166601 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:58:
-die nachtelijke "download" van de EPG, moet het toestel daarvoor aan staan, of gewoon in standby?
Hij MOET zelfs in standby staan voor het updaten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NeoPhix op 06-07-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Music
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
master_artech schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:28:
[...]

Misschien handig als je even verteld voor wat voor toepassing het is.... (?)
Uiteraard:

Ik wil er gewoon muziek mee kunnen opnemen. Maar ook beelden. Volgens mij is het zo dat het geluid (dat bij het beeld hoort) in mp3 of een vergelijkbaar formaat wordt opgenomen. En het bijbehorende beeld dan nog in een videoformaat zoals MPG of AVI of DVD formaat. Wat voor mij handig zou zijn is als ik er ook muziek mee kan opnemen van bij cassettebandjes of een oude bandrecorder. En dan niet in mp3 formaat maar is een lossless formaat zoals WAVE, FLAC of SHN.

Dus laten we zeggen het zelfde principe als een audio recorder maar dan op een harde schijf.

Ik hoop dat je me hiermee kunt helpen

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Anoniem: 70378 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:59:
[...]

Over dat updaten van Guide+:

Heb je in de setup "nacht download" op aan aan staan? "(druk op [guide] daarna op [sub menu] vervolgens kies je "setup" en zet je "nacht download" op aan.

Je kunt wel timeropnames maken 's nachts alleen dan download hij een keer geen gegevens, omdat een timeropname voorrang krijgt(op zich geen probleem voor mij, omdat er toch iets van 7 dagen in staan)

De remaining time en meer van dat soort info is te verkrijgen door na op status te drukken nog een keer op status te drukken(dus twee keer op status). Al deze info staat trouwens ook gewoon in de handleiding.
1) Ik heb nacht-download inderdaad aanstaan. Maar ik maak mij juist zorgen omdat juist in de manual expliciet staat dat wanneer "nacht-download" aanstaat, deze een hogere prioriteit heeft dan een timer-opname. Dat is ook de reden (zeggen ze) dat je "nacht-download" "uit" kan zetten. En met nacht-download mag ik er toch vanuit gaan dat ie niet ook nog eens 's middags gaat staan updaten(?)

2) Ik bedoel dus niet de "remaining time" die je nog kan opnemen op de disk (daar ben je waarschijnlijk mee in de war?). Zo ie zo bedoel je waarschijnlijk het "Display"-knopje (?). Als je hier 2x op drukt krijg je inderdaad informatie over de huidige opname/DVD/CD die afgespeeld wordt. . Er staat dus alleen de reeds afgespeelde tijd (elapsed) tijd en niet de totale duur van de opname/DVD/CD of de tijd "tot aan het einde" (remaining). Of zie ik nu echt iets heel stoms over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door arnova op 06-07-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een klein iets dat ik mis; als ik een dvdtje met mp3s afspeel, is er dan geen mogelijkheid om deze in willekeurige volgorde weer te geven?
het net ook al vrij goed afgezet, er zijn blijkbaar niet zoveel hobbyisten die firmware voor dvd-recorders leveren (lang leve wel mijn yamada daarvoor !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76919

Nou, ik heb de Sony HTD-725SF besteld, waar onder andere de RDR-HX725 dvdrecorder bij zit. Ik moet zeggen dat ik het een mooi apparaat vind, echter heb ik wat moeite met wat dingen. Ik ben een Philips dvdrecorder gewend en in vergelijking daarmee zijn de menu's retetraag (Firmware upgrade Sony?). Ik vind het jammer dat hij geen netnamen op het display laat zien, alleen het kanaalnummer. En verder zijn er gewoon zoveel functies, dat die handleiding iets makkelijker had gemogen.
Oh, en de EPG is nog leeg. Duurt 24 uur om te downloaden, wat is dat voor onzin?

Behalve deze minpunten (imo), is het een prima apparaat!

--edit: wat betreft GuidePlus, toen ik om 12uur opstond, was alles al gedownload, dus dat zit wel goed. Menu's zijn nog steeds te traag naar mijn mening.

