Ik heb 6 maanden een PostNuke site gehad, 2 dagen terug is die gigantish onderuit gegaan, eigen domme fout, maarja, ken happen.
Hoorde paar jaar terug van een maat van me dat zijn site toen in php-nuke draaide, dus moest ik ook meer eens gaan proberen. Toen hj me erop wees dat is ging overstappen naar postnuke. Die zou velen malen veiliger zijn. Na een tijd niets meer mee gedaan te hebben ben ik in maart dit jaar maar weer eens postnuke op mn site gaan zetten.
Leuke dark theme gekregen van iemand. Beetje met de onwikkelingen meegaan enzo, dus de nieuwste modules erop en alles. Maar omdat postnuke een eigen implementatie van smarty heeft worden tegenwoordig alle output gedaan dmv het template systeem.
Opzich heel cool, die caching werkt super gewoon. Maar elke module komt daardoor weer met een eigen css. En die figuren houden er geen rekening meer dat een dark theme, lichte tekst heeft, en slingeren de background op wit. Aangezien ik daar totaal geen kaas van heb gegeten, en er steeds meer modules met dit systeem gaan werken, was 50% gewoon niet meer leesbaar.
Vraag je wat voor support krijg je te horen, da's in versie 0.8 gefixed. de Milestone 1 release van 6 maanden terug, en deze week was milestone 2 er. en ze verwachten nog de beta's en dan een paar RC's, al om al, dat durt nog even.
Er wordt veel geklaagd over spambots die zich registeren en lading spam op postnuke sites zet. Maar patches worden er niet vrijgegeven. Ze beginnen nu pas met hoe zullen we Captcha's inbouwen

.
2 dagen terug m'n hele site dus weggemikt.
Er stond me nog iets bij dat postnuke 0.8 werkte met de core die ze adam baum noemen. Xaraya gebruikt die core al een hele tijd als stable, Xaraya is voortgekomen uit alweer een afsplitsing van postnuke, en die hebben de core gewoon meegenomen. Dus ik dacht, nou, ik ken het systeem wel een beetje, dus dan gaan we Xaraya wel 'ff' installeren.
Na 3 uur zoeken kon ik nog niets vinden hoe het werkte, dus ook dat maar weggegooit. Voor iemand die een site wil draaien en af en toe wat neer zet, is dit vette overkill.
Toen e107 maar eens geprobeerd. De admin ziet er goed uit, maar toch was het niet echt wat ik zocht. Van Joomla hoor ik weer niet zulke goeie dingen, dus daar waag ik me niet zo aan.
Ik heb een aantal eisen waar een CMS voor mij aan moet voldoen. Het moet een ondersteunende factor zijn voor op een chatbox. Een frontpage om nieuwtjes neer te zetten, met de mogelijkheid tot verschillende categorien, met rss-feeds mixed & per categorie. Een forum, leden moeten een profiel kunnen maken. FlashGames met hi-scores doen het ook altijd leuk, een gallerij waar de leden wat foto's kunnen plaatsen, en een aantal rss-feeds waar headlines te lezen zijn.
De intergratie van een forum binnen postnuke voor een normale gebruiker is er niet echt, de 2 die aardig scoren haken niet goed in op de core van het CMS, en de andere komt met een layout waar je niets aan hebt, waar je een lading nutteloze ajax in hebt en totaal gebruikersonvriendelijk is.
Aangezien ik dus zelf totaal niet kan coden, php, mysql, html, css ben ik aangewezen op een cms. Maar tot dusver nog niet echt iets gevonden waarvan ik kan zeggen: dat is uhm.
Misschien een leuk project voor GOT? (hint hint) wie bouwt er eventje een CMS om myreact heen?
Andere n00b-vriendelijke suggsties zijn ook welkom trouwens