Waarom heeft de kerk er problemen mee dat homo's zouden samenwonen of zelfs trouwen? In een klooster wonen toch ook allemaal mannen samen. Dat mogen ze toch zelf weten? Homo's die willen trouwen doen dat volgens mij ook meer om wettelijke redenen, maar dat weet ik ook niet zeker. Wanneer ze een kind erbij gaan betrekken wordt het een andere zaak.
Iedereen weet trouwens ook wat er gebeurd wanneer kerk en staat niet gescheiden wordt, voorbeelden daarvan zijn er genoeg te vinden in het midden-oosten. Een wet is iets waaraan alle mensen in een land moeten voldoen, onafhankelijk van het geloof. Gelukkig maar anders zou het met al die geloven die hier in Nederland zijn een totale choas worden, of nog chaotischer
Ik denk dat ik moeilijk zou kunnen leven in een land waar iedereen maar wat doet volgens zijn eigen geloof. Vandaar dat ik het ook goed vind en niet meer dan logisch dat de mening van iedereen, niet enkel gelovigen maar van iedereen in twijfel wordt getrokken.
Dus omdat het vroeger zo was, moet dat tegenwoordig ook zo zijn? Met die houding leefden we nog steeds in grotten. Een vrouw straffen omdat ze kinderen kan krijgen en dat straffen rechtvaardigen met 'de vrouw is zwakker en moet beschermd worden' gaat er bij mij moeilijk in.En de rol van de vrouw is niet laag, ze heeft van oudsher andere taken.
Iedereen weet trouwens ook wat er gebeurd wanneer kerk en staat niet gescheiden wordt, voorbeelden daarvan zijn er genoeg te vinden in het midden-oosten. Een wet is iets waaraan alle mensen in een land moeten voldoen, onafhankelijk van het geloof. Gelukkig maar anders zou het met al die geloven die hier in Nederland zijn een totale choas worden, of nog chaotischer