Weet iemand overigens of je met een optische kabel, 5.1 geluid kunt overbrengen? Oftewel, als ik een 5.1 geluidskaart heb met optische uitgang, kan ik dan films/series/games in 5.1 afspelen op mijn home cinema die een optische ingang heeft?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 76919 op 07-07-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Ook niet onbelangrijk, zijn deze apparaten een beetje makkelijk regiovrij te maken zodat je ook andere dan R2 dvds kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76919

--edit: nvmd.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 76919 op 08-07-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04:20
Anoniem: 76919 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 07:19:
Weet iemand overigens of je met een optische kabel, 5.1 geluid kunt overbrengen? Oftewel, als ik een 5.1 geluidskaart heb met optische uitgang, kan ik dan films/series/games in 5.1 afspelen op mijn home cinema die een optische ingang heeft?
Ja, gewoon in de optische ingang van je versterker pluggen die bij de set wordt geleverd. Optisch is inderdaad 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blijkbaar is het zo dat eens je iets hebt opgenomen in een andere mode dan SP, je dit naderhand niet snel kan opnemen op een dvdtje?
ik had nl 2 films opgenomen op de hdd in LP modus omdat ze zo op 1 dvd passen, nu merk ik dat als ik deze wil copieren naar een dvd schijf, dat dit enkel kan op de normale snelheid.
ik vind de handleiding behoorlijk k*t, veel dingen gewoon ontdekt al doende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 23:20

Barrycade

Through the...

Aangenomen dat je de Sony hebt? Toch raad ik je aan even de handleiding erbij te pakken. LP kan wel geloof ik, SP juist niet. Maar misschien omdat de bestanden net niet passen kan je de bestanden shrinken en dat gaat inderdaad op werkelijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-05 21:40

Erw

Ik heb de DMR-EH60 gekocht, en aangesloten, alleen krijg ik geen GuidePlus van de kanalen van mn digitale tv reciever van Samsung (casema) alleen de kanalen via de "tuner" wel. heb ik iets verkeerd aan gesloten, wie help?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181294

Erw schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:57:
Ik heb de DMR-EH60 gekocht, en aangesloten, alleen krijg ik geen GuidePlus van de kanalen van mn digitale tv reciever van Samsung (casema) alleen de kanalen via de "tuner" wel. heb ik iets verkeerd aan gesloten, wie help?
Ik neem aan dat de Samsung receiver middels scartkabel is aangesloten?
Volgens mij haalt de DVD-recorder de GuidePlus updates alleen binnen via de analoge TV ingang, dus via de antenne ingang waar je de coaxkabel op aansluit. Ik heb zelf de EH-50 en sinds ik Digitale TV van KPN heb, en sinds kort MineTV, kan ik ook geen GuidePlus updates meer binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

van de Samsung reciever met scart en coax naar EH60 en van de EH60 met scart en coax naar de tv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Erw schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:04:
van de Samsung reciever met scart en coax naar EH60 en van de EH60 met scart en coax naar de tv....
is dit wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Heb je de set-topbox wel aan staan s'nachts? En met een G-link of iets anders aangesloten op recorder? De EH-55 kan het niet en uit de handleiding (http://support.panasonic....corder/IM_DMR-EH60_NL.pdf) haal ik ook dat de EH 60 het niet kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Barrycade op 21-07-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181294

Ik ken de samsung receiver niet, maar als de receiver een analoge antenneuitgang heeft dan inderdaad een coaxkabeltje van de antenne uitgang van de receiver naar de antenne ingang van de recorder. Er hoeft geen coaxkabel van de recorder naar de TV. De scart is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 09-05 07:57
Als ik het hele topic zo doorlees is er weinig negatiefs te melden over de Pioneer 540 en de Panasonic 55. Wat zijn nu eigenlijk de functionele verschillen tussen beide?

Wat houdt de pause-tv functie van de pioneer in? Is dat iets soortgelijks als de philips recorders hebben? (recorder neemt als ie aan staat maar niks aan het doen is continu het kanaal op waarop ie staat ingesteld)

Ik twijfel tussen de pioneer en de panasonic... neig naar de Pioneer omdat ik nogal vaak DVD+RW's gebruik voor nieuwe films. i-link zou echter wel weer handig zijn voor m'n mini-dv cam.. hmm lastig lastig. Kan de panasonic voor 400 euro vlakbij kopen, en de pioneer voor 370.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Pana slikt geen +RW's die op een computer zijn gebrand. Kan een puntje dan zijn denk ik zo.

