Waar gaat dit topic over??
Over X1800XT en 7900GT of om te patsen met je X1900XTX. Wat een onzin, we weten ook wel dat het een hele krachtige hete kaart is!!
Ik hoor maar weinig argumenten over het werkelijke onderwerp van dit topic!
Het is nu wel duidelijk, voor Oblvion is een Ati X1 kaart het beste. Maar een 7900GT is ook meer dan voldoende.
Bij Fear liggen deze kaarten dicht bij elkaar. COD2 is de X1 serie van ATi weer beter. Ik vind COD2 wel een slecht spel, waneer ik kijk hoe zwaar het is en welke mager GFX je terug krijgt. Oblivion daarentegen is weer ontzettend goed, super GFX zonder dat het al te onspeelbaar is. Het verschil tussen de X1900 en X1800 in Oblivion vind ik erg klein. Blijkbaar maakt Oblivion niet efficient gebruik van de extra shader engines van X1900. Of deze engines zijn gewoon niet efficent voor Oblivion. Of de X1900 heeft niet genoeg texturepower. Kan iemand met ATi kennis dit mss verklaren?
Gek genoeg maar wel weer voorspelbaar lees ik hier niks over in het betreffende ATi topic. Zolang Ati maar beter is dan nVidia dan maken de onderlinge prestatieverschillen blijkbaar niet uit.
Zeg Ati voorstanders...geef eens een feitelijke opsommig van alle recente games en uitslagen.
Dus niet stiekem dat eruit halen waarbij jou favoriet het beste naar voren komt. Laat het anders achterwege want de info is subjectief uitgekozen. Laat dan ook spellen zien waarbij nVidia Ati heeft ingehaald of bijgebeend in FPS zoals FEAR, SP:CT, SS2, etc
Voor de mensen zonder voorkeur die een redelijke afweging willen maken is dit Topic namelijk al erg gekleurd, en dat is zonde, juist voor die mensen!! De meningen van fanboys zijn zinloos en oninteressant!
Als we hier de juiste feiten, de voors en de tegens eens goed op tafel zouden leggen zonder die feiten al te meteen te kleuren, dan kan men een veel objectivere en gerichtere keuze maken.
Owja, de verschillende uitslagen van testen zijn te verklaren door verschillende drivers, maar ook door andere hardware. Zo zie je juist dat bij nieuwe games zoals Oblivion steeds beter drivers worden gereleased door bij de kaartenbakkers.
Globaal gezien zijn de kaarten erg aan elkaar gewaagd. De ene is beter in DB, de andere is weer koeler en beter OCbaar. Futureproof, vind ik echt onzin. de toekomst is altijd onzeker dus wat goed is voor de toekomst kun je
nooit zeker weten. En weten allemaal wel dat er dadelijk weer een spelletje komt dat we leuk vinden waarbij beide kaarten het loodje moeten leggen.
Dan komt er nog bij dat je bij ATi altijd meer betaald voor je zogenaamde futureproof. Uiteraard is de snelste en de duurste kaart waarschijnlijk het meest toekomst gericht. Maar in hoeverre je dan gebakken zit voor de future is alleen aar speculeren en hopen.
Kijk wat je het liefste speelt en wilt gaan spelen. Bekijk dan welke kaart voor jou daarin het beste is voor zover dat mogelijk is en maak je keuze. Ik heb niet echt een voorkeur. Als ik er nu één moest halen dan zou ik heel goed kijken wat ik wil en eis. Voor Oblivion zeker een X1800, voor algemene prestaties in alle games neig ik toch naar een 7900GT. Ook prijs, warmteproduktie en OCbaarheid zijn pluspunten voor de 7900GT. Met de X1800XT zijn weer mooiere !Q settings mogelijk, als de onstane FPS drop dat wel toelaat dan. En houdt aub de X1900 er buiten, die heeft hier niks mee te maken.
Offtopic:
Waarom is men zo graag fan van een fabrikant? Zij willen alleen maar geld aan jou verdienen(hoofddoel!), en daarbuiten ook beter worden. Als jij als fan toch alles gewoon maar koopt dan stimuleer je ATi/nVidia niet echt om een beter produkt voor jou te maken. Ik ben juist voor harde kritiek naar hen allemaal toe. Maak maar wat beters, want anders ga ik naar de concurent!
Voorkeur is niks mis mee, en net zoals sponsering, testing, enz...maar fan
Fan van Michel Jackson..daar kan ik me nog wat bij voorstellen
maar fan van ATi/nVidia/AMD/Intel...pijn aan de buik van het lachen krijg ik er van.
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 126513 op 14-04-2006 15:33
]