Pause tv heeft de Sony ook en indien je TV dit ondersteund kan je tijdens het kijken op pause drukken zodat het programma waar je naar kijkt wordt gepauseerd. Of als je via de Recorder kijkt natuurlijk het kanaal waar je op dat moment naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Ik heb interesse in de Pioneer RCS-404/505H Homecinema set en die heeft de Pioneer DVR-540 recorder maar kan nergens vinden als die ook Xvid afspeelt?
Kan deze Pioneer ook meerdere formaten DivX/Xvid afspelen van DVD+/-R?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 12019 op 30-07-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Het is de Pioneer 540 geworden! Wat een luxe zo'n apparaat zeg, in vergelijking met een VCR!

Werkt prima, Guide+, PauseTV e.d. allemaal aan de praat gekregen. Nu eens kijken hoe ik bestaande opnames kan bewerken en hoe ik een default "extra" tijd kan instellen bij opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De Panasonic en de Sony hebben allebei een DV-in. Is het mogelijk om hieraan een laptop met IEEE 1394 poort te verbinden en hiermee data (foto's, films) van de laptop te kopieeren naar de harddisk van de recorder? Zo ja, welke software heb je hiervoor nodig?

Of is het sneller/eenvoudiger om de data op de laptop op een DVD te branden en deze in de recorder te stoppen om het naar de harddisk van de recorder te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Paar puntjes die me na een weekje DVR540-en zijn opgevallen:

* Als ik iets aan het opnemen ben op de HDD en wil tegelijkertijd DVD kijken zegt ie: "can't play". Dat vind ik toch wel vreemd... kan er zo snel ook niks over in de handleiding vinden.
* Heb geen handige manier gevonden om een Guide+ opname iets aan te passen (bijvoorbeeld standaard 3 minuten "te vroeg" starten en 5 minuten "te lang" opnemen. Je kunt alleen in stappen van 10 minuten "te lang" opnemen, iets eerder beginnen gaat helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157915

master_artech schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:02:
[...]
2) Ik bedoel dus niet de "remaining time" die je nog kan opnemen op de disk (daar ben je waarschijnlijk mee in de war?). Zo ie zo bedoel je waarschijnlijk het "Display"-knopje (?). Als je hier 2x op drukt krijg je inderdaad informatie over de huidige opname/DVD/CD die afgespeeld wordt. . Er staat dus alleen de reeds afgespeelde tijd (elapsed) tijd en niet de totale duur van de opname/DVD/CD of de tijd "tot aan het einde" (remaining). Of zie ik nu echt iets heel stoms over het hoofd?
Ik heb precies hetzelfde 8)7 |:(
Heeft iemand al ontdekt hoe dit zit :?
Ik zou tijdens het kijken van een dvd wel willen weten of ik nog een half uur te kijken heb of dat ik nog 3 uur op de bank kan blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185174

Zijn er al DVD recorders die je kan aansluiten op je PC. Dit zodat ik via mijn PC kan browsen op de schijf van mijn recorder.. Zoja via welke aansluiting gebeurd dit dan?

thnkz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wie heeft een Pioneer DVR5x0 en kan me vertellen hoe ik een DVD kan kijken terwijl ik iets op de HDD opneem?

Wat ik doe is:
1) REC (in HDD-mode een tv-programma opnemen),
2) HDD/DVD (dus naar de DVD-mode),
3) PLAY (om de DVD te starten)
-> vervolgens verschijnt er op het display: CAN'T PLAY.

Wat doe ik fout, zeer irritant om niks te kunnen opnemen tijdens het afspelen van een DVD, en om dus ook geen DVD te kunnen kijken terwijl ik iets opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Das vaag zeg. ik kan met mijn Sony zelfs van de HDD kijken en opnemen. Wat zegt de manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik heb eens naar Pioneer gebeld...

Hun zeggen dat het een PAL/NTSC issue kan zijn. Als ik een PAL HDD opname doe kan ik niet tegelijkertijd een NTSC DVD afspelen. Op zich zou dat kunnen, want ik heb eens wat geexperimenteerd met andere DVD's, en ik kan vaak WEL een HDD opname doen en tegelijkertijd een DVD kijken.

Hoe kom er erachter of een DVD-Video PAL of NTSC is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Staat op het hoesje, maar bij versies van i-net zal je bij properties/eigenschappen moeten kijken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157915

In de handleiding van de Pana DMR-EH65 staat:

"De GUIDE Plus+ gegevens worden dagelijks
gedownload om 2:50 ’s morgens. Het downloaden
duurt in totaal ongeveer 2 uur.
Als de GUIDE Plus+ gegevens worden gedownload
om 2:50 ’s morgens en een timeropname overlapt,
kunt u kiezen welke voorrang moet krijgen."

Waarom zie ik dan steeds overdag zo rond 10 a 11 uur in de ochtend met grote letter GUIDE op mijn display staan (download hij 2x per dag)?
(Ja de klok van de recorder staat gewoon op de juiste tijd. 7(8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 15:50

Aldmar

Niks...

Anoniem: 157915 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:56:
In de handleiding van de Pana DMR-EH65 staat:

"De GUIDE Plus+ gegevens worden dagelijks
gedownload om 2:50 ’s morgens. Het downloaden
duurt in totaal ongeveer 2 uur.
Als de GUIDE Plus+ gegevens worden gedownload
om 2:50 ’s morgens en een timeropname overlapt,
kunt u kiezen welke voorrang moet krijgen."

Waarom zie ik dan steeds overdag zo rond 10 a 11 uur in de ochtend met grote letter GUIDE op mijn display staan (download hij 2x per dag)?
(Ja de klok van de recorder staat gewoon op de juiste tijd. 7(8)7 )
Ik heb sinds kort een Pioneer DVR-440H. Deze download volgens mij wel 3-4 keer per dag de updates voor Guide Plus...

Weet iemand trouwens hoe ik automatisch hoofdstukken laat toevoegen als er iets wordt opgenomen op de HDD. Als er nu iets opgenomen wordt bestaat het uit 1 hoofdstuk. Mijn ouders hebben een philips recorder en deze voegt automatisch om de 10 minuten een hoofdstuk toe. Op deze manier kan je snel een opnamen doorzoeken. Maar bij mijn Pioneer doet hij dit op een of andere manier niet...
Bij de basisinstellingen heb ik wel ingesteld bij 'Opname'-->'auto. hfdst (Video)' --> '10 minuten'. Maar dit doet hij dus niet. Ik vermoed dat het iets met de Videomode of VR mode te maken heeft. Wat houdt dat trouwens precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 14:54

pposthoorn

Constructeur

Ik heb vandaag een Panasonic EH65 gekocht, nu kan ik programma's opnemen, en handmatig hoofdstukken instellen. Maar ik zou graag willen dat hij automatisch hoofdstukken maakt, bvb om de 10 minuten.
Is er iemand die weet of, en zo ja hoe ik dat in kan stellen?

-kopie-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 05-05 00:10

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Volgens mij ga ik ook de -65 Kopen, maar ik heb nog een aantal vraagjes: Hij kost op dit moment zo rond de 450 Euro, dat is nog een beetje te duur, maar dan heb je ook wat. Hij kan toch wel Xvix en DivX afspelen met .srt of .sub ondertitels? Vraag2:

Kun je er een CD met een Divx bestandje eop, kopieren naar de HDD zodat je de film dus op de HD hebt,

3: Kun je, een geleende Kopieer-beveiligde DVD uit de huurwinkel, kopieren op de HD waarna je m kan kopieren?

***> Voor de mensen die een home-Cinema set hebben, met een COAXIALE 5.1 Surround ingang hebben, maar een digitale DVD-speler of iets dergelijks hebben, kunnen een S/PDIF>Coax Converter kopen voor rond de 25 Euro. En ja, Coax is beter dan de Optische kabel, omdat de optische kabel zoieso kwaliteit verlist omdat ie met licht werkt.

Gr

Gulfstream G650

Pagina: 1 2 Laatste